**PikkuKakkosta toivovat VOL20**

Heip kaikille.

Isot onnittelut plussanneille! :heart: :flower:
Tädin kanssa painiville jaksamista uuteen kiertoon :hug:

Ja muutamalla taisi olla isompiakin ongelmia heille kanssa jaksamista.

Ne joska vielä piinailee ni plussatuulia :whistle:

Omaa napaa, ei edelleenkään menkkoja eikä ylläriraskautta. Kyllä on pakko sanoa, et mulla imetys toimii erittäin tehokkaana ehkäisykeinona. Muksu (10kk) ei edelleenkään tahdo tissistä luopua ja imetys kertoja kertyy vuorokauden aikana 2-4. Tuskimpa menkat ees alkaa ennen ko imetys täysin loppuu. Pitää vaan toivoa nopeeta tärppiä. ;)
 
Brianna meilä neiti lopetti ite imetyksen.. 6kk iässä söi enää iltaisin ja 7kk ikäisenä jäi sekin pois kun ei enää kelvannut :) toisaalta helpotus ja nyt imetyksen jälkeen tulikin pitkä kierto mutta kun menkat juuri alko pääsee tosissaan yrittään! :)
 
Kristen:Voi kurjuus :( Kunpa voisin jotenkin saada paremman olon sinne :ashamed: Kovasti tsemppiä ja virtuaali :hug: Tulehan kuitenkin ilmoittelemaan itsestäsi :wave:

Kuka olisi kiinnostunut päivittäjän hommasta??? :attn: Itse aikoinaan lupailin ottaa jobin vastaan Kristenin jälkeen, mutta en enää itsekään pääse koneelle päivittäin niin menen nopsaan laskuissa sekaisin. Tokihan tästä voitaisiin tehdä sellainen, että aloitetaan uusi pino ja aina joku ken ehtii voisi päivittää aina uuden lainaamalla edellistä, muuttaa vain kp:t ja päivän, näin päivittäinen lista kulkee näillä sivuilla mukana eikä ole etusivulla pelkästään. Se on ihan simppeliä, me tuolla Apuja tarvitsevien pinossa toimitaan näin, ei sitten jää yksin jonkun harteille. Mitä ootte mieltä??? :attn:

ON:Tänään kp10 ja aloitin oviksen metsästyksen, limoja alkanut ilmaantua ja lupaavaa nippailua. Tulos jäi negaksi, mutta viiva yllättävän tumma. Jospa se tuleekin nyt jo aiemmin plussaksi.Clomeilla oon sen saanut kp12-16 säteellä plussaksi.
Niin ja sain pirulauta sen oksutaudin :( Onneksi meni yön aikana ohi niin ei tarvinnut murehtia clomien imeytymisestä :)
Mun tsemppihenki romahti yllättäen täysin kun olin jumpassa jota veti ihana pallomahainen ohjaaja :ashamed: Tuli jotenkin surkee fiilis ja olo etten koskaan enää saa kokea moista, tosin tuosta yhdestä olen kyllä enemmän kuin kiitollinen niin siinä mielessä en saisi tällasia edes murehtia. Mutta minkä ihminen mielelleen mahtaa...Tuli vaan jälleen ne kurjat tutut vanhat katkeruuden olot mieleen kun esikoista yritettiin. Mutta mistäs sitä tietää minkälaisia tarinoita minkäkin pallomahan taustalla on... :eek:
No niin, nyt murehtiminen seis ja ajatukset lähestyvään ovikseen :D Mukavaa vapun odotusta kaikille! B)
 
Jeccika Meillä meinas kans likka lopetella siinä 5-6kk iässä kun kiinteet aloitettiin, mut mä halusin vielä jatkaa imetystä. Noh, olis ehkä kannattanu sillo lopettaa ko toinen olis helpolla luopunut. :D

toiveelle onnea oviksen metsästykseen.

Toivottavasti Dindein tilanne selvii lääkärillä.

Hauskaa vappua kaikille!
 
