**Maalismasut 2009** syyskuussa

Moikka!

En ookaan vähään aikaan käyny kirjoittelemassa, lukemassa kyllä lähes päivittäin.

Neuvolakäynneistä oli puhetta; mä oon ollu neuvolossa 2 kertaa, toinen oli normi käynti ja toinen lääkärinla. Ens viikolla olis sit seuraava käynti. Monet on myös ihmetelly miten noita neuvolakäyntejä on niin eri määrä eri ihmisillä, muistakaa et ensisynnyttäjät käy useemmin neuvolassa kun uudelleen synnyttäjät. Samoin noista liikeistä on ollu "ihmetystä" kun toiset tuntee ne jo rv 13 toiset vasta rv 20. Yleensähän ensisynnyttäjillä kestää kauemmin kun uudelleen synnyttäjillä ennen kun ekat potkut tuntee, joten ei kannata huolehtia jos liikeitä ei vielä tunne. =)

Tuosta kotidopplerista olisin kysynyt niiltä joilla semmoinen on, eli onko siihen joku kikka miten sydänäänet saa kuuluviin? Mä oon nyt viikon verran lähes joka päivä yrittänyt kuunnella sydänääniä, mut en vaan löydä niitä. Kaikkea muuta pulputusta masusta kyllä kuuluu, mutta ei vauvan sydänääniä. Liikeet kyllä tunnen, joten tiedän et vauva on siellä kunnossa, mut olis kiva kuulla ne sydänäänetkin. :heart:

Näyttää aika pahalta tuo Zoen haava. :/

Minäkin sekaannun tuohon sormuskeskusteluun, eli meillä on sekä mulla että miehellä kaks sormusta; kihlat ja vihkit. Ja ne noudattaa samaa linjaa, eli molemmilla on kihlat valkokultaiset ja vihkit kultaiset. Ja mulla tiettyy vielä timantteja sormuksissa. =) Musta on tärkeää et sormukset on varmasti sellaiset mistä tykkää, kun niitä kuitenkin loppuelämänsä pitää (ainakin toivottavasti), joten ihan sama mitä ne maksaa.

marza ja masuvauva 15+0 (15+6)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Niinu86
Mulla onkin käytössä todella halpis koru, mutta ajatushan on tärkein, ja onhan se sormus kauniskin, Kalevalan Sancta Birgitta. Maksaa noin 46 ?
:)
Mullakin on käytössä toi sancta Birgitta mutta hopeisena. Mielestäni se on todella kaunis sormus. Varsinaiset vihkisormukset meillä on nyt poissa käytöstä kun halutaan pitää näitä kalevalan-sormuksia, jotka sopivat paremmin tyyliimme kuin kultaiset rinkulat. Miehellä sormessa tämä: http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset/1222

Vauvakirja on nyt kotona: http://www.maurikunnas.net/mauri_kunnas/teokset/muut/fi_FI/vauvakirja/

ärrieri 15+0



 
heissunpåå piiiitkästä aikaa :wave:
kaikki masussa hyvin, tiistaina rakenneultra joka tehään 4d:nä :heart: ...josko sit jo näkyis kumpaa merkkiä kirppunen on...
mä haluuuuuuuuuuuuun tietää.

väsymys on taakse jäänynnä (ainakin se pahin)
ja tissitkii on kasvanu B)
siinäpä ne tärkeimmät...
nyt takas lueskelemaan teitä....
 
Bonjour! Terveisiä Ranskasta.

Meidän "Kunto" ei tainnu maasta pitää, kun viimein pääsin kokemaan näitä raskauden lieveilmiöitä: pytyn halailua, huimausta ja nippailua! Eilen tulin takas Suomeen ja olo taas normaali.

Kertomisesta: Nyt on molempien vanhemmat tietoisia tulokkaasta. Omat vanhempani kuulivat reissussa, kun en viiniä juonut. Miehen vanhemmille kerrottiin tänää. Molemmat toki iloisia ja onnellisia puolestamme.

