Syyskuun suloisuudet 2013 *Huhtikuussa*

mirka j ois apua seurakunnalta ja sosiaali puolelta? tsemppiä, muistan tuon tilanteen. liianki hyvin

tk ssa käväsin ku kirvly palas takasi eilen illalla. nyt otettiin hurjasti näytteitä ja ultralla vilastiin vauvaa. tytöltä näytti :D keskiviikkona varmistusta ku mennään rakenne ultraan.

tintta iita 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: eufemia
tintta iita Mulla on ollu sellanen käsitys ettei apua sossusta saa kun on omistusasunto... Ehkä vääristynyttä tietoa... Täytynee yrittää selvitellä asioita,mutta tuon työn ohessa se vaan tuntuu niin tuskasen vaikealta :(

Mirka J.
 
saa apua! meki satiin vaikka ok talo + laina siihen.

sähköt-ruoka-vesi- perus elämiseen antavat avustusta. talolainan korkoon. tulotiot 3k kajalta. panksita laina tiot. apua antavat jopa takautuvasti jos huono tilanne on jatkunu pitempään.
 
  • Tykkää
Reactions: jenttu
:( alavatsaa kirvelee, sattuu ja kauhia paine...kai tämä lepääminen auttaa. Olo ei ole järin mukava nyt.

Viikonloppua teille kaikille!
Olehan tarkkana niitten kanssa, kun kuullostavat supistuksilta!

Mulla tuli viikonloppuna kipeita supistuksia kun jouduttiin koirasta luopumaan (oli mun rakkain eläinvauva) kun kävi poikaa naamaan kiinni ja se oli niin iso shokki mulle että sain suppareita ja luulinkin jo että nyt mentiin :(

Mitä oot tänään tehny niin että on alkanu sattumaan?




Itellä menny muuten ihan okei ja tuo lapsukainen on ihan villinä :D Monoa tulee ja lujaa, ulospäin en oo vielä huomannu mitään.

Ens torstaina olis se rakenneultra ja APUA ku voi ihmistä jännittää, ihan ku olis eka ultra ja lapsi kyseessä :)

Metis 19+4 (puoliväli kolokuttaa) :heart:
 
Metis ihan normaalisti olin töissä tänään, sen jälkeen on vaan levännyt. Eilen tämä vatsakipu jo alkoi, kun ajelin työmatkalta Porista kotiin. Matkallakin sain säinähdyksen käydessäni vessassa ja ousean päivän ummetuksen jälkeen kun sain "asioitua" niin meinasin ääneen huutaa kun paperiin tulikin pyyhkiessä pelkkää kirkasta verta ja hyytymiä....onneksi sen jälkeen ei ole tullut. Alavatsaa tosiaan on aivan pinkeä ja kova, ja ikäänkuin kirvelee. Onneksi nyt tuo mies on huolehtinut noista koiruuksista.

Voi kuinka surullinen olen karvalapsen mentyksestänne, nuo ovat aina ikäviä juttuja. Halaus.
 
Onneksi saatiin koiruus takaisin kasvattajalleen ja jäi nyt sinne asustelemaan ja pihavahdiksi.



eufemia: Jaa, en osaa sanoa, luultavasti se paino on siksi koholla jos on paljon turvotusta. Mä turpoon ihan kamalasti jos syön leipää :eek: (ja siis paino nousee ku nestettä kertyy)
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Moikka taas kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Oon päivittäin käyny lukemassa teiän juttuja mut en oo jaksanu kirjotella..

Paino on noussut 9kg raskauden alusta :rolleyes:, mutta lähtöpaino kyllä erittäin alhainen tai siis toisinsanoen alipainoinen oon ollut.. jos tähän tahtiin jatkuu taidan olla valas syyskuussa :LOL:

Vauvalle hankittuna pinnasänky ja syöttötuoli, kaverilta ostin kun kaikki omat vauvan tavarat on tullut ajat sitten annettua pois.

