MarraskuunVauvat 2006

meidätkin voisi lisätä listaan..Poika syntyi 1.12, mitat 3570g ja 53cm
Hyvin on alkanut elämä pojan kanssa, todella kova hymyilemään ja olemaan sylissä =)
Oma kuntokin alkaa olla hyvä ja istuminenkin onnistuu, ihanaa!!
Mut nyt vaipan vaihtoon...

sini ja poitsu 12päivää
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 11:13 vieras kirjoitti:
Onnea kaikille vauvoista :flower: :flower: :flower:
Aika kuluu niin nopeaan, itelläki oli vasta pieni tuhiseva nyytti ja nyt on jo touhukas 5 kk tyttö :heart:
Iskee heti uus vauva kuume :whistle:
Iloista joulua kaikille!
T: heinähippusen-06 äippä
Kiitos :flower: samoin sinne hyvää joulua!

Meillä poika jo 1kk ja 8pvä vanha! Kohta se on jo iso, mutta ennen sitä nautitaan tästä hetkestä :heart: :heart: :D <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 16:50 Päivi79 kirjoitti:
Jos vaan Möhkösfantti kiireiltäsi kerkeet niin meitäkään ei vielä ole laitettu listalle......

Eli tyttö syntyi 9.11. paino 3650 ja pituus 51.
Hei, lisään sut heti.
En ole vielä ehtinyt lukea koko tätä pinoa lävitte, niin en kaikkia ole huomannut :ashamed:
Lisään teidät samantien :hug:
 
Hellou..

Hyvää lumetonta päivää, tuleekohan tuota lunta meille edes jouluksi ? :(

Ilmoitan myös meidät tänne listoille eli POIKA 17.11 4050g, 51cm.

Hyvin kiltti miehen alku on kyseessä, heräilee tasaseen tahtiin 3-4h välein syömään. Jonkin verran vatsanväänteitä on, mutta varmaan johtunee siitä ettei herra tahdo röyhtäillä kuin hyvin harvakseltaan. Äänekkäät rupsut kyllä on :LOL:

Nimeä ollaan kovasti mietitty ja aika vaikealta löytää sopivaa.

Huomenna neuvolaan miltei 1 kk tarkastukseen. Saas nähdä paljon on mittarissa, koska posket ainakin ovat pyöristyneet äipän rintamaidolla.

 
Hei Möhkösfantti! Sori, kun taas ahistelen, että ehtisitkö meidätkin lisätä tuonne alkuun...Sitä on mukava seurata, että minkä ikäisiä vauvoja kenelläkin on. =)

Eli meijän neiti syntyi 14.11. Painoa 3400g ja pituutta 49 cm.

Nipsu -81
 
Heippa =)

Enpä tiennytkään, että imettäminen voi välillä takuta näin :/ Kahden ekan kanssa en muista mitään ongelmaa missään vaiheessa, mutta tämä juniori... :/ Maitoa tulee tosi hyvin, mutta pojan on vaikea saada kunnon imuote :/ Yrittää ja yrittää ja huutaa välillä :/
Rinnat on täynnä ja vaikeaksi sen tekee, kun minulla on niin pienet rinnanpäät. Poika vaan ei oikein vielä osaa ottaa tissistä hyvää imuotetta tai siis ei vaan saa otetta...

Olen koittanut istualtaan eri tavoilla, ei... Makuuasennossa saa parhaiten syötyä, mutta joka paikassa kun ei näinkään voisi imettää... :whistle:
Jotenkin sitä alkaa vähitellen jännittäämään sitä ihanaa imetyshetkeä ja sitten loppuukin taatusti maito...

