Syyskuun suloisuudet 2013 *Maaliskuussa*

Huomenna ekaan ultraan, mutta aamulla podin tosi huonoa mieltä kun mietin mitä mies eilen sanoi..

"Onks mun pakko tulla mukaan?" Siis mitä?! Totta helvetissä se sinne tulee. Perhana vieköö :( Kai sitä vaan jännittää..
 
Meillä mies tuli mielellään ultraan ja ekalle neuvolakäynnille (siis sinne terkkarille). Meillä täällä on myös uusi juttu (onko muissa kaupungeissakin?), sellainen kuin isäneuvola! :) Mikä ihana idea! Sinne siis menee vain isä, ja siellä puhutaan sitten vain isää askarruttavista jutuista ja siellä on joku elintapojen arviointi, liikuntavinkkejä ym. En tiedä vielä tarkemmin, mutta lupasi tuo sinne mennä! Sinne varattiin siis aika ekalla neuvolakäynnillä.

Neuvolalääkäriin meen varmaankin yksin, siellä kuitenkin tehdään sisätutkimukset sun muut, enkä kaipaa isää sinne. Saapa sitten kysellä kaikki mahdolliset kysymykset lekurilta, on helpompi puhua esim. valkovuodoista ja muista kun mies ei oo paikalla :D
 
Mulla oli mieheni mukana ekassa neuvolassa ja tulee mielellään myös niskaturvotusultraan. Tuntuis mustakin pahalta jos ei haluais tulla ultraan. Neuvoloihin sen ei kyllä joka kerta tarvii tulla, sit vaan jos on jotain erityistä tai niinku isillekin jotain asiaa...

Osanottoni sulle Fujin. Kävitkö ultrassa ja siellä todettiin? Tosi inhottava tässä vaiheessa kun on aatellu sitä tulevaa vauvaa melkein kolme kuukautta niin tulla tommosia uutisia. Voimia sulle.

tiituli85+vaavi 11+5
 
Ultrassa kaikki oli viime viikolla kuten kuuluukin ja siellä pikkunen nukkui ja vähän vaivautuneesti venytteli heilutettaessa ja jatkoi uniaan :) Ultran jälkeen kerrottiin sit vanhemmille ja meijän sisaruksille ja muille lapsille. Lapset otti aluksi uutisen niin, että luulin ettei ne nyt ihan tajunnu mistä puhuttiin, mutta seuraavana päivänä alkoi tulla kysymyksiä (pojat on pieniä miehiä, joten ajattelu on yhtä hidasta).

Mä en voisi kuvitella, että mies ei olis ekassa ultrassa ja mielellään tulisi toiseenkin. En tiedä miten pääsisin ultrasta kotiin jos uutiset ei olis hyviä. Nyt oli pakko ottaa hoitopaikkaongelmien vuoksi (anoppi ja appi sai korkean kuumeen, eikä voitu viedä poikia sinne, etenkin kun eilen oli sit kuopuksella putkitus niin sekin olis siirtyny jos olis saanu jonkun kuumepöpön) pojat mukaan. Olivat odotustilassa miehen kanssa. Vähän harmitti, mutta aina ei kaikki mene kuten toivoo.

Neuvolassa ei miestä tarvita. Perusmittauksia eikä muuta. Lääkärineuvola on vasta sit joskus myöhemmin kun kaupunki on säästänyt ja eka lekuri on poistettu. Aika turhaa ronkkimistahan se onkin tässä vaiheessa ellei ole jotain erityistä syytä. Toisaalta enpä mäkään nyt niin kauheesti viihdy siellä neuvolassa, joten eipä haittaa vaikka aikoja on vähän. Seuraava terkkarikäynti on sit kun saa ne kelan paperit toukokuussa, joten rakenneultrakin ehtii olla enne sitä :D

Huomenna tulee maaginen 12+0, joten sen suhteen voi rauhoittua. Nyt vielä odottelen että päivähoitokuviot selkenee, kun pitäis alkaa harjoitella ja totuttaa noita poikia siihenkin arkeen, joka on kuitenkin huhtikuussa edessä.

