Syyskuun suloisuudet 2013 *Maaliskuussa*

miss_piggy
Tulin vain lukemaan teidän kuulumisia, kun kuitenkin mun vanha pino...
Täällä alkaa keskenmenon jälkeinen vuoto pikkuhiljaa loppumaan...yksityiselle olis varattuna aika 18.3, että jospa sitten saisi vaikka terojen lisäksi clomit tms...uusi yritys ois kiva aloittaa, muttaku tää vuoto ei oo vielä loppunut...vkloppuna tein testin joka näytti edelleen kahta viivaa :( saattaa ilmeisesti mennä parikin kuukautta ennen kuin hormonitasot laskee normaaliin...
Mä olisin niin halunnut synnyttää syyskuussa, mutta ei auta.
Tsemppiä teille kaikille! Ehkä joku päivä oon jossain toisessa pinossa.

miss_piggyja KKM mini_possu 22.2.13
 
Eipä oo tullut kirjoiteltua..
Täällä ihan hyvin menee. pahoinvointia ei juurikaan enää, mut väsymys, varsinki iltaisin töistä tullessa valtaisaa! Tuntuu, ettei mitään jaksaisi tehdä. Aamut ja päivät onneksi parempia. Ja onneksi töissä jaksanut kohtuu hyvin.

Meidän porukalla jyllää mahatauti, itse olen vielä säästynyt.

Kotidopplerin omistajat! Kuinka usein kuuntelette sydänääniä? Kun tekisi mieli kuunnella vaikka joka päivä, mut onko siitä haittaa sikiölle?

Ihania masu-kuvia ootte laittaneet :)

Tuulihattu 12+3
 
Tänään sain vihdoin kerrottua lapsille ja innostuneeltahan nuo vaikuttivat :D
Isompi kerkesi jo kyllä huolestua,että kenenköhän huoneeseen vauva sijoitetaan sitten kun se kasvaa ;) Vielä pitää rohjeta omille vanhemmille sunnuntaina paljastamaan...

ON alotettava taasen Levolac-kuuri... Inhottavaa,kun en yhtään kyseisestä litkusta tykkää...
 
miss_piggy Paranemisia sinne! :hug:

Np-ultra Eilen oli sitten np-ultra. Kaiken pitäisi olla hyvin, niskaturvotus oli ok. Vauva pyöri kuin väkkärä, huitoi pienillä käsillään ja potki pienillä jaloillaan. Isäkin sanoi, että meinasi tulla tippa linssiin, kun niin liikuttui. Nyt odottaminen tuli todella paljon konkreettisemmaksi. Aiemmin olimme kertoneet vain lähimmille ystäville ja vanhemmille, mutta nyt emme enää salaile, kun kaikki vaikutti olevan ok. Toki koskaan ei voi olla 100% varma, että kaikki menee kuin Strömsössä, mutta ainakin tuo riskaabelein aika alkaa olla ohi.
Laskettu aika siirtyi n. viikolla eteenpäin, kuten ovulaation perusteella arvelinkin, eli olenkin nyt viikolla 11+4. Uusi la on siis 21.9.

Oireet ja masut Monilla tuntuu olleen paljon enemmän ja varhaisemmassa vaiheessa oireita kuin minulla. Vatsanikin on pyöristynyt vasta ihan vähän. Jossain vaiheessa ennen ultraa kävi mielessä, että onkohan jotain pielessä ja olenkohan kunnolla raskaana olleenkaan, mutta toisaalta pitäisi ilmeisesti olla vain tyytyväinen siitä, että oireet ovat olleet melko lieviä.
 
Tervetuloa uudet syysvauvan odottajat! :flower:

Orchid Ilmoitatko LA, jotta saadaan sinutkin kunnolla listalle mukaan? :)

Facebook-ryhmään liittymiseen löytyy ohjeet etusivulta, heti nimilistan jälkeen.

Minulla olisi pyyntö kaikille kirjoittelijoille eli voisitteko kirjoittaa loppuun raskausviikot? Meillä kuitenkin voi olla viikkojen eroja ja viikot on kiva nähdä missä kukin menee :)

Kiitos kaikille myötäeläjille! :hug: Riskiluku on 1:35. Tottakai asia on vaikea, mutta avoimin mielin kohdataan tulevat testit ja tulokset. On vaan turhan pitkä odotus niihin... Jos meille tulee down-lapsi, uskon meidän perheen selviävän ihan samalla tavalla kuin terveestäkin lapsesta. Vaikeaa voi olla, mutta tuskin ylitsepääsemätöntä. Jos testeissä ja ultrissa paljastuu vauvalla olevan vakava vamma tms, joka tuo hänelle kipua ja mahdottumuuden elää, niin siinä tapauksessa joudumme tekemään raskaan päätöksen... Mutta toivotaan parasta!

