***LOKAMASSUT 2008 Huhtikuussa***

Angel Eyes: täällä toinen jolla synnytys tuntuu nimenomaan selässä. Mulla ei ole ollu ennakoivia supistuksia kummastakaan, vasta kun ollaan itse asiassa... Epiduraalin oon ottanu molemmissa ja varmaan otan nytkin, sen verran helpottaa noita selkäkipuja.
Viimeks kyllä synnytin melki luomuna, kun puudutteen laitto kesti niin kauan, et olin avautunu sen aikana, piti ruveta ponnistaan pian sen jälkeen. Arvatkaa oliko tunto hieman heikko?...
Onko sulla tuntunu myös raskaudet selänpuolella kipuna??
Ite mietin tukivyön hankintaa, ku en sitä aikasemmin ole hommannu. =)

memmy: kiva, et kaikki oli kunnossa.
Mulla vaihdettiin laskettu aika kun oli 6 päivää nuorempi. Tossakin on varmaan eroja, mut uskoisin, et esim. 4 päivän erosta ei vielä välttämättä muuteta.

Silleri: hyvin yksilöllistä tuokin kohdunkaulan puudutus, mulla se ei auttanu yhtään ;)
Nimien pohdinnasta kyselit... Mä oon miettiny nimiä jo ennen ku olin raskaana, tein sellasen listankin kivoista nimistä tytölle ja pojalle. Saattaa tietty mieli muuttua, mut mielestäni löysin kivoja vaihtoehtoja. :)

Te joilla on jo lapsia, miten ootte nimiin päätyny?? Onko jotain kaavaa käytetty esim. samalla kirjaimella alkavia nimiä tms??
Meillä on osin sattumalta samalla kirjaimella alkavat nimet, mut nyt harkitaan laitetaanko enää kolmannelle samaa, kivat nimet alkaa loppuun kyseisestä kirjaimesta ;)
 
Jasmara: Ei oo miullakaan koskaan supistellut kipeesti muutakuin sillon kun on tosi kyseessä. Ja on joo selkä tiukilla tässä raskauden aikanakin, viimeeksi oli tuollanen Anitan tukivyö käytössä, mutta nyt on jo niin kulahtanut että mietin tässä jo uuden ostamista. Alaselkä varsinkin on nyt jo melkoisen kipeä, ja iskias kivut aina välillä tulee ja menee, onneksi ei vielä oo sellasta kokoaikasta. Kiva kuulla sitten että en oo ainoa jolla tuntuu selässä, kun kaikki kaverit ja muut on pitäneet vähän outona. :D Alaselkä on aina ihan kuin tulessa ja sit säteilee tuonne reisiin se supistuskipu. Huih, tulee oikein kylmät väreet kun taas sitä ajattelee. :)

Silleri kirjoitteli tuosta kohdunkaulapuudutuksesta, ja miusta se oli kyllä hyvä. Esikoisen kanssa jopa ehdittiin sellainen antaa ja vei kyllä kivun niin mukavasti että sai nukuttuakin. Näiden muiden kanssa on aina luvattu että laitetaan kunhan ensin puhkaistaan kalvot että saa vauvan päähän sen sydäntarkkailujutun, no kumpikin onkin sitten ollut ulkona n. 10 minuuttia tuosta puhkaisusta, että eipä oo mitään puudutuksia ehtinyt laittamaan.

No kaikista noista kivuista ja muusta huolimatta mie haluisin jo päästä synnyttämään ja näkemään vauvan. :D

AngelEyes ja masukki 13+6
 
Tänään oltiiin äippäneuvolassa miehen kanssa ja sydänäänet kuultiin.Äitiyskortin sain nyt vasta vaikka tää on siellä jo 3. kerta. :whistle:
Vaunuista anoppi lupasi ostaa uudet teutoniat vaikka ite oltaisiin ihan ostettu jonkun vanhat,ei olla kovin nirsoja tuollaisissa asioissa.Mutta toki uudet otetaan jos kerta ilmatteeks saadaan.

Mimmali ja pikkuruinen rv 12+3 (UÄ 11+6)
 
Nimistä ollut puhetta - Niin meillä on ajatuksia ollut nimistä,mutta ns mitään lukkoon olla laitettu.Mitään nimikaavaa ei ole,ensimmäinen on Janica ( joka muotoutuu minun nimestäni sekä miehen ) sitten tämä toinen lapsukainen on Nora.Varmaan sitten kun joskus rakenneultra tulee eteen niin tulee varmasti jotain päätettyäkkin,niin se melkein meillä on mennyt.

