**Maalismasut 2009** elokuussa

Zoe-F
muty Aika kummallist et b-vitamiinist tulee tollast. :/

Miä oon eilen illal ja tänää kattellu tuolta annetaan pois palstalta kaikkee ja toden näkösest mulle tulee sieltä kolaroimaton turakaukalo ja parekeaunut postikulujen hinnalla. Sitten siellä myydään osastolla oli aika hyvän näköset 150e yhdistelmä rattaat jotka saatan ostaa.

inkaliina: meidän äiti kanssa höyrysi siitä, mutta mie oon aina haaveillu niistä "kunnon kirkkohäistä" jatkoineen ja haluan ne kesällä. =) Kerranhan sitä vaan naimisiin mennään.. Toivottavasti ainakin. :heart:

Kaa: Ne syysalet on nimenomaan NYT! :D Me varmaan ensiviikolla käydään ne emmaljungat ostamassa.

Niinu: olen joskus vuonna nakki ollut kirkossa töissä ja nähnyt sellaisen vihkimisen, jonka yhteydessä lapsi kastettiin ja kyllä ne oli ihan "kunnon kirkkohäät". Kaikki oli muuten samanlaista häämarsseineen ym., mutta siinä oli osuuksia kastekaavasta.

Tuplaonnittelut biabialle!! :heart: :heart: Varmasti aikamoinen yllätys. Ihana ja varmasti vähän pelottavakin..

B-vitamiinia oon vedelly tabletteina kanssa noin 6 viikkoa nyt. Aluksi otin pahan olon takia, nyt ihan tottumuksesta. Äitini aina ehdottaa, jos on alamaissa, että pitäis syödä b-vitamiinia. Nyt mielialani on ollut hyvä ja psyyke on jotenkin tukevasti kasassa, joten jatkan b-vitamiinin syömistä edelleen. Kun on hieman taipuvaista surumielisyyteen.. Saattaa toisaalta vaikuttaa hormonitkin hyväntuulisuuteen. Tiedä sitä..

On: Aika tavallinen olo. Se on tosi hyvä! Parina viime yönä olen joutunut juoksemaan kolmen tunnin välein pissalla. Ja päivisin myös. Kasvaiskohan kohtu jotenkin sisäänpäin tällä hetkellä. Maha ei ole juurikaan kasvanut, mutta iltaisin se on todella turvonnut. Tuntuu, kuin olisin ihan ähkyssä iltaisin. Tekisi mieli läähättää. Ja silti ruoalla annoskoot ovat pienentyneet. Tulen nopeammin täyteen!

Gallup Te joilla on lapsia jo, mitä mieltä olette kantoliinoista tai -repuista. Jaksaako sitä kantaa oikeasti lasta pitkin poikin? Asumme kolmannessa kerroksessa, eikä ole hissiä. Mieheni lähtee toukokuussa 5 viikoksi työmatkalle ja joudun viemään koiraa. Ajattelin, että sellainen kantoreppu olisi hyvä. Murehdin jo etukäteen tuota toukokuuta.. Ehkä dogsitteri tai sukulaiset sitten auttavat.. :kieh:

myymä
Mimmukka 81 Suosittelen kantoliinaa mutta EHDOTTOMASTI ERgo kantoreppua! Aivan mieletön kapistus! (nyt myös tullut uusi manduca mutta sitä en ole itse kokeillut vaikka kovasti on kehuttu, jomman kumman ostan)
Sopii siis vauvallekkin mutta itse kannoin 3 vuotiasta tyttöäni sillä reppuselässä espanjanreissulla (tyttö 14kg) ja meni NIIIN sutjakkaasti eikä ollut yhtään raskasta! Aivan mielettömän pitkäikäinen ja hyvä !!! :)

Tervehdys! Täällä yksi uusi odottaja liittyy joukkoonne. Laskettu aika on 8.3 ja kyseessä on esikoiseni :). Kotona ei ole vielä nettiä joten kirjoittelen kirjaston koneelta vähän harvemmin kuin normaalisti tulisi kirjoiteltua.

