***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Käytiin aamulla siellä polilla. Tämäkin lääkäri sanoi saman tuomion. sanoi että kohtu vastaa noin 7 rv:tä ja sikiö jotain 5+3 eli onkohan minulla enää mitään mahdollisuuksia... Edelleenkään ei mitään sydämmen sykettä löytynyt. Tällekkin lääkärille koitin kierron pituudesta sanoa niin ei edes kuunnellut kun alkoi äkkiä jatkamaan vaan puhettaan muusta. Ensiviikolle laittoi ajan osastolle ja tiistaina olisi lääkkeen otto. Mietin vielä viikonlopun yli mitä teen. En kyllä jaksa enää uskoa että mitään mahdollisuutta on tätä lasta saada. Nyt tuntuu että kaikki raskausoireet on poissa. Mietin varaanko yksityiselle aikaa vielä alku viikolle ennekun nappeja otan. Niin ja tämä lääkäri sanoi jyrkästi että jos sikiö on elävä, sieltä muka sydämmen toiminta näkyy! JA PASKAT SANON MINÄ jos viikkoja ei ole tarpeeksi. Tuntuu että ne vaan haluaa tämmöset vaivat pois tieltä. Tämä ei suostunut uudestaan ultraamaan viikon pästä kun sanoi että kyllä heidän sanomiseen pitää uskoa :eek: No tässä on muutama päivä aikaa miettiä asiaa. Oikein paljon teille kaikille onnea raskauksiin nyt! Tehkää ihania lokakuisia vauveleita! Kyllä nämä lapset on aarteita mitä saadaan sisällä kantaa. Ei sen tärkempiä asioita ole. Minä taidan antaa luvan ottaa itseni nyt pois listalta vaikka pahalta tuntuukin. Palaan takaisin jos on enää aihetta, tuskin kuitenkaan.
 
Ensiksi paljon halauksia kaikille keskenmenon saaneille! Tosi paljon oli tullut suru-uutisia muutamassa päivässä :'(

Mä olin eilen kätilöopistolla tiputuksessa muutaman tunnin, kun olo oli jo sen verran huono. Sain myös reseptin lääkkeisiin, lähetin just miehen niitä hakemaan. Nyt en ole vuorokauteen oksentanut (koputan puuta), ihanaa kun on saanut syötyä! En nyt mitenkään usko, että tästä lähtien kaikki olisi ruusuista, mutta jospa tässä nyt päivä kerrallaan päästäisiin eteenpäin, ja uudestaan menen sitten tippaan jos tarve vaatii. Esikoisen aikana en päässyt tippaan vaikka pyysin, ja silloin olin vielä monta kertaa huonommassa kunnossa! Uskomatonta, kun nyt huomaa kuinka pienellä vaivalla saa olon ainakin hetkeksi paljon paremmaksi.

Kättärillä ultrattiin samalla, kaikki oli siltä osin kunnossa, sikiö vastasi viikkoja (pari päivää pienempi, mutta sen tiesinkin, kun kierto oli 30-31 päivää ) ja oli oikeassa paikassa, ja syke näkyi. Lähes ensimmäisen kerran tämän odotuksen aikana tuli iloinen ja onnellinen olo, kun näin pienen ultrassa, tähän asti odotus on ollut pelkkää selviytymistaistelua oksennuksen kourissa, ja olen ollut aika masentunut.

Tuli taas vaan omaa namaa, mutta nyt on pakko mennä taas hetkeksi lepäämään, että jaksan illan.

Kirsikka rv 8+1
 
Matonnalle vielä :hug: . Jotenki tuntuu epäreilulta tuo lääkäreiden kohtelu. Eihän ne mitään kaikkitietäviä kuitenkaan ole.

Onneksi oli muutamilla myös hyviä uutisia ultrista! Onnea teille kaikille :flower: !
 
Kirsikka83 - Toivottavasti saisit tasottumaan oloasi kun varmasti hiukan auttaa kun olit tipassa.

