MarraskuunVauvat 2006

eipä oo meilläkään yhdelläkään lapsella ollu sitä konttauskypärää enkä aio ostaa nytkään, kyllähä niitä kolhuja tulee mutta kyllä on päät kestäny =) maissivelliä oon nealle antanu iltaisin, ei oikein tykkää mut ottaa vähän, ja soseitakin on syöty, peruna-porkkanaa ym.. ja ilmeet on ollu mahtavia kun uutta makua on saanut =) jaahas jos sitä lähtis takas tonne pihalle vaikka kova tuuli siellä on mutta lapset nauttii =)
hyvää viikon alkua kaikille :wave:

Bellukka ja Nea pian 5kk :heart:

ps, ens perjantaina on 5kk neuvola =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 13:32 hippo76 harmaana kirjoitti:
Meillä on nyt pikkuisella korvakierre,jo kuudetta kuuria syöpi mutta minkäs teet kun ei parane.Täältä ei ihan helpolla laiteta putkitukseen,olen jo sitä kysynyt ja seuraavasta kerrasta sitten lähete polille. T Hipon poppoo :heart: :heart: :heart:

Minä myös jännityksellä odotan, josko tälläkin alkaa korvakierre :/ Eka nuha on takana ja nyt on pikku-ukko jo suht terve. Ei mitään oireita korvakivusta. Ehkä tuo koiran olemassaolo tuo vastustuskykyä :whistle: Meillähän keskimmäinen sairasti pienenä toooosi paljon :/

Vaatteista käytössä on 68 ja 74 cm. Vaippa vie ison tilan, niin 62 cm ei enää riitä. Haikeeta noista pienistä vaatteista on luopua ;)

Eilen annoin hedelmäsosetta pari lusikan kärjellistä ja poju oksensi koko iltapäivän :/ Illalla ei sitten maidon jälkeen enää mitään oksennuksia. Samoin muutama viikko sitten banaanin maistelun jälkeen oksensi iltapäivän. Tiedä sitten, johtuuko noista kiinteistä vai mistä...

Mahdottoman kylmää ilmaa on. Vaunupäikkäreillekin laitoin paksumman haalarin ja makuupussiin, eikä ollut poju yhtään hikinen.

Ensi viikolla on 5kk neuvola =)

Lauriina

mimmi06. meidän poika oli 4,5kk iässä 6850g ja 64,4cm pitkä. meillä aloiteltiin eilen lihasoseen maistelu ja kyllä oli pojasta hyvää. aivan innoissaan olis syöny. annoinkuitenkin vaan vähän ja tänään sit enemmän. tuo liikkuminen on kokoajan lisääntynyt ja lattialla pöyrii kuin hyrrä napansaympäri javälillä pääsee pieniä matkoja myös eteenpäin. lisäksi kylvyssä on opittu todenteolla potkimaan ja käsillä läpsyttelemään. kylppäri on aina ihan märkä kuten myös kylvettäjä. on hauska katsoa kun toinen nauttii.

moikka.
mullon sellanen kutina että teukalla olis jotain tuossa toisessa korvassa kun se sitä haroo. sen enempää ei ole itkuinen mutta yöt on ollut hullunmyllyä.päiväunet nukutaan parhaiten ikinä..jopa 3tuntia!!
kyselen vaan että miten tiesit viedä lääkäriin..mitä oireita oli?
mä olen pianellut siitä korvan vierestä muttei se siihen silleen reagoi..joten kuhan haroo vaan korvaansa..
no mä soitin sit terkalle ja ei ollut yhtään lääkäriaikoja vapaana enää tälle päivälle. ei se musta niin sairaalta vaikuta.. mutta onhan parempi kuitenkin tarkistaa nuo korvat.

ja sit muihin kuulumisiin..
teukka tosiaan riekkuu yöt nykyään.on riekkunut jo pääsiäisestä.alkaa vähän jo väsyttää..herää monesti yössä vänisee ja känisee ja valittaa.ei itke vaan on todella levoton. sillon pääsiäisen jälkeen poitsulla oli kunnon räkä-röhä ja se meni sitten reilussa viikossa. ja toisen rokotuksenkin sai tässä välissä.. mäkun raahasin teoo lastenklinikalle pienimmästäkin köhästä sen ollessa pienenpieni..niin nyt yritän että katsotaan eka ja jos tulee kuumetta ja muuta.. mutta..

