MarraskuunVauvat 2006

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 12:32 Sinna kirjoitti:
Meillä likka kakkaa turhan harvoin, ennen monta kertaa päivässä ja nyt 3, 4 vrk:n välein, tänään on jo 5 vrk:i menossa :( Syömisestä ei tahdo tulla mitään kun vatsaa niin vääntää, ja ainoa asento missä on hyvä olla niin mahallaan.
Sinna ja Sara suunnilleen 2 kk
Meillä myös pikku-ukko kakkaa tosi harvoin. Väliä saattaa olla jopa 6 päivää, mutta vaivaa ei onneksi ole. Mutta sitten sitä tavaraa tuleekin kerralla kunnon lasti :D siinä ei meinaa vaippa riittää...

Päivällä nukkuminen on meillä aikas levotonta :/ mielellään nukahtaisi syliin ja sitten vaunuissa itkee tuttia vähän väliä :/ eli koko ajan pitäisi tutti olla suussa päiväunilla. Yöllä ei onneksi tätä ongelmaa ole, nukkuu putkeen jo 6-7 tuntia =) ja sitten vielä syötön jälkeen 4-5 tuntia =)
No, kaikki ei voi olla hienosti :whistle: ja mieluummin nukun yöllä itsekin yöllä hyvin =)

Lunta kovasti odotellaan tänne eteläänkin. Koiran tassut´ja sisällä matotkin pysyisivät vähän puhtaampina.
Mutta nyt päiväkahville :wave:

Mukavaa tiistain jatkoa kaikille =)

Niin ja tsemppiä lasille, toivottavasti saatte tyynyn jo pois.

Lauriina ja pikku-ukko 1kk5pv
 
Terveppäterve!!
Kiitoksia napatyrä vastauksista :D Samalta kuulostaa mitä meillekkin on neuvolatäti/lääkäri puhunut.Mekin painellaan npaa alas,välillä auttaa vatsanväänteisiin,tuntuu et ilma jää napaan kiertämään eikä muuten tule ulos kun painaessa :D

Meillä oli sunnuntaina ristiäiset,poika sai nimekseen Lukas Ilmari Kristian.Nukkui koko kasteen ja juhlan ajan :) Vieraat ihmettelivät ja kehuivat kuinka rauhallinen poika meillä on.On se aikamoista järjestellä juhlia,olin todella väsynyt illalla kotiin tultaessa ja jalkoja särki seisominen ja korkokenkien käytön takia yleensä kun käyttelen mielelläni vain lenkkareita :)
Että semmoista nyt täytynee mennä syöttämään Lukasta :)
 
Heh

Prinsessamme kolmen päivän kakka-paasto päättyi viime yönä ja kertynyt tavara tuli sitten ulos oikein suuremmalla erällä. Oli koko tyttö yltä päältä kakassa, samoin hoitoalusta ja äitikin... Oli ihan pakko herättää isukkikin avuksi kylpyvettä laskemaan ja hoitoalustaa siistimään.

Aamulla sama juttu uudelleen, mutta osasin jo olla varuillani ja ujutin vauvan bodysta kaula-aukosta. B)

Alma on ollut kaiken kakkimisen jäljiltä kenties vielä entistäkin paremmalla tuulella ja ennen kaikkea -nälkäinen... :whistle: ;)

Jahas, arvatkaapa vaan vääntääkö sylissäni oleva neitokainen kakkaa jälleen... Vaipanvaihtoon siis käy tiemme taas...

Bliss ja Alma 2kk tasan!
 
Ja minä voisin pomppia kattoon...