Mä sain taas ihan ruokaakin vuorostani alas,tosi kiva juttu.Ihan suht kiva fiilis mulla tässä on,rennosti täytyy otella että jaksaa,väsy tykkää jonkin verran edelleen painaa,onneksi en sentäs nuku päiviä läpeensä.

Matonna - Hiukan miekin ihmettelen tuota lääkärien käytöstä,mutta jaksut sulle.Ei tässä osaa oikein muuta sanoa ja samassa ihmetellä puolestasi.
 
Suuret pahoittelut ja tsempit myös minulta kaikille ketkä voimia tarvitsevat! :'(
Meillä on ensimmäinen ultra tiistaina ja rupesi hirvittämään kun pitkästä aikaa pääsin palstalle lukemaan viestejä...
Onneksi täällä on hyviäkin uutisia :)
Onko teillä kellään oireena ollut ihon kuivumista tai hilseilyä? Mulla jalkapohjat ja kädet ihan kuivat sekä uutena oireena nyt myös päänahan hilseily... |O
Hyvää viikonloppua kaikille ja toivottavasti ensiviikko tuo monille hyviä uutisia!!

Nush ja poikanen 10+5
 
FPI
Marza1970, hirmuinen kokemus aivan varmasti!! Voimia todella paljon ja ihania hetkiä perheesi parissa kaikesta huolimatta! :hug:

Emilyn, vau, mikä maha! Meillä on sama LA eli mullakin rv 10+4, mutta ei puhettakaan tuollaisesta mahasta, noi perässä tullaan! ;)

Iloista viikonloppua kaikille! :heart:
 
Hei, minut voi nyt poistaa tuolta 11.10.

Tänään tehtiin myös minulle lääkkeellinen tyhjennys. Aamulla mentiin puol kymmenen jälkeen. Lääkäri totesi ettei sydänääniä ole ja hoitaja hoiti loput. Eli lääke suun kautta ja kaksi lääkettä kohdunsuulle. Mitään ei tapahtunut 4tuntiin. Vain kamalaa palelua ja vesikuralla hyppäämistä. Sitten sain panacodin rentoutuakseni ja torkuin tunteroisen. Kun heräilin, olivat menkkakivut alkaneet ja vuotoakin pikkuisen. Sain lähteä kotiin.

Palelin ja supistelin kotimatkan. Otin särkylääkettä. 3,5 tuntia palelin, lämpöä oli 38,0, soitin jo osastolle tulehduksen pelossa. Sitten tosiaan 3,5 tunnin jälkeen olin pöntöllä ja sieltä tuli astetta isompi klöntti, Sen kun sain lompsahtamaan niin olo helpottui. Ei kuumeen tunnetta eikä palelua, ei väsymystä. Tulin siihen tulokseen että se oli siinä. Mahakivut kestivät ihan kuin synnytyksessä kunnes pieni on ulostettu.

Kaikenkaikkiaan minulle ihmeen helppo kokemus, jos se nyt tässä oli. Tietysti alapää vielä vuotaa mutta muuten olo on ihan normaali menkkaolo.Lukuunottamatta ajoittaisia itkunpuuskia.

Mutta elämä voittaa ja kumma kyllä jo uutta vauvaa haaveillaan.

Onnea Teille kaikille muille loppuraskauteen. Toivottavasti olen taas joskus jossain odottavien ketjussa!
 
olen täällä käynyt lueskelemassa, mut ei oo oikein ollut virtaa kirjoitella. eilenkin kävin, mut oli niin paljon suru-uutisia, ettei löytynyt edes sanoja, ja tänään vielä lisää... :( en osaa muuta sanoa, kuin voimia kaikille suruaan läpi käyville. ja nyt paljon enkeleitä matkaan meille, joilla vielä toivottavasti on kaikki hyvin.