meillä käytetään 74 ja 80 vaatteita. riippuu valmistajasta.bodyt on 80kokoja kun kestovaippatarvii enempi tilaa. housut menee vielä 74.ja potkarit.kun sit 8o housut on liian pitkiä,vaikka olisikin vyötäröstä sopivia..

mulle laitettiin kuparikierukka perjantaina ja vaikka ihan huvikseen en menis laitattaa toista hetiperään(sen verran oli ilkeen tuntusta)niin ihan hyvin ollaan sopeuduttu..
kun kuparikierukastahan on sanottu että siitä tulee kivuliaammat ja runsaammat kuukautiset yms.. mullei ollut ennen raskautta ollenkaan kipuja ja kuukautiset oli aikas niukat.kesti 5pv alku tiputtelusta lopputiputteluun..

mies soitti.pääsi töistä aikasemmin. on tosi kivaa kun mieheni nyt viihtyy töissä. hänen työsopimustaankin jatkettiin ja palkka hieman nousi.on ollut aika taiteilua kun itse vanhempainrahalla ja mies sitten sellaisella harjoittelukaudella(jolloin saa tietysti harjoitteluajan palkkaa)..
joten ajateltiin käydä ostamassa teolla amme ikeasta.ihan vapun kunniaksi.

hyvää vappua kaikille :wave:

unikuu ja teukka-perusjätkä<br><br>

Unikuu..kannattaahan ne korvat tarkistuttaa, mutta meillä oli tos kuukaus sitten ihan sama homma neidillä eli haro vaa toista korvaansa, mutta kun sitä takaa paino, niin ei satunu. Päätin käyttää lekuris kun oli vähän viel röhänenkin, niin korvat olivat ihan terveet. Ja harominen jatku aina vaa ja 2vkon päästä oltiin tosi kipeitä ja mentii lekuriin, korvista ei vieläkään löytyny mitään, mutta keuhkot ihan limaset ja saatiin lähete Taysiin. Meillä oli siis rs-virus, mutta korvissa ei onnex mitään. Vieläkin toisinaan tyttö haroo korvaansa, mutta ei niin ahkeraan ja on vaihtanu korvaa eli josko lapsi vaan "löysi" korvansa samoin kun sormet, varpaat yms.
Ainii..ja meillä myös yöt ollu kukauden verran tosi levottomia ja 10 kertaa saa nousta laittaan tuttia yms. Millon saa nukkua?? Sit kun laps on muuttanu kotoa pois? :)

MiMi06 ja huomena 5kk täyteen

Moi =) Täällä maisteltiin eilen ensimmäistä kertaa perunaa, ilme oli loistava :D 1½ lusikkaa annoin ja tänään himpun verran enemmän =) Huomenna ollaankin jo tasan ½ vuotta, aikaa menee liian nopeeta! Tilasin Venlalle patapumin kantorepun, nyt odotellaan innolla, että pääsee testaamaan, onko muilla kantoreppua?

T Himpula ja Venla päivää vaille ½ vuotta :heart:

Hei !

Vappu oli ja meni...ei käyty missään....laiskotutti ja oli niin kylmäkin.

Meillä on syöty hyvin lihaa (nauta, possu) ja seuraavaksi sitten broileri ja kala.
Aloitin tuoreraasteiden annonkin kun jäppinen on niin hyvä syömään, mutta kurkkuraaste olikin sitten eka mistä ei tykännyt. Pärähti ihan itkemään kun äiti tuollalailla huijasi ja laittoi pahaa juttua suuhun :kieh:

Meillä käytössä 68-74 kokoina, riippuu vaatteesta ja tosiaan kestovaippojen kanssa pitää olla bodyt pitkiä kun en niitä bodyn jatkopalojakaan hommaa.

No nyt tolla hepulla on löröt pöksyssä, hei :wave:

t. nyyrikki ja poika 5kk 1,5vkoa

Neuvolaterveisiä...5kk neuvolassa käyty. 7700g ja 68cm :heart: kultaa :heart: Täysimetyksellä vielä jatkamme, vaikka makuannoksia voisi tässä alkaa vähitellen antamaan.

Eka nuhakin on sitten sairastettu ja aika helpolla päästiin (koputtaa tosin puuta...). Miehen kanssa oltiin sitten sitäkin sairaammat :/ mutta jo helpottaa :whistle: itselläni taitaa osaksi olla noista siitepölyistä.

