MarraskuunVauvat 2006

Hello! Mites äitienpäivä meni!?! =)

Me ostettiin LA syöttötuoli ja pehmuste siihen. Hyvin pieneltä ja huteralta meijän neiti siinä vielä näyttää. Joka päivä pikkasen istutaan niin eiköhän se siitä! Sitten nokkamuki ja siitä harjoitellaan veden hörppimistä.

KE on neuvola niin saadaan 6 kk mitat ja eteenpäin tuota meijän mahdollista maitoallergia asiaa. V-loppuna neiti heräs öisin tunnin välein \|O Muutenkin nukkuu kolmet tosi lyhyet päiväunet päivässä, max. 45min. On sitten aika väsynyt ja kiukkuinen eikä kelpaa kuin vaan syli. Aamusta ja illastahan riittää sellaiset pikaunet, mutta nuo päiväunet vois olla hieman pitemmät. Enpä oikein yhtään mitään ehdi tehdäkään ja eilen tuntu, että pää hajoo...mutta sitten taas aurinko paistaa risukasaankin! ;)

Nipsu ja neit tänään 6kk, jee!
 
unikuu108
Heippa.
Hyvin meni äitienpäivä. Olimme ystäviemme luona herkuttelemassa. Heidän 2-vuotias poikansa ihmetteli kun Teukka makoili vaan lattialla eikä ollenkaan lähtenyt leikkimään hänen kanssaan..
Myös ensimäisen kerran Teo vähän aikaa istui syöttötuolissa ja hyvin istui. Muutenkin Teo on ollut todella jämäkkä ihan alusta asti, joten hän on istunut jo varmaan pari kuukautta sylissä. Sitterissä on punkenut istumaan jo varmaan reilu kuukauden ja 5kk neuvolassa th sanoi että on suora selkä.
Lisäksi tässä pari viikkoa sitten siirryimme kantokopasta pois kun ei meinannut äijä enää mahtua siihen. Hartiat lytyssä kökötti kuin silli sillien kaa purkissa.
Nyt siis Teo makoilee puolimakuusennossa vaunuissa(meillä teutonian fun -yhdistelmät, joissa 3 selkänoja-asentoa) ja nukkuukin siinä jos nukahtaa kesken menojen. Ja viihtyy selkeesti paremmin kuin ennen kun pääsee katsomaan maailmaa.

Meillä on yöt edelleen levottomia mutta ei enää herätä 1-2 tunnin välein ja olen pientä unikoulua pitänyt yöllä. Tassu sellaista. Käännän Teon kyljelleen, laitan unihiiren käsien väliin ja osittain kasvoille. Tutin suuhun ja pidän kädestä kiinni. Siihen sitten nukahtaa uudestaan. Olen myös siirtänyt ekaa syöttäa pikkuhiljaa myöhemmäksi ja myöhemmäksi ja eka kokeilen että rauhoitutaanko tutilla. Ekan kerran viime yönä syötiin 4. Aikaisemmin se oli eka 1 ja sitten 2 ja 3 ja..
Ja nyt sitten herätiin 9 aikaan..
Lauantaina huomasin että Teon alaikenestä pilkistää hammas joten sellanen ihmetys on tännekin tullut nyt sitten.
Väsyttää kyllä tuo yökukkuminen ja pätkänukkuminen.
Edelleen meillä maistellaan kaikenlaisia ruokia. Nyt on uusin maistelu ollut kukkakaalilla ja kesäkurpitsalla. Ollaankin kokeiltu jo aika liuta ruokia: peruna, porkkana, kesäkurpitsa, kukkakaali, parsakaali, bataatti, mango, omena, päärynä, mansikka, banaani, ohra, mustikka, puolukka, vadelma, maissi ja ruusunmarja, luumu.. voi olla jotain vielä mitä en muista.
Nuista ainakin maissi, ruusunmarja ja mango aiheutti vaihtelevia oireita ja viikko sitten Teon pylly oli hiukan ruvella ja punoitti runsaasti.. Lisäksi poskiin tuli ihottumaläiskät.Että jokin oli sitten joko kokeiluissa tai mun syömisissä mikä ei käynyt.