Kertokaa nyt, mitä vielä voisin kokeilla, että tää lähtisi paremmin sujumaan =)

Lauriinas ja poika 1vko3pv :heart:
 
ensiodottaja
Saanko minäkin liittyä? Poika syntyi 27.11 klo.19.03 lopulta sektiolla, mitoin 51cm ja 4055g.
Arki lähtenyt suht mukavasti, vähän on ollut mieli maassa,mut eiköhän se tästä... Nyt ei poika oo pariin päivään kunnolla saanu kakattua joten ähisee ja välilä vähän itkeekin kun sitä varmaan sattuu...
Mun äiti oli onneks käymässä tossa alkuviikon, oli ihanaa kun se rauhotteli vähän väliä et ihan normaalia... ku kaikki tuntuu et onkohan toi ja toi normaalia :p Mun mies ei voinu isyys lomaa pitää... :/ Mutta oli kuitenkin mun kanssa sairaalassa perhehuoneessa vaikkei pitänytkään.. sieltä käsin teki sit vähän töitä. Onneks nyt on noit vapaapäiviä,ni on sit sillon kotona :heart: Taidan mennä äkkiä nukkumaan tai tekeen ruokaa ku vauva viel nukkuu. On muuten tosi rauhallinen, ei itke ku sillon ku on nälkä tai vaipanvaihto.
Suski ja Oliver 2vk 3pv

Vaihdan nimim. nyt sit sellaseen ku ihanaaollaäiti
 
Bellukka laiskana
jee vähän ripsii lunta, jospa saatais valkea joulu =) eilen oli neukan kotikäynti, kaikki oli loistavasti! paino oli noussu tosi hyvin, kotiinlähtöpaino oli sillon 3090g (syntyessä 3125g) ja eilen oli tasan 3500g =) maitoa tuleekin hyvin ja paljon on pakkasessakin kun pitäny lypsää välillä pois, mutta hyvä kun riittää. vauva nukkuu hyvin, yöllä 2-4h pätkiä =) kakka on joka vaipassa :D nyt taas hommailemaan,

Bellukka ja neiti 1vko2pvä :heart:

kamala kun tuo aika lähteny rientämään nopeaa =)
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2006 klo 12:50 Lauriinas kirjoitti:
Heippa =)

Enpä tiennytkään, että imettäminen voi välillä takuta näin :/ Kahden ekan kanssa en muista mitään ongelmaa missään vaiheessa, mutta tämä juniori... :/ Maitoa tulee tosi hyvin, mutta pojan on vaikea saada kunnon imuote :/ Yrittää ja yrittää ja huutaa välillä :/
Rinnat on täynnä ja vaikeaksi sen tekee, kun minulla on niin pienet rinnanpäät. Poika vaan ei oikein vielä osaa ottaa tissistä hyvää imuotetta tai siis ei vaan saa otetta...

Olen koittanut istualtaan eri tavoilla, ei... Makuuasennossa saa parhaiten syötyä, mutta joka paikassa kun ei näinkään voisi imettää... :whistle:
Jotenkin sitä alkaa vähitellen jännittäämään sitä ihanaa imetyshetkeä ja sitten loppuukin taatusti maito...

Kertokaa nyt, mitä vielä voisin kokeilla, että tää lähtisi paremmin sujumaan =)

Lauriinas ja poika 1vko3pv :heart:
hei.
mä bongasin tällasen
http://www.imetystukilista.net/index.php

ja itse liityin heidän sähköpostilistalle.tulee aika paljon postia,mut tosi hyviä juttuja ja neuvoja imetykseen..

käytiin tänään 1kk neuvolassa.painoa oli tullu 2 ja puolessa viikossa melkein kilo!! hyvin mennään äidin maidolla vaikka välillä ihmettelen että rittääköhän tuo nyt kuitenkaan..pituuttakin oli tullu 4,5cm lisää. mitat siis nyt 4555g ja 46,5cm..iso äijä on tää jo.
seuraava onkin lääkäriaika kuukauden päästä ja sit on kans mun jälkitarkastus.
terkka katsoi teon suuhun ja totesi että puolukkaa vaan ja nänni pitäis pestä joka imetyksen jälkeen ja ennen sammaksen lopettamiseksi.
ja ne näpyt oli terkan mukaan hormooninäppyjä..
mutta muuten menee hyvin.rintatulehdukseen syön vielä tuota antibioottia vaikka se lisää sammasta mutta kun sammas ei ole vaarallinen ja rintatulehdus tosi ahdistava,ainakin se kuumeosuus ja kipeily.. niin kilttinä tyttönä valitsin että popsin antibiootit.