Mitäpä sitä muuta kertoisi, jännitys on kova ja kahdessa ultrassa käyty. Siellä se pieni polskutteli menemään. Ei ollut niskaturvotusta eikä mitään mainittavaa, kaikki ainakin näytti olevan kunnossa.

Sue rv12+5

Moikka!

BIABIA, waude!!! Tosi paljon onnea tuplista. Mä oon täällä kans ihan kade...

Cadillac kyseli rakennekynsistä. Mulla semmoiset on, mut suoraan sanoen oon kyllästynyt ramppaan kynsihuollossa, joten voi olla et otatan ne pois.... Tosin luulen etten enää osaa olla ilman...

Mimmukka meillä on babybjörn:n kantoreppu, mutta ainakaan meillä se ei ollut kovin tarpeellinen. Olisinko pari-kolme kertaa sitä käyttänyt, ja nekin kerrat reissussa ulkomailla. Tosin sun tilanteessa reppu tai kantoliina on varmaan tosi tarpeellinen kun talossa ei kerta ole hissiä, ja ulos on kuitenkin päästävä. Tai voithan jättää vaunut alas rappuun (?) ja mennä samalla vaunuileen kun viet koiraa. =) Ja muuten patapum-kantoliinaa olen kovasti kuullut kehuttavan.

Mulla on nyt sitten alkanut se mieletön väsymys. Tähän asti olen sääsätynyt oireilta täysin, mutta nyt väsymys on niin valtava, että pakko ottaa päivisin päikkärit. Eikä silmät meinaa pysyä illalla telkkaria kattoessa auki. :/

Eipä muuta tällä kertaa.

marza ja masuvauva 11+4

Utelisin vaan, että onko kuinka monen raskaus todettu virallisesti verikokeella tms.? Itse olen tehnyt vain yhden raskaustestin, jossa selkeä viiva. Joka päivä tulee mietittyä, että olenko oikeasti edes raskaana. Menkkoja ei ole ollut kahteen kuukauteen ja raskausoireita on/on ollut, mutta silti...Kaipa se viimeistään ensi viikon ultrassa selviää, onko vauva tulossa vai ei. Noloa, jos maha onkin tyhjä. :(

Emilia ja masu 11+0 (?)

myymä
Empuuu Ole huoleti, kyllä sinä olet raskaana :) Harvalta mitään verikokeita otetaan!

PAKKO HEHKUTTAA! nyt kun kaikki ovat puhuneet ihanista asunnoista, jotka teillä on tulevaa vauvaa varten. Me päästään VIHDOIN tästä luukusta ulos!!! Tänään soitti asumisoikeustoimistolta täti meille, että yksi ihana ihana ihana asunto olisi meidän jos tahdotaan!
2004 - rakennettu PARITALO, 4h+k+s . Aivan ihanalla alueella! Ja nyt sunnuntaina mennään katsomaan! Voi että sentään!!!! :) Oon aivan taivaissa...

marza!
sen takia kynsistä kyselin kun ne on vähän sama homma kun värjäys eli jotkut väittää ettei kannata raskauden aikana ottaa niinkuin ei paljon muutakaan.
kaikki eivät suostu laittamaan raskaana oleville kynsiä ainaskaan ensimmäisten 3kk aikana.
itselläni on ja tulee olemaan koska teen niitä. en tosin täyspäiväsesti vaan on vähän niinkusta harrastus minulle. jos ammatiksi niitä laittaisin voi olla että kyllästyisin aika äkkiä.

Zoe-F
Empuuu Siis etkö sä oo käynny neuvolassa ollenkaan? Eikös ne ota virtsatestin ellei oo käynny labrassa. Oo vaan ilonen ettei oo mitään oireita, muut valittaa kun ekat kolme kuukautta on ollu ihan kamalat.
MyymäOnnea uuteen kotiin!