näiden kaikkien uutisten jälkeen on tullut itellekin pieni paniikki, et onkos tuolla masussa sittenkään ketään, kun mullakin se ultra tehtiin jo vk:lla 5+5, ja silloin siellä syke, mut siitä on jo kauan aikaa, ja vielä on ainakin pari viikkoa, ennen kun voi alkaa yrittään sykkeitä neuvolassa, ja nt-ultra on mulla vasta vk:lla 12+5.

kaikki raskausoireet on kuitenkin ennallaan, paitsi et tissit on nykyään paljon kipeemmät kun ennen, joudun nukkumaankin toppi päällä, eikä mitään kovia kipuja tai vuotoja oo ollut, joten ei kai olis mitään syytä olla huolissaan, mut kun , mut kun.... mullakin otti jo eilen mies herneen nenään, kun kävin näitä juttuja lueskelemassa, ja sanoin, et pitäiskö varata aika ultraan, niin se meinas, et pistää kohta mulle eston tänne, jos en ala rauhottuun
:D sillä kun on sellanen ajatusmalli, et kaikki on hyvin niin kauan, kunnes todettaan jotain muuta, mitenkähän sitä itekkin oppis tollaseen ajatusmalliin?

mahaa on tullu jo sen verran paljon (varmaan paljon kyllä ihan syömisestäkin johtuen), että otin äippähousut käyttöön, ja aaah, kun on mukavat...

mut nyt meen kattoon leffaa, ja ehkä vähän syömään karkkia...
 
Emilyn - Hyvin sulla massu näkyy jo :)

Katselin että taas tullut huonoja uutisia täällä,olen pahoillani

Mun aamu alkoi siedettävästi,mulla on tullut kyllä pelko päälle näiden keskustelujen perusteella ja kun sitä vuotoakin kun mulla oli myös niin en osaa nauttia tästä alkutaipaleesta sitten yhtään.

Sain aamusta syötyäkin,nukuin puoliysiin asti reippaasti,yöllä kyllä valvoin kun päätä särki.
Täytys yrittää ajatella jotain positiivista nytten.
Toivottelen kaikille ihanaa viikonloppua... ja tosiaan niitä jarrusukkia matkaan kaikille.
 
Tänään oli pakko luovuttaa ja hakee sairaslomaa tuon pahoinvoinnin takia. Koko aamun töissä vaan oksensin ja se koko aamu oli kyllä ihan tuskaa.
Menin päivystykseen josta antoivat ensi viikon keskiviikkoon asti sairaslomaa, mutta töitä on sit vasta viikonloppuna seuraavan kerran.

Ihan mukava, kun ei tartte koko ajan töissä stressaa siitä pahoivoinnista, se kun ei mitään mukavaa ole töissä oksennella.

Emilyn tosi ihanasti sulla näkyy jo maha, voi kun mullakin näkyis jo noin paljon :)

Mä en oo viikkoja laittanut vielä tuonne loppuun, kun en oo yhtää varma niistä epäsäännöllisen kierron takia, mut veikkaus ois et nyt ollaan menossa 8+1
Mut luultavasti tuo ei ihan pidä paikkansa.
 
Aina vaan huonot uutiset jatkuu. Tulee itellekin tosi paha fiilis, kun vaan aatteleekin toisten surua ja tyhjää oloa. Voimia teille :hug: :hug:

Emilyn: sun masus on jo ihmeen iso, ihan ku olisit "puolet" pitemmällä. Mennään melki samoissa viikoissa (ultran mukaan) ja mulla on vaan tuo oma alamaha joka on aina ollu. Sen takia tota asukkia ei varmaan nääkään vielä :LOL:
Onko sulla paino jo noussu??
Mulla edelleen ollaan miinuksella pari kiloa (mahataudin jälkeen oli lähes -5kg) :D

