Syyskuun suloisuudet 2013 *Helmikuussa*

Moikkelis!

Np-ultra takana ja kaik ol hyvin:):) Turvotusta 0,9 mm ja siellä se Napura heilutteli kovaan tahtiin käsiään! Hurja näky;)
Kyllä jännitti, kävin varmaan viidesti vessassa tunnin sisään odotellessa..Ihana tietää,että kaikki ookoo ainakin nyt:)
Ultrasi ensiksi mahan päältä, mutta huonon näkyvyyden takia sitten alakautta..ja sitten vielä vuorotellen mahasta ja alakautta,kun Napura ei meinannut kääntyä mieluisaan asentoon..Välillä piti hyppiäkkin ja yskiä,jotta baaby kääntyisi;)

Moonan+Napura 12+5

Laskettu aika vaihtui päivällä--> 6.9!
 
Tervetuloa uudet odottajat!! :flower:

Kiarala Mikä on vointisi? Oletko vielä tiputuksessa?? Voimia kovasti!

Astre Aivan kamala lääkäri sinulla ollut! Huhhuh!! Kyllä mä tuosta palautetta antaisin... Tosin ei se taida enää mistään mitään välittää, kun eläkeikään ei oo enää pitkä matka.

ON Meillä oli tänään nt-ultra. Turvotusta oli paljon, joten nyt jännityksellä odotetaan veriseulan kanssa yhteistuloksia. Ensi viikoksi lupaili tuloksia. Joten saas nyt nähdä onko jatkotutkimukset edessä. Suoraan sanottuna paska fiilis. Esikoisen raskauden elin menettämisen pelossa ja tämä raskaus ilmeisesti menee huolehtiessa vauvan terveydestä. :( Mut pidetään peukkuja, jotta saataisiin hyviä uutisia!

Kirskis ja Namu 12+0
 
Tulen tänne vähän päivittämään :) Pahoinvointi on kumma kyllä lähes kokonaan loppunut sen kammottavan alun jälkeen. Välillä jopa pelottaa, että onko kaikki nyt kunnossa, kun olo sen verran helpottanut. Vatsa on iso!...tai omiin silmiini ainakin iso :D Olen hoikka normaalisti ja mitäs nyt laitoin kireät vaatteet (en ajatellut, että pitäisi jo siirtyä suuremmin), että tuntuupa ahtaalta ja kaupan peileistä huomasin, että apua, olenko mä raskaana! Tuijottaako joku. Eihän tätä voi miksikään muuksikaan kutsua. En taida pukeutua noin kireisiin vaatteisiin enää :D Viime raskaudessa sain olla ihan normaalina tosi pitkään. Tietysti ne löysentyneet vatsalihakset. Tässä "sairastaessa" kun on pukeutuntu lämpimiin säkkeihin ja mukaviin vaatteisiin, jotka eivät purista mistään, ettei okseta, alkaa tulla jo vähän sokeaksi omalle vartalolleen. Huomaa sitten selvästi, kun lähtee ihmisten ilmoille, pukeutuu vähän normaalimmin ja että tässähän oikeasti kasvaa, vaikka paino ei ole noussut kun kilon!

Ensi viikolla ultra...pelottaa kyllä. Tulee sitten varmistus lapsen olemassaololle, tai jos olen vaikka jo pidemmällä.

Mona Lisa 9+3


miss_piggy :'( varmasti kauhea kokemus. Samaa pelkään myös, kun sinne ensimmäiseen ultraan mennään. Mitään sydänääniäkään en ole vielä saanut kuulla. Vaikka on ihanaa, että olo on helpottanut todella paljon, samalla sitä miettii onko kaikki kunnossa :/
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa voisin itsekkin jotain päivittää, seurannut oon päivittäin mitä täällä kirjoitellaan, mutta ei oo vaan jaksanut istua koneelle kirjoittamaan mitään tuon jatkuvan huonon olon kanssa... alkaa jo tympimään kun rv5 lähtien etoo. Lisäksi sairastuin v-loppuna kauheaan flunssaan kuumeen kera, olo kuin tiejyrän alle jääneellä : / kovasti odotan milloin olo kaikinpuolin normaali ja taas jaksais kodistakin pitää huolta..

