***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Pääsiäinen meni nopeesti,meillä eilen illalla oli vieraita ilta yhteentoista,kyllä oli masu kipee illalla sitten,kait jotenkin liikaa istuin kerralla,lepäämättä tms.Näin unta että odotin kaksosia viimeyönä,ihan kumma uni.

Miuku - Kyllä mekin halutaan tietää sukupuoli etukäteen,ollaan muistakin saatu tietää ennemmin.

Hipsuli - en ole rasvaillut yms koskaan,en ole koskaan revennyt niin pahasti,ekasta tuli jokunen tikki,ja toisesta ei tullut yhtään.

MiHla - Juu,onneksi ei ole kesällä laskettu aika,en tiennytkään että ne on kesäksi laittamassa paikkaa kiinni :eek:
Juu olen synnyttänyt kummatkin tytöt Porvoossa,02 vuonna ja 04 vuonna.

Annu & Masu-asukki 9+3
 
FPI
Hyvää Pääsiäistä kaikille! :heart:
Kärppis, paljon voimia ja onnea uuteen yritykseen :hug:
Onnea muille hyvistä uutisista ja tervetuloa uudet! :heart:
Tänään on sitten rv 12+0, että vähän kai voi huokaista, nt-ultra keskiviikkona ja jännittää ja huolettaa kamalasti, että onko kaikki ok, toivottavasti!
Sukupuoli ois kyllä kiva saada sitten rakenneultrassa selville!
Ei oikeestaan oo enää vähään aikaan ollu huono-olo, mutta väsyttää sen sijaan.
Hyvää Pääsiäismaanantaita kaikille! :)

FPI+pikku-pepe rv 12+0
 
Niin se alkaa olla pääsiäinenkin ohitse... Mitään ei olla kyllä tehty. Löhötty ja syöty! Aivan ihania ilmoja on ollu ja paljon on oltu kyllä pihallakin.

Synnytyksistä oli puhetta.. Meillä esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla rv 41+1... Säännöllisiä supistuksia oli jo 14 tuntia, mutta paikat oli siinä vaiheessa auki vaan 5cm. Epiduraalilla ei ollu vaikutusta kipuihin ja ei voitu tippaa laittaa vauhdittamaan. Sitten selvis että vauva ei pääse laskeutumaan kun on avosuisessa tarjonnassa joten eikun leikkuriin.... Vauvan sydänäänetkin siinä laskivat reilusti aina supistuksen tullessa joten lopulta olikin jo melkein hätä... No loppu hyvin kaikki hyvin. Tämän seuraavan kohdalla en kyllä haluaisi samaa kokea... Ahtaaksi haukkuivat lantiotani jälkikäteen :kieh: No nyt on sitten loppuviikoilla onneksi synnytysarvio jota ei esikoiselta tehty ollenkaan....

Sukupuoli mekin haluttaisiin tietää jo etukäteen... Voisi sitten tytön vaatteita jo panna eteenpäin jos olisi poika tulossa...

Rv on nyt 12+2 mutta vasta keskiviikon ultran jälkeen uskallan vähän huokasta... On se jännä kun en esikoisen ultraa jännittänyt yhtään ja nyt sitten ihan kauheesti....

Päivän jatkoja!

Emppu & Papunen 12+2
 
salsai: sulla on tosiaan ollu nopeeta toimintaa. Eikö ole kuitenkin mukavampi saada lapset maailmaaan nopeesti ku kymmenen tuntia ja ylikin kärvistellen?? Ite toivon, et tääkin olis sellanen n.4 tunnin tai alle synnytys. Onneks sairaala on parin kilometrin päässä. :D

Liina81: enpä tiedä onko mitään perää siinä pitkässä synnytysten välissä eli ei vaikuttais. On varmaan tosi yksilöllistä. Toisilla kaikki tulee nopeeta ja jollain synnytykset hidastuu mitä useemman tekee. Varmaan jää vaan nähtäväks miten sulle käy. Kannnattanee kuitenkin valmistautua, et tulis nopeeta. ;)