Maanantaina15.4 klo:10.00 ois sitten rakenneultra :heart: kaikki taas yhtä jännää niinkuin ensimmäisenkin kohdalla ja aion kysyä sukupuolta jos vain näkyy :)


Hyviä vointeja kaikille!:wave:


Baby2003 19+4 (kai)
 
Eilen poksui 19+0

Viikko jälleen menny, oli hyvä viikko kyllä! Vointi on kyllä ollu parempi.
Risteilyllä oltiin yliopiston "haalariporukkana" 4 eri yliopistosta tuli meidän ala.. Matka oltiin varattu jo joulukuussa.. No voitte vain kuvitella sen menon... Ei herrajesta, ilman raskautta varmaa olisinkin riehunut mutta yhtä hauskaa oli mehua juodessa ja naureskellessa muita. Mutta oli kivaa ja löysin aivan ihanat tutit :)
Turvotus oi kyllä! Aamusin ja iltaisin olen kaksin kertaisen kokonen xD
Masun koko on jälleen hieman venynyt, mutta ei ole mikään iso siis minun mielestä. Hyvin nuo haalarit sai laitettua!
Viikonloppu tarviis lähteä tonne hulluil päivillee kattomaan. Ja siivota vähän

Viikonloppuja :)

Gilda
 
metis harmitukset koiruuden antamisen johdosta! onneksi saitte kaverin tuttuun paikkaan. Lemmikistä luopuminen on aina ikävää!

mirka toivottavasti löydätte apua! Me suomalaiset vaan ollaan sellaisia, että viimeiseen saakka täytyis pärjätä omillaan ja yritetään selvitä aina yksin! Valitettavasti vaan useasti menee sitten huonommin...

täällä on kanssa maha kipeä, joka ainoa päivä/ilta... no, tiistaina on neuvola, täytyy ottaa puheeksi nää mahakivut ja päänsäryt...

mulla on paino pysyny samoissa (tosin tuota painoa on ollut ihan riittävästi, ettei oo haitaksi, vaikkei sitä lisää tulisi... esikon odotusaikana ekan ja jälkitarkastuksen "saldo" oli -15kg, ja kuopuksen kohdalla -10kg, mut raskauksien jälkeen onkin tullu ihan tarpeeks takaisin...)

himoja ai että mä rakastan appelsiineja!!! Ne on niiiiin hyviä! vaikka pikkuhiljaa alkaa maku "kuiumaan... mut ei haittaa... ;)

rakenneultra on mulla vasta 28.5 ja tuntuu että sinne on ikuisuus! tosin niin tuo ens ti neuvolakin tuntui olevan ikuisuuden päässä... Niin ja ennen tiistaina mulla olis maanantaina sokerirasitus, mulla oli ed raskaudessa raskausdiabetes ja sen takia mulla jäi mittari ittelleni, joten oon sillä ny tällä viikolla mittaillu, ja aina on tullu hyviä tuloksia, joten en niin kauheen huolissani ole... katotaan sit testin jälkeen...

mun piti lähtee risteilylle myös kavereiden kanssa, mut erinäisistä syistä peruin menoni... ei vaan nyt jaksa innostua kattomaan muitten ryyppäystä... jos sitten ihan oman perheen kanssa tehtäis viel kesällä päivä tukholmassa risteily...

kaverit jonkun verran kaveriporukka vaihtui, mutta lähes kaikki jotka vaihtuivat saivatkin mennä ;) ja joitakin uusia vanhoja kavereita oon saanu, kun lapset syntyneet...

pyöräilystä mun mielestä kaikkee voi tehä, jos oma olo/kunto antaa periksi...

isosisarusten mustat sukat ;) meillä tuo esikko alkaa oleen jo sen ikäinen, että en usko hänen mustasukkaiseksi alkavan (tai no tiedä häntä) mutta tää tän hetkinen kuopus, hmmm... Olen VARMA et hän aloittaa mustasukkaisuuden... huoh! sitä odotellessa...

Alkuviikkoa ja varsinkin tiistaita odotellessa menee huominen...

tiggeri ja muru 15+4
 
Viimeksi muokattu:
Mirka Ei kysyminen mitään ota jos ei annakaan, marssit sossuun ja jos sieltä eivät auta niin sitten seurakuntaan yhteyttä. Varmasti saatte avun joltain taholta :hug:

Kyllä tuo pyöräily on sallittua siinä missä muutkin liikuntamuodot jos vaan itsestä tuntuu hyvälle. Mun himoharrastus eli ratsastushan on kiellettyjen listalla ja itse en selkään nousekaan enää plussan jälkeen kun ratsut kavereiden lainahevosia mut moni tuttu on ratsastanu ihan rv30+ asti.

