Syyskuun suloisuudet 2013 *Maaliskuussa*

Kamala olla :( Saisko keneltäkään lohdutuksen sanoja..? Mulla on ollut koko illan tosi kovaa kipua alavatsassa ja vain tuolla vasemmalla puolella. Ei ihan jatkuvaa, mutta usein. Kipu on sellaista pistävää ja vihlovaa. Vuotoja ei ole. Juttelin raskaana olevan kaverini kanssa joka on terveydenhoitaja ja hänen mielestään ihan normaalia, mutta jos se käy sietämättömäksi, niin lääkäriin. Sattuu ja huolestuttaa :( Mitä nyt??
Lisäks miehen kanssa menee alamäkeä. Sen alkoholinkäyttö tuhoaa vielä meidän suhteen.
 
Serenade, mullahan oli myös viikolla tuota kipua vasemmalla puolella alavatsassa ja tuli tosi kovaksi etten voinut olla kuin lattialla kun olin pyörtymässä koko ajan...levon jälkeen meni ohi. Kohtu kasvaa ja hormonit muuttaa tuota tilannetta munasarjoissa kun keltarauhanen lakkaa toimimasta ja istukka ottaa kunnolla vauvahoidolliset tehtävät..:) mutta kivut voivat olla koviakin.
Tuo tilanne sun miehen kans kuulostas kamalalta ja sun täytyy tajuta se että jos sun mies ei tajua että pitää lopettaa juominen niin sun on osoitettava se sille. Minä itse kärsin 5 pitkää vuotta ja vihdoin sain voimaa kun lapset voi niin huonosti,menin ihan turvakotiin ja siitä sitten omaan elämään kiinni koska meilläö tilanteet eivät muuttuneet. Ei se helppoa ollut aloittaa alusta pienten 1 ja 2 vuotiaiden lasten kanssa mutta se oli mun elämäni paras päätös,koska minä tuskin olisin toplillani enää tänä päivänä ja oma suhteeni lapsiin olisi hirveän huono jos oisin jäänyt siihen elämään virumaan,koska en pystyisi huolehtimaan kunnolla edes itsestäni.. Alkoholistia ei voi parantaa ja sinä pystyt elämään ilman häntäkin jos et hyväksy hänen elämäntapaansa..<3 Voimia!
 
  • Tykkää
Reactions: serenade ja mirvax
huomenta ladyt :)

me ei sitten eilen kuitenkaan lähdetty uimaan,muksut ei halunneet kun niille ehti tulee kaverit meille leikkimään,tänään ei kyllä mennäkkään ku täytyy mennä laittaa veljen hauta pääsiäis kuntoon ja käydä äidin luona siinä samalla.kiirutta pukkaa ;)

loruliisa:justiin tuolleen mä kanssa ajattelen et jos ne noilta muksuilta kuulee niin varmaan loukkaantuvat aika tavallakin.pitänee siis ottaa niskasta kiinni ja uskaltaa sanoa huh huh :)

serenade:luulen et isoin huoli on noi menneet keskenmenot,mulla kanssa johtuneet pelot justiin tuosta keskenmenneestä mikä oli lokakuussa.nyt on toisia päiviä ku maha on tosi kipee varsinkin iltaisin.päivisin ei hirveesti mitään kipuja olekkaan.osa johtuu varmaan kohdun kasvusta ja osa ummetuksesta joka on aivan järkyttävää.

