*** MAALISMASUT 2009! ***

Voimia liinakolle! Toivottavasti pääset taas pian odottajien joukkoon :)

Tervetuloa Kimbley! Ihanaa kun meitä on näin paljon =)

"Rouva-odottajista": Täällä on jo 6 vuotta rouvana ollut (ja nyt esikoista odottava). Arvatkaas, onko tullut jo hienoja vihjaisuja ja suoria kommenttejakin, että kun "Menee hyvät isovanhemmat hukkaan, kun ei oo vielä lastenlapsia" :D
Vielä ei olla kerrottu vanhemmillemme.. takana on ikävä keskenmeno, eikä haluta hätäillä nyt, jos olisi yhtä huono tuuri (voi kunpa ei olisi!!) Sen nimittäin tietää, että sitten lähtee sellainen innostunut "sirkus" käyntiin lähipiirissä, mikä toki on ihan hauskaakin (kunhan voisi olla varma, että vauva-asia on todellista).

Turvotuksesta Tässä oon lukenut vähäsen kateellisena, että monilla on paino pysynyt samana, tai jopa tippunut. Tietenkään siihen joillakin vaikuttava huono olo ei oo kiva asia. Mutta ei oo tää turvotuskaan kiva. Tuntuu, kun olis lihonut heti puolessatoista viikossa monta kiloa, nyyh! Toisaalta sitten kun tsemppasin ja tein tunnin jumpan, niin voimat oli niin poissa, että nukahdin parin tunnin päiväunille. Jeejee! :) :/

Voimia itsekullekin ja mukavaa viikonloppua! :flower:

Kylläpä mua kauhistuttaa maanantaina työhön palaaminen. Äsken en pystyny seisomaan edes hedelmäsalaatin tekemisen vertaa kun alko niin pyörryttää.

Soitin äsken neuvolaan ja sieltä sanottiin että eka ultra on viikolla 11. Joten ehkä (?) mä jaksan sinne asti oottaa.

Tervetuloa Kimbley!

Vielä puoltoista viikkoa sitten minuakin turvotti, silloin se ärsytti. Mutta nyt voin sanoa että vaihtaisin tämän jatkuvan pahanolon vaikka heti takaisin siihen turvotukseen. On niin hiton heikko olo koko ajan.

Minulla neuvola 11.8 mutta ensimmäisen ultran ajankohdasta ei ole hajuakaan. Kaveri tosin arveli, että täällä meillä päin ultraavat aika pian tuon ekan neuvolan jälkeen, jopa seuraavalla viikolla. Toivotaan niin, saisi vähän todellisuutta tähän raskauteen tämän pahoinvoinnin lisäksi.

Tulipas taas omaa oloa purettua...

Rouvautumisesta.. Me mennään varmaan tässä lähiviikkoina naimisiin maistraatissa, vietiin tiistaina se esteettömyystutkintapyyntö sinne.. Me ei muutenkaan oltais kirkkohäitä haluttu, joten saadaan sit sekin homma pois alta,eikä kulu suotta kauheita määriä rahoja häihin! Ei kumpikaan oikein tykätä juhlista, joten tämä käy meille vallan mainiosti.

Mitäs mielipiteitä teillä on vadelmia sisältävistä mehuista ja jugurteista? Syöttekö/juotteko nyt raskauden aikana?

rv 8+3

Yiihaa! Meitin tamma on tiine, huh mikä helpotus..! Saadaan siis hyvällä onnella kaksi vauvvaa perheeseen ensi kesään mennessä. :) Talon ja tallin rakennus pitäs alkaa nyt syksyn mittaan, niin saadaan koko perhe potretti samojen aitojen sisään. :heart:
Onnea kaikille vakiintuneille! :heart: Me ollaan kanssa vähä suunniteltu, mut ajankohtaa ei vielä ole päätetty..oikeaa kosintaa odotellessa siis. :D

Niinu & itiö 9+1

Niinu86: Teilläkin heppasia! Hienoa, meille tulee myös 3 varsaa ens vuonna. On vipinää ja vilskettä, muttei toivottavasti helinää ja helskettä.

Meitä on jo hurjasti, paljon onnea taas kaikille uusille :flower: ja :hug: kaikille pienen menettäneille.

Kuvottaminen jatkuu säännöllisesti aamusta iltaan, tuntuu, että illalla vielä pahempaa. Viikonloppu onneksi vapaata, mutta maanantaina taas työt kutsuu. Illalla saunassa mietin jo, että pitäskö aloittaa hoitovapaa uudestaan, ettei tartteis stressata töistä, kotonakin hommaa riittää. Mutta ehkä täytyy ajatella rahapuoltakin ;)

Viikkoja 9+4 :heart:

Nöttiäinen: Kyllä me halutaan tietää sukupuoli etukäteen vaikka ei kait sillä suurta merkitystä loppujen lopuksi ole. Oon kait vähän sokee tai valikoiva mut aika vähän tuntuu olevan unisex-vaatteita tai sit ne on jotain tipun keltaista, en vaan pidä keltaisesta väristä.

