**PikkuKakkosta toivovat VOL20**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oikein paljon onnea toivottelen plussanneille :flower:
ja tsemppiä "piinailijoille" !

ON: ovis hyödynnetty huolella :D hieman reilu viikko pitäisi odotella, että saa tietää onko tärpännyt vaiko ei.. mulla ei ole mitään oviksen jälkeisiä oireita ollut, paitsi tänään on ollut kovaa vihlontaa alapäässä, tuntuu aika epämukavalta. Toivottavasti ei ole mitään tulehduksen merkkejä! Papat yms. on vastikään otettu kyllä ja ne oli ykkösluokkaa.

Pientä stressiä pukkaa, kun miettii kauan tässä oikeen joutuu odottelemaan (en ole kärsimätön en!). Esikko täyttää jo seuraavaksi 5 vuotta (!!) ja myös ympäristö luo omat paineensa kyselyillä, millonkas vauvaa pukkaa... :headwall: Ei se vaan ole niin yksinkertaista.. Keväällä häämöttää myös koulusta valmistuminen - jännä etten oikeastaan ole siitä ollenkaan innoissani tai onnellinen, vaikka niin kauan olen siitä haaveillut. Nyt pään täyttää vain pakottava vauvakuume..
:saint:

Leppoisat lauantai-illat kaikille!

Tipsutin:Onneksi olkoon! :flower:

Pahoittelut negan saaneille :hug: Mutta muistakaaa, että niin kauan on toivoa jollei tätiä näy :D Tiedän, kulunut fraasi, mutta totta! :heart:

ON:KP 10. Ihme fiilari. Valuttanut valkkaria jo kp7 asti ja himotutti tavallista enempi :D Epänormaalia näin alkukierrossa. Ovista alan tikuttelemaan vasta kp12 kun kerran viime kierrossakin ovisplussa tuli kp15. Mitään muuten ovikseen viittaavaa ei ole ollut kuin tuo kananmunavalkuaislima (yökkis), ei nippailua yms. joten toivottavasti ei ole ovisaika ainakaan ohi mennyt, epäilen. Mutta aiotaan nyt takoa tasaseen joka toinen ilta tahtiin aina kp 15 asti :D Mies koko ensi viikonlopun poissa töitten takia niin toivon ja rukoilen, että ovisplussa pärähtäisi kp12 ettei ainakaan jäisi hyödyntämättä. Muuten näyttää huonolta jos ovisplussa kp 15...Ellei sitten supersimpat jaksaisi väijyä siellä H-hetkeen asti :D

Mä' en muista, oliko se tässä pinossa vai jossain muualla, kun oli puhe siitä vilun väreistä ja kuumista aalloista, plussasko sillon joku? Mulle meinnan on tullut sellasia. Vuoronperää on niin kylmä, niin kylmä, ja sitten yhtäkkiä muuttuu niin kummaks että hiki ihan valuu :/

Ei muuta, katsellaan :D

Moi taas!

Onnea uusille plussanneille ja iso hali pettyneille :hug:
Uusille MOI!

Heathy, sullahan on todella kunnollinen action plan!! Miten paljon sitä foolihappoa muuten pitää ottaa? Berocassa on jonkin verran, mutta lieneeköhän tarpeeksi tähän ongelmaan. vai auttoiko se raskautumiseen vai ainoastaan jonkun komplikaation minimoimiseen, ei jaksa muistaa ny..

KS09 tylsää riidellä ja niin tuttua... Me aina onnistutaan riitelemään lähellä ovista (siis kaiken muun lisäksi) ja sitten ei kyllä peitto heilu ei. ja tämä siis saattaa sattua vaikken mitenkään vihjaile etukäteen, että nyt ois h-hetket käsillä. Tosin esikoinen sai alkunsa megalomaanisen karjumisen jälkimainingeissa eli ehkä kunnon höyryjen päästäminen aktivoi siimahäntiä ja muniksia :)

Ihanasti teillä on kaikilla kaikenlaisia oireita vaihdevuosihikisyydestä alkaen :) Täällä vaan täti lorisee ja tuleepa nyt sitten käyttöä niille ovistesteille, jotka putosi luukusta perjantaina. Greippimehun ostoon mars, ei ookaan tullut sitä vielä vedettyä.

Heavyfreak pidän sulle extraisoja peukkuja! Ei oo kivaa yrittää selkeän deadlinen alla, toivottavasti tärppää pian :hug:

Hoksasin tossa että kierron pituus puuttuu ja sehän on 28-36. Jotain tuolta väliltä.

