***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Heipä hei :wave:
Kaikille vauvansa menettäneille oikein tosi iso :hug: :hug: Kamalan kurjaa kun niin moni on joutunut pinosta pois :'(

suppareista mulla tuli esikoisesta jo viikolta 17 asti ja muistaakseni viikolla 25 jouduin loppuajaks saikulle kun oli kohdunkaula lyhentynyt.

Pääsiäinen ollaan oltu ihan kotipiirissä.Tänään käytiin miehen isovanhemilla syömässä,nuo eivät vieläkään tiedä tai sitten eivät kehtaa kysyä koska mun massu näkyy kyllä jo aika selvästi.
Kävin tänään kattomassa parhaan ystäväi tyttövauvaa joka syntyi viime yönä :heart: :heart: :heart: Miten ihana pikkuinen olikaan :heart: Eipähän ainakaan vauvakuume hellittänyt :heart:

[/b]Oloista Mulla on vieläkin päivittäin paha oli,ehkä asteen verran lieventynyt mutta ei kauheesti.Päikkäreitä ei voi ees kuvitella,muuten on koko loppupäivän niin :x olo että ei pysty olee.Maha on ku potkupallo samoin kun tissit.Välillä tuntuu ihan siltä kun olis maito pakkaantunu tisseihin,niin kovat ja kipeet on.

Pissalla ravaan koko ajan yhä ja nyt on tullut sellaista kellertävää vuotoa ja koko alakerran haju on muuttunut jotenkin kummalliseksi :x Mitään tulehdustahan mulla ei niissä viimeviikkosissa labroissa ollut,siksi ihmettelenkin moista.

Nyt syömään viinirypäleitä ja sitten kaadun sänkyyn.

-Laura ja MiniMatkustaja 11+3-

Huomenta =)

Kiva kun kevät tulee heh, lunta on ulkona niin että vois olla tammikuu.

Onko muilla ollut ongelmia maku- ja hajuaistin kanssa? Mulle ei maistunut eilen tortillat :eek: koska ne maistui mun mielestä pahalta. Kenenkään muun mielestä niissä ei ollut mitään vikaa.. Samaten on käynyt monien muiden ruokien kanssa. Ja hammastahnat... voi hyvänen aika. Mies sai hepulin kun tuli työmatkalta ja oli kylppärissä. Kurkkas kaappiin ja päivitteli hammastahnojen määrää. Niitä on noin 10 putkiloa, eri makuja tietenkin. Kun ei voi tietää milloin pystyy minkäkin makuisella pesemään. Niin usein on tullut oksu kesken hampaiden pesun.

Ja hajut... tupakan haju tekee niiiiiin pahaa, samoin kahvin haju. Ja kaikki hajut mitkä yhdistän vessaan --> oksentamiseen. Eli ilmanraikastimet, pesuaineet, käsisaippuat jne. On vaikeeta.

Paha olo yllättää kaupassa aina. Eilenkin oli suhteellisen hyvä olo koko päivän, mutta kaupassa sitten piti yökkiä.. Nice...

Painoa olen nyt saanut takaisin jotakuinkin samoihin lukemiin, 1,5 kiloa uupuu vielä, mutta hyvin on tuo oksentelun väheneminen tuonut painoa takaisin. Nyt pitää vahtia syömisiä ettei paisu.

Mulla tosin on edelleenkin niin huono ruokahalu, etten jaksa syödä kuin puolikkaita annoksia. Nyt on tullut stoppi kaikkeen rasvaseen. Pizza, hampparit, makkarat eikä ees ranskalaiset uppoa. Kurkkua ja tomaattia voisin vedellä. Hyvä näin.

Nyt opinnäytetyön pariin. Esikoinen mummolassa, ihanaa rauhaa.

KatiaPatia ja Tahvo 12 + 3

HYVÄÄ PÄÄSIÄISAAMUA KAIKILLE!

