*Noin kolmekymppiset ekakertalaiset ELOKUUSSA*

Onnittelut Rae poikalupauksesta!

Meidän pojalla kaikki hyvin. Ja edelleen oli selkeästi poika. (lääkärille totesin, että ei siis ole vaihtanut sukupuoltaan ja lääkäri siihen että ei, ei vielä... :LOL:) Kalkkikertymää näytti olevan vielä pikkuriikkisen, mutta siitä ei tarvi olla huolissaan. Poika oli perätilassa, mutta ehtiihän tuo vielä kääntymään. En minäkään viihtyis pää alaspäin... ;) Sen varjolla kuitenkin saatiin vielä yksi ultra-aika, rv:lle 35, että nähdään mitenpäin poika silloin majailee. :) Mitäs vielä..? Niin, meinasivat unohtaa antaa kuvia mukaan, joten vielä kun olin mahani jo pyyhkinyt siitä geelistä, niin laitettiin sitä vielä lisää ja etsittiin pojan kasvot. Saatiin neljä kasvokuvaa lapsestamme. Aivan mielettömän ihanaa nähdä pikkuinen. Monesti oon tänään liikuttunut ja tirauttanut pari kyyneltä.

Danulille mukavaa reissua ja pidähän vielä jalat ristissä... ;)
Meillä mies meinas heti kun saatiin laskettuaika (6.12) että kyllähän sä nyt seuraavaan vuoteen pinnistelet muksun sisälläs. Parempi syntyy alkuvuodesta kuin loppuvuodesta...:LOL:

Keltakaneli 30+0 *poks!*
 
Pakko oli tulla kirjottaa ku oltiin tiputtu jo kolmannelle sivulle!

Täällä on taas jo poksuttu. Nyt mennään 19 raskausviikkoa. Hurjaa, että kohta ollaan jo puolivälissä!

Raskauteen ei kuulu mitään uutta tai erikoista. Vauvan liikkeitä tunnen ja välillä se möyrii oikein kunnossa mahassa. Yks yö heräsin siihen kun se vaihtoi paikkaa kunnon möyrimisen kanssa. Maha on edelleen pieni, lähinnä läskimahalta näyttää. Toisaalta aika paljon meni taas vaatteita yläkaappiin odottamaan, kun eivät mahtuneet enää päälle suosiolla.

Kiva kuulla Keltakaneli, että kaikki on hyvin!

kaapo rv 18+1
 
Nostellaanpa juu tätä ketjua :)

Taas uusi viikko lähti käyntiin, nyt rv 22!
Poika superaktiivinen, potkinut pitkin päivää ihan kunnolla =) Mieskin yritti kokeilla vatsan päältä kun vihdoin siihenkin tuntui, mutta vauva päätti aina silloin lopettaa tai vaihtaa paikkaa. No ehkä ehtii vielä potkutkin tuntea :)

Rae 22+0
 
Täällä kaikki hyvin, paitsi että närästää lähes joka päivä ja tuntuu välillä, ettei saa kunnolla happea. Vauva siis vissiin on alkanut viemään tilaa keuhkoiltakin, siitä on useammassa raskausviikkolaskurissa varoiteltukin. Kohtuullisesti jaksan kuitenkin vielä pyöräillä töihin ja koiran kanssa kulkea. Ja pitää toki olla tyytyväinen siitä, ettei suurempaa kremppaa ole.

Neuvola olis edessä ylihuomenna. :)

Hampiainen 30+5
 
Rae Meilläkin poika usein rauhottuu kun isä laittaa käden vatsalle. Toivotaan, että isällä olisi sama rauhoittava vaikutus sen jälkeen kun poika on syntynyt. Minä ainakin oon rauhottonut vauvana öisin, kun isäni on laittanut käden pinnasängyn päälle. Ei siis ole edes tarvinnut koskea minua, riittänyt se että isä on lähellä. :)

Jatketaanpa samaa ketjua edelleen, vaikka otsikko väärin viestittääkin...
 
Heippa pitkästä aikaa! Olen kyllä lueskellut pinoa, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Kiva, että kaikilla näyttäisi vatsan kasvattelut etenevän leppoisasti.