Heips,

oon tosi pahoillani kaikkien teidän puolesta joilla on suuria ongelmia lapsen saamisessa :hug: Toivoisin niin että kunnalliseen lapsettomuushoitoon pääsisi helposti, jos on tarvetta koska vauvakuumeisena pitkät jonotukset varmasti pitkän tuntuisia. Jostain olen lukenut että se prosentti ketkä pystytään saamaan raskaaksi ja raskaus kestämään on melkein sadan prosentin luokkaa hoitojen avulla, joten te joilla on lapsettomuus ongelmia niin yrittäkää sinnikkäästi saada erilaisia hoitoja. (Tosin usko että hoidot itsessäänkin ovat varmasti raskaita eikä hoitoon meno päätös varmasti mahdollisesta onnellisesta lopputuloksesta huolimatta ole helppo) :hug: :hug: :hug: Haleja teille ja paljon onnea ja toivoa tulevaisuuteen!

Brianna: Minä imetän tota 2v 10kk lasta vielä päivin öin varmaan n. 5-10 kertaa ja olen siis nyt raskaana. Sitä en tiedä pysyköö pieni mukana loppuunasti mutta ainakin raskautuminen onnistui. Tietysti siinä on kai eroa millälailla pieni ja iso lapsi imee, ja saattaa vaikuttaa ovulaatioon erilailla. Pystysitkö mennä yksityiselle ultraan, saisit ainakin selvyyden että onko munasarjat aivan unessa, ja yritys ei luultavasti onnistu vielä vähään aikaan, vai että onko munasarjat jo heränneet talviunilta?

Mutta olen nyt siirtynyt tuonne odotuspuolelle, mutta halusin tulla vielä sanomaan heipppa ja toivottavasti nähdään pian!! :heart: :heart: :heart:
 
Onnea plussanneille :flower: ja haleja vastoinkäymisiä kohdanneille :hug:

Minusta Toive81:n ehdotus tuosta päivittämisestä kuulostaa oikein järkevältä.

Meillä on nyt käyty vihdoinkin keskusteltu ihan kunnolla tästä pikkukakkos-aiheesta ja vihdoin mies myönsi haluavansa myös sen toisen lapsen :heart: Ihan vielä ei kyllä yrittämään päästä, ei ihan vielä niin pitkällä olla, mutta ainakin jotain toiveita olisi ilmassa. Sillä välin kun mies kypsyy ajatukseen, niin mä jatkan näitä kiertojen tarkkailuita.

Ai niin, meillä on poika, syntynyt 1/2009.
 
Onnea kovasti vauvan odotteluun plussanneille :flower:

Täällä on ollut huonoin päivä ikinä :kieh: Pojalle tulee hampaita ja ollaan oltu parisen viikkoa lenssussa joten jokainen voi varmasti kuvitella kuinka "hyväntuulinen" poika on ollut aamu 6. asti. Alkaa painaa väsymys silmään tällä mammalla. Vielä kun tässä olis pieni vesseli jaksaisinko? Vastaus on kyllä mutta huonoja päiviä on kaikilla.. Juu että tämmönen omanapa juttu.

OIKEEN HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE :)
 
täällä mennään tänään terkkarille poriseen tästä "vuoto" ongelmasta.. toukokuun 21 päivään mennessä jos ei oo tätiä näkyny niin niitä ei ole sitte 3kk tullu.. voi luoja!! :headwall: :whistle:
ärsyttävää!!! haluttas päässä jo mittaileen oviksia jne, eli yrittään.. pask. |O
 
Heippa taas kaikille; väliaikatietoja. Uskon oviksen olleen eilen, tai tulevan tänään. Lämmöt tosin oli aamulla jo hitusen ylenpänä normaalista, eli viittais siihen, että olis eilen voinut olla. Tää on jännä, sillä viime kierron lailla oviksen aikaan mulla tulee hirmu vahvat raskausoireet! mm. pahoinvointi, väsymys, päänsärky, alavatsan tuntemukset, ja nyt tällä kertaa myös nännit aristavat. Voisi olla jäänteitä edellisestä, mutta kun oireet välillä jo vähän helpottivat, mutta ovat voimistuneet / ilmestyneet taas.
Tänään pitäisi lähteä käyttämään poika lääkärissä korvatulehdusepäilyn vuoksi. Ei ole syönyt juuri mitään taas kolmeen päivään ja viimeksi se yhdistettynä pieneen lämpöön oli merkki pahasta korvatulehduksesta molemmassa korvassa...
 