MiHLa: mulla on sama ettei makeet tahdo maistua ja mäkin oon ollu karkki- ja makeehiiri :LOL: Saas nähdä onko meille tulossa samaa sukupuolta oleva vauveli? =)

Hipsuli: en ole edes aatellu, et öljyäisin välilihaa. Ei käyny mielessä aikasemmissakaan raskauksissa. Ekasta tehtiin pieni viilto ja pari tikkiä, toisessa tuli vaan nirhaumia. Luotan siihen, ettei nytkään tarvi leikata kun on jo paikat venyny pariin kertaan :LOL:

Miuku79: mä tai oikeestaan mieskin, haluttais tietää kumpaa sukupuolta tulokas on. Nyt kun edelliseen on väliä reilu 5 vuotta, niin jotenkin haluais etukäteen ostella jo tietyn sukupuolen vaatteita ja pystyis asennoituun ehkä paremmin siihen kumpi tulee. Enkä tarkota, et molemmat ei olis tervetulleita. Toki jos sitä ei meille kerrota, niin sit jää vaan nähtäväks =)

Emppu80: sulla on ollu aika hurja synnytyskokemus. Ei varmaan kellekään toivois kiireellistä sektioo. Toivottavasti tää menee paremmin, kun tekevät sen synnytystapaarvionkin. :heart:

jasmara ja masuasukki 12+2 (ultran mukaan vielä 11+3)
 
Mies lähti tytön kanssa kyläilemään, ja mun piti ottaa päiväunet, mutta tässä sitä istutaan. No, pitää kohta yrittää mennä...

Mulla oli viime viikolla peräti 4 hyvää päivää, en oksentanut kuin pari-muutaman kerran päivässä, lähinnä öisin. Sitten la-su yönä kolmen aikaan alkoi ihan armoton oksentaminen, joka kesti viime yöhön asti. Ei pysynyt yhtään mikään sisällä, ja laatta lensi useamman kerran tunnissa... No, tänään on onneksi ollut taas parempi olo, vaikkei ruoka vielä oikein maistukaan. Mä en tänään ole ottanut lääkkeitä, kun alkoi jo tuntua, että ne vain lisäävät pahaa oloa, ja aiheuttavat selkäsärkyä. Jos nyt vähän aikaa pärjäisi ilman, niin olisi kiva.

Kukkikselle jaksamista pahoinvoinnin kanssa, mulle on toistaiseksi riittänyt yksi kerta tiputuksessa, mutta saa nyt nähdä miten tästä eteenpäin.

Onko muilla univaikeuksia? Mua kyllä väsyttää armottomasti, mutta en saa nukuttua juurikaan päivisin, ja öisin oksentelu ja huono olo valvottavat monta tuntia. Lisäksi päässä soivat kaikkein rasittavimmat lastenlaulut herkeämättä, kamalaa!

Välilihan öljyämisestä, en nyt muista öljysinkö esikoisen odotusaikana, en ainakaan mitenkään säännöllisesti. Ei onneksi revennyt, parit nirhaumat tuli, joihin laitettiin 6 tikkiä, mutta ei välilihaan. Mua jännittää synnytyksessä se, että jos tuleva vauva on isompi kuin esikoinen, joka oli tosi pieni, alle 3 kg. Sekin teki niin tiukkaa, että hirvittää ajatella, millaista olisi isompaa pusertaa ulos! Vielä on synnytyskivut mielessä, kun esikoinen on vasta vuoden...

gibbon, mäkin oksensin esikoisen synnytyksessä, tosin sitä ennen oli ollut autuaat 8 viikkoa ilman oksentelua. Mutta supistuskivut saivat mun mahan heittämään volttia, samoin kun yritin ottaa ilokaasua, niin hyvä kun en oksentanut siihen maskiin.

