Syyskuun suloisuudet 2013 *Huhtikuussa*

Mä käyn täällä lähes päivittäin lukemassa kuulumiset, mutta en oo kerenny itse kirjottelamaa mitää.

Toka neuvola oli viime kuun lopulla. Painoa oli tullu lisää 0,7kg ja kaikki oli kunnossa. Vauvan syke oli 145-150 välillä :)

Liikkeitä oon tuntenu kohta parin viikon ajan. Ihanaa <3

Vakuutus luultavammin otetaa ihan varmuuden vuoks.

Muutamia hankintoja ollaa tehty, vaikka ei pitäny ennen rakenneultraa. Vaunut löydettii käytettyinä edullisesti ja sen lisäks vaatteita on jonkun verran ostettu. :) nyt kuitenkin maltan ultraa asti ennenku ostelen mitää lisää :)

Rakenneultra on parin viikon päästä ja tuntuu, että sinne on ikuisuus. Nyt oon vaa yrittäny keksiä paljon tekemistä, jotta aika kuluis nopeasti. Sukupuoli halutaan ehdottomasti tietää. Jos ei rakenneultrassa selviä nii varaan varmaa heti ajan yksityiselle 4d:hen. Jos käy niin, että sieläkää ei selviä, nii sitten yritän malttaa odottaa.. :D

Työ mulla on sellasta, että neuvolantätikin kehotti mua miettimää kuinka pitkää haluan välttämättä olla työssä. Hänen mielestä mun olis hyvä jäädä jo kesäkuun alusta saikulle. Oli kovin huolissaa, miten mä näin "pienikokoisena"(150/47) selviän niin raskaasta työstä etenki raskaana ollessa.. Saatan siis saada päivittäin useita iskuja mahaan ja sen lisäks joudun nostelemaa non 80kg painavaa miestä, joka mua melkee puol metrii pidempi :D. Lisäks multa vaaditaan ihan 100% työpanosta, koska olen aina yksin vuorossa. Täytyy siis katsella kuinka pitkää pystyn tekemää tota työtä.

Vointi on ollu melko hyvä. Välillä on päiviä, että tuntuu et maailma kaatuu jokaisesta pienimmästäki asiasta, mutta niistäkin on selvitty. Päänsärky on helpottanu aika paljon. Viikossa enää päivänä tai kahtena esiintyny pientä jomotusta. Närästystä on ollu muutamana päivänä viikossa, mutta ei onneks koko päiväistä.

Tiia_ 18+3
 
Eipä käynyt mielessäkään migreeni, täytynee neuvolassa kysäistä asiasta.

Mirka toi on kyl totta, mukavahan se on itse päästä touhuamaan mahdollisimman paljon :)

Löin miehelle dopplerin kouraan että koitappas kauan menee löytää pikkuisen sykkeet, niin suoraan kuuluivat kun iski laitteen vatsani päälle :'D Oli tuleva isukki yhtä virnettä vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Minäkin ilmoittaudun heppaihmisten jatkoksi :wave:

Ratsastus saa kyllä odottaa koko raskausajan, en kertakaikkiaan uskalla selkän nousta vaikka mieli tekisi ja vielä kun kesäkin tulee... :(

Olo on ollut ihan kohtalainen, vieläkin oksettaa päivittäin mutta ulos asti ei enää tule ihan joka päivä sentään. Paino on pudonnut alusta useemman kilon mutta oon vaan tyytyväinen ettei oo noussut koska ylipainoa on ennestäänkin.

Mahan sivuissa tuntuu repäisykipua ja nivusissa myös varsinkin kun äkkiimpää liikahtaa johonki suuntaan. Töissä alkaa supistella heti jos jotain raskaampaa tekee... koitan ottaa mahollisimman rauhallisesti ettei joutus makaan osastolla taas ennen aikasten supistelujen vuoksi...

Seuraava neuvola 2.5 ja rakenneultra 16.5 (menee jo viikolle 22-23... ihmettelen hieman) Onko kellään muulla noin myöhäisillä viikoilla?

