***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Huitshapeli

Otin napakorun pois ekassa raskaudessa, sen jälkeen pidin sitä jonkun aikaa (ei ollut ehtinyt mennä ihan umpeen, lävistäjä vähän jeesasi korun laitossa takaisin) ja nytkin olen ilman korua.. joitakin juttuja revenneestä napakorusta tai siihen tulleista raskausarvista lukeneina, olen suosiolla seuraavat puoli vuotta ilman korua. Saahan sen sitten heti synnytyksen jälkeen siihen takaisin :)
 
Huitshapeli - Ok :)

Mulla ilta mennyt hienosti tässä,rennosti kuitenkin otan,voimat ei niin ole palannut vaikka saannut kuitenkin alas ruokaakin,onhan tuossa yli 3 viikon jokapv pahoinvoinnit takana,vie hyvin voimia.

Annu ja masu-asukki 9+4 :heart:
 
gibbon; kiitos kannustavasta tekstistä! Mä muistan vaan sen että aikasemmissa raskauksissa näky aikasin, mutta oli lopussa pienet vatsat. Kysyivät synnärille mennessä kun ensiavun kautta astelin, että "mikäs sinun vaiva on". Minä siihen että :eek: "synnyttämään olisin tulossa". Oli täti sitä mieltä ettei siitä mahasta mitään voi synnyttää.. Jospa tämä olisi normaalia, muutkin näky kirjottavan mahan katoamisesta. Toivotaan ainakin parasta!
Hmm.. pääsisköhän vähemmällä jos nyt jo ottas korun pois :) Mulle ei oo tullut vatsaan koskaan raskausarpia, mutta rinnat on sitäkin tikrummat :LOL:
Poika 4v kysy saunassa" äiti onko kaikilla naisilla tollaset tissit", minä siihen että "joo-o". Sit se jatko "ai tollaset raitaset, vai" :LOL:

jahas, salkkarit jatkuu..
 
Terve!
Sain huomiseksi ajan gynelle,su-ma yönä valuin verta ja eilen oli ruskeeta valkovuotoo. :/
Epäilevät että hiivani ei parantunut kuurista huolimatta ja että hiiva on tehnyt temppunsa sisälläni eli tehnyt haavoja emättimen sisälle tms.Voi tietty olla alkava km:kin mutta en jaksa miettiä sitä nyt,uskon vain että ei se ole.Ultraa ei lääkärillä ole mutta tekee sisätutkimuksen ainakin ja lähettää eteenpäin jos on tarvis,np-ultra kuitenkin on 2 vkon päästä.Toivoa elätellään miehen kanssa,vaikka tuli sillon yöllä itkeskeltyäkin kun verivuoto alkoi emätinkivun kanssa.

Mimmali ja pikkuruinen rv 9+4
 
Huomenta kaikille! Ja tervetuloa uusille, lisäilin teidät tuonne etusivun listaan.

Mimmali :hug: , toivottavasti kyse on nyt siitä hiivasta ja saatte sen kuriin.

Paljon oli tullut pääsiäisen aikana tekstiä, yritin ihan tarkotuksella pysyä vähän aikaa poissa koneen äärestä, mutta tulihan sitä muutaman kerran käytyä katsomassa teidän kuulumisia. Onnea Miukulle ja Adettelle ultrakuulumisista! Olikohan vielä muitakin käyneitä...

Tuosta tyttö/poikatunteesta, minulla on ollu aika alusta asti vahvasti poikatunne. En tiedä mistä johtuu. Samanlainen tunne on ollu siskon kaikkien kolmen lapsen kohdalla ihan alusta asti ja olen kaikki oikein arvannut. Joten olkoon tämä nyt sitte testi onko mitään perää minun aavistuksissa :D . Kyllä varmasti myös rakenneultrassa haluamme sukupuolen tietää jos vain sen sitte näkee. Osataan sitten varautua vaatteiden yms kanssa. Ensimmäiset pari pussia kaverilta jo sainki pojan vaatteita matkaan kun käytiin siellä kylässä =) .