Kirskis ja Namu 12+6
 
kirskis voimia :hug: toivotaan, että ei mitään vakavampaa ole!!

Nopsaan vain lukemassa olen, väsyttää niin ettei hereillä pysy. Olin jo sängys, mut uni ei tullu, niin päätin vielä kävästä koneella ;)
lapsille vauvan syntymisestä/tavasta kertomisesta hauskoja :D mä oon meidän uteliaille pojille kertonut aika todenmukaisesti anatomiaa ja sanonut vain, että sieltä keskimmäisestä reiästä vauvat tulee ulos. oon myös selittänyt sektionki, koska jostain kuulleet ja sitäkin ihmetelleet. Varsinkin esikoinen 7v on utelias kaikesta niin ei auta, kun selittää miten osaan ja lapsen tasolla tietysti yritän kertoa. On ne vaikeita asioita. Jopa ihmetelleet miten ne siemenet menee äidin mahaan ja voiko ne mennä, jos on liian lähellä isää :D Onneksi ei vielä oo tarvinnut kovin tarkasti selittää,mut sekin aika koittaa. Kirjastos oon huomannut yhden hyvän dvd:n joka kertoo näistä asioista. Nimeä en muista, mutta kerran sen lainasin, mut sillon se oli liian intiimiä asiaa meidän pienille pojille. Vaikka se siis oli lapsille suunnattu.

Nyt meen nukkumaan, palailen taas. Kaikille voimia odotukseen :wave:

Delila 12+1
 
Viimeksi muokattu:
tuulihattu, mä olen myös miettinyt tuota doppler-asiaa, että kuinka usein on turvallista kuunnella. Mä itse sain oman dopplerini vasta viime perjantaina postissa ja oon kuunnellut nyt kolmisen kertaa ääniä. Netistä löytyy aika ristiriitaista tietoa keskustelupalstoilta, että onko sitten turvallista vai ei ja kuinka usein tosiaan saisi ääniä kuunnella.. Mutta itse uskon siihen että sivustolta josta itse dopplerini tilasin, oli tiedot että laitteet ovat valvonnassa testattuja ja turvallisia, eiköhän se paikkaansa pidä. En nyt kuitenkaan ajatellut ihan joka päivä lähteä jumputusta kuuntelemaan vaikka mieli tekisikin.. :D Pari-kolme kertaa viikossa riittänee, enkä usko siitä olevan yhtään mitään harmia vaaville. Mielipiteitä?

Kirskis, kovasti tsemppiä sulle ja toivotaan ettei mitään vakavampaa. Sulla on ainakin tosi hieno asenne!

Onnea kovasti kaikille jotka olette saaneet hyviä uutisia ultrasta. Itse täällä jännäillään ensi viikon np-ultraa! :)

Ihania masukuvia ootte myöskin lähetelleet. Laitan itsekin kunhan saan aikaiseksi. Pieni kumpu on ilmestynyt.

Mulle voi muuten päivittää myöskin että: tyttöolo! :)

Hyviä vointeja kaikille! :heart:

serenade 10+3
 
Moikka!

Miss_piggy jaksamisia täältäkin! Toivotaan sulle pikaista paranemista, niin hekisesti kuin fyysisesti ja uutta plussaamista pian!

Esikoiselle kertomisesta oon miettinyt ja vauvasta puhunutkin, mutta kun pojalla on ikää vasta sen 1v9kk, niin eihän tuon ikäinen vielä oikein kunnolla tajua vauvantuloa ennenkuin vauva sitten oikeasti tulee. Osaa kyllä jo osoittaa mun mahaa kun kysyn, että missä se vauva on. :)

Veriseulan tulokset tuli tänään. Ihan normaali oli. Niin vähän ounastelinkin, kun niskaturvotustakaan ei juuri ollut.