En oo vähään aikaan oikein jaksanut/ehtinyt kirjoitella. Töissä on ollut kiireiset ajat, mutta tänään alkoi mullakin viiden päivän loma. Pahoinvointi on saanut aikaan aika vetämättömän olon - musta tuntuu että se on pahentunut viime viikon ja nyt tämän alkaneen kymmenennen raskausviikon aikana. Mutta vaikka oksentelen/yökin nyt päivittäin, niin ei tämä niin pahaa ole kuin joillakin teistä. Väsyttävää kuitenkin. Mutta asian hyvä puoli on se, että kun minä voin pahoin, niin vauva voi hyvin. =)

Mitään erityisiä mielitekoja en ole huomannut, mutta makea on edelleen pannassa. No, se on oikeastaan ihan hyvä juttu.

Ai niin, kaikille uusille vielä tervetuloa mukaan!

Annimaria ja Kunto 9+2

Huonoja uutisia saaneille :hug: . Luulisi näiden huonojen uutisten jo pikku hiljaa loppuvan.

Omaa napaa... On NIIN huono olo aina vaan, että mielen vetää synkäksi. Terveisiä taas tiputuksesta kolmannen kerran. Nyt on kokeiltu pahoinvointilääkettäkin yhtä huonolla menestyksellä kuin edellisessä raskaudessa. Viikolla jouduin hakeutumaan lääkäriin aika kovien alavatsakipujen vuoksi ja lääkäri ei saanut alakautta ultraamalla näkymää, vaan mutisi että istukka tai jotain on edessä (?). Oli muutenkin tosi nopea tutkimuksessaan ja kun sai ruutuun pienen käsien heiluttelijan :heart: , niin otti mitat sitten hänestä ja lopetti ultrauksen. Sitten vaan totesi, että ei voi pois sulkea kaksosraskautta, kun ei saanut alakautta näkymää ja kohdun koko on isompi kuin mitä viikot osoittaisivat. En edes tiedä mitä ajatella, olen luullut että nykyaikana kyllä saadaan kaikki mahdollinen näkyviin tutkimuksilla. Nyt pitää sit vaan odottaa sitä np-ultraa, joka on onneksi jo reilun viikon kuluttua. En kyllä itse jaksa ollenkaan uskoa, että masussa kaksi majailisi, vaikka suvussa onkin just mun sukupolvessa serkkutytöillä useammallakin kaksosia.

Olen yrittänyt tässä leipoa pienen neidin synttäreille, vaikka keittiössä oleminenkin on yhtä tuskaa. Ikkunat auki ja läpivedossa jotenkuten homma onnistuu. Mutta oli kyllä ihanaa nähdä pikkuinen siellä masussa ja kun hän vielä niin virkeästi siellä liikuskeli :heart: :heart: :heart: .

Nyt vähäksi aikaa huilimaan :wave:

Kukkis ja pikku-Piko 10+2

Heippa, pitkästä aikaa!!!

en oo varmaan kerennyt käymään täällä pariin viikkoon janytkin oon järjestänyt itselleni niin työntäyteisen pääsiäisen että huh!!
Mieheni on tosiaan kaks viikkoo reissussa ja tulee ens lauantaina kotiin...no kun muutettiin tossa puolvuotta sitten tälläseen uuteen rivariin missä kaikki seinäpinnat on maalarin valkoset niin päätin että nyt kun mies on poissa niin maalaan makkarin, tulevan lastenhuoneen ja olkkarin...ne pitäs nyt tässä pääsiäislomalla saada valmiiks...suurinpiirtein puolivälissä mennään :D
Ja mikä parasta...kun mies on pois niin saa rauhassa pistää melkein mitä haluaa...makkarista tulee sen verran hempukka että jos mies olis ollut kotona olis maali jäänyt purkkiin :LOL:
Sitten vähän masuasiaakin, tietenkin =)
Mulla menee tuo 12vkon ultra ens maanantaille eli viikon päähän kun halusin että jos mahdollista niin mies tulis mukaan...no se 14vkoo ei kerkee tulla täyteen siihen mennessä kun mies tulee kotiin niin mennään sitten yhdessä taitaa olla viikkoja sillon 13+4...
Kävin kans tossa pari viikkoo sitten lääkärillä ja saatiin sydän kuuluviin...se helpottaa hieman tätä odotusta kun ultra hieman siirtyy :heart:
OLihan se aivan ihanaa, kuvailin miehelle että kuulosti vähän kun juna olis mennyt kun löi niin vimmatusti =)
No mutta nyt maalaamisen pariin...mukavaa pääsiäisen loppua kaikille! :heart:

Cristiina ja masu-asukki 12+3 :heart:

Hyvää pääsiäista kaikille! :)

Me oltiin reissussa mun äidin luona ja sielläkin kerrottiin jo uutiset :) Siellä en oksentanut kertaakaan ja eikä ollut edes kauhean huono olo. Ja nyt tää aamu kotonakin on mennyt ihmeen hyvin. Vähän huolestuttaa jos oireet nyt loppui, että onko pikkuisella siellä kaikki hyvin?! Neuvola olis ensi viikolla, jospa ne siellä suostuis sydänääniä metsastämään :)

Mutta nyt lähetään miehen vanhempien luokse syömään :)

memmy ja vaavi 8+6

Nyt hermot taasen kireellä.Meidän koiravauva (8kk) vaatii huomiota koko ajan,vinkuu pissalle kerran pari tunnissa ja kun vien sen niin kyllä pissat tekee mutta sitten hyppii päin,pureskelee hihnaa rikki ja tekee kaikenmoisia ilkeyksiä. :(
Sitten aamulla herättä klo 05:00-06:30 että täytyis viedä ulos.Sitten vien ja tulen takaisin sisälle nukkumaan,nukun tunnin ja sitten huutaa leikkikaveria..Ei jaksasi aina,ja kun kaikkensa tekee sen eteen ja silti se vinkuu huomiota. :'(
Olen sen kans melkein 24/7 ja sekään ei riitä sille.Vallan ihana koirahan tuo on,söpö ja hassu.Mutta tällä ololla ei kauheasti jaksaisi sen kanssa tanistaa sen hihnan puremisesta poikki kun itseään oksettaa ja huimaa koko ajan.Ja kotitöistäkään ei meinaa tulla mitään,tiskivuori kasvaa kun en jaksa pystyssä pysyä tiskaamisen ajan.Huoh.Kiitos että sain purkautua tänne. :heart:

Mimmali rv 9+2
(np-ultra 8.4)

Mies lähti esikoisen kanssa mummolaan, ja jäin yksin pariksi päiväksi kotiin. Ajattelin, että ehdin hyvin kirjoittelemaan oikein kunnolla, mutta enpäs päässytkään tänne sivuille :( Tunnin tai parin päästä onkin jo koko perhe taas koolla (olikin ikävä) ja karjalanpaisti on uunissa kypsymässä, niin saavat heti ruokaakin, tuli vaan toooosi paha olo sitä tehdessä =)

katiapatia Tuttu vaiva tuo maku- ja hajuaistin temppuilu. Itse olen kasvissyöjä, mikä helpottaa, mutta ruoan tekeminen on kauhean vaikeaa. Tein kerran broilerikastikkeen (kanaa on itselle helpointa vielä valmistaa) suikaleista, joissa oli viimeinen käyttöpäivä ja kun se kastike valmistui, käskin miehen maistaa sitä, että uskaltaako sitä antaa pojalle, koska mun mielestä se haisi hyvin vahvasti soijakastikkeelle, eikä siinä ollut sitä pisaraakaan! Miehen mielestä oli tosi hyvää, eikä kuulemma haissut omituiselle :D

annimaria Koitahan lepäillä nyt lomalla ja jaksamisia pahaan oloon!

kukkis no onpa sulla hurja alkuraskaus :eek: Toivotaan, että helpottaa jossain vaiheessa!

cristiina onnea sydänäänistä :heart:

zizilisko mulla alkoi esikoisenkin aikana tosi aikaisin tuntumaan niitä kivuttomia supistuksia. Musta tuntuu, että nytkin on ollut vähän, mutta ne voi olla vaikea tuntea, kun kohtu on vielä niin pieni.

:hug: kaikille, jotka täältä ovat joutuneet poistumaan :hug:

Mulla on seuraava neuvola 4.4, silloin ois kai 12+2 (oikeesti 11+2) Kuulukohan silloin jo sydänäänet?