äitiysvaatteita en taida ostaa lainkaan meen noilla verkkareilla ensin ja kesällä mekkolinjalla.töihin pitää kyll hakee varmaan mustat normihousut mitkä venyy ja vanuu mahan myötä :)

mä kun olen nopee liikkeissäni niin viimeksi kun olin raskaana ostelin jo kaikenlaista vauvalle,nyt ei sitten puutu ku pinnasänky ja vaunut :) mutta ne taidan ostaa vasta rakenneultran jälkeen joka on 22.5.13 eli kauheen myöhään.laskeskelin et siitä kuukausi niin jään kesälomalle ja siitä aattelin jäädä suoraan äitiyslomallekkin :) ei enää töitä ku n.3 kk.

mahan näkymisestä.ei mulla ainakaan näy mitään ku tosiaan tota ylipainoa on ihan kiitettävästi,selällään ku makaa niin on kyll alamaha "kova"mut ylös ku nousee niin siin on vaan roikko :D työkaveri kyll sano et maha olis isontunu ku työpaita kiristää mut tiedä häntä sitten :)

nyt siivoomaan toinen vaatekomero,toisen sain eilen jo siivottua jes :)

mirvax ja justiina 13+1 (13+3)
 
Onks nyt jo ihan luvallista ostella vauvanvaatteita ja juttuja? Kauheesti tekis mieli hypistellä kaikkea..

Eilen kerroin omille vanhemmille ja voi miten iloisia ne oli. Kauheesti mamma rupes hössöttämään samantien, kauhee täpinä päälle, eikä varmaan lopu ihan heti :p Mun vanhemmilta saadaan pinnasänky ja vanhemmat vaunut, jotka käy sitte kotona hyvin, täytyy katsoa jos ostetaan jotku toiset pienemmät "reissuvaunuiksi".

Serkku lupasi laittaa mulle vanhat äitiysvaatteensa ja jotain pieniä lastenvaatteita, katsotaan mikä läjä sieltä tulee. Lastenhuoneen tapettia ja sisustusta pitäis miettiä, eihän tässä nyt mikään kiire, mutta "KAIKKI MULLE HETI NYT". Aika ison remontin joutuu joka tapauksessa tekemään, eli menee vasta kesään, jotta on tarpeeks lämmintä että voi seinät repiä auki ja eristää uudelleen. Asutaan niin vanhassa talossa että seinät vuotaa :) Samaten lattia.. Noh, kaikki aikanaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Aurinkoista sunnuntaiaamua!

Täällä kanssa kiusana nuo ikävät alavatsan kipuilut ja ennenkaikkea tuolla oikealla puolella täällä vaivaa, mutta niiden kanssa pystyy olemaan kun ajattelee niiden kuuluvan asiaan.

Mies sai eilen vihdoin toteuttaa toiveensa, se on pari kuukautta surffaillut nettiä, ja tutkinut vaunuja...eilen sitten käytiin tekemässä ostoksia :) ja parin viikon päästä haetaan vaunut kotiin. Pakko hiukan ennakoida näiden hankintojen kanssa, kun on remonttia, mahd muuttoa jne, ja rahanmenoa ei voi estää, niin jotain on pakko jo uskaltautua ostamaan.

Eilinen meni huilaillessa, joten nyt inspistä siivoamiseen ja iltasella olisi vielä jaksettava koiriakin hiukan trimmata ja pestä, ovat "raasut" jääneet hiukan huonolle huolenpidolle turkkiensa osalta viime aikoina, vaikka muutoin kyllä nuohoavat kokoajan kyljessä, johtuneeko tästä olotilasta...

Plamsu75 ja Pieni 13+3
 
Kyllä on ihan luvallista ostella vaatteita! :) Tai mä ainakin oon ostellu jo jotain ihan pikkupikku-bodyja ja potkuhousuja, ne on niin ihania!

Me ollaan kerrottu kavereille ja perheille jo jonkin aikaa sitten, lähinnä siksi että mies on niin innoissaan ettei oo osannut pitää suutaan kiinni :D Mutta jotenkin luottavaisella mielellä oon, kun ollaan selvitty "jo" näille viikoille, pakko vaan ajatella että kaikki tulee menemään hyvin <3

Mun mielestä on aika käsittämätöntä, että neuvolasta ohjataan soittamaan yksityiselle! :O Täällä ollaan kyllä saatu tosi hyvää hoitoa ja tuntunu siltä että huolehditaan ja tutkitaan kaikki pienetkin asiat jotka huolettaa..sama ei näköjään päde joka kolkkaan tässä maassa :( Mä varmaan nostaisin metelin jos kunnalliselta ei hoitoa heruis, jos selvä syy siihen olis eikä mitään luulotautisen höpinää.

susu_v 13+4
 
Aurinkoista huomenta kaikille kanssaodottajille!!

