*** MAALISMASUT 2009! ***

Mä taas haluaisin tietää vauvelin sukupuolen.. Et pääsis sit jo ajoissa ompeleen kaikkia ihania vaatteita sille! :) Meinaan tehä kestovaipatkin itse (muutaman oon jo tehnytkin:ashamed: ).. Mutta täällä Tampereella ilmeisesti pääsee vaan yhteen ultraan (jos siis kaikki menee hyvin) ja se on mulla syyskuun alussa (rv 13), tuskin ne sillon vielä mitään näkee. Voishan sitä sit yksityiselläkin käydä, ehkä.
 
Ensinnäkin voimia ja lämpimiä ajatuksia huonoja uutisia saaneille :'(

Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille (kun arveltiin että sanomistahan siitä tulee jos olisi kerrottu vain toisille tässä vaiheessa...), siskoille ja hyvälle ystävälleni miehensä kera. Hänelle olen puhunut raskaudesta jo suunnitteluasteelta asti ja kaipa vauvakuumeeseen vaikutti myös se että pääsin heidän ihanan tyttären sylikummiksi tuossa keväällä. Yhdelle työkaverille jouduin paljastamaan viime viikolla kun iski töissä pahanolon ja tänään viestitin uutisen pomolle. Arvelin, että jos joudun tuon huonon olon takia olemaan poissa töistä niin ymmärtää ehkä paremmin kun on selkeä syy. Ei ole vaan mitään vielä vastannut, liekkö ymmärtänyt ihan viestin sisältöä :D

Hankintoina olen ostanut yhden mammapaidan sekä muutamat vaatekappaleet vauvalle (alennusmyynnistä kaikki, pakkohan se oli ostaa...). Muut ostokset ja muille kertomiset jätetäänkin varmaan sitten ensimmäisen ultran jälkeen tehtäviksi.

Sukupuolen minä haluaisin tietää mutta saas nyt sitten nähdä kuinka käy...

Nyt on pakko vielä syödä iltapalaa ennenkuin menee nukkumaan vaikka pesin jo hampaatkin...
 
Me on kerrottu minun äitille ja isälle ja minun pikkuveljelle. 3 minun kaveria tietää myös. Miehen puolelta ei siis kukaan ku eivät osaa pitää salaisuuksia yhtään! |O Aina on se yks tai kaks kelle voi kertoa ku "eihän se haittaa"..

Hankintoja en oo vielä tehny ku äitiysvaatteita alennusmyynneistä. Esikoiselta on aika paljon pieniä unisex vaatteita niin niitä ei hirveästi tarvi ostaa. Te joilla esikoinen on vasta pieni niin aiotteko ostaa tuplarattaat? Niitä sisaristuimia kun ei vissiin enää suomessa myydä? Turvakaukalo on hankinnassa kun ehittiin myydä esikoisen kaukalo.

Ruuista sen verran, että haukihan se kielletyin kala on niiden raskasmetallien takia. Ja kalaahan suositellaan 2xviikossa lajeja vaihdellen. Ne ruoat joissa on listeria vaara niin ei ole määrällä väliä kun se listeria tulee vähästäkin jos tulee. Raa´at lihat ja kalat jätän suosiolla pois ja ulkomaalaiset maitotuotteet. Ei siitä ressata tarvi jos jättää kaiken epäilyttävän syömättä :D Ai niin ja S-kirjaimella alkavat makeutusaineet jätän väliin.

Eeeva ja Äppä 8+6
 
Tietääkö kukaan saako tässä "siunatussa tilassa" syödä mozzarella-tikkuja?? Jostain syystä ostin äsken kaupasta sellaisia, pakastettuna.. :D

Kävin myös tänään aamulla lääkärillä, saikku vaan jatkuu. Verenpaine on niin matalalla että parempi kuulemma levätä, kun muutenkin on niin huono olo.. Kirjoitti heti kerralla 2 viikkoa eli 13. elokuuta asti, sitten 14. päivä onkin se eka neuvola. Oon viimeks ollut töissä 18.7, pitänyt vaan kotona levätä ja löhöillä..
 
Hyvät huomenet täältäkin! :)

Haluaisin kyllä tietää tän tulevan vaavin sukupuolen kun olen NIIN utelias :D Kysyin viimeksikin niin veikkas tyttöä mutta poikahan sieltä sitten tupsahti =)

Olen huomannu että muisti ei enää toimi samalla tavalla kuin ennen. En olis nimittäin muistanu omia synttäreitä ellei äiti olis onnitellu minua kun heräsin :LOL:
 
Kaa
emmmaa, onnittelut!

Sukupuolesta
, en taida kysyä sitä ellen itse näe selvästi joskus. Muuten saa pysyä yllätyksenä. En usko, että mieskään on siitä niin kiinnostunut ennen synnytystä.