Nyt unille
Rontsu 11+6
 
Tuleepa tänne tekstiä hirmusta vauhtia, kiva kun on luettavaa =) kun sitten muistais vielä mistä on turistu :whistle:

Fujin pahoittelut keskenmenosta, pikaista uutta tärppiä :hug:

Metuva onnittelut hyvistä tuloksista :heart:

Uusille tervetuloa

Monella oli hienoja ultrakuulumisia, onnittelut niistä.

LA 26.9. mullahan ei tosin ole vielä LA:ta määritelty kun eivät sitä VU:sta antaneet antovat vaan sen koon mukaisen iän ja siitä laskien pääsin tuohon lopputulokseen :) muutetaan sitten np-ultran jälkeen kun saadaan virallinen päivä. Ihan mukava synttärilahja mulle kyllä kasvamassa :heart:

Np-ultra aikakin saapui postissa 22.3. jolloin on 13+1 tuosta VU:sta laskettuna. Mulla on aina myöhään tuo aika kun meidän enkelillä oli sellanen vika mitä ei vielä rv13 näe, mutta rv14 on jo hyvät mahdollisuudet nähdä jotain.
Kuulin tänään, että mun kaverille oli jo np-ultrassa sanottu kumpi siellä masussa asustaa ja oli vielä ihan oikeeseen menny se "veikkaus". Nyt rupee kiinnostaa jos sitä vaikka kysäsis, alunperinhän mä oli sitä mieltä että salaisuutena synnärille asti... niin sitä mielipiteet muuttuu :LOL:

Neuvola-ajat eka oli rv9 seuraava rv15 ja sitten vasta joskus kesällä. Eka lääkäriaika meillä on vasta yli rv20. Meiän kaupunki on kokonaan luopunut alkuraskauden lääkäriajoista kun ei niistä ole kuulema mitään hyötyä.

Kertomisesta meillä oli vielä kuopuksen odotuksen aikaan hyvä kirja "Vauva valtaa vatsan" ja sitten jatko-osa missä oli kotiutuminen. Kivoja luukkukirjoja meiän silloin 5v tykkäs kovasti. Myin ne kun eihän meille pitäny tulla enää lapsia :whistle: Äidillä on joku kirja missä kyllä ihan liian seikkaperäisesti selostetaan kaikki ja siis ihan lasten kirja, mut nimi ei kyllä muistu mieleen.

Tästä meidän salamatkustajasta ei vielä tiedä kuin 4 ihmistä minä ja mies mukaanlukien, lapsille (7, 4 ja 2v) kerrotaan sitten joskus kun rupeevat ihmettelemään mahan kokoa, tosin nyt jo kaks isointa leikki yhtenä päivänä äitiä ja laittovat tyynyt paitojen alle :LOL:

Mies tulee np-ultraan mutta ei muille keikoille, en näe sitä tarpeellisena kun jo 5. kertaa ne samat asiat puidaan. Oli esikoisen odotuksessa mukana paljon ja enkelin odotuksessa kaikissa lääkärikäynneillä. Np-ultraan en suostu toista kertaa menemään yksin kun sen ainoan kerran sain huonoja uutisia.

Mitään en ole vielä ostanut, enkä varmaan ostakaan muuta kuin vaunuverhon ja kantoliinan ja kestoja :rolleyes: vaatteita on enemmän kun mikään vauva koskaan tulee tarviimaan, vaunut on esikoiselta asti pyöriny samat, kaukalo saadaan lainaan kun oma on jo sitten melkein 8vuotta vanha.

Kestoilu onko täällä kestoilua harrastavia/aloittavia/suunnittelevia? Me ollaan kestoiltu noiden kahden pienimmän kanssa ja ajattelin kyllä jatkaa edelleen. Pyykkiä tulee muutenkin hirveet määrät niin pari vaippakoneellista ei enää tunnu missään :kieh: on noihin vaan tullu niin valtavat määrät laitettua euroja, että hyvä kun monta käyttäjää.

