***LOKAMASSUT 2008 Huhtikuussa***

Huomenta :wave:
Alkoholista Mä itse en käytä raskausaikana ollenkaan mutta ei se minusta kuolemaksi ole jos kerran tai kaksi otat raskaana ollessas pullon olutta tai lasin viiniä vaikka ruoan kanssa.Mutta mä puhunkin nyt vaan yhdestä lasista enkä mistään läträämisestä.Mutta tää olikin vaan mun mielipide :saint:

zizilisko Mä ostin esikoiselle sellasen trikooliinan ja pelasti mun arjen kyllä täysin.Esikoinen kun oli vielä koliikkilapsi niin se oli todellinen apu ettei tavinnut aina kantaa.

Äitiyspakkaus Mun mielestä se tänvuotinen oli aika tavallinen,ei oikein herättänyt mitään tunteita,mutta aion silti ottaa sen kun kerta on mahdollista.

(.) Miehen kanssa oli lauantaina taas aikamoinen yhteenotto :'( Hän lähti sitten yöksi pois kun käskin suksia kuuseen.Eilen sitten puhutttiin tuntitolkulla ja nyt ollaan avattu ihan uusi sivu suhteessa että saadaan tää ainainen kinastelu kuriin.Toivon sydämmeni pohjasta että tämä on suunta parempaan :heart:
Ummetusta ei enää onneksi ole ollut,liekö syy noissa rautatableteissa vai siitä että syön paketillisen real-leipää päivässä :D
Pienokaisen liikkeitä tuntuu päivittäin mutta aika vaimeina vielä enkä ole niitä edes kummemin seuraillut.Kahden viikon päästä on sitten rakenneultra.
keskiviikkona mennään miehen siskolle grillaamaan ja istuskelemaan iltaa.Siellä on mun tytölle leikkikaveriks 3v poika.Sitten torstaina lähetään koko kööri Lintsille :D Mä en olekkaan siellä moneen vuoteen käynyt ja tietysti tytön eka kerta.Mä en kyllä pääsee oikein mihinkään laitteeseen ja se harmiittaa kun olen niin lapsenmielinen mutta eiköhän tuon pettymyksen kestä jos saan paljon hattaraa :LOL:

-Laura ja MiniMatkustaja 17+4-
 
Huomenta!

Olipa kaunis viikonloppu! Mekin käytiin eilen lapsimessuilla ja esikoinen oli aivan onnesta mykkyrällä kun näki titi-nallen :D Meidän arka jalka kävi moneen otteeseen halaamassa ja paijaamassa nalleja! Nyt ei olekaan muuta puhetta kotona kuin titi...

Mullakin oli esikoisen aikaan trikoinen kantoliina, mutta olen sen kerinnyt laittaa jo eteenpäin eli pitää uusi hommata. Se on kyllä arjen pelastus. Meillä on myös patapum-kantoreppu, mutta se käy sitten vasta myöhemmin.

Vauvan liikkeet tuntuu jo niin hyvin että mieskin voi niitä masun päältä tuntea :heart: Kova on tämä Papunen möyrimään...

Vapusta... Me ollaan ihan kotona ja grillaillaan ym. aamulla mennään tytön kanssa kerhon vappuriehaan. Perjantaina on miehellä vapaa niin aateltiin mennä lintsille tai korkeasaareen.

Parin tunnin päästä neuvolaan pitäis mennä. Esikoinen on pakko ottaa mukaan kun mies nukkuu yövuoron päälle. Saas nähä mitä siitä tulee...

Emppu & Papunen 17+2
 
Naurukohtaus - toivon mukaan saatte rauhottumaan tilanteen ettei tuliis ihan noin ilkeitä riitoja että toisen täytyyolla poissa.

Lapsimessuilla en käynnyt,mua ei kiinnostaa ns uutuudet mitenkään,kun kaupoissa kiertelen mitä ostelen sitten ;)

Tänään täytyy mun hoidella asioita kaupungilla ja kaupassa varmastikkin käyä,sitten täytyy hiukan imuroida kotona,tällästä pientä ja kivaa,silitystä ja pyykkäämistä.