Emmi sai tyynyn pois, pituuskin mitattiin ja neiti on nyt 55,8cm. Eli hienosti kasvanut pituutta.. syntyessään siis 46cm..
Hiukan saatiin kyllä taas murehdittavaa. Emmi kun ei oikein jaksa seurata silmillään. Tosin lääkärikin sanoi että se voi olla ihan siitäkin kun emmi kuitenkin oikeasti vasta 2kk - eikä kolme, vaikka nyt syntyikin kolme kuukautta sitten. (kylläpä oli taas fiksusti sanottu :ashamed: ) Nyt kuukauden päivät seurataan tilannetta ja jos katse ei ala kohdistumaan passitetaan meidät seuraavaksi neurologin luokse.. huoh. Mutta, nyt minä nautin tästä tyynyttömyydestä.
Viime yö taas meni minulla viiteen asti.. sitten asettui neiti vasta omaan sänkyynsä.
Jotain minulla oli mielessä äsken mitä minun piti kysymäni teiltä.. mutta enpä minä sitä enää muista.. Ei varmaan ollut sitten niin tähdellistä kysyttävää =)

Mukavaa päivän jatkoa ja :hug: kaikille!

Laura ja emmi ilman tyynyä =)
 
Päivi79
LaSille ja Emmille onnea tyynyttömyyteen. Nautitte varmasti molemmat siitä :)

Meillä kävi aamulla hieroja (virallista titteliä hänelle ne tiiä) ja hieroi neitiä ja opetti mulle vyöhykepisteet. Jalkapohjiin painaessa tyttö rupes kamalasti itkeen ja siellä on just vatsan alueen pisteet. Pitäisi nyt sitten helpottaa viikonloppuun mennessä tytön iltahuutoa. Koliikkia ei ole. Kamomillateetä käski myös mun juua. Että on ällöttävän hajuista.

Kuinka paljon teiän 2kk:n ikäiset nukkuu päivällä? Meillä ei oikeestaan edes tiietä mitä päikkärit tarkoittaa. Satunnaisesti voi nukkua pari tuntia, mutta muuten on semmoista esim. 15min sitterissä.....

Hirmuisen seurallinen tyttönen meillä ja kova hymyilemään. Hieroja oli ihan myyty. Sanoi myös että koska lapsi niin jäntevä ja eloisa, niin kohta lähtee liikkeelle. Hänen lapsensa oli pienenä samanlainen ja lähti kävelemään 8kk:n ikäisenä............oli kuulemma hurjaa vanhemmille....huh huh....

Elikkäs täällä sitä elellään maidontuoksuista vauva-arkea ja tällä hetkellä myös kaalinhajuista, koska yritän ehkäistä rintatulehdusta. Kipuja ilmeni toissä yönä. Eka tulehdus tuli pian synnytyksen jälkeen ja siihen piti syyä antibiootit. Seuraavan sain estettyä kaalimössöllä ja nyt menossa kaulitut kaalinlehdet kun tuo mössö oli niin tujua että huh huh. No taitaa tääkin tehota.
 
tolki
Päivi79: Luulenpa että se hieroja oli vyöhyketerapeutti, tai ainakin on vauvaltasi painellut samoja pisteitä, ku meidän pojalta! Meille terapeutti suositteli Vauvanilo -nimistä yrttiteetä, joka on Frantsilan valmistamaa suomalaista luomutuotetta. Mun mielestä ei oo pahaa, mut tykkään yrttiteestä muutenkin. Ja maitotuotteet, suklaa, kahvi pois pariksi viikoksi. V.terapeutti sanoi, että yleensä masukivut helpottaa parin kolmen viikon jälkeen, ku hoito aloitettu ja käyntejä tarvitaan usein 3-6.
Eli kova kipuitku tuli suolistoalueelta kun eilen käytiin vyöhyketerapeutilla. Itki ihan lohduttomasti myös kun paineltiin vasemman silmän pistettä. Pojalla on nimittäin rähminyt syntymästään asti vasen silmä. On varmaan kanavat vielä niin ahtaat.
Mut tuloksia tuosta vyöhyketer.käynnistä nähtiin heti! Rasmus nukkui eilen koko päivän käynnin jälkeen. Illalla ähräsi tuttuun tyyliin 23.30-1.30, muttei itkenyt juurikaan kipuja! Aamu oli huomattavasti helpompi ja tämän päivän poika on ollu itse aurinko!!!!!! Ja äiti on hyvin levännyt =) =) (herättiin klo 11.30)
Mennään perjantaina uudelleen v-terapeutille. Ja antoi kotiohjeeksi pisteiden hierontaa jalkapohjista. TÄnään kun hieroin, niin poika itki samaan tapaan ku eilen. Eli kipeää on vieläkin.
Mut siis tosi tyytyväisiä ollaan, et näyttäisi Rasmusta auttavan toi terapiamuoto. =) Suosittelen masukipuisille!