Oletteko muuten jo ostaneet mitään tulevalle vauvalle? Mä en voinut vastustaa eilen kiusausta, kun löysin yhdestä alerekistä niin söpön bodyn ja pyjaman ja vielä niin halvalla! Olivat kyllä vaaleanpunaisia... Ajattelin, että jos nyt sitten tulee poika, niin eipähän kirpaise, kun eivät olleet hinnalla pilattuja ollenkaan. Mutta tyttöolo on täällä vahvasti. Toivotaan, että saisi isoveli pikkusiskon, vaikka onhan se velikin kyllä ihana. :)

Niin joo, tuli sitten vielä sellainen mieleen, että millä viikolla teille on laitettu toinen neuvolakäynti? Mulla oli eka joskus rv9+ ja nyt sain uuden ajan viikolle 16. Että on varmaan ihan normaali väli?

Emma-Ria 12+6
 
kirskis toivottavasti ei ole mitään vakavampaa:hug: jaksamisia sulle!
Paljon uusia tullut tervetuloa minunkin puolesta, en ole aktiivisti kirjoitellut tänne (enkä ole FB ryhmässäkään) ei ole oikein mitä erikoista tapahtunut ja on edelleenkin pahoinvointia+väsymystä niin sekin vaikuttaa. Liitoskivut ovat niin kivuliaita että toivottavasti fysioterapiaan meno auttaa.
Ihania masukuvia! Onpas kivasti pyöristynyt, itselläni on hieman kasvanut mutta ei se vielä selkeästi näy. Ollaan kumminkin kerrottu raskaudesta Np- ultran jälkeen. Nyt täytyy nousta sängyn pohjasta ei muutakuin ihanaa keskiviikkoa kaikille!

Moniq 14+0!
 
Mä oon kyllä ostellut vauvanvaatteita jo ihan liikaa. Neutraalin värisiä ja lähinnä kirppareilta, että ei niihin onneksi ole omaisuutta vielä mennyt. Mutta tätä menoa meidän asunto on täynnä vaatteita syyskuuhun mennessä..!

Neuvolassa käytiin eilen ja sydänääniä kuunneltiin, kova jumpsutus kuului! Eräs sairaanhoitajaystäväni meinasi, että korkea syke tarkoittaa tyttöä ja matala poikaa :D Ei ehkä ihan vedenpitävä teoria mutta onhan näitä hauska spekuloida! :)

Mulla ei ole mitään tyttö/poikaoloa, ei mitään hajua kumpi siellä majailee.

Niin joo, mun synnytyssairaalani on VKS.

susu_v 12+0
 
Viimeksi muokattu:
Toinen neuvolakäynti Mä en saanut valmiiksi aikaa, koska en päässyt omalle th:lle ekalla kerralla. Muistaakseni sanoi, että seuraava aika on noin rv 16-18. Ekan kerran kävin rv 9.

Vauvanvaatteita en ole ostanut. Ehkä huomisen ultran jälkeen voisi alkaa ostaa, jos tulee kivoja vastaan. :)

Lapselle kertominen Meillä on tosiaan 2v10kk poika. Ehkäpä sitten tulee kerrottua, kun maha alkaa kasvaa. Ei olla mietitty vielä. Jonkun kirjan voisi lainata avuksi. :)

Empuuu rv 12+1
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli eilen toinen neuvola ja lääkärintarkastus.. Kaikki oli hyvin ja syke vaihteli 154-159 välillä. Selästä meinasi, että jos ei helpota tai pahenee niin saikulle. Saa nähä mihin suuntaan menee, ei passaa leikkiä ku jos vielä supisteleekin..

Mä en oo ostanu vielä yhtään mitään, edellisessä raskaudessa vähän liikaakin ja meni kesken. Nyt oon hypistelly vaan vaaleanpunaisia vaatteita ku on niin vahvasti tyttöolo, mutta en ole vielä uskaltanut ostaa.. Ajattelin pikkuhiljaa alkaa ostamaan jotain neutraaleja värejä ym ja ehkä pari pinkkiä vaatettakin :)

en ole aikaisemmissa raskauksissa kysynyt kumpi on tulossa, mutta nyt ajattelin kysyä. Millähän viikolla tuon voi varmasti nähdä? <3 malttamaton jostain syystä olen :) :)

Osaako kukaan muuten suositella oulun alueelta paikkaa josta kannattaisi vaunuja sitten joskus katsella? Ei tarkotus vielä ostaa, mutta käydä vähä katseleen hintoja ja löytää sellainen mieluinen malli.