Ihanaa päivää kaikille

Annu & touhustiina 13+1
=)
 
Juhuu! =)

Oon aivan täpinöissäni, kun hienot ilmat jatkuu edelleen. Vappuna varmaan säät on toisenlaiset, perinteitä kunnioittaen kylmä varmaan pitää ainakin olla..täytyis kattoo säätä.

Ihanaa vaan kolme päivä töitä tällä viikolla ja sit neljän päivän miniloma B)

Naurukohtaus itsekin oon menossa lintsille ja oikeesti meille ei paljon vaihtoehtoja jää.. Eikun vekkulaan ja hattaran syöntiin.. Terdellekään ei pääse kun limuja latkimaan ;)

Annu82
olen kyllä sun kanssa samaa mieltä.Suututtaa kuinka ihmiset lamin lyö asioita. Alkoholi ja raskaus do not mix ! Mietin tossa joku kerta ihan vitsinä, kun työkaveri pyysi joku kerta töitten jälkeen lasilliselle(en vielä siis ollut kertonut), että kauheeta jos pitäis juoda itsensä humalaan, jos ei ois pokkaa kertoa että odottaa..
Samaa mieltä olen myös tupakoinnista! Kyllä se vaan täytyy lopettaa. Jos on lopettanut, niin voi antaa anteeksi itselleen muutaman tupakan ja tarkoitan siis paria ja ääri olosuhteita. Siis jos totaalisesti menee hermot, niin sekään ei ole hyväksi. Mutta kaikki tollaiset paheet kuuluu lopettaa!!

huitshapeli tilanteesi onkin sitten vähän eri jos koko firma lopettaa, otan osaa murheeseen silti ! Kyllä löytyy sitten toinen kiva työpaikka, kun sen aika on!
:hug:

Jaahas ja töihin lähtö koitaa!

maisis & kupu rv16+3
 
Maisakaisa - Mä en ymmärrä kanssa tupakointia niin että polttaa aski tolkulla,musta jos pari vaikka päivässä polttaa niin ei haittaa mutta sellanen kunnon tupakoiminen,yöks,haitathan siitä tulee.
Kuulema oisivat luvanneet vapuksi kivaa ilmaa,saas kattoo sitten mutta näin olen ymmärtänyt.Pääasia ettei kuitenkaan lunta sada :D
 
Huomenta kaikille!

Tännehän oli taas juttua kertynyt parin päivän aikana...

Aivan ensiksi tervetuloa uusille! Lisäilin teidät tuonne etusivun listaan ja jos haluatte jotain tietoa lisätä niin ilmotelkaa =) .

Vappu suunnitelmia meillä ei kummosempia ole, varmaan vähän sukuloimassa käydään. Lisäksi ajattelin että vois olla kiva käydä kaupungilla päivällä jos vain hyvät ilmat on. Ainakin sitähän ne lupas, lämmintä ja aurinkoista, mutta saas nyt nähdä. Eivät kyllä monesti ole onnistuneet nappiin noissa useamman päivän säätiedotuksissa.

Huitshaipeli :hug: , harmi että sinulla kävi töiden kanssa noin. Ja toivottavasti löydät sitte äippäloman jälkeen vastaavaa työtä.

Annu: Olen samoilla linjoilla tuon viinan käytön kanssa. Kyllähän mie tiedän että esim etelä-euroopan maissa käytetään viiniä ruuan kanssa raskaanakin, eikä siitä ilm haittaa ole, mutta itse en kyllä sitä vois käyttää. En halua turhan takia mitenkään riskeerata pientä, ja kun sitä olutta ja viiniäkin saa alkoholittomana jos vaikka kovasti mieli tekee maun takia. Tupakanpolton kanssa samoilla linjoilla ja itse sen jätinki pois juuri ennen raskautta. Vaikeaa se oli ja vieläki tulee semmosia himohetkiä, mutta kun taas ajattelee tuota pientä tuolla masussa niin kyllä sen kestää!

