***LOKAMASSUT 2008 Huhtikuussa***

Naurukohtaus - Toivon sydämestäni että on väärä hälyytys. :hug:

Mulla vuorostaan huono aamu takana,no jos se tästä helpottaa päivän mittaan,päätä särkee hurjasti kyllä.
Ihanan aurinkoinen ilma taas,jos saisi oloonsa ihmismäiseksi niin meen ottamaan vähän happea ulkoolle.

Viettäkäähän mukava päivä.

Annu ja Masu-asukki 10+5
 
Moni mietti noita äitiysvaatteita..
Kesä on juhlien aikaa ja meilläkin olis tiedossa ainakin kahdet häät. Toiset on hyvän ystänäni häät ja olen kaasona. Onko jollain tietoa mistä löytyis juhlavaatteita, eikä mitään ihan utopisen hintaisia? Vaatteita en voi ostaa kuin vasta sitten lähempänä, mutta olis hyvä tietää mistä niitä mahdollisesti löytää sitten kun niitä tarvii.
 
Naurukohtaus :hug: , toivotaan että on tosiaan väärä hälytys! Mulla on nt-ultra kahden tunnin kuluttua - ei ole yhtään perhosia vastassa :/ ... Tulen sitten kertomaan, mitä sanoivat. Olis paljon mukavampi fiilis, jos tietäis että mies on tulossa mukaan. Mut hän pitää siinä ruokatunnin ja menee esikoisen kanssa syömään lounasta. Kun ei kuulma saa lapsia ottaa sinne mukaan.

Onko teillä kaikilla ultraajana ollut lääkäri? Nimittäin esikoisesta Tammisaaressa ultrasi kätilö ja käsittääkseni Jorvissakin on usein niin.

Kukkis ja pikku-Piko 11+5
 
kukkis2Miut on joka kerta ultrannut kätilö, ja siis EKKS:ssa käyn äippäpolilla. Miusta ainakin tuntuu, että useinmiten ultraa kätilö, ja jos tarvetta niin sit hakee lääkärin.

Tsemppiä ultraan :)

AngelEyes ja masukki 12+1
 
kukkis2: Minut ultrasi kätilö ja ilmeisesti täällä myös rakenneultrat tekee kätilö jos ei ole mitään erikoisempaa tiedossa. Onnea matkaan!

Tuossa juuri laskin että vielä pari viikkoa neuvolakäyntiin ja 7 viikkoa rakenneultraan! Voi kunpa tämä aika kuluis nopeesti ja pääsis taas pientä katselemaan. Ja kyllähän se kuluuki todennäkösesti, ainaki tähän asti on menny.

 
Kukkis2 - Meillä sama juttu ettei lapset saa tulla siihen ultraan olleskaan.
Mulla kätilö on ultrannut ja sitten mulla on lääkäri sen jälkeen,koska sairastan neurologista sairautta.

Mulla on ultra 10.4 enkä kyllä millää jaksaisi oottaa,olen malttamaton muutenkin :D

Annu ja Masu-asukki 10+5
 
Heissan!
Minä tohelo eilen taas kirjoittelin tuonne meidän vanhaan pinoon ja vasta tänään tajusin että on varmaan muutettu :)

Päivittäin olen käynyt teidän juttuja lukemassa, mutta ei vaan ole tullut kirjoitettua :)
Mie sain kans ajan siihen ekaan ultraan, se on 14.4, ei millään malttais odottaa.

