MarraskuunVauvat 2006

unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2006 klo 13:26 Knicke Knackerton kirjoitti:
Pitää alkaa soittamaan isännöitsijälle ja tekemään valitusta naapureista.
Viimeyönä alkoivat soittamaan musiikkia klo 1 ja jatkoivat 3:en asti. Meillä kun on tuollainen iso peili vielä tuota seinää vasten, niin se tärisee melko lailla tuon jumputuksen takia. Lisäksi vielä innostuivat huutamaan. En kyllä itse halua, enkä edes uskaltais mennä oven taakse koputtelemaan että ovat hiljempaa. Siellä kun on äänistä päätellen melkoinen äijäkööri, joilla ei tuo tappeleminenkaan ole kovin vierasta. Ei siinä, jos ne olis vain yhtenä iltana möykänneet, mutta kun se on joka perjantai ja lauantai + jokaikinen juhlapäivä jolloin viinaa ruukataan ottaa.

No tulipas selostettua aika paljon asian vierestä :D

Knackerton ja Jere 2kk
just niin.meillä oli kans kesäasunnon alakerran naapurina sellanen nuori poika joka tykkäs juhlia monena iltana viikossa ja seinät pahvia. yks kesäbiisi alkoi kerran soimaan ihan täysiä toistolla kello 3 yöllä..sikeeuninen mieheni ei herännyt mutta herkkä raskaanaoleva minä istuin tunnin keskellä yötä kuuntelemassa naapurin juhlintaa..ja kerran yöllä mieheni kävi koputtelemassa niitten ovelle ja mä jännäsin saako soittaa kohta poliisit jos vaikka hakkaavat mieheni..mutta olivat sen verran fiksuja että "mullon raskaana oleva vaimo tuolla ja sen pitää saada nukkua .."oli tehonnu.. hehehhe.. :LOL:

unikuu venailee miestään leffasta pikku potkiskeljan kaa..
 
Lauantaita.. Ja taasen täällä silmät ristissä. (kahvia saa hörppiä oikein urakalla jos meinaa että silmät pysyy auki..) Ensin meidän emmi-neiti päätti että hän nyt herää yhdeltätoista syömään, sitten sitä vinkumista kesti pari tuntia ja taas oli nälkä.. sitten sitä valvottiin kolmeen asti.. No sitten meidän eetu-herra päättää herätä neljältä, onneks kuitenkin hiukan ennen viittä sitten sain pojan nukkumaan uudestaan - mies herätettävä kuudelta kun lähti töihin.. eipä sitä kauhiasti tullut nukuttua. No, tällaista tää on välillä. Suht kiukku olen kyllä ollu tänää kun tuo eetukin on nyt sellainen touho että huhhuh.

Tänään meinasin kokeilla mitä neiti tuumaa porkkanasta - perunaa hän jo maistellu.. Onhan hän viikon päästä jo huimat kolme kuukautta. Hirveän nopeasti menny aika - muista edes juuri mitään tästä ajasta :ashamed: . Vielä siis 27 päivää jäljellä - sitten tuo tyyny pois.. (en mitenkään siis odota tuota.. hih)

Kuinka paljon teidän vauvat muuten jo jokeltelee, liikkuu ym? Meidän emmi oikeastaan aloitti vasta kuukausi (onkohan sitäkään) sitten jokeltemaan. Liekö sillä sitten vaikutusta asiaan kun syntyi keskosena? Muuten emmi nyt ei juuri liiku kun tuo tyyny on. Käsillä kyllä vispaa sen minkä kerkiää =) Ja kun hiukan luistan tuon tyynyn pitämisestä, päivittäin saa olla noin puolisen tuntia ilman niin silloin kyllä jalat tekee hurjia potkuliikkeitä..

Mutta, pitänee lähteä tekemään pojalle ruokaa. Mukavaa vuoden vaihdetta ja kaikkea hyvää vuodelle 2007!!