Synnytykset mulla on ollut suht helppoja,en voi valittaa kyllä,supparit tietysti kipeetä tehnyt mutta ponnistus sitten suht nopea ollut niin ei siinä tarvii enempiä kärsiä.
En ole koskaan synnytysten jälkeenkää kipee ollut,mennyt reippaana suihkuun ja syönnyt sen jälkeen ihan kuin mitään ei oisi tapahtunutkaan hih,ihan kiva,toivotaan tämäkin menisi yhtä helposti,katsotaan mitä tuleman pitääpi.

Mulla muuten on tyttö joka on syntynyt lokakuussa. 9.10 nimittäin tämä ensimmäinen.Katselin vaan että kahdella ainakin oli silloin laskettu aika ;)

Mimmali - Kahden edellisen kanssa mulla oli kanssa käytetyt vaunut käytössä mutta nyt päätin ostaa ihan uudet,siksi ettei ne vaunut koskaan oikein vastaa sitä mitä ns. myyjä lupaa,ikävä kyllä ainakin näin mun kohalla käynnyt,ja huomaa että uusi on aina uusi.Ai sait vasta neuvolakortin,meille se annettiin heti ekalla kerralla että jos tulee jotain ongelmia niin mammapolilla saavat tiedot heti kortista kiiretapauksessa.

Oi vitsi,ei ole paljoa tänään tarvinnut maata,aamusta sen verran että loikoilin ja söin aamupalan ja sitten tehnytkin hiukan kotihommia ja syötiin tuossa ruokakin hyvillä mielin ja tytöt meni isänsä kanssa pihalle,mä aattelin alkaa pyykkejä viikkaamaan.
Vanhin tyttö meillä oli lääkärissä tänään kun epäili rasitusastmaa mutta ei sitten olekkaan,kaikki astmaan lääkkeet sillä on jo mutta nyt alkaakin uudet tutkimukset ja katsotaan missä tytöllä vika kun tulee hengenahdistus,pelottaa vaan ettei sydämessä,mutta tällästä tänne mammaodotus arkeen.

Annu & touhustiina 10+6

 
Nyt on sitten ultrassa käyty :D Kaikki näytti olevan niin kuin pitääkin. Yksi vilkas vauvanalku siellä mennä viipotti, heilutteli kovasti käsiään ja jalkojaan.:heart: Mukava lääkärikin oli, ekassa raskaudessa oli jokaisella kerralla tympeä lääkärisetä, joten "pelkäsin" etukäteen onko nytkin sama. Onneksi ei! Opiskelijakin oli mukana, ja lääkäri selitti hänelle ja samalla tietysti minulle todella tarkkaan kaikki jutut. Ultasi kauan ja tarkkaan :) Koko vastasi muutamaa päivää isompaa, mutta la pysyy samana, jos yli viikolla heittäisi niin sitten vasta kuulemma muutettaisiin. Niskaturvotustakaan ei ollut kuin 0.9, siitä huolimatta kävin verikokeessa. Ihana oli nähdä pikkuinen siellä köllöttelemässä. Nyt vasta uskallan oikeasti alkaa nauttimaan tästä raskaudesta..

Kärryistä: Meillä on pojalla yhdistelmävaunut, geslein mac-fit (tai joku vastaava), pehmeällä kopalla ja ollaan oltu enemmän kun tyytyväisiä. Meille juuri sopivat vaunut, menevät pieneen tilaan kasattuina, kevyet ja ketterät työntää, kääntyvä heittoaisa ja työntökokorkeuttakin saa säädettyä. Hyvin mahtui poika toppavaatteissa ja makuupussissa pehmeäänkoppaan ensimmäisen talven ajan. Keväällä/kesällä olikin jo isompi ja halusi istua vaunuissa, joten koppa otettiin pois käytöstä. Tänä talvena on koppa ollut makuupussina käytössä, pohjalevy ja kantokahvat vain irti ja se oli siinä. Näitä vaunuja tullaan seuraavallakin käyttämään.
Tuplia olen myös katsellut, Brioja enimmäkseen, mutta ovat aika hintavat. En haluaisi kauheasti joutua maksamaan, kun ei kuitenkaan kovin pitkään niitä varmaan tarvita (vuosi?). Mahdollisesti saadaan ystävältäni ostaa syksymmällä, jos heidän lapset ei enää niitä tarvitse. Tuntuu vain, että niissä on kovin pieni istumatila.. Pitäisi varmaan jossain vaiheessa mennä kauppoihin katselemaan muitakin ja vertailemaan, vaikka vasta syksymmällä olen ajatellut tuplat hankkia.