ON: Pitää laittaa viikonloppuna kuva eiliseltä mun aamumasusta, ei löytynyt tähän hätään kameran laturia. Masukuvia on aina kiva katella. Ei tätä pötsiä kyllä enää missään piilossa pidetä muutakuin toppatakin alla. Ei voi oikein missään kyläillä kun ei vaan tahdo kenellekään vielä paljastaa, kaks viikkoo vielä odotettava ja jos/kun saa ultrasta hyviä uutisia niin sitten voi ruveta kertomaan pikkuhiljaa.

Päivittäin tuntuu pieniä tönäsyjä masussa, on ne vaan aina yhtä ihania :heart:

Viikonjatkoja kaikille :wave:

Romania kirjottava Orchid ja Taotao 10+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
fujin Voimia :hug:


hankinnoista En oo ostellut mitään vielä, melkein kaikkee pitää ostaa, kun oon kaikista vauvajutuista luopunut. Vaunuja katselen sitten lähemmin ja vaatteitakin ehtii vielä hyvin ostaa :D oon vähän sellainen pelkotyyppi, etten uskalla kovin aikaisin tehdä hankintoja : / esikoista odottaessa kävin vaunut ostamassa vasta, kun oltiin päästy vauvan kans sairaalasta kotia . Äitiyspakkauksen meinaan kyllä ottaa nyt, siitä onkin aikaa kun sellaisen viimeksi ottanut =)

miehen mukaantulo neuvolaan ja ultriin meillä ei kai tule. Neuvolassa ei oo koskaan ollut mun mukana enkä oikein ole osannut sinne edes kaivata miestä. Ekaa lasta odottaessa oli mukana np-ultrassa ja sitten loppuraskauden äitipolikäynnillä joka tuli yllättäen. Synnytyksis kyl on ollut mukana aina, mut enpä mä miestä tarvi noilla perus käynneillä. En oo edes kysynyt miten tuleva ultra, haluaako lähteä....oletan ettei lähde. :D kuvia kyllä halus katsella mitä sain jo ekalta neuvolakäynniltä.

kestoja oon kokeillu kakkosen kans, mut ei ollu mun juttu :ashamed: oon vähän laiska niiden kans....tota pyykkiä kun on koko ajan muutenkin niin paljon, niin mulle teetti tuskaa vielä vaippoja pestä.

Iiiik sentään mua pelottaa kertoa töissä tästä raskaudesta :O oon ajatellut kertoa sen ultran jälkeen, mutta jo henkisesti valmistautunut siihen. En oo ehtinyt olemaan ihan vuottakaan tässä uudessa työpaikassa ja jään äitiyslomalle. Mutta mikäs siinä....mua vaan jännittää miten se uutinen otetaan vastaan, varsinkin, kun sijaispulaa on :( täytyy kertoa ajoissa, kun kesäkin tulossa, että osaavat varustautua;)
Onko kellään muulla näin hullua "huolenaihetta", kun pomolle kertominen?? :D

Delila 12+2 :heart:
 
Voi itku Fujin!!! :hug: Voimia kovasti sinulle!

metuva Onnittelut hienoista uutisista ja tyttölupauksesta! Luinkin tarinasi tuolta toisesta pinosta, mutta en silloin ollenkaan tajunnut sinun olevan syyskuinen. Minulla kävi myös käry, mutta lv-punktiota odotellessa... Vielä kolme viikkoa siihen ja pari viikkoa siitä tuloksiin.

Meillä mies tulee mukaan punktiokäynnille ja rakenneultraan. Esikoisen aikana tuli myös vain rakenneultraan. Mies käy vähän kauempana töissä, joten kesken päivän on vaikea lähteä neuvolaan tai ultriin mukaan.

Kestoilua varmasti harrastetaan kertakäyttösten rinnalla ensimmäiset kuukaudet.