Maanantaina kävin ekassa neuvolassa. Uä:llä katottiin, ja siellä se pieni oli, sydän löi :heart: muuten ei ihmeempiä, nivaskan papereita antoi ja kehotti lähiviikkoina menemään verikokeisiin. Ensimmäiseen uä:n tuli aika, 22.3, silloin rv12+4, kolmisen viikkoa siis pitäisi jaksaa :)

Tänään oli niin kaunis auringon paiste, että aloin jo unelmoimaan kesästä ja kunnon kevät siivouksesta :LOL: jostain sitä innostusta tulevaan löytyy vähitellen, usea viikko mennyt vain päivä kerrallaan huonossa olossa ja väsymyksessä. Ehkä pian saan sen ihanan energian takaisin ja jaksan touhuta :D Ensi viikolla nuorimmainen täyttää 2-vuotta, koti pitäis saada juhlakuntoon, joten sormet ja varpaat pystyyn, että flunssan mukana katoais huonot olot :)

miss_piggy osanotot :hug:

Tytymamma & murunen 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Onnittelut hyviä ultratuloksia saaneille. :heart:

Kirskis Mä pidän kans peukut pystyssä, toivottavasti olisi väärä hälyytys. :hug:

Pahoinvoiville voimia! Itsellä olo kuitenkin melko hyvä, vaikka tietynlainen kuvotus jatkuu aamusta iltaan. Täytyy vaan syödä usein.

Kävin tänään antamassa sen seulontaverikokeen. Ei mennyt ihan nappiin koko homma, unohdin nimittäin ensiksi aamulla ottaa pissan talteen, eikä tunnin rakossa ollut kelvannut niillle. Mies saa viedä huomenna labraan uudet pissaputilot töihin mennessään, mä en voi itse omien töiden takia viedä. :D Lisäksi hoitaja mokasi sen näytteenoton jotenkin kahden putkilon jälkeen, joten ei kun vaan käden vaihto ja kolme putkiloa lisää. Ja mä niin rakastan verikokeita. :vampire:

Aurinkoista torstaipäivää kaikille! :) Kohta on kevät! Ja odotuspinoissa jo marraskuisia. ;)

Empuuu rv 11+2
 
Heipsan!

Täällä on joku äiti-tytär flunssa päällä.. Mä oon kuumeessa ja ryin aivolimoja pois yöt päivät.. Tytöllä onneksi kuumeeton räkätauti! Pitää huolen etten itse kerkeä lepäämään lainkaan!:D eilen käytiin 8kk lekurissa: 69cm(47cm),7280g(3100g)- hieno kasvu syntymämitoista! Aikaisemmin todettu sydämen sivuäänikin onneksi nyt kadonnut.. Huh!
Mulle ei varmaan ole painoa tullut yhtään lisää.. Oon todella huono nykyään mitään syömään ja varsinkaan nyt ei mikään maistu kun ei mitään maista ;) mies yrittää kovasti muistutella syömisestä.. Mullakin on viime raskaudesta kotidoppleri jäänyt kaappiin pölyttymään, ja eilen sitä kokeilin.. Ei mitään! No, viimeksi kuulin sydänäänet vkolla 11+ jotain.. Nyt on siis rv 10 menossa. Hirveesti on vatsassa tapahtumaa, ja ruutuun tulee sykkeet 140-160? Vaikka en ite niitä kuule? Ehkä kärsivällisesti odotan sen 2vkoa että pääsen ultraan!! Mies ei pääse mukaan :(
Ulkona on nätti sää.. Ehkä kattelen aurinkoa vaan neljän seinän sisältä!
 
Tervehdys!

Pika kuulumiset täältäkin: Eilen oli eka neuvola ja sydänäänet kuuluivat todella hyvin. Kahdesta eri paikasta kuului, mutta th ei voinut sanoa varmaksi että kuuluiko molempien vauvojen sydänäänet, vai oliko molemmissa kohtaa saman vauvan äänet. Kovaa jumputusta oli 170-175krt/min. Huojentavaa oli kuulla, että kyllä siellä masussa ainakin toisella on kaikki hyvin! :)

Sain myös lähetteen ultraan eilisellä nla-käynnillä ja sainkin varattua ajan heti maanantaiksi, jännää! Tän ultran jälkeen saakin sitten jo hieman huokaista helpotuksesta, mikäli kaikki siellä ok.

Jännää tämä masun kasvu, kun nyt jo piukottaa vanhat farkut-> täytyy vaan olla lökäpöksyillä siihen saakka että ä-housut ovat sopivampia. Varmaan tuo kaksoisraskaus vaikuttaa mahan kasvuun jo näillä viikoilla, kun ei mulla ekassa eikä tokassakaan raskaudessa ollut tähän aikaan mitään vaikeuksia laittaa 32/34 kokoisia housuja jalkaan..