Itsellänikin pahoinvoinnit ja väsymys ovat helpottaneet ja työhousut alkaneet kiristää:) Eilen olin neuvolassa ja tänään ultrassa (ylimääräinen). Kaikki näytti olevan kunnossa. Nyt ennen rakenneultraa vauvan sydänääniä seurataan nevolassa viikoittain... Ja rakenneultran jälkeen sitten ultraamisia tihennetään entisestään. Hyvä kun seuraavat tarkasti. Saanpahan itsekkin aina helpotusta huoleen ja epävarmuuteen. Mutta pakkohan tässä on alkaa ajatella että kaikki menee hyvin (vaikkakin rsikejä on). Töissä kerroin viime viikolla, mutta muuten ollaan pidetty asia pienen piirin tiedossa. Kohta kai sitä alkaa olla vaikeaa salata, kun vatsaa turvottaa... Millä viikoilla teidät vatsat on huomattu/alkaneet näkyä?

Aurinkoisia syyspäiviä kaikille! :)

Linda & Taimi 15+3
 
Rae jaKeltakaneli onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Niin ja Lindalle :heart: kanssa! :heart:

Mulla on ihan ikävä ultria, kun en oo sitten rakenneultran jälkeen päässyt/joutunut ultraan. Ois se kiva välillä vilkasta pikkusta, no kohta kai sen sitten näkee jo livenä;)

Juu reissusta siis selvitty ja yhtenä kappaleenakin vielä:whistle: Nyt alkaa oikeesti pikkuhiljaa jännittää ja tuo synnytyskin muuttuu koko ajan konkreettisemmaksi, kun ei voi tietää millon tulee "lähtö"=)

Noista mahoista, itse kerroin ennen rakenneultraa muutamalle työkaverille ja pomolle tietty, mut muille oikeestaan vasta rakenneultran jälkeen, tai sit kun asiasta tultiin kyselee;) En nyt tarkalleen muista et millä viikolla mun maha alko kunnolla näkyä, mut meillä on aika löysät työasut, joten niillä sai peitettyä aika pitkälle:p muistan kun joku tuli heinäkuun lopussa välin onnittelee ja kyselee laskettuaaikaa, oli sit aika huvittava sanoo että olen enää reilun kuukauden töissä;) Varsinkin aamusin mun maha oli tosi pitkään aika pieni, enemmän sellanen läskimaha, kun raskausmaha, ja sen pysty hyvin peittää löysillä vaatteilla. Mut oottakaan vaan tytöt, kyllä se sieltä väistämättä tulee jossain vaiheessa=)

Toppis on kans vähän herkkä tohon "kosketteluun", lopettaa usein liikkumisen kun mies laittaa käden mahalle, tai siskoni tai joku muu, helposti kyllä lopettaa kun itsekkin laitan käden massulle, tulossa siis kunnon sylivauva;) vaikka hyvähän tuo ois jos sitten täällä "ulkopuolellakin" rauhottus kosketuksesta. Nyt noi liikkeet on enemmän enää sellasta venyttelyy ja kylkeen potkimista sekä pepun "nosteluu". Alkaa olla välillä jo vähän ilkeen tuntusta, varsinkin jos istuu selkä suorana, niin kylkeen tulee potku lähes saman tien. Oli sit siistii istuu yli 4h junassa, ja kiemurrella siinä penkissä:D Yöllä meillä ollaan onneks aika hiljaa mahassa, jatkuspa sama tahti sitten myöhemminkin, taitaa olla toiveajattelua:whistle:

Maanantain neuvolassa terkka sano että vauva on kiinnittynyt kunnolla, oonkin ollut tuntevinani jotain painetta alhaalla, ja vessassa saa yöllä ravata tunnin-parin välein: / Terkka epäili ettei ainakaan pahasti menis yli, mut eihän sitä voi tietää.

Tuli nyt vähän omanapainen viesti, sori:ashamed:

Mukavia syyspäiviä!

danuli + toppis 38+5
 
Onnea hyvistä ultrauutisista!

Eilen käytiin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Ultrassa oli kyllä aika paljon väkeä, kun paikalla oli kaksi kätilöä, yksi opiskelija ja uuden ultralaitteen esittelijä. Mittojen suhteen mentiin aivan keskikäyrällä ja Nyyti vastasi viikkoja päivälleen. :heart:

Rattaita ollaan kovasti katseltu, mutta tuntuu että hukun tuohon vaihtoehtojen viidakkoon... Teutonia spirit kolmirenkaisia malleja ollaan katseltu, mutta on ne vaan kalliita.