Oireista. Pientä kuvotusta välillä mutta suoranaisesti ei yrjötä. Tänään sain kunnon kiukunpuuskan, kohteena oma mies, ja itkin kiukusta. Taisihan tuo ymmärtää. Tissit on kipeet, aamulla varsinkin. Ja joo, ummetusta. Keljua kun syöpi normaalisti mutta mitään ei tule pois. Muistutan kait kohta muumia :LOL:

Viikkoja tuli tänään 6

Ultrassa olleille onnea ^_^
hansku83 Kuvotusta mullakin, oksentelua ei ainakaan vielä esiintyny :p Samnlaisia kiukunpuuskia itelläki, tosin oma mies ei ymmärrä niitä.. :( Hänen mielestään pidän raskauttani vain tekosyynä, kun suutun yht äkkiä tai itken. En osaa selittää sitä miehelleni, miksi raskausden aikana tulee niitä yms.. Yritän nyt sitten hänelle selitää näistä mun elokuva ja tv-ohjemien itkemisestä ja kaikesta tuollaisesta mitä en todellakaan tee yleensä, jotta hän ymmärtäisi ettei ole kyse tekosyystä. :/ maidon kanssa olen huomannut, että joisin vaikka 2litraa päivässä :O ennen raskautta en juonut maitoa kuin pakosta kahvin kanssa, kahvikaan ei enää maistu samalla tavalla, yököttää juuri maitokahvin haju! :O

eternal-life ja meidän pieneläjä 8+1

Viimeinkin uusi läppäri tuli kotiin ja voin lukea rauhassa näitä viestejä. Töissä se on vähä mitä on, ku pelkää koko ajan jonkun tulevan selän taakse. Hirveesti on taas tullut juttua.
Netskulille paljon onnea!!Itse menin naimisiin toukokuussa ja häät ovat vielä tuoreessa muistissa:)

Liinakolle jaksamista suruun....

Omaa napaa: Olo on parantunut pari päivää sitten huomattavasti. enää ei ole etovaa oloa ja ruoka maistuu...vähän turhan hyvinkin :ashamed: Välillä tekee mieli ihan hurjan paljon jotain! Väsymyskin väheni ja välillä tuntuu, että energiaa riittäisi kylliksi jaettavaksikin. Ainoa mistä oikeesti tietää olevansa raskaana on se, että vyötärö on kadonnut!Edestäpäin katsottuna olen vyötärön kohdalta yhtä suoraa viivaa ja maha pömpöttää kuin lihonneella....että kai siellä jotain on. tuo oireettomuus tosin hieman huolestuuttaa, jos se vaikka onkin kuollut tässä.....no, parin viikon päästä on np-ultra. Sitten saadaan varmuus onko siellä mitään ja kuinka paljon!Kun vain jaksaisi odottaa sen aikaa!!Kenellekään ei olla kerrottu, joten toivon, ettei tätä ainakaan ennen ultraa kukaan huomaisi.

Ja miehen kanssa halutaan ehdottomasti tietää sukupuoli, kun sellainen vain on mahdollista nähdä. Et Xannax ole ainoa ;)

Eihän vadelmissa kait mitään vikaa oo mut jossain lappusessa sanottiin et ulkomaalaisia vadelmia ei sais syödä sellasenaan vaan muutaman minuutin keittämisen jälkeen.. Mietin vaan että mistäs ihmeestä sitä tietää minkämaalaisia vadelmia johonkin jugurttiin on käytetty.. :D

Juu, kyllä mäkin oon käyttänyt pakastevadelmia mutta viimeks kun katoin niin ei ne kyllä suomalaisia ollut.. Pitäs kans nyt vkonloppuna mennä porukoitten vattupuskilla käymään.. :p Sais ees jotain vitamiineja jostain, oon niin allerginen että on aikas vähissä ne hedelmät ja marjat mitä pystyn syömään..

Alkuperäinen kirjoittaja Suunnistaja:
Hei, mitä jos juo sellasta mehua missä on A-vitamiinia ja ei tiedä siitä?
a vitaminiia pitäs saada 3000 (jotain yksikköä) päivässä jotta olisi vahingollista itselle ja sikiölle.
800 on suositus.

eli jos nyt juot sellasta mehua niin en usko että millään saat tuota kolme tonnia rikki!