Muuten on nyt iho pysynyt suht hyvässä kunnossa. Edelleenhän diettään vehnää ja maissia, joista aikaisemmin tuli reilut oireet. Ja iho rasvataan jopa parikin kerta päivässä. Teolla taitaa olla hiukan atooppinen iho. pakko se on nyt myöntää. Öisin pitää olla ohuet tumput kädessä,muuten on poika raapinut päänsä ihan verille.

Meillä on puolivuotiset lauantaina ja viikon päästä on neuvola. Kiva saada neuvolasta kunnon ohjeet syömisen suhteen, kun musta tuntuu että Teo on laihtunut kun sen touhuaminen vie niin paljon energiaa.. tai sitten se on vaan venähtänyt pituutta niin paljon että näyttää laihalta.

Heräsin tänä aamuna ystäväni tekstiviestiin että voinko ottaa toisen ystävämme lapset hoitoon nyt puolentunnin päästä kolmeksi tunniksi.. Kieltäydyin kunniasta, mutta jäin miettimään että voisihan se olla ihan hauskaa..Heidän tytöt 3- ja 1½ vuotiaat on kyllä niin suloisia, että voisin kyllä joskus kokeillakin..

Olen miettinyt nyt syksyllä päättyvän vanhempianloman jälkitapahtumia ja mietin että ottaisimme yhdessä ystävien kanssa yhteisen lapsenvahdin kotiin. Kun en kunnalliseen päivähoitoon halua laittaa, vieraiden ihmisten kanssa(lue: en uskalla).
Joten kun tässä näitä lapsia on aika liuta ystävillä ja ovat tuttuja kaikki keskenään niin jos lapset olisivat yhdellä samalla hoitajalla kaikki...
Äh, en tiä..
Kuitenkin aika aikasin pitää varata hoitajia jos meinaa töihin mennä syksyllä..

Unikuu ja Teo pikkasen vajaa 6kk
<br><br>
 
Nipsu -81.

Meillä myös useamman päivän ajan ollut pätkäunia päivisin. Huh. Max. 30min nukkunut ulkona. Ollaan ihan ihmeissämme. Sitten ollaan väsyneitä, kiukkuisia ja itkuisia. Ja mielellään vaan syli kelpaisi. Ei jaksa tätä jumpsukkaa niin kantaakaan. Varmasti painaa jo yli 10kg. Huomenna on neukkula niin sittenhän se nähdään.

Syöttis ostettiin ja siihen ne pehmusteet. Poitsu on kahdet ruoat syönyt siinä ja hyvin istuu. Kerta päivässä on siinä istunut ja syönyt. Paremmin menee ruoka tuosta syöttötuolista kuin sitteristä.

Jee...

Kyllä tää vielä tästä.
 
Lauriinas pikaseen
Äitienpäivä meni hienosti. Lapset tulivat aamulla herättelemään minua isän kanssa kahvitarjottimen kera =) pikku-ukonkin olivat saaneet hereille, niin etten ollut havahtunut :D Aivan ihana herätys :heart:

Bataattia maisteltiin viime viikolla parina päivänä lusikallisen verran ja siihen taas jäi maistelut...taidan olla vähän laiska :ashamed: tää on vaan niin helppoa tää imetys...

:kieh: pahuksen pahus :kieh: kuukautiset ovat alkamassa :whistle: kuvittelin, että pysyisivät vielä pitkään poissa. Tähän oli taas niin tottunut. Koko päivän harmittanut, kun pientä tiputtelua alkoi ilmaantua.
Jokos teillä muilla ovat alkaneet??

G: jokos olette miettineet ä-loman jälkeistä elämää? Tuli vaan mieleeni tuosta unikuun miettimisistä... Minä aion jäädä hoitovapaalle, tarkoituksena olisi pikku-ukkokin hoitaa kotona 3-vuotiaaksi.

Mutta nyt iltapesuille :wave:

Harmistunut Lauriina
 
Bellukka laiskana
mulla on tarkotus äippäloman jälkeen jäädä kotiin, oon ollu kotona jo siit asti ku esikko synty ja onpa puhuttu et jos hyvin käy ja mun hermo kestää niin oisin kotona siihen ku nea menee kouluun :D eli melkein 7 vuotta sais vielä kotona olla :p mut joo sen näkee sit mut ainaki siihen kun 3v täyttää, toivottavasti pidempään.... nyt iltahommiin :wave:


Bellukka ja Nea
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 20:52 mammanen kirjoitti:
Nipsu -81.