Meille tuli ultrakutsut, ensimmäinen on muistaakseni 8.4. Samalla tuli jos jonkinlaista tutkimusta ja kyselyä, pitäisi jaksaa perehtyä niihin.

Nyt menen kuitenkin hetkeksi lepäämään, toivottavasti saisin nukuttua!

Kirsikka rv 9+4
 

Hipsuli
Ei ole itseasiassa tullut edes mieleen välilihaa öljyillä. Ekassa synnytyksessä jouduttiin hieman leikkamaan, muutamalla tikillä selvisin. Saa nähdä kuinka tässä toisessa käy, jospa paikat olisi jo ekan synnytyksen jälkeen sen verran venyneet ettei tarvisi leikellä/repeäisi..

Miuku79 Me myös haluttaisiin sukupuoli tietää, mutta meillä ei sitä ultrassa mielellään kerrota. Ainakaan esikoiseta ei millään meinattu sanoa. Aikani tivattua sanoi ettei siellä jalkovälissä mitään näe, jos siitä jotain haluaa itse päätellä. Kävin lisäksi rv27 yksityisellä ultrassa ihan muuten vaan. Siellä lääkäri myös sitä mieltä että tyttö olisi tulossa. Poika kuitenkin syntyi :D Joten vaikka minulle nyt sanottaisiin että tyttö/poika on tulossa, niin tuskin siihen sata varmasti uskaltaisin luottaa.. Itse olen vahvasti sitä mieltä että nyt tulee tyttö =) Vaikka toinen poikakin toki on tervetullut..
Onko muilla vielä vahvaa tyttö/poikaoloa?

Kirsikka
Minulla myös univaikeuksia toisinaan. Väsymys on kova, iltaisin nukahdan helposti, mutta yöllä kun herään vessareissulle, niin menee pitkä aika ennen kuin nukahdan uudelleen. Samoin käy päivisin, jos yritän nukkua päikkärit, en millään nukahda vaikka olisin kuinka väsynyt. En ole oikein tottunut päivisin nukkumaan, nyt vaan tuntuu että on pakko että jaksaa. Väsyneenä on usein myös huonompi olokin..
Minulla oli myös ekassa raskaudessa pahoinvoinnin kanssa muutaman kuukauden tauko ennen tuota synnytystä ja oksentelua. En onneksi ihan koko raskautta oksentanut, niinkuin jotkut täällä tuntuu olevan..

Taidetaan lähteä pojan kanssa kävelylle, jos suostuu kesken pikkukakkosen ulos lähtemään..

gibbon ja mytty 9+4
 
Heipsan kaikille!

Nyt ilmeni mulla mieliteko, nimittäin piimä. Tänään oon melkein 2litraa litkinyt piimää ja koko ajan tekee mieli lisää :p No eihän siinä sinällään mitään, tuleepahan ainakin kalsiumia :)

Miuku79 Me haluttais kans tietää sukupuoli etukäteen, mie oon ainakin niin utelias etten millään malttais odottaa siihen syntymään asti. Vaikka eihän ne neuvolassakaan voi sitä ihan satavarmaksi sanoa.

Gibbon Mulla on sellainen aavistus että tyttö ois tulossa, ja monet kaverit on veikanneet samaa, mies toivoisi kovasti poikaa, mutta eiköhän sekin kelpuuta tytön ihan ilomielin :)

memmy ja vaavi 9+0
 
Kirsikka mietti kun esikoinen oli ollut alle 3kg. Minulla myös, mutta eiköhän se synnytys tunnu ihan yhtälailla olipa se vauva sitten minkä kokoinen tahansa.. kyllä ne paikat joustaa ja etenkin kun sieltä on jo yksi tullut, varmasti isompikin mahtuisi :)

Pääsiäisen työspurtti on takana, enää pari kuukautta ja sitten alkaa kesä/äitiysloma..!

