Iltoja!
Omituinen ilta tänään, molemmat lapset olleet jo hyvän aikaa nukkumassa! =) (*Koputtaa puuta*) Viimeiset kuukaudet on tuntunut, että iltaisin ei yhteistä omaa aikaa miehen kanssa ole olemassakaan... Lähinnä meillä on tuo esikoinen kukkunut, mutta ei Almakaan mitenkään aikaisin nukahtavaa sorttia ole...
Alman flunssanpoikanen on onneksi jo ohi, joskin mehiläisessä käytiin näytillä reilu viikko sitten, kun yskäkohtaukset maidon jälkeen saivat oksentamaan reippaahkosti. Kaikki kuitenkin oli hyvin, eikä kyse ollut normaali flunssaa pahemmasta. Joku mainitsi (olikos se Unikuu?) korvan haronnasta, ja pelkäsi korvatulehdusta. Meillä ei ainakaan ole ollut harominen siitä johtuvaa kummankaan lapsen kohdalla, vaan ovat vain löytäneet nuo mukavat ulokkeet pään sivuilla... Esikoisen aikana olin melkein huolissani välillä tuosta asiasta, ja Almankin kohdalla hiukan mietitytti, vaikka hyväntuulinen vauveli onkin. Eipä silti, jos asia vähänkään alkaa huolestuttamaan, niin parempihan se on korvat tarkastuttaa!
Meillä jatkuu edelleen täysimetys, maistiaisia on lusikan kärjestä muutama silloin tällöin annettu, mutta suosio on ollut hyvin nihkeää. Ensi viikolla neuvolassa sitten nähdään vieläkö on kasvanut yhtä huimaa tahtia kuin viime käyntiin saakka. (Alma oli siis 5kk-neuvolassa 70cm/8540g) Vaatekoko meillä siis 74/80cm, ottaa kohta isosiskon kiinni...

Itseasiassa katselin tässä eräänä päivänä ilmakylpyjä ottavia mahallaan makaavia tenaviamme, ja totesin, että Almalla taitaa olla isompi peppu kuin 3-v isosiskollaan, heh.
Alma liikkuu enimmäkseen taaksepäin ryömien, silloin tällöin menee hiukan etuperinkin. Sama meno oli esikoisellakin aikanaan, eikä koskaan sen kummemmin eteenpäin ryöminyt, vaan siirtyi suoraan konttausvaiheeseen. Akselin ympäri Alma kyllä kääntyilee hyvinkin näppärästi. Konttausasentoa koitetaan myös kovasti jo saada aikaiseksi, maha nousee jo mukavasti lattiasta, mutta ihan ei vielä voimat loppuun saakka yllä.
Pottailun olemme nyt ottaneet päivärutiiniin mukaan, ja unien jälkeen käydään pienet kokeilut "istuskelemassa". Itse kyllä kannattelen vielä takaa... Muutama tuotos on jo onnistuneesti pottaan pyydystetty, ja hauskaa tuntuu istuskelu olevan, varsinkin kun sisko istuskelee vieressä toisella potalla.

Tarkoitus onkin ihan vaan tutustua pottaan, ei siis mitään varsinaista kuivaksiopettelua, vaikka mikäs siinä jos vaippa kuivana pysyy. Laiska äiti kun olen ollut, ja kestovaippoja ollaan käytetty vain säälittävän vähän (syystä, etten ole niitä ehtinyt enempää ompelemaan... :ashamed: ). Kasa kankaita kyllä odottaa ompelijaansa, ja kaavojakin olen haalinut useampia. En tajua mihin aika oikein menee...
Nyt taidan lähteä vielä hetkeksi sohvan syliin, ja katsoa loppuun Tuhkimotarinan tämän päiväisen jakson...
Bliss ja Alma, viikkoa vaille puolivuotta!