Oon taas saanut ärhäkän räkätaudin haitakseni, aivastella saa kokoajan ja nenä tukossa, silti vuotaa TODELLA vetistä eritettä.. Tympeetä. Kohta täytyy soitella päivystävälle hoitajalle ja kysäistä, voisikos nasolinia käyttää, netistä löytyy niin erilaisia juttuja ettei tiedä mihin uskoa :LOL: Huomenna sit lääkäriin ja saikulle parantelemaan pöpö. Juuri kun pääsin takaisin töihin, niin mun tuuria :ashamed: Kuumettakin on jopa, paljon oon sairastellut viiden vuoden aikana ja ehkä muutaman kerran nostanut kuumeen. Joka paikkaa särkee ja niska jumissa, jospa ei olis influenssa |O

Masuun kuuluu hyvää, välillä aivastaessa vihlasee kovasti oikealta puolelta..
Pahoinvointi selätetty täysin, IHANAAAAAAAA <3 Liha ja tosi monet ruoat tosin ällöttää. Perunamuussi ja jauhelihakastike on parasta!! Saa lihaa tuossa muodossa syötyä onneksi :) Ei puhettakaan joistain pihveistä, hyi..

Kärsin raskausajan dementiasta, joten kirjoitan varmaan samat asiat tänne moneen kertaan aina, eri päivänä vaan :D Onneksi täällä on niin paljon juttua, ettei kukaan varmaan huomaa..

Dopplerilla iltaisin kuuntelen pikkuista, hengailee lähes aina vasemmalla puolella :)

ARPIA ilmestynyt jo todella varhain, oikeanpuoleisessa jenkkakahvassa pari pientä, reisissä PALJON. No toisesssa reidessä arpia oli jo ennen raskautta, kun siirryin alipainosta normaaliin painoon. Mutta tulkoot vaikka koko kroppa täyteen arpia, jos on tullakseen ;) Oon sen verran sujut jo kroppani kanssa (syömishäiriötausta) että vähät minä jostain arvista :)

Alavatsakipuilut
täälläkin olleet oviksesta lähtien enemmän oikealla puolella, välillä tulee semmoisia menkkamaisia fiiliksiä, kohdun venymistä. Enää ei ole ollut kuin harvoin.
Usein kipuja myös alapäässä, ei siis ihan tuossa ulkosalla vaan vähän syvemmällä...mistähän lie :O

Piupiuu 12+5
 
Viimeksi muokattu:
täällä kans pääsee heti raskaan olevat lääkärille, mikä on minusta hyvä. tarvittaessa ohjataan lisä tutkimuksiin sitte rovaniemelle.

meillä ollu vilkaat pari pvä, vieraita kaukaa ja läheltä. tatuointi juttuja ollu :)

mie olen tehny jo vauvalle vaatteita, bodeja ja puoli potkareita :) ja ostanu joitaki spessu kankaita vaan omalle vauvalle ;) niistä pitäs tulla isot varastot vaatetta, hihhii. vaunut on varattunna, haetaan rakenne ultran jälkeen 2010 ostetut emmaljungat limen vihreät yhistelmät :) kaukalo ostetaan uutena ellei jollain tutulla tule myyntiin telakka istuinta.

tintta iita 16+5
 
Viimeksi muokattu:
Terkut täältäkin!Nooh kävin sitten yksityinen kun en pääsyt kaupunkin kautta ultraan,niih tää Lekuri mittaili että viikoja oisi jo 13 vaikka piti olla 11 =) Mulle hyvä uutinen odotuaiak lyhenee ja riskiviikkot pitäisi olla ohi..Jännä että äitipolilla kävin ja ne ei huomannut mitään ,ekassa yksityinen ultrassa ne laski jo enemmän ja se näkyi Neuvolakorttissa :whistle: Kolmen viikkon päästä äippäpolille mutta eiköhän lasketteu aika muutu .Pahoinvointi ja väsymys jatkuu,Neuvolan takia mielipaha myös mutta olen saanut ohjeet miten toimia ettei tarviisi enää murehtii..