Kiitos jälleen kerran! :hug: Asia kyllä pyörii paljon mielessä ja yölläkin näen paljon unia vauvaan liittyen. Näinpä tuossa jokin aika sitten sen, että kärähdin sokerirasituksesta. Toivottavasti ei ole enneuni!

Kirskis ja Namu 13+0
 
Tänään oli ultra :) Viikoiksi sanoi 10+4. Ovulaatio oli siis bongattu aika hyvin, koska olin laskenut, että nyt olisi ollut 10+3. Jälkeenpäin ajatellut 10+4 on päivän liian ajoissa, ei olisi mahdollista eli oma laskelmani olisi oikeampi, mutta kun papereissa lukee, enkä sitten siinä mitään tajunnut sanoa, kun lääkäri mietti, että onkohan 10+2 vai 10+4. Päätyi jälkimmäiseen. Eli La muuttuu 28.9 vaikkei sillä nyt paljoa merkityst olekaan :) Näin tulee nyt papereissani lukemaan. Kaikki oli hyvin, yksi pieni vauva mahassa, eikä mitään epätavallista :). Verikokeita tässä vielä odotellaan, mutta en edes muistanut, että näyttäähän se jo tässä vaiheessa pieneltä vauvan alulta :) Pyöreä pää, kädet, jalat ja siellä jotain vähän liikuskeli :) Ultraaja oli mukava naislääkäri. Tuo nt-ultra tehtiin muuten alakautta (lopuksi myös vatsan päältä), jos joku miettii tätä.
 
Syysihme: Asun joo synnytyskaupungissani. Tuo isäneuvola oli sille neuvolantädillekin niin uusi asia, että sanoi olleensa viikon poissa töistä ja sillä välin tällainen isäneuvolajuttu oli saatu pyörimään. Ei edes osannut vielä käyttää sitä ajanvarausohjelmaa. Käyn siis tuossa keskustan neuvolassa.

Tehdäänkö siis nt-ultra aina alakautta? Tuntuuko ikävältä vai voiko verrata normaaliin sisätutkimukseen? Minulla olisi sellainen edessä huomenna..

susu_v 12+1
 
susu_v Saamissani ohjeissa kerrotaan, että nt-ultra olisi mahan päältä, jonka vuoksi pitäisi olla pissaamatta pari tuntia. Samassa lapussa mainitaan, että alkuraskauden ultrat (lasketun ajan määritys) tehdään alakautta. Mutta ei ultra alakauttakaan tunnu sisätutkimusta kummemmalle. Huoli pois siis! Mulla on ultra ensi viikolla, jännää :)
 
Tänne tulee niin paljon uutta tekstiä, ettei perässä pysy jos ei joka päivä seuraa.

Mieleeni jäi Kirskis, toivotaan että mitään sen kummempaa ei löydy tutkimuksissa. :hug:

ON: Eka neuvola oli viime viikolla. Sydän siellä sykki. :heart: La saattaa siirtyä lokakuun puolelle. Ensi viikolla np-ultra, siellä se sitten selviää paremmin. Meinaan kyllä pysyä tässä ketjussa vaikka se sitten siirtyisikin.
 
fujin pahoitteluni ja voimia :hug:

susu_v Mulle ainakin nt-ultra tehtiin mahan päältä ja hyvin näkyi vaikka oli hieman omia makkaroita alla :LOL: Mulle se gyne sanoi, että silloin tehdään alakautta, jos ei kunnolla näe tai saa mitattua mahan päältä. Tuo eka neuvola stekkaus tehtiin 7+5 ensin mahan päältä, mutta terkkari halusi myös alakautta, kun siellä näkyikin nuo kaksi matkustajaa :heart: Mutta se ei tuntunut sen pahemmalta/ihmeellisemmältä kuin normi sisätutkimus.

