Tammikuun Vauvat 2012

Tammikuun Vauvat 2012





mima73, poika, 15.12.2011 (rv 37+4) 3110g/49cm

MommysLittleMonster, poika, 22.12.2011 (rv 39+1), 3746g/48cm

-Amalia-, poika, 22.12.2011 (rv 37+0), 3495g/47cm

tatomira, tyttö, 26.12.2011 (rv 39+1), 3230g/48cm

ellen-, tyttö, 29.12.2011 (rv 39+2), 2845g/47cm

Hemuliina, poika, 2.1.2012 (rv ??+?), 4030g/54cm

Jantskuuu, tyttö, 6.1.2012 (rv 39+2), 3380g/50cm

Carcas, poika, 11.1.2012 (rv 40+4), 4180g/53cm

Nannu30, poika, 13.1.2012 (rv 40+2), 3350g/50cm

lyydia76, poika, 15.1.2012 (rv 40+0), 3320g/48,5cm

Maira, tyttö, 15.1.2012 (rv 39+5), 3270g/48cm

Maka, tyttö, 16.1.2012 (rv 40+6), 3080g/50cm

Piisi, tyttö, 17.1.2012 (rv 40+0), ????g/??cm

Bassets, poika, 17.1.2012 (rv 39+6), 3020g/49cm

nuhmuliini80, tyttö, 18.1.2012 (rv 40+2), 3670g/50cm

Meelia, poika, 19.1.2012 (rv ??+?), 3700g/52cm

Ninnatar, tyttö, 20.1.2012 (rv 41+1), 3698g/49cm

CallMeMama, poika, 23.1.2012 (rv 39+0), 3935g/52cm

Katapultti, tyttö, 23.1.2012 (rv 40+6), 3220g/50cm

marlau, tyttö, ??.1.2012 (rv 40+0), 2805g/49cm

Tellu Po, tyttö, 25.1.2012 (rv 40+6), 3450g/50cm

Neiti10, tyttö, 25.1.2012 (rv 40+3), 3555g/51cm

Tiudiu, tyttö, 26.1.2012 (rv 41+5), 3546g/50cm

**Nelly**, poika, 28.1.2012 (rv ??+?), ????g/??cm

Mimsy, tyttö, 3.2.2012 (rv ??+?), 3440g/50cm
 
Viimeksi muokattu:
Meidän pikkuinen on siis huomenna jo kolme viikkoa. :O Johonkin nää päivät vaan katoaa ja kohtahan toinen on jo iso. ;)

Rytmiä meillä ei ole vielä oikeastaan minkäänlaista, ainoa varma asia on että yöllä sentään nukutaan. Vähän on nyt ollut vatsavaivoja ja olenkin aloitellut noita maitohappoja, jos vaikka niillä helpottaisi. Disflatyl tipat ostin kanssa varuiksi, että ei mene ihan mahdottomaksi nuo kipristykset.

Ristiäisiä pitäisi alkaa suunnitella, kutsut sain jo postiin, mutta siinäpä tuo sitten onkin. Helmikuun alussa saisi meidän poika sitten nimen.

MLM ja Töyhtis
 
Kiitos MLM pinosta :)

Mie tuun mukaan, vaikka en kovin ahkera olekaan kirjoittelemaan.
Eli poika hyvinkin 22.12 ja paino 3495 ja pituus 47cm. Syntyi siis rv37+0.
Huomenna siis meilläkin 3kk (ja laskettuaika..)

Meilläkään ei vielä rytmistä tietoakaan. Viime yönä nukuin ehkä kaks tuntia, kun oli pojalla vähän kokoajan nälkä.
Meillä myös suunnitellaan ristiäisiä helmikuun alkuun. jahka saan vain papin paikalle.

Poju on ihana! On niin suloinen poski, ja ihanan tuoksuinen. Näinköhän tämä on meidän viimeinen vauva :'(.. Ikävä vähän raskausaikaa, vaikka varsinkin loppuajasta olikin raskasta.

Mukavia vauva-aikoja kaikille!

-Amalia- ja R
 
Mä ilmoittautuisin tänne mukaan, yritän jatkossa kirjotellakkin vähän aktiivisemmin :)

Meilläkään ei mistään rytmistä oo vielä tietoakaan, yöt on aikamoista hulinaa, tyttö on melkoinen tissitakiainen, kirii nyt varmaan painoa itselleen kun oli niin pikkuinen syntyessään viikkoihin nähden.. Muuten on mennyt ihan kivasti, esikoinen ei ainakaan vielä ole hirveän mustasukkainen, toivottavasti näin jatkuukin. Mies on ollut nyt isyyslomalla kaks viikkoa ja ens viikosta palaa sitten töihin, vähän jännittää miten sitten arjen pyöritys täällä kahden pienen kanssa menee (esikoinen on 2v2kk).

