Syyskuun suloisuudet 2013 *Helmikuussa*



Odottajia yhteensä: 119
Poikaoloja ja -lupauksia: 3
Tyttöoloja ja -lupauksia: 7
Kaksosten odottajia: 4
Menetyksen kohdanneita: 8

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) (nimimerkki / ikä/ monesko lapsi / synnytyssairaala)


27.8.
Pikkunen85 / 27v / 3. lapsi / PKSSK
tintta iita / 30v / 3. lapsi / LKS tyttöolo

28.8.
eufemia / 28 / 1. lapsi / LKS

1.9.
Anspa87 / 25v / 3. lapsi /NKL
Tatti12 / 26v / 2. lapsi

2.9.
amelie`/ 33v / 2. ja 3. lapsi / TYKS
baby2003 / 29v / 4. lapsi / NKL
EevaN / 28v / 3. lapsi / KOS
Emmm / 23v / 1. lapsi
Pöllönen / 24v / 2. lapsi / PKSSK

3.9.
Astre / 24v / 3. lapsi / KOKS tyttöolo
KiaralA / 24v / 3. lapsi / KOKS tyttöolo
maijjup / 29v / 2. lapsi
Nöhvi / 34v / 2. lapsi / HYS
Tuuska / 27v / 3. lapsi / OAS

4.9.
armiliisa / 25v / 3. lapsi
kem-ma / 25v / 1. lapsi / KYS
lerppis / 26v / 4. lapsi / OAS
moniq / 23v / 3. lapsi / JS
Yoslene / 32v / 2.lapsi / NKL

5.9.
Mirka J. / 31v / 3.lapsi / HYS
Taru_ / 22v / 1. lapsi

6.9.
CatMama82 / ?? / 2. lapsi / TAYS
Losa / 30v / 4. lapsi
metuva / 31v / 1. lapsi / TYKS
moonan / 31v / 1. lapsi / JS
Niinukka / 40v / 4. lapsi / PKSSK
suan / 24v / 3. lapsi tyttöolo
uusionni13 / 38v / 3. lapsi / JS

7.9.
emily86, / 26v / 3. lapsi / OAS
ewe-82 / 30v / 3. lapsi
faniela /25v / 2. lapsi / kotona tai KOKS
rios / 25v / 3. lapsi
Sharona / 32v / 2. lapsi / Rooma
Sunshine84/ 28v / 1. ja 2. lapsi / OAS

8.9.
Kaneli87 / 25v / 4. lapsi / PKSSK
TarinaMarina / ?? / 1. lapsi

9.9.
Aikkuk / 27v / 1. lapsi / K-SKS
edna / 29 / 1. lapsi
hanja / 34 / 1. lapsi / EKKS
miuu- / 24v / 1. lapsi / Jorvi
Takku-tukka / 21v / 1. lapsi / TAYS

10.9.
syysomppu2013 / 35v /4. lapsi / KYS

11.9.
heituli / 33v / 3. lapsi
Kirskis / 27v / 2. lapsi

12.9.
Iisasin / 20v / 1. lapsi / HYS
Miima81 / 31v / 3. lapsi / LKS
Millu78 / 34v / 2. lapsi / K-HKS
Rusinatar / 36v / 2. lapsi
Sanna-76 / 36v / 5. lapsi / PHKS
Tiia_ / 20v / 1. lapsi

13.9.
Hannis / 32v / 3. lapsi / TYKS
joanmarie / 25v / 1. lapsi
MimSe / 31v / 4. lapsi / KHKS
suhveli / 28v / 3. lapsi / VKS

14.9.
Elsamiini/ 28v / 4. lapsi / SKS
odo / 23v / 1. ja 2. lapsi

15.9.
Jiina / 27v / 4.lapsi / TAYS
Kata82 / 30v / 1. lapsi
Lau- / 19v / 1. lapsi
Purkka / 24v / 2. lapsi
Sohvi35 / 35v / 3. lapsi /KOS
tuulihattu / ?? / 7. lapsi / LS
ötökkä~ / 21v / 1. lapsi / TAYS

16.9.
BeiBei / 23v / 1. lapsi / VKS
Delila / 29v / 4.lapsi
Fujin / 24v / 1. lapsi
miranja / 21v / 2. lapsi / KYS tyttöolo
Nata83 / 29v / 2. lapsi / NKL