Täällä alkoi lauantaina tuntumaan ihan selviä töytäsyjä tuon möyrinnän lisäksi. Touhusin koko päivän ja kun rauhoituin paikoilleen johan alko elämä masussa, ihan hätkähtelin ku tuntu niin jännältä ja uudelta!! Kova on kyllä Pippunen liikkumaan, mahtaakohan olla sitte masun ulkopuolellaki yhtä vilkas =) ...

Nanna + Pippunen rv 17+5
 
FPI
Heippis :flower:

alkoholista, samoilla linjoilla ollaan eli ei alkoholia raskauden aikana. Se, jos joku juo pullon olutta tms niin ei varmaan oo katastrofi, mutta läträäminen on ihan toinen juttu! Ja tupakka samoin!

Vapusta, mä lähden keskiviikkona Lontooseen pariksi päivää ja viikonlopuksi etelä-Englantiin yhen kaverin luokse, että siinäpä se hurahtaa ;)

Lapsimessuille en kerinnyt, vaikka mielessä kävi ja samalla ois ollu pet-expokin.

omaa napaa...mies kotiutui tosiaan viikonloppuna ja olipas kiva saada hänet kotiin! :heart: Olo on ollut ok, välillä vähän häpyluuta vihloo, mutta ei voi valittaa. Ens viikolla onkin taas neuvola ja sitä seuraavalla rakenneultra, näin se aika menee!!

mahallaan nukkumisesta, vähän aikaa pystyn makaamaan mahallani, mutta en oikein enää nukkumaan.

Erittäin aurinkoisen mukavaa maanantaita hyvät naiset!! ;)

FPI+pepe rv 18+0 (hui, miten aika menee B) )
 
Äkkiä tää aika menee,mäkin kiinnitin huomiota tuohon tammivauvat pinoon kanssa. =)
Kreppasin tuossa tyttöjen hiukset ja omani laitoin vähän sinnepäin,omiini en jaksanut hirveesti keskittyy,kunhan ihmismäiseltä näytän se riittäänee.

Nanna - Meillä nora oli sellanen potkija masussa ja on edelleenkin hyvin liikkuva tapaus ;)
 
Mukavaa alkavaa viikkoa täältä päin. =)

Viikonloppu menikin lapsia Helsinkiin kuskatessa ja muutenkin jäi netissä käynnit väliin. Oli juttua kuitenkin tullu ilman munkin panosta :D

Tervetuloa Duudlari, mamma22 ja flipi :flower:

Sitten kommentteja...
Ite en käyny lapsimessuilla, mut lapset pääs mummin kanssa. Olivat hirmu innoissaan. Nuorempi oli menny jopa kuvaan Röllipeikon kanssa :) Molemmilla oli hauskat kasvomaalaukset kun eilen niitä kotiin haettiin, poika oli tiikeri ja tyttö kissa. :)

Mahallaan en ole koskaan nukkunu eli ei ole ongelma. Kylkiasento on mulla ollu aina nukkumisasentona joka sopii nytkin paremmin ku hyvin.

Alkoholista sen verran, et en mäkään ymmärää viinalla läträämistä raskausaikana, eikä tulis mieleenkään maha pystyssä pitää edes pulloo kädessä.
Pitää kuitenkin tunnustaa, et kun käytiin miehen kanssa ravintolassa syömässä lauantaina, niin otin 12cl valkkaria. Siitä jäi kyllä osa juomatta, mut ruuan kans se maistu hyvältä. Muuten en kyllä ottais, toi ruokailu oli poikkeus ja tais olla ainoo kerta tässä raskaudessa. :ashamed:

Vappuna ollaan kotosalla eikä ole sen kummempaa ohjelmaa. Perjantaina tulee vieraita ja viikonloppuna mennään mun vanhemmille. :)

Lasketun ajan muuttamisesta... Mulla muutettiin kun heittoa oli 6 päivää, mielestäni muutamasta päivästä sitä ei täällä muuteta.

