Heippa kaikille
Ristiäisistä Meillä on tarkoitus ihan normaalit ristiäiset viettää. Itse haluan sinne kunnon ja jaksamisen mukaan leipoa kaiken. Katsotaan päästäänkö viettämään siskon ja mun lapsen yhteiset ristiäiset, ku lasketussa ajassa on eroa pari kuukautta. Jos mä esikoisen saajana jaksaisin pitää ristiäiset vasta lähempänä takarajaa, niin siskon lapsi ehtisi mukaan noin kuukauden ikäisenä. Kiva ajatus, mutta katsotaan miten käy.
Synnäristä Meillä on (taas mun ja vauvan kunnosta riippuen) kaikki lähisukulaiset ja lähimmät ystävät tervetulleita katsomaan jo laitokselle. Siis kuitenkin noin kymmenestä ihmisestä puhutaan ja useammalle päivälle jaettuna. Silloin ei kuitenkaan äiti ole kovin hehkeän näköinen, mutta mä luulen, että mulle olisi tervetullutta kaikenlainen irtautuminen sairaala-arjesta.
Vointi on täällä ihan hyvä. Vatsa on kasvanut ja näkyy jo kunnolla. Viime yönä heräsin taas kerran ja huomasin, että vasemmalla puolella vatsaa oli jännä kova kohta. Sitä sitten ihmettelin oman aikani. Mä heräilen nykyään joka yö noin neljän aikoihin, vaikka ennen raskautta nukuin ku tukki.
Mulle tuli eilen aika fysioterapiaan, ku tuota selkäsärkyä viime neuvolassa valitin. Käyn nyt ainakin tuon yhden kerran katsomassa siellä, että josko jotain vinkkejä saisi. Mulla ja koko suvulla on muutenkin selkävaivoja, joten kaikki apu otetaan vastaan, jotta ison vatsan kanssa pärjää ensi vuoden puolella.
Hölmönä huomaan, että vertailen vatsan kokoa ja tuntemuksia koko ajan aikaisempiin tilanteisiin. Liikkeitä ei vielä tunnu ja terkkarin mukaan odottettavissakin vasta noin rv20 istukan/kohdun tai jonkun härpäkkeen takia
Pieni vainoharhaisuus iskee aina välillä ja haluaisi mennä neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. Seuraavaksi on vuorossa rakenneultra 23.10 ja sinne asti täytyisi selvitä ilman faktoja.
Melita ja ötökkä 16+6