Syyskuun suloisuudet 2013 *Huhtikuussa*

sohvi35
Kirskis ihania uutisia, onnea! :flower:

Tänään on nöyrryttävä lääkärin juttusille, selkä vaivaa ja en ala kärvistelemään töissä kun sitten on veto veks kotona ja selkäkivut iltaisin. Josko sitä loppuviikon lepäilis ainakin.

sohvi 19+3
 
Kirskis Niin onnellinen uutisistasi, ihanaa! :heart:

Oma vointi ja supistelut yms. helpottivat, kun viime viikon otti sairaslomaillen, ja levon kannalta. Nyt on helpompi hengittää, eikä vatsassa tunnu pahalta. =)
Tukivyö on postissa matkalla kotiin, ja muutoinkin tuo aurinko ja kevään eteneminen on piristää.

Toinen puolisko on työmatkalla ulkomailla koko viikon, nyt vasta tiista, ja jo hirmuinen ikävä. Onneksi koiruudet on seurana. Miten sitä onkin niin herkässä mielentilassa koko ajan... :attn:

Vielä tasan kaksi viikkoa rakenneultraan, voi kun aika kuluisi nopeaan. Jotain liikettä sitä on ajoittain tuntevinaan, ja sitten taas menee pitkään, ettei tunnu miltään. Mutta eiköhän toinen tuolla masussa hyvin voi, ainakin toivon niin.

Tiistain jatkoja!

Plamsu75 ja Pieni 18+5
 
kirskis onnittelut hyvistä tuloksista :D

Mullakin pari viikkoa rakenneultraan, sitä jännätään kovasti :) tai levollisin mielin oon, ei jaksa panikoida etukäteen....mut jännittävää taas päästä näkemään tuonne mahaan :heart:
liikkeitä ja potkuja ainakin tuleepäivittäin. On se taas ihanaa tuntea näitä ihania potkuja ja mahan mesomista :heart:

voimia sairaslomalaisille :hug: oon onnellinen, että ite oon jaksanut töissä ja eipä mulla ole vaivojakaan pahemmin. Pientä selkäkipuilua on, varsinkin, jos on joutunut oikeen nosteleen töissä ja raskaita asentoja, mut onneksi yön aikana aina helpottaa ja ei vaikuta tähän elämään suuremmin. En oo varma olisko mullakin närästystä :whistle: hitsit oon uuno, mut en oo koskaan tuntenut närästystä...oireiden perusteella vaan välillä tuntuu, et tätäkö se on :D mut sekään ei niin pahaa, että tarttis lääkitystä. Tsemppiä myös teille, joilla närästys pahana. Huh kaikkea sitä kans näin raskaana olles on....ja miten erilaisia oireita ja eri lailla ilmestyy lievänä ja pahempana toisille. Epäreilua kyllä :D

Puoliväli lähenee....tänään 19+1 :heart: rakastan tätä!!!! =)
 
eufemia Minkä merkkisiä vaunuja? Me tilataan Saksasta Gessleinit (näillä näkymin), kun ne maksaa siellä noin 300e vähemmän kuin Suomessa. Jotkut merkit maksaa yhtä paljon joka maassa, ja kaikkia merkkejä ei toki saa kaikkialta.

Empuuu rv 19+1
 
Mattimyöhäinen täällä liikkeellä :ashamed:
Lähes alusta saakka satunnaisesti olen käynyt kurkkimassa, nyt viime kuukausina mukana täysillä, mut tunnukset oli hukassa, kunnes löytyi!

Eli olen kohta 32v, kolmatta odotellaan, joka on todellinen ylläripylläri. LA 15.9
Vapun jälkeen rakenneultra, jota kovasti jo odotellaan. :)

Liikkeitä olen tuntenut jonkin aikaa, mut harvakseltaan. Istukka jälleen koko etuseinämän, höh.
Närästys kiusana ajoittain, kuten normistikkin. Ruokarajoituksilla pitkälti pärjään, rennie auttaa myös.

Kirskikselle onnittelut hyvistä uutisista!