Tyttö on kyllä aivan ihana ja tosiaan se vauvan tuoksu on jotain niiiin ihanaa :heart: pikkuista vois tuoksutella vaikka kuinka kauan :) mullekkin on vähän tullu ikävä raskausaikaa vaikka loppuaikana tosiaankin oli raskasta, mutta jotenkin tosi haikeaa ajatella, etten saa kokea sitä enää koskaan ja niitä hetkiä kun oma ihana vauva nostetaan syliin ensimmäistä kertaa.. Ehkä meille joskus se kolmas lapsi tulee, jos saan miehen puhuttua ympäri :) joskus sitten vuosien päästä...

Ristiäiset meillä on jo ens viikon sunnuntaina, aika pian, neiti on sillon vasta kolmeviikkonen, mutta kun haluttiin sama pappi joka kastoi esikoisen ja hän jää pitemmälle lomalle eikä myöhempi ajankohta siks käyny. Noh, nimi meillä on ollut valmiina jo pitkään niin onhan kiva, että tyttö saa pian jo nimen :)

Tässä siis vielä mun virallinen rivi: tyttö, 29.12 (rv 39+2), 2845g, 47cm

Ellen ja tyttönen huomenna 2vko
 
Onnea Carcas pojasta vielä tännekin puolelle. :flower:

ellen- ja -amalia- Kiva että liityitte joukkoon, ei ihan yksin tarvitse täällä ihmetellä. ;)

Bassets Toivottavasti siekin liityt pian joukkoon. :)

Täälläkin on jonkin asteista raskaushaikeutta havaittavissa. :) Jotenkin on ikävä sitä masua ja synnytyskin oli niin hyvä kokemus että ei jäänyt sen puoleenkaan mitään kurjia muistoja.
Mutta nyt ainakin 5 vuotta menee että meille ei vauvaa tule, tiedä että miten käy sen jälkeenkin kun sitten alkaa jo ikääkin olla.

Ootteko jo miettineet ehkäisyä? Pähkäilen että kupari- vai hormonikierukka... No ehkä se tässä vielä selviää. :)

Meillä olisi ensi viikolla neuvola, näkee taas että miten on jäppinen kasvanut. :) Onneksi tuo hiivatulehdus hävisi tuolla puuterilla nopsaan, tosin en nyt tiedä että onko tuota pojan kainalossakin. :( Tuntuu muutenkin että tuolla iho menee tosi nopsaan rikki.

ellen- Meillä kanssa päivisin tuntuu että tuo ei muuta teekkään kun on tissillä. :D Yöt onneksi menee melko mukavasti, yksi tai kaksi kertaa herätään syömään. Tosin sitten tuo ähisee ja murisee melkein tunnin syötön jälkeen, että yritä siinä sitten nukkua. :rolleyes: Useasti teenkin niin että laitan vaan toiselle tissin suuhun ja samalla sitten kumpikin nukutaan.

-Amalia- Olisikohan meillä sitten samaan aikaan ristiäisetkin. ;) Tuo vauvan tuoksu on vaan niin ihana, itsekkin olen vaan nuuskutellut toista, kun ei tiedä onko viimeinen kerta kun omaa vauvaa saapi nuuskia.

MLM ja Töyhtis
 
Täällä alkaa olla jo vähän pirteämpi olo, sekä äidillä että pojalla. Josko huomiseen olis osastolla.

Ehkäisystä MLM kyselit. Mä oon miettinyt, että ottaisin hormonikierukan. Mulla on ollu aikaisemminkin ja se sopi mulle tosi hyvin. Vuodot jäi oikeestaan kokonaan pois.

Onko teillä jo nimi ihan selvä? Meillä mies on ehdottanut nimeä, jota mä vielä vähän mietin. Ristiäiset pidetään varmaan helmikuun puolivälin tienoilla.
 