Jes, keskiviikkona on neuvola, vihdoin viimein. Edellisestä käynnistä on reilu 4 viikkoo ja tuntuu pitkältä ajalta, toisaalta onhan toi aika kuitenkin kulunu. =)
Mä tein havainnon viikonloppuna... Makasin selällään ja huomasin pienen kummun alavatsalla. :D Aikasemmin vatsan on saanu vedettyä sisään kokonaan, mut nyt se kumpu ei hävinny. Kasvua siis tapahtuu. Pystyasennossa sitä ei tietenkään huomaa ton oman vararenkaan alta. :LOL:

jasmara ja masuasukki 16+3
 
Hyvää vappuviikkoa kaikille!

Ostin perjantaina ensimmäiset vauvatavarat. Tytön jälkeen ei ole kuin vaatteita tallella... Löysin kirpputorilta melko uudet itkuhälyttimet ja tyttömme oli tehnyt kauppoja kaverinsa äidin kanssa, joten sieltä hain turvaistuimen ja imetystyynyn =) Tehokas 7 vuotias!

Lauantaina pidettiin miehen kanssa vapaailta ja käytiin yhden bändin keikalla. Vaateongelma iski lähtiessä. Mitkään housut mahtunut kiinni. No keinot keksin ja vaatetta löytyi päälle.

Maha pullahti oikein kunnolla viime viikolla esille ja olen tuntenut ihme kuplintaa mahassa. Vatsavaivojahan minulla on tuon laktoosivamman vuoksi mutta nämä muljahdukset ovat aivan erinlaisia. Tähän sitten totesi suvun terkkari: "Ei voi olla liikkeitä. Niitä voi tuntea korkeintaan 20 viikolla." Hänellä on kaksi lasta mutta kun kirjoissa noin lukee niin se on sitten niin :/ Arghhh
Kun luin teidän kirjoituksia miten monella on jo ennen 20 vkoa kunnon menot mahassa niin kihisin suorastaan hänen kommentistaan. Olen tuntenut aiemmissakin raskauksissa liikkeet näillä viikoilla ja ensimmäistä odottaessa ei ollut edes tätä laktoosi ongelmaa. Tässä raskaudessa olen välittämättä hänen kommenteistaan koska en ole saanut niistä kuin mielipahan. Imetysaikana sitten niitä kommenteja riittääkin. En voi ymmärtää tuota ajattelu tapaa että kaikki on samanlaisia ja kaikki menee niin kuin oppikirjoissa lukee! Olenkin aina tehnyt asioita joidenkin kauhuksi toisin kuin standardi sanoo.. :kieh:

Lasketusta ajasta, ultrassa (12+4) pää-perämitta oli 73 mm joka vastasi viikkoja 13+4 mutta pään lakimitta vastasi meneillään olevia viikkoja joten aikaa ei muutettu. Itsestä tuo pää-perämitta oli yllättävän pitkä...

Mahallaan nukkuminen ei enään onnistu kovin hyvin ja istuminen etukumarassa tekee pahaa. Pahoinvointi on loppunut lähes kokonaan jos vain muistan syödä tarpeeksi usein. Viime viikolla olin vaihteeksi tosi väsynyt. Saa nähdä mikä on HB seur. neuvola käynnillä. Päänsärky on myös vaivannut viikon ajan. Lievästi migreeni tyyppinen. Sitä ei ole ollutkaan pitkään aikaan.

Työt kutsuu :wave:

Rv 14+2
 
Moi

viikonloppu hurahti niin etten nykyään muuten edes erota et onko viikonloppu vai arki :/ ...tänään on ma ,siitä tiedän kun vein pojat kerhoon =)

Alkoholista ,itse en juo oikeastaan kun joskus todella harvoin lasillisen siideria ,niin nyt raskausaikana ei tule otettua sitäkään, ei mun mielestä lasillinen viiniä tms joskus ruuan kanssa ole paha juttu..

nyt tuli kaveri käymään joten moi
 
Pikasesti neuvola kuulumisia! Kaikki hienosti pissa puhdas, rr hyvä ja Papusen sydän paukutti 150 kertaa minuutissa :heart: . Esikoinen käyttäytyi oikein hienosti ja penkoi terkkarin laatikoita sillä aikaa kun kuunneltiin sydän ääniä :LOL:

Seuraavaan käyntiin taas neljä viikkoa, mutta onneksi rakenneultraan on enää reilu kaksi viikkoa.