-Dembsey ja ylläripylläri 19+3
 
  • Tykkää
Reactions: niinaj
Kirskis: Onnea ihanista uutisista :heart:

Täällä paisutaan ja ollaan jo aika raihnaisia ;) Harkkasuppareita on tullut jo useamman viikon, viime torstaista lähtien ne ovat olleet ikävän kipeitä. Viikonloppu rauhoitti hieman tilannetta, mutta ei nuo loppuneet ole. Neuvolasta täti olisi laittanut neuvolalääkärille, mutta kun sattuu olemaan juuri tällä viikolla pois (ja naapuripaikan neuvolassa lääkäri kerran viikossa paikalla ja kaikki ajat täynnä). Kävin sitten yksityisellä suoraan.... Paikat oli onneksi kiinni ja kohdunkaulaa reippaasti jäljellä, kohdunkaula hieman pehmentynyt. Eli ei pitäisi olla hätää. Kolme päivää kirjoitti saikkua ja käski soittelemaan jos tarviin lisää. Onneksi myös seuraava ja sitä seuraava viikko ovat tynkiä (pidän vapaapäiviä pyhäpäivien yhteydessä). Joten josko nämä parin päivän työviikot riittäisi rauhoittamaan tilanteen :) Tai no seurataan tilannetta, olishan sinne neuvolalääkäriinkin kiva päästä tsekkauttamaan jossain vaiheessa tilanne.

Tänne en ole tainnut kirjoitella rakenneultrakuulumisia... poikaa lupailivat :heart: Vauvalla kaikki kunnossa :) Istukka oli liian lähellä kohdunsuuta ja tätä kontrolloidaan rv30 seuraavan kerran. Onko kellään tällaisesta kokemusta?

Nöhvi + papu rv21+0
 
Juu kyllähän vaunut maksaa.. :| Mä oon yrittäny ajatella niin, että vaunut on kuitenkin päivittäisessä käytössä ja jos ne on huonot tai ei vastaa omia tarpeita, niin se vitutuksen päivittäinen määrä on semmone asia mitä ei voi rahalla korvata :D Ite oon ajatellu satsata Bugaboon Donkey Duoihin (sais sitte kätevästi joskus tulevaisuudessa tuplarattaiksi jos lisää lapsia siunaantuu), jos jollakin on kokemusta, vinkkejä tai kommentteja niin ilolla otan vastaan! Säästän sitten muualta ja ostan vaatteita, sitterin ym. mahdollisimman suurelta osin käytettynä. :whistle:

susu_v 18+6
 
Täällä tuntuu potkuja! Kauheeta ku möyrii kovasti. Ihan mahan päältä näkyy! Taitaa olla samanlainen potkunyrkkeilijä ku edellinenki.. Toivottavasti olis edes vähän rauhallisempi. Viimeksi meinaa kävi välissä tositosi kipeää. Että se siitä ihanuudesta :)

Rattaista sen verran, että tilattiin edelliset Saksasta. Ei mitään ongelmaa. Halvemmalla tuli ja kaikki meni ok. Nyt ajattelin tuplat tilata myöskin. City Selectejä olen katsellut. Ne saa niin kivasti moneen eri asentoon ja on niin näppärät käyttää. Ja voi käyttää vaan yhdelläkin, jos on tarvis. Englannista nuo saisi kohtalaiseen hintaan. :) Pitäs vaan vielä vähän malttaa. Ei viitsis liian aikasin ottaa turhaa tavaraa tänne nurkkiin pölyäkeräämään...

Suppareita tulee ja menee jatkuvasti, jos ei muista levätä. Ton esikoisen kanssa ei ole aina niin helppo levähdellä.. Mut eiköhän se tästä. Reilu viikon päästä taas äitipolilla lääkäri ni nähään missä mennään. Ja toiv. nähtäis kumpi siellä asustaa ;)

Opiskelija olen muuten minäkin. Viimiset tentit tälle keväälle suoritettu ja alko vähäniiku pitkä loma. Olen varmaan vielä jonkin aikaa opiskelija, kun nämä lapsukaiset tähän väliin on tupsahtanut ;) Mutta ei tässä kiirettä. Kyl sitä töihin kerkee. Ja millon ois se sopivin aika perheen perustamiseen? Ei kait semmosta edes ole :D

-seinis ja beib 18+5
 
Ny on pakko vähän hehkuttaa: sain tänään viimeisenkin opintosuorituksen rekisteriin ja oon ihan paria lomakkeentäyttöä vaille virallisesti maisteri!! Melkoisen helpottunut fiilis!!