Sunshine ja pirpanat 13+5
 
Pahoitteluni Fujin sekä muut menetyksen kohdanneet :hug:

Onneksi olen vielä tämän viikon saikulla, aloitin aamun taas halailemalla pönttöä :snotty:

Meillä mies tulee mukaan ultraan ja neuvolaan, lääkärineuvolaa mietin vielä mutta itse se olis tulossa sinnekkin kyllä. mulla on viikot tasan 13 kun on np-ultra 21.3 (eikö joillakin oo ollut jo aijemmin...?) ja tosiaan se lääkärineuvola on 18.3. Voi että mä odotan ultraa että pääsis taas kurkkaamaan tuonne masuun :)

Liikkeet tunsin esikoiselta rv18 toivottavasti nyt tuntisin jo aijemmin :heart: Haaveilen myös koti doplerin ostosta, sais kuunnella vaavin sydän ääniä kotonakin. Onko teillä hyviä/huonoja kokemuksi noista kotidoplereista??

Kielletyistä ruuista sen verran että minä kyllä syön suolattualohta kunhan se on tuoreesta lohesta itse suolattua eikä vakuumipakattua. neuvolassakin sanoi että ihan huoletta voin syödä. fetaa ja aurajuustoa koitan vähän vältellä mutta välillää niitäkin on pakko saada, ihan pikkiriikkisen... :p

LoruLiisa ja pippupapunen 11+0
 
Fujin: Osanotot menetyksestä :hug:

Meillä miehen "pitää" ensi neuvolaan osallistua neuvolatädin "määräyksestä" :D

Ultraan mies osallistuu, tosin nt-ultraan ei ehtinyt työkiireiden vuoksi.

Ultrassa otetut verikokeet tuli hyvinä takaisin downriski 1:1500 ja oliko se 18kromosomin tulos 1:19 000
 
susu_v: Tuo isäneuvolajuttu olikin ihan uusi. Neuvolan täti kertoi siitä minullekin tänään. Mukavaa kun isillekin järjestetään jotain omaa.

Tänään oli ensimmäinen neuvolalääkärikäynti. Kuunneltiin pikkuisen sydänääniä ja muutenkin kaikki oli kunnossa. On tämä jännittävää aikaa! Ensi viikon tiistaina olisi sitten nt-ultra. Sinne myös isä on lähdössä mukaan. Neuvolassa en ole vielä nähnyt yhtään isää, joten meillä taidetaan tehdä niin, että käydään yhdessä ultrissa ja minä käyn yksin neuvolassa ja isä saa mennä yksin isäneuvolaan :)

Mies tilasi oma-aloitteisesti netistä kotidopplerin :) Ollaan testattu sitä pari kertaa. Ensimmäisellä kerralla kuunneltiin liian korkealta ja toisella kerralla luultiin kaikkia ääniä istukaksi. Tänään kun kuunneltiin sydänääniä lääkärissä niin olen taas vähän viisaampi ja luulen, että nyt onnistuu dopplerin käyttö kotonakin. Ihan kiva vempain, tuntuu olevan tärkeä tulevalle isälle. Suosittelen kuitenkin käyttämään sitä vasta kun on kuullut sydänäänet lääkeärissä ja tietää tarkalleen oikean kohdan ja sen miltä äänien pitäisi kuulostaa.
 
Ilmoittaudun mukaan!
la 4.9,33v, 4.s lapsi, KSKS
Meniköhän oikein :D
Harvoin tulee täällä pyörittyä, mutta varsinkin tuo fb-ryhmä kiinnostaa. ja on mukava muutoinkn lueskella muiden kuulumisia, itsestä kun välillä tuntuu, että kaikki menee jo niin "rutiinilla".
Passepartout 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Uusi odottaja liittyy seuraanne :) 3.lapsi (ylläri sellainen) olisi tulossa, tyttö on 4v1vk ja poika pian 1v5kk. Eilen käytiin Np-ultrassa ja siellä kaikki hyvin, turvotuslukema oli 1,0.
La meillä on 19.9

Santta / 29v / 3.lapsi / OAS

Santta ja ylläri 12+0
 

Yhteistyössä