(menipä mainostamiseksi :whistle: )

Kirsi ja tyytyväisempi Rasmus 1kk 3pv
 
kotiäiti-76
Hei!Kirjoittelin tuonne marrasmasuihin silloin tällöon..ttänne en ole saanut aiakiseksi vielä kirjoittaa..Meille siis poika syntyi 15.11 ja oli 3915 ja 49 senttiä.Tosi paljon poika kasvaa ja tissillä vielä toistaiseksi..parremmalla ajalla taas enempää =)
 
unikuu108
:wave:

hello mammat ja vaavat!!

käytiin taas tänään lastensairaalassa kun nuha on vaihtunu röhäksi ja ne imi taas menästä limaa ja nyt poika nukkunut pisimmät unet kahteen viikkoon reilut 2 tuntia nyt..kuudelta lähdettiin sairaalasta.simahti siellä melkein heti limaimun ja sit on nukkunut parvekkeella seiskasta lähtien..yleensä kun nukkuu niin tunti tai korkeintaan kaksi ja alkaa vääntelehtii.
äsken mieheni kävi kattoo että onko se edes hengissä enää kun ei kuulu inahdustakaan ja otti kopan sisälle. nyt se vetää sikeitä ulkovaatteissaan tuoss olkkarin lattialla..heheh..ihanaa.tarkoittaa sitä että mäkin saan nukuttua ensi yön..
jes. ja oli painoa taas tullu 10pvssä lisää puoli kiloa eli mojovat 6020g on lasissa. on neuvolantäti tyytyväinen kun mennään ensiviikolla sinne.mullakin on jälkitarkastus sit kans.

onkos teillä kellään hyviä vinkkejä sammaksen poistoon teon suusta ja mun rinnanpäistä?

unikuu ja teo vajaa 2kk
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 20:46 unikuu108 kirjoitti:
:wave:

hello mammat ja vaavat!!

käytiin taas tänään lastensairaalassa kun nuha on vaihtunu röhäksi ja ne imi taas menästä limaa ja nyt poika nukkunut pisimmät unet kahteen viikkoon reilut 2 tuntia nyt..kuudelta lähdettiin sairaalasta.simahti siellä melkein heti limaimun ja sit on nukkunut parvekkeella seiskasta lähtien..yleensä kun nukkuu niin tunti tai korkeintaan kaksi ja alkaa vääntelehtii.
äsken mieheni kävi kattoo että onko se edes hengissä enää kun ei kuulu inahdustakaan ja otti kopan sisälle. nyt se vetää sikeitä ulkovaatteissaan tuoss olkkarin lattialla..heheh..ihanaa.tarkoittaa sitä että mäkin saan nukuttua ensi yön..
jes. ja oli painoa taas tullu 10pvssä lisää puoli kiloa eli mojovat 6020g on lasissa. on neuvolantäti tyytyväinen kun mennään ensiviikolla sinne.mullakin on jälkitarkastus sit kans.

onkos teillä kellään hyviä vinkkejä sammaksen poistoon teon suusta ja mun rinnanpäistä?

unikuu ja teo vajaa 2kk
Vichy tai puolukka. Teolle suuhun vaikka pumpulipuikolla sammaksen päälle ja itselles rinnanpäihin. Näitä ne neuvolassa suosittelee ennemmin kuin antavat sitä oikeaa kuuria..
 
Vinkki tuohon sammakseen:

Osta makeuttamatonta karpalomehua. Se on paljon helpompi levittää vauvan suuhun kuin puolukka ja on varmasti yhtä tehokas. Apteekin vanupuikoilla hyvä levittää ja muista myös poskiin ja ikeniin molemmin puolin. Rinnanpäille vichyssä liottamista ja reilusti ilmakylpyjä ja miksei karpalomehuakin. Pese liivinsuojat 60 asteessa ja rintaliivit päivittäin.

