***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Kivoja ultrakuulumisia monelta tullut :heart:

Aah... Täällä syödään paljon kotimaisia tomaatteja ja joudaan appelsiini mehua... Lisäksi lasten persikka sose tetroja kuluu.... :whistle: Onneksi nyt on tällaisia terveellisiä juttuja... esikoista kun odotin niin söin vaniljajäätelöä aivan järkyttäviä määriä...

Ruoan laittoon...

Empppu & Papunen 11+4
 
Onnea taas ultrakuulumisista!

Meelalle varsinki iso hali ja onnittelu rutistus =) ! Meillä kans mies on ollu vähän pidättäytyväisempi, mutta jospa sekin huomenna muuttuis ku näkee pikkusen. Uskon niin, on varmasti näin alussa aika hankala ajatellakkaan koko hommaa kun ei vielä näy missään jne.

Tervaleijonat ja kanapasta maistuu täällä ja maito. Muu liha ei kyllä kanskaan oikeen innosta.

Nanna + Pippunen rv 12+0
 
Onnea kaikille uusille ultranneille :heart:
Mä vaan tällee pikaseen käväsen.....
Mielitekoja on vihreät omenat,raejuusto ja viinirypäleet.Ylipäänsä kaikki suolanen ja mausteinen,vähän makeakin siinä sivussa.Vielä viikko sitten ne Ufo-karkit oli ykkösenä :D Tuntemattomia ovat raskaana olevan mieliteot :D
Nyt pitäs puistoon vielä esikoisen kanssa lähtee :wave:
-Laura ja MiniMatkustaja 11+0-
 
Mielitekoja kyseltiin. Minulla ne vaihtelee joka päivä. Joskus voisin juoda omena tai appelsiini mehua litran kerrallaa, joskus himottaa kylmä rasvaton maito. joskus tekee mieli nachoja, joskus suklaata. Mutta laku ja salmiakki. Niitä voisin syödä koko ajan mutta täytyy yrittää hillitä himoja ettei paineet nousisi.

Tänään kävin siinä varhaisessa verikokeessa, kromosomi koe vai mikä lienee. Piti lisäksi ottaa spr:n kokeet eli veriryhmä ja ne hivit ja muut, mutta kukaan ei ollut minulle ilmoittanut että se olisi pitänyt eilen viimeistään käydä ottamassa että ehtisi lähtee sinne spr:lle. Pitää siis mennä uudelleen labraan joskus ensi viikolla kaiketi. Mur.

Huomenna lähdetään minun kotopuoleeni. Hiukan alkaa jännittää, ihan hiukan vain (pulssi 200 kun ajatteleekin :LOL: )... Hyvin se varmaan menee, jännittää vain kauheasti siskojen ja iskän reaktiot...

Eilen kerrottiin tuleville miehen puolen isoisovanhemmille. vastaanotto lämmin. Lähtiessä kylästä, sanoin että pitää mennä jotta ehdin hakemaan juotavaa kaupasta. Hetken päästä tuleva isopappa tuli 20 setelin kanssa ja laittoi sen mun käteen samalla sanoen "hae nyt tuolla sitä juotavaa ja kyllä me sitten avustetaan teitä parhaamme mukaan kun muitakin hankintoja tulee". Meinasin itkemään ruveta kun niin ihanan nätisti senkin sanoi vaikkei mitään sukua mulle oo, eikä muutenkaan olla oltu kauheesti tekemisissä. Ihana kun on tuollaisia lähellä kun vaavi syntyy. :)

Nyt takaisin sänkyyn, väsymys ei kyllä vieläkään ole helpottanut...
kirppu 10+2
 
Mulla ei oikeestaa mitään selviä mielitekoja ole ollut. Yks ilta alkoi kauheesti tekee mieli maitoa, ja sitähän piti lähtee ostaa :D

Äsken tultiin miehen vanhempien luota jossa kerrottiin uutinen. Kyllä minua nauratti kun mies siinä yritti selittää, ja kun se koko ajan toisteli että "näin me ollaan suunniteltu" tai "tähän päätökseen me päädyttiin" (halusi kai etteivät luule tätä vahingoksi)
Miehen isä jo sanoikin vai että "hyvä että suunnittelitte, ettei vaan vahingossa ohi suihkahtanut" :LOL:

En tiedä osasinko selittää, mut hauskaa mulla ainakin oli :)

memmy ja vaavi 8+2
 
heippa kaikille =)

Mielitekoja... pizza. Ei mikään rasvanen tuplajuusto, vaan ihan joku jauhelihapizza tilattuna kotiin.. oon luvannu itelleni että kerran viikossa.. Ettei paino nyt ihan lähe karkuun. Viinirypäleet, maito, punainen jaffa, tee, voileivät. Oikeastaan muusta mun päivän ruokavalio ei koostukaan. Lämpimiä aterioita ei mee alas...