Zoe-F Olen käynyt neuvolassa kerran ja labrassa veri- ja virtsakokeessa. Mutta ei mulle mitään virallista raskaustestiä tehty. Kai ne noista veri- ja virtsanäytteistä kuitenkin jotain katsoo...Ja oireita on ollut, nyt enää lähinnä väsymys vaivaa. Pahoinvointi loppui kun alkoi 9. vai oliko jo 10. viikko.

heips

tännehhän on tullut taas tekstiä =)

Biabialle
suuret onnittelut tuplista!! taitaa olla ainoat tällä hetkellä tässä pinossa??
:flower:

Niinu:
Meillä oli ensin tarkoitus että meidät vihittäisiin pieni muotoisesti ristiäisten yhteydessä kun kakkosta ruettiin odottamaan.. mutta sitten kävin niin kuin kävi ja se ajatuskin un ohtui.. mutta nyt tosiaan häät viikon päästä la ja toivottavasti ensi keväänä sitten ristiäiset =)

Myymä: Hienoa kun asunnon saitte! minkälaisessa asutte nyt??

Itse olen myös tuota kantoreppua ajatellut,... mutta sitten taas mietin että onko kuitenkaan käyttöä.. Tosin Mimmukan tilnateessa varmasti ihan kätevä. Yksi naapuri näkyi paljonkin kantavan pikkuistaan rintarepussa takkinsa alla kun koiria käytti.
Itsellä aina ollut mahdollisuus päästää koirat läheiseen metsän laitaan käymään vauvan torkkujen aikana.(siis kun tuo poitsu oli vielä vauva :D ) Ovesta ulos ja katoin kun kiltisti pissillä kävivät. ja paljon tuli myös vaunuilla oltua liikenteessä.

Empuu:
Ole huoleti! Aivan varmana raskaana olet! Itse tein kaksi testiä ja sen jälkeen vasta ultrassa varmistettiin että olen raskaana. ei multakaan mitään verikokeita ole otettu.

nyt pitäs jaksaa tästä koneelta edetä.. oon siivonnu, lenkittäny koirat, käyny kaupassa jne työpäivän päätteeks niin olo aika vetämätön :whistle:

Zoe-F
Empuuu: Oikeest se pahoinvointi loppuu sitte kun sen pahoinvoinnin aiheuttaja täyttää 18v/muuttaa pois. :D No joo huono vitsi. Eihän kaikilla oo koko kolmee kuukautta pahaa oloa tai oireita. Toisilla on taas koko yheksän kuukautta.

Mulla oli tosiaan sitä kuvotusta 2-3vko, kerran oksensin, pari kertaa meinasin pyörtyä. Mä varmasti epäilen tätä raskautta ens torstain ultraan asti, rasittavaa. :D Toissa aamuna tunsin ekaa kertaa nipistelyä masussa, kai se on ihan normaalia? Helpotti kyllä, kun kävin vessassa eikä edes mitenkään kovana tuntunut.

Tämä maalismasu katselee vielä jonkin aikaa tv:tä sängyssä ja menee nukkumaan. Aamulla ylös heti viiden jälkeen. Olen la ja su töissä 07-19. :/

Emilia ja masu 11+0

cadillac, mä en tommosesta ollut kuullutkaan. Onks niissä aineissa sit jotain mikä saattais aiheuttaa vaaraa sikiölle?

Empuu, tsemppiä epätietoisuuteen. Olosi helpottuu kummasti kun pääset ultraan tai kuulet sydämen sykkeen. Mulla on kans ollu molemmissa raskauksissa tosi epätodellinen olo kun ei ole ollut mitään oireita, mutta siellä se vauva on molemmilla kerroilla köllinyt. Ja molemmissa raskauksissa olen tehnyt 3 raskaustestiä ennen kun oon uskonut raskauden olevan totta. :LOL:

myymä
Danjuska Kyllä meillä nytkin ihan tilava asunto on kun on 3h+k 80m2 mutta tää on niin hirveä luukku kun on vanha ja täällä haisee koko ajan tupakka jne...