Moikka :wave:

Mieki haluaisin liittyä tänne mukaan jännäilee :) Oon 21v. ja 9kk ihanan tytön äiti. Minulla on ollut kauhea vauvakuume esikoisen syntymästä asti, mutta joulukuuhun asti pinnisteltiin ehkäisyn kanssa.

Yritystä on ollut siis 5kuukautta, tai ennemminkin tjot-meininkiä. Yllätyksellisesti minun menkat alkoivat sekoilemaan juuri joulukuun jälkeen ja sen jälkeen ei olekaan tullut kuin kahdet "oikeat" kuukautiset (terolutien avulla)!! :| Yksityisellä ja lääkärissä ravattiin, lääkärissä saatiin sitten jonkunlaista tolkkua siihen, miksi mulla oli 3viikkoa tiputteluvuotoa ja sen jälkeen viikon vähän runsaampaa. Varhaiseksi keskenmenoksi hän päätteli tuon, tai sanoi että olisi järkeen käyvin selitys.

Tuossa nyt jonkinlaista taustaa minusta :)

Täällä on nyt jännät paikat, odottelen tuleeko mulle ovista ollenkaan kahden terolut-kuurin jälkeen. Tässä kierrossa en enää aio syödä niitä, koska aiheuttivat mulle niin paljon sivuoireita :/ Ja saa nähdä miten pitkäksi kierto venyy... Yritystä on kumminkin ollut tässä kierrossa eniten mitä koskaan ennen :D Toivotaan että se tuottaisi tulosta :)

KP 17/29-33
 
Tervetuloa Sirpaleina :wave: Itse olen lähes saman ikäinen (22) ja lapsikin melko läheltä elikäs kohta ollaan 7kk iässä..


Täällä kovasti odotellaan ens viikkoa kun pääsee sinne gynelle niin ehkäpä pääsee alkamaan kunnolla yrittämään.. :heart: Mieskin jo kovassa vauvakuumeessa joten josko kesän aikana pieni saisi jo alkunsa tietysti aiemmin olisi viellä parempi :)
 
tervetuloa sirpaleina :flower: Meitä pienten äitejä onkin täällä sitten jo jokunen, itselläni on 7kk tyttö.

Oma napa..prkl (anteeks :| ) mulle saa sitten päivittää vissiinki kp1/32-40 järjettömistä kivuista ja alkaneesta tiputtelusta päätellen :whistle: :kieh: :( :ashamed:
Mä en tajua mun kiertoja enää, en.. enkä niitä paria haamua mitkä tuli
:headwall:
No, ens kierrossa parempi onni..ja kovempi yritys :LOL: :heart:
 
Ompa mukava kun muitakin 09 loppupuolella vauvan saaneita liittyy mukaan :) meiläki on 8kk ikänen tyttö :) argh! Mua pelottaa jo että millasta se hampaiden tulo onkaan kun meidän neitillä niitä ei vielä ole :D Muutenki neiti on nukkunu vähintään 10h yössä jo pienestä asti(2kk) eikä juuri itkeskele.. on jo reilun tovin kävelly tukea vasten ja menoa riittää :) Se pikkukakkonen olis kyllä ihana juttu kun pienellä ikäerolla halutaan toinen :p
Tässä vissin kp 5/jotain :D vappuja kaikile!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeccika:
Ompa mukava kun muitakin 09 loppupuolella vauvan saaneita liittyy mukaan :) meiläki on 8kk ikänen tyttö :) argh! Mua pelottaa jo että millasta se hampaiden tulo onkaan kun meidän neitillä niitä ei vielä ole :D Muutenki neiti on nukkunu vähintään 10h yössä jo pienestä asti(2kk) eikä juuri itkeskele.. on jo reilun tovin kävelly tukea vasten ja menoa riittää :) Se pikkukakkonen olis kyllä ihana juttu kun pienellä ikäerolla halutaan toinen :p
Tässä vissin kp 5/jotain :D vappuja kaikile!!
Noihin hampaisiin aattelin kommentoida..
Meillä nukkunut kanssa tosi aikasin yöt läpeensä, 2kk nukkui vähintään 8tuntia, ja n.3kuisesta nukkunut 10-12 tuntiset heräilemättä :)
Hampaita meille tuli kaksin kappalein tuossa viikko takaperin..muutaman yön valvotti heräilemällä vajaa tunnin välein, mutta sitten oli ohi ja taas yhtä aurinkoa koko tyttö :)
 