Laura
 
nopeasti se aika on mennyt vauvan syntymän jälkeen, jo 5 viikkoa vierähtänyt. Maanantaina sanotaankin jo että vauvamme syntyi viime vuonna.....taisi tulla muutenkin ennätysmäärä uusia kansalaisia.
Onnellista uutta vuotta 2007! :wave:
 
Hauskaa uutta vuotta kaikille!!!! :wave: Tämä arki yhtä hulinaa kolmen pienen pojan kera ettei paljon ehdi enää kirjoitella..!Vauveli antaa kyllä onneksi nukkua yöllä että jaksaa päivät itse pysyä hereillä....!Pitäisi tässä alkaa muuttoakin kohta suunnitella,ensi viikolla meille tulee uusi avainkoti.yes!Vihdoinkin oma talo!!!mutta kuulutaan taas ensi vuonna ja jaksamista kaikille!!!t hippo ja pikkupojat :heart: :heart:
 
Onnellista alkanutta vuotta :heart: Täällä kasvetaan silmissä :D Ylihuomenna tulee tasan 2kk...Venla on jokellellut jonkun aikaa n. 2viikkoa =) Yöt menee kivasti yhdellä syötöllä ja nukkuu muutenkin rauhallisesti unipussissa, suosittelen!!! Unipussi oli pesussa niin jopa oli levottomampaa nukkuminen. Tissimaidolla mennään ja pakkasessa reilut ½ litraa maitoa, olen kokeillut omaa maitoa pullosta antaa, mutta ei ole neidille pullo kelvannut :whistle: 16 päivä olis seuraava neuvola ja silloin Venla on 2½kk (viimeksi käytiin 1kk neuvolassa). Isommat sisarukset (3v8kk, 2v1kk) ovat kovasti hoivaamassa pikkusisarta :heart: Venla on kaikenkaikkiaan todella rauhallinen tapaus :heart: Nyt nukkumatti kutsuu jo minuakin... :wave:

Himpula & Venla
 
unikuu108
tällanen kyssäri.aika henkilökohtanen, mutta..

oletteko miettineet ehkäisyä nyt raskauden jälkeen? mulle tuli tuo kysymys ajankohtaiseksi ja mietin että mikähän olis hyvä..jos kuitenkin kolmen neljän vuoden päästä halutaan toinen lapsi..

ja hyvää uutta vuotta kaikille!!!

unikuu ja teo 6vk
 
Mulla oli kuparikierukka ehkäsynä ennen Jereä ja ajattelin nytkin sen laittaa. 5v. kuitenkin ehkäisyteho ja olen onneton muistamaan päivittäin jotain pillereitä tai muita.
Tänään kävin jälkitarkastuksessa. Matala oli verenpaine ja lääkäri käski aamuisin alkaa syömään ja suolaista. Harmi vaan, etten kerkeä aamuisin syömään, kun pitää molemmat pojat huoltaa päiväkuntoon. Menee yli puolenpäivän, että saan jotain suuhuni. Olin 10kg kevyempi kuin loppuraskaudessa. Kaikki oli muuten ok.

Huomenna Jerellä neuvola.

Tänään kun olin siellä jälkitarkastuksessa, niin oli mies joutunut Jerelle antamaan korviketta vähän. Se ei ollut oikein kelvannut ja nyt sitten taas oksenneltiin, kun ilmeisesti ei ollut sopinut mahalle. Mulla ei ole onnistunut ei sitten yhtään tuo maidon lypsäminen. Maitoa tulee kuitenkin paljon toisesta rinnasta, kun Jere syö toista. Ajattelin sitten hommata sellasen maidonkerääjän, sais jotain talteen, etteivät vain menis noihin liivinsuojiin ja hukkaan.
Sitä vain mietin, että miten tuota maitoa säilytetään. Pakastimeen siis, mutta jos kerralla tulee vain 10ml, niin voinko laittaa pakastepussiin vai mihin? Ja sitten seuraavan kerran siihen samaan jo pakastettuun maitopussiin, niin että siinä yhdessä pussissa olis lopulta sitten vähän enemmän kuin se 10ml???