Tänään en tule enää palstalle varmaan käymään kun siskon tytöt (vajaa 1v ja 2v) tulevat meille hoitoon joten vilskettä riittää kun mukaan pääsee tuo meidän 3 vuotias typy :)

En malttais odottaa huomiseen, että pääsee katsomaan sitä asuntoa... seuraavaksi sitten odotetaankin torstain ultraa!! :)

Myymä ja pikkuvelisisko 11+1 :)

hellurei!
taas pitää pinooutua tähän. Mitään ei yritetty ja kierukka piti laittaa seuraavilla menkoilla, mutta varmoja päiviä näköjään ei ole. nyt 10+3, la 25.3.
Alkuun oli kauhee shokki mulle ja miehelle. Elämä pysähtyy ja työhaaveet menee uusiksi. Aloitan uudessa työpaikassa syyskuun lopussa ja pitäis osata pomolle kertoa tää "iloinen" yllätys.
Nyt kun ei voi muuta kuin odottaa ja kovasti näyttää siltä että ei tää keskenmenoon lopu, niin pitää ruveta hakemaan positiivisia puolia tästä raskaudesta ja vauvasta. Ainakin 1 on että pahoinvointi on vain lievää. 2 ekaa meni ihan oksennellessa vk25 saakka.

:hug: samppa77:lle. Samoja kokenut. Työhönpaluu jää haaveeksi näillä näkymin. Ikään kuin olisi mätkähtänyt 2 v linnatuomio. Kun ei jaksais olla enään kotona, ihan oikeesti kaipaan töihin.
Meillä la samoihin aikoihin. Ekat viikot meni shokissa mutta ehkä tästä elämä vielä voittaa. :)

Kaa
Myymälle onnittelut uuden asunnon saamisesta!

Verikokeesta; minulle ei ole neuvolan puolesta tehty mitään verikoetta tai raskaustestiä pissasta. Kotona sain viivan testiin ja töissä sitten varmistin sen itse verikokeella. Mutta harvoin noita varmistellaan missään, uskotaan ihan neuvolaan tulevan sanaa raskaudesta. =)

Sueisfine ja Samppa77 tervetuloa!

Kantoliinoista ja -repuista, olen vielä kahden vaiheilla siitä. Tarkoitus on kuitenkin liikkua paljon vauvan kanssa koiraharrastuksissa sun muissa, joten ehkä se kantoreppu olisi viisas ostos. Mettään kun on joskus hankala vaunuilla mennä. :D

MieIte: sivuprofiili alkaa pikkuhiljaa pyöristyä. Jee. :heart: Ei mulla vielä mitään selvää mahaa ole, mutta alavatsa on kyllä selvästi pyöristynyt. Kyllä se tästä pikkuhiljaa. Nyt muuten tietää koko minun perhe asiasta, viikon päästä kerrotaan miehen perheelle. Vastaanotto on ollut 100 prosenttisesti iloista ja onnellista. :heart:

BiaBia: Onneksi olkoon kaksosista, mahtavaa!!

m a r z a: Tein 6 kusitestiä (eri merkkisillä testeillä ) ja otatin seerumista kaksi kertaa Hcg:n ennen kuin uskoin...:ashamed: Tiedän, kahjoa...

samppa77: tervetuloa porukkaan mukaan ja tsemppiä odotukseen, kyllä sä siihen sopeudut ;)

Vaunuista: IIK! Pakko hehkuttaa että nyt ne on sit ostettu! Emmaljungan Duo Edget, väri grey-apple. Maksoivat kyllä maltaita mutta onpahan nyt sitten hyvät ja tämä olikin ainoa asia, johon halusin panostaa rahallisesti kunnolla (jaa, no turvaistuin on tietenkin se toinen sitten..) Muut kamat kelpaavat kyllä käytettyinäkin..Mutta jestas miten hyvät vaunut eikä ollenkaan niin isot kuin luulin nettikeskustelujen perusteella.

http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/Emmalj08_Edge_GreyApple.jpg

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Yhteistyössä