Siukuki ja Nyyti 21+1
 
Mahan näkymisestä: ensimmäisen onnittelun ilman uutisten kertomista sain itse Unkarissa kesälomamatkalla yhdeltä tarjoilijalta. :cool: Viikkoja tais olla kasassa silloin joku 20. Tosin siellä oli kauhea helle ja turvotti. Mun mielestä maha näytti jo keväällä alkuraskaudessa välillä raskausmahalta iltaisin turvotuksen takia.

Nyt mahan on ehkä kuukauden verran kyllä huomannut jo hyvin selvästi. Alkusyksystä se ei vielä niin pompannut silmille, vaatevalinnoista riippuen. Kaksiosainen vaatetus mielestäni pienentää mahaa ja yksiosainen (lähinnä siis mekko) suurentaa. Toki riippuu kankaastakin ja vaatteen kireydestä.

Neuvola eilen, kaikki hyvin sekä pienellä että itsellä. :)

Hampiainen 31+1
 
Onnittelut Siukukille hyvistä ultrakuulumisista! Sullahan oli väkeä ultrassa;)

Me ostettiin noi teutonia spritin kolmipyöräset kovalla kantokopalla, tosin viime vuoden kankaalla, niin saatiin vähän edellisemmin. Haettiin ne liikkeestä vasta maanantaina, ja jotenkin mua on alkanut kaduttaa ne. mm. säilytyskori alhaalla, on aika pieni, ja jotenkin niin ylhäällä ettei sinne ees saa mitään isompaa laitettua ja yllättävän isoksi jäivät, kun autoon ne laitettiin, et ei kyl oikeestaan muuta takakonttiin mennytkään: / Onhan ne nätit ja kevyet, ja tykkään kun ne aika joustavat ja kääntyvät niin helposti. Mut jotenkin harmittaa ettei sit viel enempää kierrelty ja kateltu eri vaihtoehtoja. Tuntu sillon kesällä et menee vaan sekasin mitä useammas liikkees käy ja mitä useampaa merkkiä kattelee, kaikki myyjät kehuu tietty omiaan, ja tuntuu kauheen vaikeelta valita. Mut ehkä siihen ois vaan vielä pitänyt jaksaa keskittyä enemmän. No ostettu mitkä ostettu, ja voihan olla että noi vielä yllättää mut positiivisesti, ja osottautuvat hyviksi käytössä.

Tänään ois hammaslääkäri, kun lohkes keskiviikkona vanha paikka pois, ja samalla läjti puolet hampaasta:headwall: jännittää vaan hiukan et millanen olo mulla tulee siinä penkissä, kun viimeks ne korjas tätä hammasta lähes puolitoistatuntia:( No mut kai se vaan on mentävä, kun on tää aika ilkee tälläsenaankin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

danuli + toppis 39+0 (POKS)
 
Täällähän on hiljasta kun huopatossutehtaassa;) Nostelen hiukan ettei ihan kolmannelle sivulle tipahdeta!

Tänne ei mitään ihmeellistä, ei merkkiäkään että tuo yks haluis "luopua kodistaan" :whistle:

Kohta lähden kaverin kaa kävelee, ja vähän "kypsyttelee" paikkoja;)

danuli + toppis 39+4
 
^ Tsemppiä viimeisille päiville, koita jaksaa odotella. :)

Me ostettiin viikonloppuna vaunut tulokkaalle, Emmaljungan City Crossit. Käytettynä ostettiin, mutta ovat tosi hyväkuntoiset, renkaita lukuun ottamatta kuin uudet. Ainakin toistaseksi olen tosi tyytyväinen, saa nähdä sitten miten käytännössä toimivat. Tuntuvat keveiltä, mutta silti jämäkiltä ja menevät yllättävän pieneen tilaan.

Ikeasta hommattiin myös Malm -lipasto pienen vaatteille + ostetaan siihen vielä hoitotaso päälle. Sitten ostettiin hiukan harsoja ja parit lakanat. Tuntuu, että kovin vähän meillä on tavaraa vielä ostettuna, vaan eiköhän tässä vielä ehdi.. ja sittenkin, kun vauva on jo maailmassa. Tajuaa sitten paremmin, mitä tarvitseekin. Lisää kestoja + kapalopussin aion kuitenkin vielä tilata yhdestä nettikaupasta. Samaten lämpöpussi olis vielä harkinnassa.

Hampiainen 31+6
 
On tosiaan ollut taas hiljaista, mullakin ollut hirveä kiire töissä ja viikonloppuna ohjelmaa, en ole ehtinyt myöskään kirjoitella.