mä toivon kans et tulis lunta jouluksi joka on miettikään jo viikon päästä ja kahden viikon päästä on uusi vuosi..niin se aika menee.
kelailin raskaana ollessa että sit jouluna ollaan sen pikkutontun kaa ja fiilistelin sitä jo etukäteen.. ja tässä sitä ollaan..hheheh


unikuu ja teo pikkusta vajaa kuukausi<br><br>
 
Unikuu: samoin minä fiilistelin kovasti että sit on ihanan pieni suloinen jouluvauva. Nyt se joulu jo on!! Likka on kovasti kasvanut, jalat oikeat makkarajalat ja posket pyöreät. 4 kg meni viimeviikolla jo rikki, pituutta tullut 4 cm lisää. No, onhan ikää jo 1kk!

Kastejuhla pidettiin sunnuntaina kotonamme, paikalla oli 15 vierasta ja likka sai nimekseen Sara Peppiina. Koska vieraat tulivat kaukaa, pistettiin pöytään kinkku lisukkeineen :D Maha täynnä edelleen! Sara olli hereillä koko kastejuhlan ajan, alkoi nukkua kun alettiin kahvittelemaan. Kastetoimituksen ajan vain vaivasi kova hikka :LOL:

Nyt alkaa olla olo, että välillä pää hajoaa kun kaiken aikaa istuu kotona. Mun aivokapasiteetille ei oikein riitä töitä. Ehkä tämä tästä sutviutuu kun aletaan enemmän liikkua ja Sara kasvaa, on enemmän hereillä. Miten olette kauppareissuja aloitelleet? Tekisi mieli lähteä koko perheen voimin jouluostoksille, mutta olen aika pöpökammoinen, viitsiikö vauvaa viel viedä ostoskeskuseen? Vaikka vaunuissahan se olisi, kädet pesis aina kun koskee..

Haiseeko teillä vauvojen korvien taustat? Meidän likan korvantaustat haisee ikävästi ja joka aamu pesen ne saippualla, se on vähän auttanut asiaa, alkaa haista vasta illalla! Mistä johtuu?Sara ei pulauttele, joten maitoa ei ole.

Sinna ja Sara Peppiina 1kk
 
Pikaiset moit :wave: Nättejä nimiä on lapsukaiset saaneet :heart: Lauriinas : oletko kokeillut rintakumin kanssa syöttää? Mun ystävällä ei vauva saa kunnon imuotetta nännistä niin kumilla imettää ja edellisenkin kanssa hän kumin kanssa imetti vuosikkaaksi =) Tsemppiä :hug: Meillä pimu saa huomenna ekan satsin sitä rotavirusrokotetta =) Tää neiti on sellanen sonta-sankari, että oksat pois :LOL: En ymmärrä miten sitä voi tulla näibn paljon pienestä ihmisestä :LOL: Puuhaa on ollu kovasti ristiäisten vuoksi..ne siis on nyt sunnuntaina =) Mukavaa loppuviikkoa :wave:
Himpula & rinsessa 1kk 11 päivää :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2006 klo 21:18 HIMPULA23 kirjoitti:
Lauriinas : oletko kokeillut rintakumin kanssa syöttää?
Himpula & rinsessa 1kk 11 päivää :heart:
Jep, kokeiltu on ja se kumi tuntuu aivan liian isolta :D eihän minulla rinnanpää yllä siinä edes puoliväliin :D Tiedä sitten, onko niitäkin eri kokoja... minulla on vain tuollaiset aventin rintakumit.