Käytiin tuossa tulevilla isovanhemmilla kylässä ja anoppi kysyi, että oliko minulle esikoisesta tämän kokoinen vatsa ja kysyi myös, onko suvussani kaksosia :D Ja mulla oli löysä villapaita päällä!!

rv12 ja jättimaha..
 
takas töihin....huokaus |O
Pääsiäisloma oli aivan ihana, kun vihdoinkin sai nukkua kunnolla. Tämä väsymys ei ota laantuakseen sitten millään, tuntuu kun eläisi ikuisessa horroksessa kokoajan ja mitään ei jaksa tehdä. Sain kyllä hyvin pakattua tavaroita laattikoihin ensi viikonlopun muuttoa varten, mutta aina levätä piti välissä.
Onko muut huomanneet hengästyneensä helpommin nyt raskauden aikana? Mulla ainakin aika pian plussaamisen jälkeen niin kaikki/ihan helpotkin asiat hengästyttää. Välillä vaatteiden vaihtokin saa minut hengästymään. Koirien kanssa kun meen niin se tuntuu välillä maratoonilta, :(
Mieliteoista kyseiltiin; minun tämän hetkiset supermieliteot on viili, puolukkahillo ja pähkinät. Mieliteot on muuten muuttuneen matkan varrella mutta nämä kolme lajia onkin pysyneet jo jonkin aikaa. Ilman niitä en myöskään voi elää, ja puolukkahilloa on tungettava melkein jokaiseen ruokaan :)
Hajuja on paljon jotka etoo oikein kunnolla, mutta pahin on aamulla mennä ruuhkabussissa töihin. Ihmisten saippuat, dödöt, hajuvedet, pahan hajuinen hengitys tai kurkkupastillit saavat voimaan niin pahoin että tekee tosi tiukkaa matkustaa loppuun asti. Lisäksi kyllä koiranruoka, kahvin tuoksu sekä eri saippuat saa oksennuksen lentämään oikein helpostikkin. Ja juuri tuo jääkappin haju josta joku tuossa aikasemmin jo mainitsikin. :x
Se tuntuu niin kivalta tulla tänne lukemaan peloista, kun muillakin on pelkoja siitä että kaikki ei ole hyvin vaikka todisteita siitä että kaikki olisi hyvin on koko ajan. Mullakin "riskiviikot" on ohitettu ja ultrassa kaikki on ollut hyvin, mutta kun ei vain uskalla antaa itsensä nauttia tästä raskaudesta. On päiviä kun on itsevarmempi ja tietää että kaikki on kunnossa ja sitten päiviä kun on epätoivonen olo. Nytkin ollut jo 2 päivää putkeen pelko päällä, kun tuntuu siltä ettei masu ole kasvanut taikka oikeestaan se on pienentynyt. Toivottavasti tämä on minun korvien välistä, ja että vois jo kohta puolin alkaa rauhottumaan ja luottamaan tähän hommaan. Seuraava neuvola on 16.4 ja rakenneultra 29.4, tuntuu että niihin on vielä ikuisuus.

Hyvää aurinkoista tiistai päivän jatkoa :flower:
 
FPI
Moikka!

Mua ainakain hengästyttää ihan tosi helposti, koirien kanssa kun ollaan henkillä ja mies ehdottaa, että hölkätään, eikä tosiaan mennä kovaa niin tuntuu, että sydän hakkaa ihan tuhatta ja sataa!
Juu pelkoja on joka lähtöön ja mietin kanssa, että onkohan maha vaan pinentynyt?? No, huomenna on sitten se kauan odotettu nt-ultra, että sitten on taas viisaampi! Tsemppiä kaikille, joilla huomenna on ultra!
Miten on muilla paikkakunnilla, järjestetäänkö teillä mahdollisuus osallistua uimahallissa toteutettavaan äitiysjumppaan tai millä nimellä se nyt kulkeekaan? Espoossa siis saa osallistua rv10-20 ja sitten synnytyksen jälkeen uudelleen.
Jeps, aurinkoista tiistaita kaikille ja koitetaan nauttia raskausajasta! :heart:
 