Minäkin tulin katsastamaan tämän puolen kun huomasin että olit tänne ketjun MLM laittanut.Uskomatonta että sinulla riittää aikaa ja energiaa vaikka suurperheen äiti olet.Hyvä että mulla riittää aika näiden kolmen kanssa eikä ylimääräistä energiaa ole liiemmin.Tämä palstailu on kylläkin mulle sellasta terapiaa kun saa puhella näistä vauvajutuista muiden kanssa.Meillä menee yöt myös rinta suussa tekniikalla muuten on melkosta ähellystä koko yö.Välillä örisee ja välillä tuntuu että on maatilalla kun pieni ääntelee kun varsa.Oon kanssa miettinyt olisko pienellä nenä välillä tukossa.Meillä ei ristiäisiä pidetä,synnytyksen jälkeen annoin kaksi nimivaihtoehtoa miehelle kun se ei saanut päätettyä pojalle nimeä tai olihan sillä ehdotuksia mutta ne ei äidille sopineet.Mäkin mietin ensin hormonikierukkaa mutta taidan kuitenkin päätyä kapseleihin hinta on lähes sama samoin sivuoireet.

Eli tässä vielä pienen tiedot 15.12 rv37+4 3110g 49cm poikavauveli
 
mima73 Kiva että siekin löysit tiesi tänne. :)

En tiiä miten aika riittää, nopsaan yritän aina nämä päikkäriaikaan hoidella, tai sitten illalla kun kaikki nukkuu. Miustakin on tosi ihanaa että täältä saa vertaistukea, varsinkin kun oma sosiaalinen elämä on aika nollissa. Jonnekin voi edes tuntojaan purkaa. :)

Miulla oli viimeeksi tarkoitus ottaa hormonikierukka ja reseptikin oli jo valmiina, mutta sitten olinkin raskaana ennenkuin ehdittiin laittaa paikalleen. :) Tällä kertaa ei moista voi tapahtua, joten meinasin nyt ainakin ekaksi pyytää nuo minipillerit, siitähän tuon varmaan samalla näkee että käykö tuo kierukka vai ei.
Kakkosen jälkeen miulla oli kuparikierukka ja oli kyllä hyvä muuten, mutta tosiaan nuo vuodot oli niagaraluokkaa joten ei sekään kovin kiva ollut. No vielä tässä ehtii pähkäillä asiaa.

Carcas kyseli nimijutuista. Meillä on nyt vihdoin nimi selvä, kun mies taipui miun painostuksen alla. :D Pojalle on vaan niin hankalaa keksiä nimeä, mutta miusta nyt on sopiva nimi löydetty, sopii kantajalleen hyvin. Meillä ei miehen kanssa käynyt oikein yksiin nuo ehdotukset. Itse olisin tykännyt kovasti Roopesta tai Joonatanista, mutta nuohan ei miehelle käyneet. Mies taas ehdotti Mattia tai Pekkaa ja ne oli miulle ehdoton nounou.

Tänne sitten rantautui d-vitskujen myötä myös vatsan kipristykset. Eilinen päivä meni kuunnellessa kitinää ja samoin tämäkin. Pulauttelukin on lisääntynyt, tosin johtuu varmaan miun tisseistä kun maitoa suihkuaa niin pikkumies ei oikein saa syötyä. :( Sisko toi tänään uusia maitohappoja ja pohdin tässä että josko olisi tätäkin käyttänyt siellä vyöhyketerapiassa, kun viitosella toimi niin hyvin.

Lisäksi tuolla pikkuisella rähmii silmät edelleen, onko teillä kokemusta moisesta? Aamulla on sellaista kovettunutta keltaista rähmää silmät täynnä ja ei noilla muilla ole näin pitkään rähmineet. Puhdistan ne vanulapuilla ja vedellä, mutta ei tunnu oikein tehoavan tuohon. Millon pitää ottaa yhteyttä neuvolaan, kun ei nuo näytä kuitenkaan mitenkään tulehtuneiltä tms.

Nyt nopsaan itse syömään ennenkuin Töyhtis heräilee, onneksi tässä liinassa nukkuu vähän paremmin että jotain ehtii tehdäkkin. :)

MLM ja Töyhtis 3vko 2pvä
 
Moikka!

Mahtuukos tänne vauvapuolelle kirjoittelemaan? Olen koko odotusajan seuraillut tuolla odotusajan keskusteluja, mutta kirjoittelu jostain syystä jäi. Nyt tuntuu (samoin kuin MommysLittleMonsterilla), että oma sosiaalinen elämä on niin nollissa, että olisi kiva tänne kirjoitella ja jakaa kokemuksia :)

Meillä oli laskettu aika 7.1., mutta jo 30.12 meidän neitonen päättikin sitten ilmaantua. Synnytys oli toosi nopea ja helppo, sairaalaan mennessä olin jo 6 cm auki ja siitä reilu tunti niin pikkuruinen tyttönen oli jo sylissä. Nyt meidän perheessä siis kaksi pientä prinsessaa, esikoisella ikää 1 v 8 kk ja pienempi versio nyt 2 vko 2 pvä.