:wave:

Emppu & Papunen 17+2
 
Heippa!

Katsotaan muistaako mun dementoitunut pää enää yhtään mitään puheenaiheita. :wave: Onko muillakin ollut muuten samaa ongelmaa. Tää vaikeuttaa jo ihan arkipuuhiakin... Alkoholista oli puhetta. Mä en käytä raskausaikana ollenkaan, mun mielestä se on helpointa niin. Viinistä en tykkää muutenkaan, joten se ei aiheuta ongelmia. Normaalisti juon siiderin silloin tällöin, ehkä pari kuukaudessa. Esikoista odottaessa mulla ei tehnyt edes yhtään mieli, johtuen varmaan siitä järkyttävästä pahoinvoinnista. Nyt tuntuu, että tekee mieli kaikkea kiellettyä, oisko psykologista. :LOL: Olen siis juonut pahimpaan siiderin tuskaan alkoholitonta siideriä. Muitakin kiellettyjä mielihaluja löytyy, kuten silli, kylmäsavulohi, skumppa, energiajuomat (ne maistuukin tosi pahalta, tiedän) jne.

Oltiin viikonloppuna mun entisten työkavereiden kanssa yhden kaverin läksiäisissä. Lopetti siis firmassa, jossa olin ennen töissä. Syötiin hyvin ja muut joivatkin. Toimin kuskina siihen asti, että heitin heidät sitten jatkoille baariin. Itse en jaksanut mennä. Muutenkin tää on niin pieni paikka, että joku ois kuitenkin katsonut vinoon, kun kaikki kaverit ja tutut alkaa odotuksesta tietämään. Join aivan taivaallisen hyvää drinksua läpi illan, koostumus oli tämä: pari vihreää omenaa, viinirypäleitä, vadelmia (kotimaisia, omasta pakkasesta), ne sauvasekoittimella mössöksi ja alkoholitonta kuoharia. Ajattelin juoda tätä vappunakin, nam. :p Kesällä vois korvata kuoharin kivennäisvedellä.

En nyt muista, ollaanko keskusteltu tuosta odotusajan liikunnasta. Mitenkäs muilla, tuleeko liikuttua? Enemmän kuin ennen vai vähemmän kuin ennen? Mä liikun suunnilleen samoin kuin ennenkin raskautta. Toi meidän koiranrontti pitää kyllä huolen siitä, että vähintään kerran päivässä on käytävä kunnon lenkki (miehen työvuorojen mukaan jakautuu sitten se kuinka monta lenkitystä lankeaa mun kontolle). Lisäksi tämä mun taaperoikäinen tyttöni aiheuttaa paljon ns. arkiliikuntaa. Lisäksi oon yrittänyt käydä uimassa ja punttiksella. Siinä oli tosin tuossa alkuraskaudessa vähän taukoa, kun väsytti niin pirusti. En nähnyt mitään järkeä siinä, että oisin minnekään raahautunut, kun uni yllätti muutenkin pitkin päivää. Nyt olen siis viime viikkoina petrannut siinäkin.

Vappusuunnitelmistakin taisi olla puhetta. Mies on töissä, me mennään tytön kanssa mun raskaana olevan kaverin luokse grillaamaan ja oleskelemaan. Rauhallista siis. Vappupäivänä käydään varmaan vähän kaupungilla kävelemässä ja ehkä jollain terassilla kahvilla ja välipalalla.

Meillä oli täällä eilen lastentarvikekirppari. Pakkohan siellä oli käydä ja jotain löytyikin, myös uudelle tulokkaalle. Paras löytö oli kuitenkin uuden veroinen itkuhälytin, joka maksoi kokonaista 5 euroa! Ollaan aikaisemmin asuttu kerrostalossa, joten sille ei ole ollut käyttöä, mutta nyt on.