Äippä ja pieni 14+3
 
Mulle saa lisätä tuonne tyttöolon :)

Mulla huomenna toka neuvola ja sekin menee ihmeellisesti kun meillä ei ollu lääkäriä neuvolan puolella ni pitää venkslata kauheesti :/

No huomenna sitten tietää taas uusia juttuja!
Olin muuten sok.ras.kokeessa ja puhtaat paperit tuli. :) samoin kilpirauhaskokeesta!

Olin tuntevani jotain kuplintaa masussa :heart:
Metis ja pikkanen 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Miss_Piggylle voimia jatkoon!

Kirskis, voimia odotteluun!

Vauvanvaatteistaolen ostanut yhdet neutraalit potkarit ja sitten tilasin jo iiihanan Finlaysonin Pikku Aappa- makuupussin vauvalle. Minä kun en tälläkään kertaa aio ottaa pakkausta, mutta esikoisen aikainen makuupussi alkaa olla aika ohut. Niin sain hyvällä omallatunnolla tilata sen ihanuuden :) Sitten pesin kuopuksella olleen Sophie The Giraffe -vauvanlelun jo talteen. Muutoin osotellaan vaatehankinnoissa rakenneultran jälkimaininkeihin, josko kuulisi samalla jotain sukupuolesta. :) kiva kuitenkin olisi jo uuttakin ostella, kun suurin osa vaatteista on jo kaksi lasta läpikäyneet.

Hirmupitkällä tuntuu olevan jo alkukuun odottelijat! Ihanaa, että aika kuluu. Mutta onhan siinä lopulta jotain haikeaakin.. ainakin itsellä, jolla tämä kolmonen saattaa olla viimeinen. Vaikka ikää tulee parin kk päästä kuitenkin "vasta" 29, niin ei voi tässä vaiheessa kyllä sanoa, että ei enää lapsia. Koskaan ei tiedä, miltä 10 vuoden päästä tuntuu, josko kaivattais vielä pientä iltatähteä :) Mutta sitähän ei tiedä, onnistuuko se lastensaanti enää silloin, joten nyt kuitenkin eletään kuin olisi meidän viimeinen.

Mä olen koko viikon saikulla, kun kuopus ollut 5 päivää kuumeessa ja infektioastmataipumuksella menee sitten aina keuhkoihin, ja heikkoon kuntoon :/ mutta nyt onneksi jo paranemaan päin. Tänään vielä tarkistelemaan crp:tä.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

suhveli 12+5
 
Täällä jännitetään huomista ensimmäistä lääkärineuvolaa jossa ymmärtääkseni kuunnellaan myös sydänääniä. Ensi tiistaina olisi sitten np-ultra.

susu_v: Mukava huomata, että täällä on muitakin VKS:ssä synnyttäviä, meillä on la myös aika lähekkäin, mulla 20.9.

Uutena oireena on ilmaantunut pääkipu. Oikeaa pakaraa vihloo ja jomottaa edelleen, mutta muuten aika oireeton olo ollut jo n. viikon verran. Tosin nännit edelleen arat. Maha tuntuu kasvavan koko ajan, tänään pitä jättää housuista nappi auki heti aamulla ja vyötäkin sai löysätä yhdellä reiällä. Täytynee pian siirtyä mammahousuihin.

Onko muilla oireet vähentyneet alkuraskaudesta?

Syysihme 11+5
 
Heipä hei ja tervetuloa uusille!

Mäkin sain mukavan soiton töistä :D Olivat siirtäneet mut päivävuoroon ei enään vuorotyötä jipii :p

Syysihme mullahan kanssa oireili toi selkä, että vihloi vasempaan pakaraan ja jalkaan. Kyseessä ei ollutkaan iskias, mutta työterveyslääkäri pisti saikulle lepäämään ja nyt tuo kipu on helpottanut. Vielä ensi viikon saa huilia kotona. Mullakin on tota päänsärkyä, oikeastaan joka ilta se kolkuttelee pääkopassa. Neuvottiin, että juoda paljon vettä ja ulkoila. Mulla ainakin on helpottanut oloa, ettei ole tarvinnut syödä särkylääkkeitä.

