Maalismussukat - syntyneet

ld voi ei voimia!!!! tiedän et on ihan kauheeta kun ite ei saa nukuttua, ja jos toinen vaan huutaa eikä oikeesti osaa itse sanoa mikä on... kapalointia tietty vois kokeilla, jos se rauhottais. ja yks vinkki minkä eräs monen lapsen äiti antoi: ota lapses vatsalleen vaikka vasemman käsivarren päälle, seiso ite, ala heijata sivulta toiselle ja tasaisin välein tömäytä pepulle. mun toinen lapsi oli hiukan hankala rauhoittumaan ja tuttia ei syönyt millään, mut tää konsti toimi..
lämmin kylpy vois rauhoittaa kans.
voisinpa auttaa sua:headwall:

d-vitamiinit neuvoi terkkari ensin antamaan maitoa ja sitten vitamiinin, ettei ärsytä mahaa niin paljon. ja nyt oon antanut sen aamulla niin ei jää iltaan kitinää senkään takia, ehkä..

ilta oli parempi kun muina iltoina, nukahti kymmeneltä kauhean vastaan pyristelyn jälkeen tosin, mutta otin pystyasentoon rinnan päälle ja kiedoin kädet tiukasti vauvan ympärille. siihen rauhottui. heräsi neljän aikaan eikä syöny kun 50-ml suunnilleen... ihme juttu, yleensä öisin syö sen sata. mut illan söi kyllä tiuhaan, puol 6: 100 ml, puol 7: 60ml, puol 8: 90ml... ja vielä ysin aikaan jonkun verran. pientä tankkausta :D
ni ei kai sit yöllä olekaan nälkä :) ja samalla lai mun toinen lapsi teki, ja sit kuukauden iässä ei enää heränny yöllä syömään ollenkaan :) lupaavalta siis vaikuttaa..

neiti heräsi, täytyy pian mennä :)
 
ekaa kertaa tällä puolella! Jee jee! :)

Mun on pitänyt taas kirjoittaa vaikka mitä, mutta aina kun oon saanut uusimmat viestit luettua, on tullut lähtö koneelta. No, nyt ois yritystä...

LD tsemppiä ja voimia vauvan kanssa! Sä oot osannut ottaa niin järkevän kannan tohon imetystouhuun! Hyvä! Vauvan kanssa on niin paljon muutakin touhua ja puuhaa, että ruokailusta ei kannata enää ottaa itselleen ylimääräistä stressiä. Ikävää, että yöllä ette pääse kunnolla nukkumaan. Pystytkö ottamaan päiväunia vauvan kanssa? Ehdotan, että nyt asetat ensisijalle oman lepäämisesi ja torkut aina kun siihen on mahdollisuus. pölyt ja tiskit ym joutavat odottaa. Univelka ja väsymys ovat kerääntyessään yhtä tuskaa. Kokemusta on.

FA meillä tuo neuvomasi mahalleen käsivarren päällä heijaaminen on tuonut aiempien kohdalla avun. Usein vauva on nukahtanut siihen :)

Mä oon myös yrittänyt olla jonkin sortin herkkulakossa. Raskausaikana tuli syötyä kaikkea, mitä eteen tuli ja nyt kun kokeilee tavallisia housuja tai verkkareitakin niin kyllä soimaa itseään siitä, että tuli syötyä se toinenkin pulla. 9 kg olis ylimääräistä :ashamed:, että oisis takaisin lähtöpainossa. Kieltämättä olo on kyllä parempi, kun ei koko ajan mätä itseensä jotain herkkua.

d-vitamiineista vielä että edellisten kanssa niistä on tullut jonkin verran vatsavaivoja. kipristelyt ovat kuitenkin hieman helpottaneet kun olemme vaihtaneet tipat niihin, jotka ovat siinä sokeriliemessä (oiskohan ne olleet jotain d-tppoja tms.) Uusin tulokas aloittaa vitamiinit vasta ensi viikolla, joten en oo ihan varma onko ko. tippoja enää edes myynnissä. Jos on, niin aloitan kyllä suoraan niillä.

Nyt kotihommiin! Tai ainakin suihkuun ja pukemaan.
pikkutalvio ja pieni mies 10 vrk
 
Meillä on alkaneet yöt taas sujua iha mallikkaasti. 3-4h välein syöttö, että kahdella herätyksellä selviää ja aika hyvin on saatu taas nukuttua. Ainoastaa heräävä esikoinen saattaa rikkoa tota rutiinia, jos se herää vauvan itkuun, niin sekin alkaa kiukutella. Sinna 4wee..
UKko painostaa lähtemään anopin luokse 100km päähän. Mua ei vaan kauheesti innosta lähtä sinne varsinkaan ku imetän vauvaa. Tykkään kuitenkin imettää kotona omissa oloissani.. Mut ei näytä ukko sitä kirveelläkään ymmärtävän..Tuntuu taas et kaikki kaatuu niskaan. Aina pitäs olla toisille mieliksi. Kaiken tän 9kk jälkeen ei nytkään saa hetken rauhaa.
Menkööt itse esittelee tissejään mun vanhemmille ja katsoo miltä se tuntuu.






SuzZ + Emilia 3vk
 
Ihana rakkaus pakkaus suzZilla

Pikkutalviolle onnittelut ja tervetuloa tälle puolelle.

LD voimia, Apteekissa on myös cuplatonille vastaavia, jotka voi toimia paremmin. Saisitko vauvalle hoitajaa joksikin yöksi, et saisit omat univelat vähemmälle? Sun lepo todella tärkeää. Samoten maitohappoja voit kokeilla. Jotkut avaa kuulemma kapselin äidinmaitoon ja sit on niitä tippoja.

D-vitamiini. Mä annan aamusyötön jälkeen ja meillä ei toistaiseksi mahavaivoja ole. nyt 3 gtt menossa jekovittia. Ilmeisesti gefilus tipat teki vatsan väänteitä, mut annan vielä ajan kulua ja aloitan sitten uudestaan ja tarkistan asian.

Viime yö meni kahden tunnin välein syöttäessä. Mies teki yhden syötön ja sain aamusta nukkua pitkää. Musta tuo mies vähän yli hoitaa ja taas vauvan rytmi sekasin. Mies menee ensi viikolla takas töihin, niin alan luomaan säännöllistä päivä rytmiä. klo 11 ulos nukkuun ja sit iltapäivällä uudestaan. Jos vauva jaksais valvoa illalla vaikka klo 20-21, niin sais vielä hetken miehen kanssa laatu aikaa ja puolen yön jälkeen ekan syötön. No aika näyttää mihin tämä luovii.