Nanna + Pippunen rv 13+0
 
Huomenta :)

Mimmali toivotaan että vuoto on sen hiivan aiheuttamaa.Se on kyllä viheliäinen raskausvaiva |O

Eilen oli neuvolalääkäri ja kuunneltiin taas sydänääniä :heart: Kaikki oli lääkärin mukaan oikein hyvin ja kohtu vastasi viikkoja.Perjantaina olisi sitten np-ultra jota odotan innolla :heart:

Tyttö ja poikatunteesta mulla on molemmista ollut vahva tunne joka on pitänyt paikkansa.Tästä myös on vahva tyttötunne ja kyllä hämmästyn jos sieltä poika tupsahtaa :D Onneksi on siinä mielessä hyvä tilanne että on molemmille vaatteita.

satu ja siemenperuna 12+1 vissiin =)
 
Moi!

Huitshapeli: Minä pelasin toista odottaessani salibandya rv11 asti, sit sai joukkue valita uuden kapun ja jatkaa turnauksia ilman minua (no eipä menettänyt paljon :LOL: ). Ennen tätä kolmatta raskautta pelasin "eläkeläisporukassa" eli porukan joka ei pelaa enää sarjaa vaan joukkue joka on täynnä vanhoja pelaajia, ja pelaa ainoastaan harjoituspelejä miesjoukkueita ja tietenken joitakin naisjoukkueita vastaan.
Tarkoituksena oli jatkaa pelejä niin pitkälle kuin mahdollista, mutta loppu tuli kesken yhden pelin. Eli peli meni kuten normaalisti vauhdikkaita tilanteita täynnä. Yhdessä tilanteessa pakkiparini lensi laitojen yli ihan reippaasti, ja siinä minä jäykistyin totaallisti paikalleni ja toivuttuani lampsin vaihtopenkille. Ajatus mielessä: se olisin voinut olla minä.... Elikkäs pientä kohtaa tuntema suojeluvaisto heräsi siinä. ja siihen loppui pelit tältä erää...

Pesistä kävin viel pelailemassa, mut siirryin siepparin paikalta vähän kauemmaksi ettei tarvitse palloa niin paljon pelätä:) Pesistä pelailen vaan semmosessa lätkintäsarjassa ettei kovin vauhdikkaita tilanteita pääse tulemaan... Toki "hienot" syöksymiset ja antautumiset jätin muille.

Salilla käyn kyllä todennäköisesti ihan viimeiseen asti, tietenkin tuntemuksieni mukaan. Tällä hetkellä Spinning on POP.

Voin kyl suositella kaikin puolin kaikkee, mikä tuntuu itsestä hyvältä:)

Jossain vaiheessa täällä puheltiin synnytyksien kestoista,....No mul on ollut kummatkin synnytykset niin sanottuja syöksysynnytyksiä elikkäs eka synnytys kesti alle 4 tuntia ja toinen alle 3 tuntia,... Nyt mies on jo tilamaassa sairaalasta yksiöö meikäläiselle:)

Mielihaluja on PALJON,... vanilija jäätelö ja oululaisen jälkiuuni palat ovat kumminkin ehdottomasta korkeimmalla tasolla,...

ei kait täs nyt muuta kuin morooo

Kuusis76 rv 12
 
napakorusta oli kyselty. Mä otin ekassa raskaudessa sen pois, enkä sit jaksanu laittaa takas. Mua se ei haitannu pitkään aikaan, mut sit kun maha kasvoi, niin alkoi hankaamaan ihoa, jos oli yhtään tiukempi paita päällä.

Kerronpa teille, kun keksin väliaikaisen parannuskeinon mun pahoinvointiin :LOL: Lähes jokainen ruoka-aine saa etovan olon nousevan pintaan, kuten myös syömisen tai ruoan ajatteleminen. Nälkääkään ei silti kestä, niin lapoin lautaselle salaattia, valion fetaa (sellaista, jota saa syödä), ripaus mustapippuria ja kartanon salaatinkastiketta. Koko ajan etoo, kun sitä laittaa siihen lautaselle, eikä sitäkään tee mieli syödä, mutta näiden yhteistuoksu on niin hyvä, että paha olo hävisi. Istun tässä lautanen sylissä ja nuuhkin... Kai se pitää jossain vaiheessa syödäkin :D
 