Mun pitäis varata aika siihen np-ultraan, mut en jaksais! Täältä kun on matkaa sinne ultraan 70km, niin mua ei yhtään huvittais mennä, voitteko kuvitella! Aattelin eka, et jos sydänäänet sais kuulumaan ennen sitä, niin sen vois jättää väliin, mut nyt mietityttää kuitenkin taas ne keskenmenot, et oisko hyvä kuitenkin käydä... Katsoo nyt, en jaksaisi ajatella koko asiaa. Jos meen sinne, niin mies joutuu ottamaan puolikkaan päivän vapaaksi ja on kuitenkin tuntipalkkalainen ja tiukkaa tekee muutenkin. Ehkä mä kysyn siel neuvolassa, kai sinne ehtii sen jälkeenkin vielä...

Enimmäkseen mun paha olo on vähän helpottanut, mutta välillä se nostaa päätään. Mulla on kauhea flunssainen olo ihan kurkkukipua ja yskää myöten ja aina kun oikein paljon yskittää, niin alkaa oksettamaan. Niin ja eilen katsoessa "taru sormusten herrasta" -leffaa niin eräs pupukohtaus sai mut yökkimään :LOL:

Ja sit mulla on sellainen ärsyttävä oire, et käyn vähän herkillä :ashamed: Melkein mikä tahansa saa mulla silmät kostumaan. Ihan mikä tahansa tapahtuma melkein riittää, niin mä löydän siitä jotain nyyhkyttämisen arvoista =) Mä kun en oikeasti ole mitään kovin herkistelijätyyppiä, niin tuttuja meinaa vähän ihmetyttää.

Meillä ei ole vielä lähipiirillekään kerrottu raskaudesta, ei ole uskaltanut. Yks kaveri on tiennyt alusta asti, mutta se tietää myös kaiken niistä keskenmenoista ja yrityksestä ja osaa olla hienovarainen. Toiselle kaverille kerroin tossa vähän aikaa sit, kun meillä molemmilla on sama tilanne. Kaks km ja uus raskaus ihan alussa. Sisko on tulossa käymään ens vkloppuna ja varmaan huomaa väkisinkin, kun maha on niin iso, et joudun käyttämään äitiysvaatteita (Otan teille kuvan, kun ehdin ja jaksan. Nyt on kamerasta akku loppu.) Se vaan on viimeinen ihminen, jonka haluaisin tietävän, ei omaa minkäänlaista hienovaraisuutta :(

tupsujos nyt en ihan väärin muista niin mulla oli 10+jotain sillon kun kävin neuvolassa ja noi sydän äänet saatiin kuuluviin...lääkäri sano kyllä että vaikka ne ei kuuluiskaan niin se ei tarkota että asiat olis huonosti...kun kohtu on kuitenkin vielä suurelta osin tuolla luitten alla et jos sikiö on siellä niin ne ei kuulu...mutta asiaan :D sulla on jo seuraavassa neuvolassa iso mahdollisuus päästä kuulemaan ne :heart: toivotaan parasta =)

TADAA! :p
Täältä tulloo yks tapaus lisää Lokakuille. 9.päivä olis laskettu aika, mutta mikäli entisten kahden raskauden/synnytysten mukaan mennään niin yli menee ja reippaasti.. :whistle:
Hieman kauhun sekaisin tuntein ajattelen nyt jo synnytystä. Neuvolatantta varoitteli meitä syöksyn mahdollisuudesta. Eka tuli 8 tuntii supistuksita pulahtamiseen.
Toka oli sitten 4 tuntii. Ja tätä kolmatta veikkas tantta alle kahden tunnin. Kiva, kun meiltä on matkaaki sairaalaan 20km.. :whistle:
Näin untaki jo että synnytin auton takaluukkuun.. :D
Tsemppiä kaikille! :flower: =)

Salsai - Mullakin tullut suht nopeesti lapsukaiset,eka 9h ja toka 2h joten saas nähä miten kolmannen kanssa.En ole oikein ees uskaltanut ajatella asiaa olleskaan...