 
:wave: meillä oli tänään tytön 1kk neuvola, hyvin on neiti kasvanu, 4275g ja 52cm =) perjantaina tulee jo tasan 1kk täyteen, kyllä tämä aika juoksee :D pitopalveluunkin sain tänään soitettua ja tilattua kakut ja pelit kastajaisiin,jotka on 21.1 =) meilläkään ei oikein pullo kelpaa, vain sillon kun mä oon kaukana :D lypsäny oon pakkaseen, minigrip pussiin oon pakastanu noin 50-100ml yhteen, mut tuo määrä tullu kertalypsyllä.. kukas se kyseli siitä pakastuksesta.. meillä on päästy tossa d-vitamiinissa vasta 2 tippaan per vrk kun niitä väänteitä alko tulla... neiti tykkää nukkua päivät ja illalla herää n klo 22 ja seurustelee klo 24-02 asti :whistle: nooh eiköhä se oikee rytmi jossain välissä löydy, onneksi noi isommat nukkuu aamulla 9-10 asti niin saa itekin vielä kunnon yöunet vaikka nukkumaan meno venyy..

Bellukka ja pikku neiti :heart:
 
Päivi79
Voi että aika mene nopsaa.....meidänkin neiti jo lähestyy kahta kuukautta......

Knicke. Mulla käytössä tuo maidonkerääjä aina toisessa rinnassa kun toista pikkuinen syö. Ehdottoman hyvä kapistus. Mulla tulee joskus 50ml pelkästään herumalla yhdellä syötöllä. Kerään päivän satsit yhteen tuttipulloon jääkaappiin ja illalla sitten pistän aina yhteen minigrip pussiin 50ml ja pakkaseen. Päivän aikana voi kerätä samaan astiaan tuota maitoa ettei 10ml pakasta yhdessä pussissa, mutta maito pitää jäähdyttää ensin ennen kuin kaataa uutta maitoo jo jääkaapissa olevaan.. Jo pakastetun maidon sekaan ei saa kaataa uutta maitoo. Näin olen ymmärtänyt. Korjatkoon joku jos on eri tietoo. Maidon säilymisestä on sitten miljoona eri versioo. Mä olen laittanu heruneen maidon heti jääkaappiin ja siellä maksimissaan vuorokauden. Pakkasessa olen aatellu säilyttää maksimissaan sen 3kk.

Toivottavasti tuosta sepustuksesta sai selvää.....

Voisko joku jälkitarkastuksen läpi käynyt kertoa, että mitä siellä tapahtuu. Itsellä olis viikonpäästä.

 
tolki
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!!!

Yhdyn edelliseen kirjoittajaan, mitä rintamaidon säilyttämiseen ja pakastamiseen tulee. Ei tosin olla vielä kokeiltu tarjota ko. maitoa pullosta... pitäis koklata ennen kuin ei enää pullokumi kelpaa. Ainakin viime viikolla poika yökki rintakumia. Mut vähän tekis mieli lähteä jossain vaiheessa pidemmäksi aikaa alennusmyynteihin, ku vaan puoleks tunniks.

meidän Rasmus on kasvanu huimaa vauhtia. Tänään kävi neuvolan täti ja painoa oli jo hurjat 4360g. Lähtöpaino oli 3100g ja nyt ikää 3vkoa 5pv.

Onkos masuväänteitä muiden riesana... joku taisi kirjoittaa että oli. No, me vaihdettiin jo jekovit deetippohin, ja kokeillaan cuplatoniakin. Se itse asiassa tän illan kokemuksella näyttäis vähän helpottavan... oonkohan liian toiveikas, :whistle: No, mut eilenkin poika huusi kolme tuntia yöllä mahaansa. Onko muilla kokemusta cuplatonista??