Mies kun menee yöllä nostaan heti vauvan mun tissille, kun pikkusen inisee ja näkee unia vauvan hoidosta. Viime yönä vauva huusi miehen unissa ja mies nosteli nukkuvaa poikaa mun tissille :D
Ihana kun mies noin tohkeissaan ja innoissaan osallistuu, mut sit välillä toivoo et vähempikin vois riittää. Mut mitään en mieheltä kiellä.
Liian herkästo reakoi pojan ääntelyihin sun muihin

Tänään vauva nukku uudestaan klo 6 jälkeen ja nukahti myös aamupäivällä ennen aikojaan. Jos nyt kasvua menossa kun nukkuu ja syö hirmusesti.
Peppu oli mennyt paremmaksi yön aikana sinkkivoiteella, mut kiveksen aluset rikki edelleen. Aina sitä pientä pierua pääsee sinne alle hautomaan.
Pojan silmä kans rähmii koko ajan enemmän, mut ei onneksi näytä tulehtuneelta.

Tänään onkin pizza päivä, hyvää syy ulkoilla pojan kanssa hakeen ja jos kävis vielä raksallakin katselemassa.
Huomenna pitäs mennä ostamaan takkaa, niin tuo talokin valmistuis pikku hiljaa.

FA kans samaa mieltä, kirjoittkaa edes lyhyesti. Minusta kiva lukea muiden kuulumisia, saan ohjeita omaan arkeeni ja helpotusta, et muillakin samoja ongelmia. Raskausaikana palstailin huomattavasti vähemmän ja luulin et vauvan synnyttyä lopahtaa kokonaan, mut ihan toisin päin on käynyt. Minä saan täältä hyviä vinkkejä joka päivä toisten kokemusten kautta.


Pojalla on toukokuussa nimpparit ja pohdin jos siihen järjestäs jotain nimiäisen tynkää. Alkuun suunniteltiin, et sit kun muutetaan, mut menee aika pitkälle. Nimiäiset kuitenkin pienimuotoiset. No pohditaan asiaa.

Muutaman kerran olen saanut röyhtäytettyä ruokailun lomassa. jos irrottaa tissistä niin ettei nuku tai alkaa venkoilla tissillä. Puklut pienentyneet. Pikku hiljaa ne omat taidot lisääntyy.

Tänään poika oli hetken sitterissä. Isukki heti ottamassa syliinsä. Totesin et anna olla kun viihtyy,

Meillä aletaan heräileen

sane ja toivo 3 viikkoa
 
Heissan :)

Täällä menee aika niin nopeesti ettei ehdi oikein kirjotteleen. Ja sillon kun ehtis, on pikkuneiti sylissä ja kitisee... Meillä tuntuu kans maha vaivaavan :( On annettu välillä vähän korviketta oman maidon seassa ja se on kai nyt tehny mahan kipeäksi. Tänään kun on ollu rauhallisempi päivä, kun ei eilisen klo 17 jälkeen ole Nannia saanut. Eli vaihtoon taitaa mennä tuo korvike... Toistaiseks saa nyt pelkkää tissimaitoa, pakko yrittää pärjätä sillä. Mutta kun välillä tuntuu, ettei tuota saa tyytyväiseksi pelkästään sillä. On ollu pakko antaa korviketta.

Noihin meidän mahavaivoihin ei tunnu Cuplaton auttavan ollenkaan, täytyy käydä apteekissa hakemassa Disflatylia, se autto esikoisellakin paremmin.

Viikonloppuna käytiin kahteen kertaan päivystyksessä imemässä nenästä räkää ja maanantai-iltana vielä kertaalleen. Sen jälkeen on koitettu pärjätä kotona mut rohisee tuo aika pahasti vieläkin. Varsinkin sillon ku herää.

Tuosta kirjottelemisesta tänne... Mä en jotenkin ole jaksanut kirjotella oikein mihinkään. Tuo jatkuva kitinä ja huonosti nukkuminen vie multakin voimat. Eikä kirjottamisesta oikein tahdo tulla mitään ku neitiä pitää hyssytellä sylissä koko ajan. Kaikki muutkin hommat on tekemättä ja alkaakin jo ahdistaa. Kouluhommat jäi rästiin, joudun varmaan sen takia maksamaan opintotukiakin takaisin. Tuskin saan kasaan niin paljon opintopisteitä, et saisin kaikki tuet pitää. Tai sitten yks vaihtoehto on hakea korvaukset sairaslomasta (20.12.2010-4.2.2011) niin sit kai saisin nuo opintotuet palautettua ilman vaikeuksia. Mulla kun olis saikkutodistukset tuolle ajalle.

Meillä alkaa ens viikosta eteenpäin arki ihan kunnolla. Esikoinen on tänään viimeistä päivää hoidossa. Meidän pph ehdotti, että kannattais hakea virikepaikkaa tytölle, koska tuon meidän tytön tilalle tuleva vauva ei olekaan koko viikkoa hoidossa. Eli saattais saada sen virikepaikan tuonne samalle pph:lle. Joka tapauksessa me on sovittu, että käydään siellä tässä kevään aikana leikkimässä. Siellä on aika harmittava tilanne, kun on yks vähän isompi (tulee 4v) ja sit loput on paljon pienempiä, siis tytöt on vajaa 2v nyt ja meidän esikoisen tilalle tulee ihan sylivauva. Eli tuolla isoimmalla ei ole enää leikkikaveria ja poika onkin siellä kuulemma itkeskellyt kun ei ole ketään kaveria enää nyt kun meidän tyttö jää pois. Jätin sinne eilen meidän osoitteen, kun tuon pojan äiti oli kysellyt et voiskohan ne tulla meille joskus leikkimään. Käskin pph:n antaa mun numeron niille, että soittelevat vaikka niin voidaan sopia sit leikkitreffejä.

Kai tässä täytyis pikkuhiljaa ottaa itteensä niskasta kiinni ja yrittää päästä tähän arkeen kiinni. Mulla vaan tuo jatkuva unen puute, tai lähinnä unien katkonaisuus tekee sen, että en jaksa mitään. Lisäks hermot on koko ajan kireellä... Ja nyt kun tätä huonosti nukkumista on jatkunut kuukausitolkulla, niin tietäähän sen ettei siitä mitään hyvää ainakaan seuraa. Mun kroppa ja hermot vaatii kunnolla unta...