Mullekin pukkaa mieleen väkisinkin, et onkohan mun masussa kaikki hyvin. Raskaus on ollu melko oireeton, mut nyt viime viikkoina vieläkin oireettomampaa. Ultrassa kävin pari viikkoo sitten, mut silti mieli harhailee onkohan kaikki kunnossa?? Niin monella on ollu oireetonta ja sit kaikki onkin päättyny kurjasti... :'(
Mua itteeni lohduttaa hieman tieto siitä, et meen viikoissa pidemmällä, ku muut jotka suru-uutisen on saanu, mut eihän kaikki mene aina samalla lailla. Niin paljo ku tästä pinosta on hyötyä, niin paljo siitä kyllä saa myös murhettakin (ja katsoo omaa raskauttaan paljo kriittisemmin) :ashamed:

No, hieman ilosempia uutisia. Käytiin eilen Helsingissä moikkaamassa anoppia. Hän oli hyvin ylpeen olonen, ku kuuli tulevansa mummiks kolmannen kerran (mieheni kun on ainut lapsi). Turhaan siis mietin miten hän asiaan suhtautuu. :D

Nush81: ootko muuten kuivaihonen tai atoopikko?? Täällä monella on rasvottunu hiukset ja ihokin, mut kuulut siihen osaan odottajista jonka iho kuivuu. Kannattaa kiinnittää huomioo voiteen laatuun ja käyttää sitä myös ahkeraan (tämä siis mielipiteeni ammattilaisen silmin) =)

jasmara ja masuasukki 11+0 (ultran mukaan 10+1)
 
jasmara kiitos neuvosta. Mulla ei oo mitään oillu ihoon liittyvää ennen, ei rasvottumista eikä kuivuutta... Hassua miten tää raskaus vaikuttaa ku heti plussaamisesta asti oli tosi helposti rasvoittuvat hiukset ja nyt sitte tässä pari viikkoa ollu tosi kuiva iho... :)
Emilyn mahtava maha sulla jo!! :D Itelläni ei näy mitään vielä (paitsi normaalia löysyyttä vyötäröllä :LOL: ) . Kaveri sanoikin että ei pidä huolestuu mahan puuttumisesta, että sitä ehtii vielä katella edessään enneku pieni syntyy...
 
Jasmara Mulla tuli joku 5kg nesteenkeräys pyräys mutta siitä on pudonnut jo pari kg pois eli nyt ollaan 3kg ekstrassa lähtöpainosta. Ei minullakaan ekassa raskaudessa maha tässä vaiheessa näkynyt (vaikka oli tullut pari kg lisää) ja tosiaan kun vasta äskettäin kerrottiin sukulaisille niin sain kuulla, että mahan kasvu oli jo huomattu vaikka olin yrittänyt sitä pitää varta vasten piilossa :whistle: Ekassa raskaudessa sitten se oppikirjojen mukainen keskivaihe oli sellainen, ettei painoni noussut yhtään ja muutenkin painoa tuli vain 10kg (bmi on nyt 22)
 
Emilyn: Niinhän se on, et toka raskaus näkyy jo paljo aikasemmin ja helpommin ku eka. Onhan paikat jo venyny :D Ja hoikassa varressa masun kasvu näkyy selkeemmin ku tällasessa jo vuosirenkaita omaavassa :LOL:
Ite toivoisin jääväni siihen n.10 liikakiloon, mut saattaa olla toiveissa vain. Ekassa +20kg josta jäi 5kg ja tokassa +14kg josta jäi myös se 5kg eli yht. 10kg. Vuosi sitten pudotin painooni niin, et olin tässä alkuraskaudessa lähes ekan raskauden alkumitoissa. Reilu puoli vuotta ehin olla uusissa mitoissa... :D Nythän se painon kasvu täytyy vaan hyväksyä kunhan ei mene liiallisuuksiin ;)

Mielenkiintosta seurata miten erilaisia masujen kasvuja ja muutoksia muille tulee. Kaikki kun ei mene kuitenkaan samalla lailla. =)
 
Oi, täällä on sattunut ja tapahtunut paljon, kaikille vastoinkäymisiä kohdanneille iso :hug:

Itse olen viihtynyt taustalla, aamupahoinvointi on ottanut vallan, vaikka luulin pääseväni helpolla. Luulin väärin :)
Lisäksi sain lääkekuurin poskiontelotulehdukseen ja aamuisin otettava tabletti tuottaa juuri pahoinvoinnin takia päänvaivaa. Onko kenelläkään mitään tietoa, kuinka kauan antibiootin kestää imeytyä elimistöön? Tänä aamunakin sain pidettyä aamiaisen sisällä 1,5 h ja sitten se tulikin ulos, toivottavasti lääke ehti edes vähän imeytyä... hankalaa hommaa.

Tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville ja kaikille oikein aurinkoista sunnuntaipäivää :wave:

muoks. viikot perään eli tänään tasan 9 :)
 
Huomenta :)

Meillä on takana yrjön ja ripulin täyteinen yö kun esikoinen sairastui :/ Toivottavasti se ei tarttuisi meihin muihin..Vaikka turha toivo taitaa olla ;)

Taralee Kyllä se antibiootti on varmasti tuossa ajassa imeytynyt ainakin suurimmaksi osaksi elimistöön :)

Tietääkö kukaan mistä saa ostettua tukivöitä?Kun neuvolassa tuota suositeltiin liitoskipujen helpottamiseksi ja mä en ole ikinä edes nähnyt miltä semmoinen näyttää :ashamed:
 
Helou!
Täällä salaisuutemme on julkista tietoa, ja oonkin eilen istunut puhelimen ääressä vastaamassa suuren sukuni lähettämiin tekstiviesteihin. :) Toisaalta tuntuu ihan kivalta, kun tulee onnitteluja ja huomiota asiaan.

Pojallekin(4v.) kerrottiin, hän nosti mun paidan ylös ja tuumasi: ei, ei ei oo isoa mahaa, te huijaatte. On nimittäin viime viikolla nähnyt veljeni vaimon viimeisillään.

KerroTokiLisää: Niitä vöitä saa ainakin lastentarvikeliikkeistä. Mulla on sellainen aika löysä versio, mutta loppuajasta se on aivan ihana, kun se tukee selkää ja isoa mahaa. Pysyy tavallaan ryhdissä paremmin.

Mukavaa palmusunnuntaita kaikille! Vois jotain koristeita kaivaa jo esiin, isäni toi eilen ison nipun oksia, täällä pohojammaallahan virvotaan vasta ens lauantaina.
 
Moni on täällä saanut surullisia uutisia. :'( Oikein paljon voimia jokaiselle, ei löydy oikeita sanoja lohduttaa. :hug:

Omaan napaan ei kummempia, ennustajat vastasivat ja tulos oli, että EnnustaElli ennusti meille syntyväksi tyttöä 22.10 ja se toinen poikaa 27.9, mikäs lie sen nimi on, madam jotain... :whistle: En tiiä kumpaa uskois, poikaolohan mulla on, et toinen sentään niitä kuvitelmia vastasi, mutta sen näkee sitten kumpi hän on... :heart:
Huomenna on aamusta esikoisen puheterapia, torstaina mun neuvola ja perjantaina päästään lähtemään loman viettoon, tai siis miehen loma alkaa. Hiphei!! =) Mähän olen kotona ollut esikoisen syntymästä saakka ja kotona olo jatkuu vain, esikoinen tosin saattaa hoitoon mennä syksyllä osapäiväiseksi puheenviivästymän vuoksi, näin suositeltiin ja hiukan pitkin hampain hakemuksen vein, mutta onhan siitä hoidosta jotain hyötyä varmasti. Ja onhan hän jo syksyllä reilun neljän, että iän puolesta kiva saada seuraa. Nää on näitä ikuisuuskysymyksiä, että mikä on oikein, varsinkin ku itse jää kahden lapsen kanssa kotiin, mutta lapsen parasta tässä ajatellaan ja pitäis unhoittaa vaan se mitä muut sanoo/ajattelee.
Mun pitää nyt pestä hampaita joka syönnin jälkeen, se maku joka jää on karsea ja ei voi olla vaan yhtään, huonoa oloa pukkaa heti! :x Purkkaa tulee syötyä kanssa paljon, väsyn kanssa on hyviä ja huonoja päiviä. Tänään tuli otettua parin tunnin tirsat, mutta joku päivä saattaa ollakin niin, ettei tartte. Mutta nyt tekee lämppäreitä ja jatkaa illanviettoa rakkaitten kanssa. Oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Niin, mulle saa päivittää tuonne etuvivulle synnytyssairaalan, LAS olis. Esikoinen syntyi TYKSissä ja toinen LASissa, toivon kyllä et tuolla pienemmässä yhä on synnytysosasto vielä jatkossakin, puheita on ollut lopettamisesta. :( Tais olla ketjussa toinenkin joka LASiin olis menossa. :wave:
Mutta nyt moi kaikille! Hyviä vointeja!
 