Jatka kolmisen viikkoa useampi kerta päivässä. On veemäistä hommaa mutta ei se muuten lähde.
 
Päivi79
Rotavirusrokotteesta. Meiän tyttö sai ekan satsin tiistaina. Hoitaja sanoi että vatsanväänteitä voi olla. No meillä neidillä muutenkin ilmavaivoja ja tuota iltahuutoa joten siihen en osaa sanoa, mutta ehkä oli hieman väsyneempi. Voi olla että neuvolareissukin väsytti. Eli ei meille ainakaan tullu mitään oireita.

Kallishan tuo lääke on mutta me ei edes epäilty ottaa. Kovasti maiskutteli ja irvisteli kun hoitaja suuhun sitä laitti.

Meillä oli tuo hieroja käymässä eilen aamulla ja kovasti sitten hieroskeltiin tyttöä eilen pitkin päivää ja mä join kamomillateetä. Kokeilimme myös toistakertaa "valvottu uni"-systeemiä ja en tiiä mistä sitten loppujen lopuksi johtui, vai oliko kaikkien yhdistelmä, mutta neiti nukahti 20 minuutissa. Jonkin verran huusi, mutta nukahti. Aivan ihanaa. Yleensä nukuttamiseen on mennyt tunti kaksi ja tyttö huutanut niin että hiki märkä. Jospa tämä tästä :)
 
tolki
Päivi79: kerroppa mikä toi valvottu uni -systeemi on! Rupes kiinnostamaan. =)
Täällä ollut itkuinen päivä. Rasmus suorastaan kiljuu masukipuaan. Täytyy mennä munkin nyt nukkumaan ennen iltaitkuja. Onneks huomenna on vyöhyketerapia.
Hyvää loppuviikkoa!
 
Heipsis =) Lauriinas me ollaan otettu rotavirusrokote, otettiin heti Venlan ollessa 6 viikkoa, aine meni hyvin alas ja mitään oireita ei siitä tullut =) Ensi tiistaina on toinen satsi edessä =) Täällä arki rullaa mukavasti..Venla kasvaa ihan silmissä ja alkaa painaa jo käsiin kun sylissä aikansa pitää ;) Meillä on tuo sammas ongelma edelleen..tuntuu, ettei millään pois saa :/ mulla on se varmaan rinnanpäissäkin...oon kokeillu puolukkaa, mutta siitä tuli masu kipeeksi, vaikka vaan ihan vähän laitoin..ja Vichy vedellä olen myös kokeillut, mutta en kai sitten riittävästi..kuinka kauan tätä sammasta yleensä yritetään hoitaa kotikonstein? Ja mitä haittaa siitä voi olla? Sitkeessä tuntuu olevan! Mukavaa loppu viikkoa :wave:

Himpula & Venla 2kk 8 päivää :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 10:48 Lauriinas kirjoitti:
Hienoa Lasi, että saitte tyynyn pois =) Onnea :flower:

Oletteko miettineet tai jo ottaneet rotavirusrokotteen? Kokemuksia tästä kaipailen =) Olen ajatellut sen pikku-ukolle ostaa, kun esikoisella aikanaan oli rotaripuli ja se oli kova tauti :(

Lauriina
Otimme tälle nuorimmalle, toinen lapsemmehan sai rotavirusrokotteen aikoinaan siinä rokotetutkimuksessa. Nuorikko sai lieviä oireita. Oli ensimmäisen ja toisen päivän yökkivä ja selvästi mahaa väänsi, sitten kakka haisi erilaiselle neljän päivän ajan, pahalle, mutta muuten se oli ihan normaalia. Ja oli kahden päivän ajan tosi haluton syömään, söi, muttei kuten ennen rokotusta. Sekin meni ohi, nyt se ahmii taas. Eli hyvin vähäisillä oireilla mentiin eteenpäin.