Mut nyt täytyy lähteä ruuanlaittoon... Ajattelin hauduttaa possusuikaleita kerrankin kunnolla, jos vaikka kokeilis tuota aurajuustokermaa sekaan ;D

-JennyA & pikkuneiti melkein 4 vkoa-
 
terkkarin kotikäynti painoa oli pikkuneidille tullut, nyt 4710g eli syntymäpainoon reilu 200g tullut. kehui varsin valloittavaksi :) no tottakai ;) käynti muutenkin oli ihan kiva, kartoitti sukujen sairauksia ja muuta juteltiin.
Ja sit hän sanoi et yhdyntää kannattais kokeilla ennen jälkitarkastusta... no siitäpä sit aloinki sanoa et ei paljoo hotsita ajatella moista edes kun tuolla alapäässä joku on vialla... se "pallo"minkä havaitsin, no, terkkari kuunteli mun selostusta ja sit totes et jos hän kattoo..
Ja ilmeisesti mulla on kohdun laskeuma :(

jumpannu oon noita lantionpohjan lihaksia kyllä, mut en tiiä... kaverin kans sit juttelin niin se sano et sit kannattaakin tarkkaan miettiä haluaako lapsia vielä..tai sitten hoitaa kohdunpoisto alta pois.. mä en kyllä vielä halua mitään kohdun poistoa ees ajatella, toiveissa kun ois ollu se neljäs lapsi vielä tulevaisuudessa ..
On myös olemassa joitain renkaita millä saadaan kuriin toi jos tuntuu et lihasharjoittelu ei tuota tuloksia.
Jotenkin inhottavaa... mutta liikuntaa saan harrastaa niinkun ennen, et kävelylenkit tekee ihan hyvääkin. ja yhdyntäkin on kuulema sallittua, kunhan musta vaan tuntuu hyvälle. no, ei oo kiire mä haluisin ton alapään kyl kuntoon.. et näinkin sit voi käydä ...

odottelen terkkarin puhelinsoittoa vielä tänään, et mitä tän jutun kans tehdään, jonkun tää alapää pitäis varmasti tsekata pian, jälkitarkastukseenkin kun on melkeen kuukausi vielä aikaa :( tylsää... naisen elämää ;)
kipuja ei muuten varsin ole, ja ihan muuten on ok. kai se sit tästä luonaantuu, sitkeästi vaan tarvii edelleen jumpata..
 
Jennya voimia sairastelun keskelle. Toivottavasti pian helpottaa.

FA toivotaan, ettei kohdunlaskeuma. Mua terkka pelotteli sillä, jos en ota rauhallisemmin. Tänään lenkillä tunne et jotain roikkuu. Pakko alkaa aktiivisemmin tekeen lantiolihas treeniä.

Poika nukku koko päivän ( osa min syytä kun tehtiin 2h lenkki heti unien perään) ja nyt ei meinaa nukkua millään. ei sinänsä haittaa, mut valvoo pian illasta. No jos ensi viikolla hakis sitä rytmiä päivään. Laitoin imurin päälle ja nyt ainakin levollinen.

Päivällä poika tissillä koko ajan. Komiat röyhtäsyt sain ja pieruakin reilusti. Poika halus lisää tissiä ja ihan raivona imi ja irrotteli. Itellä tunne et tissit tyhjät. annoin korviketta 40ml ja poika veti kovalla halulla. noin 30min ja puklas kaikki korvikkeet pihalle. Siis en tiedä mitä tuo poika haluu. Nyt nukuttelen ja ainakun huuta kurkku suorana tarjoon korviketta muutaman sekunnin. Välillä ei huoli, välillä ottaa muutamia hörppyjä. en anna paljoa juoda, etten taas yli syötä.

Itseä mietityttää mitä nämä ennen unea itkukohtaukset on??? usein tissi tai korvike auttaa, mut auttaa ihan syleilykin. Onko muiden vauvoilla samaa tapaa??? ja miten mun pitäs toimia?

sane ja toivo
 
Kiitos tsempeistä ja rohkaisusta :) Tämä yö on mennyt hieman paremmin. Nyt poika on syönnin päälle tässä sylissä ja yrittää nukkua vaikka mahaa väliin kipristelee. en varmaan yöksi saa ketään vauvan kans mut päivisin kyllä. toissapäivänä mun mummu oli vauvan kans et sain nukkua muutaman tunnin. kirjoitinkohan tuosta jo, muistiki menny :p ja eilen oltiin äidillä päivällä ku sillä oli vapaapäivä ja torkuin.

Voiko vauva syödä liikaa? Minkä verran teidän vauvat syö? Tää syö aina 2 tunnin välein n. 80-100ml. Tuo 2 tuntia tuntuu aina niin lyhyeltä ajalta.

ja: Jaksamista sinnekin.. Ite oon ollut vasta 2 viikkoa kotona ja nyt jo näkyy katkonaiset unet. oon ihmeen saamaton. voi ku sais nukkua joskus vaikka 5 tuntia putkeen.

mä en edes tiedä mikä on kohdunlaskeuma. taidan googlettaa ku alko kiinnostaan :)

sane musta kans välillä tuntuu etten tiiä mitä vauva haluaa. ku se hamuilee ja on muka nälkä mut sit ei syö kummiskaan tai puklaa pois..

ld + pikkunen 3 viikkoa
 
huomenta :)

siis ei mulla paha tilanne ollukkaan :) terkkari soitti vielä myöhemmin ja juteltiin, kyysin uudestaan et näkikö hän mitään hälyyttäävää kun kurkkas ton alapään.. ite olin maalannu kauhukuvia :D
sanoi et ihan takana kunnolla näkyi olevan, mut hiukan laskenu. siitä siis se painon tunne emättimes. mut se punoittava pallo minkä ite näin, olikin se napukka, mut silloin kun viikko sitte peilailin se oli ihan tulipunainen ja turvonnu pingispallon kokoiseks, ja punoitusta oli joka puolella.. NO, nyt se on laskénu sekin :)
ja kun en oikeesti oo usein alapäätäni katellu en sit enää kauhuissani nähny mikä oli normaalia ja mikä ei , vaan oikeesti pelästyin...
terkkarin ohjeistuksen mukaan kutinaan käivn hakees Bulgarian jogurttia, et limakalvot rauhoittuu ja ph normalisoituu. miestä HIVENEN huvitti kun selostin illalla lähteväni jogurttia ostamaan :D sanoi et älä ny kellekkään vaaaaaan sano mihin sä sitä aiot tunkea :LOL:
kyl miehil on sit elämä helppoo ;)
No, jumppaan ahkerasti nyt sitte, ja kunhan ton kutinan ja aristuksen saa pois niin kai sitä sekstailuaki vois yrittää ;) jälkitarkastusta ennen ku kuulema edes se yks kerta ois hyvä ollu kokeilla...
Googlettamalla asiasta löytyi järkkyjä kuvia... ei siis ehkä kannata musta tuntuu et mulla mielikuvitus lähtee menemään ni sit oon jo heti pelkäämäs kaikkia pahimpia... liikaa aikaa miettiä ;)

kiva LD et saat apua, ja unta, vaikka ees pienissä erissä :)

nyt en ehi enempää kirjotel, neiti ei haluu olla vattallaan enää mun sylissä ;)

viikonloppu tulee, nautitaan kaikesta mahollisesta mitä elämässä on ilon aiheita :)
 
suzz no onhan se imettäminen tietenkin rauhaisampaa kotona, mut toisaalta vauvaa on ihan kiva varmaan mennä anopillekin näyttämään. vai eikö hän pääsisi teille? noi on sellasia juttuja et joka mies ei välttämät tajua ajatella sitä naisen kannalta ;)
ja kai siellä anoppilassakin joku huone on, mihin pääsee hiukan sivummalle imettämään ettei ihan toisten nenän alla tarttis?
Harmi että kaikki tuntuu kaatuvan niskaan, se on raskas tunne.... voimia kovasti ja toivottavasti tilanne helppaantuu :)