Elikkäs Muumimamma88, tyttö, (rv 38+6) 2970g/48cm
 
Jatketaas tätä yksin puhelua. :)

Mein pieni Töyhtis on huomenna jo neljä viikkoa, aika vaan häviää johonkin. :O

Tänään tuli ensimmäinen kaino hymykin. :heart: Tyyppi makoili leikkimatolla ja tuijotti miun naamaa ja sitten vähän suupieler nousi. Ihan selvä hymy. ;)

Huomenna olisi neuvolakin niin näkee miten toinen on kasvanut. Tulen sit kirjoittelemaan tarkempia kuulumisia.
 
Rähmiikö teidän silmät edelleen MLM? Täällä tyttösen toinen silmä rähmii, on rähminyt laitokselta lähtien... Jännä kun toinen silmä ei yhtään. Ja niin ikään sellaista kovettunutta keltaista rähmää aamusella on oikein hyvä kerros, ettei silmää saa raukka auki :/

Täällä ensimmäisiä päiviä yksin kotona vauvan ja esikoisen kanssa. Aikalaisen kamala päivä takana. On taisteltu esikoisen kanssa kaikesta, nukkumaanmenosta pukemiseen asti... Ihan poikki puhki. Meillä olisi vielä mahdollisuus muutamia viikkoja pitää esikoista päiväkodissa, ajattelin huomenna viedä. Kun sinne soittelin niin varoittelivat että on liikenteessä paljon nuhaa, ripulia tms. että ei ehkä kannata tuoda kun teillä siellä pieni vauva. Tässä nyt sitten valmistaudun uuteen tappelupäivään... :/

Kai sitä täytyis lähteä nukkumaan ja keräämään voimia, onneksi tuo pieni vauveli on kuin ihmisen mieli (kop kop ), nukkuu pitkät yöt (kahdestatoista yheksään, syö kerran) ja muutenkin kuin ihmisen mieli :)

Muumimamma ja tyttö 2 vk 5 pv
 
Kuulostaapas Muumimamma tutulta tuo teidän ensimmäinen päivä kotona vauvan ja esikoisen kanssa.. Mä oon ollut nyt maanantaista kotona tuolla kokoonpanolla ja aikamoista on välillä ollut, esikko osaa todellakin kiristää hermoja ja jokaasiasta saa taistella. Pahin on päiväunille nukutus, maanantaina nukutin poikaa tunnin päikkäreille|O No, jospa se siitä helpottuisi ajan kans, toivottavasti.

Meillä on nyt sunnuntaina ristiäiset, typyn ollessa reilut kolmeviikkonen. Pidetään siitä syystä näin pian kun tosiaan halutaan sama pappi joka esikoisenkin kastoi ja hän jää nyt pidemmälle lomalle niin olis muuten mennyt kauheen pitkälle.. Ja nimmeillä On kuitenkin ollu valmiina jo raskausajalta asti :)

Aloitettiin käymään kerran viikossa seurakunnan kerhossa, saa sekä esikoinen, että äippä vähän vaihtelua viikon keskellä. Onneks on tossa lähellä niin päästään matkat rattailla kun meillä on käytössä vaan yks auto ja mies käy sillä töissä. Se on kyllä harmi ettei kukaan mun kaveri oo samaan aikaan äitiyslomalla, olis kivaa kun ois mammakavereita tässä lähellä...

Mutta nyt täytyy mennä huilaamaan kun muksut nukkuu samaan aikaan...

Ellen ja tyttönen 3vko <3
 
Heips,

ellen ja muumimamma
Meillä vähän sama tilanne. Esikoinen 1 v 7 kk ja vaatii osansa huomiosta. Muutenkin tuntunut, että ennen pikkuveljen syntymää alkoi näkyä vähän uhman merkkejä. Onneksi on mies kotona vielä. Meilläkin on esikoiselle päiväkotipaikka vielä osa-aikaisesti, mutta ei ole viitsinyt viedä nyt kun ollaan molemmat kotona ja ryhmässä on ollut liikkeellä mahatautia.

MLM mitens sulla, kun on jo isompi perhe? Miten isommat sisarukset suhtautuu uuteen veljeen? Miten neuvolassa?

Carcas ja poika 1 vk 1 pv

Muoks Muumimamma88 meilläpä olikin sama laskettu aika!
 