Kovasti :hug: niitä tarvitseville. Tullut jälleen lisää huonoja uutisia viime käyntini jälkeen. Surullista. :'(

Omaa napaa. Nyt on mieheni vanhemmille+siskolle+sedälle kerrottu uutiset. Kauan meni että sai tuleva isä sanottua ne sanat. :) Vastaanotto oli hieno. Mummu vaan sanoi "herran jumala musta tulee mummo vaikken oo vielä viittäkymmentäkää" :D Pääsiäisenä vuorossa sitten omat vanhemmat, niille voikin olla suuremp järkytys sitten. :p
Taralee lääke imeytyy reilussa puolessa tunnissa täydellisesti kehoon, että ei huolta. Jos oksennat alle 30min kuluttua lääkkeen otosta, voi olla että lääke ei ole ehtinyt imeytyä vielä.
Emilyn upea maha jo sinulla. =) Minunkin maha näyttää tuolta iltaisin oman löllön ja iltaturvotuksen takia. :D aamuisin voi tarkalla silmällä nähdä "vauva"mahaa kun ei ole turvotusta vielä. :p
Kyllä taitaa kohta olla pieni pakko hommata itselleenkin mamma housut. Onneksi minulla yhdet housut on sellaiset jossa on vähän löysempi vyötärö, farkut tuntuu jo liian epämiellyttäviltä pitää. :whistle:
voi että kun harmitti kovasti kun kerkesin ostamaan itselleni tänään sellaisen luontaistuote salvan joka lämmittää lihaksia ja helpottaa kiristyksiä ja kotiin pääsin ja luin lisälapun jonka myyjä antoi, niin siinä luki ettei suositella odottaville. Juuri kun ajattelin että saisin apua jumittavaan niskaani. On se ku kaikki hyvä kielletään. :D
oireeettomuudesta puhuttiin myös. Itse tajusin tänä aamuna että kaikki oireet on oikeastaan kadonneet. se vähäinen kuvotus mitä tuossa viikon tai kaksi piti, niin on hävinnyt. Tissit on joskus yöllä vähän kipiät, mutta muuten olo on ihan normaali. Kohtu kuitenkin tuntuu kasvavan kun nippailee (tosi harvoin kyllä) ja kohdunkaula on ulottumattomissa melkein kokonaan. että kaippa siä on sitten kaikki hyvin. Toivoa sopii. :)

Onko kenelläkään tietoa että voiko odottava saada hammaslääkärissä normaalisti puudutusta? Meinaa sillä tavalla kolottaa että oisi reikä hampaassa ja minua ei porota ellei oo kunnon puudutuksia... :D

kirppu 9+6
 
Iltaa.
Kielo81 Mulla sama juttu,että pääosin pahoinvointi johtuu siitä miltä suussa maistuu :x Ja purkkaa ja pastillia menee ties kuinka paljon.Mulla on kyllä suu muutenkin niin huonossa kunnossa :ashamed: Nyt olen ajatellut ottaa itseäni niskasta kiinni ja mennä viimein hammaslääkäriin,viime kerrasta kun on aikaa ihan sikana :ashamed:

emilynihana masu sulla.Mulla on melkeinpä samankokonen =)