Meillä pieni oli hereillä aamulla kaks tuntia, ja puol 10 unille kuten muinakin aamuina. Laitoin vaunuihin terassille,ja siinä nukkuikin sit 2,5 tuntia, puoles välis tosin heräsi itkemään mut nukahti uudestaan. sinä aikana ehdin imuroimaan, peseen lattiat ja vessan ja siivoon keittiön ja petaamaan ja muutenkin häärimään :D sit hän oli reilun tunnin hereillä ja nukahti uudestaan :D syö ja nukkuu ihan oikeesti, hassua, ei noi kaks ekaa olleet noin rauhallisia :D esikoinen oli tosi paljon hereillä mutta söi vähemmän. kakkonen söi koko ajan eikä nukkunu ku kolme varttia päivällä...
ja tää sit vaan tankkaa ja vetää unta kaaliin, itellä tulee useesti jo ihan tekemisen puute et mitäs sit touhuis... nytkin se nukahti keittiön pöydälle viltin päälle ja en mä raaski toista siirtää minnekkää... istun vieressä ja ihmettelen ...
mut ihana alottaa viikonloppu siistissä kodissa, pyykkejä myöten kaikki nurkat kuosissaan.. appivanhemmat tulee taas aamulla remontin kans hääräileen.. kevättä on ilmassa, kauhea vimma ois alkaa pestä ikkunoita mut en vielä ota hommaks,,, ootan et lämpenis päivät enemmän...

noni, en mä sit enempiä taas keksikään :)
 
vauvan liikaa syöminen en usko et voi syödä liikaa, kyllä maitoa tarvii antaa jos toinen sitä kerran haluaa. meillä tankataan just illat tunninkin välein, ja oon antanut syödä just niin paljon kun toinen haluaa. jos ei halua niin pullo ei tosiaan kelpaa. ja kun röyhyttelee kesken syötön niin ei tule niitä pulautuksiakaan. röyhytellessä kannattaa kokeilla useampaa pysty-asentoa että kuplat kans tulis pihalle... mäkin vaihdan asentoa vauvalla ja selkeesti toimii.
Eli pullollakin vaan maitoa antamaan jos toiselle se kerran maistuu. kyl sen itekin tietää millasia jotkut päivät on ku vois vaan ja ainoastaan syödä ;) hih
 
Huomenta kaikille!

Kiva, kun olette kirjoitelleet niin paljon! Itsellä ollut tässä monena päivänä kaikenlaista huisketta - lukemassa olen kyllä käynyt lähes päivittäin, mutta ei muka ehdi kirjoitella. Ja nyt en sitten muistä mitä kaikkea piti kommentoida..

Rytmeistä on ollut puhetta. Siitä ei kannata stressiä ottaa, jos elämä vauvan kanssa tuntuu olevan rytmitöntä. Rytmejä voi kyllä yrittää avittaa, kuten esim. Flower tekee - pienen vauvan saa (useimmat) aika helposti esim. vaunuihin nukahtamaan, joten jos ajoittaa vaunulenkit aina samoihin aikoihin, niin siinä onkin jo aika hyvä raami valmis. Meillä ei vauvalla ole selkeää rytmiä, mutta isompien lasten elämä rytmittää muuten meidän elämää: keskimmäisen lounaan jälkeen lähdetään yleensä ulos lenkille, jolloin ainakin vauva nukkuu, usein tuo keskimmäinenkin. Illalla iltatoimet hoidetaan kaikille kolmelle samaan aikaan. Pienin tosin jää valvomaan, kun isommat menee sänkyyn..

Nukkuminen Vauva on melko hyvä nukkuja. Vatsavaivoja tmv. ei tunnu olevan, eikä herää yöllä seurustelemaan. Päivällä nukkuu yleensä yhdet pidemmät unet, toiset lyhyemmät tirsat ja sitten jotain pätkiä. Riippuen myös siitä kuinka paljon ollaan liikkeellä - autossa ja vaunuissa yleensä nukkuu aina. Yöllä olen nyt antanut vauvan nukkua vieressä, koska imettäminen on silloin todella helppoa ja vaivatonta. Toisaalta olen sitä mieltä, että vauva on vielä niiiin pieni, ettei häntä voi turhaan paapoa tai hemmotella - toisaalta mietin, että pitäisiköhän kuitenkin vaan laittaa sitkeästi omaan sänkyynsä, vaikka ei sinne välttämättä haluaisikaan jäädä nukkumaan? Viimeinen vauva kuitenkin..

Lantionpohjajumppaa tuli tehtyyn aluksi tunnollisemmin, nyt se tuppaa taas unohtumaan. Hyvä kun Flower otit puheeksi, täytyykin taas tsempata! Todella tärkeä asia, joka vaikuttaa suuresti elämän laatuun!

Oletteko vielä harrastaneet muuta liikuntaa kuin kärrykävelyjä? Mä olen käynyt vaunulenkeillä. Lisäksi löysin fysioterapeutin vetämän äiti-vauva-jumpan. Jumppa on kerran viikossa. Olen vain kerran päässyt käymään - jälkitarkastus oli vasta viime viikolla, silloin kävin ekan kerran, mutta tällä viikolla en päässyt. Ensi viikolla sitten taas! Kymmenen minuutin alkulämmittely oli hämmästyttävän tehokas, lihaskuntoliikkeet sellaisia hitaita ja keskittyneitä. Ja vauvat saa olla mukana.