Mikäs sen ihanempaa kuin aamupala vessanpöntössä, ja elämä hymyilee taas.. :x
Huono olo aamukaheksasta asti, ja nyt se sitten lopahti kun kaikki tuli ylös. En tiedä kumpi oikeesti on pahempaa, oksentaminen vai koko ajan etova olo..? :whistle:
Kahdesta ekasta raskaudesta mä oksentelin läpi päivän, ja molemmista n. 5-6kk..
Tää raskaus taas on tätä jatkuvaa eto-oloa, oksentaminen tapahtuu kerran viikossa.

Mutta aina oksennuksen jälkeen on taas hyvinki voittoisa olotila. "Hullu".. Jepjep.

Et simmottis tääl meil kuuluu. :D
 
täällä ois uus lokakuun mamma(laskettuaika 15.10) eto olo on koko ajan kovenemaan päin, eikös sen tästä pitäisi ruveta rauhottumaan eikä kasvamaan? viikot on jo 10.6 ja nyt vasta on alkanut olo pahenemaan kunnolla. Aiemmin oli pientä eto oloa pitkin päivää, nyt se on suurta ja oksentelua pitkin päivää vaikka kuinka yrittäisi syödä tasaisesti juoda paljon jne..kohta ei enää töihin jaksa :|
tizma&ötökkä 10.6
 
Moi

pääsiäiset mennä huristi ohi ja mä makasin sohvan pohjalla, oli pientä nuhaa mut tuntuu et vei kaikki viimeisetkin voimat...milloin tää väsymys loppuu :) ...tänäänkin oli ruuan jälkeen pakko laittaa isommille lapsille lapsenvahti filmi pyörimään, tyttö unille ja äiti makkariin päikkäreille...välillä tuntuu et oon ihan jo kelvoton lapsia hoitamaan kun vaan omat unet mielessä..no nyt tulu nikuttua hetki ja nyt vähän parempi olo...

Hajuista oli puhetta ja mä en oo sietänyt: tuoksuvia pyykinpesuaineita, tai pesuaineita yleensäkään, jotain tuoksuja mitä mies laittanut :) ,kahvi haisee välillä pahalle mut välillä hyvälle, lasten valmisruokapurkkien hajuja :x

Tänään oli neuvola, ja kaikki siellä ok...pikku :heart: pompotti hyvin ja mieli taas rauhottui..seuraava aika 4 vko:n päästä joten kyllähän tässä taas ehtii funtsia vaikka mitä
=)

nyt on pakko repiä itsensä ylös tästä penkistä ja käydä tekee jotain hyödyllistä

Ai niin mulla kuului sydänäänet tosi alhaalta ja vauva on siis tosi alhaalla vaikka kohtu kuulemma kasvanut ja JO NYT sain kehotuksen olla nostelematta tuota pikku neitiä..viimeksi kun odotin niin oli sama juttu että tuntui et vauva syntyy milloin vaan ja supisteluja olikin jo vko:sta 15 lähtien...eli otettava jo heti alussa iisisti vaikka osaan jo odottaa niitä suppareita...

PW 12+4
 
Voihan vitsi,mulla on ollut superhyvä olo tänään,aamusta hiukan ellotti mutta meni ohi sitten kun söin ja mentiin kyläilemään anopille hetkeksi aikaa.Saannut aika hyvin syötyykin.
Mulla ei oikeastaan ole ellotuksia saippuoista tai muista pesuaineista yms.Kahvi kyllä tökkii,sitä en ees enää voisi kuvitellakkaan juovani.Tupakanhaju on myös sellanen yöks.

Mulla onkin neuvola ensiviikon tiistaina,en tiedä yrittääkös hakea sydänääniä olleskaan vielä siin vaiheessa,mutta sitä ultraa minä enemmän oottelen kyllä joka tosiaan on vasta 10.4,ikuinen aika sinne vielä.