Liikkeistä: Täällä ei vielä mitään tuntemuksia - paitsi joku yksittäinen muljahdus jonain iltana reissun aikana. Tais suolenmutkat vain oieta =) .

Synnytyssuunnittelusta: Oli koko termi ihan uus - mitä siis pitää sisällään, voisko joku valaista?

Neuvola jälleen huomenna (4. kerta). Vähän huolettaa, kun ei tuo maha ole juurikaan kasvanut, painoa tullut lisää alusta 1,5 kg.

Mukavaa sunnuntai-iltaa ja alkavaa viikkoa kaikille Mammoille!

Kaatjauska + Kunto (16+0)
 
Eeeva ollaan sitten oltu samoihin aikoihin Oysissa. Itse kävin hakemassa särkylääkettä tähän pääkipuun, kun ei enää panadolit auttanut. :'( Nyt on sitten panacodia ja on hyvin tää päivä mennyt, vaikkakin nyt on taas tulossa pääkipu. Onko sulla muuten vaaleet hiukset? Sellainen istui mun vieressä aluksi. Mä oon tällainen punapää. :)

Juu, tiistaina neuvola ja keskiviikkona kävin äippäpolilla tän pääkivun takia. Siellä se Nappula kasvaa ja liikkeetkin on alkanut tuntumaan voimakkaalta. :heart:

Viipi ja Nappula 17+2 :heart:
 
myymä
Iltaa!
NYt alkaa meidän todellinen muuttorumba, eli tänään saatiin avaimet ja huomenna muutetaan! JIHUUU! pääsee tästä läävästä pois :heart:
Vauvakin on heittänyt tänään kuperkeikkaa joten siitä ei ole nyt enää huolta. Ainoa huolenaihe on supistukset joita tulee aika ahkeraan. Soitin eilen illalla kättärille kun supisteli aika montakin kertaa illlalla. Sanoivat, että pitää juoda paljon vettä, ottaa panadolia ja käydä lepäämään. sillä sainkin ne loppumaan. Tänään on tullut muutama napakka mutta niin harvakseltaan etten nyt aio kättärille enää soitella. Jos pahenee vielä nyt iltaa kohden niin sitten soitan uudestaan!

Myymä ja pikkuvelisisko 15+3 :)
 
Zoe-F
myymä Miä en oikeen tiedä, mimmonen tuo supistus on, mutta ei se tietty kiva oo jos niitä tulee nyt jo koko ajan :/

viipi&Eeeva Onkos teillä ollu niin salainen tapaaminen ettette oo ittekkää tienny?
 
eipäs ole tullut kirjoiteltua..
niin harvoin koneella ja sitten kun käy niin kerkee vaan lukemaan teidän jutut eikä kerkee ite kirjoitteleen..
liikkeistä:mulla tuntunu liikkeeet jo 15 viikoilta lähtien, ihana kun saa sen perusteella vähän osviittaa että olis kaikki hyvin vauvelilla.. :heart:
mulla ens viikolla neuvola käynti, siellä varataan rakenne ultraan aika ja toivottavasti saa pian..olis jo kiva pikkuinen nähdä :)
selkäkipua ollut aika paljon, nyt vähän helpompaa kun viikonloppuna rauhassa vaan ollut..
pitää alkaa pojille puurot keitteleen, pitää aina käydä kun mahdollista!
ja vielä onnea kihloihin aikoneille ja jollain oli vissiin jo hää suunitelmia?pikaluku oli nyt niin ei oikein muista!! :eek:

SaBiNe ja rv 17+3
 
Täällä liikkeet tuntuu nyt,oonkin jo odotellut, kun esikostakin tuntui jo rv 15.
Mutta,mutta...eilen kun ajoin autoa niin alkoi supistamaan. Prkl,jos tää raskaus menee niinkuin esikon kohdalla,silloin alkoi rv 18 supistukset ja rv 28 meinas neiti tulla maailmaan.Jouduin sitten sairaalahoitoon ja sain siellä kaiken sortin piikkiä ja lääkettä ja loppuraskauden jouduin makaamaan kotona. Mutta ajatelkaa,vaikka olin koko ajan auki 3cm niin neiti syntyi vasta rv 38+2 :D Silloin jo tehtiin selväksi että tokankin kohdalla saattaa olla se riski että meinaa tulla liian aikasin maailmaan :/ Toivottavasti niin ei käy,mutten mä nyt meinaa sitä alkaa murehtimaan,ei se mitään auta.
Mutta nyt pitää laittaa tuo neiti nukkumaan :wave:
 
Iltaa!

Tuntuu, ettei oo ehtiny pitkään aikaan lukemaan kuulumisia, vaikka oikeasti oon joka päivä käyny kurkkimassa. Erona on ollut vain se, ettei oo ollu aikaa keskittyä lukemaan tai kirjoittamaan :)

Meillä on mennyt viikonloppu oikein kivasti. Pesukonekin saatiin kuntoon ja valmistaja korvasi varaosan. Meille jäi työ maksettavaksi. Huh, ei tarvinu nyt ostaa uutta konetta!

myymä Onnea uuteen kotiin! Hyvä, et saitte muuton tähän väliin. Me muutettiin kun tyttö oli vajaa 2 vkoa vanha. En mielellään kokis samaa uudestaan, kun itse en ollut läheskään toipunut synnytyksestä. Me muutettiin kans haisevasta ja vielä pienestä loukosta isompaan ja "raikkaampaan" :)

Mun on pakko kans liittyä sormus keskusteluun. Me haluttiin kans ehdottoman oman näköiset sormukset ja päädyttiin tähän malliin http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset/705 . Meillä on kihlat on keltakultaa ja mulla vielä vihki valkokultaa. Miehellä ei tosin ole aito kalevala, vaan samanlainen teetetty kultasepällä muistaakseni 7mm leveänä. Onnea niinu jo etukäteen kihlauksesta ja mukavia hetkiä häiden suunnitteluun! :flower:

Mie oon saanu nostettua vihdoin pään pöntöstä ja päänsärytkin helpottaa ainakin välillä. Äiti osti mulle kävelysauvat etukäteen synttärilahjaksi. Jospa saisin niillä helpotettu selkäkipua. Käytiin tänään uimassa koko perheen voimin ja mukavaa oli :)

Mukavat illan jatkot! -Annas rv 16+3
 
iltoja

meillä poika taas kotona viimein =) ikävä oli jo kova!

huomenna ois neuvola.. tähän mennessä mulla ollu 1 tavan neuvola ja 1 lääkärin neuvola.

Tuntuu hassulta kun ei tartte enää laittaa kelloo aamulla soimaan ;)

liikkeitä haluaisin jo kovasti tuntea mutta ei varmaan vielä pariin viikkoon tunnu..

sormuksista on ollut puhetta. meillä molemmilla kihlasormukset on ihan tavalliset sileet, suht leveet kultasromukset. Vihkiromus mulla hieman kapeampi jossa yksi kivi upotettuna semmoiseen koristekuvioon.. vähän hankala kuvailla.. ja olen myös huomannut että aika helposti tulee naarmuja ja kolhuja varsinkin tuohon kihlasormukseen.. on leveä niin siinä myös näkyy hyvin.
itse en mikään koruihminen ole niin en mitään "liian hienoa" halunnut vihkisormukseksikaan.

Eeva Ja Viipi
: jaksuja molemmille! :hug:

täällä ollut kans tänään ihan hirveä jysäri :headwall: :|

chromo:
Toivottavasti masukki on hieman halukkaampi pysymään masussa pidempään mitä tyttö niin et petipotilaaksi joutuisi.