Välillä tässä elämässä on ollu sellainen olo, että "ei oo saanut mitään aikaan" ja on ihan vanha, mutta nyt tajusin, että ennen 30-vuotispäivää oon valmistunut ja vielä kaiken kukkuraksi äiti (jos kaikki menee hyvin)! Eihän se nyt niin huonosti ole! :)
 
Onnea Kirskis puhtaista tuloksista :)

Täällä taittui puoliväli tänään, edelleen mennään ilman sen suurempia oireita. Tokihan
sen alavatsalla välillä huomaa, varsinkin seisahtuessa, että ihka elävä matkustaja siellä on. Ylihuomenna ois rakenneultra ja sitä tässä jännäillessä, toivottavasti ollaan terveitä ja kaikin puolin muutenkin kunnossa.

Onko täällä muita ketkä ois Heurekan Body World näyttelyssä käynyt ihmettelemässä pikkuisia aitoja alkioita ja sikiöitä? Oli jännä nähdä miltä se 19 viikkonen mikä itsellä oli sillä hetkellä matkassa, todellisuudessa näytti. Siitäkin jostain jo aiemmin luin, että selällään ei saisi makoilla, silloin kun verenkierto istukan seudulla heikkenee + että painaa aorttaa niin, että koko äidinkin verenkierto saattaa pettää... Pelottavaa sikäli, että välillä yöllä herään ja tajuan taas olevani selälläni :(

Meillä ei ole mitään hankintoja vielä tehty, nettikirppiksiä yms. kyllä jo selailtu. Ja kirppiksien kautta suurinosa aiotaan myös hankkia, paitsi pinnasänky, joka on suvun perintökalu. Brion ja Gracon telakallisia istuimia ollaan katseltu ja vertailtu, mukavasti näyttää alle 100e markkinoilla olevan siistejäkin. Gessleinin yhdistelmiä myös katseltu ja niitäkin näytti muutamat olevan edullisesti tarjolla, hyväkuntoisia ja vain 2-4 vuotta vanhoja. Muistaakseni noissakin pyynti 100e huitteissa. En ole merkkiriippuvainen, enkä riippuvainen tuotteiden uutuudestakaan. :) Tietyllä tavalla vaan harmittaa parin tuttavan puolesta, he ovat hankkineet kaiken (aivan kaiken) uutena, muistaakseni Emmaljungat yhdistelmistä maksoivat hiukan yli tontun ensimmäisen lapsensa aikoihin, piti olla niin hyvät liikkua, että motivoi sitten äitikin... Vaan eipäs motivoinut. Heillä on aina myös valitettu (jo ennen lapsia) rahan puutetta ja todella usein "syyttävät" lapsia siitä, miten kalliiksi ne ovat käyneet. Jälkikäteen ovat kyllä sanoneet että vähemmälläkin olisi toimeen tullut :) No joo, en vuodata siksi etteikö olisi varaa, vaan siksi ettei ole tarvetta pröystäillä ja uskon että sitä rahan menoa tulee kyllä vielä myöhemminkin meille kaikille ;) Olen tälle pariskunnalle sanonut ihan vitsinä, että meillä ei mitään hankita uutena kun ei ole pakko. Onko muita kirppistelijöitä? Vauvanvaatetta sieltä tarttuu ihan pilkkahinnalla mukaan, eikä sitä oikeen pysty välttämään. Anoppikin oli jo yhden haalarin hankkinut, vaikka kyllä ollaan vanhemmillemme sanottu, että mitään hankintoja ei tehdä ennen rakenneultraa :) Tukivyötä pitäs varmaan itelle alkaa tilailemaan, jotta kestää tuota freelance duunia mahdollisimman pitkälle ja maustuubeja ompelemaan...

