MarraskuunVauvat 2006

Lauriinas kysyi: Oletteko jouluvalmisteluja ehtineet tehdä??

-Aika kivasti on itseasiassa ehtinyt. Intoakin riittänyt kun olen tällainen jouluihminen :D Jouluvaloja on ikkunoissa ja parvekkeella. Poika olisi halunnut ostaa pihalle sellaisen ison hirven muotoisen valon, mutta mie en oikein innostunut :whistle:
Piparitaikinan tein tänään (perjantaina tarkotan) ja ajattelin sitten lauantai-iltana ne leipoa. Kynttilöitä polttelen kovasti, sen minkä nyt voi. Pelkään vähän, että lapset menee räpeltämään vaikka on kielletty. Yleensä kuitenkin onnistuu ihan hyvin , ja hyvä pitää vähän korkeammalla niitä.
Tonttuja voisi vielä levitellä ympäri taloa. Miulla on ties minkälaisia Puttipajan tonttuja, jotka sitten joulunaikaan istuskelee ympäri taloa.

Kuusi on valittu metsästä ja 22.päivä käydään se hakemassa metsästä, saas nähdä onko silloin lunta.
nyt pitäisi varmaan painella nukkumaan. tai vaihtoehtoisesti suosiolla odotella kun Domi-kulta heräilee syömään :p :D
 
mimosa

Toinen yö, kuin on sama rytmi, herättiin 40min sitten. tuli nukutuksi 4,5h. varmaan seuraava herätys vasta klo6.30-7.00. meillä helpot yöt, yksi tai kaksi kertaa herätys. Jollei tietysti lasketa huonoa rintasyöntiä. yritin syöttää rinnalla, taas vain maitoa valui norona petivaatteille, eikä siittä mitään tullut. nyt on hieman paremmin mennyt päivä syötöt. korviketta vieläkin käytämme. pian taas lypsämään.
silmät ristissä kirjoitan, joten virheitä.

Ps. shoppailu ja ihmisten näkeminen tekee vain hyvää itselle jaksaa taas paremmin vauvan kanssa.

ai niin keneltä on vedetty lapsi imukupilla? millaista oli? kauanko kesti parantua? pian neljä viikkoa synnytyksestä, enkä ole parantunut ap:stä.

minusta oli kaameaa, kun sitä kuppia tungettiin.

yötä
 
Mimosa: Mulla poika otettii lopulta imukupil ja välilihaakin leikattii ka nyt synnytyksestä reilu 2viikkoo ja parantunu on..mitä nyt hiukka arka alapää viel et seksiä ei oo mieli tehny...

Meillä alkanu arki oikein hyvin, eilen päästii ulkoilemaan ja oli ihana itekki päästä kävelylle, kohta vois taas lähteä ulkoilemaan..
Poika syö tasaseen n.3,5-4,5 välein ja yön nukkuu hyvin(mitä nyt välil kaipaa viekkuu)
Kaikki vieraat on osannu hurmata hymyillään ja tietty vanhemmatkin
=)
Iho on tosi kuiva, mut nyt näyttää et öljy kylpy auttoi..toivotaan!
Mekin saatii vihdoin isompi asunto ja päästää tammikuun alussa muuttaa..vihdoin pois tästä yksiöstä :D

sini ja poitsu 2viikkoo
 
Kiitos neuvoista, taidetaan lähteä jouluostoksille hyvillä mielin!

Joku kysyi jouluvaatteista vauvalle, profiilissa kuva ihanasta tonttulakista, löysin Sellon BoBo (?) lastentarvikeliikkeestä. Se on ihana! Lisäksi kummitäti osti vauvalle Espritin punaisen silkkimekon, eiköhän niillä kelpaa joulua juhlistaa!

Epparihaavoista oli myös joku kirjoittanut, meillä likka nyt siis 1 kk 2pv, tänään huomasin aamulla suihkussa että VIHDOIN haavasta on pinnalta tikit sulaneet pois! Haava on kyllä hiukan turvonnut, tai kun haavaa painelee, se on arka, ihan kuin ihon alla olis viel tikkejä. Ja voipihan olla että kun sitä haavaa on tikattu moneen kerrokseen, ei ole viel kunnolla parantunut. Kaikille, joilla epparihaava on, suosittelen lämpimästi ilmakylpyjä!!!! En niitä itse alkuun harrastanut (eikä kyllä kovin kiva kun alapää vuotaa kuin seula ;) ) mutta joku sitten vinkkas että haava alkaa paranemaan paljon paremmin kun vain ehtii/jaksaa niitä ilmakylpyjä ottamaan! Ja auttoihan se!