Viimeksi muokattu:
Meille syntyi poika 17.1 klo 10.14 mitoilla 3020 g 49 cm :heart:
Raskausviikot silloin 39+6.

Salissa ehdittiin olemaan 1,5 h kun poika oli jo maailmassa. Nukutuslääkäri ehti vain kysellä, että käykö spinaali epiduraalin sijasta ja lyödä piikin selkään kun poika jo ehti syntyä ennen kuin spinaali kunnolla vaikutti :D

Bassets
 
Täällä kanssa samanlaisia ongelmia,esikoinen kiristää hermot välillä solmuun.Kakkosessa taas toisenlaiset ongelmat kiipeää joka paikkaan ja laittaa kaiken suuhun.Onneksi toi esikoinen ollut paljon rauhallisempi kun ollaan oltu äidin luona,on saanut huomiota myös mummilta ja mä oon pystynyt lähteä kahden vanhimman tai tytön kanssa ulkoilemaan.Saa nähdä miten väsynyt sitten olen kun muutetaan omaan kotiin.Meille on vauvalle sitten rantautuneet hormoninäpyt.Pieni syntyi niin silkkiposkisena,nyt iho karhea ja täplikäs.Ongelmana on myös suihkutissit joiden takia pienelle tulee rintaraivareita ja ilmaa.Muuten pieni ei turhia itkeskele mutta noi ilmavaivat...inhottavaa.
 
Heipsistä

Löysinpäs tieni tännekin, en ees tiennyt, että täällä tämmönen ketju on, eli meidän rivi:

tatomira, tyttö, 26.12.2011 rv 39+1 3230g 48cm

Meilläkin tytöllä silmät rähmii, tai siis silmä. Oon vanulapuilla ja vedellä sitä pyyhkinyt, mutta silti tuntuu, että aamuisin on silmä ihan ummessa ja päivälläkin koko ajan rähmii :( oon aatellut antaa asian olla, kun itse silmä ei näytä yhtään punoittavan vaan rähmää vaan tulee niin olkoon.

Tyttö on tosi tyytyväinen :) yöt nukutaan hyvin äidin kainalossa, tissi suussa :D en voisi kuvitellakaan, että vauva nukkuisi omassa sängyssä, vaan tarvitsen vauvan siihen viereeni, lämpimänä ihanana käärönä tuhisemaan.

Meilläkin nimi jo päätettiin ja paperit lähti maistraattiin ja samalla tekstiviestillä sukulaisille tieto nimestä. Nimiäisiä ei siis pidetä :) ite oon tosi tyytyväinen, että nimi on nyt kerrottu -ja ennenkaikkea päätetty- kun jotenkin stressasin sitä tosi kovin, että mikä nimeksi nyt sit annetaan. Vielä senkin jälkeen kun nimi oli paperiin kirjoitettu meinasin sen vaihtaa, mutta ei vaihdettu ja päivä päivältä nimi kuulostaa paremmalta :) meillä oli kolme nimeä, mun ehdoton ykkösvaihtoehto, miehen ykkönen ja sit kolmas "musta hevonen" ja se kolmas vaihtoehtohan sitten valittiin :)

Mutta neiti syö hyvin ja kasvaa, viime neuvolassa oli tytöllä kokoa jo 3805g ja 51cm ja ikää silloin hieman reilu 2vko! kovasti tuo kasvaa. Snif ja nyyh, ikävä raskausaikaa, ikävä sitä kun saa vastasyntyneen ekaa kertaa syliinsä, ikävä niitä jännittäviä päiviä, että koska pieni syntyy jne.

Ehkäisystä: MLM: mikäli sulla on toooosi kova ikävä raskausaikaa suosittelen lämpimästi kuparikierukkaa! Nimim. kuparikierukka laitettiin tammikuussa 2011, huhtikuussa 2011 positiivinen raskaustesti ja tuon ehkäisyn tulos siis tuhisee tuolla pinnasängyssä tällä hetkellä :D :p

Meillä on tuo asia hoidettu sterilisaatiolla pois päiväjärjestyksestä, eli piuhat ovat katki poikki, toisaalta ihan mielettömän ihanaa, että ei tarvitse sitä ehkäisyä pähkäillä (mulle kun ei noi hormonaaliset sovi ja tuo kuparikierukka oli niin vallan luotettava vehje :p ) mutta sitten samalla on se suunnaton haikeus, et tää oli sit tässä.

tatomira
 
Viimeksi muokattu:
Pääsinpäs sitten vihdoin tännekin kirjottamaan. On taas ollut sellaista hulinaa, että ei ole rauhallista palstailuhetkeä löytynyt.