Tuo vappu sekotti arjen niin, että tänään on ollut ihan maanantai-fiilis :D
No, äitiä kutsutaan, joten :wave:

Unohdin vielä laittaa, että meillä ryömitään...pikku-ukko pääsee jo pari metriä eteenpäin.

Lauriina ja pikku-ukko 2 pv vaille 5kk<br><br>

Moi kaikille!
Täällä ollaan jämähdetty toistaiseksi tuohon pisteeseen, et osataan kääntyä toisen kyljen kautta mahalleen. Ja sit kädet ja jalat polkee ku singerit, muttei mihinkään liikuta. Kiljumiset kutsuu sit äidin paikalle pelastamaan pulasta. :heart:
Mut se kiva juttu on onnistunut, että Rasmus on syöny nyt pullosta kivuttomasti reilun viikon! TÄnään ekaa kertaa jäi iskän kanssa kahdestaan silleen, ettei mun tarttenu olla heti päivystyskiireellä tulossa kotiin. Ja nukkumaan meno oli sujunut tosi hienosti. Pullolla maitoa, aivan ilman vastaanhangoittelua, ja sitten nukkumaan! Kylläpäs oli iskäkin ylpeä. =)
Meidän pikkumiehellä on käytössä 62-68 cm bodyt, vaik kestovaipoilla mennään. Eli pikkuinen on tosiaan kaveri. Housuista menee hyvin vielä 60 senttisetkin.
Ollaan maisteltu tänään ekaa kertaa riisisamettia. Olihan tuossa keittelemistä, eikä vielä kovaa suosiota tullut, ku pari pikkulusikallista annoin. Mut ei vielä ole tarkoitus enempiä antaakaan. Lähinnä maistellaan. Ens ti on neuvola. Sen jälkeen katsotaan, jatketaanko täysimetyksellä muuten. Vaik kyllä me ollaan ajateltu aloitella viiden kk:n ikäisenä antamaan pikkuhiljaa enemmänkin kiinteitä.
Tolki ja Rasmus 4pv vaille 5kk

Iltoja!

Omituinen ilta tänään, molemmat lapset olleet jo hyvän aikaa nukkumassa! =) (*Koputtaa puuta*) Viimeiset kuukaudet on tuntunut, että iltaisin ei yhteistä omaa aikaa miehen kanssa ole olemassakaan... Lähinnä meillä on tuo esikoinen kukkunut, mutta ei Almakaan mitenkään aikaisin nukahtavaa sorttia ole...

Alman flunssanpoikanen on onneksi jo ohi, joskin mehiläisessä käytiin näytillä reilu viikko sitten, kun yskäkohtaukset maidon jälkeen saivat oksentamaan reippaahkosti. Kaikki kuitenkin oli hyvin, eikä kyse ollut normaali flunssaa pahemmasta. Joku mainitsi (olikos se Unikuu?) korvan haronnasta, ja pelkäsi korvatulehdusta. Meillä ei ainakaan ole ollut harominen siitä johtuvaa kummankaan lapsen kohdalla, vaan ovat vain löytäneet nuo mukavat ulokkeet pään sivuilla... Esikoisen aikana olin melkein huolissani välillä tuosta asiasta, ja Almankin kohdalla hiukan mietitytti, vaikka hyväntuulinen vauveli onkin. Eipä silti, jos asia vähänkään alkaa huolestuttamaan, niin parempihan se on korvat tarkastuttaa!

Meillä jatkuu edelleen täysimetys, maistiaisia on lusikan kärjestä muutama silloin tällöin annettu, mutta suosio on ollut hyvin nihkeää. Ensi viikolla neuvolassa sitten nähdään vieläkö on kasvanut yhtä huimaa tahtia kuin viime käyntiin saakka. (Alma oli siis 5kk-neuvolassa 70cm/8540g) Vaatekoko meillä siis 74/80cm, ottaa kohta isosiskon kiinni... :whistle: Itseasiassa katselin tässä eräänä päivänä ilmakylpyjä ottavia mahallaan makaavia tenaviamme, ja totesin, että Almalla taitaa olla isompi peppu kuin 3-v isosiskollaan, heh. :D