Stina & Elämänvalo 20+
 
Ihanaa Kirskis :heart:

Huomenna olis rakenneultra vihdoin :) Jännittää, hyvällä tavalla mut ihan hurjasti kuitenki :D Tää on kuitenki "jo" kolmas et vieläkin kaikki on jokakerta yhtä uutta ja jännää :)

Liikkeet kyllä jo sellasta mylläystä ja potkua + hikkakin ollut tiedettävästi ainakin kerran pienellä.

Maha on mun mielestä isohko ja ilmeisesti muidenkin kun "pahimmillaan" kyselty et vieläkö yhdes kasas ollaan (esim.samalla jumpalla käyvät) :D


Selkä vaivaa mullakin niinkun tais muutamilla muillakin ja vähän supistellut.


Eipä muuta ihmettä :)

Astre ja pikkuinen 21+0.
 
mayastina: Höpöhöpö-juttu tuo selällään nukkuminen. Ikinä kuullukaan et saattais "tappaa" äidin tai lapsen jos makaa/nukkuu selällään. Itse en ole pystynyt makaamaan selälläni loppuraskauksissa ja totta et saattaa painaa isoja verisuonia ja keuhkoja ja aiheuttaa niin huonovointisuutta mut niin kauan ku asento on mukava niin siitä vaan.

Ja käytettynä ostetussa turvakaukalossa kannattaa katsoa kaukalon pohjastaonko siellä tarraa joka kertoo parasta ennen päiväyksen, suositeltu käyttöikä kaukaloille on 5 vuotta. Muovi hapertuu vuosien saatossa auringonvalosta ja lämpötilaeroista.
 
Onnea Kirskis onnellisista uutisista! On varmaan ollu aika piinaavaa ootella näin kauan?

Mä kävin tänään neuvolassa ja kaikki ok. Sykkeet oli 150-160, rr matala ja ainut "paha" hb 115. Eli rautalääkkeitä syömään. Mitä valmistetta ootte käyttäny jotka rautakuurille joutunu? Mä ostin apteekista Iron Vital F nestemäistä. Toivottavasti rupee tehoamaan, onkin ollu välillä vähän heikko olo...

Maha näkyy täälläkin jo ihan selvästi. Ne jotka ei tiiä, tulee kysymään ootanko lasta... Mulla muuten kohdun ylin kohta oli jo navan kohdalla. :O

tiituli85+vaavi 18+4
 
Kirskis onnea mahtavista uutisista!! :heart:

susu_v Onnea maisterin papereista! :)

ja hei kaikille pitkästä aikaa. Pitänyt monta kertaa käydä kirjoittelemassa, mutta se kirjautuminen on muka niin vaikeaa tuolla ipadilla. Nyt tulin "kunnon koneelle" niin ajattelin samalla jotain kuulumisia laittaa.

Mulla myös vihdoin ja viimein päättyi opinnot, ja valmistuin viime perjantaina lähihoitajaksi. Kyllä oli mahtava tunne. Jotenkin ne viimeiset isot koulutehtävät, näyttösuunnitelma ja näyttö vei ihan viimeiset mehut ja motivaatiota kyllä piti hakea ja kunnolla. Mutta nyt on ohi...ja viikko sitten aloitin heti työt vanhainkodilla. Saa nähdä kuinka kauan kunto kestää, tähän asti ihan ok. Mutta viime sunnuntaina kun oli sunnuntai"miehitys" niin oli kyllä jotenkin aika kipuinen olo kun töistä kotiin käveli.