Tänään on imetys sujunut yllättäen paremmin =) Kävin lukemassa siellä imetyskanavan sivulla ohjeita väärän imetystekniikan karsimiseksi ja sieltä sai kivoja neuvoja. Nyt olen sitten koittanut tarjota tissiä vauvalle "hampurilaisotteella"... hauskaa vai mitä :LOL: ??

Eiköhän tämä tästä lähde sujumaan, periksi en aio antaa ;)

G; jokos olette jouluvalmisteluja ehtineet tehdä??

Me tänään leivottiin isompien poikien kanssa suklaapipareita ja pari kuivakakkua. Kinkun ja laatikot sain tilattua.
Ensi viikolla mies pitää isyyslomaa ja silloin olisi tarkoitus tehdä lahjaostoksia. Niin mukavuudenhaluinen olin ja menin tilaamaan siivojan ensi viikolle :whistle: Tekee sellaisen perussiivouksen, ei mitään suursiivousta =)

:wave: :wave:
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2006 klo 20:46 Sinna kirjoitti:
Nyt alkaa olla olo, että välillä pää hajoaa kun kaiken aikaa istuu kotona. Mun aivokapasiteetille ei oikein riitä töitä. Ehkä tämä tästä sutviutuu kun aletaan enemmän liikkua ja Sara kasvaa, on enemmän hereillä. Miten olette kauppareissuja aloitelleet? Tekisi mieli lähteä koko perheen voimin jouluostoksille, mutta olen aika pöpökammoinen, viitsiikö vauvaa viel viedä ostoskeskuseen? Vaikka vaunuissahan se olisi, kädet pesis aina kun koskee..

Sinna ja Sara Peppiina 1kk

me käytiin vaan ronskisti shoppailee itäkeskuksessa teon kaa ja sit kaupoissa ollaan oltu.siellähän se vaunuissa nukkui..nyt mietittiin et mentäs kampin keskukseen joululahjoja ostelee.hienoa on että nuissa isommissa ostoskeskuksissa on ihan hyvät vauvojenhoito huoneet jossa voi rauhassa imettää. tosin keksin(oli se jossain vinkkinäkin..) että jos etsii rauhallisen penkin ja heittää harson vauvan pään yli, niin saa imetettyä niin ettei tarvii vilautella muille joulushoppailijoille.tai jos imettää kantoliinassa. sitä kokeilin nimittäin tänään ja söin samaan aikaan.ai että oli kätevää..

unikuu
 
huomenta! olipa hyvin nukuttu yö, neiti söi vaan kerran :D mut jopas oli aamulla tulva :LOL: piti nousta sitten lypsylle =) ihanaa täällä on yli 5 cm lunta ja lisää tulee, oliki isommilla muksuilla heti aamusta kiire ulos ja nyt ovat isukin kans lumihommissa =)
 
Äitylipäityli...sinun tekstisi oli kannustava, jonka olit mimosalle (muistaakseni) kirjoittanut. Kannusti itseekin ja lohdutti! =) Kun se imetys ei alkuun oikein lähtenyt sujumaan, sitten rintakumia sekä vastiketta ja nyt loppujen lopuksi syödään ilman rintakumia ja pärjätään pienelle vastike määrällä! (Nyt neiti kuukauden ikäinen.) Ei oo helppoa tuo imetys, niin kuin kuvittelin...