Loruliisa ja papunen 17+3
 
loruliisa täällä kanssa rakenneultra VASTA rv22+0!!! Vähän kattelin ihmeissäni kätilöä joka meille ajan antoi, mut minkäs teet, pakko ootella sinne saakka...

sukupuolta me ei varmaankaan selvitetä... vaikka mä EHKÄ haluisin, mut mies ei, joten en viitti alkaa ylipuhuun häntä, vaikka sanoi, että hän tyytyy kohtaloonsa, jos haluan tietää...

piupiiu täällä myös tuota päänsärkyä... ja aattelin ottaa kyllä tiistaina puheeksi neuvolassa sen... samoin kuin olis niin paljon muitakin asioita... huoh!

hanja mulla myös tollasia repäisykipuja ja välillä sattuu ihan vaan oleskellessa...

tiggeri, joka odottaa kauhulla huomista aamua ja sokerirasitusta...
 
Täällä vain odotellaan et aika menisi eteenpäin. Välillä tuntuu et viikot kiitää ja välillä tuntuu et matelee niin kuin nyt. Ei muutenkaan kovin kummosta uutta. Vatsa kasvaa mutta on muodoltaan vielä sellainen ettei ulkopuolinen älyä raskautta vaan ennemminkin luulee vain et olen syönyt hyvin :D

Äippolikäyntiin on vielä 2vk. Sit näkee et kaikki kunnossa kohdunsuulla. Ja ajattelin kysästä sukupuolta vaikka tuskin ne sitä tuolla kertoo.

Loruliisa: Mulla on rakenneultra vasta 22+0.

Mammuska 83 ja masukki 16+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Meni sisäänkirjautumiseen puoli tuntia, unohdin salasanan. Onko muille tuttua, mikään ei enää pysy päässä?

Lisäksi mä oon ollut niin pahalla tuulella viimesen kuukauden. Kuljen töissä kun myrskynmerkki, joudun varmaan kohta johonkin puhutteluun... Aika rankkaa olla koko ajan vihanen.. :S

Me haettiin eilen vaunut! <3 Tuli sellanen pikkutyttöolo, jos omistaisin nuken niin oisin varmaan alkanut leikkiä nukkeleikkejä.

Mirka J. Mua myös huolestuttaa miten me pärjätään taloudellisesti. Mies on alkanut opiskella viime vuonna, ja me elellään mun pienellä palkalla. Ollaan kulutettu rahaa samaan malliin kuin ennen, koska ollaan totuttu kahteen palkkaan, tänään vähän ynnäiltiin kun huomattiin että säästötili on finito. Tehtiin budjetti joka silti menee 200 euroa miinukselle kuukaudessa. En oikeen tiedä mistä alkaisin säästämään, koska me ollaan kuitenkin suht nuukasti eletty. Itse osaisin elää parin euron päiväbudjetilla, koska opiskeluaikoina tuli sekin testattua, mutta vaikeaa olla kun on kaksi paatissa. Sitä saattaa helpommin joutua pahoille teille. Toivottavasti te löydätte jonkun toimivan ratkaisun!

Tiia_ Toivottavasti järjestyy sun työjuttu! Mä oon miettiny aina töissä kun tuntuu että en jaksa, että miten ne ihmiset ikinä jaksaa raskaana tehä yhtään mitään, jolla on vähänkin fyysinen työ. Mä sentään vaan istun tietokoneella ja näpyttelen, ja sekin on raskasta!

Terkut, Tuikku 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Pitkästä aikaa taas...

Rakenneultra on vasta 20.5 mikä on ihan hyvä sillä möyrin suurimman osan toukokuta metässä opintojen takia ja silloin on vain infohomma yliopistolla. Pitää tosin kattoo että onnistuuko metsässä oleminen, sillä se on koko päiväistä kävelemistä ja kaivamista.

Nimistä, meillä on jo päätetty tytölle että pojalle (mutta jos ei näytä yhtään siltä niin on varaa joustaa). Ja sukupuoli halutaan kyllä tietää jos vain on mahdollista mutta pidetään se muilta piilossa.