Alma liikkuu enimmäkseen taaksepäin ryömien, silloin tällöin menee hiukan etuperinkin. Sama meno oli esikoisellakin aikanaan, eikä koskaan sen kummemmin eteenpäin ryöminyt, vaan siirtyi suoraan konttausvaiheeseen. Akselin ympäri Alma kyllä kääntyilee hyvinkin näppärästi. Konttausasentoa koitetaan myös kovasti jo saada aikaiseksi, maha nousee jo mukavasti lattiasta, mutta ihan ei vielä voimat loppuun saakka yllä. :)

Pottailun olemme nyt ottaneet päivärutiiniin mukaan, ja unien jälkeen käydään pienet kokeilut "istuskelemassa". Itse kyllä kannattelen vielä takaa... Muutama tuotos on jo onnistuneesti pottaan pyydystetty, ja hauskaa tuntuu istuskelu olevan, varsinkin kun sisko istuskelee vieressä toisella potalla. :) Tarkoitus onkin ihan vaan tutustua pottaan, ei siis mitään varsinaista kuivaksiopettelua, vaikka mikäs siinä jos vaippa kuivana pysyy. Laiska äiti kun olen ollut, ja kestovaippoja ollaan käytetty vain säälittävän vähän (syystä, etten ole niitä ehtinyt enempää ompelemaan... :ashamed: ). Kasa kankaita kyllä odottaa ompelijaansa, ja kaavojakin olen haalinut useampia. En tajua mihin aika oikein menee... :whistle:

Nyt taidan lähteä vielä hetkeksi sohvan syliin, ja katsoa loppuun Tuhkimotarinan tämän päiväisen jakson...

Bliss ja Alma, viikkoa vaille puolivuotta!

Huomenia..
Jokunen aika ehtinyt vierähtää kun tänne taas kirjoittelen. Meidän neiti siis pian jo huimat 7kk - mihin tämä aika mennyt? Ensimmäisistä kolmesta kuukaudesta juuri mitään muistakaan, eilen selailin päiväkirjaani ja itkuhan siinä pääsi. Oliko se todella niin kamalaa?? Oli varmaan kun ei saanut nukkua ja väsy oli koko ajan. Nyt onneksi jo elämä hymyilee(ainakin siltä osin).
Emmuli käyttää pääsääntöisesti 68 vaatetusta, 6kk neuvolassa mittaa oli 66,5cm. Jokunen 62 menee vielä housuissa, mutta yks päivä ku erehdyksissäni (unenpäpperössä) laitoin, tai yritin laittaa 62 bodya - niin eihän siitä mitää tullu =)
Emmuli etenee pyörimällä, kuten veljensäkin alkuun. Ja hurjaa vauhtia meneekin. Ryömimistä harjoittelee, mutta vielä se ei oikein suju. etenee ehkä kymmenen senttiä hirmuisen ähinän ja puhinan jälkeen.
Tänään meillä olisi soittoaika lääkärille siitä emmin virtsakokeesta - toivottavasti siinä nyt ei olisi ollut mitään ja saataisiin unohtaa tuo sairaalassa juokseminen. Onhan meillä toki kontrolli vielä neurologille kun emmi on 10 kk ja sitten se kävelykontrolli kun ensimmäiset askeleet sitten hamassa tulevaisuudessa otetaan..
Lueskelin että teillä monilla on allergiaa havaittavissa. Tosi kurjaa - mutta onneksi sen kanssa pystyy elämään. (itse allergikko niin.. :) ) Minä just ikäväkseni huomasin että saan lisätä mun allergialistaan tomaatin ja paprikan. Huoh!

Eka yö sitten aikoihin, kun poika nukkui todella hyvin =) =) =)
Nimittäin 11h yhteen soittoon, ilman yö syömisiä!!! Minä olin hereillä pariin otteeseen ja piti kuunnella tarkkaan, että hengittääkö poitsu sängyssään,kun ei ollut mitään merkkiä kuulunut. Mutta sainpa minäkin melkein 9h unet. Ihanaa... Tällaisia öitä toivotaan lisää.

Aamulla olikin kamala nälkä pojalla. Ekaksi rintamaitoa pitkät imut, siten puuroa hedelmäsoseella lähes 2dl ja taas maitoa.