Keltakaneli ja Danuli meillä tosiaan poika lopettaa heti kun mies laittaa käden mahan päälle ja lopettaa myös kun itse yritän päältä tunnustella, jännä juttu! Myös yksi ystäväni sanoi samaa, hänen vauvansa teki juuri samoin. Ilmeisesti kosketus jotenkin rauhoittaa. Ilmoitelkaa sitten vauvojen synnyttyä auttaako kosketus myös silloin :) Toivottavasti!

Ja tsemppiä Danuli vielä vähäksi aikaa, vaikka vaikuttaa tosiaan siltä ettei Toppiksella ole vielä vähään aikaan kiirettä poistua yksiöstään :)

Onnea Linda ja Siukuki hyvistä ultrakuulumisista, Siukukilla tosiaan oli jengiä ihan ruuhkaksi asti =)

Mulla alkoi vatsa näkyä tosi aikaisin. Jo viikolla 12 huomasi pömppistä jos oli normaali t-paita päällä, löysillä vaatteilla toki pystyi vielä silloin peittämään. Ehkä joskus viikolla 16 pomppas ihan kunnolla esille enkä jaksanut peitelläkään, joten silloin kerroin töissä, kavereille ja tutuille ei olla piiloteltu enää rv 12 jälkeen, perheelle ja muutamalle ystävälle kerrottiin jo hieman aikaisemmin. Istukka mulla tosin ollut edessä, joten selittäisiköhän tuon aikaisin näkymisen. Sf-mitta kyllä oli ihan käyrän sisällä, joten mitenkään erityisen iso vatsani ei ole, ehkä se malli vain näyttää ainakin sivulta isommalta kun on kapea ja edessä. Ja hoikka olen ollut, toki vieläkin, ainoastaan pallo ilmestynyt navan kohdalle :) Onneksi en ole levinnyt joka suuntaan, toivottavasti en leviäkään!

Vaunuja ei olla edes käyty vielä katsomassa, ei ole hajuakaan millaiset pitäisi ostaa. Olen hieman kysellyt ystäviltä vinkkejä, pakko varmasti ostaa yhdet jykevät koti-lenkkikäyttöön ja matkarattaat kaupunkikäyttöön mutta merkistä saati sitten mallista ei ole mitään tietoa. Tosin ehtiihän tässä vielä onneksi! Aika silti menee ihan kamalan nopeasti, joten ehkä pitäisi alkaa toimia ettei tule paniikkia :) Vauvavakuutuksesta sanoin eilen miehelle, on enää vajaa kuukausi aikaa ottaa se...

Onneksi aika töissä hupenee vähitellen, ehkä sitten äitiysloman alkaessa ehdin hoitaa asioita - jos vaan jaksan ;)

Tsemppiä kaikille mahankasvatteluun!

Rae 23+2
 
Hampiainen kyllä niitä vauvanvaatteita ja tarvikkeita kerkee hommata vauvan syntymänkin jälkeen! Itekkin rupesin hankkimaan vaatteita ym tosi myöhäsessä vaiheessa, ekan vauvanvaatteen ostin vasta heinäkuun alussa;) Onhan noita nyt jo kertynyt, kun jotenkin täs mammalomal on ollut tekemisen puutetta, ja huutonetissä on tullut pyörittyy, samoin kuin kaupoissa, joten rahaa on palanut :whistle: Mut puuttuu meiltäkin vielä esim vanna.

Rae mullakin on istukka edessä, en tiedä vaikuttiko se vatsan "pullahtamiseen", mut ainakin liikkeet tunsin jotenkin aika myöhäsessä vaiheessa. Itelläni on vähän samantapainen maha kun sä kuvailit, takaa ei oikeestaan ees huomaa että oon raskaana. Mut se on kai niin yksilöllistä ja ruumiinrakenteestakin kiinni, et millanen maha tulee. Musta tuntu et mulla oli pitkään vaan sellanen löysämaha, kun tuli pari ylimäärästä kiloo ennen kuin raskauduin, mut sit se maha alko olla kivempi ku se ei ollu enää löysä:D Mä toivon et toppis reagois kosketukseen rauhoittumalla myös syntymän jälkeenkin, pitääkin muistaa tulla kertoilemaan asiasta kunhan pääsen testaa rauhotteluu livenä ;)

Eilen kävin kaverin kaa pitkällä ja reippaalla lenkillä, sen jälkeen oli jo pari napakkaa supistusta, mut siihen se sit tyssäs: / no ehkä se tästä, kai se sieltä joskus pullahtaa, ei kai kukaan oo tuonne asustelemaankaan jäänyt ;)