Oireet mulla on melkein jo hävinnyt. Aamuisin on enää todella harvoin huonoa oloa, joskus iltaisin saattaa vähä oksettaa.
Vauvamahaa ei vielä erotu, mulla kun jo ennestään on tällainen "kiva" pömppis, niin menee varmaan aikaa ennen ku se vaavimaha alkaa näkyä

Mä oon jonkin verran ostellut vaatteita vauvalle, lähinnä kirpputoreilta ym. Tekis mieli kyllä jo ostaa vaikka sun mitä, mut ei ihan vielä kehtaa :) :ashamed:

Aamu oltiin miehen kanssa kaupungilla ja kyllähän tuota rahaa sai taas menemään, kun innostuin kenkäostoksia tekemään :ashamed:

Mutta nyt ruoan laittoon!

memmy ja vaavi 10+2
 
Aivan ihana aurinkoinen ja lämmin kevätpäivä B)
Kävin jo neuletakin kaivamasta kaapista, kun ei tuohon säähän voi talvitakilla ulos lähteä.
On niin ihana lukea teidän ultrakuulumisia :) Onneksi on 7. päivä neuvola, jos vaikka nyt viimein pääsis kuuntelemaan niitä sydänääniä. Aika on mennyt ihan älyttömän nopeasti.

Itse olen vielä yrittänyt pärjäillä näillä hameilla ja verkkareilla mitä kaapista löytyy. Stockan outlet myymälästä löysin jotkut mammacaprifarkut viidellä eurolla. Pakkohan ne oli ostaa, kun niin halvalla sai 50 ?:n housut :D Uusi pitkä salsahame olis jostain löydettävä, kun tää tämänhetkinen on jo parhaat päivänsä nähnyt. Löytyyköhän niitä enää mistään, kun ovat jo vähän out. Pakko yrittää jostain metsästää, kun joudun usein hametta pitämään ja nämä on niin mukavia päällä.
Vauvalle on kyllä sitten tarttunut mukaan vähän enemmänkin vaatetta :whistle: Viimeksi äsken hulluilta päiviltä. Kovin vähän vaan tuntuu olevan valikoimaa, joka sopis sekä tytölle että pojalle. No eihän tässä kauaa mene kun sekin sitten selviää, että kumpi sieltä on tulossa.

Viimeyönä näin hirveää painajaista tuosta ensi viikon neuvola käynnistä. Tai lähinnä punnitusvaiheesta. Vaaka näytti että 7 kg olisi tullut painoa lisää edellisestä käynnistä. No onneksi ei ihan pidä paikkaansa, mutta pakko kai se on yrittää vähän tarkkailla syömisiä, kun tulee jo uniinkin nuo liikakilot. Nälkä vaan on koko ajan kova.

Uniongelmat mulla jatkuu edelleen. Hermo meinaa välillä aamuyöllä mennä, kun ei saa unta sitten millään :headwall: Onko muilla samaa vaivaa ja mitään poppaskonsteja? Kyllähän se uni sitten ajallaan tulee, mutta tosi inhottavaa tunnin tai pari pyöriä sängyssä, kun vielä väsyttääkin tosi paljon :/

rv 14+0
 
FPI
Heippa :wave:

Naurukohtaus, todella toivon, että olisi väärä hälytys, tsemppiä! :flower:

Ultraamisesta, Jorvissa minut ultrasi kätilö ja oli oikein mukava ja ammattitaitoinen!

Tänään oli neuvola, pissanäyte ok, verenpaine myös hyvä 111/78, sydänäämet kuunneltiin ja hyvin kuuluivat :D Semmoista kavionkapsettahan se oli! Seuraava neuvola vasta 8.5 ja rakenneultra 15.5, että niitä sitten odotellessa!

FPI+pikku-pepe rv 14+2 :heart:
 
FPI
zizilisko, on sama univika eli aamuyöllä tulee pyörittyä ja kaikkia kamalia ajatuksia silloin pyörii päässä, en tosiaan oo oikein keinoja keksinyt...oisko kellään neuvoja?

Ai niin, painoa oli tullu 6 viikossa 600 g eli 100g/viikko niin ei paha! :whistle:
 
zizilisko - Sama juttu mulla että kun herään yöllä vessaan niin en saa unta enää hetkeen sen jälkee,se tekee ihan kiukkuseksi.Mulla ei mitää konsteja siihen ole,kunhan miekin pyörin sängyssä just niin kauan että uni taas tulisi.