17.9.
Empuuu/ 26v / 2. lapsi / KOS
Plamsu75 / 37v / 1. lapsi / JS poikaolo

18.9.
*niinu* / 21v / 1. lapsi / K-SKS
Rasula / 28v / 1. lapsi / LPKS
Teriko / 34v / 2. lapsi / TAYS

19.9.
eskapismi / 26v / 2. lapsi / TAYS
Eessii / 20v / 2. lapsi / TYKS tai Salo
Helmitoivo / 31v / 3. lapsi
mammamammutti / 25v / 2. lapsi / OAS tai KPKS
Supermassive / 20v / 2. lapsi / TYKS

20.9.
Baarbi / 19v / 2. lapsi / KYS
Rontsukka / 35v / 4. lapsi / JS
seinisipe / 24v / 2. lapsi
Syysihme / 36v / 1. lapsi / VKS
Tiituli85 / 27v / 1. lapsi / KYS
WhiteSnow / 37v / 4. lapsi / KOS

21.9.
buffy / 23v / 1. lapsi / KAKS
miksa/ 28v / 3. ja 4. lapsi / TYKS
mirvax / 35v / 3. lapsi / SATK
Oubou / 21v / 1. lapsi / KYS
ziappa / 26v / 2. lapsi / TAYS

22.9.
o_Ou :) / 28v / 2. lapsi / TYKS
RockMama / 25v / 4. lapsi /SEKS poikaolo
Sanuli84 / 29v / 3. lapsi / OYS
syysbeibi / 33v / 1. lapsi / KOS
vipeltäjä / 33v / 1. lapsi / KYS

23.9.
Dea / 24v / 1. lapsi / OYS
kristyr / 30v / 6. lapsi / KYS
mammu991 / 21v / 3. lapsi / KSSHP

24.9.
piupiuu / 22v / 1. lapsi / KAKS
Qevnie / 26v / 1. lapsi / K-SKS
syksy84 / 28v / 1. lapsi

25.9.
eternal-life / 23v / 3. lapsi / K-PKS
Leonis / 27v / 3. lapsi / TAYS

26.9./
fever / 26v / 2. lapsi / SATKS
Helluunen / 24v / 1. lapsi / TYKS
LoruLiisa / 30v / 2. lapsi / OYS
ninnin / 32v / 1. lapsi / OYS
Metkutin / 22v / 1. lapsi / PHKS

27.9.
melin / 29v / 4. lapsi / PKKS
Pauki / 31v / 2. lapsi / K-PKS
Syksy2010 / 32v / 1. lapsi / KOS tai NKL

28.9.
Anna333 / 25 / 2. lapsi / KOS tyttöolo
Taizu89 / 24v / 2. lapsi / JS
Vauvaton / 29v / 3. lapsi (enkelikaksoset-12) /KOKS tai NKL tyttöolo

29.9.
Mona Lisa / 22v / 2. lapsi poikaolo
Hullu Amalia / 27v / 2. lapsi / JS

30.9.
Meme:) / 23v / 1. lapsi
Tytymamma / 23v/ 3. lapsi / SEKS
äityliini_85 / 28v / 3. lapsi / LPKS


Menetyksen kohdanneet:
Kaislanen
Sanna-M
ViiruP
kali85
Pölö-
neito84
Haperotta
miss_piggy

Syyskuisten odotusblogit:
Taru_ - Ei niin yksinkertaista
Supermassive - Supermassive babyblog
Qevnie Silkkitassun päiväunet

Haluatko mukaan suljettuun FB-ryhmäämme?
Laita yv:tä joko miranja:lle, Anspa87:lle tai johku91:lle. Lähetä yv:ssä linkki omasta profiilistasi, jolla sinut tunnistetaan oikeaksi henkilöksi!

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


1. ketju täällä
Tammikuun ketju täällä
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa syyskuiset keskustelemaan uuteen pinoon!

Tarkastakaa tietonne ja ilmoittakaa, jos jotain päivitettävää on! Aika paljon piti lisätä tietoja kerralla, joten saattaa jotain olla väärin. Muistakaa laittaa päivitykset punaisella tai jos ette saa punakynää viuhumaan esim. puhelimella, niin laittakaa edes erilliseen kappaleeseen, että erottaa. :)

Leonis Ilmoitatko vielä tietosi LA kanssa?

