Syyskuun suloisuudet 2013 *Huhtikuussa*

Että voi olla ihan tajuttoman ikävä miestä vaikka on "vain" viikon reissussa, tuntuu että sekoan jos en kohta pääse halimaan rakastani... Tiistaihin asti vielä pakko jaksaa odottaa :(

Selkävaivat alkanu täälläkin. Tosin mulla on ennestään murtuma alimmassa nikamassa selkärangassa (ratsastus vamma) ja osaa olla välillä tosi kipeä muutenkin, nyt tuntuu että mahan kasvu tekee sen niin kipeäksi että kohta en enää pääse likkeelle... mistäköhän täällä tuppukylässä sai tukivoitä, voi kyllä olla että joutuu ouluun asti lähteen että löytyy.

Liikkeitä olen alkanu tuntemaan kun asetun aloilleni makaamaan. istukka edessä vaimentaa mutta tunnen silti jo selvästi kuinka mejän potkunyrkkeilijä alku reenaa siellä :) kummasti rauhottaa mieltä kun liikkeet tuntuu :heart:

Ja tämä NÄRÄSTYSSSS.... vie järjen :headwall: Olen kokeillut rennietä (syönyt paketillisen) ja samariiniä mutta ei mitään apua. saakohan noita somac controlleja ottaa? meillä puuttuu tuoteseloste paketista niin en nää mitä raskaana ottamisesta sanotaan....

Pitänee lähtä koiruuden kanssa pikku käpyttelylle jota ei enää voi parhaalla tahdollakaan kutsua lenkeiksi... ;)

Loruliisa 18+2
 
LoruLiisa: vink: tukivöitä löytyy hyvin nettikaupoista ja esim. huuto.netissä on edullisesti jatkuvasti myynnissä! Toki tukivyönhakureissu voi toimia myös hyvänä "tekosyynä" tehdä shoppailureissu! ;)
 
LoruLiisa: Ei saa syödä raskaana noiya somac controleja... Vaivaakonöisin pahiten vai koska? Mä otan joka ilta nestemäistä Gavisconia et saan nukuttua yön ja aamulla ei oo kurkku tukossa limasta, mulla refluksi taustalla.
 
Huomenta!

Loruliisa ja Mammuska: Omeprazolia on Losecissa, jota saa ilman reseptiä. Mulla lääkärit antanut luvan syödä myös Nexiumia, joka reseptillä. Lääkäri suositteli lisäks rota Gavisconia Rennien sijann (ei ärsyttäis välttämättä niin paljon ja mulla ei Rennie meinaa tehota.) Mulla ei varsinaisesti närästä, vaan on gastriitti mikä oireilee kipuna. Kop,kop,nyt ei pariin kolmeen viikkoon taas oo ollu.

Neuvola oli keskiviikkona ja kaikki oli hyvin.Äiti oli vain liian väsynyt ja sai luvan kanssa levätä loppuviikon. Oli ihana kuulla pikkuisen sydänäänet, syke 120-180. <3

Käytiin anopin ja kälyn kanssa nyt laivalla ja sekin meni ihan mukavasti. :)

Vatsa on kasvanut jonkin verran, mutta mahaa on ennestäänkin niin näyttää ehkä enemmän siltä, että oon vaan lihonnut. Tai siis useaan otteeseen vuosien varrella ihmiset on luullut mun olevan raskaana.. Odotan kovasti, että tuo tuosta selkiytyisi.

Muutenkin kaikki suht ok. Vähän kasvukipuja tms. on lähinnä iltaisin, mutta uskon noiden olevan asiaan kuuluvia kipuja. Unohdin puhua neuvolassa, kun tosiaan alotin sen taas itkemällä ni meni pasmat sekasin. :)

Mutta kaikki hyvin. Voimia ja lepoa kaikille ja aurinkoista sunnuntaita! Ihana kun tulee kesä. <3

Macudamacci 18+1
 
Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista! :heart

LoruLiisa mulle ainakin viime raskaudessa määrättiin Somaccia ja tässäkin on tarjottu :) Että kannattaa kysyä ihan lääkäriltä!

Mä käväisin taas osastolla tiputuksessa ja pääsin taas pikkuistakin vilkaisemaan, oli lyhyt ja pullea ;) viikkoja oli sillon 18+2 mutta pituus vastasi 17+2 ja leveys 19+2 :D rakenneultraan enää 11 päivää, en malta odottaa! Näin viime yönä ekaa kertaa synnytyksestä kunnollisen unen ja meille tuli poika. Vaikka mulla on kyllä ollut ihan tyttöolo. Tosin tää pahoinvointikin on helpompaa kuin tyttöraskaudessa oli joten se voisi viitata poikaankin... Saa nähdä :)

Torstaina pitäis matkustella pari tuntia junalla ja jännitän sitäkin, mitenköhän selviän tän pahoinvoinnin takia. Autossa se aina pahenee, en tiedä miten reagoi junaan. Pitää ottaa muovipusseja mukaan :D

Ihanaa kun kaikki lumet on jo sulanut, ikkunasta kun katoin ulos niin ei näy yhtään lunta! Jos laittais tukan kuosiin ja menis nauttimaan auringosta :) Ihanaa sunnuntaita!