Meillä myös useamman päivän ajan ollut pätkäunia päivisin. Huh. Max. 30min nukkunut ulkona. Ollaan ihan ihmeissämme. Sitten ollaan väsyneitä, kiukkuisia ja itkuisia. Ja mielellään vaan syli kelpaisi. Ei jaksa tätä jumpsukkaa niin kantaakaan. Varmasti painaa jo yli 10kg. Huomenna on neukkula niin sittenhän se nähdään.

Syöttis ostettiin ja siihen ne pehmusteet. Poitsu on kahdet ruoat syönyt siinä ja hyvin istuu. Kerta päivässä on siinä istunut ja syönyt. Paremmin menee ruoka tuosta syöttötuolista kuin sitteristä.

Jee...

Kyllä tää vielä tästä.
Juu, jospa se tosiaan taas tästä! :) Se voi olla jokin rytmin muutos tai hampas tai mikä ikinä lienekään...Meijän neidillä ei oo vielä muuten yhtään hammasta, vaikka koko ajan olen ajatellut, että nyt varmaan tulee hammas.

Menkoista oli puhe...Mä luulin pääsiäisenä, että nyt alkaa ku oli pientä tiputtelua. Ihmettelin kanssa, kun ihan tissillä neiti vielä paljon. Noh, ei ne alkanutkaan eikä vielä ole alkanut.

Nipsu ja neidillä huomenna neuvola...
 
Meillä oli se 6kk neukkula tänään ja lupa saatiin istuttamiseen. Jee... Sitähän tässä ollaankin jo muutamia päiviä tehty. Mutta lyhyitä aikoja vasta.

Poitsu oli 9480g ja 70,5cm. Pituutta oli tullut 3,5cm ja painoa vaan kilo. Tai alle. Mutta sanoikin se neukkulan täti, että tässä iässä paino yleensä alkaa laskea, kun vauvat pyrkii enemmän liikkeelle. Ja niinhän se varmaan on. Ruoka pojalle kyllä maistuu. Nimittäin viimeeksi mentiin +10 käyrillä painon kanssa. Nyt ollaan taas sillä 0-käyrällä ja pituus on pompsahtanut kovasti ylöspäin.

Menkkoja ei ole näkynyt eikä kuulunut. Onneksi.
Mutta hormonitasapaino on sekaisin muuten. Naama pukkaa pattia täyteen. Finnairit löytyy kaulalta, poskilta ja otsasta. Kosmetologi sanoi, että ovat hormoninäppyjä. Ällöttävää. Muutoin ollut ihan nätti ja kaunis iho :( Ja nyt patteja, patteja ja patteja... Eikä näihin auta kuin e-pillerit, mutta enpä saa niitä syödä!!!

Jaksuja kaikille!
 
Meillä oli tänään 6kk neuvola. Painoa 7475 (tosin oli hankala ottaa, kun neiti oli lähes koko ajan pää pystyssä ja liikkeessä) ja pituutta 66,8 ja siinäkin hiukan vispausta. Tällä kertaa oli siis aika tavalla noin mittoja...

Nyt kokeillaan apteekin tutteli soijaa ja jos se ei käy niin sitten taas soitella neuvolaan. Tissillä kuitenkin edelleen hyvin paljon ja neuvolantäti kannustikin jatkamaan, että tuo ois vaan mahdollinen hätävaramaito. Kiinteiden määrää alkaa tietty lisäileen.

Neiti tuossa vieressä vispaa, kun otti taas niin pikaunet...Täytyykin ruveta neidin kanssa tuohumaan ennenkö hermostuu....
 
Täytyy yrittääkin huomenna puhelintunnilla varata pojalle 6kk neuvola-aikaa kun sillä tulee se maanantaina täyteen.
Ajattelin ensin laittaa tuohon paikallislehteen onnittelut kuvan kera kun siellä muutkin näyttää niitä puolivuosikkaille laittavan. Mutta odotellaan nyt vielä se toinen puoli vuotta...