Eilen oltiin kyläreissulla, ja tutti unohtui. Oltiin siis kokopäivä reissulla ja Sara hermostui totaalisesti, olis ollut vain kokoajan tissillä, jotain kun on saatava imeä kun imemishalu on niin kova :heart: Ystäväni sitten neuvoi että laitapa pikkusormi vauvalle suuhun, jos siihen tyytyisi.. No, yritin ensin rystystä kun inhotti kynttä pienen suuhun työntää vaan viimein se sit lutkutti mun pikkusormen päätä. Olipas kova imuote =) Likka tyyntyi hetkessä "tutin korvaajaan".

Kutsuhuuto käy..

Sinna ja Sara
 
Heipähei..Tänään oli ristiäiset.

Nimeksi tuli Jere Juhani :heart:

(Juhani on minun isän toinen nimi, sieltä se ja mies piti kovasti nimestä Jere)

Toimituksen ajan oli Jekkupoika aika rauhaton, sylikummi kun oli itse melko kuumissaan, niin oli Jerelläkin hankaluuksia liiassa lämmössä. Kunnialla kuitenkin selvittiin.

Liioteltiin vain tuon tarjoilun kanssa, mulla on vielä 1½ täytekakkua jäljellä. Puolikas voileipäkakku, 4 paketti kahvia (tuota kahvia osti meille kaikki, kun arvelivat että jotenkin avustavat tarjoilujen kanssa) ja kaappi täynnä keksejä, joulutorttujakin on vielä kaapissa.

Mulla on tullut sellainen seesteinen onnentunne taas välistä esiin. Jotenkin tuntuu, että nyt meidän perhe on oikea perhe, kun meitä on 4, en tiedä miten se nyt tuntuu siltä, vaikka ollaanhan me perhe oltu jo kauan aikaa.

Pitäis alkaa noita juhlien jälkiä korjaamaan.

Knackerton ja Jere 7vkoa 2pvää..
 
unikuu108
moi mutsit!!
oltiin sitten eilen ekaa kertaa kylässä. mentiin tuttavaperheitten lasten pikkujouluihin. ryömiöitä ja juoksioita oli talo pullollaan.siellä oli hirvee meteli mutta Teo oli ihan lunkisti,niinku yleensä. katteli ja ihmetteli ja sai näppysestä naamastaan paljon söpöilyhuomioita.
oli ihan kivaa.. tanssittiinkin teon kaa ja äitikin sai levähdystauon kun iskä tänssi teon kaa lasten laulamia karaokejoululauluja..
:LOL: :LOL:

mut nyt lähdetään ulos..

moikka
unikuu ja teo tasan 1kk
 
Meidän pimu sai tänään nimen Venla Maria :heart: ristiäiset meni hienosti, pappi oli ihana ja pyysi esikoista kuivaamaan vauvan pään kasteen jälkeen..oli tärkeässä roolissa :heart: (esikoinen 3v7kk) Mutta nyt ei ehdi sen pitempään...Mukavaa Joulun odotusta :wave:

Himpula & Venla 1kk 2vko:a
 
tolki
Ihania nimiä on vauvat saaneet!
Kamajohi: Meidän kaverin nimeksi tulee Rasmus. =) Isukki valitsi nimen jo aikoja sitten raskauden aikana, mut mä olin sitä mieltä, ettei voi nimeä valita ennen ku näkee, minkääköinen vauva tulee. Mut Rasmus näyttäisi tuolle pienelle pojan pallerolle sopivan. On niin lutuisen ja lempeän luontoinen. :heart: =)
Mä täällä taas jännitän yötä. On menny kyllä pari yötä neuvolan tätin ohjeiden mukaan jo hyvin, mut silti jännittää. Poika syö kahden-kolmen tunnin välein. Mut yllättävän hyvin oon oppinu nukkumaan väliajat ja jaksan ihmeen hyvin syötöt. Tiukin erä on neljän ja kuuden väli. Sillon poju on jo enemmän hereillä ja uudelleen nukahtaminen kestää kauemmin.
Nyt on kannut jo niin kireät, että saisi Rasmus herätä syötölle. :x
Hyvää alkavaa viikkoa!
tolki ja Rasmus 10pv
 
Iltaa!