Supermassive 18+4
 
Voi hitsi että tänään on ollu sellasta ihan menkkamaista särkyä alaselässä ja alavatsassa.. :/ Toivottavasti on normaaleja kasvukipuja! Viikko sitten neuvolassa kaikki ainakin oli hyvin..

Oon järjestellyt vauvanvaatteita tänään, ja huomasin, että oon ostanu niitä öö...vissiin hieman liikaa! :D Sukup. neutraaleissa väreissä 50-56 -senttisiä bodyja oli varmaan 15kpl, 60-68 -senttisiä ehkä 10 kpl ja sitä rataa.. En vaan osaa vastustaa jos näen esim. kirpparilla 0,50€ hinnalla jonkun ihanan ja hyväkuntoisen vaatteen - pakko ostaa! No on ainakin ekologista jos ei muuta! Onko muilla iskeny vauvanvaatehulluus vai pidättäydyttekö vielä ostamasta mitään?

Valitettavasti en osaa sanoa mitään noihin närästysjuttuihin ku en tiedä millasta se on..

susu_v 18+4
 
Kiitos vinkeistä noista närästyslääkkeistä. mulla siis närästää lähinnä päivisin mutta joskus myös yöllä, yhdistän sen oksentamiseen aika vahvasti. nyt on takana kolme tiputus reissua tässä raskaudessa ja huomenna taitaa tulla jo neljänteen lähtö... huoh..

susu_v: Mun työpaikalla on kirppari joten arvaappa onko mullekkin kertynyt hillitön määrä kaikkea ihanaa ;) Ja pakko on ollu muutama ihanuus ostaa jo kaupastakin.

loruliisa 18+4
 
Moikka vaan!

Huh, täällä olisi nyt 3-vuotissynttärit juhlittu. Maha tuntuu parissa päivässä kasvaneen paljon, etenkin iltaisin näyttää jo raskausmahalta. :) Ihanat ilmat olleet, tuli käytyä sekä lauantaina sekä tänään pippaloiden jälkeen lenkillä.

Empuuu rv 18+6
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Kirjoittelempa minäkin kuulumisia.. Ensinnäkin ihanaa lukea iloisia ultrakuulumisia, ja onnittelut sukupuolilupauksista! :)

Supermassivelle paljon voimia pahoinvoinnin kanssa kamppailuun! Olen seuraillut blogiasi satunnaisesti, vaikka en ole koskaan tainnut kommentoidakaan. Itsekin pidän blogia, tosin aika laiskanpuoleisesti. Osoite on mursumakuuhuoneessa.blogspot.fi, jos joku tahtoo käydä kurkkaamassa :) Tsemppiä myös kaikille muille erinäisten oireiden kanssa painiville. <3

Omasta navasta sen verran, että jouduin perjantaina käymään päivystyksessä, kun kivuliaat supistukset olivat jatkuvia ja kestäneet toista päivää. Supistusten todennäköiseksi syyksi löydettiin istukasta suuria verenpurkaumia. Vauva vastasi kuitenkin viikkoja ja kohdunsuu oli kiinni. Nyt olen vuodelevossa kotona, ja toivon että supistelut loppuvat ja istukka jaksaa toimia. Koitan pysyä toiveikkaana, mutta ei se ihan helppoa ole. Lääkäri pahoitteli ettei tässä vaiheessa raskautta voi tehdä tämän enempää, kun ei vauvalla kuitenkaan olisi mitään selviytymismahdollisuuksia. Viikolla 23 ottavat sitten osastolle tarpeen vaatiessa. Nyt tilannetta vaan seuraillaan, ja huomenna iltapäivällä on lääkäri. Toivotaan että saadaan hyviä uutisia. Ihan täydessä vuodelevossa en pysty olemaan, kun on tuo esikoinen hoidettavana. Rauhallisia kotipäiviä nyt tiedossa kuitenkin. Läheiset auttavat toki minkä pystyvät. Kipeitä supistuksia tulee tällä hetkellä enää max pari tunnissa, joten ovat selvästi helpottaneet perjantaista.

Liikkeet ovat onneksi alkaneet tuntua selvemmin, ja on kyllä huojentavaa kuulostella noin napakoita liikkeitä.<3

Rakenneultraankin on enää reilu viikko. Ultran tekee lääkäri, joten en tiedä mahtaako sukupuolta paljastaa. Eihän se tietenkään nyt se oleellisin asia ole, mutta mielessä tietysti. :)

Nyt nukkumaan ja jatkan taas paremmalla ajalla.