Toisen lapsemme kohdalla en huomannut oikeastaan mitään eroa normaaliolotilaan verrattuna, koska pojalla oli aina vatsanväänteitä, rikkonaiset yöt kiusana ja hän oli melko itkuinen koko vauvaiän. <br><br>
 
unikuu108
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 22:55 HIMPULA23 kirjoitti:
Meillä on tuo sammas ongelma edelleen..tuntuu, ettei millään pois saa :/ mulla on se varmaan rinnanpäissäkin...oon kokeillu puolukkaa, mutta siitä tuli masu kipeeksi, vaikka vaan ihan vähän laitoin..ja Vichy vedellä olen myös kokeillut, mutta en kai sitten riittävästi..kuinka kauan tätä sammasta yleensä yritetään hoitaa kotikonstein? Ja mitä haittaa siitä voi olla? Sitkeessä tuntuu olevan! Mukavaa loppu viikkoa :wave:

Himpula & Venla 2kk 8 päivää :heart:
mä oon kyllä kans ihan kypsä siihen..huomasin tuossa myös että sain siitä samaisesta rintatulehdusantibiootista myös alapään hiivatulehduksen..ärsyttävää..
 
Päivi79
tolki.Kirjastosta lainattiin kirja: "vauvan uni -käytännön ohjeita vanhemmille (Siobhan Sterling). Tuo valvottu uni on semmoinen että vauva jätetään yksin itkemään sänkyyn aina hiukan pidemmäksi aikaa ja lopulta hän luovuttaa ja nukahtaa. KUULOSTAA JULMALLE! Myönnän ja tiukkaa se tekeekin mutta kun meillä on ollut tätä iltahuutoa nyt synnytyksestä lähtien niin se on ihan sama lohdutatko vieressa huutavaa lasta vai kokeiletko jotakin josta voisi olla apua.
Me ollaan tehty niin, että tyttö yöpukuun, yövaippa ja tissille. Tissittelyn jälkeen halit ja suukot ja toivotettu kauniita unia ja sitten omaan sänkyyn (siis tyttö nukkunut omassa sängyssä aina yöt ja huutoa meillä ei koskaan öisin tissin jälkeen vaan ainoastaan tuo illan nukahtaminen on vaikea).
Vauva annetaan olla rauhassa 1-5min (vähintään tuo minuutti) vaikka itkisi. Sitten mennään ja lohdutetaan ja voi nostaa syliin. Kun rauhoittuu niin lasketaan takaisin sänkyyn ja mennään pois ja odotetaan nyt 10min. Sitten taas lohduttamaan.
Meillä edellisyönä tyttö nukahti 20min ja huomas että osasi nukahtaa itse. Ennen meillä kaksikin tuntia silitelty ja heiluteltu huudon kanssa.
Eilen illalla ei onnistunut. Kovasti ilmaa vatsassa. Tissille lopulta kahden tunnin kuluttua rauhottui.
En tiiä auttaako mutta kokeillaan. Myös hieronta meillä nyt kokeilussa. Toivotaan että tyttö alkaisi rauhottumaan nuo illat.
 
Heip,

Kiitos kaikille rokote-vastauksista :flower: Kyllä me päädyttiin se myös ottamaan... taatusti parempi vaihtoehto kuin sairastettu ripuli :/

Tänään oltiin lastenlääkärin kontrollissa ja sivuääni oli melkein hävinnyt, kuului enää aivan pienenä suhahduksena, joten reikä on sulkeutumassa =) Eikä sillä ole mitään vaikutuksia =)
Pikku-ukko kasvaa ihan silmissä. Aluksi ei paino oikein lähtenyt nousuun, mutta nyt huomaa itsekin. Ensi viikolla välipunnitus neuvolassa, mutta uskon tuon painon nousseen hienosti =)

tolki laitoin sulle muuten yv:tä :whistle:

Meillä tuo tutin tarve päiväunilla taisi olla väliaikaista :whistle: nyt jo muutama päivä mennyt hyvin ja on nukuttu 3-4 tuntia putkeen =) Ehkä oli jotain vatsanväännettä silloin :/

Nyt kutsutaan äitiä, joten :wave:

Lauriina<br><br>
 
Kiitos Lauriinas. Mukavalta tosiaan tuntuu kun tyyny poissa, vaikkakin vielä on hakusessa että kuinka vauvaa pidetään sylissä =) Ihan oikeasti, kun kolme kuukautta tyttö ollut sellainen paketti, mitä vaan kantaa - niin nyt huomaan että mietin mihin kummaan laitan käteni.