Ovista en ole sen kummemmin nyt kyttäilly. Aattelin ottaa vähän iisimmin, jos se plussa sieltä sit tulis. Vasen puoli oli kyllä muutaman päivän tosi kipee. Jos se oli ovis niin on ainakin sit hyödynnetty.

Heipsan kaikille!!
Ensinnäkin onnittelut Tipsuttimelle!!! :flower: Älähän hermoile niitten oireiden kanssa. Mullakaan ei ollut esikoisesta paljon mitään oikeita oireita ja menin varhaisultraankin sillämielin, että onkohan siellä ketään. Nyt tuntuu oireita olevan ja sekin pelottaa :laugh: On tämä hirveää piinailua ja arvailua.

Mulla siis tulee edelleen sellaista ruskeenkeltaista valkkaria, jolle en ole keksinyt selitystä. Toivon mukaan kaikki on ok. Tein vielä perjantaina digitestillä ja tulos oli Raskaana 2-3 viikkoa eli rv4-5 meneillä. En ole vielä uskaltautunut odotuspuolelle. Odotan varhaisultraa, jos sinne asti päästään.

Meillä pikku-ukko on kuumeessa. Yöllä oli kuumeen pukannut. Yleensä ei ole ukko sairastellut syyttä, joten oltiin vähän hämillään. Kaippa sitä on liikkeellä. Kuumeen mittaaminen on kaikista pahinta. Meillä kun on tuollainen tavallinen digimittari. Itkuhan siinä tulee.

Kiitos kaikille onnitteluista ja tsemppiä kaikille!!!

KS Mulla oli tuo tuskan hiki/palelu ekat oireet mitkä ilmeni eli aineenvaihdunta lähti käyntiin todenteolla :D d :) b

Mä olisin nyt menkoista laskettuna viikolla kuusi, ja tänään alkanut etominen ja palan nouseminen kurkkuun... Mähän siis oksensin esikkoa odottaessa viikolta 6 viikoille 20 monta kertaa päivässä! :$ Loppuodotuksessa pahoinvointi väheni, mut läpi odotuksen halailin pönttöä tasaisin väliajoin... Ihanaa jos kyytiläinen pysyy matkassa, mut mieluummin ilman oksua!!! Vatsa on kun ilmapallo iltaisin, ajattelinkin et onko se kovin yleistä et kakkosta odottaessa toi maha pompsahtaa nopeammin esiin...?

Toivottavasti teitä ei haittaa et täällä kirjoittelen, en vaan jotenkin osaa luottaa et kaikki menee hyvin. :ashamed: Vaikka raskaana olen IHAN selvästi B)

Siis hetkinen, oonko mä Tipsutin oööenkaan onnitellut sua? :o Jos en niin onnea ihan hirmusti :D Toivotaan, että mullakin olis tosiaan juuri niitä oireita, vaikka epäily on kyllä kaamea ! kn on aika alhaalla, vaikka kova onkin :ashamed:

haikara Pienelle kovasti paranemista! Meillä on nyt oikein kierre menossa, kun eka poika teki aalahampaat, siihen perään korvatulehus ja nyt kun alko antibiotista toipumaan alko puskemaan ylös etuhampaiden vireen kaveruksia :/

Ja teille kaikille plussanneille yleisesti :D Kyllä te saatte täällä kirjotella ;) Eipä haittaa yhtään, kunhan vain itsekin uskotte sen, että raskaana olette, kunnes toisin todistetaan :) Jos joskus minäkin vielä plussaan, varmasti tulen täällä roikkumaan...

Nyt tämä rouva lähtee nukkumaan, josko saisi hilattua takamuksensa aamulla kerhoon, poika varmasti ainakin tykkäisi, ja miksen minäkin, siellä olisi ainakin aikuista seuraa :)

Mun piti tulla avautuun tänne palstalle, vaikken tiedä olenko kauaa mukana. Tilanne nimittäin on sellainen, että asumusero menossa, mutta päädyttiin viettämään yhteinen yö tai paremminkin aamu 31.1. Käytimme "ehkäisynä" keskeytettyä yhdyntää.
Pari päivää tästä tuli menkkamaiset vatsakivut ja odottelinkin koko ajan, että menkat alkaisivat. 3.2 illalla jäi ensimmäisen kerran ruskehtavaa "limaa" paperiin ja luulinkin jo menkkojen alkaneen, mutta tätä vuotoa jäi paperiin vain 2-3 krt/pvä n. 3 päivän ajan. Vatsaoireita ja turvotuksen tunnetta on ollut vieläkin, mutta tätiä ei ole kuulunut kylään. Lisäksi hieman etova olo on ollut parina päivänä (esim. tupakka ei oikein maita ja lisää etovaa oloa). Menkat ovat aina ennen alkaneet pari tuntia ensi oireiden jälkeen ja olleet runsaat. Tiputteluja ei ole ennen esiintynyt. Nyt menossa kp33/27-35.
Milloin suosittelisitte tekemään testin? Tää ei ollut suunniteltua, enkä ennen näitä outoja oireita edes haaveillut vauvasta (esikoinen -99), vaan päinvastoin mietin olenko valmis aloittaan kaiken alusta (olen ollut yh -00 vuodesta). Mieheni oli se, joka ehkä olisi ollut valmiimpi. Nyt kuitenkin pelottaa, että menkat alkaakin.