Mukavia nimiä ovat pikkuiset saaneet! =) Meillä tytöstä tulee Alma Lisa Helene, kunhan vain isyysvahvistus kolahtaa postiluukusta, sitten voidaan laittaa paperit maistraattiin. :)

Kauhea jouluhässäkkä alkaa olla päällä, osa lahjoista vieläkin ostamatta ja leipoakin pitäisi... Aatonaattona matkaamme sitten kohti Mikkeliä, ja molempia mummoloita. Esikoinen (2v 10kk) odottaa jo innolla joulupukkia, ja päivittäin keksii aina lisää lahjoja joita haluaisi... ;)

Meillä alkaa olla vauvalla rytmi jo selkiytynyt, mutta säätää sitä kyllä hiukan vielä tarvitsisi. Yöuni nimittäin alkaa vasta klo 2 yöllä... :snotty: Onneksi esikoinen nukkuu aamulla vähintään yhdeksään, niin ehdin edes hiukan (yleensä) saamaan unta itsekin... Tänään on kyllä migreeni vaivannut siihen malliin, että univajetta taitaa kuitenkin olla kertynyt hiukan liikaa. :/

Profiilissa on muuten prinsessoistamme kuva joka on otettu joulukorttisessiossa, tuo kuva ei kuitenkaan ole se joka korttiin tuli, se kun ei oikein toiminut noin pienessä koossa. Oli kyllä homma saada nuo kaksi samaan kuvaan... :xmas: :heart:

Pitäisiköhän sytyttää hetkeksi kynttilä, ja koittaa hiukan rentoutua. Alma torkkuu tässä sylissä, ja tankkaa vähän väliä yötä varten, niinkuin yleensäkin. Itse voisin myös tankata vielä vähän, vaikka kupin teetä näin ensialkuun. :p

Bliss ja Alma, 5 viikkoa 2 päivää
 
unikuu108
miten ihmeessä te saatte mitään rytmiä vauvan nukkumisiin,kun meillä nukutaan ja valvotaan miten sattuu..

sen mä oon jo huomannu et siinä 8-9-10 aikaan aamulla ei enää nukahdeta tissille vaan mennään herättää iskä olohuoneesta ja valvotaan ja katsellaan telkkua ja syödään(muttei nukahdeta varppina) ainakin par tuntia. sit kun pojan saa tainnutettua niin äitiltä kans lähtee taju ja sit nukutaan taas..kunnes teo vaatii huomioo ja isä hyppii ja pomppii pojan kaa ympäri taloa ja sit taas syödään..loppupäivä onkin syömistä ja puolen tunnin-tunnin torkkuja kunnes jossain vaiheessa äiti pakkaa pojan vaunuihin ja mennään ulos ja teo nukkuu vaunuissa ulkona..mutta vain jos ne kärryt heiluu..
sellasta selkeetä syön,nukun pari tuntia ja syön juttua ei ole vaan syödään,nukutaan vähän ja herätään taas syömään lisää..torkahdetaan rinnalle ja kun äiti yrittää livetä paikalta herätään vaatimaan ruokaa lisää..
kaikki tämä kunnes onkin kello 1yöllä ja äiti haluis mennä nukkuu mut poika haluu viihdykettä ja ruokaa mutta kun koko päivä ollaan imuteltu vähän väliä niin tarjolla onkin sitä rasvaisempaa takamaitoa jota pitää imeä oikeasti eikä se vaan valu suuhun niin sit saadaan raivareita ja kiukutellaan..loppujen lopuksi punaisen ja hikisen tyypin saa nukkumaan ja kappas aamulla koko rumpa alusta..uudestaan..kivaa..

:LOL: :LOL:

unikuu ja hikinen pikkumies Teo

Teo muuten kaipaa toista nimeä ja ei olla keksitty..ideoita?
meillä ei tule olemaan nimiäisiä eikä kastejuhlia kun ei vaan jakseta järjestää sellasia..vieläkin palaudutaan viime kevään hääjuhlista..
 
mimosa

Heips

Mukavia nimiä teidän lapsillanne. Meillä ei ole yhtään nimeä tiedossa pojallemme. Muutamia oli ennen syntymää, mut ei ne vain enää sovi. Nimen miettiminen on kamalan vaikeaa. Poikamme on nyt neljä viikkoa. ristiäiset on vasta tammikuun lopulla, hyvä niin.

Ai niin meidän molempien suvussamme kulkee juhani nimi. Olisin halunnut antaa toiseksi nimeksi juhanin. isäni ja appiukkoni, ja miehen veljellä juhani nimi. Nyt myös kahdella serkkupojalla on juhani nimi, joten toiseksi nimeksi en halua juhani. Joten toisen nimen keksiminenkin hankalaa. Vai teemmeköhän asiasta niin vaikean!!!!