Rakenneultra on vapunaattona eli viiminen päivä - jännittää :D

Paino on melkeen samassa ku lähtöpaino, muutaman 100g noussu. Aikasemmissa täs vaiheessa jo useamman kilon noussu :whistle:

Mitään erikoisempia himoja ei oo (vielä) ollu mut jos jotain on tehny mieli niin sitä on pakko saada/lähteä hakemaan. Sunnuntaina kävin kaupassa ku oli p a k k o saada tonnikalapiirakkaa eikä talossa ollu ainuttakaan tonnikalapurkkia. Edellislauantai-iltana klo 20 oli pakko lähteä hakemaan pitsaa kaupungista, 20km päästä, ku teki niin mieli sitä. Söin 1/4 osan ja thats it :p

Mustia sukkia esikoiselta tuskin löytyy, ei ollu tytönkään syntyessä mut vahvasti epäilen et tuolta pikkuneidiltä ne sitten löytyykin. En ees halua ajatella asiaa vielä...

Pahoinvointi jatkuu edelleen, välillä pahempana välillä ei okseta ku ehkä kerran päivässä :x No tää oli kyl odotettavissakin ja ruskin se tästä paraneekaan, muuttaa vaan muotoaan kuten edelisissäkin. Sit ei tuu enää huono-olo kun maha on tyhjä vaan oksu yllättää heti jos syö suullisenkin liikaa.

Harjotussuppareita on kans ollu kuten aikasemmissakin jos rasittaa hiukankin liikaa itseään, onneks en oo töissä niin pääsee noissa vähän vähemmällä.

Jenni rv17+0
 
Plamsu75 Tiedätkö missä sun istukka sijaitsee, kuullostais etiseltäistukalta varsinkin tuo et ponnistelu aiheutti verenvuotoa. Kannattaa lukee tää ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2235103-etinen-istukka-marginaaliset-myos/

Mulla on tästä ihan poikaolo :D Joten ne mitä on tullu osteltua, pari fleecehaalaria ja muutama body, on kyllä enemmän poikavärisiä. Esikoisestaki oli koko raskaude ajan poikaolo, tokasta ei oikeen koko raskausaikana osannu sanoa kumpi tulossa. Tokasta soitinkin pian salista päästyäni äidilleni et hänen täytyy käydä ostamassa piNkkejä ihanuuksia ku kaikki mitä oli valmiina oli hyvinkin unisex-värisiä. Niin ja tästä narahdin tuosta sokerirasituksesta samoin ku esikoisesta, molemmista paasto 0.1 yli sallitun arvon :stick:

Nyt aamipalaa ja sit laittamaan naapurin hepat, joita oon piikonu tän viikonlopun, ulos.

Jenni 17+1
 
Moikka!

En oo jaksanu muutamaan päivään nyt kirjotella, podettu mahatauti tän pahoinvoinnin ja päänsärkyjen lisänä. Päänsärky on kamalaa, ei lähde lääkkeellä eikä nukkumalla. Niskahartia-hierontakaan ei auta, mies hieroi oikein öljyn kanssa. Ajattelin myös, että johtuu auringosta, mutta poden myös näinä auringottomina päivinä. Särky on useimmiten vasemmalla puolella, alkaa silmän ympäriltä ja jatkuu aina takaraivoon asti. Vinkkejä kaipailisin!

Pieniä liikkeitä tuntuu aina välillä, ei niistä enää voi erehtyä <3

Pyöräillä aion niin pitkään, kun tuntuu hyvältä. Ratsastamaan kaipaisin kovasti, kunhan lumet sulaa kunnolla (ei liukastumisvaaraa), niin pakko ehkä käydä selässä pari kierrosta ihan hiljalleen käynnillä. Neuvolassa sanottiin, että pomppiva liike on este ratsastamiselle, ei niinkään tippumisvaara. Mutta enimmät ratsastelut saavat odotella sitten ensi syksyyn/talveen :)

Piupiuu 16+5
 
Pitkästä pitkästä aikaa täällä kirjoittelen.

Tää työ/arki vie kaiken ajan,nin tuntuu, ettei paljoa netissä kerkee roikkua.