Illalla kyllä valitteli hampaitaan, mutta ei niin kovasti että olisi tarvinnut suppoa antaa. Ihmettelen muuten tuota, kun meille sanottiin, että voipi antaa huoletta suppoa, jos hampaitaan itkee ja hankaa ikeniään. No, kuinka kauan sitä suppoa saa antaa, kun poika on tehnyt hampaitaan jo reilun kuukauden!!??? No, kolme kertaa on vasta suppoa saanut ja silloinkin kun on ollut oikein kärttyinen ja itkuinen.

Meillä on onneksi hampitarkastus ensi viikolla ja hammashygienisti neuvoo isille ja äidille kuinka vaavin hampaita tuleepi hoitaa. Ainakin kutsu tipahti laatikkoon. Hyvään aikaan tuleekin :)

Poitsulle tulee jo 6kk täyteen ensi viikolla. Huh, kun tuo aika menee todella nopeaan. Kun itse odotti vauvaa niin aika kului niin hitaasti. Nyt seuraa vierestä, kun ystävä odottaa ja vasta äsken oltiin rv7 ja nyt on menossa jo rv20. Sika nopeasti kuluu tuo aika. Miten se silloin odotusaikaan niin mateli?

Mummo oli ostanut Johan-merkkisen bodyn pojalle (kokoa 80cm) ja kun pesin sen ja venytin juuri äsken päälle, niin naftilta vaikuttaa. Huh. Mitä tässä osaa kohta pukea, ainakin meillä vaatteet loppuu kohta kesken, kun poika kasvaa kamalaa vauhtia. Pituutta on varmaan taas venähtänyt kunnolla. Parin viikon päästä on neuvola ja mittaukset.

Meillä on vielä muutto puhat meneillään. Reilun viikon päästä päästään "uuteen" ja väliaikaiseen asuntoon. Kamalaa, kun asuu omakotitalossa ja pitää väliaikaisesti muuttaa pienempään ja rivitalon päätyyn. Tää tavaroiden pakkaaminen ja muuttaminen ylipäätään on kamalaa. Joten toivottavia olisi nuo hyvät yöunet! =)

Nyt jatkamaan töitä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 15:14 mimmi06 kirjoitti:
Mitenkäs pitkiä automatkoja olette vauvojen kanssa tehneet, eli kauanko on hyvä istuttaa turvaistuimessa kerrallaan?

Bellukka! jokos teillä ollut se 5kk neuvola?

Me ollaan ajeltu muutaman kerran Turku-Mikkeli väliä, ja yhdellä-kahdella pysähdyksellä ollaan menty (eli pari tuntia ajoa ja pysähdys). Hienosti on jaksanut Alma istuskella, vaikkei ihan koko aikaa edes nuku! Reilu ruokailu- vaipanvaihto- ja "jaloittelu"tauko on kuitenkin puolivälin tienoilla paikallaan, ettei tarvitse kaukalossa liian pitkää aikaa kököttää.

Kaukalosta tulikin mieleen, mites teillä muilla tuo kaukaloon mahtuminen? Meillä on käytössä Britaxin BabySafe plus, ja tiukkaa tekee... Onneksi kesä tulossa ja vähemmillä vaatteilla alkaa pärjäillä. Seuraava istuinkin mietityttää, yksi vaihtoehto olisi ostaa isosiskolle uusi istuin ja Alma saisi tuon reilu vuoden vanhan Britaxin Two way eliten käyttöönsä. Toisaalta olisi kiva jos istuimessa olisi selkänojasäätö näppärämmin hollilla kuin tuossa elitessä. Hmmm... :/ <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 08:51 mammanen kirjoitti:
Mummo oli ostanut Johan-merkkisen bodyn pojalle (kokoa 80cm) ja kun pesin sen ja venytin juuri äsken päälle, niin naftilta vaikuttaa. Huh.

ne johanit on musta ainakin tosi kumman kokosia.jotenkin tuntuvat kovin kaposilta verrattuna muihin merkkeihin.meillä 80 koon puolipotkarit ja just ja just menevät jalkaan,mutta sitten sitä pituutta on sen 10 cm ylimääräistä sukkaosassa.. samoin oon katellu niitä bodeja että ei kyllä sovi meidän pojan ruumiinrakenteelle.
mule yllätyksenä tuli et henkan ja maukan alebody (3e) oli todella hyvä ostos,ajattelin käydä ostaa useamman. toisaalta taas h&m kolmen setti bodeja taas on must huonoja kun niissä on se kaulaaukko sellanen jossei ole neppareita.sit ne repsottaa olkapäät paljaana. ja hihat on kans sellaset jotka sitten repsottaa miten sattuu ja venyy muodottomaksi.