tatomira Kiva että löysit tiesi tänne. :) Muutamassa viestissä oon ketjusta maininnut, mutta jäänyt varmaan jo muiden viestien sekaan.
Miullahan oli kakkosen ja kolmosen välissä kuparikierukka ja oli huoleton ja hormooniton ehkäisy, siksi sitä nytkin pohdin. Tosin tuo siun kokemus kyllä saapi pohtimaan hieman lisää, ei sentään niin kova ikävä ole raskautta. :D Meinasin noita minipillereitä testata että mitä tapahtuu niiden kanssa, kun taitavat sisältää samaa hormoonia kuin Mirenakin. Jos ei mitään sivuoireita tule, niin kaipa sitten tuon valitsen.

mima73 Suihkutissi täälläkin. :wave: Meillä suurin osa noista vatsaitkuista johtuu juurikin siitä että jäppinen joutuu hotkimaan sellaisella vauhdilla maidon että ilmaa menee väkisinkin mahaan. Meillä oli monta päivää tosi huonoja, tyyppi vaan kitisee, kakka oli ihan vihreää ja hävisi vaippaan, eli juurikin noita suihkutissioireita.
Nyt olen sitten syöttänyt yhdestä rinnasta 3 kertaa peräjälkeen ja sitten tarvittaessa lypsänyt toisesta ja tänään oli pitkästä aikaa kakkakin ihan keltaista. Kitinätkin on vähentyneet joten taitaa auttaa tuo. Lisäksi oon antanut 3 kertaa päivässä noita Disflatyl-tippoja.
Hormoninäpyt ilmaantui täälläkin, toivon vaan kovasti että häviäisi ennen ristiäisiä ettei kuvissa tartteis olla ihan finninaama. :)

Bassets Onnea vielä tännekin puolelle pikkuisesta. :flower: Tosi kurjalta kuulosti tuo siun laskeuma, itsellä oli edellisen synnytyksen jälkeen lievää, mutta tuo kyllä kuulostaa aika hurjalta. Toivottavasti pääset kunnon fysioterapeutille ja tarvittaessa leikkaukseen.

Carcas Kyselit muiden suhtautumisesta. Viitonen on ollut melko mustis, välillä käy läpsimässä vauvaa, saataa istua päälle tai sohvalla ollessa potkaista. :( Että melko tarkkana saa olla tuon kanssa. Yleensä kyllä tosi nätisti toista pitää sylissä yms. mutta silloin kun äidin kaipuu on suurin niin sitten ilmenee noilla em. jutuilla.
Isommat tytöt tykkäävät hoitaa, eikä heillä ole näkyvillä ainakaan suurempia mustiskohtauksia. Pojat onkin jo niin isoja että heistä on vaan iso apu ja pitävät pikkuveljeä mielellään sylissä ja vahtivat jos vaikka käydään miehen kanssa kahden saunassa. Mutta yleisesti ottaen ihan hyvin on mennyt tämä eka kuukausi.
Itsellä on vaan rutiinit nyt niin hukassa että tuntuu että tämä kaaos alkaa olla hallitsematonta, lisäksi tulevat ristiäiset lisää vaan stressiä kun pitäisi siivota ja leipoa ja aika ei edes riitä suihkussa käymiseen. :|

Muumimamma88 Silmät rähmii edelleen, välillä on parempia päiviä ja välillä tosiaan ei saa reppana silmiään kunnolla auki. :( Kysyin asiasta neuvolassa, mutta terkka sanoi että jos eivät näytä tulehtuneilta niin putsailee vaan ja tarkkaillaan tilannetta.
Meillä myös on noita päiviä että tuntuu että aamusta iltaan on vaan pelkkää tappelemista isompien lasten kanssa. Kolmonen täyttää toukokuussa 5 vuotta ja sillä tuntuu olevan jonkun näköistä uhmaa, nelosella on normaalit 3 vuotiaan kiukkuilut ja nelonen taasen alkaa just ilmaista omaa tahtoaan ja saa kauheita kiukkukohtauksia. Joskus vaan se menolippu autiosaarelle kuulostaa niin houkuttelevalta. :LOL:

Jeps, käytiin siis viime torstaina neuvolassa. Töyhtis oli kasvanut oikein hienosti, painoa oli 4735g ja pituutta oli 53,5cm. Eli kilon verran on tullut syntymäpainoon lisää kuukaudessa ja pituuttakin 5,5cm. Tosin enpä yhtään ihmettele tuolla syömismeiningillä, kun tissillä tuntuu tyyppi viihtyvän välillä vähän liiankin hyvin.