Hauskaa päivää kaikille! Ja hauskaa vappua, jos en sitä ennen kirjoittele! :flower:
MiHLa ja Mökö, rv 14+6
 
Herra ie. Onko sillikin kielletty ruoka aine raskauden aikana. Minä olen sitä kyllä huoletta syönyt, kun ajattelen että se suolaliemi missä ne yleensä lilluu, osaltaan tappaa bakteereja tj. Kauhia. Toivottavasti ei vaaville tuu mitään häiriöitä äidin silli-herkutteluista. Ja kesäkin tulossa. Uudet perunat ja silli. Nam.

Alkoholista. Itse olen ottanut nollatoleranssilinjan. En aikaisemminkaan kovin useasti juonut alkoholia, mitä nyt sauna lonkeroa ja joskus illan vietossa. Toisinaan tekisi saunan jälkeen mieli lonkeroa ottaa, mutta jo hajukin etoo niin ei tuu otettua sitten. :p

Minä täällä olen kauheasti turvakaukaloja ja vaunuja vertaillut. Mitään super kalliitta kun emme meinaa ostaa niin pitää enemmän käyttää aikaa vertailuun, katsomalla ominaisuuksia halvemmista vaihtoehdoista. Illalla ennen nukahtamista minulle iski paniikki siitä mitä ihmettä puetaan vaaville päälle kun lähdetään laitokselta pois. LA:n ajankohta kun on sellainen ettei itekkään tiä, pitäisikö toppatakkia vai t-paita pihalla. :D Kaikenlaista sitä pitääkin miettiä. :p

Maha on ollut tänään ihan omituinen. Välillä nipistelee ja sitten tulee tuonne sivuun sellaisia jomotuksia, hyvin pieniä/kivuttomia "menkkakipuja". Ajattelin heti että ei kai ala supistaa mutta menevät äkkiä ohi. Pelottavia. Ja viikko pitää vielä odottaa että pääsee neuvolaan...

Laitoin tuoreen masukuvan profiiliin. Kai se nyt edes vähän näyttää vauva mahalta, vaikka omaakin varastoa siinä vielä on. :p

Vappusuunnitelmia ei löydy. Kai sitä vain grillaillaan kotona ja katselen kun mies kaveriensa kanssa rellestää. :D

kirppu viikolla 17 (16+0)
 
Heipä hei! Enpä oo muutamaan päivään päässyt kirjoittamaan, kun onnistuin rikkomaan näppiksen kaatamalla siihen purkillisen vanukasta.... aargh, mies oli tosi iloinen. Sählääminen on näköjään mun erikoisalaani. Ei sitten edes yritetty korjata, kun uuden näppiksen sai 13 eurolla.


Alkoholista sen verran, että itse en uskalla käyttää yhtään, vaikka ei yhestä lasillisesta lienee haittaa. Toisaalta limu tai vesi on muutenkin parempaa. Kerran teki mieli mansikka- lime siideriä, niin ostin kaupasta mansikkalimua, sitruunamehua ja spriteä ja tein omaa drinksua. Oli muuten hyvää:) Vappuna aattelin myös, jotain alkoholittomia raikkaita drinksuja kehitellä. Vapusta ei tiedä vielä mihin eksyy, piti mennä yksille kavereille grillaamaan. Sain tänään tietää, että on myös perjantai vuosilomaa, joten saattaa olla että lähetään ajelee miehen kotipaikkakunnalle Etelä-Pohjanmaalle.

Mä kanssa ihmettelin viikonloppuna, kun ei enää housut mahtunu. Täytyy kai tehdä asialle jotain ja lähteä ostoksille.

Lapsimessuille oli tarkoitus mennä, mutta ei sitten menty kun oli niin paljon tekemistä.

Irene & pikku veijarit 15+2
 
Painosta kysyttiin - Katsoin että nyt 1kg on tullut lisää kaikkiaan.