yks mun lemppari on sen yhden lastenavaatekerhon (nimeä en muista.varmaan kaikille teille tuli mainos postissa..)body minkä teukka sai joululahjaksi.siinä oli säätövaraa eli kaksi neppaririviä haaroissa.todella kätevää. lisäksi hihat oli tarpeeksi pitkät.no nyt sekään ei enää mahdu.
sit ostin velourpotkarin stoccan hulluilta päiviltä ja se on ollu nyt hyvä kun on ollu vähän viileempää ja otin tuon kantokopankin pois vaunuista.taljan päällä sekä viltin ja jalkapeitteen alla on kuitenkin ihan lämpöstä. en sitä ole siihen istumisasentoon vielä laittanut.sellasessa puolimakuuasennossa köllöttelee tyytyväisenä ja kattelee maailmaa.sit jos uni tulee silmään niin voi laskee suoraksi selkänojan.
meillä ollaan maisteltu nyt mustikkaa, perunaa, porkkanaa, parsakaalia jotka on uponnu ihan hyvin. maissi, mango ja sellainen hedelmäsose(en muista mitä siinä oli)sai aikaan allergiareagtioita. olen pikkuhiljaa koklaillu vehnää omaan ruokavalioon ja maistattanut pullosta vettä.
viime yönä meilläkin teukka nukkui parhaiten kuukauteen. 22.30-4 ja sit 6 toiset huikat ja sit 8.15 heräsi.
kun edellisenä yönä (ja monina muinakin) ollaan herätty tunnin kahden välein..
en tiedä todellakaan mikä sillä on. ei ole aina nälkäkään yöllä..kuhan hilluu.

kävin ostaa tänään kaks imsevimsen velourkuorta. ovat meidän paksupyllylle todella hyvin istuvia. olen myös miettinyt että jos ostaisin jonkun AIO-vaipan ihan testiksi.. olisko suositteluja?
minkä väristä pissaa teidän vauvat tuottaa? teukalla on nyt alkanut tulla kellertävämpää pisua..ennen se oli ihan kirkasta..

meen tekee iskälle ruokaa..
moika

unikuu

mimmi: huomenna on 5kk neukka, saas nähdä miten on kasvettu =) pari päivää nea syöny tosi huonosti, täällä on kaikki lapset nuhassa :/ saa nähdä laittaako rokotusta, isommat lapset on saanu vaik ollu nuhaa, se ei täällä ainakaan oo "este" rokotukselle mut jos on kuumetta nii sit ei laiteta piikkiä.. tää aika rientää ,lauantaina nea on jo 5kk.. vastaha se synty.. kovasti meillä päristään ja isompia lapsia seuraa tarkasti ja jaksaa aina nauraa kun isot pölhöttää ja pitää show:ta yllä :D

Unis :hug: Jaksamista sinulle!

Meillä oli se toissa yö hyvä, mutta viime yönä heräili peräti 5 kertaa. Huh. Ja kaksi kertaa niistä touhusi sängyssään ja kokeili taas kuinka kovasti sitä ääntä lähteekään. Siis kiljui riemuissaan varpaidensa kanssa. Minä olen myös ihan poikki, vaikka toissa yön nukuinkin hyvin.

Aamusta olisi niin nukuttanut ja kun poika nukahti vihdoin viereeni meidän sänkyyn, niin isännän kello soi, soi ja soi... Siitäpä taas herättiin. Miten tää päivä onkaan alkanut vähän kuin väärällä jalalla nousten. Kaikenlisäksi kamala patti noussut meikäläiselle leukaan :headwall: Ärsyttäääääääää!!!

Mutta kyllä tämä vielä tästä. Niinhän se aina ennenkin.

Keittiö on kamalan sotkun alla ja kaikki paikat pölyä ja väärää tavaraa ja roinaa täynnä. Ei vaan jaksa tarttua noihin ja siivota alta pois.

Huono päivä täällä...