Päivät meillä siis sujuu hallitussa kaaoksessa. :D Aamupäivällä ollaan yritetty päästä käymään ulkona ja vaunuissa uni pojalle kyllä on maistunut ihan hyvin, välillä neljäkin tuntia nukkuu putkeen.
Nyt on ruvennut olemaan pitempiä hereillä olo jaksojakin, parikin tuntia voi hyvin mennä että ihmetellään ja katsellaan maailmaa. Ensimmäiset hymytkin tuli tuossa eilen, 1 kk päivän kunniaksi. :D

MLM ja Töyhtis 1kk 1pvä
 
Heipähei!

Minä ilmottaudun myös mukaan. Ei tässä tiedot:
Maka, tyttö, 16.1.2011 rv 40+6, 3080 g, 50 cm

Jostain syystä en saa väritystä toimimaan mutta toivottavasti löytyy listalle mukaan.

Meillä siis viikon vanha tyttö tuossa puhisee. :heart: Hassu ajatella, että viikko sitten tähän aikaan vielä pohdin että ovatko nämä supistukset todellisia vai pelkkää silmänlumetta. Nyt tyttö tuntuu jotenkin jo niin isolta, napatynkä on kohta irtoamassa ja muutenkin sanut tosi paljon lisää jäntevyyttä tämän viikon aikana. Vähän haikeutta on ilmassa, koska tämä kakkonen jää meidän viimeiseksi lapseksi, jo tätä mietittiin pitkään mun perussairauteni vuoksi. Tai ei ihan vähänkään, mutta paljon siinä puhuu myös hormonit...

Mulla nousi maito rytinällä ja tuotanto ei ole vieläkään tasaantunut. Rinnat on ihan järkyttävän kipeät jo tunnun kuluttua imetyksestä. En muista tällaista ollenkaan esikoisesta, mutta hän olikin huonompi syömään kuin tämä tytteli. Miten kun kommentoit ainakin MLM että pumppailet pahimpia pois, niin mitä silloin maidontuotannolle tapahtuu? Luuleeko kroppa että vauva tarvitsee silloin enemmän maitoa jolloin se onkin sitten itseään ruokkiva kierre? Mä oon uskaltanut pumpata tästä syystä vaan ihan vähän silloin tällöin ja toivonut vaan että tämä menee itsellään ohi. Rintatulehduksesta olen kyllä huolissani kun rinnat on jatkuvasti näin täynnä. Mulla ei siis ole tämän huoleni tueksi mitään faktaa, kunhan huolehdin.

Tuon hyvän syömisen lisäksi merkittävin ero esikoiseen on se, että tyttö on tosi paljon enemmän läheisyyttä kaipaava. Esikoinen ei oikein koskaan kaivannut olla sylissä, ennemminkin ei osannut rauhoittua siihen, kun taas tämä olisi lähellä koko ajan, ja nukkuessaakin välillä herää huutelemaan mutta rauhoittuu heti kun laittaa käden päälle tai ottaa syliin. Öisin haluaa olla vain vieressä, heti tulee itku jos yrittää laittaa omaan sänkyyn päinlkään. Niinpä me nukutaankin sitten vierivieressä, mikä on toki ihanaa mutta kun olen muutenkin huonosti nukkuvaa sorttia niin tarkoittaa armotonta väsymystä. Epäilenkin, että joudun karkoittamaan miehen evakkoon sängystä joksikin aikaa että saan lisää tilaa itselle kääntyilyyn. :whistle:

Ulos ei vielä ole uskallettu, luin netistä että talvivauvalla 2 viikkoa olisi hyvä pitää vain sisällä ja ajattelin niin tehdä. Kovasti kyllä kaipaisin jo kunnolla ulkoilemaan, nyt on ulkoilut jääneet pulkkamäkeen esikoisen kanssa omassa pihassa tai lyhyisiin kävelylenkkeihin. Meillä on eka neuvola keskiviikkona, jos sieltä tulisi joku näkemys asiaan. Kiinnostavaa myös nähdä miten paino on noussut kun minusta ainakin tyttö syö tosi hyvin.

Ehkäisystä vielä, mä olen huono tekemään lopullisia päätöksiä, joten en usko että tuohon sterilisaatioon rohkenen lähteä vaikka sanoinkin että viimeiseksi tämä jää. Hormoneistakaan en pidä, joten olen ehkäisyn suhteen vähän pattitilanteessa. katsotaan nyt mihin päädytään, juuri tällä hetkellä ei ole sänkyhommat päällimmäisenä mielessä. : /
 
Lisätkää listoille, eli 15.1.12, rv39+5, 3270g ja 48cm.