Annimaria72 - Juu tosiaan täällä sama juttu,ellotuksen keskellä,ei niiin nautittavaa oloa,mutta aivan ainakin tietää että masussa on tapahtumaa,kun oireet on vahvat,jos ei muuta.Mun mies sanoi toissapäivänä mulle että ihanaa kulta kun sä oksennat,mä olin että täh,selitti sitten tietää että vauva on tulossa.hmmm mun mies on tosiaan raskaana mun kanssa ;)

Annu & Masu-asukki 9+2

Hyvää Pääsiäistä kaikille :flower:

Katiapatia: maku- ja hajuaistista... Mulla on myös joitain hajuja jotka hieman tökkii, ei onneks paljoo. Johtuu varmaan siitä etten ole kärsiny varsinaisesta pahoinvoinnista. Tupakan haju on pahin. Sitä en ole sietäny oikeestaan koskaan ja nyt jos joku tulee vastaan poltellen niin tekis mieli vaihtaa kadun puolta tai ainakin pidättää hengitystä :LOL: Onneks mies ei polta, en varmaan sietäis sitä lähelläni ollenkaan ;)
Lampaan jauheliha haisi mielestäni oudolle, mies kyllä sano ettei haista mitään erityistä. Toi haju vaikutti hieman syömiseenkin, oli vaikee syödä kastiketta ku haju tökkii. Noi pahalta haisevat ruoka-aineet tuntuu vaihtelevan päivittäin ja kaikenkaikkiaan hajuaistista on tullu joku super tarkka. :D

tapsu85: voi olla, et sydänäänet kuuluu jo sun viikoilla. On varmasti tapauskohtasta. Mulla aikasemmissa raskauksissa kuulu vaihdellen, ekassa 12+6 ja tokassa vasta 13+4 (aikasemmin 12+5 ei kuulunu, oikeasti sit 11+5 kun ultrattiin myöhemmin). Mulla on kohtu taaksepäin voimakkaasti kallellaan joka vaikeuttaa sydänäänten kuulumista. On siis hyvä tuuri jos mulla saadaan kuulumaan ne aikasin.
Meen ens perjantaina lääkärineuvolaan ja toivon, et kokeilevat jos kuuluisi. Silloin viikkoja 12+6 (ultran mukaan 12) eli saattaa olla ettei ääniä löydy.

salsai: tervetuloa joukkoon =)
Onko sulla lasten välillä pitkä aika?? Meinaan, et jos synnytysten välillä on useita vuosia, niin ei välttämättä joka kerta synnytysaika lyhenekään... Mulla eka kesti 7t38min ja toka 4t25min, mut en usko et tää kolmas tulee n. kahdessa tunnissa. Toisen ja tän kolmannen välillä on yli viis vuotta. =) Toki kaikkeen pitää varautua.

jasmara ja masuasukki 12+1 (ultran mukaan 11+2)

Synnytykisistä oli puhetta niin täällä myös yksi joka odottaa "pelolla" sitä miten sairaalaan keretään. Meillä nelonen oli tosin "hidas" synnytys kesti 3 1/2 tuntia, mutta kolmonen tuli syöksyllä ekasta supistuksesta 1h 30min ja tyttö maailmassa kerettiinhän sitä sairaalassa olla jopa 10minuttia :eek:
Ja tuo syntyi siis 3 viikkoa ennen laskettua täysin yllättäen ilman ensimmäistäkään harjotus supistusta
Supistuksista kun oli puhetta niin mulla oli kuopuksen kohdalla supistuksia viikosta 20 lähtien ja viikolla 25 jouduin sairaslomalle kun kohdunkaula oli lyhentynyt ja ulkosuu auki no poika syntyi päivä lasketun ajan jälkeen. Muut syntynyt ennen laskettua aikaa joten ei noistakaan koskaan tiedä.
Uudelleen synnyttäjiltä olisin kysynyt että onko kellään muulla ollut jo tässä vaiheessa kohdun ulkosuu auki. Mulla oli lääkärin sisätutkimuksessa mutta lääkäri vaan tokas että uudelleen synnyttäjällä ihan normaalia. Nyt vaan jälkikäteen aloin miettiä että kuulostaa jotenkin "pelottavalta" mutta ilmeisesti mitään syytä huoleen ei ole.
Miksi sitä ei koskaan huomaa kysyä lääkärissä mitään vaan alkaa pyöritellä kotona asioita mielessään jälestä päin :headwall:
Pumppernikkeli ja niilo 12+4

jasmara
Eka -03
toka -06
ja tää o sitte -08 :whistle:

Ekan ponnistusvaihe kesti 45min, tokan 3minuuttia. Että pulassa ollaan.. :D

pumppernikkeli

10 minuuttia sairaalassa? :eek:
*glumps* Mun täytyy sitten varmaan pedata takaluukku hyvissä ajoin. :saint:

Hyvää pääsiäista kaikille! Me ollaan pääsiäistä vietetty ihan rauhallisissa merkeissä kotona. Eilen käytiin miehen vanhemmilla syömässä, mutta muuten ollaan ihan kotosalla pysytty.