Olen saanut kirittyä jo painoa takaisin. Jee!

Tänään oli tosiaan ultra ensimmäinen siis tähän raskauteen. Niskaturvotusta 1,7mm ja pää-perä -mitta 5,7cm. Vastasi kuulemma hyvin viikkoja. Ja yksi baby siellä kölli... olin tosi hämmästynyt koska olin niin asennoitunut odottamaan tuplia.. En siis kuitenkaan millään tavalla ole pettynyt, hämmästynyt vain. Ja tulkoon niitä kerralla sitten vaikka yksitellen, monta lasta on haaveissa kuitenkin :)

Myöhemmin oli neuvolalääkäri joka teki omia tutkimuksiaan. Sanoi että jos rohkenisi epäillä ultraajan ammattitaitoa, lisäisi viikkoihin ainakin yhden lisää... oli kohtu sen kokoinen että pitemmällä oltaisiin. Samapa tuo, vauva tulee maailmaan kuitenkin. en jaksa viikon tai kahdenkaan päälle ressata.

Huomenna kampaajalle, kun voisi olla siellä oksentamatta...

Hauskaa pääsiäistä kaikille!

Katipati ja Tahvo 11+6
 
Hellou!
Olin eilen ekassa neuvolassa. Niitä tavallisia asioita ja lähetteitä äiti-polille ja labraan, eli ultriin ja verikokeisiin. Sydänääniä ei kuulunut, kun mun oma syke oli niin voimakas, että saattoi vähän kuulua pikkuisen sykettä sieltä taustalta. Mitään aihetta huoleen ei kyllä antanut, jäi luottavainen mieli itsellekin. Tänään olinkin siinä verikokeessa, joka liittyy siihen np-ultraan.
Vointi hyvä ja mielikin. Ihanaa kun pian on pitkät pyhät ja siksipä käyn vielä yhden kakun laittamassa alkuun. Ajattelin päiväkodin tätejä huomenna yllättää!
Hobitti ja Jaska 10+4
 
noniiin, mulla oli tänään neuvola niistä päänsäryistä, ja nyt meni sitten kaikki rasvainen ja SUOLAINEN mahdollisimman minimiin... oli alapaine 89, eli aikas hurja lukema vk:lla 9+0. ja mullakun kaikista eniten on tehnyt mieli just jotain meetwurstia ynnä muuta yhtä terveellista :kieh: noh, nyt täytyy alkaa ryhdistätäytyyn, ja oli painookin tullu sen verran paljon, et senkin vuoks täytyy alkaa ottaa itteensä niskasta kiinni, kun nyt alkaa tuntuun siltä, et paha olo alkaa pikku hiljaa ehkä helpottaan, ja pystyn jo taas syömään esim. leipää, jota en oo muutamaan viikkoon saanu juurikaan alas.

sykkeitä ei ees suostunu yrittään kuunnella, vaik yritin ehdottaa, et kuuluiskohan.. kuulemma parin viikon päästä aikasintaan niiden laitteilla. mut kun se kuunteli mun vuodatusta kaikista erinäisistä oireista ja pahoinvoinneista, niin meinas vaan, et ei kyllä mikään viittaa siihen, etteikö massussa olis elämään :p

huomenna meen vielä lääkärille, joka kuulemma miettii sit tarkemmin, et mitä ton päänsäryn suhteen tehdään, kenties vahvempia lääkkeitä kai sitten määrääpi.

niin, ja huomisesta perjantaihin on mulla ja miehellä vapaa vuorokausi ihan kahdestaan... pitkästä aikaa.... :heart:

möhkö + katkarapu 9+0
 
Mä sain sitten läppärin mieheltäni että pääsen ees silloin tällöin käymään netissä täältä sängyn pohjalta.Hirveesti ellotusta taas tänään ollut,sain kyllä nukuttua parituntiakin tuossa onneksi,mikä sitten helpotti hetkiseksi.
Mielitekoja mulla ei ole ollut yhtään,alussa ennen kuin alkoi tää kunnon pahoinvointi niin silloin oli jotain ihan pientä.Tässä kun saa ees jotain alas niin hyvä on.Jugurttia menee aikaslailla,paino mulla on laskenut kilolla,nyt painan sitten 49kg.
Tätä myöten toivotan kaikille rauhaisaa yötä.