Meillä oli viime yö pitkästä aikaa suht rauhallinen, vaikkakin minä taasen jouduin nukkuu tytön kanssa tuossa sohvalla.. Kokeilen nyt noita disflatyl-tippoja, jos ne nyt auttaisi hiukkasen. (kiitos muuten jollekin vinkistä joka kirjoitti noista täällä.. en muista kyllä kuka..sori)

Pitäisi lähteä laittamaan matot pihalle, kerrankin kun on pakkasta niin tuulettuisi kunnolla. Ja sitten koittaisi se niin mukava puuha; ämpäri ja rätti ja eiku könyämään lattialle :)

Mutta, eikus mukavaa viikonloppua teille kaikille.

Laura
 
unikuu108
moikka.

mä täällä oon nyt taas ainut joka valvoo meidän perheestä. teo nukkuu levottomasti ja mä en siksi saa unta..mieskin nukkuu ku tukki..
eilen annoin pikkasen tuttelia teolle ihan maistatus mielessä,kun tulen olemaan ensi kuussa muutamia iltoja pois kotoa niin ei tule hätää sit..

mä sitten kävin eilen keräämässä voittopisteet anoppilassa kun vedin herneet nenään siellä mieheni äidille ja mummille :saint:

teo nukahtaa vaunuissa aina,niinku vauvat yleensä ja kun menimme sisälle niin teo oli puoliunessa kopassaan.mieheni äiti hyökkää siihen, ottaa kantokopan ja vie sen makkariin.ottaa pojan pois kopasta.riisuu päälysvaatteet ja menee olohuoneeseen sohvalle istuu pojan kaa. ilman että edes sanoo meille mitään että voikohan tän täältä tai mitään.ottaa vaan..
sit teo puoliunisena ihan vieraan tyypin sylissä alkaa vänistä niin mieheni äiti kysyy et onkohan sillä nälkä..mä siihen että: tai väsymys kun se olis voinu nukkuu jos et olis ottanu pois kopasta..
otan pojan ja meen koklaa nukahtaisko se vielä.tarjoon vähän huikkaa ja se torkkuu hetken siinä,muttei nukahda enää.sit mennään takas olkkariin.
soppa silti ihan valmista..ihmettelin mielessäni et miten kolmen lapsen äiti ja aikuinen nainen voi olla noin pösilö että repii puoliunisen lapsen kopastaan vain saadakseen sen syliin.
ja tää on jo kolmas kerta siksi repesin niin..

sit vajaa tunnin päästä levoton poika joka on aika väsy niin on mun sylissä ja syötän sitä katellen telkkua silleen et teon pää on ohuen harson alla ettei ihan tarvii kaikille sukulaisille tissejään näytellä..anoppi siis hätyytti paikalle lauman siskonsa lapsia, siskonsa, sen miehen ja äitinsä kun tulimme. paikalla oli silloin jo mieheni kaksi veljeä.. koko suku ihmettelemässä uutta tulokasta.mikä ei sinänsä haittaa muuten mut tässä sopassa se alkoi kans kiristää..
no syötän poikaa rauhassa niin mieheni mummi tulee siihen et se tukehtuu tuonne ja alkaa sörkkimään harsoa pois.
mä oon et antaa olla sen vaan siinä.eikä se mihinkään tukehdu.
mummi kiertää asunnon ja palaa vieren seisomaan ja että eihän se nyt enää syö siellä..mä oon et kyllä se nyt syö.
ja taas se ottaa jonkun pikku lenkin ja taas..no ei se kyllä nyt enää syö..
ja mä oon että kyllä se nyt on tuolla.ja sama syökö vaiko nukkuu mut joka tapauksessa sitä ei häiritä kun tyttäres jo kerkes vetää sen puoliunisena kopastaan, niin antaa sen nyt olla rauhassa. tässä mennään nyt tän vauvan ehdoilla eikä ihmisten jotka haluu sitä paijata ja sylitellä. että sen kerkee kyllä.