Juliet: tervetuloa mukaan :wave:
täällä yksi äiti pohjois-pohjanmaalta.

ZoeF:
juu kyllä noi hevoset osaa.. kivaa jälkeä sulle tullut :/
melkein kai sitä aina oli joku paikka hellänä sillon.. jos ei muuten niin nerokkaana ja ahkerana ite napsautin vahingossa kengitysnaulan kämmeneen :whistle: äläkä kysy miten onnistuin..
itelle ei kuitenkaan ikänä mitään vakavaa oo sattunu vaikka kaiken näköisten ja kokoisten hevosten kanssa tuli pelattua.

jos hiipisin pikku hiljaa peiton alle..

danjuska ja toukka 14+1??
 
myymä
Huomenta typyt :)

Mitäs tänne kuuluu?
Mä odotan että päivä menisi nopeasti niin pääsisn muuttohommiin! Kantoapua musta ei kyllä saa mutta ihanaa et pääsee järjestelemään tavaroita. Tyttö menee yöksi hoitoon mun vanhempien luokse niin ei tarvitse hänen perään sitten vielä muuton lisäksi katsoa :)
Käytiin eilen siellä kämpillä niin oli tyttö kovasti uudesta huoneestaan iloinen! :)

Danjuska Äläpäs sano ettet voi tuntea liikkeitä. itse aloin tuntemaan JUST noilla viikoilla tästä raskaudesta. Välillä on hiljasempaa ja toisinaan tuntuu paremmin :)
Vaatii kyllä tosi tosi rauhallisen hetken että voi keskittyä niihin :)

Myymä ja pikkuvelisisko 15+4
 
Aamupäivää,

myymälle onnea uuteen kotiin! Vaikka muutto itsessään ei oo kivaa, niin se uusi koti on sitäkin ihanaisempi :) .

Niinulle paljon onnea tulevasta kihlauksesta. Teillä alkaakin jännät ajat, kun alatte häitä suunnittelemaan. Minkäs kokoiset juhlat on tulossa?

Sekaannumpa minäkin sormuskeskusteluun. Meillä on kihlat ihan sileät keltakultaiset, mulla 3 mm leveä ja miehellä 4 mm. Mä sain valita vihkisormuksen ja valkkasinkin sellaisen mikä on keskeltä mattavalkokultaa, reunat on kirkasta keltakultaa (tosi ohuelti) ja keskellä viisi timanttia, ei vieri vieressä vaan harvakseltaan upotettuna. Mä ihastuin tuohon siksi, kun mattavalkokulta tekee sen efektin, että timantit oikein säikyy :heart: . Miehellä on se yks ja sama sormus. Mä olisin halunnut, että hänelle ostetaan vihkisormus erikseen, eli hän dumppais kihlansa ja vihki olis ollut samanlainen kun mulla mut ilman timantteja. Mies kuitenkin halusi pitää tutun sormuksensa :) .

Tää alla oleva on vähän niinkun mun vihki mut mulla siis on keskeltä matta ja timantit on pyöreitä eikä noin tiiviisti rivissä.

http://www.timanttiset.fi/tuotteet/index.php?group=8&databasename=timanttiset06&mag_nr=8&action=naytatuote&Ominaisuusarray=a:4:{i:4;s:0:'';i:7;s:0:'';i:5;s:1:'2';i:8;s:1:'1';}&tuoteID=325&alaraja=12&hakusana=

omaa pallomaista napaa: Raskaus etenee hyvin. Närästys vaivaa, mut mikään muu ei oikein vaivaakaan. Hiukan stressaa mun korkea sokerin paastoarvo ja ajattelinkin ohittaa terkkarin ja soittaa suoraan äitiyspolille jos pääsis diabetes-hoitajalle. Juttelin eilen kaverin kanssa, jolla paasto oli paljon alhaisempi ja hän pääsi pari päivää kestävään mittaukseen mukaan, mun terkkari vaan totesi, että nyt sit syöt terveellisesti :/ . Mua huolettaa, että vauva pääsee kasvamaan liian isoksi ja synnytyksen riskit kasvaa entisestään kun on vielä tää ahdas lantio-juttu.