Sharona Miten meni ultrassa? Ilmoitathan sinäkin tietosi, niin lisätään listalle!

Kirskis 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Rockmama ja sohvi ainakin oli saanut HYVIÄ uutisia :heart: ihanaa ONNEA paljon!
Tuo Rockmaman juttu kyl on TOSI TÖRKEÄ! Onneksi luotit omiin vaistoihin ja kaikki on paremmin kuin hyvin :D :hug:

Mulla on alkanut ällötys tai sitten oon tulossa mahatautiin :O on täs muutaman päivän ollut etovaa oloa, ei okseta, mut lähellä on välistä käynyt. Ja tämä p*skan maku suussa.....yök |O
Samoilla mennään mitä useimmat täälä: VÄSYTTÄÄ,PALELTAA ja tissit arat! Muuten oonkin melko normaali....jos täs normaaliksi voi itseään kutsua. Turvottaaki ihan kamalasti. Huoh on vähän synkeä tulevaisuudennäkymä miten jaksaa töis, jos tää väsymys jne. ei hellitä :ashamed:

Jaksamisia kaikille oireiden kanssa!!!!! :hug:

Delila rv 7+3:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
iltoja vaan,syyskuisille :)

onneksi huomenna on jo perjantai ja työviikko olis jo takana,viikonlopun mä vaan huilaan,tai ainakin yritän :D mull iltasin edelleenkin maha tuntemuksia.mut kaipa se normaalia on ku kohtu kasvaa ja papunen myös,muuten on tissit tulleet ihan hirveen kipeeksi pahaa oloa eikä oikein muita "oireita' sitten olekkaan.

eilen kävin sitten tekemässä jo hiukan ostoksia,ostelin kaikenlaisia vauva leluja :) ja hieman potkupukuja ja bodeja.
suunnitelmissa olis isompaan asuntoon muuttaa sitten kesän aikana jos matkustaja kyydissä pysyy.nyt on kolmio ja 4 henkee,välillä tuon avokin likka myös ja kämppä tuntuu tosi pieneltä :/

hyvä rockmama <3

nyt hiukan yrittää unta palloon aamulla 7 töihin päin :)

mirvax ja samusirkka 6+5
 
Moi vaan kaikille. En oo joutanu kirjottelemaan ku on niin paljon ollu töitä.
RocMama ihania uutisia tosiaan :heart:
Mulla alko tänään töissä järetön vatsakipu ja vuotoa alapäästä. Säikähin ihan hirveästi ja lähin päivystykseen. Siellä lääkäri kyseli, että olenko jo käynyt ekassa ultrassa. Sanoin, että mulla on aika 18pvä. No se sitten ultrasi ja siellähän se pikkunen oli :heart:
Lääkäri sanoi, että kyllä täällä pieni ihmisen alku on ja ihan oikeassa paikassa. Eli turhaan mietin niitä tuulimunaraskauksia ym ym.. :) ja muutamalla päivällä heitti minun arvio. Olisin nyt 7+0 :)
 
rockmama mä niin tiesin !!!!!!!!!!!! :heart:

Oksetus jatkuu, tissit kipeät (nännit oikeastaan) mutta menkkamaiset alavatsakivut poissa...Tästähän minä oon jo kerinny huolestua :D voiko ne yhtäkkiä vaan loppua??? nyt menossa 6+2. Keltarauhanen tuntuu edelleen lievästi mutta selkeästi.

Ekassa ultrassa käyty kans. (en muista oonko jo tänne kertonu :D)
Lääkäri sanoi siinä ultratessa että "tuossa SAATTAA olla pieni sikiö, ei se kyllä viikkoja vastaa, kyllä täällä JOTAIN on, jos on sikiö,niin vastaa viikkoja 6+ ja jotain." Totesin sitten että niinhän sen kuuluukin olla. Sillon oli siis 6+0. Olin siis käynnin alussa heti hänelle sanonut, että neuvolan viikot ei sitten pidä paikkaansa (8+1) :kieh:

No kuitenkin sitten sykekin löytyi :heart: Uusi ultra viikon päästä,kun oli niin pienet viikot ettei saanut mittoja otettua.