Mä olen huomannut omasta isästäni (johon pyrin pitämään mahdollisimman vähän yhteyttä, mutta sukulaisten kautta joutuu pakosta tapaamaan) että siitä on tullut ylimielinen varsinkin mun miestäni kohtaan. Ihan kuin hän olisi jonkinlainen omistuskappale. Lisäksi eii kuunnellut yhtään kun totesin että hänen vaimostaan tulee vain täti eikä mikään mummo. No onneksi tässä on vielä aikaa saada viesti perille tai sitten ei.

Tällä hetkellä on semmonen hieman tylsistynyt olo kun tuntuu siltä että olen enemmän harmiksi miehelle kuin hyödyksi. Mä nukahdan aina kymmenen aikoihin ja olen kärttynyt sitä ennen niin että mies odottaa että mä nukahdan. Lisäksi en tunne liikkeitä.

Synnäriksi voisi päivittää OYS

Meme+katkis 16+0
 
Huomenet!

Rakenneultra meillä ensi kuun alussa, aiotaan kysyä sukupuolta, jos näkyisi :) En kylläkään uskalla lupauksista huolimatta tietyn värisiä juttuja hankkia, ehkä yhden vaaleanpunaisen bodyn kotiutumista varten, jos sattuu tyttö olemaan taikka toisinpäin :)

Uusi vaiva pantu merkille, tai no on tätä vaivaa ollut jo useamman viikon.. Nimittäin hengenahdistus. Rasituksessa hengitys alkaa vinkua ja on todella raskasta, illallakin oli vähän vaikeuksia nukahtaa kun hengittäminen oli vähän vaikeaa.

Mies eilen huomautti, kun hymyilen kuulemma vain kokoajan :rolleyes:
Paljon helpompi olla, kun sai työkuviot järjestettyä niin, ettei stressaa.
En kyllä koe, että olisin mitenkään kamalan veemäinen odottaja (pahoinvoinneista ja muista vaivoista huolimatta olen enimmäkseen iloinen ja hyvällä tuulella), toki VARSINKIN ihmisten piirteet ja muut asiat puhututtaa ja v*tuttaa ihan eritavalla kuin ennen, ja pyrin sitten karsimaan elämästäni ihmiset, joiden kanssa ei vaan kemiat natsaa. Jotenkin kaiken vaan ajattelee niin eri tavalla, pohdiskelen asioita paljon syvemmin kuin ennen.

Tänään taas rentoutumaan kaupungille kirpputorille ja jätskille, vettä vähän sataa, mutta ei haittaa!

Piupiuu 16+6
 
Heippa!

Mä tulin tänne tuolta lokakuisista vähän kurkkimaan, kun niskapoimu-ultra aikaisti mun lasketun ajan syyskuun puolelle.. :) Epäilen kyllä, että lokakuun puolelle menee, mutta kiva tulla silti vähän katselemaan hiukan pidemmällä olevia. Lokakuisissa kun ei kaikilla ole edes np-ultraa vielä ollut :)

Eli jos tänne saa vielä tulla niin täällä
Nimia / 32v / 2. / TYKS / 29.9.

Ja toinen juttu: Meillä on Turun seudun loppuvuoden odottajille ketju täällä, jonne oikein mieluusti saisi tämänkin pinon turkulaiset tulla jutustelemaan, jos vain huvittaa! :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2247695-turun-seudun-odottajat-loppuvuosi-2013-a/sivu8.html
 
Uusille tervetuloa! :flower:

Tänään oli toinen neuvolakäynti. Kaikki ok, paitsi hb vaan 110 ja rauta pitää aloittaa. Tuli vähän yllärinä noin matala arvo. Ennen nt-ultraa otetuissa labroissakin ollut vaan 125, mulle normaali on kuitenkin yli 135. (Viime raskaudessa oli tässä vaiheessa 123.) Vauvan sykkeet kuunneltiin mutta ei kirjannut mitään lukemaa ylös. Seuraava neuvola-aika 20.5. eli silloin on 23+0 ja saan ne Kela-lappuset. Rakenneultra kolmen viikon kuluttua.