Onnea uusille plussanneille! :flower: :hug: :heart:

ON:Siis pahkana...Luulin jo oviksen olleen ja menneen...Aloitin testauksen kp10 ja olin kyl laiska enkä jaksanut 5min kauempaa testitulosta odotella. Noh, viiva oli melko tumma mutta ei täysin ja aika oli jo hyvin umpeutunut.Sen jälkeen ei viivat ole vahvistuneet, päin vastoin. Tänään kp 13 ovistesti puhdas nega :eek: Tuolloin kp10 ja kp11 oli kunnon limat ja lievää nippailua ja olin satavarma, että kohta se plussa paukahtaa ja ovis tulee, mutta testiin en ole saanut plussaa kiinni :( Muuten ei haitaaa kuin se, että mun pitäisi aloittaa Luget 3 päivää ovisplussasta, mutta mistä hitsistä sen nyt tietää onko se ovis ollut vai ei. Tosin katsoin kalenterista, että ekassa clomikierrossa sain ovisplussan kp15, joten voihan se olla vielä tulossa, mutta vähän huolettaa kun niitä limojakin oli ja nippailua...Ettei vain ole ovis jo mennyt. Ollaan kyl nyt pupuiltu tässä lähipäivinä, mutta mitä hyötyä jos tulisinkin raskaaksi ja nyt en tiedä koska aloittaa se tukilääkitys? Tulisiko taas sitten km? Voi pirkata! Mä varmaan soitan maanantaina lääkärille jos sinä päivänä kp15 testi vielä nega ja kysyn miten toimia. Mulle kun ei määrätty edes folliultraa kun ekasta kuurista kehkeytyi vain 1 munasolu.Anteeksi romaani!
 
dada Noh niitä hampaita ootellessa sitte :) Oliko mitään oireita ennen hampaiden tuloa? Meidän neiti on kova pälättään ja nyt sillä on ääni melkein poissa ja vähän flunssan oireita.. olisko ne nyt sitte tulossa vai :eek:
Jos nyt olisi se ihana normaali kierto mieluiten oviksen kanssa nii ois kiva :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ina21:
Pystysitkö mennä yksityiselle ultraan, saisit ainakin selvyyden että onko munasarjat aivan unessa, ja yritys ei luultavasti onnistu vielä vähään aikaan, vai että onko munasarjat jo heränneet talviunilta?
Heip.
Kiitos rohkaisevasta esimerkistä.
Ihan ekassa viestissäni kerroinkin että tammikuussa kävin yksityisellä joka löysi oikealta 2cm munarakkulan jonka lupaili kohta puhkeavan. Mutta mitään menkkoja ei oo tullut.
Nyt tosin päätä on särkenyt 3päivää ja vatsaa nippaillut, mutta ei vuotoa. Elän toivossa että nämä olis ekat "menkat" ja lämmitelen ukkoa parin viikon päästä... ;)

Huimasti onnea plussainneille!

Mukavaa kun muitakin 09 vauvojen äitejä on kuumeilemassa.
Meillä tyttö (06/09) kaksi hammasta ja rikkonaiset yöunet 4kk iästä eteenpäin. Pahimmillaan likka oli tunninvälein rinnalla. Nyt oon melkein vierottanut yötissistä, enään kerran yössä annan rintaa, muuten saa tyytyä kainaloon ja tuttiin.
Tykkään imettää mut tuntuu et se mulla blokkaa vauvahaaveet ihan täysin.
Tammikuussa pitäis palata töihin, mut toivon että seuraava vauva olis sitten jo tulopäällä ettei montaa kuukautta tarvis olla töissä, tai ettei edes sit tarvis palata töihin.