Hankinnoista, en ole hankkinut vielä mitään. Pari itseneulottua välipukua varastossa on, sekä yksi lahjaksi ostettu unipuku vauvalle. En sitten saanut vietyä sitä, joten tuolla kaapissa se vieläkin on. Eli ei olla mitään hankittu, mutta sattumalta pari juttua kaapissa on. Ja ylipäätään ei ole tarkoitus ostetta mitään isompia ennen kuin on jonkinlainen varmuus raskaudesta.

Raskauden kertomisesta; ei olla kerrottu kuin yhdelle ystävälle. Kukaan muu ei tiedä. Ylivarovaisuutta kai. Samahan tuo olisi kertoa jo vaikka vanhemmille ja sisaruksille, mutta kun ei uskalla. Ei sillä, etteivätkö kaikki olisi iloisia, yrityksestä tietävät. Vaan siksi, että ultraakaan ei ole vielä tehty. Eli kerron sitten kun on tosiaan jotain konkreettista kerrottavaa. Kovasti kyllä polttelee äidille kertoa... en millään malttaisi odottaa enää kuukautta.

Muuten MieIte; oireeton melkein olen. Väsymystä kyllä on ja pientä etomista iltaisin, mutta ei muuta. Välillä alavatsassa "muljahtaa", mutta siinäpä se. Päivä kerrallaan.
 
myymä
MYYMÄ LIITTYY ONNELLISENA TAKAISIN JOUKKOONNE!! :) :heart:

Ihme on tapahtunut ja ultrassa sykki PIENEN pieni sydän, joka vastasi viikkoja 6+2. (piti olla tänään 6+6, eli hieman vähemmän)
En voi uskoa tätä. Viimeksi lääkäri ei antanut MITÄÄN toivoa!
Mahakin on pienempi kuin viime raskaudessa näillä viikoilla... mutta uskottava se on :)

IIIIH! :)

myymä ja pikkuvelisisko 6+2

 
Listeria kuolee 70-80 asteessa.

Onnea Emmmaa :D

myymä! Hui miten hienoja uutisia!! :D :D Onnea vaan kamalasti ja nyt se on todistettu että ei se aina tarvi pahinta mahdollista tarkottaa jos jotaki tulee :) Kerro sinun tiedot uudestaan niin päivitän tuonne listalle takasi :)
 
Hyvää synttäriä emmmaa :flower:

Täällä ei vieläkään huonoa oloa tai mitään muutakaan, huolestuttaa. Eilen miehellekin jo itkin kun ei yhtään oksetuta :D Sovittiin sit et varaan sen ultran yksityiseltä, etten turhaan stressaa. Viikon päästä sit meen, silloin 7+0. Muuten meil tääl on kaks ultraa kunnan puolesta, sama tyyppi kuin kenelle meen yksityiselle.

Eeeva, meil ikäeroks tulee 1v4kk, enkä ainakaan viel oo ajatellu tuplia hankkia, aika harvoin rattaillaan, lähinnä postinhakureissulla poitsu niissä istuu (matkaa n.500m ees taas), ja aattelin et sit kun tää uus syntyy niin sen matkan jo jaksaa kävelläkin. Kaupungilla yleensä on kantoliinassa. Aattelin et poitsu saa sit keväällä siirtyä rattaisiin ja uus vauva tulee liinaan. Pyöräilyä tulee kyllä haittaamaan, sillä en kyllä uskalla varmaan liinaan ottaa vauvaa pyöränselkään. Ei varmaan olis laillistakaan. Mut ne peräkärryt pyöriin on sikakalliita... Päiväunet poitsu nukkuu nyt jo isoksi osaksi sisällä. On niin kova pyörimään että rattaissa kun täytyy olla valjaat niin herää kun ei pääse mahalleen.

Kertomisesta, me ollaan kerrottu jo ihan kaikille jotka vastaan on tullut :D , oon meinaan maailman huonoin pitämään mitään asioitani itselläni. Ja iloisia ovat kaikki olleet.

Ja sukupuolikin halutaan tietää, kyllä siinä synnytyksessä on muutakin jännättävää :) Jotenkin vaan on sellanen olo et ois tyttö, en tie miks. Vaik meil kyl poika puettu ihan unisex-vaatteisiin, joten mitään uutta ei tarvii ostaa, vaipatkin on kaikki jo! (palautuvat lainasta maaliskuuhun mennessä) Tosi jännää ettei tosiaan mitään tarvitse hankkia, vähän tylsää jopa... No, ehkä sitä jonkun tekosyyn keksii :kieh:
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Listeria kuolee 70-80 asteessa.