Mieliteoista olette puhuneet. Minulle maistuu: kuiva ruisleipä/varrasleipä ilman lisukkeita päällä, appelsiinit, vihreät omenat, suolakurkku ja maustamaton jogurtti.. Sulkaarusinoihin tulee toisinaan kauhea himo, mutta muu makea ei oikein alas mene. Lämmin ruoka tökkii myös pahasti, tänään kyllä maistui ihmeen hyvin kana ja riisi..

Minulla alkaa pahoinvointi selvästi jo helpottamaan.. *koputtaa puuta* Kuvottava olo toisinaan on, mutta ei oksentamiseen saakka. En voi uskoa todeksi, että se nyt jo loppuisi, pojasta kun oksensin vielä synnytyssalissakin viimeisen kerran. Kiva oli ponnistusten välissä huutaa kaarimaljaa ja oksentaa :LOL: Väsymys on edelleen kovaa, päivittäin tulee yhdet tai kahdet päikkärit nukuttua. Iltaisin nukahdan jo yhdeksän aikaan, eikä aamulla silti jaksa nousta (yhdeksältä)..

Synnytystä
minäkin olen jo hieman kauhulla miettinyt. Poika syntyi ekoista kunnon supistuksista n.6tunnin päästä. Sairaalassa ei keretty olemaan kuin reilu 2tuntia. Siinä ei paljon kivunlienityksiä saanut.. Meillä on matkaa sairaalaan melkein 30km ja taksilla on mentävä. Hieman jo mietityttää millain sinne kerkeää. Jos tosiaan menisi teltalla muutama viikko etukäteen jo sairaalan pihaan päivystämään :) Minua mietityttää myös joudunko menemään yksin synnyttämään. Meillä kun ei täällä lähellä ole pojalle ketään hoitajaa. Lähin hoitaja olisi reilun tunnin päästä täällä, enkä tiedä kerkeääkö sitä jäädä odottelemaan jos tuleekin kiire lähtö. Riippuu tietysti paljon milloin syntyy, viikolla, viikonloppuna, yöllä vai päivällä.. No, onneksi tässä on aikaa vielä miettiä kaikenlaisia vaihtoehtoja ja asioita ennen synnytystä =)

katiapatia Minua myös vaivaa haju- ja makuaistin herkistyminen. Kissanruoka on alusta asti haissut aivan hirveällä, miehen homma onkin nykyään ruokkia kissat :) Samoin jauheliha haisee kamalalle ja maistuu myös :x Muiden mielestä siinä ei mitään vikaa ole. Märkä pyykki haisee myös pahalle, vaikka ennen puhtaan pyykin tuoksusta pidinkin. On jäänytkin pyykkäilyt viime aikoina vähän vähäisemmälle :ashamed:

zizilisko Minulla oli ekassa raskaudessa viikosta 16 alkaen kivuttomia harjoitussupistuksia. Poika kuitenkin syntyi täysiaikaisena rv39+3, eikä tarvinut sairaslomalle jäädä supistusten takia, ei vaikuttanut minulla nuo supistukset kohdunkaulaan mitenkään. Hyvinkin mahdollista että nyt alkavat veilä aikaisemmin kun ekassakin aikaisessa vaiheessa alkoivat.

Nyt sohvalle löhöilemään ja syömään hedelmäsalaattia :D

gibbon ja mytty 9+3

Täällä onki monella ollu noita nopeita synnytyksiä. Mulla ekan synnytys kesti n 12h mut tokan peräti 41min....
Et jännittää kans tää seuraava synnytys, kuin nopee mahtaa olla...
Tosta 40:nen minuutin synnytyksest on kyl aikaa jo 7 vuotta, et mitä mieltä ootte kuin paljon se vaikuttaa tähän? Ku jostain oon joskus lukenu et kuuden vuoden jälkeen ei edellisen synnytyksen pitäis enää kauheesti vaikuttaa kestoon... Onkohan tossa mitään perää?