G: Minäkin jään äippäloman jälkeen kotiin, sen sitten näkee kuinka kauaksi aikaa. Hyvinkin voi se 3v mennä.
Tämä kun tulee mahdollisesti olemaan ainut lapsi :heart:

Hyvää pyhää, meillä tehdään pihahommia ja pestään ikkunat. Harmittaa vietävästi kun yksi koristeomenapuu näyttäisi kuolleen.
Yläoksissa vain vähän vihreää. Kai se kaataa täytyy. :(
 
Bellukka laiskana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 21:46 Mammanen kirjoitti:
Meillä oli se 6kk neukkula tänään ja lupa saatiin istuttamiseen. Jee... Sitähän tässä ollaankin jo muutamia päiviä tehty. Mutta lyhyitä aikoja vasta.

Poitsu oli 9480g ja 70,5cm. Pituutta oli tullut 3,5cm ja painoa vaan kilo.

niin siis painoa VAAN kilo, sehä on reippaasti kasvanu, täällä ku on joka lapsen kohdalla neukassa sanottu että "hyvä" tahti on n 100g/vko ;)
iso poju teillä =)
täällä on kamala tuuli mut nea se vaan vetelee unia vaunuissa ja hyvin näkyy nukuttavan =) yks päivä Nea käänty sitteris mahalleen ja peretti siitä pois... en oo vöitä pitäny kii ku on aika "syvällä" tuolla sitteris, mut olipa tytöstä hauskaa ku hoksas miten sieltä pois pääsee, pärisi ja nauro :D
ps, himpula jos tuut tänään meseen nii huutele ;)

Bellukka ja Nea 5½kk :heart:
 
Joo, iso jumpula jumpsukka tää onkin. Hartiat ja niskat totaali jumissa, kun päivät kantelee. Vaikka Ergo onkin käytössä päivittäin...

Meillä on muuttoa edessä ja tänään kuultiin, että laajakaistan yhteys uuteen asuntoon saadaan vasta 5vkon kuluttua. Eli ollaanpa nyt sitten ilman nettiä. Voipi tulla parku meikäläiseltä. Onneksi vielä muutamia päiviä tässä saapi "vanhassa kodossa" surffailla =)

Ei vaan ole mukavaa tämä muuttaminen näin pienen kanssa. Plaah... Ainakun aloittaa pakkaamisen niin pätkäunilainen herääkin uniltaan. Aikaa ja hermoja kysyy. Mä inhoan muuttamista, mutta minkäs teet, kun on itse tähän leikkiin lähtenyt niin kestettävä on.

Meillä sängyssä mennään mahalleen,poitsu siis kääntyy pinniksessä mahalleen öisin ja sitten alkaa ähisemään siellä. Aamusella nukahti meidän sänkyyn ja laitettiin tyynyt ja peitot siihen ympärille, ettei pääse pyörähtämään alas. Itkuhälytin vierelle, kun itse ruvettiin jo aikaisin pakkaamaan. Vaimeaa ääntä rupesi kuulumaan ja mä ihmettelin miksei hälyttimestä kuulu mitään... Mutta poitsu oli vetänytkin meikäläisen ison tyynyn päänsä päälle ja naureskeli sen suojissa. Huh huh... On muutes pienellä jo kovat voimat.

Joo, ja tänään isukki oli nukuttamassa ulos ja paloautot ajeli ohi. Poitsu sylkäisi silloin tutin suustaan ja oli nauranut kovaan ääneen ja ikenet vaan loistaneet, kun oli kuunnellut niitä sireenien ääniä. Ja sama tapahtui toistamiseen, kun uusi satsi autoja oli mennyt ohi. Isukki sanoi, että palomies tulee meidän jässikästä :LOL:

Ja ei kun pakkaamaan...
 