Iines ja Sintti 17+2
 
Heips kaikille. Jos nyt uskaltautuisin vihdoin ilmoittamaan itseni tänne pinoon... tosin laskettu aikani siirtyi huhtikuulta tänne maaliskuun puolelle joten tänne siis turinoita lukemaan

Voisiko listan aloittanut siis lisätä minut listaan.

la 29.3. aiti78kerava. . . . . . . . . . . . kolmas. . . . . . . .Kät. . . . . .30v


nyt rv.14+3

 
Hei taas!

Kaunis sormus myymällä =)

Minäpä tein aamulla ratkaisun ristiäis-/nimiäisasian suhteen ja erosin kirkosta. Asia on pyörinyt mielessä muutaman vuoden ja nyt se konkretisoitui kun aloin ajatella ristiäisiä. Eli koska sillä ei ole mitään hengellistä merkitystä minulle, en käy kirkossa enkä muutenkaan ole uskonnollinen vaan elämänkatsomukseni on kaikkea muuta kuin kirkollinen, niin tämä oli oikea ratkaisu. Tuntuu hyvälle eikä kivikään ole vielä tippunut päähäni :LOL:
Onko kukaan osallistunut nimiäisiin, onko antaa kivoja vinkkejä juhlan järjestämiseksi?

p.s joku heitti mun masussa tänä aamuna kuperkeikkaa ekaa kertaa niin että tunsin :heart:
 
ärrieri: Mä yritin eilen miehelle vihjailla, sanoin myös suoraan, että jos ei järjestettäis ristiäisiä vaan nimiäiset. Mä en jostain syystä tykkää ristiäisten tunnelmasta. Se on yks hengellisimmistä juhlista (mun mielestä ) eikä se sais olla niin haudan vakava tilanne. Mä siis en ole mitenkään uskova tai hengellinen tyyppi. Mut mies on tässä suhteessa vanhanaikainen ja haluaa sen vakavan :x tilaisuuden. Vinkkejä en osaa antaa mut juhlallisen tilaisuudenhan nimiäisistä saa jos haluaa ja just ilman sitä hengellistä pakkopullaa :) . Ai niin, onnea liikkeistä!

Pitihän mun myös lisätä, että perjantaina tunsin kunnon suppareita :( . Ja vielä kipeitä sellaisia. Oon kyllä vetänyt itseni liian väsyneeksi, sunnuntaina oli esikoisen 2-v. synttärit ja piti siivota ja leipoa ja minä idiootti lyhensin & silitin olkkarin uusia verhoja vielä puoli yhdentoista aikaan lauantai-iltana. Silloin sit alkoikin supistella, veti vatsan kivikovaksi ja vihlaisi niin perskuleesti. Olin ihan varma, että tässä tää raskaus sit oli. Mut vihlonnat laantui ja supistelutkin lakkasi. Tämän viikon otan iisisti ja lepään mahdollisimman paljon. Ja jos tuntuu, että supparit alkaa taas, niin mä soitan kyl äippäpolille suoraan, sen verran pelästyin.
 
Iines79: Kiitos. :) Alustavien laskelmien mukaan 80-100 häävierasta, kirkkohäät siis tulossa Joensuun kaupungin kirkossa. :heart:

Myymä: Upea tuo sinun sormus! :) Täytyy laittaa meidänkin sormuksista kuva, sitten kunhan ne killuu sormessa. :heart:

Nyt leipomaan omppupiirakkaa, anoppi tulossa kylään! :wave:

Niinu & itiö 17+4
 
Ärrieri Mun kahdelle nuorimmaiselle sisaruksille on järjestetty nimijuhlat,kun vanhempani erosivat aikoinaan kirkosta. Samalla tavalla kutsuttiin porukkaa juhlistamaan nimenantoa kuin ristiäisiin,poislukien pappi,puheet uskonnosta yms. eikä tieteskään kastehetkeä. Tuttu oli kehitellyt laulun,tuttu sävel mutta omat sanat joihin oli sitten sisarusteni nimet liitetty ja sen kautta vieraat saivat nimet kuulla:) Oli yhteislauluja,kakun syöntiä ja lahjoja...
Itse kuitenkin kuulun kirkkoon ja enkä varmaan tuu eroamaankaan.

Linda ja vaavi 15+3
 
Ristiäisistä: itse kirkontyöntekijänä voisin sanoa näin, että pitkälti se onko ristiäiset haudan vakava tilaisuus riippuu papista (jonka itse voi valita seurakunnan resurssien mukaan). Kotona jos pitää kastejuhlan niin siitä voi melko kepeän tehdä vaikka pappi onkin paikalla. Ihminen sekin on. Aika vähän tiedetään erilaisista variaatioista ja jutuista joita kaste tilaisyyteen liittyy. Ns. "pakollisia osuuksia" on kuitenkin suht vähän.
 
hyvää viikonalkua!!

ristiäisistä/nimiäisistä tullut puhetta..

itse haluan kyllä pitää ristäiset, ihan niin kuin pidettiin pojallekkin. Tosin kirkossa ei niitä haluttu pitää vaan pidettiin ne mumolassa. (siis minun porukoitten luona)
Itsestä tilaisuus ei ainakaan mitenkään jäykkä ollut.. tieten tuohon pappi siihen omalla tavallaan jotain hartautta tai jotain mitä nyt en tässä osaa sanoiksi pukea mutta pojan kastajaisissa kummityttö konttaili lattialla ja kävi kesken kastamisen tilannetta ihmettelemässä... mutta tämäkin varmaan riippuu paljolti myös papista ja hänen luonteestaan/näkemyksestään.

Myös meidän vihkipappimme oli aivan yli ihana persoona josta olen kyllä kamalan iloinen. Kevensi tunnelmaa huimasti. Jos poika olisi nostanut kirkossa metelin olisi hän saanut äitin ja iskän luo tulla jne..

Iines ottaa nyt siellä sitten rauhallisesti!! :hug:

nyt ei kerkee enempää... makkarakeitto tulella ja kun mies tulee töistä, lähden neuvolaan.. tänään jää molemmat miehet kotia mut joku kerta otetaan pikku mieskin neuvolaan mukaan sydänäänet kuulemaan.. toivotaan vaan että se sydän siellä sykkii..
 
Viipi: Ei oo totta! :D On mulla vaaleat hiukset :D Mihin aikaan pääsit sisälle sinne? Vaihdoin vähä väliä istumapaikkaa ku nii selkään sattu ja supisteli nii en kyllä hoksaa..Ja muutenkaa en koskaa kato minkä näköstä porukkaa on paikalla.. Vai istuitko siinä telkkarin edessä? :D

Zoe-F: On ollu vissiin juu :p

Tänään sitte neuvolassa selvis että leukkarit on +++!! Eli siis tulehdus kuitenki ois vaikka lauantaina sitä ei muka ollu :/ Huomenna taas pissinäyte labraan ja ke sitte vasta antibiootit jos tarvin.. Ai niin, vasta-aineita ei oo tullu lisää vereen. hB oli 123 eli ihmeen hyvä. Verenpaine 117/73. Syke +.

Laitoin tänään vetämään päiväkotihakemuksen esikoiselle kun neuvolasta sitä kovasti supistusten vuoksi suositeltiin. Alle 5k/pv ois kuitenki tarkotus. 1-vuotias kun on niin huomionkipeä ettei voi yhtään levähtää..

Eeeva ja Äppä 17+4
 

Yhteistyössä