FPI
Ultrakuulumisia! :heart:

Nyt on sitten käyty nt-ultrassa ja siellähän se pikku-pepe ensin nukkui ja sitten kun vähän heräteltiin niin pullisteli mahaansa ja heilutti käsiään :LOL:

Niskaturvotus oli ok, 1.2 ja sikiö olikin viikon vanhempi kuin varhaisultrassa lääkäri oli todennut eli nyt onkin jo 13+2 eikä 12+2, niinkuin luulin ja tästä johtuen en voinutkaan enää osallistua Downin syndrooma veriseulontaa, kun se ois pitänyt tehdä viimeistään 12+6. No, ei voi mitään, muut verikokeet kyllä otettiin.

Eli laskettu aika muuttuikin viikolla eli onkin 29.9.2008!! Mutta pysyisin mielelläni täällä lokakuu-pinossa!! ;)

Saatiin mukaan 5 kuvaa ja oli tosi kiva kätilö ja mies mukana kanssa ja hänkin tykkäsi käynnistä kovasti. Nyt ois sitten seuraava neuvola viikon päästä eli 2.4.2008 ja rakenneultraan sain ajan ja se on 15.5.2008 eli niitä odotellessa!

Lumipyryistä keskiviikkoa kaikille ja Nanna, jos muutat ton mun lasketunajan 29.9 oli siis ennen 6.10. Kiitos! :)

FPI+pikku-pepe rv 13+2
 
Kiva juttu taasen kivoja uutisia ultrasta :)

Kamalinta mitä tiedän on kun koira tulee ulkoota sisälle,ja se haju täällä nyt on ja siitä en tykkää sitten yhtään.
Hiukan huonompi päivä tänään mulla mutta en voi valittaa siltikään,ihan jees se on näinkin kun saa ruokaakin alas.

Kaikille ihanaa lumipyry päivää ainakin täällä etelänsuunnassa...

Annu ja masu-asukki 9+5
 
Ultrakuulumisia täältäkin!!

Juu eli nt-ultra täälläkin takana ja kaikki oli hienosti! Niskaturvotusta 0.9mm ja täysin la:ta vastaavan kokonen papunen siellä pyöriskeli ja taputti äitille ja isille käsiä :heart: Eli La on nyt 4.10 jos Nanna vaihtaisin sen etusivulle? Papusta meinasi vähän nukuttaa aluksi ja juoduttiin herättelemään ennen kuin saatiin pieneen liikettä. Kyllä on nyt jotenkin ihanan helpottunut olo.

Parin tunnin päästä on vielä neuvolalääkäri. Rakenne ultraan saatiin aika kans ja se on 13.5.

On ollu aivan hirveä keli koko aamun täällä etelässäkin! Oikein selviytymis tarina oli meidän aamu kun raivattiin tiemme autolle ja tyttö hoitoon ja vielä sairaalalle. Huh.. Lumitöitä riittäis vielä ja vaikka kuinka...

Nyt hetken lepo ja sitten neuvolaan!

Emppu & Papunen 12+4
 
Minä nopsaan vaan ultrakuulumiset :wave: Menin ensinnäkin tunni myöhässä kun keli oli mikä oli ja mut ohjattiin vielä väärään odotustilaan jolloin lääkäri oli kuikuillut mua toisessa päässä sairaalaa sata kertaa :ashamed: Onneks oli mukava lekuri.Minimatkustaja makas selälteen eikä liikkunut ollenkaan,lääkäri oli vaan hiljaa kulmat kurtussa :eek: Meinasin revetä hillittömään itkuun ja kysyin että onko siellä kaikki hyvin,niin lääkäri vaan että ´On kaikki vallan mainiosti mutta niskapoimua ei voi oikein mitata kun pikkunen köllii noin´ Vitsi meinasin pyörtyä kun pelotti niin kauheesti :/ Tökittiin veijaria hereille muttei heiluttanu ku käsiään ja lopulta lääkäri ultras mahan päältä jolloin tuli oikein selvä kuva ja niskapoomukin saatiin mitattua.Se óli jotain 2,1mm muistaakseni.PAri kuvaa sain mukaan.Mies ei ollut mukana tällä kertaa.Sikiö oli viikon vanhempi kun mitä luultiin eli 12+2 tänään.
Nyt sohvalle kun pää särkee niin pirusti :/
-Laura ja MiniSäikäyttäjä 12+2-
 