G: juu minäkään en töihin vielä syksystä aio. Ei tosin oo työpaikkaakaan tiedossa, ku muutettiin toiselle puolelle Suomea äippäloman alkaessa. Mut varmasti kotona oon ainakin vuoden vaihteeseen. Ja tulipa syksyksi vielä veljen lapsen hoitoakin oman lisäksi... =)

Meidän Rasmus se istui tänään ekaa kertaa syöttötuolissa! Ja istua jäpötti niin tanakasti selkä suorana! Ja oli niiin onnellinen toinen! :heart: Ku huomasi, et äiti on antamassa vielä ruokaa päälle, niin johan aukesi suu sellaista tahtia, ettei meinannu ehtiä lappamaan. Porkkana on hyvää. :D
Eli neuvolantädin neuvoa uhmaten aloitellaan tuo syöttärissä istuskelu, ruokailun ajan. Ja tuntuu, että alan antamaan päivittäin tuota kiinteääkin, ku niin kovin usein on poju rinnalla..
Jep, nyt mentävä, ku meinaa poika hermostua lattialla.
Hyvää helan jatkoa.
 
mimosa

No meilläon taas alkanut tulemaan iho oireita. Katson tarkkaan mitä syön, en ole omasta mielestäni syönyt mitään allergisoivaa, en sitten tiedä jos peruna on tehnyt oireet. nyt vaihdoin perunan kukkakaaliin saa nähdä miksi iho muuttuu. Olen jo pohtinut imetyksen lopetus, mut ei ole helppoa. Tosin olen jo alkanut vähentämään, ja toisesta rinnasta ei enään tulekkaan paljoa maitoa, toisesta sitäkin enemmän.
Meillä on nyt ensimmäinen korvatulehdus, johon saatiin antibioottikuuri. kyllä olikin kamala viikonloppu viime viikolla, kun poika vain huusi taukoamatta. arvaskeskuksen nuori lääkäri ei osannut käyttää korvien putsauslaitetta, joten jäi korvat katsomatta. sanoi vain ettei näe, kun on pienet korvakäytävät ja tosi likaiset korvat. Pyysi tulemaan seuraavana aamuna uudelleen. mentiin sit yksityiselle, jossa selvisi korvatulehdus. Olin jo alkuviikosta soittanut arvauskeksukseen että pojalla on jokin, kuin itsee vain. pehelimeen vain sanottiin, et on vain hampaat tulossa. Sellaista. Kyllä soitin ja annoin palautetta arvauskeskukselle.

Voi kurjuus himpula teitä, otan osaa iho ongelmiinne!

Kyllä nämät allergia jutut ovat sitten inhottavia, ja vaikeita. Äläkä kanna murhetta imetyksen lopettamisesta. yhtä terveitä lapset ovat korvikkeellakin!!

Poika Ma:na tasan kuusi kuukautta. ti:na neuvola!

Taas virheitä, kun on kiirus
 
mimosa

No meilläon taas alkanut tulemaan iho oireita. Katson tarkkaan mitä syön, en ole omasta mielestäni syönyt mitään allergisoivaa, en sitten tiedä jos peruna on tehnyt oireet. nyt vaihdoin perunan kukkakaaliin saa nähdä miksi iho muuttuu. Olen jo pohtinut imetyksen lopetus, mut ei ole helppoa. Tosin olen jo alkanut vähentämään, ja toisesta rinnasta ei enään tulekkaan paljoa maitoa, toisesta sitäkin enemmän.
Meillä on nyt ensimmäinen korvatulehdus, johon saatiin antibioottikuuri. kyllä olikin kamala viikonloppu viime viikolla, kun poika vain huusi taukoamatta. arvaskeskuksen nuori lääkäri ei osannut käyttää korvien putsauslaitetta, joten jäi korvat katsomatta. sanoi vain ettei näe, kun on pienet korvakäytävät ja tosi likaiset korvat. Pyysi tulemaan seuraavana aamuna uudelleen. mentiin sit yksityiselle, jossa selvisi korvatulehdus. Olin jo alkuviikosta soittanut arvauskeksukseen että pojalla on jokin, kuin itsee vain. pehelimeen vain sanottiin, et on vain hampaat tulossa. Sellaista. Kyllä soitin ja annoin palautetta arvauskeskukselle.

Voi kurjuus himpula teitä, otan osaa iho ongelmiinne!

Kyllä nämät allergia jutut ovat sitten inhottavia, ja vaikeita. Äläkä kanna murhetta imetyksen lopettamisesta. yhtä terveitä lapset ovat korvikkeellakin!!