mummi meni hiljaiseksi eikä enää jankannu.
koko muu suku kuuntelee viereisessä pöydässä ihan hiljaa ja mä oon ihan hiilenä..että hyvänen aika ku pöölöjä aikuisia.

unikuu the paras miniä ikinä ja teo sulkkupoika 2kk
 
Unikuu:
Mulla on anopin kanssa myöskin hieman mielipiteissä erilaisuuksia. Lähinnä tuo esikoinen on hälle sellanen, ettei kestä hänen itkuaan hetkeäkään. Ja sen tuo Aksu tietää varsin hyvin, joten aina kun mennään anoppilaan, niin siellä on heti termiitti tuhoamassa joka paikan ja riehuu ja sitten anoppi mulle ihmettelee, että miten tuo Aksu on aina niin villinä, että et varmaan käytä häntä tarpeeksi ulkoilemassa. Juu'u, tottakai 2-vuotias tuhoaa jokapaikan, jos hänelle se melkein luvan kanssa suodaan, oli ollut kokopäivän ulkona tai sisällä.
Viime kesänä sanoi, että vaippa pitää pojalta saada pois, sanoin että kokeiltu on, ei taida olla valmis kun vaan pissailee lattioille. Intti vain vastaan, että "kyllä se pitää potalla alkaa käyttämään, että minä olen 4 lasta kasvattanut, että kyllä minun neuvoja PITÄÄ kuunnella". Hän on 4 omaa lasta kasvattanut, joten minun ei PIDÄ kuunnella hänen neuvojaan omien lasteni suhteen. Raivostuttaa välillä nuo anopin toimet.


Ei sinällään muuten ärsyttävää, mutta tulipa vain mieleen tuosta unikuun sukulaismummosta, että kerran eräs vanhempi rouva seuras kun imetin rintakumin kans esikoista, että: Jaa, sitäkö nykyään imetätään tuollasen plastiikan läpi. Ilmeisesti ajatteli, että jotenkin en halua vauvan koskevan minun rintaan ja sen takia on "plastiikka" käytössä :D
 


heippa taas.

otimme kans tossa joku aika sit sen rotaviirus rokotteen,kannattaa ottaa jos vaan raaskiin(aika kallis 139? tai olla hinta??)meillä söi juulia sen hyvin eikä valunu suusta pois yhtään.oireita must siit ei tullu.

levolak ny käytössä,ummetus o sillä aika hyvin pysyny kurissa,mutta sen eteen neiti joutuukin kiskomaan sitä 7.5 ml päivässä ku maksimi ton ikäsillä o 10 ml.(pierettää aikalailla,vaikka annan ohjeen mukaan sen osissa ku se kuulemma vähentää siitä aineesta johtuvia ilmavaivoja.)

juu että meni kastejuhla hyvin.juulia meidän emännästä nyt sitten tuli.
jo ollaan puhuttu toisen pikkuisen hankkimisesta,että olisi sitten juulialla leikkikaveri suht saman ikäinen.(joka jää valitettavasti viimeiseksemme,koska olen tuota lapsettomuuspuolen väkeä)

Joskus nuorena haaveilin että saan 3 lasta, mutta elämä päättikin sitten toisin.(oli niin ihme että saimme tämän esikoisemmekin)mutta pakko tyytyä siihen mitä annetaan.harmi vaan etten saa muiden äitien lailla haaveilla..ku jos meille toinen pikkanen suodaan ni sit on tehtävä se sama surutyö jota jotkut tekee 3:nen tai 4:nen nje. kohdalla ku on tullu lapsiluku täyteen omasta mielestä, ni mä joudun sen tekemään pakon eessä ku enenpää en saa vaikka kuinka haluaisin,rukoilisin ja jalkaa maahan polkisin..

ääh ei auta valittaa..(sitä se välillä se epäreiluuden peikko iskee..)

hyviä vointeja kaikille pikkasille ja äityleille.

T:kaisa ja juulia 11 vko


 

Yhteistyössä