Liina ja ilmari 14+1

Kärpälle jaksamisia :hug:

..ja uusille paljon tervetuloa.. Vaikka pinosta onkin moni jo ikävä kyllä pudonnut, niin onneksi on lisää myös tullut! Toivottavasti tästä lähtien tulee vain hyviä uutisia! =)

Heippa kaikille!

Kaikille menetyksen kokeneille :hug: ! Ja paljon jaksamista ja voimia.

Kirjoittelen taas töistä... Joku taisi tuolla aiemmin kyselläkin, että miten on nyt jaksanut valvoa. Mulle on aina yövuorot olleet tosi helppoja, joten ei nytkään ole mitään ongelmia. Ajattelin kyllä, että olisi, kun on näin alkuraskaudesta unet maistuneet, mutta ei. Yövuoron jälkeen kyllä nukuttaakin sitten autuaasti. :kieh:

Mieliteoista ja yökötyksen aiheista... Mieli tekee kaikkea tuoretta ja paljon. Hedelmiä, kurkkua, salaatteja, hedelmäsalaattia, vihreitä omenoita. Yhtään ei tee mieli makeata, vaikka normaalisti olen varsinainen karkkihiiri. Tämän raskauden aikana ei oo ollut niin pahoja oksetuksen aiheita kuin viimeksi, mutta jotakin sentään. Jääkaapin haju, se on jotain ihan hirveetä. Eikä siellä siis oo mitään pilaantunutta, pistän miehen tarkistamaan sen päivittäin. Se on vaan se haju, mikä siitä lähtee, kun sen oven avaa. Mies ei haista siinä mitään outoa. Ja kyllä toi kakkavaipan vaihtaminen tekee kanssa aika tiukkaa... :$ Samoin koiran kuivamuona.

Annu-82 Kiva, että on muitakin porvoolaisia... Ootko aikaisemmat lapsesi synnyttänyt Porvoossa? Onneksi ei oo laskettu aika kesällä, kun uhkaavat laittaa synnäriä kesäksi kiinni, henkilökuntapula.

Suppareista joku kanssa kyseli jotakin... (mä oon niin huono nimien kanssa, nyt varsinkin. Tuntuu, että aivojen tilalle on kaadettu vaan jotain mössöä). Mulla alkoi esikoisesta kivuttomat harjoitussupparit joskus ennen rv 20, muuttuivat sitten ajoittain menkkamaiseksi jomotukseksi joskus rv 23. Olin just päässyt takaisin saikulta töihin, niin passittivat mut synnärille tarkastukseen (olin siis samassa talossa töissä) ja jäinkin sitten loppuajaksi saikulle. Olivat siis jonkin verran aukoneet paikkoja. Ensin meinasivat ottaa vuodelepoon sairaalaan, mutta rukoilin ja lupasin levätä kotona. Loppuraskaus olikin aikas tylsää, sinne rv 36 asti, jolloin sai taas alkaa liikkua. Typy syntyikin sitten itsepäisesti vasta 40+5.

Hirmu lyhyitä synnytyksiä teillä on ollut! :eek: Vai onko mulla ollut sitten vaan pitkä... Säännöllisistä supistuksista aika tasan 19 tuntia ja typy oli maailmassa.

Nyt lähden jatkamaan töitä, vointeja kaikille!
Odottaa malttamattomana ultraa... MiHLa ja Mökö, rv 9+6

:hug: niitä tarvitseville. teitä onkin tosi paljon. :(

Omaa napaa. Täällä minun kotopuolessa vielä ollaan. Kaikille läheisille on nyt kerrottu ja kaikki meni hyvin. Toinen sisko ja isä menivät ihan hiljaisiksi, mutta toinen sisko pisti tuulemaan. Harmitteli heti kun menivät myymään lapsensa vaunut tuos joku aika sitten pois, sitten alkoi suunnittelemaan että keneltä niiden kaverilta voitaisiin vaunut ostaa. Meinasi antaa sitterinkin jo mukaan mutten suostunut vielä sitä ottamaan. :LOL: vastaanotto siis hyvä.