Naurukohtausko se kirjoitteli suukovusta miehen kanssa? Mä luulen, että se on ihan tästä uudesta (vaikka ei eka vauva olekaan) elämäntilanteesta johtuvaa. Meilläkin on ollut tässä viikon verran sukset lievästi ristissä. Huomaan, että mies on tosi väsynyt, kun käy omissa (rankoissa) töissään, kuskaa esikoista, juoksee kaupassa ymv. Ihana mies. Ja tekee sen kaiken kyllä mielellään, mutta väsyneenä tulee helposti väärinymmärrykiä ja pienikin asia saattaa paisua isoksi. Helpottaa varmasti ajan kanssa. Koitan muistuttaa itseäni, että katsoisin sitä sormien läpi - toisinaan vaikeaa, kun oma moottori kiihtyy aika nopsasti nollasta sataan ;)

Vauvan syöminen - en usko, että näin pieni voi syödä liikaa. Ylimääräiset pulautetaan pois. Ne vauvat, jotka syövät rintaa, saattavat syödä rintaa muuhunkin tarkoituksen - lohduksi, läheisyydeksi, maitomäärän lisäämiseksi.. Eli ei siitä kannata olla huolissaan. Jos taas vauva saa ruokaa pullosta, niin tuskin hän siitäkään liikaa syö. Jos 80 ml ei riitä, anna 100 :) Kyllä ne sitten lopettaa, kun on masu täynnä!

Joko olette antaneet nimiä? Meillä on tänään nimiäiset, vauvan nimeksi tulee Dina.
 
vauvalle nimiäiset meillä myös näin, itse en kuulu kirkkoon. maistraattiin lappu ja sillä selvä. kahvitettu siviilikummeja tässä viikolla ja virallisesti sai kolme kaunista nimeä :) en sit paljasta täällä koska en halua et joku mut vois tunnistaa ... ikinä ei tiedä .. no, enivei, appivanhemmat kuulee nimen tänään. juhlia ei sen enemmi järjestetty, ei vaan jaksa nyt kun on kaikkea ollut ja sit toi remontti vie kaiken ylimääräsen ajan ja rahan.. ja sit miehen pappa kuoli just ja tänään alkaa surutyö siitä tuon suvun kesken.. niinhän se monesti menee et elämä ja kuolema kohtaa ...

vauvan nukkuminen joo kyl sitä voi koittaa rytmittää mut niin pieni vielä on et saattaa mennä hakuseen silti :D et tänään ei aamu-unille vaunuihin mennäkään puol kymmenen :D no, sit vaan koitetaan napata rytmistä kiinni myöhemmi päiväl.
Mulla tää rytmi vauvalla oli aika hyvin jo kohdussa, ja menee noiden kahden koululaisen mukaan. toimii siis hyvin. ja illalla kaikki kolme sänkyyn klo 21, valot sammuu 21:30 :)

mukavaa lauantaita :)
 
Täällä rytmi on muutaman päivän ollut sellanen, että herätään siinä kahdeksan maissa. Sitten vauva on hereillä muutaman tunnin ja nukkuu ja syö vaan. Illalla on taas hereillä. "Yöunille" mennään kymmenen maissa. Syötöt on aina tunnin, kahden välein. Viime yönä söi 100ml ja parin tunnin päästä 150ml.
Nyt tänään ja eilen mahahuudot on olleet pahimillaan tähän aikaan sekä aamuöisin. Yöllä en antanut maitoa kun heräsi tuosta 150ml:n syötöstä puolen tunnin päästä huutamaan ja käsitin että se on mahaitkua vaikka hamusi kovin. Otin rinnan päälle nukkumaan ja annoin tuttia niin rauhottui ja nukahti.
Äskenkin syönnin jälkeen huusi mahaa tosi kipeän näköisesti ja kuuloisesti mut nukahti sitten.

Lantionpohjalihaksia pitäis treenata joo. Mikähän siinäkin muka on niin "vaikeaa" eikä tuu tehtyä. Kotiutumisiltana kun nauroin jollekin jutulle tosi paljon, tuntui että pissat tulee ihan just housuun :O Ei mulla koskaan oo ollut sellasta. Mut nyt ei oo ollut sitä ongelmaa enää. Tosin en oo tainnut niin kauheesti nauraakaan sen jälkeen, mut ei ainakaan yskiessä/aivastaessa.

Vauvan ristiäiset on 7.5. Nimi on ihan perussuomalainen, Tuomas :)

Kitinää kuuluu taas sängystä, ei vauva ala näköjään oikeen muualla nukkuun kuin sylissä. Taidanpa sitoa ton kantoliinan jonka eilen sain ja vähän jo harjoittelin sitomista.
 
Onpas ollut touhukas päivä! Nyt vasta ehtii koneelle näpyttelemään. Ihan normimeininkiä kyllä ollut tänään ohjelmassa, siivousta, lakanoidenvaihtoa, pyykkäystä jne. Isovanhemmatkin pistäytyivät kahvilla ja äsken mä pääsin vähän kävelylle.

En oo hirveästi vielä käynyt pitkillä reippailuilla kun joka kerta kun oon lähtenyt liikkeelle, on alavatsassa ollut sellainen kummallinen kiristävä tunne. Oon aatellut, että keho muistuttaa siitä, että synnytyksestä ei oo vielä kahtakaan viikkoa ja on syytä ottaa vielä vähän iisimmin. Pää vaan tarttis jo jotain ripeämpää liikuntaa. Ja nyt kun täälläkin oli juttua kohdunlaskeumasta, niin suosiolla jätän riuhtomisen myöhemmäksi. :) Onneksi tänään se kiristävä tunne oli jo paljon lievempi. Huh!

SuzZ varsinainen söpöläinen teillä :heart:

Vauvan syöminen En mäkään usko, että vauva voi syödä liikaa. Liiat tulevat kyllä pihalle. Itse imetän, enkä sen vuoksi tiedä yhtään, kuinka paljon vauva kerralla syö. Keskimäärin yhden tissillisen/kerta :D

Tuli mieleen, että kun joku kirjoitteli siitä, kuinka kauan vauvat syövät yöllä. Otinpa yksi kerta aikaa, kauanko meni yhteen yösyöttöön: 3 min! Ja sillä nukuttiin seuraavat 2 h oikein makeasti. Aika nopea varikkokäynti :D Aina ei homma tietenkään suju yhtä vauhdikkaasti.