Lääkäri kysyi myös,että onko miten paljon hiivaoireita ollut,kun näyttäs hiivatulehdusta olevan. Sanoin että ollut jo pitkään ja reseptittä saatavat lääkkeet ei auta kuin hetkeksi, oireet palaavat parin päivän päästä. Siltikään ei kirjoittanut mitään reseptilääkettä, ei myöskään kommentoinut asiaa mitenkään! En älynnyt siinä tilanteessa itsekään kysyä reseptiä, kun niin hämmentynyt olin kaikesta, ensimmäistä kertaa ikinä ultrattiin jne.

Tuhahteli myös jatkuvasti kun jännitin paikkoja, kun paikat erittäin ärtyneet pitkäkestoisen hiivan ja muun vuoksi.
Hiukan huono maku jäi suuhun, mutta pääasia että pikkuinen oli oikeassa paikassa ja sykekin näkyi :heart:

Täytyy vielä kerran kokeilla emätinpuikkoa, ja jos ei auta, niin sitten lääkäriin.

24.9._____Piupiuu____22v_____1.lapsi___
 
Viimeksi muokattu:
Heips :)

Kävin ultrassa maanantaina ja kaikki oli hyvin! :) viikotkin vastas omia laskuja eli viikkoja on siis 8+3. Neuvola on sitten ens viikolla, katotaan jos mies pääsis sinne mukaan, toisaalta mielummin sen sinne np-ultraan ottaisin jos pitää valita mut saas nähdä pääseekö kumpaankaan. Pahat olot jatkuu edelleen 24/7 ja vessanpönttöäkin saan halailla päivittäin :D mutta on tää vaan niin ihanaa :heart: nyt voi ainakin hetken olla rauhallisin mielin kun sai nähdä pikkusen!

Listaan voi päivittää siis : 9.9 / miuu- / 24 / ensimmäinen lapsi / jorvi
 
Moikka!

Pikkukakkosen odottaja Tampesterista moi!

Esikoinen vm.09 ja nyt rv 9+0 menkkojen mukaan laskettuna eli LA 6.9.,
ekaa ultraa ootellessa <3
Taysiin aatelin mennä punnertamaan tämänkin kaverin.
<3 Pahoinvointirannekkeet <3 24/7 on pelastanut tässä raskaudessa pään pöntöstä...Esikoisen aikana pahoinvointi oli jotain kamalaa...tosin niin olis nytkin ilman rannekkeita!
 
Moi mammat!

Ultrassa käyty eilen ja nyt siis 8+6 eli heitti vaan päivällä oma arvio :) Tosin ekassa raskaudessahan tiedettiin tarkalleen ikä kun labrassa haudottu alkio ja se oli aina pari päivää isompi kun noi arviot.. Mutta laskettu aika on siis 7. Syyskuuta ja sikiö n. 2cm, käsi heilui jo kovasti ja tyyppi pää alaspäin :heart:
Saatiin jopa hetki kuulla sykettä :D

:attn: en saa punakynää toimimaan tällä padilla, mutta toivottavasti näkyy:
Sharona 32v 2. Lapsi, LA 7.9 ja sairaala Roomassa

Asutaan siis Amsterdamissa mutta miehen perhe asuu Roomassa ja sinne siis synnyttämään, siellä syntyi ensimmäinenkin :)

Rockmama Onnea tosi paljon, sun tilannetta seurailinkin kovasti!! :flower: Toivottavasti lähetät sille mulkulle terveiset!!

Me saatiin uusi ultra-aika ystävänpäivälle jo, eli kahden viikon päähän :)
Yhdistelmätestiin en aio suostua taaskaan, ei tehty ekan kanssa eikä tehdä nyt, tulee mitä tulee. Niistä on niin moni saanut huolestuttavia uutisia ja mennyt koko raskaus murehtiessa ja sitten kuitenkin ollu kaikki hyvin, joten en suostu :)

Nyt naamaa laittamaan ja töihin, mukavaa päivää kaikille!

MUOKS: Koneella punailen:

Sharona 32v 2. Lapsi, LA 7.9 ja sairaala Roomassa
 
Viimeksi muokattu:
sohvi35
Ihania kuulumisia monelta :) Tässä kun on lueskellut niin suurin osa on sinne varhaisultraan mennyt, minäkin vaikka ei pitänyt. Ja onneksi menin. Nyt on niin helpottunut olo ja luottavaisin mielin olen että kaikki tulee menemään hyvin.