Tizma - Tervetuloa mukaan,harmillista että sulla alkaa paheneen se pahoinvointi,mulla se oli paha tuossa viikkositten,nyt hiukan helpottaa jo,ja vaihteleekin päivittäin myös.

Annu ja masu-asukki 9+4
 
Hyviä uutisia np-ultrasta! Kaikki on hyvin ja arvo oli täysin normaali. Ja näin ehkä jotain ihaninta pitkään aikaan, kun mieheni katsoi pienestä ruudusta vipeltäjää, joka oli niin kovassa vauhdissa ettei meinattu saada edes koko mittaa otettua. Hän vain katsoi ruutua suu auki ja ihmetteli miten masussa voi olla sellainen :D Sanoi muka nähneensä jo pippelinkin siellä, mutta tuskinpa vaan siinä koko luokassa sellaista erottaa :LOL: (mieheni tosiaan toivoo poikaa... ;) )

Kaikki oli muutenkin hyvin, ainoastaan pahoinvointi vielä vaivaa, mutta kyllä tällaisen aamun jälkeen taas jaksaa sitäkin oloa, ainakin hetken :whistle:

Näillä mennään! :wave:

Adette & Allu 12+6
 
Np-ultra oli tänään ja kaikki oli hyvin, tyyppi oli muutaman päivän nuorempi kuin mitä oletettiin. Meijän laiskimus siellä nukku ku ruvettiin ultraamaan ja piti herättää. Siellä se sit vispas pikku käsillään ja jaloillaan =)

miimu ja tiitiäinen rv 12+0
 
Ihan hirvee olo! Musta tuntuu että pahoinvointi on vaan voimistunut ja sitä on pitkin päivää. Närästää, röyhtäyttää ja pierettää ja kaikkee siltä väliltä. :/
Nyt alko uudestaan tää kurkku- ja korvakipu, siis räkätauti, mikä oli jo tuossa n.3vkoa sitten. :(
Maha on aikaisemmin ollut turvoksissa kun jalkapallo ja ihmiset huomas että raskaana ollaan (joo, vähän noloa näillä viikoilla). Mutta nyt tuntuu että se olis kuihtunut pois (eikä sekään tietysti tunnu hyvältä). Ensin kun sitä oli, ajattelin että olen lihonnut ja nyt kun sitä mahaa ei ole, ajattelen, että kaikki ei ole hyvin :headwall: mikään siis ei ole hyvä ja joka asiasta pitää stressata.
Mieliteoista oli puhetta. Mulla alkuun teki mieli kaikkea suolasta ja hedelmiä. Sit tulikin makeenhimo ja nyt ne hedelmät taas vetää puoleensa.
Onko täällä sählyn/salibandyn tms. harrastajia? Kuinka pitkään olette pelanneet? Kohtapuoliin olis pari turnausta. Jos uskaltais olla ne mukana ja sit jäädä siitäkin mammalomalle.
Niin, onkos kellään napakorua ollut raskauden aikana? Vielä tuo tuossa roikkuu, ei kai siitä mitään haittaakaan ole?

huitshapeli ja lilliputti 9+1
 
niin ja niistä synnytyksistä; eka kesti n. 4 tuntia ja toka 2tuntia. Sairaalaan matkaa n. 30km. Mies toivottavasti jotain osaa tehdä jos matkalla syntyis :LOL:
Kyllä se varmaan vieraita osais auttaa, mutta en tiiä, jos apua tarviis oma akka :p
 
heips!

millä viikoilla teillä on ne sykkeet kuulunu neuvolassa? kun mulle sanottiin, et soittelisin sitten neuvolaan, kun haluisin, et niitä kuunnellaan, kun seuraavaan varsinaiseen käyntiin on vielä pitkä aika, mut en nyt tietenkään muista, et koska se sanoi, et niitä kannattais yrittää.