Poika Ma:na tasan kuusi kuukautta. ti:na neuvola!

Taas virheitä, kun on kiirus
 
mimosa

No meilläon taas alkanut tulemaan iho oireita. Katson tarkkaan mitä syön, en ole omasta mielestäni syönyt mitään allergisoivaa, en sitten tiedä jos peruna on tehnyt oireet. nyt vaihdoin perunan kukkakaaliin saa nähdä miksi iho muuttuu. Olen jo pohtinut imetyksen lopetus, mut ei ole helppoa. Tosin olen jo alkanut vähentämään, ja toisesta rinnasta ei enään tulekkaan paljoa maitoa, toisesta sitäkin enemmän.
Meillä on nyt ensimmäinen korvatulehdus, johon saatiin antibioottikuuri. kyllä olikin kamala viikonloppu viime viikolla, kun poika vain huusi taukoamatta. arvaskeskuksen nuori lääkäri ei osannut käyttää korvien putsauslaitetta, joten jäi korvat katsomatta. sanoi vain ettei näe, kun on pienet korvakäytävät ja tosi likaiset korvat. Pyysi tulemaan seuraavana aamuna uudelleen. mentiin sit yksityiselle, jossa selvisi korvatulehdus. Olin jo alkuviikosta soittanut arvauskeksukseen että pojalla on jokin, kuin itsee vain. pehelimeen vain sanottiin, et on vain hampaat tulossa. Sellaista. Kyllä soitin ja annoin palautetta arvauskeskukselle.

Voi kurjuus himpula teitä, otan osaa iho ongelmiinne!

Kyllä nämät allergia jutut ovat sitten inhottavia, ja vaikeita. Äläkä kanna murhetta imetyksen lopettamisesta. yhtä terveitä lapset ovat korvikkeellakin!!

Poika Ma:na tasan kuusi kuukautta. ti:na neuvola!

Taas virheitä, kun on kiirus
 
mimosa

No meilläon taas alkanut tulemaan iho oireita. Katson tarkkaan mitä syön, en ole omasta mielestäni syönyt mitään allergisoivaa, en sitten tiedä jos peruna on tehnyt oireet. nyt vaihdoin perunan kukkakaaliin saa nähdä miksi iho muuttuu. Olen jo pohtinut imetyksen lopetus, mut ei ole helppoa. Tosin olen jo alkanut vähentämään, ja toisesta rinnasta ei enään tulekkaan paljoa maitoa, toisesta sitäkin enemmän.
Meillä on nyt ensimmäinen korvatulehdus, johon saatiin antibioottikuuri. kyllä olikin kamala viikonloppu viime viikolla, kun poika vain huusi taukoamatta. arvaskeskuksen nuori lääkäri ei osannut käyttää korvien putsauslaitetta, joten jäi korvat katsomatta. sanoi vain ettei näe, kun on pienet korvakäytävät ja tosi likaiset korvat. Pyysi tulemaan seuraavana aamuna uudelleen. mentiin sit yksityiselle, jossa selvisi korvatulehdus. Olin jo alkuviikosta soittanut arvauskeksukseen että pojalla on jokin, kuin itsee vain. pehelimeen vain sanottiin, et on vain hampaat tulossa. Sellaista. Kyllä soitin ja annoin palautetta arvauskeskukselle.

Voi kurjuus himpula teitä, otan osaa iho ongelmiinne!

Kyllä nämät allergia jutut ovat sitten inhottavia, ja vaikeita. Äläkä kanna murhetta imetyksen lopettamisesta. yhtä terveitä lapset ovat korvikkeellakin!!

Poika Ma:na tasan kuusi kuukautta. ti:na neuvola!