FPI - No ei paljoa ole painoa tullut :)
Kiva kun sydänääniäkin sai kuunnella,on se varmasti aina yhtä mukavaa :)
 
FPI
Heips :wave:

Piti ihan sellaista laittaa, että sain just kuulla, että kummitytölläni puhkesi tänään vesirokko ja minä tietysti olin eilen heille leikkimässä kummityttöni kanssa. Minulla on ollut vesirokko 10-vuotiaana, mutta nyt mietin, että voiko se tulla toistamiseen. Yleensä siihen kehittyy immuniteetti, mutta jossain tapauksissa rokko voi uusia ja raskaana ollessahan se on vaarallinen sikiölle...huh kun huolestuttaa!

FPI+pikku-pepe rv 14+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja FPI:
Heips :wave:

Piti ihan sellaista laittaa, että sain just kuulla, että kummitytölläni puhkesi tänään vesirokko ja minä tietysti olin eilen heille leikkimässä kummityttöni kanssa. Minulla on ollut vesirokko 10-vuotiaana, mutta nyt mietin, että voiko se tulla toistamiseen. Yleensä siihen kehittyy immuniteetti, mutta jossain tapauksissa rokko voi uusia ja raskaana ollessahan se on vaarallinen sikiölle...huh kun huolestuttaa!

FPI+pikku-pepe rv 14+2

Mä olen ymmärtänyt että jos kerran on sen sairastanut niin sen ei pitäs tulla toistakertaa,ainakin mun tytöt sairasti kummatkin sen peräkanaa niin en saannut sitä ja itse olen sairastanut sen penskana,mutta soitahan vielä vaikka neuvolaan ja kysy sieltäkin varmistus,mutta tosiaan noin olisin ymmärtänyt.


 
Aurinkoista keskiviikkoa kaikille. Kyllä oli ulkona jo lämmin B)

ULTRAKUULUMISIA: Tänään olin siis nt-ultrassa. Siellä se pikkunen ensin huitoi käsiään ja muljahteli ympäriinsä ennen ku maltto rauhottua paikoilleen, et saatiin mitattua. Sydän sykki mukavasti ja pikkuset jalkaterätkin näkyi kunnolla =) Istumapituus oli 61mm ja korvasta korvaan 23mm, niskaturvotus 1,4. Laskettu aika muuttui sit pysyvästi 6 päivää myöhemmäks eli NANNA viittitkö korjata mun la:ks 10.10. Kiitos! :)
Oli mukava lääkäri, näytti monitorista vauvelia ja kertoi samalla kaikenlaista. Oli se ihana nähdä, et masussa on kaikki hyvin :heart:
Rakenneultrankin sanoi heti mun saavan ja aika varattiin 23.5 silloin tasan 20rv täynnä...

Naurukohtaus: toivottavasti on väärä hälytys. Onkohan lääkäri kattonu väärin sen turvotuksen, kun mun mielestä normaalin raja on 3?? Vai onko riski vaan kohonnu sun tuloksella?? Joka tapauksessa voimia jaksaa ja :hug:

kukkis2: täällä Tampereella kaikki käy keskusäitiyneuvolassa ultrissa ja tekijät on aina lääkäreitä. :)

FPI: mukavia neuvolakuulumisia =)

Uniongelmista: itse en onneks niistä kärsi. Kun yöllä herään vessaan, niin takas mennessä ei tarvi kauaa ootella kun uni tulee uudestaan. Voisko nukahtamiseen vaikuttaa se miten rento on?? Jos pohtii ja pähkäilee kauheesti asioita nukkumaan mennessä, niin kyllä se unen saanti varmaan vaikeutuu. No, empä tiedä mikä auttais, muuta kun mielen tyhjennys ;)

jasmara ja masuasukki 12+5 (nyt virallisesti siis)
 
hui,soitin yksityiselle ja kysyin noita hintoja paljon ultraan,ihan kiinnostuksella yleensäkkin ja oishan se kiva päästä kurkkaan masuun,mutta kuitenkin niin 70-100e ja kuulema ihan tutkitaan vaan peruslaitteella että lyökö sydän ja se siinä.Toimen pide ei ole pitkä,ja ymmärsin ettei kuvia saa tms.