MadDee ja Pöpö rv 18+6.
 
Viimeksi muokattu:
sohvi35
Aurinkoista maanantaita ihanaiset :flower:

Oma olo on periaatteessa hyvä, mutta selkäkivut ja supparit heikentää oloa. Viikonloppu meni liikkuessa ja uidessa, tästä lopputuloksena kipeä alaselkä :( En tiiä auttaisko tukiliivi (minkälaiset olisi hyvät) vai mikä tässä olisi hyvä? Vinkkejä?

Eilen ensimmäistä kertaa mies näki vauvan potkut mahan läpi :heart: Voi sitä tunteellisuuden hetkeä!

sohvi 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: Empuuu
Terveiset ihanan keväisestä Tallinnasta! Kyllä oli mukava vaikkakin raskas reissu ;) Potkut tuntuu jo ja kaikenlainen möyryäminen! Uutena huonona asiana on tullut ahdistus,tuntuu ettei saa henkeä (siis kun on ensin tehnyt jotain ja sitten pysähtyy, niin tuntuu ettei pystyssä pysy/meinaa tulla oksennus/ei saa henkeä). Ihan hirveä tunne!

Mirka J. 20+4
 
sohvi35
Mirka J. Sama homma täällä! Tuntuu että ahdistaa, heikottaa ja ei saa henkeä :( eilen lenkin jälkiltä jouduin menee makaamaan n. puoleksi tunniksi kunnes olo tasaantui..

sohvi 19+2
 
Mullakin ahdistaa henkeä, varsinkin kun on just noussut portaat ylös. Välillä ihan vinkuu hengitys.
Ihmetyttää vähän, huomenna poksutaan 19. viikolle ja paino ei ole noussut kun kilon. No loppuviikosta neuvola, niin näkee mitä neukkutäti sanoo. Oon siis normaalipainonen.
Ihana sää ulkona, pakko lähteä piiitkälle kävelylle ja nauttia tästä päänsäryttömästä päivästä :) Muutama päivä mennyt jo ilman särkyä, ihanaa :)

Piupiuu 17+6
 
Heips! Täällä olisi vielä yksi uusi odottaja jos joukkoonne huolitte :) Lukemassa olen käynyt tätäkin ketjua välillä, kirjoittaminen vaan on jäänyt.
Olen siis 33-vee ja esikoista odottelen. Takana on kolme alkuraskauden km, joten pientä vainoharhaisuutta on ollut viimekuukausina ilmassa :) nyt kuitenkin kun maha kasvaa ja vointi on hyvä, on mielikin muuttunut luottavaisemmaksi.
Jossain kohtaa koitan kirjoitella paremmin, nyt vaan lyhyt ilmoittautuminen :)
Ai niin, LA 219. ja Tays on meidän sairaala

-Loikkis ja Manupapu 18+2
 
  • Tykkää
Reactions: niinaj
Tervetuloa loikkis mukaan! :flower:

Onnea hyviä neuvola- ja ultrakuulumisia saaneille! :heart:

Voimia sairaslomalla oleville! :hug:

syysbeibi Auttaisko maitohappokuuri alakertaan? Sitten jos auttais intiimisaippua, jossa on ph:t kohdallaan?

ON Tulokset on vihdoinkin saapuneet ja meidän vauvalla on terveen kromosomit! :heart: Nyt odotellaan rakenneultraan ja toivottavasti siellä jatkuu hyvät uutiset!

Kirskis ja Namu 19+5
 
Voi kun mahtava uutinen Kirskis

Heh, täällä taitaa masussa olla aika vilkas tyyppi kun monottaa nyt jo aika kovasti, välillä oikein säpsähdän :LOL: Enkelin siipien hipaisusta ei tietoakaan ole ollut :LOL:

Mainitsemisen arvoinen asia lienee myös se, että elämäni ensimmäiset närästyksen oireet koettu tänään :D Omituinen maku nousee kurkkuun hetkeksi, sellainen "rasvainen". Täytyy käydä jotain närästyslääkkeitä hakemassa valmiiksi, jos tämän pahemmaksi meinasi äityä. Onneksi tuo kesti vaan hetken.

Piupiuu 17+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Kirskis :flower:

Mies tulee tänää kotiin, niin ihanaa! :) On ollut ihan sairas ikävä vaikka viikon vain ukkokulta oli reissuhommissa.

Liikkeet alkanu tuntua nyt jo tuossa navan kohdalla selvästi. Taitaa olla että tunnen alhaalla ja navan kohdalla nutten vielä istukan kohdalla joka on siis edessä.

Sairasloma jatkuu toistaiseksi, oksentelu ja ällötys jatkuu siis myös...:$

loruliisa 18+5
 

Yhteistyössä