Jaahas, kutsu käy, pikkumiehellä on nälkä

Rattoisaa lauantai-iltaa :)
pikkutalvio ja pikku-ukko
 
kohdunlaskeuma mulla se kyllä on, nyt mä sen virallisesti hiffasin. illal peilasin ja sellanen möykky on emättimessä. aamulla katoin ni se on noussu ylös ja kun teen lantiolihas-harjoitusta, sen eteen menee lihaksia, joten ilmeisesti yön aikana se menee kohilleen mut päivän aikana valuu ales.. työnsin sitä sitte sisään, kun niin kuulema voi tehdä. ja sinne se sit jäi, ja tiukkaa lihastreeniä taas :)
mul terkkari sanoi et ihan normaalisti voi touhuta ja liikkua, kävelylenkit ehdottoman tärkeitä, ja lenkkiä tehdessä tulis lihas-harjoituksia tehdä, siis oikeestaan millon vaan, missä vaan USEIN. ja yhdyntääkin ois suositeltavaa, nauroinkin kaverin kans et nii, sillenhän sen vois tuupata paikoilleen :LOL:
et enpä sit ota ressiä tuostakaan. sen enempää mitään juoksemista tai hyppimistä ei kyl suositella..itellä kun alle kuukausi synnytyksestä... kiinnikkeet mullakin kipuili ekat pari viikkoo mut kyl se siitä kun aikaa kuluu :)

ulkoilu sinällään on hurjan tärkeää. mielelle ennen kaikkea.

yösyönnin kesto no viime yönä vartti ja taju veks :) mut välil saattaa mennä 1,5 tuntiakin ennen ku nukahtaa uudestas. vaihtelevaa vielä, mut ihan jees..

nyt sunnuntain touhuihin :)
 
pikaisesti vaan jos huomenna ehtisi paremmin.

vieraita käynyt, ostoksilla oltu ja vietetty 50 v synttäreitä.
Arki sujuu, mut rytmejä ei ole.
Nyt ollut maha vaivaa iltaisin ja mulla tunne et tissi ei riitä ja antanut yötä vasten tutteli lisää 40-60ml.
Viime yönä poika nukkui yön yli yhdellä syötällä.
Isän isyysloppu loppuu tänään ja arki astuu kuvioihin.

Ahdistaa välillä kun ei tiedä mitä pikkunen huutaa 8nälkä, vai mahavaivaa, etenkin iltaisn), mut kyl tää tästä.
Perjantaina oli neuvola paino 4225, noussut reilussa viikossa 250g ja pituutta 56,5 cm, eli 2 cm lisää. Kasvu ollut huimaa ja itekin sen olen huomannut.

nimiäiset pidetään kun talo valmis ja samalla tuparit heinä-elokuussa tai sitten toukokuussa Eeron nimipäivänä :) aika näyttää


aurinkoisempia kevät päiviä toivoessa

sane ja toivo

Nyt poika nukkuu parvekkeella ja vähän väliä pitää käydä heijaamassa. miten teillä onnistuu ulkona nukkumiset, nukuttamiset??
 
MOI

Täällä on ollut luksus yö. Annoin illalla tissin lisäksi tuttelia 80ml ja poika nukku 5 tuntia putkeen ja aamustakin pitkään.
Yösyöttö on noin puolituntia. vartti tissiä ja sitten annan ruuan laskeutua. ja nukahtaa hyvin syliin.

Tänään poika nukkunut lenkin jälkeen parvekkeella kohta kaksi tuntia. yhtään heijausta ei ole tarvinnut tänään. Lenkin jälkeen ilkee laittaa jatkaan parvekkeellekun joudutaan olohuoneen läpi rullaileen partsille. Katsotaan miten ilta torkut onnistuu

Kohdunlaskeuman pelossa on tullut lantiolihaksia harjoitettua. Sektio haava ajoittain muistuttaa olemassa olostaan ja et vauhtia liikaa.

vauvaharrastuksetVauvauintiin olemme ilmotatutuneet. Syksyn ryhmiin jonossa ja ilmeisesti kesän ryhmään päästään.
Muskaria katselin myös. Ikä antaisi periksi heinäkuussa, pitää kysellä onko sillon auki. Syksyllä ajattelin et osallistutaan vauva-äiti jumpaan ja kiloille kyytiä

Rintamaito uskon et on riittävästi ja pojan annan paljon olla tissillä. Mut jotenkin saa varmuuden kun lopuksi vielä tarjoo tuttelia, kun tissiin pojalla menee tällöin hermo kun väsynyt. Tosin annan sitä joka huutoon, eli ei välttämättä nälkäänsä ota nukkumana mennessä.
Tosin kiva et syö myös pullosta, et isä voi kans välillä ruokkia.

Nyt kun vauva isompi, on röyhtäyttelykin helpompaa ja alkanut myös sujumaan hyvin. Pulauttelu vähentynyt tosi hyvin. Paremmin myös tunnista ailmavaivat ja osaa röyhtäyttää kesken syötön tai siinä välissä. Täältä palstalta kun saanut siihenkin hyvää vinkkiä.

Nyt oltu kaksi yötäkin kuivia ja kakat tehty juuri ennen nukahtamsita, eli jonkinlaista säännöllistä ohjelma alkaa muodostua.
Nyt kun kakkaa ei joka vaipassa, on pojan peppu ja kivekset paremmat. Ilma kylpyjä annan aina aamu ja ilta pesujen jälkeen ja samalla ollaan kenguruhoidossa.

Ensimmäinen päivä isän töihin paluun jälkeen siis lähtenyt hyvin käyntiin, mut mitä tuo tullessaan ilta ja huominen.....

sane & toivo
 
Täälläkin on ollut pari ihan hyvää yötä :) Eilen vauva söi 23:30, nukahti pienen ähinän jälkeen ja heräs klo 3, nukahti taas melko hyvin. Sitten syöttö klo 6. Seitsemän aikaan heräsi ja parkui mutta ajattelin ettei siellä vielä nälkä ole ja rauhottui kun otin kainaloon ja heijailin, oli varmaan mahavaivoja. Sitten nukuttiin yhdeksään. Syöttövälit on pidentyneet nyt kahdesta tunnista kolmeen, pääsääntöisesti.

Ulkona vähän sataa mutta pakko päästä ulos. Taidetaankin lähteä kirjastoon kun vauva herää ja on syönyt. Nyt parina päivänä koliikki-itkut ovat olleet aamupäivällä klo 9-11 ja illalla n. klo 19-23. Tuo ilta-aika ei suoraa huutoa ole koko ajan vaan välillä rauhoittuu vähäksi aikaa mut sitten alkaa taas ja lopulta alkaa rauhoittua tuolloin yhdentoista maissa jolloin oon syöttänyt ja ollaan pantu yöpuulle.

Eilen makoilin kipeän vauvan kanssa sängyssä pari tuntia, silittelin ja hoivasin ja lauloin kaikkea mitä ulkoa osaan. kanniskelu tosiaan ei auta, oon huomannut että selällään on ehkä parhain kun samalla hieroskelen mahaa, ja välillä mahallaan. Käy vauva kovasti sääliksi kun sillä on kipuja.

Maanantaina on neuvola ja kysyn että tietääkö he jotain hyvää vyöhyketerapeuttia. On mulla kyllä jo pari nimeä tiedossa, mut haluan kuulla neuvolan mielipiteen tuosta vyöhyketerapiasta ja jos sattuu että heillä on joku hieroja tiedossa.