Uskon että jos syö vitamiinivalmistetta missä on koko päivän a vitamiini annos niin silloin kannattaa kattoa ettei syö sellaista mihin on A vitamiinia lisätty.
Eli ihan huoletta voit olla. Jos et ihan litra tolkulla ole juonut =)

Netskuli kiitos! Iskee aina välillä sellanen epävarmuus :ashamed:

Olin tänään kummipojan luona ja hänen veli (8v) alko puhumaan kaikkea millanen huone meijän vauvalle tulee meijän uuteen kotiin. Olin ihan ällikällä lyöty. Mutta kaippa se jotenkin ymmärtää sen niin kun on menty naimisiin niin tulee vauva??? En oo kellekään sukulaiselle vielä kertonu, että ei ne ainakaan voi tietää.

Olin myös tuossa kaupungilla kavereitten kanssa ja iski niin huono olo, että en pystyssä pysyny. Pyörrytti ihan kamalasti. Piti ostaa limsaa ja istua pää alaspäin. Meni sitten ohi ja pääsin kotiin. Pitää varmaan töihin ottaa jotain mehua tai hedelmii mitä voi koko ajan popsia. Mietin myös että mun täytyy ottaa töihin varmaan kymmenet eri eväät mukaan niin voin niistä sitten miettiä että mitä pystyis syömään :LOL:

perhe on paras: Juu tuo yksi nuori koulutamma on ja toinen kouluhepan alku tuloillaan, kyl jänskättää millainen pikku hiiviö sieltä tulee. :) Tammamme pääsi hippoksen tammaprojektiin mukaan, joka vähän onneksi tuo takaisin noita euroja. :D Minkälaisia hevosia teillä harrastellaan?

Öitä!

Muut on jo tainnu simahtaa, mutta ilmottelen vain ittestäni. Ollu vieraita kolme päivää, joten hiljaista täällä suunnalla. Paljon on tapahtunnu, Myymäntilanne jäi positiivisena Mieleen, hienoa! Pahoittelut ja voimia huonompia uutisia saaneille.

Ootte keskustelleet kertomisesta. Täällä ei ole hiiskahdettu kellekään aikasemmin, eilen vasta tälle vieraalleni, joka hyvä ystävä ja ihan eri puolelta Suomea. En olis hällekään muuten, mutta tiesin yrityksestä sielläkin.

Hankinnoista:Eihän sitä meitsi vielä mitään uskalla...

Tänään varasin varmuudenvuoksi
ultranyksityiselle (ens ke) - saa nähdä raaskiiko mennä, mutta loppuis tää arvuuttelu - OLLAKO VAI EIKÖ OLLA RASKAANA?!

Maanantaina neuvola, kysäsen ensin ultra-ajasta sitä kautta.

Leppoisaa viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille!

kaatjuska ja Kunto 8+?

suunnistaja kyllä varmaan itsekukin välillä miettii ja epävarmuus iskee.
Johtuu paljolti siitä varmaankin että useimmille ei neuvolassa eikä missään kerrota perusteluja mihinkään mitä ei saa tai ei suositella tehtävän.
Monilta kielletään vitamiinit mutta ei sanota miksi. Tai just tuo A-vitamiini juttu niin siitä vois olla tarkemmin että mitä tapahtuu ja mistä määristä.
Niin sittten jos joskus jos esim. juo mehua missä on lisätty a vitamiinia niin ei tarttis turhaan pelästyä kun olis jo neuvolas asiasta kerrottu.
Toki moni meistä ei neuvolas ole edes vielä käynyt, mutta eipä siellä monille tarkemmin asioista kerrota.....

No pahoinvointi viimeinja vihdoin saavutti meijätkin :x kyllä sitä jo pelollla ootikin että kosaka alkaa. pikkuhiljaa kuvotus on lisäänytynyt ja nyt on sitä kunnon pahoinvointia. Vielä ootan että koska pääsen pönttöä halaileen.... eiköhän sekin ihana vaihe ole tulossa.
Mielenkiintosta kun mies alottaa lomanjälkeen työt että miten ton tytön kanssa pärjään...

miten muilla pahoinvoivilla joilla pieni lapsi ja ootte kotona? Onko lista tuttavista jotka hoitaa tarvittaessa lasta vai miten meinaatte pärjätä?
Mulla ei käytännössä oo ketään joka pystyis päivisin tarvittaessa irottautuun.

Moi! Tulin vain pikaisesti kertomaan että olen mökkeilemässä ens tiistaihin saakka joten en sinä aikana päivittele ku se on liian isotöistä kännykällä :D
Nyt kun elokuu alkaa niin vois olla uuden pinon aika? Jos vielä joku reipas löytyisi sen toteuttamaan ja siitä huolehtimaan? Jos vapaaehtoisia ei löydy niin teen sen itse sitten ens viikolla :)

lomailija Eeeva ja Äppä täältä tunturista rv 9+1

Yhteistyössä