Hyvää viikonjatkoa!
:wave:
 
Heipparallaa =)

Oikein hyvää alkanutta vuotta.

Meillä arki sujuu hienosti =) Pikku-ukko on rauhallinen ja nukkuu hyvin.
Vatsavaivoja ei juuri ole. La-iltana oli "luutavasti" jotain vatsanväännettä omista syömisistäni johtuen... niin ainakin luulen :D Meillä kun kellään ei ole vatsavaivoja ollut, niin en oikein osaa tulkita noita vaivoja :ashamed: Annoin silloin illalla 40 ml nania, kun ajattelin että nälkäänsä itkee... hyvin joi sen hörppyyttäen (olipa vaikee sana :D ). Mutta su-aamuna oksenteli kummasti, kun normaalisti ei edes pulauttele kovinkaan paljoa. Enpä ole sen jälkeen tarjonnut muuta kuin omaa maitoani =) ja hyvin menee näin.

Huomenna on 1 kk neuvola, joten kuullaan miten pikkunen on kasvanut =)

Tänään oltiin alennusmyynneissä. Pikkunen nukkui melkein koko ajan ja söi kerran reissun aikana. Hyvä shoppailija =) Hyviä ostoja tein ja matkarattaatkin tuli ostettua. Kyllä oli volvon perä täynnä vaunua, ratasta ja muuta tavaraa :D

Lauriina ja pikku-ukko 4vko1pv
 
Kiitos Päivi79 neuvosta. Pitääkin huomenna heti käydä ostamassa se maidonkerääjä ja alkaa tuota maitoa keräilemään, jotta pääsen joskus itseksenikin jonnekin ilman hirvittävää kiirettä.

Jälkitarkastuksessa ainakin meilläpäin, ensin käydään labrassa pissa ja verinäyte.
Th ottaa sitten ensin sisään ja mittas verenpaineen ja painon. Kyseli sitten joitain kysymyksiä, eikä muuta. Sitten mentiin lääkärille, joka otti papan, tutki vähän epparia ja paineli kohdun. Käski tulla uudestaan parin kuukauden päästä ehkäsyä laittamaan kuntoon (kierukkaan siis olen taasen päätynyt) Voi tosin olla jotain erilaisuuksia, riippuen paikkakunnasta ja lääkäristä..

Nyt vois alkaa jo nukkumaan, jos malttaa, just kun taas loppui iltasyöttö, joka kesti melkoisen ajan, kun Jere oksensi taas kaarella kaiken ulos ja aloitettiin alusta.. :/
 
meillä Aino neiti oli neuvola käynillä 53cm ja 4120g (lähtö oli 50 ja3390) siis 28päivää oli ikää neitillä.....

nyt vuosikin kerrinnyt vahtuun.... neiti syö 1-2krt yössä riippuen mihin aikaan illalla nukahtaa yö unille ekaväli on noin 4-5h toinen noin 3h....et saadaan hiukan itekkin unta.... :D

kuinkas muilla vauvat reagoi raketteihin... meillä aino ei oikeastaan välittänyt koko paukkeesta paitsi niistä isoimmista paukuista säpsähteli oli sisällä kun ite ammuttiin paukkuja (asutaan siis okt:ssä) ravasin kyllä vähän välii kattomassa et mitä neiti tykkää paukkeesta :/ :D

meilläkin on alettu jo jokelteleen hiukan.... :) veljet tykkäis hoitaa siskoo mut ei oikein vielä hallitse liikkeitään nin täytyy hillitä poikia liikkeet siis rajuja ja äkkinäisiä... :/ :ashamed: <br><br>
 
Pari itkuista yötä takana.. viime yönä emmi kuitenkin jo nukkui hienosti, heräsi vain kerran syömään. Itse olin niin väsy, että nukahdin eilen O.C:ta katsoessani sohvalle. Huomaa ettei pariin vuorokauteen ollut nukuttu kuin ehkä kuutisen tuntia yhteensä.