Onnea Emmmaa :D

myymä! Hui miten hienoja uutisia!! :D :D Onnea vaan kamalasti ja nyt se on todistettu että ei se aina tarvi pahinta mahdollista tarkottaa jos jotaki tulee :) Kerro sinun tiedot uudestaan niin päivitän tuonne listalle takasi :)

Mitäs kaikkea sinne pitikään kertoa, no pistetään tästä nyt jotain :
23 vuotias mama, Synnärinä mahdollisesti Kätilöopiston sairaala, laskettuaika 24. maaliskuuta :)
Tänään siis 6+2 :)
pikkukakkonen :) Eli tyttö 3v :)
 
Oi myymä ihanaa kun pääsit takaisin! :flower:

Me ei haluttu tietää sukupuolta esikosta eikä haluta tietää nytkään. Olin kyllä jo loppuraskaudesta ihan raivoissani kun anoppi uteli sukupuolta päivittäin eikä uskonut ettemme tiedä. Koko ajan yritti udella vaikka millä konstilla ja asetella sanallisia ansoja johon olisin voinut laueta jos olisin tiennyt lapsen sukupuolen. Ihan sen kiusaksikaan ei haluta tietää!!! :LOL:

Hankintoja ei ole tehty eikä isommin tarvitse tehdäkään kun kaikki on unisexmallia ja säilössä esikon jälkeen. Toisaalta tosi kiva kun tietää, että kaikki on vamiina vaippoja myöten. Mitää ei tarvitse hankkia. Ainoa isompi juttu mikä pitää hankkia on kova koppa yhdistelmiin kun vaihdoimme vaunut jokin aika sitten. Uudetkin on yhdistelmät, joten niihin vain koppa hankittava.

Vauvasta ei olla kerrottu vielä kenellekään. Paitsi tänään möläytin yhdelle puolituntemattomalle äidille leikkikentällä kun ihmetteli miksi kökötän hiljaa varjossa (oli huono olo). Ensin ajateltiin, ettei kerrottaisi kenellekään ennen ekaa ultraa mutta tässä taitaa käydä niin että tämä minun huono olo paljastaa tilanteen ennen sitä... Kunhan anoppi ei saa vihiä. En jaksa sitä neuvomista ja hössöttämistä. Kävi viime raskauden alussa ihan käsiksi mun housuihin ja tunki kättä housuihin ja alko valittaa että "et sä raskaana ollesaa voi pitää tällasia housuja kun ne kiristää vauvaa"!!! :eek: Alko vielä tyrkyttää omia kamalia lumpujaan (mä kokoa 32-34 anoppi kokoa 42-44). Sain silloin oltua hiljaa siitä ja monesta muusta mutta nyt en menis takuuseen...

Toki olen iloinen, että lapsella on (molemmilta puolilta) isovanhemmat jotka välittää. Mutta kestämistä välillä on...
 

Hienoa hienoa Myymä! Onnea!

Hankinnoista: Mä olen ajatellut jotkut kompaktit tuplat hankkia. Kävin niitä jo tässä yksi päivä kaverin henkisenä tukena testailemassa. On kyllä eroja. Saa nähdä paljonko kahden kanssa tulee liikuttua kaupungilla tms. (varmaan paljon vähemmän kuin yhden), mutta käyn päivittäin pitkällä kävelyllä vaunujen kera, joten sitä ajatellen lähinnä. Ja uskoisin, että tuplat tarttee, kun lasten ikäero pieni, niin aika pitkäänhän toi vanhempikin rattaissa vielä istuu. Itselle ostin farkut. Ei-äitiys- sellaiset :LOL: Menee jalkaan ehkä muutaman viikon, jos kaikki menee hyvin, mutta olivat niin hyvän näköiset (farkkuja on hitsin hankala löytää!), että oli pakko ottaa. Ja onhan siinä sitten taas tavoitehousua.... ;). Just pääsin näet työllä ja tuskalla entisiin mittoihin edellisen raskauden jälkeen (5 kg jäi ja olivat kyllä pirun tiukassa), mutta ilmeisesti siis väliaikaisesti.

Olo on aika kestämätön. kovia vatsakipuja on varmaan jo viidettä päivää ja olen aika väsynyt, kun olen valvonut öisin. Soitin tänään neuvolaan ja sanoivat, että VOI olla normaalia. Hope so. Ja vuotoa ei ole ollut ollenkaan, joten ei kuulemma ilman sitä kannata keskenmenoa manailla. Muistelisin, että viimeeksikin oli näitä mystisiä kipuja, mutta ei kylläkään näin voimakkaana eikä pitkäkestoisena. Olen temponut Panadolia nassuun ja tein testinkin uudelleen. Plussaa se oli, mutta tuskin kai ne hormoonit kovin nopeesti kropasta poiskaan lähtee. No, ootellaan ja katellaan. Voihan sitä mennä yksityiselle ultraan vaikka alkuviikosta, jos tää jatkuu ja jännittää. Neuvola on vasta 1,5 vk päästä ja normaali ultra siitä reilu viikon päästä

Mutta nyt kampaajalle!
 