Torkahdin itekin hetkeksi tuossa sohvalle, kun vauva nukkui...jee! Yö unet on nimittäin vaan sitä max. 3tuntii. hiukan uuvuttavaa...tyttö heräs...
 
tolki
Hei!
Löysinpäs teidät?! =)
Täällä oltu kotona maanantaista asti ja poika nyt siis tasan 8vrk vanha (synt.aika oli 20.38). Vauva on aivan ihana. Tyytyväinen poju. Pitää vaan valitettavan paljon äitiä yöaikaan hereillä. Syö tunnin välein ja valvoo tunnin päälle!!! Neuvolan täti kävi kotikäynnillä ja kannusti kokeilemaan rytmin vaihtoa ja herättelyä iltaisin. Mut eipä toi hevillä herää!!!!! JA saatiin lupa jo käydä ulkonakin! Oli ihana lenkkeillä pitkästä aikaa ja ottaa kunnolla happea! :)

SYnnytyksestä pikana: aika pitkähän toi oli: yht. 18,25h
Petidiini auttoi nukkumaan välillä ja vei huonot supistukset pois ja toi hyvät tilalle eli alkoi edetä oikein kunnolla pikaunien jälkeen synnytys. Siihen asti oltiinkin oltu vaan kaks senttiä auki kymmenen tuntia. Epiduraali auttoi myös loistavasti. Jälkikäteen ajateltuna ponnistuvaihe oli kaikista kivuliain. Poika tuli sellaisellla vauhdilla, ettei paljon ehtiny ponnistusten välillä hengittää,saati venytellä kudoksia! Tulihan niitä tikkejäkin sitten... mut ei onneksi syviä haavoja- ja onnekseni vauva oli ihanan siro, ettei niskaan asti tarvinnu revetä... lopputulos siis aivan valloittava poika 3100g ja 48 cm.

Nopsaan katsottuna tässä oli keskusteltu just imettämisestä ja sen vaikeudesta. Mulla on kans tosi pienet nänninpäät ja heti sairaalassa sain vasemman jo haavoille. Rintakumi on auttanu. Poika saa jopa paremman otteen rintakumista ku suoraan nännistä. Vaik onhan toi ote kehittynyt, kuten on koko poika, jo tässä reilussa viikossa aivan huimasti!!


Nyt täytyy mennä pitämään kaveria vähän hereillä, että saatais nukuttua sitä yötäkin...

Terkut kaikille :wave:

tolki ja poika 8vrk
 
Heips kaikille uusille ja vanhoille =)

Meillä on huomenna ristiäiset. Melkeinpä on kaikki valmiina. Jännittää, että miten tuo meidän Jekku jaksaa olla toimituksen ajan, hän kun sai sen saman pöpön ku me muutkin. Tiiän, että on paha olla kun ite olin 5 päivää hikoilin ja olin voimaton.
Tänään kyllä oli päivän ja sanoisinko koko viikon pelastus, kun tulin kotiin kauppareissulta ja Jekku näki minut ja katsoi silmiin vähän aikaa ja niin leveä hymy, että äidin sydän kyllä suli :heart: :heart:

Lääkärineuvolassa käytiin ja painoa oli tullut taas hyvin lisää ja pituutta myös. Omalla käyrällä kasvaa.

Imetys sujuu hyvin ja maitoa riittää.

Viime hetken puunauksia täytyy alkaa tekemään.

Knackerton ja Jekku 7vkoa 1pvä
 
Sinna: Ota vaan vauva mukaan ostoksille! Siellähän se vaunuissa nukkuu. Laitat vielä harson vaunun suulle niin avot on hyvä :D
Silloin et kylläkään saa vauvan kanssa niin paljon niitä ihailevia katseita, mutta vauva on paremmin "turvassa".
Dominic kävi eka kertaa kaupassa 2vk iässä. Mutta muiden lasten kanssa ollaan käyty aiemminkin kun olleet vauvoja..! :)
Mukavia shoppailureissuja!

Onkos teillä millaisia asuja vauvoille jouluksi?
Minä ostin sellainen pipon ja paidan jossa lukee "My First christmas" sitten on sellaiset vaaleat sammarit ja puna-vaalenapunainen kauluspaita. On herra meinaan sitten hienona!

Ai että mä odotan jo alennusmyyntejä. Saa ostella vaatteita puoleen hintaan.. ;)

terpat: Sanja ja Dominic 1kk ja 10pvä
 

Yhteistyössä