Äitiys ja Onni 13+ 3
 
huomenta! Kamala iltavuoro pätkä takana ja ensiviikolla vielä pitäis neljänä päivänä tehdä iltaa...
Sitten seuraavalla viikolla jatkuukin taas koulu (olen siis työssäoppimis jaksolla)

Mullakin on repäisykipuja välillä ja sitten hartiat on uuumpijumissa :(

Raskausajan dementia on kamala :D Ei mitään muistia ole, koko aika unohtelen mitä piti sanoa tai tehdä :D

Nyt ku en keksi/muista mitään järkevää sanottavaa niin jätän tän tähän :D

Metis ja pikkanen 15+6
 
Kiva kuulla,että teidänkin mielestä pitäisi luottaa neuvolan apuun eikä marssia yksityiselle. Palautetta tulen kyllä antamaan..
Just juttelin kaverin kanssa puhelimessa ja hän kertoi erään ystävänsä olevan supistusten ja verenvuodon takia osastolla. Hänellä rv 17 menossa ja kappas,oli löydetty syyksi näihin suppareihin ja vuotoon paha emätintulehdus, sama kuin mulla! Tarkemmin sanottuna siis bakteerivaginoosi. Onneksi siis menin yksityiselle ja sain lääkkeet, muuten nytkin vain odottelisin ehkä pääsyä joskus sinne neuvolalääkärille/näytteenottoon!! Googletin tuota bakteerivaginoosia ja se voi just aiheuttaa keskenmenoja yms.:(
Sorry,kun meikäläinen kirjottelee aina omaa napaa, taitaa muutenkin tämä raskaus viedä 90 prosenttia ajatuksista..Mies jo huokailee,kun aina tyrkytän kateltavaksi vau.fi sivulta vauvan kehitysvaiheita yms;)

Leppoisaa sunnuntaita!

Terkuin Moonan&Napura 15+2
 
moonan: haithan samalla ph kapselit suunkautta koko loppu raskauden ajaksi? mie otin vagiC täsmähoito + kapselit suun kautta. helpottu oireet. piimää,viiliä yms lisäksi eväisiin.

kävästin kummipojan 1v synttäreillä, kovaa menoa :D
 
Tervetuloa Suklaasuu mukaan syyskuisiin!

Mä olen alkanut tuntemaan haamupotkuja! Haamupotkuja siksi, koska ne tuntuvat navan yläpuolella ja tietääkseni vauva ei siellä asti majaile. Oikeita liikkeitä en ole tuntenut ja mullahan on se istukka edessä, joten tässä sitten odotellaan milloin!

Hajamielisyys ja unohtelu kuuluu ihan normaaliin arkeen. Nyt lähiaikoina se on vain voimistunut vähän liikaakin... Esimerkiksi miehelle selitän kaiken sataan kertaan, kun ei ole mitään muistikuvia aikaisemmin kertomisesta. Tähän mun unohteluun kyllä vaikuttaa se, etten ole saanut nukutuksi kokonaista yötä heräämättä varmaan puoleentoista vuoteen. Esikoisen kanssa heräillään edelleenkin, vaikkei ylhäällä riekutakaan (kop kop) ja ennen syntymää piti rampata vessassa sekä valvoa kolotusten kanssa.

moonan Tuo on kyllä todella outoa, ettet neuvolassa päässyt lääkärin vastaanotolle!!

serenade Voimia kovasti parisuhteeseen! Toivottavasti miehesi ymmärtää lopettaa joko itse tai sinun avustamanasi.