Annu & Masu-asukki 8+5
 
Taitaa olla ultrissa vilkasta aikaa, niin moni on käyny jo ja onneks uutiset on ollu mukavia =) Omaa ultraa ootellessa...

huitshapeli: otan osaa mouruamiseen ;) Meillä ehti neidillä olla yks kiima. Varasin leikkausajan sopivasti tuon jälkeen ja nyt siitä on sit reilu kolme viikkoa. Kyllä huomaa jo ny, et kissa on rauhallisempi ja päästiin niistä levottomista öistä. Reppana ei ole viäkään ymmärtäny, ettei kauluri päässä voi nuolla itteensä :LOL:
Lapsille kerroin viikko sitten (viikkoja oli koossa silloin n.10). Piti kertoa ennen ku kerrottiin anopille (oltiin menossa kyläileen). :D

Lapset suhtautu hyvin, tosin molemmat kysy saman kysymyksen - miks meille tulee vauva? Eivät ilmeisesti heti ajatellu, et nimenomaan mä saan sen eikä vaan joku vauva tule kylään.
Nyt pitäis kertoa vielä omille vanhemmille pääsiäisenä ja appiukolle kun mies saa aikaseks. Sit onkin lähipiiri tietonen odotuksesta. =)

möhköfantti-83: auttaiskohan sulla Pancod?? Ite sain sitä aikasemmassa raskaudessa, samoin mun ystävä (on syöny kunnon migreenilääkkeitä ennen). Ite kärsin myös migreenistä, mut oon pärjänny käsikauppalääkkeillä. Lääkäri ei vaan suositellu, et söisin Panadolia vaan ottasin kunnon lääkkeen silloin ku särkee, ei tarvi kärsiä niin kauan.

Mieliteoista: mulla vaihtelee mieliteot, tällä hetkellä haluaisin kebab-paikasta saatavaa salaattia (semmosta kaalisalaattia jossa on joku jogurttikastike) ;) Omenoita kuluu paljon ja tomaattia. Tänään tekemäni broiskukastike pastan kanssa maistu ihmeen hyvälle.
Makeiden herkkujen syöminen on jääny tosi vähälle. Ennen söin päivittäin kahvin kanssa jotain, nyt kun en juo enää kahvia ni herkutkin on jääny. Karkkiakaan ei tee enää mieli oikeestaan ollenkaan, syön ihan satunnaisesti. Hyvä tietty, et normaali ruoka maistuu ja herkuttelu on vähäistä. Paino on edelleen miinus kaks kuukauden takaseen lukemaan. :D

Nyt nukkumaan.

jasmara ja masuasukki 11+4 (ultran mukaan 10+5)
 
Miun tekee mieli koko ajan suolattuja porsaan ulkofileepihvejä :whistle: ja viinirypäleet menee ja sit se maito. Harmittaa vaan et alkaa tulla karkinhimo takaisin, kun olo paranee. Sitä en ois välttämättä tarvinnu. Oon semmonen karkkihirmu.

Onerva ja Miina-vauva 11+4
 
Tässä rupeaa olemaan fysiikka kovilla kun maha on ollut sekaisin jo ties kuinka kauan aikaa.. nolo vaiva.. ei tällasta ollut ekassa raskaudessa. Hieman raskasta välillä käydä isolla (vaikkakin käytännössä vähäisellä..) hädällä jopa 10 krt päivässä :ashamed: Ekassa raskaudessa myös huokaisin helpotuksesta, että huh ettei ollut mitään ällöttäviä pukamia mutta taitaa olla niitäkin :'(

Nyt alkoi kivistää mahaakin menkkamaisten kipujen tapaan.. niitä kipuja oli koko eka raskauskin että niistä en mitenkään hätäänny kunhan eivät tuskaisiksi ylly. Tosi epämiellyttävää jomotusta/pistelyä/viiltelyä vaan tuntuu.