Oma olo on edelleen heikko ja huono. Nyt olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja mennyt iltaisin lenkille (kiitos vaa'an joka järkytti). On tehnyt tosi hyvää ja olokin on aina sen jälkeen kohentunut. Mutta jatkuva ellotus olo alkaa tympimään :( Onneks alkaa viikonloppu, saa levätä ja nauttia kun ohjelmassa ei ole mitään "pakollista".

Hyvät viikonloput kaikille!

Sohvi35 ja pikkupöllö 7+6 (ultran mukaan 8+2 mutta ei kait tää niin päivän päälle oo ;) )
 
Isot onnittelut Rockmamalle, kyllä kannattaa omaan vaistoon luottaa :)

Mulla taisi vaihtua tää käyttäjänimi samalla kun tilasin uuden salasanan unohtuneen tilalle. Enkä sitä osaa vaihtaakaan, eli listaan voisi varmaan vaihtaa mun nimen, eli entinen *niinu* on nyt sitten niinaj ( tuo värijuttu ei nyt jostain syystä toimi vaikka kunnon koneella oonki..)

Eka neuvola on tosiaan 5.2 ja jännittäähän se, vaikkei sielläkään mitään saa vauvan tilasta tietää.. Varhaisultraan tekis mieli mennä, mutta hinnoista pitäisi ottaa selvää, että onko varaa käydä :/

Mahakivut on täällä ihan jokapäiväisiä, yleensä iltaa kohden alkaa tuntumaan enemmänkin nappailuja. Huonoa oloa on nyt tullut parina päivänä, onneksi vasta töiden jälkeen. En sit tiedä johtuuko siitä, että syömisväli pitkittyy vai onko ihan "oikeesti" raskauspahoinvointia. Tänään olis iltavuoro, ja peukut pystyssä ettei huono olo yllätä. Kassalta olis aika noloa lähteäkään pönttöä halimaan :D


Missäs kaikki muuten ovatkaan töissä? Tai kenties koulussa?
Itse opiskelen yo-merkonomiksi ja nyt juuri on harjoittelujakso meneillään. Sitä ei onneksi ole kuin enää kaksi viikkoa, jonka jälkeen alkaa etäjakso. Kesätöitä sain harjoittelupaikasta, mutta kyllä vähän jännittää, että miten kertoa siellä raskaudesta.

Noh, onhan tässä tullut jo kirjoitettua, kun kerrankin pääsee kunnon näppiksellä kirjoittamaan. Katsotaan onko lisää kerrottavaa ekan neuvolan jälkeen :)

niinaj+murkula 7+2
 
Viimeksi muokattu:
niinaj Ilmoitatko vielä LA? Onko esikoinen tulossa?

Minä olen tällä hetkellä hoitovapaalla enkä ole palaamassa töihin ihan hetkeen. Matkailualalla olen työskennellyt aikaisemmin. Mites muut?

Me lähdetään tänään sukuloimaan, joten päivittelemään en pääse viikonlopun aikana. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kirskis 8+2
 
Rockmama, nyt vaan valitusta kehiin... pakosti tulee mieleen, kuinka moni on mennyt turhaan tyhjennykseen :/

Mutta ihania hyviä ultra uutisia tullut tosi paljon! :heart: Hienoa! Vähän tasapainoa noihin naamakirjan huonoon uutisiin, joita on vähälle aikaa ollu tooosi paljon.. ihan liikaa :/

Täällä noustiin aamulla ekaa kertaa piiitkään aikaan, etten heti siitä yöpöydältä syönyt suolakeksejä eikä tullut edes huono olo! Mahtavaa! Mä alan huokasta helpostuksesta tämän huonon olon kanssa :) Ens torstaina olis sitten toinen ultra, jossa nyt saadaan tuo laskettuaika varmaks :heart:

Tänään tiedossa mussutusta ja vähän lisää mussutusta! Ruokahaluni is bäck! :D

Ainut mistä vois nyt valittaa on ilmeisesti verenpaineen heittely. Eilen illalla iski ihan ihme kaamee olo: pää tuntu tosi kevyeltä, mutta samalla raskaalta. Kädet oli tosi raskaan oloset ja jos olisin halunnut esim. nenään sormella koskee, niin osuin poskeen, sekava olo oli vähän muutenkin. Päähän koski, huimas, huonovointisuutta (tätä nyt esiintyy aina pitkin päivää, nykysin onneks paljon vähemmän) ja olin tosi tosi tosi väsyny. Onneks saan vanhemmilta mitan huomenna joksikin aikaa lainaan, niin pääsee mittailemaan.