Soittelin tuossa polille eilen.. Ja JEE!! Mä sain emmin viimeisen lonkkakontrollin ajan muutettua ja nyt meillä enää viikko ja sitten toivottavasti tuo tyyny on poissa. En voinut edes itkuani pidätellä puhelimessa kun soitin sinne ja sanoin että en minä jaksa neljää viikkoa kuunnella tuota itkua ja huutoa. Onneks oli kiva sairaanhoitaja ja ymmärsi. Emmistä huomaa kyllä että neiti haluaa jo kovasti liikkeelle. Aina kun tyynyn ottaa jaloista pois niin neiti yhtä hymyä ja koittaa kierähtää kylelleen :)

Mutta, tällaista meille. Menenpä tästä laittaa pesukoneen pyörimään, taas vaihteeksi, niin saavat lapsoset puhtaita vaatteita.

 
Hei

Meillä aurinko paistaa pitkästä aikaa, ihanaa =)
Ollaan lähdössä pikku-ukon ja koiran kanssa vaunukävelylle nauttimaan auringon paisteesta. Isommat pojat ovat mamman luona päiväkylässä.

Neuvolassa käytiin aamulla, poika painaa 4745g ja pituutta oli 57 cm, pitkä, hoikka poika on :heart: Ja ikää on päivää vaille 1 kk :heart: Ihana ja rauhallinen kullannuppu :heart:

Olen muuten tosi tyytyväinen tähän kantoliinaan eli minulla on tämä amazonas carry me-komboliina. Pikku-ukko viihtyy tässä tosi hienosti ja itsellä jää kädet käyttöön eikä niska väsy =) Suosittelen lämpimästi, jos liinan hankintaa ajattelette.

Mutta nyt ulos, ihananaista päivän jatkoa =)

Lauriina ja pikku-ukko 4vko3pv<br><br>
 
Loistokasta uutta vuotta kaikille!!

Ekaks ehkäisystä,kun joku siitä kyseli.Mulla oli just tänään jälkitarkastus ja samassa yhteydessä sain lääkäriltä minipilleriresptin.Tuntuu vaan enemmän mun jutulta kun kierukka,pillerit on semmonen tuttu ja turvallinen juttu :D

Sitte mulla olis tämmönen pöhkö kyssäri..Osaako kukaan sanoa,miksi vauvoille tulee vatsan väänteitä aina öisin?
Tai onhan niitä päivisinkin,mutta öisin paljon pahemmin?
Meillä kanssa poika valittelee vatsaansa paljon öisin,onneksi myös nukkuukin :D

Mites onko kenenkään lapsella ollut napatyrää?
Meillä semmoinen on ja olisin halukas kuulemaan miten muilla on sen suhteen mennyt,onko poistunut aikanaan itsestään vai mitä?

Oliskohan tässä taas vähäksi aikaa,hyvät yöt ja hellät tunteet :D
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 15:10 mimosa kirjoitti:
Unikuu!

missä synnytit? meidän poika syntyi tyksissä 21.11. klo 03.01. onko teillä mennyt kaikki hyvin? onko paljon kasvanut? Utelias vain koska saman ikäinen.
moikka.
jeps. kävin helsingin kätilöopistolla pyöräyttää tän pötkäleen. tähän mennessä suht hyvin.nyt teolla eka flunssa.alkoi reilu viikko sitten kurkkulimalla ja ihmettelin kun ei meinannu asettua makuulleen iltaisin vaan kitisi ja syömisestä tuli ihme taistelua.. sitten yhtäkkiä äkkäsin että poikahan ei saa henkee kunnolla kun on selällään. ja tietty tissi suussa vielä vähemmän.. päivisin nukkui lähinnä mun sylissä kun heräs aina kun olin laskenut sen sänkyynsä..
no parin yön verran valvoin ja vahtasin hengitystä kun räkää ei ollu eikä kuumetta.kunnes viime su aamuna valvotun yön jälkeen päätin viedä pojan lääkäriin.ne imi pelkästään toisesta sieraimesta hillittömän määrän räkää ja otti verikokeita ja keuhkokuvia mut ei onneksi ollut rs-virusta..eikä kuumetta tai kohonneita tulehdusarvoja.
keittosuolatippoja vaan käskivät ja jos nousee kuume tai hengitys ei kulje niin takas vaan sairaalaan.
poika on kasvanut hyvin mun mielestä.
lähtöpaino oli 3410g 50cm,
8pv ikäisenä 3625g ja 52cm,
reilu 3viikkosena 4555g ja 56,5 cm
ja nyt 6vk ikäisenä 5454 g, pituutta eivät mitanneet.
että on oltu ruoka-aikaan kotona.