Mulla on nyt fyysisesti taas niin huono olo, että mietin mitä ihmettä se luontoäiti on ajatellut kun tekee alkuraskaudesta näin kurjaa! Nyt jo vko 11 menossa että toivottavasti tämä nyt kohta alkaisi helpottaa, olen ihan väsynyt kun kroppa on niin poikki :(
 
Hei kaikille ja onnea ultrakuulumisista =) Ja uusiakin oli, tervetuloa ja onnea!

Tänään lähetään Pääsiäisen viettoon parinsaan kilsan päähän ja sukuloimaan. Kivaa vaihtelua ja nyt kerrotaan ilouutinen miehenkin porukoille. On kyllä aivan ihana aurinkoinen ilma. Nyt onkin käyty päivittäin tunnin, parin vaunulenkkejä tytön kanssa ja neitikin jaksaa kävellä ihan parikin kilometriä eikä millää vaunuihin istuun tuu ennen ku ei tosiaan jaksa :LOL: Maratoonille päästään molemmat syksyllä kun näin treenataan :D Mut hyvää tekee, sit vain iskee väsy kotiin päästyä ja pakko välillä päikyt vetästä lenkkikaverin kans.. ;)

Olo on muuten todella mainio. Ihan välistä nolottaa kehua miten hyvä olo ollu koko ajan kun jotkut sit halailee pönttöö ja on huono olla.. :ashamed: Mut vointeja teillekin, onnes mennään koko ajan aurinkoisia ja valosia päiviä kohen, niin jospa sekin virkistäs ja auttas =)

Vielä ois pari viikkoo lääkärineuvolaan, onnes aika menee nopeeta. Ihanasti tuo kumpu tuolla alhaalla pullottaa ja ylempänä sit ihan oma rasvarengas et erottaa kyllä vielä molemmat.. :whistle: tässä oottelenkin et yhtysivät yhes isos pallos ni ois kiva :D

Kaikille aurinkoista Pääsiäistä =)

Hipsuli ja nappula 11+2
 
FPI
Moikka!

Mukava kun laitoitte noita mitä tekee mieli =)

Ihan armoton väsymys iltaisin! Ja viime yönä näin sellasta unta, että vuodin verta ja sit kun heräsin niin äkkiä takistamaan ja onneks oli unta! Tosin samaisessa unessa olin sekä Australiassa, että Etelä-Afrikassa, joten ei ollut ihan realistinen muutenkaan :whistle:

Onneks enää tänään töitä ja sit pääsiäinen! Meillä on tiedossa reissu kummipojan ristiäisiin!

Hyviä vointeja ja oikein rentouttavaa Pääsiäistä kaikille!

FPI+ pikku-pepe rv 11+3
 
Nyt on nt-ultra takana päin ja hyviä uutisia vain saatiin. Kaikki oli kunnossa. Tyyppi heilutteli meille kovasti käsiä ja jalkoja ja teki pää-perä mittauksen hiukan hankalaksi joten La on nyt jotain 29.9 ja 1.10 välillä :D .Saatiin kuvia matkaan ja yhdessä kuvassa näkyy meidän pienen sormen päät! Mies oli mukana myös ja tuumas että nyt vasta tuntuu todelliselta tämä koko homma kun näki sen pienen.

Miten muiden ultrissa? Toivottavasti kaikilla on yhtä hyviä uutisia kerrottavana =) .

Nanna + Pippunen 12+1
 
Heippa vaan!

Tänään oli mullakin eka neuvola sitten viimein. Kaikki itsellä hyvin, hemppakin 145, että se oli yllätys. Hirmu nivaska esitteitä tuli mukaan, vaikka paljon tuttuahan noissa on edellisiltä raskauksilta, mutta aina niitä on silti kiva lukea. Ja iloisin asia koko reissulla oli se, että saatiin sydänäänet kuuluviin ja tosi vahvasti siellä pikkuinen sydän kävi. :heart: :heart: Kyllä ensin jännitti paljon, mutta nyt on jo huojentunut olo huomattavasti. Ja sitten harmittaa tosi paljon, että täältä ei makseta np-ultraa, vain ne kaks muuta. :| edellisellä asuinpaikkakunnalla np-ultraan tarjottiin automaattisesti, mutta kyllä me nytkin aiotaan mennä, vaikka tärkeintä siinä on nähdä pieni elämän alku masussa ja muut tiedot sitten on se kiva lisä. Täytyy tässä heti soitella ja eka tutkia hintahaarukkaa vähän, kun kuulemma voi hiukan vaihdella Turun seudulla ihan monilla kympeillä. Seuraava kerran neuvolaan menen 23.04, että saapi sitäkin odotella ihan rauhassa. Toisaalta tosi harmi, useemmin kyllä tykkäisin käydä. ;)