miranja ja mellamyy hattivatti 6+4 tai 7+4 :heart:

Ainiin ja mulla on niiiiiin tyttöolo kun olla ja voi! On nimittäin melko samanlainen alkuraskaus, kun esikoisen (tyttö) kanssa :) Saa nähä. Viimeks oli poikaolo ja tyttö siellä köllötteli :)
 
miss_piggy
Niin mulla sitten tosiaan on tuo Keski-Pohjanmaan Keskussairaala, mutta en tiedä mikä on oikea tapa se lyhentää :D KPSHP=Keski-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri :p

Tänään 8+1, ja noista mahakivuista, mulla ei oo ollu mitään kipuja nyt oikeestaan viikkoon. Aivan normiolo. Pahoinvointiakaan ei oo ollu, eli kertaakaan en oo pönttöä halaillut vieläkään :D Rinnat välillä vähän arat mutta siinä mun oireet onki. Tuntuu kanssa täällä joskus että oonko sittenkään raskaana ku oon täysin oireeton, mutta niin oli meidän äitikin kun odotti mua. Ja ihan hyvä vaan jos tää jatkuu tälläsenä, en jaksa mitään oksentelua, kiitos vaan :)

Niin ja opiskelusta/töistä, itse opiskelen vartijaksi, valmistun toukokuussa. Samalla teen töitä yhden vartioimisliikkeen valvomossa. Yövuoroja on nyt ollut sen verran, että kohta kyllä mainitsen pomolle, että ei kannata niitä mulle liikaa laittaa, ku stoppi tulee kumminki rv 20 :) Oon ihan sairaan väsyny aina noiden öiden jälkeen. En jaksa tehdä muuta ku maata vaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Yltiömäinen väsymys yllätti,mutta onneksi alkaa viikonloppu... En nyt tiedä onko tämä flunssan vai raskauden aiheuttamaa,mutta nukkua voisi 24/7 ;)
Jostain tarvittaisiin lisävirtaa viikonpäähän,kun on lastenkutsut ja talo täynnä eskareita ja koululaisia. Vielä pitäisi kaikki tarjoomisetkin vääntää...
Muuten vaan turvottaa ja turvottaa, mahan koko vastaa jo 30+ viikkoja ;)
 
Heippa!

Minä kävin eilen toistamiseen ultrassa, kun pelko keskenmenosta on niin kova. Onneksi oli ihana lääkäri (tuttu ennestään), joka kirjoitti mulle lähetteen äitiyspolille. Ensimmäinen aika sinne tulee muutaman viikon päähän, mutta voin olla yhteyksissä jo aiemmin, jos olo on liian tukala.

Minulla ei ole raskaustraumoja, joten pelot eivät johdu tästä, vaan rankasta insestitaustastani, jonka vuoksi minuun on pinttynyt uskomus, ettei kehoni voi tuottaa tervettä elämää, vaikka jo kaksi tervettä poikaa todistavat, ettei näin oikeasti ole. Mutta tämä ei olekaan järjen asia.

Väsyttää, on nälkä koko ajan ja etoo kuitenkin. Oireita siis on, mutta sitten pelkään sitä, ettei vihlomisia ja jomotuksia ole ollut tänään, vaikka lääkäri sanoikin, ettei niitä tarvitse ollakaan eikä niiden häviäminen ole merkki yhtään mistään pahasta.

On tosiaan nälkä vähän koko ajan, mutta en oikein tiedä, mitä söisin välipalaksi, kun jostain syystä jo pelkkä leivän haju kuvottaa. Ei viitsisi lämmintä ruokaa koko ajan syödä, mutta joku pelkkä hedelmäkään ei tyydytä nälkää ollenkaan.
 
ihanaa just kerkesin kirjottaa hirmu jutun ja tää kone sekos ja kaikki katos :kieh:

Mutta, täällä on vaivaa entisestäkin enemmän. Nimittäin ongelma nimeltä ummetus ja siihen littyvät peräaukon ongelmat kuten haavaumat ja pukamat. Ummetus on kovaa, sattu kun käy vessas, eilenkin tuli verta. Ja ihan älytön pakotus, sykkii sykkii..
Täytyy tästä kohta lähteä apteekkiin etsimään helpotusta.