Plamsu Millaiset vaunut on teille tulossa? :)

ON Tänään ollut todella kovaa kipua vasemmalla puolella tuolla kohdunalueella. Piti ihan mennä lepäämään hetkeksi, kun kipu ei muuten laantunut. Toivottavasti vaan normaaleja kasvukipuja.

Me juhlittiin eilen esikoisen 1-vuotissynttäreillä. Huhhuh, mikä meno :D Onneksi synttärit on vain kerran vuodessa!

Keskiviikkona neuvolaan. Reilu viikko punktioon. Pää hajoaa tähän odottamiseen!

Kirskis ja Namu 14+4
 
Helmitoivo: En oo mäkään vielä tuntenu mitään liikkeitä enkä usko niitä vielä muutamaan viikkoon ainakaan tuntevankaan kun on eka raskaus.

Huomenna sit se nt-ultra. Jänskättää aikasmoisesti. Paljon siellä menee suunnilleen aikaa?

Moonan: On tosi outoo tommonen kohtelu, että pitäis yksityiselle mennä. Ei oo kumminkaan ton erikoisemmasta asiasta kyse eli pitäis kyllä hoitua ihan terveyskeskuksesssa...

tiituli85 13+2
 

Kirskis
Teutonia Prestige vuoden 2012 mallin vaunut. Tuntuivat hyvältä "koeajossa", sellaiset oman oloiset ja tukevat vaunut, ja täällä "maalla" me ei voitu ajatella sellaisia kummallisia, pieniä ja kääntyviä pyöriä... :)

tiituli85
onnea huomiseen ultraan, mukavia hetkiä! Meillä kesti noin puolisen tuntia max., kun kätilö katseli vauvaa kauan ja näytti meille kuvaa joka suunnalta, ja oli muutoinkin aivan ihana ja ystävällinen.

ON Alavatsan väänteet jatkuu, tänään siivoilun tohinassa joutui välillä laittamaan pitkäkseen, kun tuo alaselkäkin ilmoitti, että ei nyt tykkää tästä touhusta. Kai nämä kipuilut nyt vain kuuluu asiaan tässä vaiheessa.

Plamsu ja Pieni 13+3
 
Voiskohan mullakin olla toi emätintulehdus¿ Virtsistä ei kokeissa näkyny, mutta tiheentynyt virtsaamisen tarve ja pahan hajuinen vuoto jatkuu. Nyt ei siis ole veristä vuotoa,mutta ruskeita hyytymiä tulee välillä pyyhkiessä... Taidan nyt ensteks kokeilla kuitenkin canesten hoidon ja sitten jos ei auta niin meen lääkäriin.

Muutoin oireita ei ole, paitsi tietysti repäisevät kivut kun nousee tuolilta tai on pitkään kyyryssä ja nousee ylös. Välillä tässä kyllä tulee miettineeksi, että onkohan sittenkään ketään mahassa :(

Mirka J. & AkuElma 15+4
 
Heips :wave:

Tänään vihdoin ultra :D jännittää samalla, kun odotan innoissani! iiih ;)

hormoonit tääläkin kiekkuu ylä- ja alamäkeä vuoronperää niin, että oon kiukkunen ja äkkipikainen suutahtamaan ties mistä :ashamed: mies sanookin, että TAAS oon tälläinen mikä oon ollut joka kerta raskaana
Ei helppoa oo perheellä....ärsyttää välillä KAIKKI ja sen kyllä kuulee täälä talossa :(
Sama myös tuo asioiden unohtelu ja muistamattomuus. Tosin musta tuntuu, että mulle on jäänyt edellisistä raskaus- ja imetysajoilta tuo muistamattomuus päälle. Unohtelen ja en muista mitä mulle just sanottiin...omis maailmois oon :D Hävettää välillä töisskin, kun kaikki asiat täytyy olla paperilla, että mustan ne tehdä :)

Serenade voimia :hug: onko kipu helpottanut?? Toivottavasti! Kaikenlaistahan kipua voi ilmaantua ja hyvä, kun ei verenvuotoa. Aina kipu kyllä säikäyttää.
Toivottavasti saat miehen kanssa asiat kuntoon.