Tänään aattelin lähtee vähän yhelle kirpparille kiertelee, jos vaikka jotain kivaa tarttuis mukaan ;)

danuli + toppis 39+5 (ylihuomenna poksuu, toivottavasti viimestä kertaa :whistle: )
 
Mä taas tunsin Danuli liikkeet tosi aikaisin, mutta rakenneultrassa selvis että istukka oli "pudonnut" kohdunsuulle. Toivottavasti sieltä kuitenkin vielä nousisi, en haluaisi sektiota...
Ja suoraan edestäkään ei mun mahaa huomaa varsinkin jos on mustaa päällä, mutta sivulta onkin sitten ihan eri juttu :) Mutta niinhän sitä sanotaan että poikamaha on kaikki edessä ja tyttömaha leviää sivuille!

Toivotaan tosiaan Danuli että sun ei tarvis enää kauaa odotella :)
 
Rae mun yhdellä tutulla oli kans istukka kohdunsuun edessä, mut nousi sit onneks ylemmäs kohdun kasvaessa, ettei tarvinnut sektiota. Toivotaan että sullekkin käy niin! Niinhän noista mahoista sanotaan, kuten kerroit! Mä en tiedä mikä epämääränen mun maha on, kun töissä kaikki puhuu et meet sit tyttöä synnyttää, vaikkei mun maha oo ees levinnyt sivulle, ja siis poikalupaus meillä on;) mut täytyy kyl myöntää et näin viimesillä viikoilla maha on entistä enemmän vaan edessä.

Nyt kohta jälleen lenkille, raitista ilmaa keuhkoille ja toivon mukaan ärsykkeitä masulle ;)
 
Heissan!

Huomenna poksahtaa meillä puoliväli. Hurjaa!

Jaksamista Danuli viimeisille päiville! Kannattaa varmaan pyrkiä täyttää päiviä tekemisellä, ettei aika käy pitkäksi. Tai no varmaan joka tapauksessa aika käy pitkäksi jos synnytys menee pitkäksi...

Hampiainen on varmasti kivaa, että saitte vaunut hankittua. Meillä ne on turvakaukalon kanssa varmaan ne eniten harmaita hiuksia tuottavat hankinnat. Kun ei yhtään tiedä millaiset olis hyvät just meille. Mielipiteitä on niin monenlaisia.

Onko muuten kaikki ottaneet äitiyspakkauksen? Me meinattiin asiaa yhtään enempää ajattelematta ottaa se, mutta nyt yks tuttu sanoi, että se on ihan turha. Samalla rahalla saa paljon kivempia vaatteita ite ostettua. Kuulemma ainoat tarpeelliset oli liukuvoide ja liivinsuojat, joita saa kaupasta muutenkin...

Meillä on parin viikon päästä rakenneultra ja varmaankin sukupuolta kysellään. Emme vielä tiedä kerrommeko muille jos sukupuolen saamme tietää. Sitten jos sukupuolen tietää, niin on kivempi lähteä vauvavaateostoksille. En meinaan yhtään pidä keltaisista tms. vaatteista. Toisaalta eipä tässä ole mikään kiire vaatteita ostellakaan, mutta jos nyt vaikka uskaltautuisi niihin vauvatarvikeliikkeisiin mennä. Nyt ei olla vielä mitään ostettu, paitsi pari tavaraa kaverilta.

huoh, sitä vauvavakuutusta pitäis alkaa miettimään, mutta ei yhtään kiinnosta...

kaapo 19+6
 
Äitiyspakkauksesta me otettiin se, vähän kans sen enempää miettimättä. Ja jo nyt huomaan että oli ehkä vähän turha, tai siis kivempia vaatteita oon joka tapauksessa ostellu, ku mitä siin oli, ja esim kirppareilta oon tehny löytöjä ja varsinkin huutonetistä oon aika ahkeraan huutanut vaatteita ja vielä tosi hyväkuntosiikin! Esim bodeista oon postikuluineen maksanu n.3€/kpl ja suht saman verran housuista, mä oon ihan rakastunut velour-housuihin=) ja varsinkin kun meille on poika kaiketi tulossa, niin noi velour-housut on musta ihanii, ja talvee kohden lämpimiikin. Ehkä jos tyttöä oottasin, niin hankkisin erilaisii vaatteita, tytöille on kaikkee ihanaa, kuten mekot ja esim.
farkkuleggarit, ne on aika suloset, varsinkin sellaset 56 kokoset ovat aika liikkikset;)

Musta ehkä hyödyllisimpii pakkauksessa ovat kynsisakset, harja, vauvan peitto, makuupussi ja erilaiset oppaat. Toppapuku on kans kiva, mut 68 kokoo, et jää varmaan käyttämättä, ku on tänä talvena iso, ja ens talvena pieni. Mut toisaalta se rahamäärä mitä saa, jos pakkausta ei ota, on aika pieni.