Mimmuska kyllä se jo varmaan herkillä testeillä näkyyki! Ei muuta kuin kokeilemaan :)

Mulla meni sitte kaikki uusiksi! Elikkä kiertopäivä 1/32, tänään ne menkat sitte kunnola alko! ensit tiä mitä se toinen tiputteleva vuoto oli. Mutta nyt on kiva ku voi sitte kokeilla niitä ovistestejäki , kerranki joku ilonen ko menkat alkaa :D saa tuon kierron kohilleen niin on helpompi alkaa yrittään sitä toista sitte. ja niin siis onhan se jo YK 2

Hieman hankalaa arvioida milloin menkat ovat myöhässä. Joskus aiemmin, kun ei ole käyttänyt pillereitä, niin kierto voinut kestää jopa 45 päivää. Yritin vain päätellä, et jos ovulaatio on n. 2vkoa ennen menkkoja ja jos ovulaatio olisi osunut tuon 31.1 paikkeille, niin 2 viikkoa tulis täyteen vasta 14.2. Sillä tässä yritän pähkäillä milloin testin voi tehdä, kun ei meinais malttaa odottaa, mutta ei myöskään olisi varaa ostella kovin monia testejä. :|

Täällä taisi alkaa kierto alusta, eli tulla kp1... Vuotoa ainakin on sen verta ja jos lähtee laskemaan, niin se on aika tarkkaan sen 14 vrk siitä kun ekan kerran oletin oviksen olevan... Katsellaan kuitenkin iltaan ennen kun aletaan päivittelemään, sillä vuodinhan minä viime kierrossakin aika kummallisesti...

KS09:Voi ei :( :hug: Sua kyllä nyt koetellaan :(

ON:KP 12 ja ovistestiin viivaa, muttei vielä plussa :) Limaa (sorry) erittyy joten suuret toiveet, että plussaa huomenna :) Ei jää sitten ainakaan ovis hyödyntämättä! :wave: Mutta "jumpata" aiotaan nyt joka ilta! Voi mun paikka parat :D Ei ole näyttänyt purevan ainakaan nuo joka toinen ilta ;)

Suurensuuret pahoittelut tännekin KS09, kirjotin sulle vähän enemmän tonne toisen pinoon. :hug:

toive81, ihan samoissa mennään! :D Mun ovistestini näytti tänään kp 11/27-31 tältä:
Limailut alko eilen, ja tänään aikas runsaanlaisesti... (ihania nää ällöjutut kyllä! mikä saa kasan tuntemattomia naisia jakamaan limanerityskokemuksiaan ja vatsaoireitaan, no vauvakuume tietysti!)
Onkohan ihan tyhmää toivoa et kierto vois olla lyhyempi ku viimeks? Esikoisesta kun raskauduin, niin ovis tapahtu lasketun ajan mukaan viimeistään kp 13. Ja sillon olin just lopettanu pillerit, joiden jälkeen oli yks tuhrukierto, yks pidempi joku 34 päivän kierto, ja sit toi lyhyt 27 ja plussa. Nyt on synnytyksen jälkeen ollut yksi välivuodollinen tuhrukierto, välivuodoton 31 päivän kierto, ja nyt ois tää "kolmas kerta toden sanoo"-kierto meneillään..

Lillikka, no on kyllä sotasuunnitelma :D Foolihappoa pitäis saada ainakin 400mcg, mutta toki painottaa ravinnosta saatua foolihappoa lisien sijaan. Ja tärkeämpää ku absoluuttinen foolihapon määrä, on B-vitamiinien tasapaino. Eli esim B12-arvot on tärkeää olla kunnossa.

Mimmuska, mä oottaisin viel kp 36 tai mieluiten 37, ettei tarvii turhaan tehdä liian montaa testiä. Jos vaan malttaa, siin voi säästää itsensä suurelta määrältä stressiä ja mielipahaa.