Mukava oli lukea taas muitten kuulumisia ja samaistua moniin asioihin.

Oma olo on hyvä, ei pahoinvointia, väsymystä kyllä sitte on senkin eestä. Onneks kesää kohti mennään ja aurinko piristää kummasti.
Töissä olen vielä toukokuun loppuun saakka, sit loppuu sopparikin. Tuskin saan uutta työtä tän mahan kanssa enää.

Täällä myös ollut pieniä harjoitussupistuksia jo. Ei onneks pahemmin.
Liikkeet tuntuu jo hyvin joka päivä. Ei oo tullut sit doppleria enää kovin usein käytettyä, kun nuo liikkeet pitää "ajan tasalla". :)

Ihania mahoja olitte laittaneet, aikas saman kokoisena täälläkin ollaan.
Ekat äitiysvaatteetkin on ostettu. H&M:lla oli kivoja ja edullisia vaatteita. Etenkin värikkäitä pilli-äitiyshousuja , semmosta ohutta farkkua tms.
Ja normi trikoopaitoja löytyi myös.

Vauvalle olen pari vaatetta ostanut kirpparilta. Ei vielä tietoa kumpi tulossa, josten hankinnat ei vielä ajankohtaisia.

24pv onkin sitten ultra.

Vaunut pitäis ostaa.. Suositelkaas hyviä merkkejä!

Tuulihattu 18+1
 
Kiva kun täällä on niin paljon heppaimmeisiä (teitä muita yhtään väheksymättä) :D
Mä taidan jo luopua ratsastelusta,kun viimeks siitä tuli niin kipeeks kaikki paikat moneks päiväks :( Mulla hepat omassa pihassa,joten päivittäistä tää heppatouhu on (pysynee siis kunnossa). Ja onneksi löytyy pihasta myös kärryt,joten ei pääse hevonen lihoamaan.
Oon kyllä huomannu,että tarvii aina tän aamu & iltaruokinnan jälkeen huilia hetki ennenku alkaa tekemään muuta, sen verran käy jo joka paikkaan tuo paalien ja vesien raahaaminen. Nyt alkaa kyllä jo olla sen verran lämmintä että vois viritellä pihaletkun paikoilleen...

Kiitos kaikille vinkeistä,mistä apua vois alkaa kyselemään :) Katoin jo sosiaalivirkailijan numeron ja heti maanantaina soittelen sinne,josko sieltä apua löytyis...

Eilen olin taas muutaman viikon tauon jälkeen tekemässä keikkaa dementia yksikössä ja oli kyllä tosi mukavaa ei rankkaa ollenkaan, kun vaan muisti välillä istahtaa alas :)

Torstain rakenneultraa odotellaan ja perjantain Tallinnan reissua vieläkin enemmän :)
Toivotaan että ultrassa kaikki ok ettei reissun tunnelma kärsi...

Mirka J. & AkuElma 19+3 (kylläpä aika menee nopsaan ;) )
 
Tuli Mirka mieleen että oisiko sun paikkakunnalla halukkaita heppaimmeisiä ratsastelemaan sun heppoja? :) Ilmotusta vaan jonnekkin. Varmasti helpottais ja hepatkin pääsis kunnolla liikkumaan :)

muoks. pakko jakaa teidänkin kans kun en voi sanoa enää ikinä nuita ekoja sanoja ilman häiriintyneitä ajatuksia :D

Google-kuvahaun tulos kohteessa http://is13.snstatic.fi/img/978/1288523251358.jpg

Olkaa hyvät!
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntaita!

Minä myös hevosihmisenä olen joutunut nyt lopettelemaan selässä käymisen. Viimekerralla ratsastelin kyllä niin pitkälle, kunnes osastolla makoilin. Kun en tajunnut sitä supistelua. Nyt otan varmanpäälle ja enää kärryttelen ihan käynnissä :) Ja jos yhtään supistaa, niin sitten en enää muuta kun käyn moikkailemassa heppaa vaan. Ikävä selkään on nyt jo kova ;)

Oma olo on aika hyvä. Välillä supistaa, jos enemmän liikkuu. Siksipä otankin pääasiassa vaan rauhakseltaan, ei mitään sykettä nostavaa enää :)