Aatella että Kaapo sullakin on kohta jo puoliväli menossa, nopeesti se aika menee loppujen lopuks, paitsi nyt nää viimeset viikot ovat vähän hitaampia:p Tosta vakuutusjutusta, en tiedä oonko täälläkin siitä paasannut, mut kandee vertailla ei yhtiöitä, ja tietty jos on jo tain vakuutuksii jostain, niin sieltä voi saada keskittämisalea. Me mietittiin pitkään tota vakuutusta, ja päätettiin ottaa riskis, eikä sitä otettu. Kun meillä on muut vakuutukset pohjolassa, eikä haluttu niitä vaihtaa, niin muualta ois olla aika kallis ottaa, ehkä if ois olla edullisin, ja sit ku se vakuutus yleensä jatkuu lapsen ollessa 2kk, niin on fiksua jatkaa sitä samassa paikassa, josta syntymättömällekkin on vakuutukset ottanu, koska muuten toinen yhtiö ei korvaa sairauksia, joita on mahdollisesti siinä 2kk kerinny ilmaantua. Pohjolassa oli vaan aika kova hinta vakuutukselle, ja se että ehdoissa oli ettei se korvaa synnytyksestä johtuvia vaurioita, musta se oli vähän hölmöö, kun aika hyvin suomessa seulotaan ultrilla ym vauvan terveys, niin just synnytyshän se on riskialttein. Voi tietty olla että ymmärin ehdot väärin, vaikka yritin kyllä ne tarkkaa katella. Tietääkseni if korvaa synnyksessäkin tapahtuvat vauriot.

Noista vaunuista ja turvakaukauloista, jos vaan on hermoja ja aikaa, niin kandee kierrelle, vertailla ja katella, sekä lukea kokemuksia netistä;) Turvakaukaloista on olemassa törmäystestituloksia, niitä kandee katella. Toisten mielipiteet ovat hyviä, mut kandee aina kans miettii et mikä itelle ois parasta, kaikki ei sovi kaikille. Ja sit tietty et jos haluu et turvakaukalon saa vaunuihin kiinni, esim kauppareissuille, niin kandee selvittää et vaunut ja kaukalo sopivat yhteen. Omasta mielestäni turvakaulalossa ois hyvä olla se telakka autoon, mut sekin mielipide vaihtelee varmasti ihmisten keskuudessa. Joillain merkeillä telekat vähän niinku kuuluvat hintaan, ja toisilla ne maksaa ihan älyttömästi. Ite valittiin kaukalo turvatestien, yhteensopivuuden vaunujen kanssa, siinä oli telakka ja se ettei se maksanut ihan omaisuutta, koska käyttöikä on aika lyhyt. Aateltiin että sit suraavaan istuimeen voidaan santsata vähän enemmän. Itse en ehkä ostais kirpparilta tai huutonetistä kaukaloo, kun ei voi varmaks tietää onko se ollut kolarissa. Kaverilta tietty uskaltas ostaa.

Sori tästä tuli tällänen paasausviesti, mut mulla on vähän tekemisen puute, ja näköjään haluun jakaa mielipiteitäni:whistle:

danuli + toppis 39+6
 
Oliskohan meidän poika kääntynyt raivotarjontaan... On ollut tosi kauan perätilassa, mutta muutama päivä sitten selkeästi poikittain. Tänä aamuna tuntui tasaisesti toistuvaa "napsuntaa" mahassa, ajateltiin että se olis hikka. Nää tuntemukset oli aivan alavatsalla, joten aattelin että olisko sitten pää alhaalla... Mites Danuli teillä majaillaan? Ja ootko tuntenut hikkaa ja missäpäin se on tuntunut? Niin kovasti toivon että poika olis tosiaan kääntynyt raivotarjontaan. :D