Kiitos kaikille vastanneille sählystä, napakorusta jne.. :)

Mun eilinen olo muuttui iltaa kohti vaan kauheammaksi. Ensin nousi pientä lämpöä, sitten alkoi yökötys ja oksensin kunnolla (tässä raskaudessa vaan pari kertaa pientä yökkimistä aikasemmin.)
Sitten tuntui alapäässä painetta ja sellainen repivä kipu reisissä. Tuo meidän ukkeli alkoi syntymään sillä paineentunteella ja mulle tietenkin tuli _pieni_ hätä tästä :(
Nukuin tyyny takapuolen alla särkylääkkeen kanssa sen mitä sain nukuttua.
Aamulla aikaisin töihin. Soitin neuvolaan ja sieltä sanoivat, ettei ole mahdollisuuksia tänään ottaa vastaan kuuntelemaan sydänääniä/ultraan. Ja sanoi vielä että menee kesken jos on mennäkseen :snotty:
Käski vielä tarkkailla vointia, että jospa se jostain mahataudista johtuisi. Tänäaamuna kun oli vatsa vähän löysälläkin. Tän päivän aikaan on tuo vatsa ollut kovin arka ja kipeän tuntuinen. Mitähän tässä nyt pitäis ajatella :(
Helpottaisi kummasti, jos olisi varma tieto, että siellä vielä joku hengissä köllii..
Pitäsköhän sitä aamulla vielä soittaa ja kysästä, pääsiskö huomenna siellä pyörähtään?

Kaveri kertoi, että sillä oli kerran kuulunut sydänäänet, seuraavalla kerralla ei ja sai sitäseuraavan ajan vasta neljän viikon päähän :eek:
Rääkkäystä, sanon minä!

huitshapeli ja lilliputti 9+2
 
Tosta fetasta... Mä oon ihan surutta vedelly noita pastöroidusta maidosta tehtyjä, ja käsittääkseni se onki ihan luvallista =) Onneks! :p

Tänään kysy eka asiakas (hoitoalalla olen) mahaani silmäillen et koska laskettu aika on? :heart: Tuli ihana olo kun ihmiset alkaa huomailee, kun on nii kiva tätä kumpua kasvatella :)

Liina ja ilmari 14+4
 
Moikka!
Nyt viimein tuntuu että maha alkaa kasvaa vähän. Niinku Liinakin sanoo, on mukavaa ku ihmiset kommentoivat :)
Huomasin eilen illalla ihan hentoisen ja vaalean linea negran, joka ulottuu navan yli pitkälle :eek: Melkein kiljaisin ilosta! Eikä se lähtenyt suihkussa pesemällä pois :LOL: :LOL: :LOL:

Nush & mini 12+1
 
Moikka!

Kävin sitten siellä gynellä.Sanoi että alapään osat olivat siistit,eikä mikään viittaisi ainakaan tällä hetkellä keskenmenoon.Sanoi että peremmällä emättimessä oli hieman valkoista kokkaretta niin käski ottaa vielä yhden canesten-puikon ja laittaa pari kertaa ulkosynnyttimille voidetta niin kai se sillä sitten olisi pois kun kerran tunnollisesti viime kuurinkin pidin. :)

Ja kovat alapääkivut ja alavatsakivut todennäköisesti johtuvat siitä että kohtuni on "kummallisen mallinen" ja kenossa taaksepäin,eli se siis painais jotenkin enempi tonne pimpsaan. :/

Koitti ottaa sydänääniä mutta ei kuulunut,sanoi että ei vielä kuulukaan kuulua mutta olis ollu kiva lisä tähän päivään.Otan rennosti vaikkei kuulunutkaan. :whistle:

Pissa oli ok ja RR oli viimeksi 102/58 ja nyt 110/75 eli noussut..Paino oli noussut 2 vkoa sitten olleesta käynnistä 700g. :eek: :snotty:

Mimmali ja Pikkuruinen rv 9+5

Ja FETASTA,mulle sanottiin että missään nimessä ei saa näitä syödä/juoda:Kahvi,energiajuomat,feta (missään muodossa),homejuusto,limpparit vähäkaloriset tuotteet (joissa siis makeutusaineena aspartaami eli hermomyrkky),kraavilohi/puoliraa'at lihat,sienet ja maksaruoat.Nämä olivat ne ehdoton ei,onhan niitä sitten muitakin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja huitshapeli:
Herranjestas, mikä lista kiellettyjä ruokia!!!
niinpä,ja mä oon ihan heikkona kaikkiin esim danoneen yms eikä saa syödä.Ja teetä ei saa juoda jos ei oo kofeiinitonta! :eek:
Oon syöny omenoita ja näkkäriä tässä pari viikkoo..Siis suurimmaks osaks. :|
Ei uskalla mitään syödä.
 
No nuo ehdottomat ei ruoat siis ilmeisesti vaihtelee. Meidän ohjeissa kahvia saa juoda kolme kuppia päivässä kaikkia pastoröituja maitotuotteita saa syödä ja listeriahan kuolee alle sadassa asteessa joten kaikki keitetty ja paistettu juustot on ok
Makeutus aineista sakariini ja syklamaattia rajoitettava muille ei käyttö esteitä
Joten en tiedä miten meidän lista voi kuulostaa ihan eriltä kuin mimmalin
Sienistä kielletty vain korvasieni. Maksa tietty ja tyhjiöpakatut kalat, mäti ym...
Tänne ei mitään ihmeempiä kuulu huomenna olis iltapäivällä se nt-ultra joten hiukan jänskätttää. Mieskään ei ilmeisesti sinne pääse irrottautumaan töistä joten täytynee mennä yksin :/
Tulen sitten huomenna illalla viimeistään kertomaan mitä masussa näkyi
pumppernikkeli ja niilo 13+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja pumppernikkeli:
No nuo ehdottomat ei ruoat siis ilmeisesti vaihtelee. Meidän ohjeissa kahvia saa juoda kolme kuppia päivässä kaikkia pastoröituja maitotuotteita saa syödä ja listeriahan kuolee alle sadassa asteessa joten kaikki keitetty ja paistettu juustot on ok
Makeutus aineista sakariini ja syklamaattia rajoitettava muille ei käyttö esteitä
Sakariini? :eek:
Aspartaamihan se on ollut viimeiset 10 vuotta joka on hermomyrkky,siksi on kielletty tavan kansalaisiakin olemaan syömättä paljon kevytvalmisteita kun se on vahva hermomyrkky.Huh huh kun on eri tietoja joka tuutista.En sitä tarkoita että väärässä olisit mutta kuinka ne nyt noin eri voi olla. :|

 
HUH!
on kyllä pitkä lista kaikkea mitä ei saisi syödä. mulle kun sanottiin vaan että maksa, homejuustot, pästoroimattomat juustot?, ja sitte että elä salminakkia ja lakua hirmuna kun on tuo verenpaine jo valmiiksi kohollansa. =)

ei muistaakseni muita sanottu.... outoa kun nuin paljo vaihtelee. mutta oon kuullu jos monen moista tuttujen suusta, jopa ettei tonnikalaa saisi syödä? :D en tiiä, päätin että syön ihan niinku normaalistikin ja anopillakin kun oli naudan paahtopaistia ja pikkusen oli medium niin innolla vetelin naamaan. ei nuo maksa ja homejuustot kuulu mun herkkuihin kuitenkaan että niitä välttelen "normaali"elämässäkin. en jaksa jokaista marjaa tarkistelemaan että onko nyt kotimainen ja onko keitetty, vai mitä tässä kiisselissä ny on :D

tupakan kun sain loppumaan sillon kuukausi sitten. (hyvin. hyvin ylpeä itsestään <3 ) ja alkoholia en tietty juo niin uskompa että nuo on ne tärkeimmät mitä vältellä :)

paukkuli 11+1 ultran mukaan :heart: :heart:
 

Yhteistyössä