Ensviikolla ollaan etelänlämmössä!!:heart:

Seinis ja beib 17+3
 
miranja ei ole pudonnut nyt kamalasti paino, viimeksi lähti heti 10 kiloa muutamassa viikossa, mutta tasaantui sitten tipassa :) Nyt kun mulla oli ensin kauheasti mielitekoja, lihoin alkuraskaudessa 5 kiloa ja nyt on lähtenyt ne 5 kiloa eli periaatteessa mennään nollilla, periaatteessa laihtunut 5 kiloa :D Tässä raskaudessa tää oksentelu on helpompaa kun oon jo niin tottunut niin osaan hillitä sitä ja tiedän että millon pitää tehdä mitäkin, ettei se mee niin pahaksi :)

Vakuutuksesta, meillä oli esikoisella se ennen syntymää otettu vakuutus ja osottautui todella hyödylliseksi joten otetaan sama nyt taas. Fennialla oli tosi hyvät ehdot ja palvelu joten sieltä otetaan taas :) Esikoisen lääkärikuluihin on mennyt puolentoista vuoden aikana monta tonnia ja itse ollaan maksettu vain 50 euroa :)

Neuvolassa oli taas paino vähän laskenut, vauvalla sykkeet hyvät ja pieni potki kiukkuisena doppleria :) Paineet oli taas aika alhaset, mulla on nyt ollut simmosta 80-90/50-60 välillä. Ei ihme että pyörryttää eikä jaksa mitään. Nyt on ollut muutama parempi päivä ja olen jaksanut käydä kaupungilla ja meikannutkin, luksusta! Tänään on taas vähän huonontunut että tais jäädä muutamaan päivään ja nyt taas menee kamalammaksi. Ens viikolla varmaan sit sinne tippaan. Näinä hyvinä päivinä oon oksentanut aamulla sen tunnin verran, pahoinvointia koko päivän, mutta ruoka on pysynyt jotenkuten alhaalla, joten on sitten jaksanutkin vähän :) Nyt on tullut takas taas kauhea tärinä ja voimattomuus eikä meinaa jalat kantaa.

Supermassive 17+4
 
piupiu Tuo päänsärky kuulostaa migreeniltä. Minulla migreeni alkaa vasemman silmän takaa tai ympäriltä ja jatkuu takaraivoon. Kannatta soittaa neuvolaan ja kysyä mitä tehokkaampaa lääkettä suosittelee..buranat ja panadolit kun ei yleensä auta. Minulla joskus auttanut korvalehtien hierominen (niissä akupisteitä) Löytyy monesti niin makoisia kipu kohtia...

ON Tänään sitten tapahtui jotain mitä ei koskaa aiemmin ole eläessäni tapahtunut...verta alkoi nenästä vuotamaan. On vissiin hieman veri ohutta :LOL: Huomenna ekstraneuvolakäynnillä sen tietääkin että onko hb vielä aiemmasta tippunut. Veikkaanpa että on, sen verran on veto pois.

Kipu nivusista siirtynyt häpyliitokseen ja liikkuminen sekä ylös nouseminen on todella hankalaa...kipu säteilee alavatsaan ja sitten välillä supistelee...huomenna ehkä täytyy mainita neuvolassa asiasta. Paikoillaan makaaminen auttaa asiaa mutta kun ne työt ei tule tehtyä kotisohvalta käsin=) Täytyy varmaan hieman nöyrtyä ja lepäillä ens viikko kotona, saikulla....

Maha saanut uuden pyöreämmän muodon ja kohtu on selvästi navan korkeudella...tästä hetkestä olen koko ikäni unelmoinut - saa kulkea vauvavatsan kanssa ylpeänä. Pikkuinen ristiriita pääkopassa on kuitenkin- Minä raskaana! Ei voi olla totta:LOL:

hanja + Osmoheluna 18+6
 
Kiitos piuupiuu vinkistä, mutta liikutan vain itse hevosiani kun tiedän niiden kommervenkit. Ja kun on noi kärryt niin ei tarvi tosiaan pelätä että liikuttamatta jäis. Eikä mulla ole kuin yksi hevonen ja poni,joten aikaakaan ei tuhraannu kauheesti ;)

Mirka J.
 

Yhteistyössä