Vaikka tuo poitsu oli niin tyytyväinen ja iloinen aamulla, että sai minutkin nauramaan. Kauniisti hymyili, kun jaksoin aamulla touhuta pienen kanssa. Meillä nääs ihan omat aamu rituaalit pussailuineen ja halauksineen :heart: Ikenet vaan loisti, kun suu korvissa. Ihana!!! Niin ihana toinen on!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 18:48 Bellukka laiskana kirjoitti:
mimmi: huomenna on 5kk neukka, saas nähdä miten on kasvettu =) pari päivää nea syöny tosi huonosti, täällä on kaikki lapset nuhassa :/ saa nähdä laittaako rokotusta, isommat lapset on saanu vaik ollu nuhaa, se ei täällä ainakaan oo "este" rokotukselle mut jos on kuumetta nii sit ei laiteta piikkiä.. tää aika rientää ,lauantaina nea on jo 5kk.. vastaha se synty.. kovasti meillä päristään ja isompia lapsia seuraa tarkasti ja jaksaa aina nauraa kun isot pölhöttää ja pitää show:ta yllä :D

millasia mittoja tuli?

joops tänään oli 5kk neukka ja rokotuksenkin sai nuhasta huolimatta, nyt ei ollu enää mitään valittamista ja lääkäri sanoikin miten on ihanan sopusuhtainen neiti =) 3 viikossa pituutta oli tullu n 2,2cm ja painoa melkein puoli kiloo, mitat oli nyt 60,9cm ja 5850g. pituus käyrä oli tähän asti vähän laskeva mutta nyt nousussa ja hups kun on meidän kolmas lapsi jolla menee just noin ne käyrät :D soseet ei edelleenkään oo pop, eikä oikein vellitkään, muutenkin nyt huono syömään kun on niin nuhassa, pyysin korvatkin varalta katsomaan mutta oli onneksi terveet, muilla lapsilla kun tuo nuhan yhteydes oli melkein aina tulehdus korvassa... jaahas saunaan pitänee lähtee mukavaa v-loppua kaikille :wave:

Bellukka ja Nea huomenna 5kk :heart:

Tänään sitten kokeiltiin ekaa kertaa perunaa. Kylläpäs olikin ilme kamala, ja lopuksi kun ruoka meni kurkkuun asti, niin tulikin oksennus, taas oli naam vääränä. Kai se harjoitus tekee mestarin!!
Meidän yöt ovat edelleenkin huonot, ollut jo 1,5kk. Herätään monta kertaa yössä.Viimekin yönä heräiltiin tunnin välein. päivät ovat kuluttavan väsyttäviä, kun itse nukun vain alle tunnin. Kyllä se tästä, ei auta valitus. Kaiken jaksaa tehdä, kun poika vain hymyilee, ja on erittäin onnellinen.
Välillä tekisi mieli antaa pojan huutaa, jotta mieskin välillä laittaisi tutin, tai voisi edes joskus antaa korviketta öisin. Jotta saisin itse edes joskus nukkua yön. Ehkäpä me päästiin liian helpolla 3,5kk kun herättiin vain kerran yössä.
Kovasti poju jo haluaisi lähteä liikkeelle, mutta kun kädet eivät oikein mene oikein. peppu/pää kylläkin nousee muttei kädet mene oikein.
Saas nähdä
Mukavaa viionloppua

Me tehtiin n. 400km:n reissu toissa viikonloppuna. Siis yhteen suuntaan noi kilsat- ja kaksi pysähdystä. Hienosti poika jaksoi, vaikkei koko aikaa nukuttanutkaan. Hoitovoidepurkki oli aika pop. =)
Täällä heräillään öisin edelleen 2-3 kertaa syömään. Mut muuten aika mukavasti menevät. Päivällä Rasmus nukkuu vaan puolen tunnin nokosia
Huomenna vauvauintiin. Kivaa.
Hyvää viikonloppua kaikille!