Eilen kerrottiin miehen vanhemmille raskaudesta ja tuli heille täysin yllätyksenä, mahaa kun ei juuri näy. Iloisia olivat. :)

Empuuu rv 18+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Moikka!

Tänään oli neuvola, edellisestä tuntuikin olevan ikuisuus! Kaikki oli paremmin kuin hyvin, painonnousukin vähän hidastunut onneksi. Paineet hyvät ja pissa puhdas. Jostain syystä ei mitattu hemoglobiinia ollenkaan..

Mitattiin sf-mitta, ja se oli yläkäyränkin yläpuolella, joten ei ihme että tuntuu että maha on iso! :D Terkkari kyllä sanoi että todennäköisesti tasaantuu viikkojen kuluessa.. Pikkuinen potki anturia ihan vimmatusti kun sydänääniä kuunneltiin, eläväinen tapaus siellä pyöri <3 Kumma että itselle on niin vaikea tunnistaa liikkeitä kun terkkari tuntee ne jo mahan päältäkin :O

Ai että mikä helpotuksen tunne kun kaikki oli hyvin!

susu_v 17+5
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
sohvi35
susu_v Multa neuvolatäti mittas hemoglobiinin ku pyysin, muuten ei sitä olis mitannu. Halusin vaan tietää onko arvo hyvä ja olihan se 140 :)

Rakenneultraa odotan ku kuuta nousevaa. Jännittää ihan kamalasti ja panikoin vähän väliä. En malttais millään. En tiedä miks sitä jännään, päätin np-ultran jälkeen että olen rauhallinen mutta jostain syystä se ei onnistu :( Nyt olen päättänyt että rakenneultran jälkeen olen rauhallinen.. En usko että sekään onnistuu. Kaipa mä panikoin siihen asti kunnes nyytti on sylissä. Ja sitte alkaa ne jatkuvat tsekkaukset hengittääkö jne.. Voe päevää!

Sori vuodatus ja ei oo tarkoitus lietsoa paniikkia muihin.. :ashamed:

sohvi (18+2)
 
Mä oon nyt pystynyt olemaan suurimman osan aikaa rauhallisin mielin, mutta aina ennen neuvoloita ja ultria kyllä jännittää! Meillä rakenneultra 8.5. eli kolmisen viikkoa pitää vielä odotella. Kyllähän sitä välillä käy mielessä, että mitä jos kaikki ei ookaan hyvin, mutta oon yrittänyt itselleni sanoa, että ei oo mitään syytä huolehtia kun kaikki on tähän mennessä menny mallikkaasti. Ja kun asioille ei oikein kauheasti mitään itse voi niin ei auta kun odotella..

Neuvolatäti kummasteli mun alhaista verenpainetta (113/55), joudun aina sanomaan että se on mulla aina ollu tollanen eikä oo epänormaalia :D No on ainakin varaa nousta että hyvä näin!

Nyt on aika seesteistä raskauden kanssa eikä mitään suuria vaivoja, mitä nyt pientä selkäsärkyä ja ylitunteellisuutta, hehheh.. Ja uni maittaa; sellaiset 10h/yö on sopiva :LOL:

susu_v 17+5
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Täälläkin jännätään rakenneultraa, mikä olisi ensi viikolla!!

Oon tuntenut tänään inhottavaa paineen tunnetta alamahalla melkein koko päivän ajan, nyt alkaa helpottaa. Onko muilla ollut samanlaisia oloja?? Liekkö se vauva ihan alhaalla köllöttelemässä vai mikähän tällaista tuntemusta saa aikaan? Ei tainnut kuitenkaan supistella tällä kertaa,ehkä...