Taas virheitä, kun on kiirus
 
Huomenta =)

G: Minäkin olen ollut kotona esikoisen syntymästä saakka (esikoinen 4v) ja aion olla vielä sinne saakka, kun Venla täyttää 3v :heart: Meillä on yritetty etsiä Venlalle sopivaa apteekin maitoa..Nutrisoija ei sopinut, vaikka saatiin sitä menemään vaivaiset 20ml ja nyt kokeilussa Almiron pepti...ongelmana on tuo pullosta syömisen, ei millään suostu ottamaan..yhtä huutoa vaan :/ Jos jollain vinkkejä niin otetaan mielellään vastaan :heart: Venlalla oli tippunut paino viikossa 50g, eikä ihme kun masu on niin kuralla :( mutta eipä tuota masua saa rauhoittumaan ennen kuin saadaan siirrettyä tuohon apteekin maitoon. Meillä päristään paljon ja kääntyillään masulleen ja selälleen. Siirrellään lelua kädestä toiseen ja viedään kaikki mitä käteen saadaan suuhun maisteltavaksi :D Hampaita ei vielä ole, mutta kuolaa sitäkin enemmän :LOL: Saa vaihtaa pari kertaa vaatteet ihan pelkän kuolaamisen takia..tätä jatkunut jo pari kk :whistle: Ja vielä mennään pelkällä tissillä...katsoo tarkkaan kun muut syö ja maiskuttaa mukana, välillä tulee ihan pahamieli kun toiselle ei voi antaa mitään :( mutta jospa saatas siirrettyä mun maidolta pois niin pääsis Venlakin maistelemaan soseita =) Hyvää viikonloppua :wave:

Himpula & Venla 6½kk :heart:
 
unikuu108
kaunista sunnuntaita kaikille

meille kuuluu ihan tavallista.teo kasvaa hurjaa vauhtia ja täytti 6kk eilen. annoimme juhlan kunniaksi palan kurrkua järsittäväksi.
jokin mun syömisissä(luultavasti se vehnä jota olen syönyt nyt muutamina päivinä)oksettaa teoo. se on oksentanut aika runsaasti syömisen jälkeen. samallai kun silloin kun söin vehnää, ennen diettaamista. myös kakkaan on ilmestynyt vaahtoa ja osa on limaisempaa.
joten jatkan vehnätöntä linjaa.. joka välillä tuntuu tylsältä kun kaikkialla on vehnää.. ei voi syödä pikaruokaa ja herkkuja.monissa jäätelöissä on venhää ja jopa leikkeleissä ja makkaroissa..lakuissa ja useissa suklaissa on.. tosin tähän mennessä on paino tippunut neuvolan ekasta punnituksesta jo 3kg,joten jotain hyötyä on imettämisestä ja vehnän välttämisestä.
Teon uusin villitys on pomppiminen.hän hyppii sylissä omin voimin.vimmattu meno päällä.
tänään kääntyi mahalta selälleen vahingossa luulisin. mutta silleenhän se alkaa. poitsu liikkuu takaperin ja navan ympäri..
edelleen hän raapii päätään ja korviaan. no meillä on tiistaina neuvola ja sitten taas on vähän viisaampi(ehkä)

himpulalle jaksuja allergian kanssa.

:hug:


unikuu ja teo
 
Aurinkoiset sunnuntait täältäkin =)

Aivan upea ilma tänäänkin ollut. Olen saanut tehtyä vähän puutarhahommia ja ensi viikolla ajattelin laittaa jo kesäkukkia ja joitain yrttejä.

Pikku-ukko ryömii jo pitkiä matkoja ja kääntyilee edestakaisin. Syöttötuolissa istutaan pieni hetki, kun vaan muistan laittaa... Bataattia olen antanut melkein joka pv sen jääpalakuution verran. Ensi viikolla keittelen porkkanaa ja kesäkurpitsaa ja parsakaaliakin voisi keittää. Hyvin tuo on pelkkä maitokin tuntunut riittävän, vaikka liikkuukin jo paljon.

Viime viikolla manasin menkkojen alkamista...mutta eihän ne sitten vielä alkaneetkaan :D jotain pientä tiputtelua vaan :D

Nyt on mentävä pesemään koiruli...oli taas hieronut itseään johonkin sontakasaan...yök...ärsyttävä tapa!!!