Kiva kuulla et Jeccika oot uuden kierron suhteen optimistisesti liikkeessä! Ovista vaan testailemaan ja toivotaan että panostus tuo toivotun tuloksen :)

En sitten malttanut olla testaamatta aamulla ennen töihin lähtöä... tuloksena haamuista haamuin :D Selkeesti värillinen viiva, mutta todella haalea. En vahvaa viivaa vielä odottanutkaan kun menossa vasta dpo 10. Kyllä on piinaavaa...

Jokos t77 on testaillut?

Ei kun peitot heilumaan toive81 ja Heathy :D

Pahoittelut tädin kylään saaneille :hug:

Muakaan ei haittaa, vaikka jo plussanneet täällä kirjoittelisikin. Itse varmaan tekisin samoin.

Heathy:Sulla varmasti kohta kunnon plus :) Mulla oli hitusen vielä vaaleampi, mutta tuli heti. Ja samaa täällä hihittelin, onneksi on tää palsta missä näitä limoja voi "vertailla" :laugh: Mies ei niin hirveen kiinnostunut ole kuulemaan ;)

Magia82:Oioioi, jännää ja varovaiset onnittelut!!! :flower:

t 77:Peukkuja, että tulee plussa!!!! :heart:

Liittyisin jälleen iloiseen joukkoonne. Hetken oli taukoa toisen yrittämisessä jotta saatiin korjailtua parisuhteessa syntyneitä mätäpesiä :D niin sanotusti mitä meillä tässä taannoin oli.
Mutta nyt asiat on mallillaan ja yritys voi jatkua

esikoinen syntyi 09/08 poika. Ja en edelleenkää ymmärrä nuista KP luvuista mitään

Niin,siis epäilen olevani raskaana.Mutta varmaan taas jotain hullun päähänpistoja?! :ashamed: 30 tammikuuta oli kulunu 15 vrk menkkojen loppumisesta, ja oltiin uimahallissa pojan ja ukon kans. Tuli tunne että pakko mennä vessaan, ja pyyhkiessä liman seassa tuli veri viiruja enemmänki ku 1. Jotta ne erotti selvästi. Lima oli kirkasta mutta veriviirut selviä verenvärisiä. Säikähin että menkat alko ja äkkiä laukulle ja tamppoonia paikoilleen.
Kotona ei ollu tullu mitään eikä sen jälkeen oo tullutkaan mitään. Oltiin siis pupuiltu muutamia päiviä ennen tuota tapahtumaa. Ja nyt on tuntunu outoja "menkka"jomotuksia ties kuin kauan. Menkkojen siis kait pitäisi alkaa kohta, mikäli osaan oikein laskea ja oon oikein kiertoni käsittäny? meneekö kierto niin, että jos menkat loppuivat 15 pv tammikuuta, niin ne alkaa 15 pv helmikuuta? :ashamed: tää o joteski NIIN noloa. ku en tämmöstä aikuisiälläkään vielä tiijä.
Menkkajomotusten lisäksi on ollu hirmua väsymystä,hieman rintojen arkuutta ja lievää janotuksen tunnetta, eilen yöllä heräsin hirviään mahanvääntöön ja maha oli sitten löysällä ja mulla oli tosi huono olo, mutta join lasin kylmää niin se meni ohi. Outoa. (eli ei kait ollu mitään mahatautia?).
Jos tekee jonku nopean liikkeen, niin tuntuu semmosia vihlasuja.
Niin ja muutamia päiviä sitten tuntu jotaki ihme pistoksia oikealla puolen tuossa nivusen läheisyydessä,hittoko vaikia selittää ehkä se alue olikin alavatsaa.. :whistle: joo, varmaan omia kuvitelmia.

Oisko teillä neuvoja,MILLON voisin siis testata että olenko raskaana? :snotty: yksi lapsi jo ennestään enkä tämmösiä tiiä. No sallikaa tyhmyyteni. :D

onneksi vielä jaksaa olla optimistinen kun vasta YK 2 menossa :) Ei sillalailla paniikkia eikä hätää.. en ole muutenkaan onneksi niin ressaantuvaa tyyppiä! kaikki menee omalla painollaan :) Toivottavasti saadaan plussia lisää tässäkin kuussa!

waaka: Muistatko milloin sulla alkoi nuo viime menkat, niin siitä voi laskea sen, että monesko kiertopäivä on menossa? Ja onko yhtään hajua, et kuinka pitkä väli sulla yleensä on eli siis menkkojen alkamispäivästä seuraavien menkkojen alkamispäivään?

Yhteistyössä