Minut saa poistaa pinosta :'(

Vuoto jatkui ja pääsin ultraan, jossa näkyi kohdussa tyhjä pussi. Olo on hirveä :'( :'( :'(

Toivon teille kaikille sydämeni pohjasta onnellista odotusaikaa. Voikaa hyvin.

liinakko
 
liinakolle :hug: Toivon sinulle parempaa onnea jatkossa.

myymä: Ihanaa että masussa voidaan sittenkin hyvin! Tervetuloa takas! :heart:

Täällä voidaan paksusti, ruokaa tekee mieli pitkin päivää kun nälkä yllättää tuon tuosta. Ihanaa että on kesä! Jotenkin on vähemmän stressaava kun voi ulkoilla paljon ja touhuta erilailla kuin talvella. Väsymys tosin taisi iskeä takaisin meikäläiseen, päikkärit maistuu melkein joka päivä. Sit vielä huomioni, meitä on muuten tosi paljon! Kivaa! :D

Niinu & itiö 9+0

 
Näköjään on tullut iloisia ja surullisia uutisia.

liinakko iso :hug:

Ja ihanaa kuulla myymä!

Ja sitten heti omaa napaa.. Mulla oli eilen elämäni kamalin päänsärky! Koko ilta meni sängyn pohjalla. Sen laukas vissiin ensimmäinen yrjö ja se ihmeesti aaltoili, välillä tuntui et meni jo pahin ohi ja sit taas kauhea särky. Onneksi yöunilla se meni ohi. Soitin tänään neuvolaan ja sain ens tiistaiksi lääkäriajan. Siellä sit neuvotellaan sopiva lääke näihin jo tuttuihin hormoonipäänsärkyihin.

Siks oli myös pakko kertoa anopille tästä uudesta tulokkaasta. Eli tarviin tytölle hoitajaa sen lääkärikäynnin ajaksi ja mahdollisesti myös sillon jos joudun ottaa päivällä panacodin tuohon päänsärkyyn. Mulle tulee siitä niin höntti ja unelias olo, et en uskalla olla tytön kans kahdestaan kotona. Oon myös kertonu omalle äidille, yhdelle tädille ja kahdelle kaverille :) Oli tarkoitus olla ihan hissun kissun koko asiasta :LOL:

Hankinnoista meillä on ihan pienet vaatteet unisex vaatteita, joten en usko et tuun ostamaan juuri mitään. Jotain pientä pitää ostaa esim uus rintapumppu koska tuolla nykuisellä multa ei irtoa maito. Vaipatkin on :) Ja me tullaan "lunastamaan" tuplat jotka on puoliksi meidän. Eli ne hankittiin käytettynä kun tytön saman ikäinen serkku oli meillä päivähoidossa. Ei myyty niitä pois koska arveltiin et jompikumpi perhe niitä kuitenkin tarvii :D Mä ainakin uskon et me tarvitaan tuplia koska tykkään käydä päivällä mummolassa/muiden kotiäiti kavereiden luona.

annas rv:t hukassa 7+?
 
MYYMÄLLE superiso onnenrutistus! Ihmeitä tapahtuu, mulla oli koko ajan sun puolesta sellainen fiilis että saat tänään hyviä uutisia.

Itsellä huomenna se eka neuvola, eikä mies pääse mukaan. Harmittaa vietävästi mutta ymmärrän ettei mies voi skipata näyttöä, kun muuten sen suorittaminen siirtyy vuodella. Noh, kunhan pääsee ultriin mukaan niin olen tyytyväinen.

Me emme aio selvittää vauvan sukupuolta. Se selvitys on kuitenkin niin ''villi veikkaus'', ettei sen perusteella uskalla varmasti olettaa tulokkaan olevan tyttö tai poika. Sukupuoli selvitköön vasta synnytyksessä! :)

Missäköhän vaiheessa sitä uskaltaa jo ajatella, että ''meille tulee vauva'' eikä ''meille on ehkä tulossa vauva'' niin kuin nyt? Periaatteessa ollaan jo voiton puolella, kun viikkoja on kasassa jo 8+1 ja ultrassa kaikki oli hyvin, mutta itsellä vielä sellainen olo että on liian aikaista juhlia jos jotain kuitenkin tapahtuu...
 
Mä meinaan huomenna soitella ja varata ajan siihen alkuraskauden ultraan, haluan tietää varmaks että masussa on oikee ihmisen alku eikä mikään tuulimuna tms.. Jos vaikka jo ens viikolla pääsis. Mies ei kuulemma tuu mukaan, eikä valitettavasti pääse siihen ekaan neuvolaankaan. Mut toivottavasti pääsis sit muihin.

rv 8+2
 

Yhteistyössä