Inhottavaa kun tulee niitä epäilyksen hetkiä. Heräsin yöllä ajatukseen että mitäs jos kirppu ei enää kasvakkaan masussa. Siinä sitten tunnin verran pyörin sängyssä ajatella kaikkea kamalaa. Kun omistaisi ultralaitteen niin saisi aina tarkistella. Kaksi pitkää viikkoa vielä odotettavana nt-ultraa jossa näkee onko pienellä kaikki hyvin. Oireet ovat meinaan melko pitkälti kadonneet ja siksikin on vähän sellainen epäilevä olo, ja nyt kun on kaikille läheisille tullut kerrottua on vähän haikea olo sitten jos siä ei olisikaan mitään. :ashamed: Tällästä tää kai välillä.

Mutta ihanaa kun täällä etelässä on niin nätti ilma. Ei muuta kun pihalle vaan raittiiseen ilmaan niin josko siitä olo helpottuisi. B)

Kirppu rv 11

Niin ne vain on pyhät taas ohi, ja nopeeta meni :kieh: Mut pääasia et kerkes vähä rentoutua ja nauttia perheen parissa ja sukulaisetkin kuuli nyt raskaudesta ja ilosia olivat!

Synnytyksestä sen verran et mulla kans esikoinen tuli aika vauhdilla, 7,5 tuntia ja varottelivat jo sillon et seuraavasta saat varmaan heti lähtee sairaalaan tuleen ekoista kunnon suppareista et kerkeet. (matkaa noin puoli tuntia). Oon sitä mietiskellykin ettei haittais vaik ihan vauhilla tulis toinenkin, ei tarviis päiväkausia kärvistellä sitten. Mites muut, ootteko aatellu öljyillä välilihaa lähempänä synnytystä ettei tulis repeemiä? Minä öljysin ahkeraan esikoisesta enkä sit tarvinnu välilihan leikkausta enkä revennyt, ainoastaan pieni nirhauma tuli ja pari tikkiä, mut muuten säilyin "ehjänä" ja paranin tosi nopeeta. Niin ajattelin tehä nytkin ja suosittelen lämpimästi muillekin =)

Kauhee miten on tullu mässyttyä taas pyhien aikaan herkkuja, nyt alkaa taas terveellinen elämä :D Jännä miten sitä aina lipsuukin kun pitemmät vapaat, vaik pitäs vaikuttaa millään lailla siihen perinteiseen lauantai-karkkipäivään.. :whistle: No ei onnes painos viel näkyny pahemmin, mut housuissa alkaa jo huomata muutenkin pientä kiristelyä massun kohalta muutenkin ja nää turvotukset mässäilyn jälkeen vain pahentaa asiaa:kieh:

Vielä 1,5 viikkoo neuvolaan, malttas oottaa..

Hipsuli ja piiperö 11+6 (ihanaa, huomenna "riskiviikot" ohitettu :heart: )

Hipsuli
En ole koskaan rasvaillut.
Ja ekasta synnytyksestä tuli 5 tikkiä, ei kovin kipiä.
Toka olikin syöksy, ja ei minkään valtakunnan kipuja jälkeenpäin, eikä yhtään tikkejä. =)
Kai se o sitte vaan lipakka luonnostaan.
:D

Pahoittelut kaikille ikäviä uutisia saaneille :hug:

Tulin kertoilemaan ultrakuulumisia kun kävin np ultrassa viime to 20.3. Pikkuinen oli 51mm pitkä ja kaikki näytti olevan hyvin. Likkui paljon ja saatiin suloisia kuvia mukaan. Niskaturvotusta oli 0,8mm eli kuulemma normaalisti. Viikon sisällä saadaan postitse niskaturvotuksen, verikokeen ja iän perusteella laskettu riskiluki Downin suhteen.

Laskettu aika on nyt 30.9. kun sikiö olikin vähän isompi mitä ensimmäisessä ultrassa aiemmin luultiin. Olen siis 4 päivää pidemmällä raskaudessa nykyisten mittojen mukaan. Rakenneultra on 8.5. ja sitä jäädään nyt jännityksellä odotamaan. Halutaan kumpikin tietää sukupuoli etukäteen, mites muut?

-Miuku rv 12+3

Yhteistyössä