Mukavaa alkavaa viikkoa =)

Lauriina ja pikku-ukko 5kk2vko
 
Bellukka nopsaan
meilläkin Nea alkoi nyt ryömimään, toista metriä meni tuossa huomaamatta ja mä ku intin ukolle et se on siirtäny et eihän äitin pieni vielä voi liikkeelle lähtee :LOL: :heart:
 
Meillä ei vielä ryömitä, vaik kauhee meno on muuten päällä. Sylissä istuessa saa tosissaan pitää kiinni, ku on kaksinkerroin menossa. Eikä Rasmus vielä osaa kääntyä selältä mahalleen. Ei oikeestaan oo edes yrittäny sen suuntaista.
Oon vähän pihalla noiden soseiden antamisen kanssa. TÄytynee alkaa lukemaan opuksia, mitä neukusta saatu. Mut eiköhän se siitä pikku hiljaa ala luonnistua, ku tosissaan alan antamaan sapuskaa pojulle.
Ulkona ollaan liikuttu kantoliinaillen ahkerasti. Rasmus tykkää katsella maailmaa sieltä käsin, ja äitikin saa mukavasti treeniä pepulle, ku paahtaa mäkiä menemään. :whistle: Vaatetuksen kanssa on tosin välillä hankaluutta, ku mittari näyttää 20, mut tuuli samoja lukemia! Ei kiva.
Äitiseuraa olen alkanut itsekin kaivata. Olis kiva käydä kahvittelemassa jonkun vauvallisen äipän kanssa. Mut eiköhän se tästä, kunhan tosissaan päästää kesään ja mökkeilemään, niin ei seinät kaadu päälle..
mutkatonta viikon alkua!
tolki ja rasmus 5,5kk
 
Lauriinas pikaseen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 20:27 Ramu kirjoitti:
Ulkona ollaan liikuttu kantoliinaillen ahkerasti. Rasmus tykkää katsella maailmaa sieltä käsin, ja äitikin saa mukavasti treeniä pepulle, ku paahtaa mäkiä menemään. :whistle: Vaatetuksen kanssa on tosin välillä hankaluutta, ku mittari näyttää 20, mut tuuli samoja lukemia! Ei kiva.


Äitiseuraa olen alkanut itsekin kaivata. Olis kiva käydä kahvittelemassa jonkun vauvallisen äipän kanssa.

tolki ja rasmus 5,5kk
Aikuista seuraa täälläkin välillä kaivataan :D mies tekee matkatöitä ja on paljon pois kotoa. Välillä tosiaan tuntuu seinät kaatuvan niskaan ja on ihan pakko päästää jonnekin ja heti... Harmi kun asut niin kaukana täältä etelästä :whistle:

Ostin sitten minäkin tuon ergon rinnalle kantoliinan. Sellaisen kudotun hyväkuntoisen löysin kirpparilta. Sitäkin olen käyttänyt, eikä se sidonta niin vaikeaa ollutkaan. Kietaisuristi2-sidontaa olen siis opetellut. Mullahan oli aluksi carry me-liina, mikä jäi melkein käyttämättä. Onneksi sain sen tän palstan kautta myytyä =)

:wave: :wave:
 
unis
mäkin olen ihan pihalla miten niitä kiinteitä pitää rueta antamaan. meillä syödään kerran päivässä illalla joku kasvis mikä on kokeilussa. aluksi meni se lusikallinen tai pari,mutta nyt poika saattaa rueta itkemään jos ruuan annon lopettaa "kesken" ja alkaa pyyhkimään käsiä ja naamaa. siksi olen antanut pikkuhiljaa enemmän ja enemmän ja eilen meni koko purkillinen kerralla. aina ennen ja jälkeen imetän. tänään parsakaalia kokeiltiin. keitän ne höyrykeittimessä ja hienonnan sauvasekoittimella ja pakastan pilttipurkkeihin sopiviksi annoksiksi.
tänään oli ruuan suhteen erikoinen päivä siksi että olimme minigolffaamassa ja otin varmuuden vuoksi mustikka-puolukkaa purkillisen mukaan jos en pääse imettämään teoo ja sillon nälkä. no,meni koko purkillinen marjoja sitten..imetän edelleen päivisin ja öisin.eli se on pääruoka.
no,ylihuomenna on neuvola ja sitten tietää miten niitä pitää rueta antaa.

pitää mennä nukkuu.

unis ja teukka
 

Yhteistyössä