**Maalismasut 2009** syyskuussa

HEIPS KAIKKI

Huomenna edessä toinen neuvolakäynti, jota odotan innolla: saan nähdä oman, puhelimessa tosi mukavalta vaikuttaneen, terkkarin ja toivottavasti pääsen sydänääniäkin kuuntelemaan. Ultrassa hakkasi oikein rytmikkäästi, mutta siitä on JO kolme viikkoa aikaa, ja kun en liikkeitäkään vielä tunne, niin on kivaa tietää, että kaikki on kunnossa.

Mahakin taitaa viimein alkaa kasvaa muunkin kuin rasvan takia. Pari kolme kiloa on tullut neljässä kuukaudessa lisää, lähinnä siksi, etten ole voinut jatkaa juoksuharrastusta kovan väsymyksen ja järkyttävästi paisuneiden rintojen takia. Ja on ruokakin maistunut, tuntuu, että on nälkä koko ajan.

Meillä on nimet päätetty kummallekin vaihtoehdolle ja nimiäiset aiomme järjestää lähipiirille. Minä erosin kirkosta vuosi sitten ja mies on katolilainen, mutta ehdottoman ei-uskova sellainen - Espanjassa ei nimittäin varsinaisesti voi erota kirkosta.

Vaunuja olen käynyt kurkkimassa verkossa ja oman kotipaikan Lauttasaaren Vaunuaitan ikkunassa. Tällä hetkellä vahvimpana vaihtoehtona ovat Teutonian Mistralit niiden kohtuullisen koon ja kunnon renkaiden takia. KOKEMUKSIA?

Olen alkanut heräillä aamuyöstä, mitä ei ole koskaan aikaisemmin tapahtunut. Ehkä se vaavi jo potkii äitiä hereille seuraksi? Eilen huomasin myös selvästi kohonneen kohdan vatsan oikealla puoliskolla - taitaa viihtyä siinä osassa enemmän.

Nyt lähden kiittämään itseäni kevyestä ja terveellisestä lounaasta ihanalla jätskiannoksella. Jäätelö onkin ainoa herkkua, joka minulle maistuu - ja syön sitä hyvällä omallatunnolla.

TSEMPPIÄ KAIKILLE
Minilla ja pieni 16+0
 
Terveisiä neuvolasta! :)

Kaikki kunnossa, tosin rautakuuri pitää aloittaa (hb 111), ja D-vitamiinia vois kans ruveta napsimaan.. Toukan sydänääniäkin kuunneltiin, jumpsutti 150:ä ja ilmeisesti siinä potkikin samalla. Liikkeitä en ole vieläkään tuntenut, tosin olen jotenkin olettanut että ne tuntuisivat ihan alavatsalla. Neuvolan tätönen (hih, taitaa olla minua nuorempi) sanoi että kyllä jo navan seudulla voisi niitä liikkeitä tuntua. Pitää ruveta kuulostelemaan tarkemmin. Ensi kerralla neuvolassa saadaan niitä Kelan lappusia, jotta saadaan sitten hakea äitiysrahaa ja tietty se äitiyspakkaus. Ja siihen sylkitestiin voisi myös osallistua, missä katsotaan onko äidin syljessä reikiä aiheuttava bakteeri (Tampereen kaupunki tarjoaa testin). Luultavasti löytyy, mutta voihan se tarkistuttaa.. Tänään onkin sitten taas särkenyt päätä vähän kovempaa, toivottavasti ei tarvitse ottaa migreenilääkettä. Siitä menee nuppi ihan sekaisin moneksi tunniksi..

Sormuksista: Me mentiin viime joulukuussa kihloihin, sormukset molemmilla valkokultaa. Miehellä kihlasormus on sellainen leveähkö sileä "teräväreunainen", eli ei mikään puolipyöreä tms. Minulla yksinkertainen mattapintainen (tai oikeastaan vähän sellainen röpelöpintainen) kapea sormus, jossa menee timanttileikkaukset ympäri. Vihkisormusta mies ei halunnut ollenkaan, kaiverrutettiin vain kihlasormukseen (siis kihlapäivän lisäksi) myös hääpäivä (eli 13.08.08). Minulle sitten ostettiin ihana Sandbergin valkokultasormus, missä on edessä 5 timanttia rivissä vähän upotettuna. Joku tähtisumu muistaakseni nimeltään. Olen ollut kyllä oikein tyytyväinen sormuksiin, on ihan minun näköiset! :) Vihkisormus oli kyllä aika kallis (yli 600?), mutta kyllähän sitä saa toivottavasti kauan vielä käyttääkin..

Tänään menen illemmalla pelaamaan kaverin kanssa biljardia, pitkästä aikaa!


rv 16+2
 
Heippa! Eetto: kiitos korjaamistasi tiedoista. Minä jo ihmettelinkin, että ompa epäreilua, jos lomarahoja ei huomioitaisi. Sitten minulla ovat "kantona kaskessa" vielä keväällä tehdyt isot ylityömäärät, jotka nostavat vuosituloa, mutta eivät näy viimeisen 6kk aikaisissa tuloissa.... Olisi pitänyt tajuta tehdä nekin tunnit syksyllä :)

Minullakaan ei tunnu vielä liikkeitä, eikä ole oireitakaan (paitsi hillitön jalkojen kuivuus ja sitä kautta kutina), niin päätin käydä eilen yksityisellä ultrassa katsomassa onko siellä kaikki hyvin. Ja olihan siellä! :heart: Pienokainen heilutteli jalkoja ja käsiä, ja näin siinä, että istukka on suoraan vatsan edessä. Nyt taitaa olla niin hyvä iskunvaimennin, etten vähän aikaan niitä liikkeitä välttämättä tunnekaan...

T. Iloinen Marais ja Mökö 17+2
 
Kaa
Heips kaikille!

Ansaittua taukoa tässä pidän töissä... tällä viikolla työvunteja tulee 60 ja rapiat... hieman eri luokkaa kuin tuo normaali 38. :| Mutta eteenpäin mennnään.

Olin viikonlopun seuraamassa agilityn MM-kisoja, joten en ole päässyt päivittelemään listaa. Päivittelen sitten huomenissa... ja kommentoin muutenkin.

Kaa ja Natiainen tasan 16 rvkoa
 

Yhteistyössä