Vauvan liikkeitä oon alkanut tuntea nyt ihan urakalla, varmaan viimeiset 4-5 päivää on muljunnut mahassa:) Eilen tunsin sitten ihan ekan potkun käteenkin,hui miltä tuntu;)


-Moonan&Napura 19+3-
 
Tiia_: Kiva että täällä on muitakin lyhyitä odottajia, minä vielä susta pari senttiä lyhempi... =)

Kirskis: Joko oot saanu ne tulokset?

Mä en oo oikein varma liikkeistä, onko ne niitä vai jotain muuta? Tänäänkin on muutamaan otteeseen kutittanu silleen jännästi mahasta mut en oo yhtään varma onko ne liikkeitä vai ei. Tuntuu ettei mahakaan kasva, eikä paino nouse. Onneks pääsee keskiviikkona ultraan. Mullakin virallinen rakenneultra vasta 14.5. Vasta rv 22+5. Mä aattelin että jos nt-ultrassa kaikki on hyvin niin ei tarvii pelätä tai jännittää mut se siitä sit...

tiituli85&vaavi 17+3
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani :)

Rakenneultraan tunnin päästä enää 16 päivää jippii! Ylihuomenna alkaa 19. viikko, kyllä tää aika kulkee vaikka se välillä tuntuukin matelevan :) Mulla oli muutama parempi päivä oksentelun kanssa, mutta nyt on taas olo tosi heikkona. Yritän sinnitellä ainakin perjantaihin asti ennen osastoa, koska esikoiselle ois kivempi olla kotona äitin kanssa... Voi miten toivoin, että oisin saanut sen normaalin raskauden :(

Supermassive 17+5
 
moonan täällä tuota painon tunnetta alamahalla on ollut jo usean päivän ajan, vkloppuna meinasi vissiin supistellakin, mutta onneksi nyt siltä osin on helpottanut. Jotenkin tuo koko alavatsa on aivan hellänä, ja vähän niiinkuin kipeä, mutta johtunee kasvusta.

Siis oikeasti :O mulle on poksahtanut aivan huikea pallo tuohon keskelle kroppaa...työkaveri eilen huikkasi, että poikamaha, kun tuollalailla on kasvanut eikä sivuilta huomaa mitään...kääks, norsuksikohan tässä ehtii muuttua?!?

Sitä rakenneultraa täälläkin vain odotellaan, vielä olisi tasan kolme viikkoa eikä millään jaksaisi odottaa. Liikkeitä olen yrittänyt opetella tunnustelemaan, mutta kovin vaikea on näin ensimmäisen osalta koittaa tunnistaa, mikä tunne tuolla masussa on mitäkin.

Ihanaa tiistaiaamua kaikille!

Plamsu75 ja Pieni 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Täällä on alkanu tulemaan jo niitä kipeitä supistuksia, plaah.. Eilen jouduin lähtemään kesken päivän pois töistä. Aamulla kävin antamassa pissanäytteen ja lääkärille aika klo 13.
Huomenna on rakenneultra, jännittää!!




eufemia & toukka 20+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Plamsu75, mennään samoissa viikoissa ja päivissäkin, ja samat on tuntemuksetkin. Mulla myös viime viikonlopun aikana alkoi jos jonkinlaista tuntemusta olemaan mahassa ja mietin myös, että onko supistuksia vai mitä. Erityisesti vasemmalla puolella alavatsassa, lähes nivusissa, on paineen tunnetta, kiristelyä ja tykytystä. Ei mielestäni liity mihinkään rasitukseen, vaan esiintyy yhtä lailla levossa. Olin tuosta toispuoleisesta kivusta yhteydessä neuvolaan ja sanoivat olevan vaaratonta. Veikkasivat liitoskivuiksi ja neuvoivat hoitamaan lämpö-/kylmäkääreellä (toisilla auttaa lämmin ja toisilla kylmä, kuulemma) ja särkylääkkeellä. Tämä nyt ei ole kuitenkaan niin voimakasta, että noita tarvitsisin tai miettisin, lähinnä vain huoletti että onko normaalia. Kuulemma jos yltyy sietämättömiksi kivut tai niihin liittyy verenvuotoa niin sitten lääkäriin.

