Syyskuun suloisuudet 2013 *Huhtikuussa*

Hei jollain vai oliko useammalla ollu paineen tunnetta mahassa+selkäkipuja? Nehän voi olla myös supistuksia.. itelläni supistukset tuntuvat juurikin enemmän selässä. Esikoisen ajoilta osaan ne nyt yhdistää (tai itelleni selvis just, kun piti synnärille lähtee.. ei ollu kukkaan mulle aiemmin mitään tuommosista supistuksista sanonu! Oli vähän yllätys)

Tänään ihan järkyttävän huono päivä, henkisesti :( Meijän koira lähtee huomenna uuteen kotiin. Mun maailman paras <3 Oon itekeny silmät jo päästäni enkä saa tätä loppumaan!! :'( Saattaa se hakija kahtoo, kun itkee vollotan.. Tää on ihan kamalaa! Miks en vaan vois olla vähän vähemmän eläinrakas? Miks en vois rakastaa tuota jötkylää vähän vähemmän?! :(

Kisukin lähtee viikonloppuna uuteen kotiin (tää alko osottamaan mieltään, kun raskauduin o_O Syö mun vaatteita! Voiko se jo vaistota jotain?!), tuntuu myös pahalle, mutta ei kuitenkaan noin pahalle kun koirasta luopuminen. Saa nähä kyllä mikä vollotus sitten alkaa, kun hakija saapuu paikalle. Oon niin herkillä aina, kun elukoista kyse + nyt vielä hormoonit tuohon päälle.

Huh. Saa nähä miten pää kestää. Saapi mies tuua hirveesti mässyä ja kaikkee hyvää minulle. Mässyttäminen saa minulle oikeesti edes vähän paremman mielen.

miranja ja maxmeeri 18+2 (oon jo tainnu keksiä lemppari nimet tytölle sekä pojalle.. ihan koko kokonaisuuden! Miehelle en oo vielä kehannu voohottaa, kun kuitenkin ne tyrmää.. :p Etunimistä ei sanonu mitään pahaa, kun niistä oon jo vähän puhunu. Vauva pitää kyllä nähä ennen kun voidaan nimi päättää, mutta jotenkin helpotus, kun on jo joku ajatus nimistä valmiina.)

Onnea hyvistä rakenneultra kuulumisista niille onnellisille kellä se on jo ollut :flower:

Täällä ollaan taas sairaslomalla, aloin maanantaina oksentaa töissä ja siitä lähtien taas joka ikinen päivä oon oksentanut... käy raskaaksi tämä jatkuva ällötys ja palakurkussa tunne :(

Mies on työreissussa koko viikon ja tulee vasta ens tiistaina kotiin. ollaan pojan (ja koiruuden) kanssa kahdestaan siis viikko ja mulla on nyt jo niiiin ikävä miestä että tuntuu etten voi ees ukkua, oiskohan hormooneilla osuutensa vahvoihin tunteisiin ;)

Minullakin puutuu jalat ja lonkat nukkuessa, ihmeellinen vaiva. Olen huomannut että tuppaan aina yöllä kääntymään selälleen ja kohta sitten herään kun on niin vaikea olla ja närästää ja tulee nää puutumiset ym... Miten sitä oppis nukkumaan kyljellään ettei pyörähtäis aina selälleen? sais vähän ehyemmät yö unet kun ei tarvis tunnin välein heräillä johonki kolotukseen... (vali vali)

Tuntuu mahottoman pitkälle aika ultraan 16.5! vasta..... neuvola onneksi "jo" 2.5 :) Oon muuten alkanu tuntea pieniä liikkeitä vaikka istukka etuseinässä vaimentaakin niitä vielä, ihan alhaalla masussa varsinkin tuntuu pienet liikket:heart:

loruliisa 17+6 (huomenna POKSutaan :) )

loruliisa eli ne munkin tuntemukset alhaalla vois olla jo liikkeitä? En varmaksi tiedä missä kohtaa istukka on (huomenna selviää), mutta oletetaan neuvolatädin kanssa sen olevan edessä koska liikkeitä ei selvästi vielä tunnu (vaikka siis jo kolmas raskaus) ja sydänäänet kuuluu aika hiljaa.

Nyt siivousta niin on anopin mukava tulla hoitamaan lapsia ja eläimiä viikonlopuksi ;)

Mirka J. 19+6 edelleen ;)

Plääh hieman otti hormonit vallan kun mies ei tule huomenna ultraan vaikka olen kolme viikkoa, viimeksi eilen muistutellut ettei varaa mitään huomiselle. Hän on yrittäjä ja oli sitten buukannu koko huomisen päivän täyteen hommaa eli ei ole tulossa..

selkäkipuja ei juurikaan ole jotain pientä jomottelua mutta mulla on aina ollu selkä sökö.

miranja: Isot tsemppi halaukset, meillä kanssa koira lähti takaisin kasvattajalleen kun nappas poikaa naamasta :( Vieläkin se masentaa vaikka tokikaan aikaa ei ole kulunut kuin reilu viikko. :hug:

Metis 20+2

miranja, no voihan :/ miksi uus koti eláimille?

rakenneultrassa kaikki kunossa. rv 22+1 ja pienellá painoa 391g :D ei suostunu jalkováliáán náyttáán... oisis haluttu tietáá. nyt alko sitte seuranta áitipolille 3/4 viikon válein sinne lekurille. joten eiköhán se selviá kumpi on tulossa :D

• Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja Delila
oli 2pvä eroa laskettuun joten ei muutettu mutta niska ultrassa oli heitto 6pvä piti olla 12+1 mutta oliki jo 13 joten siirrettiin. nyt pysy samana LA. olen seurannassa koska on tehty sähkösilmukka hoito pahalaatusten muutosten takia 2010. ei HPV tai muita altistuksia. perinnöllinen juttu. kodunkaulasta puuttuu siis osa joten seurannassa siellä nyt :)

ääh. tietenki olen ilonene että ultrassa näytti kaikki olevan hyvin ja ultraaja kerto kokoajan mitä tekee. mutta oisin halunnu ees arvion kumpi .. plääh. :ashamed:

Mirka j; voi ne olla ja luultavasti onkin liikkeitä joita tunnet alhaalla :)

tintta iita: Mulle on kanssa tehty sähkösilmukkahoito kahdesti, kohdunkaulan syövän esiaste poistettiin mutta mulla ei sitä ees seurata (kohdunkaula oli vain 2cm) Nyt alkoi hermostuttaa taidanki soittaa neuvolaan...

Mua oksettaaa.... :(

Ai niin ja poksutaan 18+0

eufemia oi mikä ihanuus kuva :heart: näkypä aika selkeästi sukupuoli, jos osasin sen katsoa :D mä en oo mikään hyvä tulkitsemaan noita ultrakuvia, mut toi oli kyl aika selkee =)

Voimia teille, jotka joutunut luopumaan eläimistä rakkaista :hug:

LoruLiisa voimia sinne :hug: toivottavasti tuo oksentelu loppuu pian ja vointi paranee! Hirveää tässä vaiheessa vielä kärsiä noista pahoinvoinneista. :'(

Jää kesken tää kirjottelu, kauhea tappelu ja meuhkaaminen käy....|O Jos palailen myöhemmin ennen töihin lähtöä, kun kouluun ja hoitoon väki viety ;)

Delila 18+3

Onnea kaikille jotka ootte saaneet hyviä ultrakuulumisia! :)

).( Täällä välillä sellainen olo, että ollaanko sitä raskaana ollenkaan, ennenkuin jokin vaiva tai kolotus siitä raskaudesta muistuttaa. Masu ei oo kasvanut, ei yhtään! Taaksepäin kallistunut kohtu varmasti vaikuttaa, mutta tuntuu hassulta että missä se mun vauva on oikein piilossa. Ylihuomenna poksuu 17+0, eli 18. raskausviikko lähtee käyntiin! No, oli vauva ainakin viime viikon ultrassa viikkoihin nähden muutamaa päivää kookkaampikin. Onko täällä muita minimasuja?

Liikkeitä myös odottelen kovasti. Sitten sen pirun istukankin täytyy olla siinä etuseinämässä vaimentamassa. Haluaisin vaan jonkin konkreettisen todisteen siitä että tuolla masussa kasvaa vauva! Pääasia tietysti että kaikki hyvin, kyllä sitä silti vaan oottaa itsekin sitä mahakumpua ja pieniä potkuja. Ehkä vaan oon malttamaton.

Muuten olo on kyllä ihan hyvä. Rakenneultrakin siirtyi päivällä eteenpäin, lääkäripulan takia. Eli sen aika olisi 17.5. Huh, tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa sitä vielä kuukausi.

Hyviä vointeja kaikille syyskuisille!! :)

serenade ja mirjami 16+5

serenade Mulla näkyy makuuasennossa kyllä selkeä kumpu, ylettyy melkolailla napaan asti, seistessä katoaa jonnekin. :)

Miten mä en saa tuosta eufemian kuvasta juuri mitään selkoa? Yleensä hahmotan hyvin. :D Onko oikealla pää ja käsi? Vai onko tuo mahapuolelta kuvattu?

Viimeksi muokattu:
sohvi35
Empuu ja serenade Mulla taas on jo jättiläismaha, pituutta myöskin 158 kuten Empuulla. Kuvaa en nyt tähän hätään saa, mutta nyt muistuu mieleen että jättiläinen olen ollut myös aiemmissa raskauksissa.

sohvi 18+5

Terkut vikasta ultrasta! Kaikki osat paikallaan ja oikean kokoisia. Yhtään sivuprofiilikuvaa ei saatu, on sen verran sumpussa vaavi (ei kyllä ollu noista kahdesta muusta vaikeuksia saada koko profiilikuvaa...) ;D
No,sain kuitenkin muutaman naamakuvan ja kyllähän niitä kuvia sitten syyskuussa saa :)

Turhaan siis olin vauvan voinnista huolissani, kyllä nyt voi hyvillä mielin lähteä huomenna reissuun.

Vielä odotan kunnollisia tuntemuksia liikkeistä (oli aika liikkuvainen tapaus ultran mukaan), kun ei se istukkakaan ole edessä potkuja vaimentamassa :O

Mirka J. JO! 20 *poks*

Rv 17+0 menossa. Tunsin ensimmäisen liikkeen joku aika sitten. Hento perhosen lepatus kun olin menossa nukkumaan. Tuntui ihan totaalisen erilaiselta kuin mikään muu mahan tuntemukset.
13.5 on rakenneultra, toivottavasti saadaan sukupuoli selville niin voisi alkaa miettiä hankintojakin. Nyt en ole viikkoon oksentanut mikä on edistystä. Eikä oikeastaan etovaa oloakaan, mutta tukkoisuutta ja verta tulee nenästä melkein päivittäin. Hemoglubiinit oli 120 kun käytiin neuvolassa. Nopeasti saatiin sydämensyke näkyviin, mutta sitten pikkuinen meni piiloon.
-Qevnie 17+0

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä