Voi miten paljon huonoja uutisia.
:hug: :hug: Kaikille.
Matonnalle: Mulla epäiltiin viikon heittoa (mikä varmistuu ensi viikolla, kun on toka ultra), mutta oon itsekin kuullut tapauksista, joissa onkin ollut vaan pari viikkoa aikaisemmassa. Mut missä vaiheessa sä oot tehnyt ekan haamun? ...antaako se periksi niin suurta heittoa? Ja millaisella testillä (mun ekassa testissä luki et aikaisintaa 8 päivää hedelmöittymisestä voi näkyä testissä..).
En tiedä, onko siitä haittaa, ettei tyhjennä heti, mut joillakinhan paljastuu tuulimuna vasta viikolla 12 (tai jopa yli), vaikka kehitys on päättynyt jo monta viikkoa aikaisemmin. ...päättelisin, että ei siitä muutamasta viikosta niin suurta haittaa ole... Ja no.... yleensä kroppa tyhjentää sitten kyllä itsensäkin, jos tarpeen on. Eli siis saattaa tulla itsekseenkin sen kahden viikon odotusaikana pois, jos ei eloa ole. ...mulla on ollu tämä tilanne päällä viimeisen viikon: koko ajan saanut "odottaa", että alkaako vuoto vai ei. Mutta itseäni lohduttaa tieto siitä, et nyt jos alkaa, siellä ei silloin ketään ollutkaan. ...eli siis se, että tilanne yksinkertaisesti ratkeaa eikä epäselvyyksiä ole...
Raskaushormoneja kropassa voi säilyä jopa kuukausia keskenmenon jälkeen. ...eli valitettavasti se testi ei kerro totuutta (varsinkaan, kun ne mittaa loppupelissä aika pienistä pitoisuuksista ja viikolla 6 ne pitoisuudet ylittyis jo reippaasti eli sulla niitä hormoneja on kuitenkin ollut ihan reippaasti kropassa).
Kannattaa kysyä siltä lääkäriltä vielä tosta odottamisesta. Jos ei haittaa ole, niin sittehän se on varma ainakin, jos odottaa... Jos vertaa siihen, että tyhjentää nyt ja lopun ikäänsä miettii, oliko vai ei.
P.s. Ja siksikään en usko, että muutaman viikon odottamisesta on haittaa, että odottelenhan tässä samaa itsekin.
...eli siis jos mullakin kehitys ois päättynyt viikolle 5, silti lääkärin suosituksesta odotan vielä ens viikkoon tokaan ultraan, jotta tilanne varmistetaan.