Mekin huomen aamulla lähdetään reissuun, ihana, että saadaan mieskin meidän kanssa viettää kaikessa rauhassa aikaa ja olemaan ennen kaikkea lasten kanssa paljon enemmän. Onhan hän nytkin, mutta illat menee töiden jälkeen niin nopeasti, että ei siinä paljon ehdi mitään touhuta normaalien iltapuuhien keskellä. Loman aikana paljastetaan osalle sukua jo uutiset, jännittää vietävästi. Saa nähdä mikä reaktio on... Mä jo tuossa netistä löysin erään runonpätkän joka oli kiva ja jolla voisi kertoa isovanhemmille, jos tuon vielä kirjoittaisi kauniille paperille ja antais sen sitten. En tiiä, kattoo nyt millaiset tilanteet tulee sitten ja miten asia paljastuu. Kai mä jonkun luona kahvipöydässä yökkään ja siinä paljastuu sitten.. :LOL: :LOL:
Mutta nyt menen pakkaamaan loppuja tavaroita ja iltapäivällä vielä mennään lasten kanssa ulos, siivoan hieman autoa samalla, että viihdytään huomenna liki 400km autossa. |O
Kaikille rauhallista pääsiäisen aikaa ja hyviä vointeja. :hug:
Taas oli joukostamme poistunut väkeä palstataukoni aikana, suuri osanotto ja jaksamisia. :'( :hug:

Muuten, uutena vuotena, kun me valettiin tinoja niin saatiin perheen yhteiseks Poika. Siis siinä oli selvä pippeli ja muutenkin näytti ihmiseltä varjokuvassa, että olisko tää jotain enteilevää myös.. :whistle: :D

Kielo81 ja masukki 10+5
 
Moi

tulin toivottamaan kaikille Hyvää Pääsiäistä! Me vietellään pyhät ihan perheen kesken kotona, mulla edelleen nuha vaivaa ja päätä särkenyt siihen tahtiin et varmaan taas poskionteloihin mennyt :/ ....muuten ihan hyvä olo, pientä kuvotusta enää ....

Joku kyseli mieliteoista, no ne nyt aina vaihtelee: pitsa, pakastemarjat, voileipä, appelsiini, salmiakkia söisin mut mun ei kannata kun paineet ponnahtaa kattoon :/ ..makeita ei tee mieli kun hetkittäin ja sit kun syö niin tulee helposti ihan yök olo...

Neuvola ois ensi viikolla, siihen saakka taas jännitetään et onko kaikki ok..tää jännitys loppuu varmaan kun vauva maailmassa =)

Pinkwawe 11+6
 
Auts,miten ultrassa meni? :saint:

Minun mielitekoja ovat edelleen:
Salmiakki,porkkanat,piimä ja jonagold-omenat. :p

Pakko kysyä..Onko muilla ummetusta?Miten olette hoitaneet?Mulla on tosi kovat vatsakivut kun vatsa ei meinaa ollenkaan toimia..activiaa olen vetänyt ja luumuja kans toisinaan.Pelkään nyt peräpukamia joita mulla on joskus ummetuksen aikaan ollutkin..Viäkin taitaa olla yks nyppy joka välillä kipeytyy.

-mimmali rv 8+6
LA 24.10
 
Juu, ummetusta on täälläkin välillä. Mulla se on kyllä onneksi pysynyt kohtuullisena toistaiseksi eikä ole tarvinnut kuin muistaa juoda paljon vettä vaan. Ja välillä söin kuivattuja luumuja myös. Mutta jos olo käy kovin tukalaksi, kannattaa hakea apteekista avuksi jotain hellävaraista laksatiivia. Eiköhän ne osaa siellä neuvoakin. Säännöllinen liikunta voi myös auttaa.