Vaunuista Itse olin ajatellut, että ei niillä niin väliä, kunhan täyttää meillä muutamat kriteerit. Eli suuri tavaratila (kun meillä ei oo autoa), isot renkaat joilla pärjää loskassa ja lumihangessa. No, nyt saatiin niitä vastaavat yhdistelmävaunut lainaan. Kun kuskasin niitä bussissa, niin huomasin että ovat aika tilaavievät. Samaten vois olla helpompi kiskoa ne sisälle, jos olisivat hieman pienemmät. Jousitus oli tosin aivan loistava, sellainen on tärkeää tuolla maastossa, kun oon ajatellut käydä vaunulenkeillä. Mutta nyt tuli se oma turhamaisuus tähän; en voi sietää tuota väritystä, en mitenkään. Ensin ajattelin että se on toisarvoinen seikka, mutta kun oon katsellut noita vaunuja tuossa nurkassa, niin en tosiaankaan voi kuvitella liikkuvani niiden kanssa hyvillä mielin.:ashamed: Eli vaunujen etsintä jatkuu. Onneksi mainitsin vaunujen lainaajille jo että tuo väritys ei ole kyllä ollenkaan mun makuuni, niin voin palauttaa nuo heille ja kertoa että olen pahoillani, mutta huomasinkin että se väritys on tärkeämpi kuin alunperin ajattelin...

Keltakaneli 32+5
 
Keltakaneli: mein poitsu on ollut neuvolan mukaan viimeiset kaks kertaa raivotarjonnassa ja hikka tuntuu kyllä tosi alhaalla. Eli jospa teidänkin vauva olis kääntynyt. Hikan tosiaan erotan minäkin siitä, että se toistuu tasasella tahdilla ja tuntuu alhaalla pieninä nykäyksinä. Meillä nikotellaan harva se päivä, mut hyvä niin. :)

Pari viikkoa enää töitä, sitten alkaapi vapaa. Olen siitä kumma tyyppi, että mieluusti olisin töissäkin vaikka vähän pidempäänkin. Työ kun ei ole fyysisesti raskasta ja olen itse hyvässä kunnossa, ei mitään kummempia vaivoja, niin voi olla että kotona tulee aika pitkäksi. No aattelin kuitenkin siivota koko huushollin kaapit ja komerot, että eiköhän ne päivät saa kulumaan siinäkin. ;) Ja lisäksi mulla olis yhdet perusopinnot avoimessa yliopistossa auki, jota pitäis jaksella tehdä eteenpäin.

Hampiaine 32+5
 
Hampiainen kiitos vastauksesta. Kai tuo poika siis oli hetken raivotarjonnassa. Taas poikittain. Jospa kuitenkin päättäis pian kääntyä uudelleen ja lopullisesti raivotarjontaan. :) Tuota hikkaa en oo aiemmin tuntenut ehkä juuri pojan asennon takia. Poika on ollut peppu alaspäin ja pää enemmänkin tuolla jossain mun selän puolella.

Keltakaneli 33+0 *poks!*
 
Heippa,

käytiin viikonloppuna katselemassa vaunuja, vaihtoehtoja on aivan liikaa, nyt olen entistä enemmän pihalla... Ymmärrän hyvin Keltakaneli tuon väriasian, mä ajattelin kokomustia, mies tykkäsi enemmän mustavalkoisesta, mutta sanoi kyllä että otetaan sellaiset mistä tykkään kun minä enemmän kuitenkin tulen niitä käyttämään. Jotkut tosin sanonut että musta on kesällä kuuma, mutta meillä saa pihalla täysin varjoon mihin aikaan tahansa päivää ja yhdistelmävaunut tulee eniten olemaan kotikäytössä, joten ehkei siinä se tumma väri haittaa.

Meidän poika viihtyy edelleen täysin pystyasennossa, potkut tuntuu tosi alhaalla. Katotaan kääntyykö jossain vaiheessa, tosin jos sektioon joudun niin eihän sillä väliä ole. Ja onhan tässä aikaa vaikka kuinka vielä kääntyillä :)

Hampiainen mulla taas aivan päinvastaiset työfiilikset, en malta odottaa että pääsen aloittamaan äitiysloman. Työssä ei sinänsä ole vikaa ja mulla on tosi mukavia työkavereita, mutta oon vaan järkyttävän väsynyt kun nukun yöt niin huonosti. Olen ihan lapsesta saakka ollut uniongelmainen ja nyt se vaan pahenee, mitäköhän nukkumisesta tulee sitten kun vauva syntyy :O