Jasmara - Kiva juttu että kaikki ultrassa hyvin :)
 
kukkis :hug: . Toivottavasti teilläki on kuitenki kaikki hyvin. Voiko ne muka jo niin tarkasti sitte nähdä np-ulrassa?? Minulle kätilö sanoi vain, että näkyy virtsarakko ja vatsalaukku, mutta näitä katellaan sitte rakenneultrassa vasta. Ihan varmasti varaisin minäki kyllä sinun tilanteessa ajan omalle gynelle. Hän varmaan osaa selittää tarkemmin jos jotain poikkeavuutta on.

Nanna +Pippunen rv14+0
 
Hei pitkästä aikaa!

Ihan ekaksi: Naurukohtaukselle toiveikasta mieltä ja voimia! Samoin Kukkis2 sulle! Ja Huitshapeli, toivottavasti sulla ja pienellä on kaikki hyvin. :hug:

Täällä on mieli viime päivinä ollut vähän alavireinen... :ashamed: Alan olla todella väsynyt tähän melkein ainaiselta tuntuvaan pahoinvointiin. Viime viikolla tuntui jo vähän helpottavan, mutta nyt se on tullut taas takaisin entistä pahempana. Varsinkin illat ovat tosi piiiiiiiiitkiä ja kuvottavia - mikään ei oikein pysy sisällä, vaan tulee ulos. Yötkin ovat hyvin katkonaisia ja aamulla herään väsyneenä, mikä tuntuu vain pahentavan oloa.

Lisäksi mulla on kiusallisena vaivana hurjasti ilmavaivoja.... Kärsittekö te muut sellaisista ja ootteko keksineet mitään apukeinoja tilanteen helpottamiseksi?

Voi miten kovasti toivon tämän vaiheen olevan pian ohitse!!! Olen onnellinen raskaudesta, mutta tämä pahaolo tuntuu vievän niin voimat. Tuntuu etten saa oikein mitään aikaan. :ashamed:

Anteeksi, että näin vuodattelen. Nyt on vaan pakko vähän purkaa näitä fiiliksiä... Mutta eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu. Voimia kaikille muillekin pahasta olosta kärsiville!

Annimaria ja Kunto 10+5
 
Hei! Laitan tähän sen, mitä eilen vanhingossa laitoin tuonne maaliskuun sivulle..

Moi pitkästä aikaa!

Tämä aika tuntuu oudolta siksi, kun missään ei tunnu koko raskaus. Ne vähäisetkin oireet ovat kadonneet, mitä on ollut. Ja minulla tuota mahaa on ennestäänkin, ei vauvamasusta oo vielä näköhavaintoja, itse hieman tunnen sellaista "täydenolontunnetta", eikä tiukimpia farkkuja tee mieli laittaa enää jalkaan :)

Oletteko tehneet vauvahankintoja? Minä oon jotain herätevaateostoksia tehnyt. Ne on niin ihanan suloisia ja pieniä. Toki tällä hetkellä on tosi vähän sukupuolineutraaleja kuoseja.
Telakallinen kaukalo taitaa olla ainut ehdoton tarvikeostos, muut löytyy ennestään ja suvusta kierrosta.

maisakaisa, taitaa miellä olla hyvät synttärit tiedossa! Mulla nimittäin 11.10. l.a. ja se on myös minun synttärini.