Hyvää pääsiäistä kaikille ja ensi viikkoa myös! Lähden lauantaina lomailemaan kokonaiseksi viikoksi, enkä varmaan ole paljoa koneen äärellä. Ehkä yritän teidän kuulumisia välillä jossain päin lukea.

rv 10+4
 
tänään oli ensimmäinen neuvola. jännitti ihan hirveesti aluksi. kauheena täyteltiin kaikkia lappusia ja poristiin kaikesta ja otettiin verenpaineet ja pissanäytteet. verikokeita ei otettu kun on kiirastorstai niin ei mene vissiin etiäppäin tai jotaki. että ens tiistaina verikokeisiin :x pyörryn varmaan.

koitettiin sillä dopplerilla kuunnellä sydänääniäkin mutta ei löytyny niin käytiin sitte ultraamassa, niin sieltä se vauveli löyty ja potki ja sätki kauheesti siellä masussa. sydänki näky sykkivän. :heart: onneks. meinasin jo säikähtää kun ei kuulunu niitä ääniä. onneksi oli ultra vapaana. =) kaikki siis ok ja parin viikon päästä lääkärille uudestaan.

oli aika öhh jännä se neuvolantäti. en oikein tienny oliko se mukava vai tympeä. jotenki semmonen vähä hissukka ja ei kauheen varma itsestään. ja sitte siellä oli joku opiskelijakin mukana ja se oli tosi kiva. ainakin mukavampi ku se neuvolantäti. :D taas m,uuttu laskettuaika muka mutta katotaan nyt siihen seuraavaan ultraan ennen ku pitäs vaihella :)

on kyllä kaunis ilma. tekis mieli kävelylle lähteä.
mukavaa pääsiäistä kaikille tasapuolisesti ja kasvatellaan masuja. :hug:

Paukkuli 10+2
 
Hyviä uutisia taas tullut,kiva juttu.
Me kerrottiin lapsille heti ja lapset tykkää kamalasti että vaavi tulee :)
Ellotuksen keskellä taas täällä ollaan,ei tää alkuodotus mitää nannaa ole,mutta kyllä se on sen väärti. :)

Ihanaa pääsiäistä kaikille!

Annu & masu-asukki 8+6
 
Ok, homma varmistui.

Eli mut saa kanssa poistaa tästä pinosta. Tuulimuna ja tyhjennysajan varaan ensi maanantaina. Venyy tuon pääsiäisen takia... Kehitystä oli kai jonkin verran tapahtunut, muttei läheskään riittävästi. Ihan selkeä tapaus siis, ei epäselvyyksiä, kun meillä tuo hedelmöittymismahdollisuus ei veny yli viikkoa millään ilveellä. Sikiöpussi on kasvanut kooltaan normaalisti, ruskuaispussi ja minimaalisen pieni alkiorykelmä siellä näkyi ja that's it. Viikkoja nyt ois ollu 8+4. Gyne sanoi, että nämä kehittyy tuohon muutaman sadan solun asteelle (tai jotain) ja sit se kehitys vaan lakkaa. Mun säkää, että ei ole ilmeisesti tulossa itsestään pois, kohdun suu on nätisti kiinni ja vuodot tipotiessään. Ilmeisesti alun ruskeat tuhruttelut siis ennusteli tätä tilannetta.

Vetutuskäyrä on huipussaan, kuten varmaan voitte kuvitella. Enemmän oikeestaan suututtaa tällä hetkellä kai kuin surettaa. Se sureminen kai oli jo viime ultran jälkeen.

Mut ei maha mitään, parempi onni toivottavasti ensi kerralla.

Toivottelen hauskaa odotusta teille muille ja onnea matkaan! Älkää stressatko tästä mun jutusta tai vertailko omiinne. :hug:

Jep. Nähdään.
 
Sori ku en täällä oo hetkeen ollu, tunnen enemmän paikakseni ton lapsettomuuspuolen odottajat mutta oon silti lueskellu täälläkin, jotta en aiva oo teitä unohtunu.

Meille tuli viimeviikolla järkkyjä uutisia, alkuraskauden ultrassa käytiin ja ruudulla näkyi kaksi sydäntä poukkoilevan... Eli meille siis tulee kaksoset.
LA muuttui parilla päivällä eli eräpäivä pienillä on 26.10.08! :heart: :heart:

Oon aika sekaisin vielä ajatuksesta. Pelottaa ja hirvittää ehkä vähän ahdistaakin... :headwall:

T. Ulpis ja kaksi kyplookkia 8+2
 

Yhteistyössä