iltaa kamut.
me käytiin tänään uimassa. teukka sukelsi toisen kerran.viime viikolla ekan kerran. nyt meni ihan parhaiten uinti mitä ikinä. poika jopa hymyili.yleensä on totinen ja ja tarkkailee kiinnostuneena kaikkea muttei hymyile. ja läpsytti käsillään vettä ja ei ollenkaan itkenyt uinnin jälkeen. kiljui vaan kantokopassa kun äiti laittoi vaatteita päällensä.
nyt tein tälleen että kokeilin antaa teukalle peruna-parsakaalia 1/3 purkkia ja tissimaitoo niin paljon kun vaan jaksaa imeä näin illalla ennen nukkumaan menoa.ja katsotaan onko sillä mitään vaikutusta yöuniin. tosin tää yöhulinointi, joka on ollut pitkästä perjantaista lähtien, pitää sisällään kääntymisen, käsien varaan kohottautumisen, pyllyn nostamisen maasta, korvien löytämisen ja kiljumisen uudet tuulet.. joten ehkä yöhulina on sitä uuden oppimisen aivomyrskyä..
ja vaikka äiti täällä törmäilee puhelintolppin ulkona ja nukahtelee busseihin niin poika on niin ihana.se on tarkkaavainen ja on kiinnostunut koko ajan enemmän ulkomaailmasta. puoli-istuvassa asennossa maailman tarkkailu ulkona on pop ja huuto tulee jos vaunujen sadesuoja vedetään niin ettei poika näe sieltä kun juuri ja juuri äidin kasvot.

joskus lauriinan kanssa olimme samaa mieltä tissille nukkumaan oppimisesta ja siinäpä hautaa kaivan itselleni-ajatuksesta.nytpä vaan mietin miten sitten nukuttaa hänet ilman tissiä tai tuttia..poika nukahtaa herkästi rinnalle. en nukuta häntä siinä pakolla vaan hänpä vaan vetää masun täyteen ja nukahtaa.yleensä kyllä herää hiukan kun lasken sänkyynsä ja olen nyt tullut jopa uusiin ajatuksiin tutin käytöstä,että sitä ei tarvita kyllä aina..varsinkin kun tutin tullessa käyttöön viime kuun alussa niin yöllä tutin suuhun laittaminen 8-10 kertaa yössä on aika villiä..tosin poitsulla ei ole nälkä aina joten..ääh..mikähän mun ajatus nyt olikaan..ei varmaan mikään..

mut nyt meen viettää laatuaikaa iskän kaa..kun poika nukkuu ja me kumpikin ollaan ihan tillintallin väsymyksestä..muttei vielä haluta mennä nukkumaan.
jaksamista kaikille ja hyvää yötä.

unikuu ja sukellusmonsteri teo reilu 5,5kk

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 20:46 Ramu kirjoitti:
Me tehtiin n. 400km:n reissu toissa viikonloppuna. Siis yhteen suuntaan noi kilsat- ja kaksi pysähdystä. Hienosti poika jaksoi, vaikkei koko aikaa nukuttanutkaan. Hoitovoidepurkki oli aika pop. =)
Täällä heräillään öisin edelleen 2-3 kertaa syömään. Mut muuten aika mukavasti menevät. Päivällä Rasmus nukkuu vaan puolen tunnin nokosia
Huomenna vauvauintiin. Kivaa.
Hyvää viikonloppua kaikille!

RamuMeillä olis viikon päästä pitkä reissu edessä. Mihin vuorokauden aikaan ajelitte? Kuinka pitkiä taukoja piditte?

Päivi ja neiti melkein 6kk :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 19:57 Bellukka kirjoitti:
joops tänään oli 5kk neukka ja rokotuksenkin sai nuhasta huolimatta, nyt ei ollu enää mitään valittamista ja lääkäri sanoikin miten on ihanan sopusuhtainen neiti =) 3 viikossa pituutta oli tullu n 2,2cm ja painoa melkein puoli kiloo, mitat oli nyt 60,9cm ja 5850g. pituus käyrä oli tähän asti vähän laskeva mutta nyt nousussa ja hups kun on meidän kolmas lapsi jolla menee just noin ne käyrät :D soseet ei edelleenkään oo pop, eikä oikein vellitkään, muutenkin nyt huono syömään kun on niin nuhassa, pyysin korvatkin varalta katsomaan mutta oli onneksi terveet, muilla lapsilla kun tuo nuhan yhteydes oli melkein aina tulehdus korvassa... jaahas saunaan pitänee lähtee mukavaa v-loppua kaikille :wave:

Bellukka ja Nea huomenna 5kk :heart:

Meillä neiti oli 5kk neuvolassa 61.5cm ja 6kg eli samaa kokoluokkaa edelleen meidän neidit. Minkäs kokoisia vaatteita käytätte? Otin jo 68cm vaatetta esiin kun 62 alkavat olemaan aika tiukkoja, jotkut 62 housut menevät vielä. Kun vaan tieräisi että minkä kokoista kesävaatetta ostais... :wave:

Yhteistyössä