Äippärahasta kysymys
Miten kela laskee seuraavan lapsen äippärahan? Miten asiaan vaikuttaa se jos on välissä töissä jokusen kuukauden?

Bree ja K 10kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeccika:
dada Noh niitä hampaita ootellessa sitte :) Oliko mitään oireita ennen hampaiden tuloa? Meidän neiti on kova pälättään ja nyt sillä on ääni melkein poissa ja vähän flunssan oireita.. olisko ne nyt sitte tulossa vai :eek:
Jos nyt olisi se ihana normaali kierto mieluiten oviksen kanssa nii ois kiva :)
Pari kuukautta meni niin, että ihan raivoissaan puri kaikkea ja kuolasi ihan älyttömästi, ja ikenet oli semmoiset turvonneen oloiset ja röpelöiset. Sitten kun hampaat oli ihan puhkeamaisillaan, niin meni nenä tukkoon :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Brianna:

Äippärahasta kysymys
Miten kela laskee seuraavan lapsen äippärahan? Miten asiaan vaikuttaa se jos on välissä töissä jokusen kuukauden?

Bree ja K 10kk
Tää kiinnostaa muakin ajatellen, että raskaus tän vuoden puolella onnistuis. Kun mulla on vaan kesä töitä, saako ne tulot vaikuttamaan äippärahaan?
 
pakko käydä pikaseen kommentoimassa omaan napaan mutta täällä alkoi tänään menkat :heart: JESJESJES... Nyt päästään sitten kunnolla yrittämään pientä :D Olo on kyllä hassu että tuulettaa kun alkaa menksut joo nyt unille poitsun viekkuun
 
Täällä myös ekat menkat alkaneet :D Tänään siis kp 4/26. Nyt pääsee yritys käyntiin, vaikkei mitään kiirettä olisikaan enää raskautua kun kesä edessä ja kaikkea.

[/b]toive81 ehdotus päivityksestä on hyvä.

Onnea plussanneille :flower:
 
heipparallaa!

nii ja hauskat vaput kaikille!! :wave: ja onnea plussanneet,ja otan osaa niitten kohdalla joilla ketuttaa tai tökkii lapsen alulle saaminen.

Soitin taas tänään tk:hn ja hiillostin niitä, nyt oli vastaanoton päässä nuorehkon kuuloinen rempseä nainen, joka ymmärsi heti mistä on kyse. Sanoi että saattaa olla kyllä n.3kk jonot, mutta yritti laittaa kiireelliseksi koska ei oo kuulemma normaalia että kuukautiset on jääneet tuollain yhtäkkiä pois. Ja kyseli oonko millon teheny viimeksi raskaustestin,käski tehhä vielä kerran uuestaan jos ois vaikka käyny niin hyvä tuuri. Ja mua nakertaa, KOSKA en muistanu sanoa että haluan naisgynen. Ei mulla mitään oo miehiä vastaan,mutta jotenki tuntuu luontevammalta olla siellä että nainen tutkii, sillä niin mulla on ollu ennen raskautta,raskauden aikana ja raskauden jälkeenki nainen. Voi pask!! :$
:headwall:

täällä ollaan sairaslomalla kotona. Mies töissä ja lapsi hoidossa.
hemputin flunssa! :headwall: odotan innolla että päässään taas yrittään muksun tekoa. :p
ku alkais nyt vaan ne menkat.

ja kaikista oudointa tässä kuukautisten pois jäännissä on se,että mulla on TAAS alavatsa kipuja ja rintoja kihelmöi samanlailla niinku sillonku on menkat. :headwall: :'(

ja anteeksi omaa napaa.Oli vaan pakko jonnekki purkaa!

mutta paljon tsemiä sitä tarvitseville ja +++++ :whistle:
 

Yhteistyössä