Synnytyksistä: Esikoinen syntyi kuudessa tunnissa, sairaalassa oltiin muutama tunti. Puudutuksista minulla ei kokemusta ole, kun en muuta kerennyt saamaan kun ilokaasua. Itseasiassa epiduraalin mahdollisuutta minulla ei edes ole, koska joudun loppuraskaudessa pistämään Klexane-napapiikkejä, ja sen kanssa epiduraalia ei ole kuulemma mahdollista saada. Olen varautunut jo siihen, että seuraava synnytys tulee olemaan nopea enkä taaskaan kerkeä puudutuksia saamaan.

Nimistä: Minä sain jo ensimmäisellä neuvolakerralla synnyttäjän esitietolomakkeen täytettäväksi ja siinä on myös hätäkaste nimille paikka. Mietittiin miehen kanssa yhdessä sopivat nimet, kalenterista katsottiin nimiä ja molemmille mieleiset alleviivattiin. Nopaesti löytyikin mieleiset nimet. Ekassa raskaudessakin olimme samoilla linjoilla nimien kanssa, ja pojalle tulikin sama nimi mikä oltiin aikaisessa vaiheessa raskautta keksitty. Lopullinen päätös tehtiin kyllä vasta kun poika oltiin nähty, mutta näytti ihan samalle kuin nimi joka oltiin keksitty :D Varmaan lopullinen nimi tulee vasta sitten kun vauva on syntynyt ja näkee minkä näköinen hän on.

Pian mieskin jo tulee töistä, kiva nähäd miehen ilme kun näkee uuden tuokkaan ensimmäisen ultrakuva :) Mies ei voinut olla töistä pois keskellä päivää, joten ei päässyt ultraan mukaan. Ehkä seuraavalla kerralla sitten, kesäkuun alussa..

gibbon ja mytty 12+4 (uä 12+6)

Muoks. profiilista löytyy ultrakuva :heart:
 
gibbon - Ai kun kiva kuulla että kaikki on jees...
Mä vielä jännitän ultraani jotenkin samalla tavalla vaikka vasta olin siis jännitän kuin ekaakin ( odottaen ensiviikkoa... ),kun mulla oli hiukan pienempi mitä piti olla,itseasiassa kaikkien lasten suhteen käynnyt niin mutta en oisi uskonut nyt kun massukin on esiin jo tullut.


Annu & touhustiina 10+6
 
Heippa!

Oli pieni palstatauko, paljon on tekstiä tullut. Lauantaina oltiin vaarin hautajaisissa, oli todella kaunis tilaisuus vaikka tietysti itkukin pääsi. :'( Muistotilaisuudessa oltiinkin kaikki jo sitten reippaammalla mielellä ja hyvillä mielin muisteltiin vaaria.

Lauantaina kerrottiin (tai isäni oikeastaan, kun piti puheen muistotilaisuudessa) lopullekin suvusta ja kovin iloisena uutinen otettiin vastaan. Ja illalla olin kaverin synttäreillä ja kerroin siellä sellaisille kavereille, jotka eivät vielä tienneet. Salaisuutta ei siis enää ole, vaikka hyvin pystyisi sen vielä pitämään. Tämä raskaus taitaa mahan suhteen edetä aika tavalla samalla tavoin kuin esikoisesta. Neidin kanssa maha tuli jollain lailla esiin reippaasti yli rv20, kunnolla se alkoi olla vasta rv30. Ja ihan normaalipainoinen olen... Terkka totesi silloin, että kun on kuitenkin pituutta ja pitkä selkä, niin vauvalla on siellä tilaa olla. Toisaalta se on kyllä ihan helpottavaa, varsinkin kun on pitkä (ja toivottavasti kuuma) kesä edessä, on helpompaa sitten pienen mahan kanssa. =)

Muuten ei omaan napaan kuulu erikoisia. Neuvolalääkäri mulla oli viime torstaina, siellä kaikki kunnossa ja sydänäänetkin löytyi helposti. Kovaa laukkaa, syke oli 167. :heart: Hemppa oli jonkin verran laskenut, mutta en aloita vielä rautaa, katsellaan sitten ens neuvolan jälkeen.