Mä olen kiinnostuksella huomannut että monella on nämä alkoholittomat drinksut mieleen,mulle ei ole yhtään ees ne,yököttää ajatuskin että sekoitetaan vaikka eri limuja,jäki,yleensäkkään en alkoholin mausta niin pidä.Joskus silloin kun meni kovaa niin silloin kyllä meni mutta varmaankin olen ollut juomatta 4 vuotta jos en väärin muista.

Annu & touhustiina 13+1
 
Painosta kyseltiin niin minulla 1kg vähemmän kuin enne raskautta, mutta kai se tästä lähtee nousuun pikkuhiljaa

Tänään tipahti postiluukusta hääkutsu joten jos jollain on tietoa mistä löytyy kohtuuhintaista päälle pantavaa niin vinkkejä otetaan vastaan. Jollain nettisivulla kävin pyörähtämässä niin yksi äitiys juhla toppi maksoi jo 88? :eek: En sitten edes tohtinut katso minkä hintaisia mekot olisivat olleet. Voisihan noita ehkä löytää normaalistakin mallistosta ihmetyttää vaan että mikä noissa äitiysvaatteissa maksaa noin hirveesti

Sillistä joku kyseli niin ei se minun käsityksen mukaan kiellettyä ole ja itse ainakin olen syönyt

pumppernikkeli ja niilo 17+5
 
FPI
pumpernikkeli, mulla ihan sama mietinnössä eli serkun häät on elokuun lopulla ja mietityttää, että mitä mahdan sitten laittaa päälleni, kun ei viittis kauheesti laittaa rahaa asuun kumminkaan... :whistle:

Täytyypä aamulla kurkata tuo paino... :eek:

Öitä! :heart:
 
Hei pitkästä aikaa!
Koskahan oon viimeks kirjotellu, en edes muista, on tää huhtikuu ollut niin kiireinen. Ja siitäkös oon saanu nyös kotona kuulla.. :ashamed:

Vointi on mitä parhain, joku oli töissä arvannut olotilani pelkästään siksi, että näytän kuulemma niin onnelliselta. Hyvä niin :)

Nukkumisesta oli jotain puhetta tuossa edellä. Mä en oikeastaan pysty nukkumaan kun kyljelläni, mahallaan ei oo kiva enää olla ja selällään tulee häjy olo.

Vappua vietämme ihan kotosalla ja torilla kai täytyy käydä. Mutta mikä ihanaa, on se, että on pitkä viikonloppu kun perjantaina on vapaata.

Kesälomaan(lomautukseen) on enää kuukausi, ja elokuulla vasta takaisin töihin kuukaudeksi. Toivon ainakin, että kesän jälkeen jaksan sen kuukauden käydä tekemässä töitä.

Pikkuisen asukin liikkeitä odotan kovasti, viikkoja nyt 16+2.

Loppuun vielä ihanan esikoiseni mieltä ylentävä!! kommentti:
Viime viikolla värjäsin hiuksia, niin hän(4,5v) kysyi: Äiti, laitatko sä tuota väriä siksi, että vauvakin näkee, että sä oot kaunis!

Mukavaa vappuviikkoa meille kaikille kauniille äityköille!
 
Meilläkin on elokuun alussa tiedossa häät ja nyt jo kauhistuttaa ajatus... Kuuma ja kirkko ja maha jne... Vinkkinä, että monet mekot ovat niin joustavia, että menevät hyvin masun yli. Ja melkein kauniimman mekon löytää ns. tavallisena kuin äitiysmekkona... Ne on monesti kamalia telttoja.... Ei vaan auta ostaa mekkoa kovin aikaisin jotta mahtuu vielä päälle..

Painosta oli puhetta... Tänään juuri neuvolassa vaaka näytti +6,5 kg lähtöpainosta :eek: On tullu vähän syötyä... esikoisesta tuli aikanaan +17 kg jotka lähti kyllä tosi helpolla.

Nyt nukkumaan! Öitä!
 

Yhteistyössä