(.) Mahakipu ja pahoinvointi on saanut ihan uuden käsityksen viime päivinä :x Pahoinvointi on kokopäiväistä ja iltaa kohden olo yhtä tuskaa :x Menkkakivut ovat todella voimakkaat :'( Mutta vuotoa ei ole tullut joten luotan vieläkin siihen että mulla on tulehdus joka oireilee näin.Huomenna saan tulokset.eilen ja tänään mulla on syönnin jälkeen maha tullut toooosi kipeeks,NIInku joka puolelta :/ Se on sellasta närästyksenomaista kipua keski ja ylävatsalla ja sitten ne menkkakivut alhaalla.Ja tuntuu että aina kun on saanu jotain suuhunsa niin pitäs mennä isolle hädälle mut silti ei tuu mitään tai jos tulee niin se on edelleen tiukassa :x Eli vatsataudista ei ole kyse.Tää on todella rasittavaa....Mä luulin että jo näistä oksuoloista päästiin niin ei :x

Nyt sohvalle niin kauan kun olo vielä sallii :x
-Laura ja MiniMatkustaja 10+4-
 
Ei tullukaa nettipimento :D Täällä oliki jo linjat auki :eek:

Eka yö takana omassa kodissa :heart: Ihana olo ku muutto on ohi ja kaikki meni hyvin ja vielä nopeesti! Ollaan tänää saatu kaikki tavarat ja muutki jo kohdallee, et nyt on ihana olla ja köllötellö nurkkia katsellen =)

Tänää on nyt illal vatsa pikkusen nippaillu tosta alhaalta sivusta... Osottaa varmaa mieltää :D On luonnollisest ollu nii pal puuhaa eikä pal oo ehtinyt alas istua. Mut nyt saa olla rauhas ku kaikki on kunnos =)

Nyt syömää uunileipiä :p :wave:

Liina ja Ilmari (isäntä sai päähänsä et se on ilmari nyt :whistle: ) 13+1
 
Moikka pitkästä aikaa!

Kirjoittelin tälle palstalle kauan aikaa sitten ja nyt kun paha olo alkaa ehkä vähän väistymään niin pystyn taas jatkamaan jutustelua. Ensiksikin pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille! Tähänkin pinoon huonoja uutisia on kertynyt ihan liikaa.

Mulla on ollut pahonvointia rv 5 alkaen, mutta kertaakaan en ole oksentanut. Sairaslomapäiviä on kertynyt kun joinain päivinä en ole päässyt sängystä ylös huonon olon takia. Nyt tosiaan alkaa tuntua, että ehkä tämä olo on jo vähän paranemaan päin.

Mulla on np-ultra ensi torstaina 20.3. eli sitten saa pääsiäiseks kuvia mukaan tuleville isovanhemmille näytettäviksi =) Jännittää tosi paljon, että onko siellä elämää. Vähän lohduttaa se, että sydänäänet näkyi ultrassa kun raskausviikkoja oli 6+1. Tuun sit kertoilee ultrakuulumisia.

-Miuku rv 10+5
 
Hirveästi halauksia kovia kokeneille :hug:

Naurukohtaus: on miullaki ollu niitä menkkakipuja, välillä kovempia ja välillä hennompia. Ja ne muut vatsakivut on miulla johtunu ihan suoraan kerääntyneestä ilmasta. Ne kivut on ollut välillä ihan tosi kovia. Mut kaikki on todistettavasti hyvin niin en huolestu niistä kivuista niin paljoa. Eikä vuotoa oo ollu. Kyllä kaikki on varmasti hyvin siullakin :hug:

Miun vatsa ei näy ollenkaan vielä, tuntuu kylläkin jo. Oon laihtunu pikkasen niin on toi pömppökin pienentynyt. Oottelen sitte sitä vauvamahaa myöhemmin...
 

Yhteistyössä