Onko joku teistä ottanut papin muusta seurakunnasta? maksoiko jotain?

iloisia päivän jatkoja.
 
Heipä hei...Bliss, ihana kuva ja nättejä tyttöjä! Kauniit hiukset isosiskolla. =)

Meillä yöt vaihtelee. Jos on yksi hieman parempi yö niin sitten on taas monta valvottua yötä. Huh, uuvuttavaa on! Mä nukun max.3 tuntia yössä. Ei sillä kyllä pitkälle pärjää. (Mutta kun en osaa sitten päivisin nukkua tai silloin haluaa tai on pakko tehdä muitakin hommia.) Tulisin varmaan hulluksi, jos mulla ois vielä tässä isompi tenava tai tenavia hoidettavana. Nytki tekee tiukkaa, että jaksaa tämän vauvan kanssa. Ihailen todellakin teidän jaksamista, kenellä vauvan lisäksi on pari muutakin hoidettavaa. Ja sitä mietin, että miten kaksosten kanssa selviää... ;)

Itse odotan kovasti, että neti kasvaisi ja jos hiukan pitempiä yöunia ruvettaisiin nukkumaan. Mutta toivottelen kaikille jo LÄMPÖISTÄ JOULUA! Jakselkaa! Me lähdetään mummolaan, siellä onneksi auttavia käsiä löytyy. Sen verran kaukana on mummolat, että apuja ei oikein viikolla tai mitenkään joka v-loppukaan voi saada.

Nipsu ja neiti jo viisi viikkoa, jee!
 
tolki
Latoin joulukuvan pojasta profiiliin. Jos onnistui... Poika on tossa 6vrk vanha.

Nukkuminen on kyllä mielenkiintoinen aihe. Täällä on selvästi tullu rytmiä päivään. Poju valvoo aamupäivän ja nukahtaa yhdeltä. Saattaa valvoa jopa viis tuntia, mut sitten on kyllä tosi väsynyt. Mut yleensä 2-3 h. Yöllä heräilee 1,5-2,5 tunnin välein. Onkohan se ok aika rintamaitoa saavalle?? Ei oo juurikaan pidempää aikaa yöllä nukkunut. Päivällä saattaa nukkua peräti viis tuntia pötköön. Mut ei yöllä, tietenkään!

Täytyy mainostaa kestovaippoja tässä välissä... :) Ollaan käytetty kestovaippoja päivällä. Ja täytyy sanoa, että yllättävän helppoa on ollut. Vaikkakin tuntuvat fuskaavan sieltä ja täältä ja vaihtoväli on tiheempi. Mut ei oo vielä stressannu. TUntuu vaan hyvältä, et voi vähän vähentää osaltaan kaatopaikkajätevuoria.

Nyt kun poika nukkuu, täytyy lähteä kotitöitä paiskimaan... kummasti kyllä itse vielä väsähtää pienenkin leipomisurakan jälkeen. PIkkuisen noi ap-haavat vissiin ottaa vielä aikansa parantua..

Hyvää viikonjatkoa!
:hug:

tolki ja Rasmus 12pv
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2006 klo 13:27 tolki kirjoitti:
Täytyy mainostaa kestovaippoja tässä välissä... :) Ollaan käytetty kestovaippoja päivällä. Ja täytyy sanoa, että yllättävän helppoa on ollut. Vaikkakin tuntuvat fuskaavan sieltä ja täältä ja vaihtoväli on tiheempi. Mut ei oo vielä stressannu. Tuntuu vaan hyvältä, et voi vähän vähentää osaltaan kaatopaikkajätevuoria.
joo.meilläkin kestoillaan päivällä.meillä on kavereilta saatuja all-in-one-kestovaippoja,harsoja ja sitten yksittäisiä imuosia ja vaippakuoria.tietty ne kastuu nopeemmin ja valskaa sieltä ja täältä..mut ei ne meillä lisätyötä teetä liikaa ainakaan.
all-in-one:it on tietty helpoimmat kun ne on kuin kertisvaipat muodoltaan, mutta ei pidä yhtään sisällään sinappilötsyjä,pissat menee vielä. niissä on ihan liian kapea imuosa.
mun lempparit on nuo erilliset imuosat jotka on kuin kertisvaipat mutta päälle pitää pukea muovitetut vaippahousut.ne pitää aikamoiset kasan löröjä ja imee hyvin.
yöllä käytämme kertiksiä koska en jaksais nousta koko ajan vaihtaa litimärkiä vaippoja kuiviin.tietty jos on kakkaa,mutta pissin kanssa annan olla housuissa vaan.kertiksissä on se hyvä puoli että ne ei tunnu märiltä ihoa vasten ja ei ainakaan tällä tyylillä ole vielä aiheuttanut minkäänlaisia ihottumia.

viime yö meni taas helpommin.illan kitinäshown jälkeen teo nukahti kiltisti tissille ja äiti kans..kello tietty oli jo vaikka mitä yli puolenyön..yöllä vaihdoin yhden kunnon lörövaipan ja pesin pyllyä,mutta kieltäydyin seurustelemasta jottei poika virkisty. sit taas tissiä suuhun ja sit kun heräsin oikeesti kello oli yli puolenpäivän ja teo tapitteli tyytyväisenä vieressä ja ihmetteli maailmaa. on se sitten niin sulkkupoju että äipän sydän heittää kärrynpyörää..
nyt äsken sain teon nukkuu ja mietin että jos lähtis ihastelee itikseen vaatteita mun uudelle sorjalle vartalolle.. :LOL:
kiloja oli viime viikonloppuna, kun punnasin stoccan alakerran puntarissa kaikki ulkovaatteet päällä+vaelluskengät yms roippeet niskassa, niin 75kg eli todellisuus on varmaan siinä 73-74kg paikkeilla. lähtöpaino ennen raskautta oli 68/69kg.ja raskauden aikan ei tullu ku 13 ja rapiat(muistaakseni..)sormuksetkin mahtuu sormeen ja olis niin kiva pitää niitä taas pitkästä aikaa,mut ne kuitenkin vielä kiristää hitusen..annan nakkisormieni olla vielä ilman timankeja..
mut seppälässä oli raskauden aikana kierrellessäni yks ihku pitkänmallinen huppari jota hiplasin monesti ja nyt se mahtuis päälle..ja samoin indiskassa ihana koristekuvioitu musta villakangastakki..aaah..
en ole ostanu itelleni vaatteita sitten elokuun jollon ostin raskaushaalarit.. tekis jo mieli ostaa jotain kivaa ja hemmotella itteesä..

soitin muuten eilen(puheripuli vaivaa) kättärin päivystykseen ku mun jälkivuoto on alkanu aika villisti muuttuu runsaaksi kirkkaaksi vereksi.. ne kerkesi melkein loppua parisen viikkoa sitten ja sit sieltä alkoi tulla verta.
arvatkaas mitä päivystyksen täti sanoi. että voip olla tyttö kuule kuukautiset. oho..

yöpuvussa kekkaloiva unikuu ja teo 4vk ja risat<br><br>
 
moikkis! tänään aloiteltiin d-vitamiinitipat... tässä niitä masuväänteitä odotan :whistle: noille muillekin tullu =) ostin varalta niitä rela-tippoja.. mahtaako ne vaikuttaa sit miten pian jos väänteitä ilmenee... ?? noiden aikaan käytin cuplatonia muttei se musta kyllä vaikuttanu mitään.. väliin on kyllä jo ollu masuväänteitä, aina sillo kun mä oon vedelly suklaata naamaan :whistle: muuten menee hyvin, nukkuu öisinkin noin 3h pätkiä, tietty ens yön valvoo kun kehun :D päivällä saattaa olla useammankin tunnin neiti hereillä =) torstaina on neuvola nähdään taas kuinka sitä ollan kasvettu =)

Bellukka ja neiti tasan 2vko ( aika juoksee...)
 
Dodiiin... löysin minäkin tänne :wave: :wave:

niin ja meille tuli 011206 tyttö käynnistyksellä säännöllisten supistusten alettua touhu kesti 2h40min josta viimesen 7min aikana meinas usko loppua siis ponnistukse :wave: n aikani :/ :ashamed: .....

aino tyttömme oli 50cm ja 3390g pipa 35cm

pientä huolta aiheuttti s :ashamed: ivuääni sydämmessä mut se on onnex jo korjaantunut :/ :/
 
Moiks


Meillä tänään kokeiltiin ekaa kertaa kestoja. Oli melkoisen iso paketti tuo poju, kun oli niin iso imu. odottelen postin tuovan vähän parempia imuja. Minä oon noita taskuvaippoja ostellu. Ja yhden sellasen koko vaippaiän kestävän taskuvaipan ostin ihan uutena, testiksi että onko hyvä. Noita on niin paljon noita vaihtoehtoja, että vähän harmittaa kun ei oikein tiedä sitä parasta.

Meillä alkanut taas se oksentelu kaarella. Mut nyt oon hoksannut, että se oksennus tulee sen jälkeen kun on syönyt aamulla rinnan joka on ollut aivan täynnä, joten ilmeisesti hotkimisen jälkeen tulee tuo oksennus.

Meillä on melko hyvin tuo yörytmi. Iltasin piitkän syöttelyn jälkeen nukutaan pari-kolme tuntia, sitten herätään 10 min tissille ja nukutaan sellaset 4h ja sitten taas syömään ja nukutaan sen mukaan miten isoveli alkaa riehumaan.

No, nyt kuuluu kitinää.
Knackerton ja Jere 7vkoa 5pvää..
 
Huomenia..
Jokunen aika vierähtänyt siitä kun viimeksi kirjoitellut tänne.. Ja yhdyttävä monien muiden mukaan; hienoja nimiä lapset saaneet =)

Meillä tilanne jo paljon parempi, vaihdettiin Emmille korvike ja itkut vähentyneet huomattavasti; tosin yhä neiti itkeskelee illasta sen pari-kolme - jopa neljä tuntia, mutta sitten kun asettuu emmi nukkuu kiltisti yön, herää vain kerran syömään. Olo on niin helpottunut ja tuntuu kuin raskas kivi olisi pudonnut sydämeltä..

Emmillä oli eilen lonkkakontrolli polilla, kasvu hienoa - nyt tyttö jo (?) 54,1cm pitkä - kasvanut siis kahdessa kuukaudessa 8cm, jee! Painokäyrä yhä nouseva, saa nähdä milloin se tasaantuu. Tammikuun 25. päivä saadaan tuo lonkkatyyny pois mikäli röntgenkuvissa kaikki ok. Lääkäri ainakin oli sitä mieltä,että asiat mallillaan. Arvatkaa odotanko tuota päivää? :)

Minua hiukan ihmetyttää - olen neuvolassa monta kertaa puhunut että tarvitsisin hiukan apua täällä kotona, neuvolantäti soitellut sossuun ym. että apua kaivataan - ja minä en ole saanut minkäänlaista puhelinsoittoa. Kuukauden päivät olemme odotelleet, usko mennyt. Mutta, kuten jo totesin, meillä onneksi jo helpompaa. Vaikkakin välistä olen niin väsy ja rikki etten jaksa mitään. Kummastuttaa todella, että onko tilanne kunnalla niin huono, ettei apua saa? *huokaa*

Tunteeni Emmiä kohtaan ovat myös muuttuneet- onneksi parempaan suuntaan. En enää ajattele että emmi olisi "pain in the ass" ja kitisevä vinkuja - vaan että emmi on ihana pieni tyttö. Jota rakastan koko sydämestäni. Ja nyt meinaa taas meikä herkistyä ja vetistellä
=)

Mutta, oikein mukavaa joulun odotusta teille kaikille!

:heart: Laura
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2006 klo 13:17 Nipsu -81 kirjoitti:
Ai niin äsköiseen jatkoa, piti kysyä, että onko muilla pitkä ajomatka näin jouluna edessä!?! Kuinka varustaudutte vauvan kanssa? Mua jännittää ihan hirveesti, että miten matka menee...
mites pitkä matka teillä on? meillä ois ollu noin110km mut hyvissä ajoin ilmoitin et ollaankotona joulu nyt sitten isovanhemmat tulee meille joulu herkkujen kanssa.... matkaan ollaan varustauduttu ainaniin et vauvalla ei oo kun normi päivä vaatteet ja kevyt toppa puku (saa helpommin ja varmemmin oikein kii kaukaloon) ja tarpeen mukaan laitettu peittoo päälle... ja autoonhan saa lämmintä lisää jos tarvitsee....


toivottavasti teillä matkamenee hyvin :xmas: :xmas:
 
Meillä tulee ajomatkaksi yhteensä 170km, mut meillä tuo poju tykkää autossa nukkua, jos ei ole liian kuuma.

Tänään Jere nukkui 4h ulkona ja kylläpäs oli nälkä unien jälkeen. Vaunutkin oli ihan lumen peitossa, kun alkoi oikein kunnolla satamaan.

Jahans, Aksu on niin väsynyt että nukahtelee istualleen.

Salkkareita katselemaan.

Knakcerton ja Jere :wave:
 

Yhteistyössä