huomenna on siis tasan 10 vk varhaisultrasta saadun arvion mukaan.

täällä alkaa ehkä olo jo hiukan helpottamaan, ainakin aamupäivät on jo helpompia, ja päänsärytkin vähentyneet. niin, ja testailin pääsiäisenä isäni verenpainemittarilla paineita, ni paineet oli luokkaa 110/65, et et tiedä, mikä piikki se siellä neuvolassa oli, mut ei nyt ainakaan kovin korkeilta noi paineet vaikuttanu.

synnytyksistä oli juttua... mulla esikoinen tuli noin 7,5h ja toinen reilun 2h, eli vähän on pelkoa täälläkin, et mites nyt tämän kolmannen kanssa. synnytykset on ollu -04 ja -06, et mitäs mieltä olette? neuvolan täti on niin noviisi, ettei oikein osannut ottaa mitään kantaa, mut ite ajattelin, et haluaisin keskustella asiasta jonkun synnytyslääkärin kanssa sitten lähempänä, kun mieskin on aika paljon tien päällä, et miten suurella todennäkösyydellä tuo aika tuosta vielä lyhenee?

oli vaan kakkosestakin niin kovat poltot, eikä ehditty antaa mitään muuta kun ilokaasua, et millasias ne on sitten, jos se tulee tunnissa? asiasta kokemusta omaavat voisivat kertoa.... kiitos!

möhkö + katkarapu 9+6
 
Heipat kaikille!

Kävin tänään aamulla neuvolassa verikokeissa, kun ei viime viikolla pääsiäisen takia niitä voinut ottaa, kun ei saanut tarpeeksi nopeasti lähetettyä eteenpäin. Sain mukaani synnyttäjän esitietolomakkeen täytettäväksi. Olen vähän ihmeissäni tämän paperin kanssa, kuinka se nyt jo pitää täyttää..!? Pojasta sain sen vasta yli 20viikolla täytettäväksi. Tähän nyt pitäisi jo jotain nimiäkin laittaa, eikä olla koko asiaa vielä edes mietitty. :) Eipä meillä siinä viimeksikään tainnut lopulliset nimet olla, kunhan jotkut sillä hetkellä miellyttävät laitettiin..

huitshapeli Minulla on myös mahan turvotus lähtenyt, joten mahaa ei enää ole. Jossain vaiheessa tuntui jo kovin isolta, mutta ilmaa ja turvotusta se vain oli. Itse en ole osannut edes huolestua mahan katoamisesta, näin kävi myös poikaa odottaessa. Silloin olin ihan kauhuissani kun jo 6viikolla maha oli iso kun mikä, pelkäsin kuinka isoksi se kasvaa. Mutta alkuturvotuksen lähdettyä vauvamahan näki vasta rv22, eikä se loppuaikanakaan niin kauhean iso ollut..
Minulla oli myös aikoinaan napakoru, mutta otin sen aika pian positiivisen testin tehtyäni (esikoisesta siis). Eipä siitä haittaa olisi ollut niin kauan kun maha ei ole iso, loppuaikana en olisi enää uskaltanut pitää repeämisen pelossa. Päätin ottaa jo heti alussa pois, enkä ole sitä sen jälkeen takaisin kaivannut. Aika paha jälki siitä jäi/tuli, ensimmäiset raskausarvet lähtivät siitä "reiästä".. Mutta se on aika pieni paha kuitenkaan, ja minun mahani oli loppuraskaudessa muutenkin niin kirjavan raidallinen, ettei siitä yhdestä raidasta navassa lisää haittaa ollut :D

Tervetuloa tizma iloiseen joukkoon mukaan!

Kivoja uutisia on tullut np-ultrista. Voi kun meillekin pian tulisi postissa kutsu ultraan.. Odottavan aika on pitkääääää.. :)

Salatut elämät alkoi, niiden pariin =)

gibbon ja mytty 9+5
 

Yhteistyössä