Miksa 10+5
 
miss_piggy
Käyn täällä välillä kurkkimassa teidän kuulumisia, vaikken enää syyskuisiin kuulukaan :( Täällä alkaa pikkuhiljaa tyhjennyksen jälkeinen vuoto loppumaan. Itse tyhjennys oli mun tähän astisen elämäni kivuliain ja kauhein kokemus..
Katsotaan kuinka nopsaan pääsee takas tänne plussanneisiin, tosin eri pinoon, mutta toivoa en meinaa menettää :)
 
Hei ja tervetuloa uusille myös mun puolesta!

LOSA missä sä oot? Voitko vielä överpahoin? Yritin kuikuilla onko Losan kuulumisia näkynyt..

Taizu89: Meillä oli kuopustytön 8kk neuvola eilen, oli syntyessään 53cm ja 3632, nyt 75cm ja 9980g :-D Huima kokoero voi olla samanikäisillä :) Meillä on keskimmäinen tyttö rv33 syntynyt, nyt 5v niin hentoinen kukkanen ettei raasu jaksa edes nostaa "pikku"siskoaan :-D

miss_piggy, käy vaan ihan niin kauan kun tahdot <3

Mietin tässä jaksaisinko kaivaa dopplerin tuolta laatikosta ja kokeilla löydänkö jo äänet, kolmosesta kuului kyllä rv9+ jo ihan selvät.
Pitäis vaivautua keräämään täältä hävityksen kauhistuksesta tavarat oikeille paikoilleen, mä oon hemmotellu itseäni ja tilasin siivoojan huomisaamuksi, kyllä on kiva lähteä kotoa ostoksille ja tenavien kans ulos ja palata puhtaaseen kotiin :-D No on meillä isännän 30v juhlat lauantaina, et vähä niitäki ajatellen repäsin..
Mulla on muuten olotila ihan hyvä, välillä pyörryttää, ja huono olo tulee jos syömisten välillä on liian pitkä tauko mut olo on ihan ok.

Vatsa pömpähti viikonloppuna vähän, jännä nähdä kiertääkö veri ollenkaan kun vetäsen uikkarit päälle paljuun viikonloppuna :-D Uusia en osta ennenku kesäksi kun on isommissa mitoissa.

Kasvaako teillä vatsat joilla ei oo ensimmäinen ni kuinka isoksi? Mulla on taipumusta vattan venyä jättimäisiin mittoihin, ja lopussa iteki pelkään kellahtavani eteenpäin.. :-D

RockMama & tiitiäinen 10+2 <3
 
Kiitos Empuuu ja RockMama! :hug: Mä olen päättänyt lopettaa tän stressaamisen, koska kyseessä on asia, johon mä en voi itse vaikuttaa. Helpommin vaan sanottu kuin tehty...

Onnea normaalin tuloksen saaneille! :)

Losa jossain vaiheessa huikkasi pahoinvoinnin keskeltä. Mä ilmeisesti jatkan päivittelyä myös ens kuussa. Taidanpa tänä iltana väsätä maaliskuun pinon valmiiksi. :)

Kirskis ja Namu 12+1
 
Mulla jäi noi verikokeet kun ultraava kätilö unohti mulle sillon mainita,että pitäs käydä samalla kertaa (meillä kun on oman kunnan labra eri tietojärjestelmässä kun kaupungin sairaala niin labraa ei voi ottaa omassa terveyskeskuksessa). No oli miten oli... Tänään 13 poks :)
 
Kävin eka neuvolassa. Syke löytyi, jes, ja lääkärille sain ajan ensiviikoksi. Saanähä siirtääkö ne seurannan sairaalalle, vai käynkö neuvolaseurannassa. Sairaalalta soitettiin tänään kans, lupas soitella ensviikolla uudestaan jos sais ajan heti ensviikolle ultraan. Tää muutto vähän sekottaa pakkaa, ku on kaikki uudet mestat ym. ihan pihalla oon :)

Mut hyvä,pirteä fiilis! Masu kasvaa, mutta kasvakoon.. Minkäs sille voi :D
Välillä vihloo tuolta alapäästä. Onko kellään muulla samaa?
Aurinko paistaa. Lähdenkin tässä tytsyn kans ulkoileen ja nauttimaan valosta ;)

Seinisipe ja beib 11+1

Neuvolassa siirrettiin LA 19.9. mut ultrassa se sit tarkentuu taas...
 

Yhteistyössä