Koitan ehtiä kirjoittelee, nyt on vaan vähän hankalaa ja hektistä kun isäntä palailee töihin pikkuhiljaa ja mulla on kummatkin ranteet tulehtunut ja niihin läpättiin eilen kortisonit eikä nyt oikein toimi mikää käsissä..

Mut jos sitä loppuviikosta.. :)

Maira ja pimpula rapia viikko.
 
Moikka,

mä ilmottaudun myös mukaan tähän pinoon. Eli poika syntyi 13.1 viikoilla 40+2. Paino 3350g ja 50cm pitkä.

Meillä poika vaikuttaa ainakin näin alkuun tosi helpolta. Yöllä saattaa nukkua 5-6h pätkiä joten ei voi valittaa. Mut luulen et se ilmavaiva-aika on vielä edessä, eikö sitä sanota et n 2 viikon ikäisenä ne yleisemmin alkaa.
Ainaki paremmin saan nyt nukuttua ku raskauden viimeisinä viikkoina, sillon piti herätä tunnin välein vessaan :)

Kysynki nyt teiltä viisaimmilta: ilmoittaako maistraatti kelaan et vauva on syntynyt vai pitääkö sinne itse ilmottaa. Noin niinku lapsilisiä ajatellen. Lapsilisää siis olen hakenut sillon ku hain äitiyspäivärahaa mut päätöksessä lukee et aletaan maksaa seuraavassa kuussa lapsen syntymisestä.Mietinki et saako ne tiedon et vauva on syntynyt vai miten toimitaan??

Millon teille tuli ne laput kirkosta? Kaveri sano et sille tuli melkein heti kirje kotiin ku pääsi sairaalasta ja me ollaan jo reilu viikko oltu kotona eikä oo vieläkään tulleet? Eilen tuli kutsu lastenvalvojalle isyydentunnustukseen ku ei olla naimisissa. Meikä on ihan pihalla näitten asioitten kans, edellisestä ku on 8 v aikaa enkä muista yhtään mitä piti ilmottaa ja mihinki :)

Nannu30 ja "Ossi" 11 vrk
 
Moikka!

Kiitokset jälleen kerran MLM pinosta. Tuntuu uskomattomalta kirjoitella tänne vauvapuolelle ja että kaikki se raskausaika vaivoineen on ohi!

Nyt olis sitte 15kg pudotettavana... huoh... :p jos edes joku "normi" vaatteista mahtuis päälle, ettei tarttis enää kulkea näissä äitiysvaatteissa... : / Muttei mahdu ei...

Mutta vauva toistaiseksi superkiltti, syö ja nukkuu. Kirjoittelen ja kommentoin toisella kertaa enemmän, nyt pitää mennä paimentaan noita isompia.

Mut lisätkää mutkin listoille eli

15.1.2012 Poika, 3320g, 48,5cm, Rv 40+0

Lyydia ja Väiski
 
lyydia ihanaa tai "ihanaa" et mä en oo ainoa, jolla noi raskauskilot tossa roikkuu... huoh, täälläkin mennään äitiyshousuilla vaikka muksu on jo kuukauden :( juhlamekkoa yritin etsiskellä ja yhden teltan löysinkin, mut oon kyllä niin paksussa kunnossa, että sama se mitä päällensä laittaa niin näyttää karmealta.

voi kun pääsiskin näistä kiloista eroon! tai no, raskauskilot on karistettu, mutta toi maha on tollanen löllö ja kun siis raskauden alussakin oli jo 12kg liikaa.

Nannu tieto lapsen syntymästä kyllä menee kelalle, sun ei tarvii sitä huolehtia. Sieltä tulee jossain vaiheessa (meille tuli eilen, eli kun vauva oli 4vko) päätös lapsilisistä.

Maistraatin kirje tuli, kun vauva oli reilun viikon, oisko ollut viikko ja 1pva!

maka mulla alkaa nyt pikkuhiljaa tuo maidontulo tasaantua ja vauva on siis nyt kuukauden vanha, et kyllä se tasaantuminen hetken kestää.

jahas, hälyttimestä kuuluu ääniä, taidan mennä hakemaan neidin sisälle tuolta pakkasesta... on se jo yli 3h tuolla nukkunutkin.

tatomira ja pikkuneiti 1kk
 

Yhteistyössä