Hyviä vointeja kaikille, ei tässä kauaa mene, kun joku tuntee ekat perhosen lennot! :heart:
 
Mä tein kotidopplerilla löydön - kuului hetken aikaa syvemmältä ( kuului että on syvemmällä mutta tosiaan oli sitä pienen sydämen lyömistä) vaavin sydänäänet,ja olen 100 varma että oli vauvan sydänäänet,kyllä ne erottaakin nopeudestaan hyvin,mieskin ehti tovin kuunteleen,mutta sitten katosi kuuluvuus taas vuorostaan ja vielä piti omiin sydänääniin verrata että uskalsin uskoa,ja mieheltäkin vielä kysyin,kyllä siinä onnen kyynel tuli,voi että,oisi halunut kauemmin kuunnella mutta kiva että saatin miehen kanssa edes pieni näyte,nyt ootelen vaan että riskiviikot vähenee ja että pääsen ultraan ja pidellen peukkuja että mussukka pysyy matkassa... :heart:

Annu & mussukka 10+5 :heart:
 
Annu: Onnea sydän äänien löytymisestä! On se huisi tunne kun saa sen jumputuksen kuulumaan =) . Itekki aluksi kuuntelin monesti toinen käsi kiinni doplerissa ja toinen kaulavaltimolla ,että erotti varmasti omista lyönneistä, vaikka kyllähän se ero on selvä :D .

Nanna + Pippunen rv 14+1
 
Nanna - Kiitos,Oli se tunne jotain uskomatonta,kyllä sen sydänlyönti eron tosiaan erottaa mutta niin kuin itsekkin sanoit että toinen käsi dopplerilla ja toinen käsi kaulavaltimolla niin se on kyllä mullakin,olihan se ihan pakko varmistaa siltikin.Näin painajaisia viimeyönä että raskaus meni kesken,mutta toivon nyt vaan että se oli näitä alitajunnan omia tyhmiä juttuja mitä uniin tulee.Ois niin kiva löytää ne uudestaan... ehkä jos illalla sitten kun taas on rauhallista jos sitten...

Mulla ei ollut tänäaamuna yhtää pahaolo kun heräsin,lie oiskos vuorostaan tulossa parempi pv kun eilen oli huono pv olon suhteen,no katsotaan.

Annu & mussukka 10+6
 
FPI
kukkis2, toivottavasti ei ole mitään huolenaihetta! mulla ei ainakaan noin tarkkaan katottu nt-ultrassa vaan sanottiin just, että sitten rakenneultrassa tarkemmin! Toivotaan, että kaikki ok! Moni ystäväni on muuten suositellut 4D-ultraa Felicitaksessa ja lääkäriä Tapio Kurki, ajattelin, että vois sinne sitten mennä, kun ajankohtaista!

Tänään taas hammaslääkäri...olin siis viikko sitten tarkastuksessa ja ei reikiä, mutta kun mulla on yksi maitohammas niin hampilekuri haluaa nyt sille sitten jotain tehdä...huh.

Vauvahankintoja en oo muuta tehnyt kun 2 pientä bodyä ja sukat, tosin äitini neuloi jo potkupuvun, tossut, myssyn ja peiton...ei innokasta ollenkaan... :whistle:

Annu ja nanna, on se vauvan syke tosiaan ihan tosi erikuuloinen kun oma (eilen siis kun neuvolassa kuunneltiin), tosi nopea oliko se 120-130 lyöntiä minuutissa! Kun vaan sais sen oman dopplerin, mutta ei....

Eilen kerroin töissä, että olen raskaana ja ihan ok vastaanotto asialle tuli, onneksi!

Aurinkoista päivää kaikille!

FPI+pikku-pepe rv 14+3

ps. eilen, kun hermoilin siitä vesirokon uusiutumismahdollisuudesta niin sekä neuvolantäti, että työterveyslääkäri kertoivat, että jos vesirokon on kunnolla (selviä vesikelloja yms) sairastanut niin uusiutumisvaaraa ei pitäisi olla! ;)
 

Yhteistyössä