Raskausdementia on jo tässä vaiheessa kamalaa, puoliakaan en enää muista mitä meinasin kirjoitella. Nyt lähden neitosen kanssa pyörähtämään kaupungilla. Vointeja kaikille! :wave: MiHLa ja Mökö, rv 12+6
 
Mä kuuntelin sydänääniä tuossa ja selvästi kuului kuinka vaaveli siellä liikkui jo,päätin kuunnella aikasemmin illasta ko yleensä loppuillasta se on sellasta liikettä masussa ettei saa selvää melkeinpä sydänäänistä olleskaan,nyt kuului oikein ihanasti vaavelin sydänääni :)
:heart:
 
Vaunuista ollut puhetta... Meillä ostettiin esikoiselle Emmaljungan Duo Edge Sport -malliset menopelit ja on kyllä tykätty aivan valtavasti. Hinta oli kyllä aika kova, mutta laatukin on ollut sitä vastaava. Nyt on vaan vähän mietitty, että millä ihmeellä pääsee kahden kanssa liikkeelle... Mies ehdotti Phil&Tedsin rattaita, jossa siis se toinen sisarus istuu alempana. Näin sellaiset bussissa, ja ne vei vain hieman enemmän pituussuunnassa tilaa kuin nuo Emmaljungat. Hinta on vaan niin karmea, että saa mies tuoda maailmalta työmatkoiltaan tai sitten pitää tilata netin kautta. Muutenkin tehtiin esikoistakin odottaessa niin, että käytiin katselemassa Suomen liikkeissä ja sitten joko haettiin työmatkojen yhteydessä muualta tarvikkeet tai sitten tilattiin netin kautta. Että kannattaa harkita tuotakin vaihtoehtoa, jos joku kieli taipuu suomen lisäksi ja jos viitsii perehtyä esim. paypal-maksusysteemiin. Ja jotain ihanuuksia (turhuuksia?) ei Suomesta edes saa, esim. Saksassa ja Englannissa...
No joo, mutta vauvahan oikeasti pärjää tosi vähällä, vaikka kyllä mä ainakin esteetikkona kaikesta kauniista nautin, enkä oikeastaan tiedä onko siinä mitään pahaakaan. Sitten voi tavarat laittaa lähipiirin kesken kiertoon.

Niin ja synnytyksistäkin oli puhetta, paracervikaalia eli kohdunkaulan puudutetta yritettiin laittaa, muttei enää ollut jäljellä reunoja mihin pistää. Nyt kyllä yritän lähteä kakkoskierroksella vähän ripeämmin sairaalaan, sillä se loppu oli sitten melkoisen kivuliasta. Saa nähdä miten ehtii...

Nimistä... Meillä oli sekä tytölle että pojalle nimet, vähän katseltiin Väestörekisterikeskuksen sivuilta, että miten yleisiä mitkäkin vaihtoehdot olivat. Yhdessä kivassa tytön nimessä oli sinä vuonna jo kastettu hurja määrä sen nimisiä, joten se sitten jäi. Ei kai sekään ole kiva, jos on samalla luokalla monta saman nimistä. Mutta kyllä täytyy sanoa, että vielä vauvan synnyttyäkin emmittiin, että mikä nimi olisi hyvä. Sitten se vahvistui, kun vauvaa seuraili ja persoonallisuus tuli tutuksi.

Kukkis ja Pikku-Piko 13+3
 
heips!

meillä oli tänään sitten myöskin se ultra, ja kaikki oli ok. kaikki mitä tässä vaiheessa nähtävissä on , niin nähtiin, myös se virtsarakko, josta jossain vaiheessa oli täällä puhetta. niskaturvotus oli 1,9 ja nenäluukin näkyi. masuasukkimme oli vilkas kuin mikä, ihan alkuun kölli paikallaan, mut sitten lähti liikkeelle, ja viuhtoikin sitten niin kovaa, että oli ultratädillä tiukkaa pysyä perässä. laskettu aika siirtyi neljällä päivällä taaksepäin, eli on nyt 18.10, eli sen voisi päivittää tuonne, jos joku ehtisi. niin, ja pituutta oli vaaville kertynyt jo hiukan yli 7cm. aikas iso jo...=)

ja torstaina sitten neuvolalääkärille....

möhköfantti ja kuutti rv13+2
 
Synnytyksistä:
Ekasta lapsesta eka supistus tuli n. klo 1.30 ja vauva syntyi 5.17.