Pahaolo tulikin taas takaisin :x Olihan se taas kiva viettää pari päivää välissä että oli hyvä olo... Neuvola olis 19.3, onneks ne joka kerta ultraa kumminkin kun on vehkeet. Meillä on omituisesti nuo palvelut neuvolassa. Lääkäri tsekkaukset on samalla kun nuo ultrat (eli seuraava 29.4) Ja joka kuukausi neuvolassa käynti. Nuo normi ultrauspalvelutkin tulee ostopalveluna muualta. Noh eipähän tarvii juosta monessa paikkaa yksi riittää :)

Kirskis voimia :hug:
Samoin myös miss_piggy :hug: Jotenkin tuntuu niin pahalta sun puolesta, kun samassa pinossa kuumeiltiin.

Vauvanvaatteita en ole vielä ostanut. Käyn ensin kotona tonkii vinttiä, siellä kun on veljen muksujen vanhoja vaateita. Ja sitten jos rakenneultrassa kysytään kumpia tulee niin sitten voi ostella jo jotain vaatteita. Äitiyspakkausten osalta on vielä mietinnässä, kun me saatais niitä 3 kappaletta.

Mutta nyt tuonne lumisateeseen lenkille! Hyviä viikon jatkoja kaikille!

Sunshine ja pirpanat 13+4
 
Viimeksi muokattu:
Jaa onko muillakin sellaista outoa vihlontaa joka säteilee pakaraan? Oon ihmetelly, että mikä ihme hermosärky on iskenyt, kun tonne vasempaan pakaraan välillä vihloo ikävästi. Eikä mulla ole koskaan aiemmin ollut mitään selkäongelmia, enkä oikein osannu raskauteenkaan sitä yhdistää. Eihän tässä ole vielä painavaa mahaakaan joka muuttais kehon painopistettä.. No liikunta on kyllä auttanu siihen hyvin.

Syysihme: Joo saa nähdä ollaanko synnärillä samaan aikaan! Hui ajatus synnäristä tuntuu samalla hirveän kaukaiselta ja samalla vähän pelottavaltakin..

Mammahousuihin joutuu kai pian siirtymään, kun normaaleissa housuissa joutuu pitää nappia auki.. ja mä kun luulin, että ensimmäinen raskaus alkaa näkymään vasta joskus rv 20 tienoilla..! Olen huomannut myös valitettavasti sen, että maha ei tuu vain sillä tavalla nätiksi kummuksi eteenpäin, vaan olen vyötäröstä nykyään myös leveämpi, mikä tekee sellaisen lihonneen vaikutelman.. :/

susu_v ja mini 12+0
 
Neuvola käyty. Tääläki on tuota vihlontaa selässä ja se säteilee myös tuone vasempaan pakaraan. Alamahakin kipuilee samaan syssyyn tuon selän kans. Ei ollu lääkäri varma, että onko normaaleja kasvukipuja vai sitten nuita supistuksia. Loppuviikko on sitte saikkua : / Vauvan sydän sielä kovasti jumputteli, että muuten kyllä kaikki oli hyvin.

eufemia & toukka 15+0
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tuosta pakaran vihlonnasta ja jomotuksesta fysiterapeutilla ja hän laittoi sen heti raskauden piikkiin. Kertoi kyllä pari venytysliikettä millä sitä voi yrittää helpottaa. Venytys onkin vähän auttanut, kun taas sauvakävely on asiaa pahentanut. Vaiva on kestänyt nyt reilu 2 viikkoa. Huojentavaa kuulla, että muillakin on samoja ongelmia. Hyvä täällä foorumilla kertoa ongelmistaan. Siitä voi olla yllättävän monelle vertaistukea ja sitä kautta apua ainakin henkisellä tasolla :)

Jos aamulla ei mennyt enää nappi kiinni housuissa niin nyt iltapäivällä pitää avata jo vetoketjuakin... taidan laittaa huomenna vähän tilavammat housut.

Huomenaamuna sitten ensimmäistä kertaa neuvolalääkärille. Taas yksi virstanpylväs saavutettu. Käynti sinänsä ei jännitä, mutta pelottaa ja mietityttää kuuluuko sydänääniä ja onko kaikki kuten pitäisi.
 
Suuret osanotot kaikille menetyksen kohdaneille <3

Itse sain tänään loistania uutisia, multa otettii istukkanäyte viikko sitten ja tänää tuli kirje kotiin "sikiöllä normaali kromosomisto" :)

Nii ja laskettu aika mulla on 8.9 ja istukkanäytteen vuoksi tiedän että meille on tulossa tyttö :)

metuva ja salamatkustaja 13+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85

Yhteistyössä