Virtsassahan mulla oli proteiini yhdellä plussalla ja jouduin toimittamaan näytteen, mikä kuitenkin oli puhdas. Onkohan tuo proteiini virtsassa ilman tulehdusta kovinkin yleistä?

Ja liikkeitä en tunne vieläkään minäkään!!! Alkaa tuskastuttaa ja mietin että olenko jotenkin huono tunnistamaan oman kehon tuntemuksia tai jotain. Helpottaisi niin paljon jos tuntisi vauvan liikkuvan. Lääkärihän sanoi istukan olevan takana, joten sekään ei ole syy siihen, etteivät liikkeet tunnu. Ensikertalainen olen, joten sekin varmaan vaikuttaa, ei vaan tiedä mikä on mitäkin.

Mutta hyvillä mielin eteenpäin. Rakenneultraan täälläkin kolmisen viikkoa aikaa. Olen itselleni luvannut, että jos siellä on kaikki ok, niin sitten yritän relata. Se kun on mulle lapsettomuustaustaa omaavana aika haasteellista. On vain niin käsittämätön ajatus, että tämä, jonka ei pitänyt koskaan tulla todeksi, voisikin tulla todeksi...
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Heippa mammat!

Ihana lukea muiden vointeja ja jännitystä, joihin voi myös yhtyä! :) Täällä voidaan pääosin hyvin, masu kasvaa eikä sen peittäminen enää ole mahdollista. Ihanaa, kun ei tarvitse vetää vatsaa sisään, vaan saa vihdoin esitellä ylpeänä pientä kumpua.

Täällä myös odotellaan jännittyneenä rakenneultraa, joka on vasta 16.5.2013, jolloin viikkoja 20. Monella teistä näyttää menneen pidemmälle nuo rakenneultrat, mutta ne nimenomaan haluttiin niin pian kuin mahdollista. Mutta aina noihin aikoihin ei voi itse vaikuttaa.

Olen pieniä neutraaleja hankintoja tehnyt vaateosastolta, kun ei vielä sukupuolesta ole tosiaan tietoa. Sukupuoli halutaan toki tietää, jos asukki sen tiedon vaan meille antaa. Vaunujen, sängyn ja muiden isompien tarvikkeiden hankinnat tulevat varmasti eteen kesällä, mikäli sinne asti malttaa. Olen kyllä ajatellut, että hyvä tehdä hankinnat pikku hiljaa, ettei jää loppuvaiheen rahasyöpöiksi. Vaikka työssäkäyviä molemmat loppuun asti ollaan, toki talous hirvittää. Eivät nuo vauvan hankinnat mitään edullista ole! :)

Hyviä vinkkejä vaunuista ja turvakaukaloista kaipailisi myös tämä ensimama. Mikäli muilla on hyviä kokemuksia merkeistä jne. ottaisin niitä mielelläni vastaan. Täällä myös joku kyseli jossain vaiheessa Tampereen seudun odottajista. Itse haluaisin myös vastaavaan ryhmään liittyä, jos sellainen on tiedossa. Hyviä vinkkejä myös Tampereen vauva+mamma tapaamisista otetaan vastaan.

Hyviä vointeja kaikille syyskuulaisille! :)

Embula ja asukki 16+2
 
Sateisen seesteistä päivää...

Meilläkin tuo ultra on viikolla 20+, meillä ois toki saanut sen eteenpäinkin, mutta toivoin, että jos pääsis ennen vappua, ni sais olla sitten levollisin ja silloinkun on tarkoitus paljastaa asukkaan olemassa olo ulkopuolisillekkin... Eikä sitä pelkoa tarvitse lietsoa yhtään, joku siitä jo ylempänä mainitsikin. Ite olen ainakin ihan hermoraunio, varsinkin ennen neuvoloita ja ultria. Vielä kun kesti pitkään tajuta noista liikkeistä mitään... Tänään on istuessa muljahdellut siihen malliin toistakymmentä kertaa, että tuntuu ainakin hengissä olevan :)