Tänään soittelin sitten neuvolaan, kun alavatsa on jotenkin niin aran tuntuinen. Huomenna vien taas uuden pissanäytteen labraan. Mulla on nyt ollut kaksi tulehdusta ihan peräjälkeen, ja edellinen oli jo sen verran raju että epäilivät sen nousseen ylemmäs...onneksi tulehdusarvot oli kuitenkin sen verran matalat, ettei tarvinnut Taysiin lähteä. Kumpa nyt noi vti.t olisi jättäneet mut rauhaan.

tuosta selällään nukkumisesta tuli mieleen, että kyllä se oma olo varoittaa ja "pakottaa vaihtamaan asentoa" ennenkun mitään haittoja vauvalle tai itselle aiheutuu. Mulla tulee aika nopeasti huono olo kun selällään makoilee, että kyllä sitä yölläkin asentoa vaihtaa heti kun alkaa huippaamaan.

mitähän muuta piti vielä kirjoittaa....

rakenneultra on vasta 14.5 ja en kyllä millään malttais odottaa. Pistettiin miehen kanssa leikkimielinen veto pystyyn...mies veikkaa tyttöä ja minä poikaa. Jos mies on oikeassa niin vien miehen elokuviin ja syömään (tietysti mies saa päättää mitä katsotaan/syödään) ja sitten taas päinvastoin jos minä olen oikeassa.
Täytyy toivoa, että se sukupuoli saadaan selville ;) vähän taas pohdituttaa jos kaikki ei olekaan kunnossa, mutta täytyy nyt yrittää vaan ottaa rauhallisesti, ja toivoa parasta.

mun lasketun ajan voisi muuten etusivulle muuttaa. Np-ultrassa se siirtyi jokusen päivän eteenpäin.
ja myös synnytyssairaala on vielä vähän pohdinnassa.

uudet tiedot olisi

Jiina. la 20.9. synnytyssairaala Tays tai Vas (Vammalan aluesairaala)

Jiina ja syyskuunsalaisuus rv18+4
 
Kirppareilta löytyy paljon hyvää tavaraa! Ekalle lapselle ostettiin vaunut huutonetistä ja hyvin ovat palvelleet kahdella lapsella :) Kiertelemällä ja usein käymällä löytyy kaikenlaista. Ainakin Tampereen seudulla on paljon hyviä lastentarvikekirppareita.

Voin siis ajatella olevani kirppareiden kiertelijä ;)

Aatoksia + muru 18+1
 
(Himo)kirppistelijä ilmoittautuu :) Yhdistelmävaunut muutamalla hassulla kympillä hankittu juuri, ja vain pari vuotta vanhat. Samaten turvakaukalo. Kuten myös vaatteet, peitot ja pussilakanat tosi edullisesti löydetty kirppikseltä.

Flunssa tekee tuloaan ja kaamea päänsärky, en jaksa nyt enempää kirjoitella :ashamed:

Piupiuu 18+0
 
Apua, nyt jännittää! Huomenna rakenneultra ja todennäköisesti heikkouninen yö tulossa... Onneksi aika kuitenkin jo klo 10.15 niin ei tarvi koko päivää jännittää. Tuu huomea sitten kertomaan ultrakuulumiset :)

metuva ja pallo 20+2


muoks. mulla on n-vammanen kone eli joskus saattaa n-kirjaimet puuttua mun tekstistä :D
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille! Uutena mukaan vielä, lueskellut olen satunnaisesti mutta jos sitä jopa kirjoittelisi. Eli Pringles 39v. LA 12.9. ja 3. (myös viimeinen ;D) ja Jorvi olisi synnäri.

Viikot poksuu huomenna 20+ ja rakenneultra on vappuaattona. Ei jaksaisi millään odottaa, niin kauan sitä jo odotettu. Meillä on kotona doppleri, jolla kuuluu äänet hyvin ja liikkeitä tuntuu melkein päivittäin jo. Mies tunsi viime viikolla pienet muljaisut kädellä, kunnon potkuja saadaan vielä varmaan odotella.

Rattaista, meillä tämä keskimmäinen nyt 1,5v joten sisarusrattaat tarvitaan. Mekin olemme päätyneet noihin Bugaboon Donkeyhin, vaikka ne aivan järjettömän hintaiset ovatkin. Kunhan ne saapuvat liikkeeseen, myydään nuo 1,5 vanhat yhdistelmät pois.
Että jos jotakuta kiinnostaa Hartanin Topline S:ät käytettyinä, kyselee vaan rohkeasti:D

Pringles 19+6
 

Yhteistyössä