Rae 24+2
 
Moi kaikille! Täällä ollaan ja vielä yhtenä kappaleena:headwall: hermot tässä rupee menemään! :kieh: En oo täällä nyt vähään aikaan kerinny käymään, kun oli äiti ja pikkusisko kyläilemässä, ne asuu yli 400km päässä, ja oli kyl tosi kiva että pääsivät käymään, meni aikakin vähän nopeemmin. Harmitti vaan kun pikkunen oli sellanen ujopiimä, eikä suostunu syntymään, vaikka ois ollu loistava tilaisuus, ois nähny mimminkin ja yhden tädeistä:whistle: mut ei niin ei. Vaikka mä oon kovasti tykännytkin raskausajasta, ja voinut tosi hyvin, kyl tää pikkuhiljaa sais riittää:whistle:

Eilen kävin neuvolassa, kaikki oli ihan ok. Pikkunen on ollut raivotarjonnassa, jo vaikka kuinka kauan, ja kiinnittyneenäkin jo useamman viikon. Terkka sanokin et pää on niin alhaalla ettei hän oikein eds tunne sitä, ja sydänäänetkin joutu mittaa tosi alhaalta. Älyis nyt vaan lähtee tulemaan sieltä;) Pientä paineen tunnetta tuolla alhaalla on pari päivää ollut, tosi kiva tunne kun istuu;) Eilen kävin neuvolan jälkeen kaverilla, ja siel istuissa tuntu aika kivaoja menkkamaisia kipuja, osa jopa selässä asti, mut siitä ne sit laimeni ja loppuivat: /

Keltakaneli tulee vähän myöhässä vastaus, mut joo hikka on just tollanen kun kuvailit, ja tuntuu just tuolla alhaalla sellasena sykkivänä, jos vaavi on pää alaspäin. Toivotaan että sullakin kääntys viel lopullisestikin pää alaspäin, on siihen vielä onneks aikaa. Musta toi hikka ei tunnu kauheen kivalta, tai se muistuttaa jotenkin liikaa sykettä. Nyt hikkaa on onnneks jo vähän vähemmän, jossain vaiheessa oli tosi monta kertaa päivässä.

Vaunuista kyl mulle on kans väritys tärkee asia. En ehkä mitään kauheen räikeitä haluis. Itellä on noi musta/harmaa/valkeet. Valkeeta tosin vaan ihan vähän. Halusin aika neutraalit, ja että menevät molemmille sukupuolille, jos sitä vaikka sais isännän innostumaan toisen hankkimisesta joskus;) Ite en välitä kauheesti mistään neonväreistä tai voimakkaasta kuvioinnista. Mut makuja on niin monia! Keltakaneli ei oo mikään häpeä palauttaa vaunuja väriasian takia, uskon että lainaajakin ymmärtää ihmisten erilaiset värimieltymykset. Rae kuulostaa tosi tutulta toi et vaihtoehtoja on vaunuissa ihan liikaa ja mitä enemmän liikkeitä käy kiertelee, sen sekavammaks touhu menee:whistle: sit vaan täytyy päätyy johonkin. Me kyl vähän kadutaan meidän valintaa, mut ei voi mitään, liian hätäseen ostettiin, kun ei enää jaksettu kierrellä. Laadukkaat vaunut toi teutoniat kai on, mut oon niistä pari huonookin juttuu löytäny, lopullisesti osaan arvioida noita sit kun joskus päästää tositoimiin;)

Pitäsköhän sitä taas lähtee kohta pienelle lenkille, ja sit jos taas siivoilis:whistle: ymmärtäs jo toi tuol masussakin vinkkien päälle;)

Mukavaa syyspäivää!

danuli + toppis 40+5
 
Tsemppiä Danuli, toivottavasti tosiaan pian pääset synnyttämään :)
Tulet sitten kun hieman kokemusta kertyy kertomaan mitä kannattaa huomioida ostoksissa, mulla vielä aikaa miettiä =)

Mulla on mielestäni nyt ihan muutaman päivän aikana vatsa kasvanut ainakin kaksinkertaiseksi, mitäköhän tästä vielä tulee... Välillä tuntuu kävellessä paineen tunnetta alapäässä, onko teillä kokemusta sellaisesta jo näillä viikoilla? Yleensä menee nopeasti ohi, mutta tuntuu epämiellyttävältä. Muuten olo edellen mainio, pikkumies on kova potkimaan ja muljaamaan, ihanaa :)

Rae 24+3
 

Yhteistyössä