Niinku monella muullakin heppahöperöllä, on mullakin noi kopukat omassa pihassa ja liikuntaa tulee niidenkin osalta ihan päivittäin... Ratsastamisen päätin lopettaa viimeviikkoon (18+), alkoi tuntua, ihan peruskävely maasto sen verran ilkeältä, et parempi viheltää peli poikki ajoissa, varsinkin kun hevonen on pomminvarma säheltäjä... Heinäpaaleja n. 12kg saa roudata ihan huoletta, ei aiheuta minkäänlaisia tuntemuksia.

Supistuksista en tiedä mitään... "onko ne jotain syötävää?" Vitsi vitsi, joku aiemmin mainitsi, että nekin voivat olla oireettomia? Miten niiden kanssa tuolloin pitäisi elää ja minkälaista pahaa voivat pahimmaallaa aiheuttaa? Vai voiko raskautta edeltävällä kunnolla olla tekemistä sen kanssa milloin nuo alkavat? (ensimmäistä siis odotan ja fyysisesti olen ollut erittäin hyvässä kunnossa, vaikka itse sanonkin)

Mietin myös sitä, että miten ihmiset ovat ennen selvinneet, esim. 50 luvulla, lehmien lypsyt, paskanlappamiset, rehujen jaot, yms. Miten silloin ei ollut ongelmia näissä nykyajan mittasuhteissa? (pahoinvointeja lukuunottamatta) Kesken heinätöiden saatettiin lähteä synnyttämään ja parin päivän päästä oltiin takaisin pellolla, lapsi kulki mukana, sitä imetettiin ja taas jatkettiin töitä... Nykyään eläminen synnytyksen jälkeen ihmisten juttujen perusteella kuulostaa ihan järkyttävältä showlta muutaman viikon ajan. Onko se niin vaikeaa? Ihan mietin sillä, että pitääkö noita hevosia ajatellen hankkia varoiksi lomittaja tyyliin juhannuksesta-jouluun väliseksi ajaksi? Jos ei kerran itse pysty tekemään muuta kuin keskittyä imettämiseen ja vaipan vaihtoon? Vai miten te joilla noita elukoita on, olette saaneet arjen rullaamaan?

Toivottavasti kukaan ei tuosta ottanut nyt nokkiinsa, ymmärrän toki että ongelmia voi olla...

Stina & Elämänvalo 19+
 
Tervetuloa uusille! :flower:

tiituli Tuloksia ei ole vieläkään soitettu... :(

Embula Kannattaa miettiä, mitä ominaisuuksia haluat vaunulta ja turvakaukalolta. Millasissa olosuhteissa tarvitset vaunuja? Pienet renkaat ei välttämättä toimi loskassa ja lumessa, mutta kaupungissa ja julkisissa kuljettaessa voi hyvinkin olla kääntyvät etupyörät tarpeelliset. Olisiko tarvetta työntöaisan korkeussäädölle? Miten on tilaa säilyttää? Onko autossa turvakaukalolle isofix? Painaako kaukalo paljon? Uusimmassa Vauva-lehdessä oli vertailtu turvakaukaloita.

Meillä on Brion Primo -kaukalo ja olen ollut tyytyväinen. Siinä on hyvä kuomu, joka suojaa lasta auringolta, tuulelta, sateelta. Se on melko kevyt kantaa. Käytettävyyttä helpottaa telakka autossa ja ei tarvita kuin klik, niin kaukalo on kiinni eikä tarvitse säätää turvavöiden kanssa joka kerralla. Vauvapehmusteet saa vauvan kasvaessa irroitettua.

ON Väsyttää aika paljon ja voisin nukkua kellon ympäri...

Saanen muistuttaa, että lopetan päivittäjänä kuun vaihteessa, joten uusi päivittäjä hakusessa! Kukaan ei toistaiseksi ole edes kommentoinut koko asiaa...

Kirskis ja Namu 18+6
 

Yhteistyössä