LD + Pikkunen 26vrk
 
mihin on dindei kadonnut??? taitaa olla kädet ja päivät täynnä kahden pienen kanssa... :hug:

vauvan liikkeet meillä neiti viime viikonloppuna oli vatsallaan ja kannattelee päätään hurjan paljon jo! ja siinä meidän silmien alla kääntyä keikautti itsensä selälleen :D
uskomatonta!!! ja ikää siis tolla hetkellä kolme viikkoa ja vähän päälle...ja siitä lähtien kun on vatsalleen laitettu niin ei kauaa mene kun jo kääntyy seljällensä :) ja mieletön tahti muutenkin, ei millään viihtyis sitten seljällään, vaan nauttii kun on sylissä pystyasennossa, tai sitten on muuten vaan tuettu koholleen...
Mutta jos on sylissäkin olkapäällä, alkaa melkoinen ponnistelu pään pystyyn pitämiseksi, ja hienosti kannatteleekin :) ikää on vähän mutta sinnikkyyttä sitäkin enemmän :heart: mun toinen lapsistahan oli myös samanlainen ja lähtikin alle 9kk kävelemään, lienee vastaava tänttärä tämäkin :)

unirytmi ja päiväunet ulkona vaunuissa ei ihan jämptisti mene, saattaa kyllä tunnillakin heittää rytmi, mut ei se näin pienellä vaarallista ole ;) tosin yritän edelleen pitää aikatauluista kiinni, on jokainen päivä paljon helpompi kun tietää mihin aikaan ois omaa aikaa hiukan relata.
Nytkin aamulla neiti tankkasi aivan kuten iltaisinkin, puol 10 alkoi sit nuokkua mun sylissä. meinasin pukee samantien vaunuihin, mut mietin aiempia päiviä et ei se ole nukkunut kunnolla kun tunnin vaunuissa, et mikähän siinäki on... sit hiffasin vaihtaa vaipan, joka olikin täynnä taas... no, lienee tämä ollut unen laatuun syynä koska pikkuinen on nukkunut nyt jo kohta 2,5 h, yhden kerran inahti äsken kun tutti oli pudonnu.
Loistavaa jos se siitä vaipasta on ollu kiinni!!!

väsymys siis on yllättäen aivan järjetön.. musta tuntuu et mua nukuttaa ihan koko ajan!!! Itkuhälytin mulla on, mut en jotenkin uskalla niin täysin siihen luottaa et jos laitan terassille nukkumaan et menisin siks aikaa ite kans. nukun iltapäivällä mieluummin et otan neidin kainaloon sitte.
Muistan kyllä kakkosen syntymän jälkeen et ekat kolme viikkoa menin ihan euforiassa, tuntui et jaksan vaikka mitä ja vaikka miten päin vähilläkin unilla. ja SITTEN tuli se unetus... no, oon koittanu silti mennä aamupäivisin ulos, tänään en tosin menny lenkil kun sormet syyhyää päästä pihahommiin... kävinkin sit hiukan tonkimassa pihaa ja koiran kans tekee jottai tähdellistä vauvan nukkuessa. luulin olleeni vaan hetken, mut olinkin 1,5 tuntia :D
ja nyt on kyl kivan rentoutunut olo, pyykit pitäis ripustaa kuivuun vielä ennekun toi päivänsäde herää...

paino puntari tuli hommattua maanantaina, ja tulos on sellanen et 600g on jo maanantaistakin tippunut :D joten kolme kiloa enää, niin painan sen verran kun ekassa neuvolassa viime kesänä :) vatsalihaksia en oo tehny vielä, ja tuskin vielä moneen viikkoon uskallankaan, kyllä niitä tulee tossa hyötyliikunnan muodossa harjoitettua...
Ja nyt kun oon oikeen super-paljon tehny noita lantionpohjan lihaksia niin kummasti on löytyny vatsalihaksiakin :D
eli joka noita raskauskiloja murehtii, niin voin kyl vakuuttaa et varmasti lähtee kaikki mikä on tullutkin, ja mullekin niitä sit kiepsahti kaikkiaan..... joo, 16 kiloa.... et olihan tuota...
nyt sit hiljakseen tavoitteena päästä edes lähelle tota 70 kiloa, kyllä pakko olis saada monta vielä pois mut toisaalta ei ole kiirettä niidenkään kohdalla. nyt siis 78 näyttää vaaka..

mitenkähän on silvian vauva-arki lähteny sujumaan ja kaikkien muidenkin palstalla alun perin olleiden kuulumisista olis kiva saada jotain vihiä pitkästä aikaa :)

ajatella et kuukausi sitten ei vauva ollu vielä syntynytkään ja nyt me täällä jo hoidellaan sitä ihan kuin se ois meillä majaillut kauemminkin jo :)
Arki on välillä yhtä suhaamista, ja vallankin kun kaksi koululaista pörrää touhuineen ympärillä niin elämä on varsin täyteläistä :)
Yhteinen aika miehen kanssa on välillä ollut vasta klo 22 kun vauva on nukahtanut... välillä mä oon niin väsynyt et yhtenäkin iltana se jutteli mulle jotain, mut mä nukahdin kesken sen lauseen :LOL: hiukan noloa :D no, mun unet on keskimäärin noin 5 tuntia per yö, nukun syötön jälkeenkin mut se on niin hataraa unta jo, ja ehdin vähimmillään ottaa vain tunnin unet ennenkun herätyskello soi... noooooo, tää vaihe on parisuhteessa rankin, mutta eipä meillä ole stressiä sen suhteen, vauva on kuitenkin se mitä meidän elämään kovasti haluttiin, ja pääasia et molemmat puhuu asioistaan, ja läheisyys ei kokonaan unohtu, halataan edelleen kovasti joka välissä...
Ja yks ilta mies tuli laiskanlinnastaan ihan vaan pussaamaan mua keittiöön :) aikaste ihanaa kyllä, ei sanonut mitään, ei muuta kun sellasen ihanan pitkän suudelman tuli antaan... mulla melkeen jalat puutui onnesta:heart:

noniin, sit meikkaamaan ja laittaan hiukset, vähän myöhään tänään, mutta ite jaksan paremmin kun pidän kiinni siitä et oon silleen perus-huoliteltu vaikkakin väsynytkin :) ja jos noi pyykitki ehtis viel laittaa niin sitten neiti vois jo vaiks herätäkin ;)

Floweri ja pikku-typy pian 1kk :)
 