Nyt ei kummempia, palailen sitten ultran jälkeen toivottavasti iloisena :) sitten uskaltaa kertoa lopuillekkin tutuille ja muille kelle pitää tästä kertoa. Hyviä vointeja kaikille :wave:

Delila 14+0 :heart:
 
Heipparallaa :wave:
Täällä nyt viikon verran aamu alotettu ykäämällä :x uskomatonta! alkuraskaudessa ei ollut mitään ja nyt viikko14elikkäs 13+0rv ja rv12+ rupesin voimaan huonosti yök.. :( Miepä tunsin pienet liikkeet 12+4rv :heart: se oli ihanaa :) Tänään täyttelin pikkuhaikara tietoja netissä ja siellä sitten oli hätäkasteen kohalla nimet typylle ja pojalle ja eihän me olla vielä mitään sellasia päätetty :ashamed: mitä pienen nimeksi tulee.. Mie sitte jotain laitoin kunhan lähemmin tiedetään kumpaa odotellaan päivittelee sitten sitä uudestaan. Mites muut aijjotteko kysyä rakenneultrassa sukupuolta? Me kysyttiin tytöstä niin meinattiin kysyä nyttenkin kumpi siellä on :popcorn:
 
mirka j ei nuista ph kuureista haittaa ole. suosittelen tuota vagic 6 tabua emättimeen ja lisäksi otin ph kapseleita suunkautta100kpl purkki. oireet helppas. lisäksi sitruunaa ja puolukkaa tuon 6pvä kuurin ajan. ja paljon vettä

jospa sitä alkas ommella, vauvan settejä :D ylläri
 
:wave:

Kiitos kaikille tsempeistä ja lohdutuksen sanoista. Niitä kaipasinkin. :heart:

Kipu on helpottanut ja paljon. Välillä repäisykipuja ja sitä samaa vihlontaa. Esimerkiksi tänään kun sängystä nousin niin alkoi välittömästi. Sitten taas helpotti. Mutta hyvä kuulla että ihan samaa on muillakin, kyllähän se asiaan kuuluu. Niin innolla odottelen että tunnen ensimmäiset liikkeet. Tosin..siihen on vielä varmasti monta viikkoa aikaa.

Hyvää viikon alkua kaikille ja voikaahan hyvin! :)

serenade 12+2
 
Huomenta masunkasvattaja ystäväiseni! :)

Tänään oli lääkärineuvola, kaikki hyvinn verenpaine vähän matala ja paino tullu 300g alaspäin (johtuu tietenkin tästä pahoinvoinnista) saikkua taas tämä viikko. Mies oli mukana niin ultarattiin taas jotta hänkin näkee, Siellä se pippunen kulta pyöriskeli ja jalat heilui kovasti :heart: saatiin mukaan tosi hyvä kuvakin :heart:

Nyt onkin ssaanu ultrassa käydä tosi usein kun neuvola ultraa joka kerta jos haluaa tai aina kun soittaa ja nyt on torstaina np-ultrakin :)

LoruLiisa+pippupapunen 12+4
 
mirka j ei nuista ph kuureista haittaa ole. suosittelen tuota vagic 6 tabua emättimeen ja lisäksi otin ph kapseleita suunkautta100kpl purkki. oireet helppas. lisäksi sitruunaa ja puolukkaa tuon 6pvä kuurin ajan. ja paljon vettä
Minkä merkkisiä ph kapseleita sulla käytössä?
Pitänee het tänään poiketa apteekkiin. Eipä ihme jos on ph tasapaino hieman järkkynyt,johan mä oon 2 antibiootti kuuria syöny ;O Ihmettelen vaan kun ei neuvolasta tätä suositellu...
 

Yhteistyössä