Maanantaina olis neuvola. Vähän jännittää, ja on tulut ajatuksia josko siellä oliskin enemmän kuin yksi.. mutta mutta se selvenee pian. Haluisin niin jo tietää kumpi siellä on jotta uskaltais ostellakin jo jotain vaatetta. Olishan se ihan kiva ylläri jos sen sukuouolen sais tietää vasta synnytyksessäkin..
kellekään tapahtunut näin?

vau jo menossa 8+6
 
Heippa!
Täällä ensimmäinen neuvola on nyt käyty. Komeasti masussa jo heiluteltiin jalkoja ja käsiä, pienet varpaatkin oli näkyvissä :heart: Lievää ylipainoa on ja sen seurauksena sitten siihen sokerirasitukseen jossakin vaiheessa joudun. Neuvolassa epäiltiin, että viikkoja on lähemmäs 10 entä tuo 9+2.
 
Moikka, sain vihdoin kirjauduttua palstalle vaikka olen jo hetken aikaa seurannut kirjoituksia.
Yököttävä olo on ollut jo jonkin aikaa seurana ja mahassa puristava tunne välillä, lenkillä hengästyttää helpommin kuin ennen ja jalat ei tahdo jaksaa normilenkkejä viedä. Ruoka ei maistu kunnolla, mutta hedelmät sitäkin paremmin.
Toista lasta odotan, ensimmäinen syntyi -09.
12.2 ensimmäinen neuvola
Teriko / 34 / 2.lapsi / LA 19.9. / TAYS
 
Onko normaalia alkuraskauden aikana kirkas vuoto? Siis verta ei tule yhtään vaan semmoista kirkasta ... alkoi viimeyönä. Rupesi äsken mietittymään, onko merkki keskenmenosta ? :| vaan olenko turhaan huolissani (?) normaalisti juuri näinä päivinä pitäisi alkaa kuukautiset. Vko 9 menossa. Viikko sitten kävin ultassa ja siellä sydän läpätti :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos KAIKILLE onnittelijoille, mulla on todellaki ihan häkeltyny olo. Sharonan kommentille tuossa naureskelin, että joo kyllä mä lähetän sille terveisiä..! Äitikin sanoi että kun se vauva syntyy niin hän lähettää sille lääkärille kuvan niistä yhdessä että "näyttääkö tuulimunalta? Terveisin tuulimuna ja sen mummo" :-D Heh heh.. Toivon tosiaan ettei kukaan mene noin vaan tyhjennykseen jos on epäselvää millä viikolla raskaus on. Tänään vielä uudestaan soitettiin sairaalasta että oonko ihan tosissani viralliselta taholta saanu tiedon että tää EI OO tuulimuna.. Jouduin jo uudestaan selittää tilanteen! :-O

Mulla on olo entisellään, päiväunista on tullu pakolliset. Nälkä on tunnin välein, ja mulla on ihan selvä poikaolo nyt kun tää tuntuu niin erilaiselta.. Viime yönäkin heräsin syömään neljän maissa!

Tekis mieli ostaa se pissatesti mikä voi näyttää sen sukupuolen. En ehkä 100-0 luottas siihen mut kokeilla vois.. Tai sitte mennä siihen 4D ultraan yksityiselle jos raaskii maksaa..
:)

Helmitoivo: toivottavasti pystyt edes jotenkuten nauttia raskaudesta noin ikävästä taustasta huolimatta.. Ja onhan sulla apua tarjolla tuohon asiaan koko ajan?

Aikkuk: onko se vuoto siis läpinäkyvää vaaleaa vai ruskehtavaa vai punertavaa, en oikeen ymmärtäny...? Siitä on muutenki tosi vaikea sanoa mikä on keskenmenoa enteilevää kun niitä vuotoja kuitenki niin usein voi olla ja kaikki silti hyvin.. Monesti kuitenki on kipuja sen vuodon lisäks jos keskenmeno tulee mutta en osaa sanoa.. Itellä oli kolmosen odotuksessa ruskehtavaa vuotoa alussa kun oli kohdun sisäsuulla joku verenpurkauma joka vuoti.

odo: Onnea sylintäydeltä kaksosista :)

*Muoks! MULLE SAA MUOKATA LA 22.9, en saa puhelimella tätä tekstin väriä muutettua!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä