MarraskuunVauvat 2006

Heips =)

Tänään oltiin pojan kanssa ekaa kertaa shoppailureissulla :D Eli pakolliset joululahjaostokset tehtiin Myllystä =) Hyvin sujui reissu, vaikka sitä vähän jännitin etukäteen kun on vielä noin pieni =) Lastenhoitohuoneessa sain imetettyä, sylissä oli hereillä sen aikaa kun miehen kanssa syötiin ja muuten nukkui... eli rauhallinen päivä.
Tosin nyt illalla on sitten ollut tavallista levottomampi, saa nähdä miten yö menee ;)

Meillä on nuo yöt alkaneet mennä oikein hienosti alkukankeuksien jälkeen. Illalla tissitellään monta kertaa, 22.30 nukkuu yöunille, syö noin neljältä ja aamulla seitsemän jälkeen =) Ihanaa, kun saa itsekin kunnon yöunen... nyt kun kehun niin varmasti alkaa taas valvoskelut :whistle:

Oikein nautinnollista Joulun aikaa kaikille :xmas:

Lauriina ja poika 2vko2pv
 
Nipsu -81 Kiitos kehuista! =) Isosisko-Evan loivahkot luonnokiharat ovat minustakin todella ihanat, omat hiukseni kun ovat piikkisuorat.

Kyselit myös joululomamatkojen pituudesta, me suuntaamme Mikkeliin, jossa molemmat mummolat sijaitsevat. Matkaa kertyy siis yli 300km suuntaansa... Saa nähdä kuinka monta tuntia matkaan menee... :whistle: Hiukan jännittää, mutta eiköhän tuo kuitenkin jotenkin suju.

Nyt teetä, ja sitten vielä pientä yöllistä puuhastelua lahjojen parissa. Joka joulu sama juttu, viimeinen viikko menee lähes valvoessa 24h/vrk. :xmas:

Bliss ja puhelias hymytyttö Alma, melkein 6 viikkoa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 14:25 pikkueppu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2006 klo 13:17 Nipsu -81 kirjoitti:
Ai niin äsköiseen jatkoa, piti kysyä, että onko muilla pitkä ajomatka näin jouluna edessä!?! Kuinka varustaudutte vauvan kanssa? Mua jännittää ihan hirveesti, että miten matka menee...
mites pitkä matka teillä on? meillä ois ollu noin110km mut hyvissä ajoin ilmoitin et ollaankotona joulu nyt sitten isovanhemmat tulee meille joulu herkkujen kanssa.... matkaan ollaan varustauduttu ainaniin et vauvalla ei oo kun normi päivä vaatteet ja kevyt toppa puku (saa helpommin ja varmemmin oikein kii kaukaloon) ja tarpeen mukaan laitettu peittoo päälle... ja autoonhan saa lämmintä lisää jos tarvitsee....


toivottavasti teillä matkamenee hyvin :xmas: :xmas:
Hei...Juu, nyt jouluna mennään Mikkeliin (niin kuin Blisskin =) ) ja sinne matkaa tulee noin 130 km. Uutena vuotena mennään mun vanhemmille ja sinne matkaa tulee 250 km ja se jännittää sekä PELOTTAA...Eniten se, että miten tarvittaessa imetys matkalla sujuu...

Minäkin olin ajatellut kestovaippoja käyttävän, edes jonkin verran ja niitä valmiiksikin hankin. Mutta nyt tämä väsymys on sen verran kova, että ei mitään innostusta lähtä vielä kokeilleen...harmillista...Viime yönä TAAS yöunet lyhyet ja neiti itkeskeli, ikävää.

Mutta LÄMPÖISTÄ JOULUA ja turvallista ajomatkaa, ketka matkustaa... =) :xmas:
 
äiskä-77 harmaana
aika kuuluu kuin siivillä. meijän neiti on pian jo 1kk!! nyt tuo meidän tytsy on keksiny että yöllä sit seurustellaan empäs nukukkaan!!! kääk voi toljotella vaikkka kuinka kauan ja uskallapppas sammuttaa valot niin... ja syö kun hevonen tuntuu että ei mikään riiitä pulloa on jo tarvittu.
sairastin jo rintatulehduksen oli meinaan sit tosi kamalaa!! nyt on pakko käyttää kumeja kun on ihan rikki vaikka kuinka rasvais ym.. :(
no ristiäiset pidetään sit 30.12 toivotaan etä neiti mahtuu kastepukuunsa, kun ei ole o puku meinaan mikään suren suuri!! mutta kyllä tää niin ihanaa on vaikka välistä tuntuu että ei jaksa apua, mut sit kun kattelee tota pientä nyyttiä niin taas kummasti saa jostain voimia :heart:
hyvää joulua kaikille :xmas: :xmas:
 
Heipä hei tännekin!

En oo kerenny täällä käydä ees piipahtamassa kiireisen arjen keskeltä. Meillä nämä tytyt pitää kiireisenä, esikoinen uhmallaan ja vauveli kovin kovin vaativana emäntänä. Vauva-arki on mennyt suhteellisen mukavasti, vaikkakin valtaosan päivästä jatkuva kitinä meinaakin pinnaa välillä kiristää. Pitää tässä yrittää jossain vaiheessa istahtaa kunnolla alas lukeen teidän ja kirjoitteleen omia kuulumisia, mutta nyt pitää tyytyä toivottamaan kaikille oikein lämpöistä ja ihanaa Joulua!!! :xmas:


Kesäheinä & pikkuemäntä


 
Täällä myös arki vie voimia,ettei ehdi edes täälläkään hirveästi vierailla..Ja aina kun jotain yritän tehdä,syödä,olla koneella tms.niin vauva kyllä muistuttaa olemassaolostaan heti :whistle:

Meillä mies nyt iltavuorossa ollut tämän viikon(klo 13-22)niin voitte kuvitella millaista hullunmyllyä pyörittää yksin täällä tätä arkea.Alkuviikolla en jaksanut uloskaan lähteä ollenkaan tyttöjen kanssa.Nyt tänään päätin sitten,että lähdetään puistoon.No,tuloksena oli se,että esikko 4vee veti hirveät huudot pukemisen tiimoilta ja yritin siinä samalla pukea meidän keskimmäistä uhmista vauvan huutaessa pukeissaan vaunuissa..Huh!Meinasin perua koko ulkoilemisen,mutta pakkohan se oli mennä.15min.oltiinkin sitten,kun esikon housut kastuivat likomäriksi märässä keinussa..Että sellaista kivaa :snotty:

Huomenna vauvalla on 1kk neuvola.Olisi ollut jo tänään,mutta täti oli sairastunut.Oltiin jo enen kasia aamulla lähdössä neuvolaan,kun sieltä soitettiin ja peruttiin aika.Kyllä harmitti,kun olin herännyt sitä varten jo puol 7,vaikka nukkumaan pääsi vasta kolmen maissa.. \|O Huomenna taas sitten uusi herätys luvassa..

Vauva kasvaa tuossa sivussa.Ei sitä enää ehdi edes huomaamaan tässä melskeessä.Nukkuu tissin vieressä yöt aika hyvin.Pitäisi vain opettaa nukkumaan myös ilman tissiä omaan sänkyyn,mutta kun toinen on niin onnellisen näköinen siinä tissin vieressä :)

Olipas vähän valitusta tämä teksti,mutta sallikaa se minulle,kun olen ollut tänään niin väsynyt,eikä mitään päikkäreitä todellakaan ehdi ottaa :ashamed:

Hyvää joulunodotusta perheillenne! :heart:
 
pikaisesti neuvolakuulumisia, terhakka tyttö on ja paino nousee hyvin tänään oli 3760g, eli maitoa siis piisaa =) ja tääkin mamma tänään taas vuodella vanhenee :D isommat muksut kovasti jo joulupukkia odottaa, tosin sitä on ootettu jo varmaan pari kuukautta :LOL: pikku hiljaa alkaa olla itelläkin joulufiilis kun tuota luntaki saatiin maahan asti =)
hyvää joulua kaikille =)

Bellukka ja tyttö 2vko2pvä
 
tolki
Heipat.
Täytyypäs heti kysyä, että miten paljon muiden vauvat valvoo päivällä?!?! Meidän pikkumies 13 vrk valvoi tänäänkin lähes putkeen klo 10.30-20!!! Nukkui vaan kaks kertaa tunnin unet+ viidentoista minuutin pätkiä! Ja jatkuvasti oli tissillä. Alkoi pikkuisen mietityttää, että mistähän on kyse. Kitinää on ollu pari päivää enemmän, ja eilenkin valvoi pitkiä pätkiä. Illasta ottaa takaisin. Ja yöllä heräillään edelleen 1-2 h välein! kateeksi käy, joilla vauva nukkuu kolmekin tuntia putkeen. :/ Mut onneksi mies on ens viikon isyyslomalla, että saa edes aamulla nukkua. Nyt on ollu jo kaks vuorokautta reissussa... Ja toivon, ettei kestä montaa kuukautta löytää kunnon rytmi päivään. Onhan tää aika hulabaloota, ku ei ehdi tehdä yhtään mitään. Meillä on varsinainen joulusiivottomuus, kukaan ei oo imuroinu saati vieny mattoja ulos... mut vielähän tässä ehtii ennen aattoa. :whistle:
Semmosta valitusta.
Silti toivottelen oikein mukavaa joulunaikaa kaikille!!!
tolki ja pikku-Rasmus 13vrk
 
unikuu108
ah.sain just pojan nukkumaan. siitä on tullu ihan sylittelijä.äitin sylissä tai sit ei missään. en tiä vaivaako sitä joku kun mikään muu ei kelpaa.ja tietty tissi. :) mut sit aina välistä herra teo saa rintaraivareita ja kiskoo nänniä ja haukkaa sen suuhun ja taas nyrpistää nenää ja sylkee sen ulos ja taas haukkaa..
olen miettinyt että olisko sillä joku allergia tai jotain kun nyt ne näpyt on levinny yläruumiiseen ja käsiin. ja naama näyttää todella hurjalta.
mitähän niihin voi laittaa vai antaako kuivua vaan?
pitäis alkaa nyt kun poika vihdoin nukkuu niin tekee porkkanalaatikkoa.mies lupasi tehdä bostonkakkua.mennään huomenna ystäville yöksi..mahtaa olla show..

huh..

unikuu ja teo 5vk
 
Hyvää joulua kaikille =) :wave:

Tolki
Meilläkin saattaa valvoa tuollatavoin, alkoi 2 viikon ikäisenä ja tuntui olevan tissillä kokoajan. On vieläkin, mutta kuitenkin nyt on jotain rytmiä ja ei enää niin usein ole tississä kiinni. Ja öisin on melko hyvin nukkunut, toisin kuin isoveljensä aikoinaan, hänellä oli niin, että yöt valvoi ja päivällä nukkui enemmän.
Välistä tulee sellaisia kipuitkuja, missä naama menee ihan mutrulle ja aivan on lohdutonta se itku. Jotain mahanpuruja, eivät onneksi kestä kauaa.

Mulla on projekti noiden kestojen kanssa, että saan niitä mahdollisimman paljon hommattua, joten alankin ompelemaan tässä lisäimuja, kun nyt sattuu olemaan aikaa :D

Knackerton ja Jere 8vkoa 2pvä..
 
Rauhallista Joulua Kaikille

Ja niin kuin minä ennätin hehkuttaa että meillä alkaa tilanne olemaan parempi.. Se taisi olla vain hetken huumaa. :/

Emmi nukkuu päivällä kyllä hienosti, mutta tässä on taas pari yötä mennyt valvoessa tytön kanssa - huutoa ja vielä kerran huutoa. Silmät ihan ristissä.

No, kohta onneksi tyttö on jo kolme kuukautta, eikös siinä iässä pitäisi tuon koliikin helpottaa?? Toivottavasti ainakin. Mutta, muuten Emmi on kyllä niin herttainen - jokeltelee jo aivan hirmuisesti, niin suloisen kuuloista :) .

Mutta, nyt laittamaan kuusta ja rauhoittumaan joulun viettoon..
 
unikuu harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.12.2006 klo 06:53 LaSi79 kirjoitti:
Rauhallista Joulua Kaikille

Ja niin kuin minä ennätin hehkuttaa että meillä alkaa tilanne olemaan parempi.. Se taisi olla vain hetken huumaa. :/

Emmi nukkuu päivällä kyllä hienosti, mutta tässä on taas pari yötä mennyt valvoessa tytön kanssa - huutoa ja vielä kerran huutoa. Silmät ihan ristissä.

No, kohta onneksi tyttö on jo kolme kuukautta, eikös siinä iässä pitäisi tuon koliikin helpottaa?? Toivottavasti ainakin. Mutta, muuten Emmi on kyllä niin herttainen - jokeltelee jo aivan hirmuisesti, niin suloisen kuuloista :) .
lasi,sä oot mun sankari kun jaksat :heart: :heart: :heart: :heart:

unis yökukkuja
 
tolki
Kiitti Knicke vastauksesta! Ku on eka lapsi, niin on jokaisesta asiasta ihan vielä ihmeissään. =)
On tainnu poikaraukka saada mahanpuruja lanttulaatikosta. Täytynee jättää loppujoulu väliin...
Ja voimia toivon kaikille muille, kuten LaSille, jotka valvovat vauvan kanssa yöt läpeensä! Meidän poju edelleen heräilee aika tiuhaan. Täytyy myöntää, etten aamulla ole enää jaksanu nostaa omaan koppaan nukkumaan. :ashamed: Mutku on vaan niin poikki, ettei pysty... (sen kai viel edestään löytää)
Toivomme huomiseksi lauhempaa keliä, jotta päästään ulkoilemaan. Poika tuntuu tykkäävän ulkona nukkumisesta.
Nyt toivottelen hyvää joulun jatkoa! :xmas:
 
Moi pitkästä aikaa =) Täällä on ollu arki kiirusta niin en ole koneelle ehtinyt. Anoppi jäi ristiäisten jälkeen melkein viikoksi ja sit tulikin jo Joulu =) Meillä on arki mennyt vilskeestä huolimatta hienosti. Venla nukkuu yöt ihanan hyvin :heart: Kerran on nyt herännyt yöllä syömään ja yksi yö nukuttiin ihan putkeenkin :heart: On vaan niin uskomatonta, kun nuo aikasemmat olleet sellasia kukkujia, että voiko todella olla totta, että pikku neiti nyukkuu jo näin pienestä asti...vaikka voihan se rytmi vielä kääntyä :whistle: Meillä on muutenkin tullut jo rytmiä päivään...aamulla heräillään 8-9 aikaan (isommat jo aikasemmin) ja aamupäivästä sit nukutaan 2-4 tuntia ja ollaan pari tuntia hereillä ja taas uudet 2-3 tuntia ja loppu ilta melkein valvotaan, pikku torkut vain välissä ja yöunille mennään 22-23 maissa =) Joulukin meni oman perheen kesken ihanasti ja pukki kävi ja toi aivan hirveesti lahjoja, nyt pitääkin miettiä mihin me kaikki tämä lelumäärä laitetaan :LOL: Mukavaa Tapaninpäivää :heart:

Himpula & Venla 1kk 3vko:a 2 päivää :heart:
 
huh kun meni äkkiä nää pyhät, isommat lapset lähti just mummun luo yöksi, isäntä palailee huomenna töihin isyysloman jäliltä, mulle pehmee lasku arkeen kun vauva vaan kotona :D pikkasen tais tulla neidille masuväänteitä kun tää mamma veteli lanttulaatikkoo antaumuksella :whistle: meil ei toi naisväki diggaa nukkua vaunuissa, isompi likka oli samanlainen, poika taas veteli 2 vuotiaaksi asti unesa vaunuissa =) yöt mennään vaihtelevasti 2-4h pätkissä, nyt tuntus olevan joku tihemmän imun kausi =) hurjaa kyytiä tää aika menee ja tuntuu neiti kasvavan silmissä =) nyt pitänee taas kotihommia tehdä kun nukkuu pieni

Bellukka ja neiti tasan 3vko :heart:
 
Hyvää tapaninpäivää kaikille
:wave:

Joulu meni hyvin. Mitä nyt onnistui ostelemaan isovanhemmat niin paljon lahjoja Aksulle, että ei ole tosikaan. Osa piti pistää suoraan kaapin perälle, kun eivät kertakaikkiaan ole 2-vuotiaalle sopivia. Kuten esimerkiksi radio-ohjattava auto :eek: Kaikkea ne ostelee.

Jere edelleen jatkelee tuota jatkuvaa tissittelyä. Päivisin vain tankkaa, mutta nukkuupa sitten yöt ainakin hyvin. Meillä viihtyy vaunuissa nukkuen Jere, mutta joskus ei ole halua ollenkaan edes mennä vaunuihin. Se on aika taiteilua kun täällä yksikseni olen yrittänyt saada 2-vuotiaan ja vauvan pihalle.

Kestovaippojen hamstraaminen jatkuu... =)
Nyt taas syöttöhommiin.

Knackerton ja Jere 2kk
 
tolki
Moi!
Ensiksi kestoista juttu. Mä oon ostellu kestoja paljon huuto.netistä. Sieltä oon saanu huudettua halvallakin. Ja just kävin ostamassa kangasta kaupasta ja tein spr:n kontista uskomattoman löydön: harsoja löytyi lähes ilmaiseksi kauhea kasa!!! Oon niin tyytyväinen :) Täytyypäs alkaa heti vääntämään kankaita kestomuottiin, kun poika kerrankin kävelylenkin päälle nukkuu.
tolki +Rasmus 3vkoa 6pv
 
no niin mun pitkä txt hävisi johonkin \|O juu otetaanpa uusiksi, tänään oliki iisi päivä kun lapset tuli vasta iltapäivästä kotiin =) nyt kaikki nukkuu, isi myös :D ens viikolla ois se tytön 1kk neukka, ja pitäs saada noi d-vitamiinit nostettuu siihen mennessä ainaki 3 tippaan per pvä, nyt menee 2tippaa.. aloitin yhdellä siis.. kun meil ruukannu kaikille tulla niistä melko väänteet.. ja viimeks neukkatädistä kuulosti et äkkiä pitäs saada se 5 tippaa menemään, mut en ainakaan mä kyllä kerralla anna, sitä väännettä ei kestä kukaan :whistle: mietinkin josko kävisi ostaa sitä devitolia, noille toisille se ollu ainaki parempi.. no kattoos nyt, ei ainakaan viel väännä ku tolleen "varovasti" noi tipat on aloittanu.. jaahas nyt taas hommiin...

Bellukka ja neiti 3vko 1 pvä

ps, tolki: eihän tein pieni voi viel olla 3vko 6päivää? eikö hän syntyny myöhemmin kun meillä?? =)
 
Pikaisesti piti täälläkin käväistä :D

Poika nukkuu pihalla vaunuissa lenkin päätteeksi. Olettekos bellukka ja tolki nukuttaneet pikkuisia jo vaunuissa ulkona?
Minä olen tosi vähän harrastanut sitä. Lenkkeilty on, mutta sitten olen aina nostanut sisään jatkamaan unia. Ilmakin olisi täällä etelässä suosiollinen, mutta silti on jäänyt vähiin... pitää nyt yrittää ottaa itseään niskasta kiinni :D
Tosin meillä tuo poika viihtyy melko hyvin sylissä ja nukkuukin paljon siinä... :D

Imetys sujuu jo suht hyvin, mitä nyt poika saa välillä raivareita, kun tissit on niin täynnä :whistle: mutta muuten hyvin =)
Nukkuu yöt yhdellä syötöllä =)

Mukavaa loppuvuotta kaikille =)

Lauriina ja poika 3vko2pv
 
Bellukka laiskana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.12.2006 klo 18:38 Lauriinas kirjoitti:
Pikaisesti piti täälläkin käväistä :D

Poika nukkuu pihalla vaunuissa lenkin päätteeksi. Olettekos bellukka ja tolki nukuttaneet pikkuisia jo vaunuissa ulkona?
Minä olen tosi vähän harrastanut sitä. Lenkkeilty on, mutta sitten olen aina nostanut sisään jatkamaan unia. Ilmakin olisi täällä etelässä suosiollinen, mutta silti on jäänyt vähiin... pitää nyt yrittää ottaa itseään niskasta kiinni :D
Tosin meillä tuo poika viihtyy melko hyvin sylissä ja nukkuukin paljon siinä... :D

Imetys sujuu jo suht hyvin, mitä nyt poika saa välillä raivareita, kun tissit on niin täynnä :whistle: mutta muuten hyvin =)
Nukkuu yöt yhdellä syötöllä =)

Mukavaa loppuvuotta kaikille =)

Lauriina ja poika 3vko2pv
:wave: on tuossa pihalla koitettu mut ei tykkää vaunuist, ehke sen 15min nukkuu, sit huutaa ku elukka ja kun sisälle tuo saattaa sammua uudestaan ja nukkuu 3-4h, meillä ku ei voi lähtee lenkille.. tai vois mutta ainoo tie on tuo valtatie ja siihen en uskalla vaunuilla lähtee kun älytön liikenne..
 
tolki nolona
:LOL: :LOL: Juu, huomasin bellukka erheykseni myöhemmin!! Oon aiemminkin kirjoitellut pojan iäksi mitä sattuu :ashamed: :ashamed: Pää on siis aika tohjona, edelleen! :LOL: Menee vissiin toi ajantaju tässä univelassa..
Meidän poju on nukkunu ulkosalla oikeestaan vaan lenkkeillessä ja yhteensä kerrallaan n. 1-1,5 h. Mut täytyis vissiin kokeilla laittaa tuohon ulkoeteiseen, joka siis yhtä kylmä ku ulkoilma. Jos vaikka päivällä nukkuis siellä paremmin. Mut on kyl käyny aina niin, et ku on tultu kotiin ja viritelty itkuhälärit, et jäis Rasmus ulos nukkuun, niin heti on kuulunu bääääää!
hälytysääni kuuluu, menoksi.. moit.
 
Kiitoksia vain kovasti unikuu..

Joulu meni ja tuli taas syötyä itsensä ihan ähkyyn.. No, onneksi joulu vain kerran vuodessa =) Lapset sai hirmuisen kasan isovanhemmilta paketteja, vaikka kuinka yritin sanoa ettei niitä lahjoja tarviis niin paljon hankkia, lapset niin pieniä vielä niin eihän ne ymmärrä. Kaikken mieluisin lahja eetulle taisi olla pulkka (nyt kun vain sataisi sitä lunta.)

Emmi valvotti taasen minua viime yönä - huoh. Jotenkin alan olemaan varmaan jo niin turta tuohon itkuun ja huutoon etten oikein jaksa olla isommin moksiskaan - odotan vain sitä päivää, että tuon lonkkatyynyn saisi pois ja jos vaikka edes sitten tyttö hiukan rauhottuisi.. Kun saisi pitää toista murua masullaan ja muutenkin kun tyttö pääsisi liikkumaan. (enää siis kuukausi jäljellä :) )

Mutta - nyt kuulostaa taasen siltä että pitänee mennä kävelee huushollia ympäriinsä emmin kanssa..

Päivän jatkoja kaikille!
 
Babyidean kirppikseltä tekee muuten tosi löytöjä noiden kestovaippojen suhteen. Kannattaa käydä katsomassa.

http://www.babyidea.fi/palstat/index.php?11

Jere jäi pihalle uneksimaan ja tultiin Aksun kanssa sisälle.

Pitää alkaa soittamaan isännöitsijälle ja tekemään valitusta naapureista.
Viimeyönä alkoivat soittamaan musiikkia klo 1 ja jatkoivat 3:en asti. Meillä kun on tuollainen iso peili vielä tuota seinää vasten, niin se tärisee melko lailla tuon jumputuksen takia. Lisäksi vielä innostuivat huutamaan. En kyllä itse halua, enkä edes uskaltais mennä oven taakse koputtelemaan että ovat hiljempaa. Siellä kun on äänistä päätellen melkoinen äijäkööri, joilla ei tuo tappeleminenkaan ole kovin vierasta. Ei siinä, jos ne olis vain yhtenä iltana möykänneet, mutta kun se on joka perjantai ja lauantai + jokaikinen juhlapäivä jolloin viinaa ruukataan ottaa.

No tulipas selostettua aika paljon asian vierestä :D

Knackerton ja Jere 2kk
 

Yhteistyössä