nyt alkanu enemmän hymyilee, myös mulle.. aikasemmin hymyili vain iskälle ja mulle silleen ihan vähän..enemmänkin "että tunnetaanko me jostain"-vienoja hymyjä..
ja ollu koko ajan rintamaidolla pelkästään.kakkaa tulee joka päivä ja teo on onneksi säästynyt enimmiltä vatsavaivoilta. vähän reagoi joihinkin ruokiin,mun rintatulehduksen aikana syömääni antibioottiin sekä d-vitskuihin. (joista kummastelen että miksi niissä on alkoholia?tuon ikäiselle annettavisa tipoissa alkoholia?en tajua miksi sitä pitää työntää joka paikkaan..)

muuten on ollu kiirettä.vaikka täällä kotona ei siisteyden puolesta siltä näytä. mieheni tekee ruuan,käy kaupassa ja siivoilee ja auttaa jos pyydän jotain.. mutta yleiskunto asunnossa on kaaos.jos aloittaa jonkun esim verhojen ompelemisen niin teo herää jossain vaiheessa.ehkäpä juuri siinä vaiheessa kun ne on melkein valmiit ja projekti jää siihen.ehkäpä juuri keskelle olohuoneen lattiaa.jossa ne sitten lojuu pari päivää. kunnes jossain välissä viikkaan ne pois..

nyt vähän jännittää kun mieheni menee takas töihin tän kuun puolen välin aikoihin että ku jään itekseen pojan kaa koko päiväksi.tietty kaikkki menee hyvin mut pitäähän sitä jännätä.

mieheni sanoi että helsingin kaupunki maksaa kierukan synnytyksen jälkeen..tietääkö joku pääkaupunkiseutulainen tästä tarjouksesta?

rytmi meillä on edelleen ihan päin honkia,kuten näkyy..kirjoitan tätä 3aikaan yöllä..sit herätään puolen päivän aikaan..

mut nyt päästän toisen osapuolen koneelle..

unikuu ja teo-nuhanenä<br><br>
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2007 klo 19:19 Knicke Knackerton kirjoitti:
Mulla oli kuparikierukka ehkäsynä ennen Jereä ja ajattelin nytkin sen laittaa. 5v. kuitenkin ehkäisyteho ja olen onneton muistamaan päivittäin jotain pillereitä tai muita.
mites toi kuparikierukka kun jossain ehkäisyneuvontasivuilla sanotaan sen miinuspuoleksi että sen laittaminen ja poisottaminen koskee,samoin muita miinuksia tuli kuukautisvuodon määrän lisääntymisestä ja kuukautiskipujen voimistumisesta ja kenties nikkeliallergiasta..
ilmeisesti sulle ei ole tullu haitoja kuparikierukasta..


unikuun yölliset mietinnät..
 
miten muiden 6vk ikäisten yöt sujuvat. Viime yönä meillä ei nukuttu ollenkaan, kummallista ähkimistä jatkuvasti, eikä maitoakaan mennyt kovin paljoa. Nyt aamupäiväkin ollut itkua. Ei tunnu et olis lämpöäkään, eikä muutenkaan sairaalta. :/ :(
 

Yhteistyössä