Toinen alkoi tuntumaan paineena tuolla alaalla ja lähettiin esikoinen mukana "tarkistukselle". Olin 5cm auki. Isä lähti viemään esikoista hoitoon ja multa puhkastiin kalvot klo 21.30, että saatiin aikaan supistukset. Vauva syntyi klo 23.34.

Kivunlievitystä en ehtinyt saamaan kummaltakaan. Kerran ehdin ilokaasumaskia pitää naamalla, mutta senkin heitin pois, kun tuntu vaan pahentavan asiaa. Molemmat on syntynyt +-vko ennen laskettua aikaa.

Meiltä on matkaa sairaalaan 30km ja nämä lapset pitäs ehtiä saamaan hoitoon ennen sinne lähtemistä. Voi olla että tekee aika tiukkaa ehtiä paikalle. :/ Äiti käski pystyttää teltan 3vkoa ennen laskettua aikaa sairaalan pihaan.

Nimistä:
Ekasta mä tein ensin listan nimistä, mistä tykkäsin ja mies valitsi sieltä parhaimman. Pojan nimi mulla on ollut valmiina jo muutaman vuoden ikäisestä lähtien ja mies hyväksy sen:)
Tälle tulevalle on pari tytönnimeä mietittynä, en osaa päättää kumpi on parempi. Pojannimeä ei keksitä millään! Muutama "ihan hyvä" on, mutta ei sellasta, joka kolahtas kunnolla. Täytyy pitää korvat höröllä :)

huitshapeli ja lilliputti 11+6 (jee, huomenna 12 rikki!!)
 
Voihan peijooni :(
...tai jotain. Jäipä mies kiinni että valehteli tuossa joku aikaa sitten. Argh! Tosi mieltä ylentävää etenkin tässä tilassa ja kun ei pääse asiaa purkamaan heti kasvotusten vaan jotain tosi rakentavaa tekstiviestisotaa käydään, tai siis minä annan palaa ja toinen väistelee. Ei vielä asuta saman katon alla ja on tuota välimatkaa about 50-60 km :/ Exä oli sellanen alkoholisoitunut narsisti, joka eli omassa todellisuudessa, siksi varmaan olen niin pilkuntarkka että koko totuus pitää tulla, oli se mikä tahansa... Vaan eikös ne rehellisyys ja luottamus kulje käsi kädessä... mun mielestä ihan normaaleja asioita MUTTA keskustelut aiheesta tiedossa, totta tosiaan!!!!

Jos jollain on kommenttia tai kokemuksia vastaavasta, laittakaa tulemaan, olisi kiva saada muitakin näkökulmia aiheeseen rehellisyys, luottamus ja avoimuus parisuhteessa... Että olenko hormonieni kanssa vainoharhainen ja hysteerinen, heh heh =)

Mietteliäänä ja pettyneenäkin :'(
Jonna ja Maha 14+2
 
Ihana ultrakuva Gibbon! Nuo ultrakuvat on niin selkeitä nykyään :) Kattelin just ultrakuvia edellisistä odotuksista, eikä niistä kyllä paljoa mitään erota verrattuna tähän viimesimpään :D Esikoisen ultrakuvat on vuodelta -95 ja kuopuksen -99.

Synnytyksistä:
En oo varmaan ikinä laskenut kuinka kauan synnytykset on kestänyt. En tiedä millä perusteella ne laittavat ajan sairaalan papereihin, mutta niiden mukaan on kuitenkin kestänyt vähemmän aikaa kuin omasta mielestäni :whistle:
Esikoisen synnytys alkoi iltapäivällä vesien menolla ja heti supisti tosi rajusti. Olin silloin sairaalassa ja kohdunsuuta oli kypsytelty jo kolmatta päivää. Tyttö sitten syntyi aamulla puoli viiden aikaan.
Kuopuksen synnytys alkoi laskettuna päivänä aamulla kotona hyvin rauhallisesti, mutta kuitenkin tiesin, että nyt se syntyy :) Neuvolassakin kävin aamupäivällä kertomassa, että nyt se tulee ja bussilla lähdin sairaalaan :D Poika syntyi kuitenkin vasta illalla puoli yhdentoista jälkeen.
Molemmissa synnytyksissä sain epiduraalin, joka oli kyllä ihan huippu. Auttoi jaksamaan, kun monta tuntia joutui supistuksia kestämään.