Täällä arki rullailee ihan hyvin. Välil olis kiva saada enemmän omaa aikaa, mut aina ei saa.. Yöt menee hyvin, syödään ja sit nukutaan, ettei tarvii yöllä onneks tapella ollenkaan. Vois nukkua kyl välil pidempiäkin pätkiä ku viime yönä tahto 2h välein nousta.
Mä oon lopettanut ton imettämisen yöllä ku se meni jotenkin liian työlääksi ja aikaa vieväksi. Toi pullo on niin helpompi yöllä, päivällä on muutenkin paremmin aikaa imetellä.. sano kuka tahasa mitä tahasa.. :)

16.4. olis ristijäiset ja niihinkin olis vaikka mitä tekemistä... Huh.. Pitäs alkaa jo pikuhiljaa tehdä listaa niin ei iske sit paniikki. Sellaiset alle 15 hengen ristijäiset mut silti ahistaa :D

SuzZ + Emppu 3vk 6pv :heart:
 
Heippa taas

Mä päätin nyt laittaa tänne ja tuonne odotuspuolelle samat viestit, niin säästän aikaa kun ei jaksa alkaa kertoilla kuulumisia moneen kertaan. Siis siihen asti, kunnes kaikilla vauvat jo on :) Eli tässä tämä sama, minkä laitoin jo sinne...

Täällä en oo pahemmin jaksanut kirjotella, koska yhdellä kädellä se on niin vaikeata Yleensä nää päivät menee siihen, että hyssyttelen neitiä sylissä ja yritän saada tyytyväiseksi imettämällä. Tai sitten tankkaan pulloon maitoa joka imettämisen jälkeen ja yritän sillä saada tyyntymään.

Eli siis suuri imetysongelma täällä. Sitkeästi ollaan yritetty, mutta vaikka tyttö imee tunninkin, niin silti pullosta menee 100-120ml vielä siihen päälle. Maitoa tulee kyllä, koska tänäänkin aamulla sain pumpattua (tai ei oikeastaan tarttenu pumppaillakaan, suihkusi sen verran) melkein 300ml pulloon. Ja tuo siis pelkästään sitä mikä tuli pumppaamatta/lypsämättä. Ei voi olla kyse siitä, ettei maitoa olis. Ei vaan ole tyytyväinen pelkän tissittelyn jälkeen.

En tiedä mikä tässä nyt mättää. Eikö tuo tyttö osaa imeä? Eikö se viitsi tai jaksa imeä kunnolla? Mitä mä teen tuon kanssa? Haluaisin kyllä imettää, mutta täytyykö mun luovuttaa tuon suhteen? Päätin kyllä jo, että pumppaan maitoa niin kauan ku sitä riittää ja annan pullosta tuota omaakin. Ja sitten kun loppuu, niin loppuu... Täällä ei ole kuulemma saatavilla kunnollista imetysohjausta, meidän neuvolasta ei ole asiassa mitään hyötyä. Kaveri on taistellu imetysongelmien kans, eikä sillekään ole apua löytynyt...Mutta siis jos jollakin on vinkkejä, niin otetaan kyllä vastaan...

Lisäks mua on alkanu vaivaamaan, et onkohan jotain vialla, kun jälkivuoto alkoi uudestaan. Tänään siis aattelin että pystyn jo olemaan pikkuhousunsuojalla, mut lorahti oikein kunnolla, suoja märkänä ja housut meni pyykkiin. Alamahaa ja selkää on jomotellu. Mieleen tulee kyllä sekin, et alkoko mulla menkat jo nyt? Jos näin on, niin en kyllä ala....

Meillä on sairastettu nyt mahatautia, itsekin olen toipilas tällä hetkellä. Esikoinen oksensi pe-la yönä, tointui onneks siitä nopeasti, lauantaina oli ihan oma itsensä. Mä sitten oksensin ma-ti yön, kuume nousi ma iltana parissa tunnissa melkein 39:n (mulla normaalilämpö on 36). Eilen ei sit ollu kuumetta, maha kyllä pitää hirveetä meteliä edelleen eikä syödä uskalla.

Sunnuntaina käytiin esikoisen kans kattomassa Titi-nallea ja kyllä oli kiva reissu. Lapsi oli niin innoissaan, että meinas äipältä päästä itku kun sitä katteli Oli niin täysillä mukana...

Nyt otan tuon käärön syliin ja menen peiton alle hetkeksi, ennenku isompi tulee hoidosta. On nyt ollu eilisen ja tän päivän mummulassa, että saan toipua taudistani. En mä sen kans täällä jaksaiskaan olla...

Ai niin... On pitäny kysyä, et te joilla tarvitaan isyydentunnustus, onko lastenvalvoja ottanu yhteyttä? Jos on, niin miten nopeasti syntymän jälkeen? Meillä ei ole kuulunut mitään ja nyt maanantaina vihdoin sain yhteen lastensuojelun ihmiseen yhteyden (siihen, joka oli meillä lastenvalvojana sillon esikoisen aikaan) ja se hoiti sit asiaa eteenpäin. Ihmetteli kovasti, ettei meihin ole otettu yhteyttä... Ristiäisiin kun on meillä enää vajaa 3 viikkoa aikaa, illalla laskin et 12 arkipäivää ja isyys pitäis saada ennen sitä vahvistettua. Tuo lapsi kun olis tarkoitus kastaa isänsä nimelle. Ottaa muuten hieman päähän, kun pitää tuota nyt sitten jännittää tässä kaiken muun stressin keskellä...

-JennyA & pikkuneiti melkein 5 vkoa-
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä kerkeääkö täällä kauheesti käymään kirjottelemassa, mutta
poika syntyi 28.3 rv 40+6 mitoilla 4250g ja 55cm
synntys merkitty kestäneeksi 2h55min säännöllisitä supistuksista jotka alkoivat kun oltiin sairaalassa ja tehtiin sisätukimus. Olin varautunut että lähdetään kotiin odottelemaan kun oli vaihtelvasti noita suppareita. No eipä tarvinnut siellä kauaa odotella kun poika jo oli sylissä :D
Ponnistusvaihe tuntui kestävän ikuisuuden, veikkasin et ainakin ½h mutta olikin "vain" 9min :D

Kai se sellaselta ikuisuudelta tuntuu kun spinaali loppui ja alkoi sopivasti supistukset ja se odottelu/pidättely ettei tule liian nopeasti..huoooooh :D Silti erinomaisen hyvä muisto ja helppo synnytys. Näin on hyvä päättää tämän naisen synntyssessiot :D

en kerkeä edes lukemaan nyt.
Poika on supersyömäri :D Välillä torkkuu pari minuuttia ja sit syödään taas.. näin saattaa mennä 4kertaa kunnes nukahtaa unille. Ja alettu jo valvomaankin pätkiä :D
Ihana katsella toista vaan <3

Koitan käydä lukemassakin.

CB - poika J.F.W reilu 1viikkoa <3 :D
 

Yhteistyössä