Vaunuista:
Ajattelin ihan uudet ostaa, kun en jaksa selailla huutista tai myyntipalstoja. Mitään kovin kalliita en hanki, kun kuitenkin tulee enemmän autolla liikuttua. Mutta kuitenkin sellaiset tarpeeksi suojaisat, että vauva voi niissä pihalla nukkua.
Ja jos on tyttö, niin ehdottomasti pakko saada pinkkiä :D Lastentarvikkeessa jo kävinkin katsomassa ja siellä oli ainakin ihan kivoja ja kohtuuhintaisia.

Nimistä:
Varmaan viimeiseen saakka taas väännetään nimen kanssa, niin kuin viimeksikin :D Mutta kai tää jonkun nimen tulee saamaan. Tytölle olisi jo paljon hyviä vaihtoehtoja, mutta pojalle onkin vaikeempi keksiä.

Onko kukaan nähnyt sellaista pinnasängyn päälle laitettavaa hoitoalustaa, joka olis valkoiseksi maalattua puuta? Sellainen olis tarkoitus hankkia, mutta ei ainakaan vielä ole tullut missään vastaan.

Täällä meillä päin ( vantaa ) on jo vaikka kuinka paljon leskenlehtiä tienvarsilla ja narsissit jo nupulla. Ihanaa kun tulee kevät =) Missä vaiheessa kevät on muualla päin Suomea?

Rv 15+5
 
Meillä on nimet valmiina jo sekä pojalle että tytölle. Meillä on sellainen periaate, että halutaan nimen alkavan samalla kirjaimella kun meidänkin nimet. Mies tuota ehdotti ja eikä mulla sitä mitään vastaan ollut.

Tänään juttelin yhden tuttavan kanssa ja kuulin että se lääkäri kuka minullakin oli tänään ultrassa, on kuulemma tunnetusti sellainen törppö. Ei sen jutuista saa mitään selvää, kun se vaan mumisee. Ärsyttää kun olisin halunnut kysellä siltä jotain, mut eipä kehdannut kun ukko oli mitä oli. :x

Kerrottiin tänään mun isälle vauvasta, niin isä oli vaan huolissaan että mistä vauvalle hoitopaikka kun mä palaan töihin. Huh huh, siihen taitaa olla sen verran pitkä aika, et mie en oo tuollaista edes miettinyt :LOL:

Nyt nukkumaan!
memmy ja vaavi 11+4
 
Huomenta!

Nimistä: Joo mietitty kovasti on! On mietitty jo ennen raskautta ja nyt tietysti vielä enempi. Hauska huomata, että taitaa olla yleinen ongelma että tytölle on nimi ja pojalle ei sitten keksitä.. (onko tämä enne jostain?)

höplömmöö empä voi muuta sanoa (yksityiskohtia yhtään tietämättä) kuin että rehellisyys ja luottamus on ehdottoman tärkeitä asioita!
Me ollaan mieheni kanssa tässä suhteessa sovittu,että pysytään rehellisinä.Vaikka sitten totuus satuttaisi toista ja lopettaisi tämän suhteen, mutta pysytään rehellisinä.Kummallakin ollut omat koukeronsa aikaisemmin.
Raskaana ollessa ei halua mitään "ylimääräistä" pohdittavaa,hormonit keksii sitä muutenkin..
Mutta kuten sanoin niin en tietysti tiedä yhtään mistä valheesta on ollut kysymys, toivottavasti saatte asiat selville ja kuntoon :heart:

Vaunuista: Olen nyt kuullut useammalta taholta kehuja Emmaljungan Duo Edge-mallista.
Mitä ootte maksaneet niistä? Käsittääkseni ne on ihan kivan hintaiset, mutta jos niitä käyttää useamman vuoden, niin parempi että ne on sitten kans hyvät! Saako niistä siis rattaat myös ?
 
Huomenta =)

Me emme ole vielä miettinyt nimiä.Mietitään sitten kun vauva syntyy.Kyllä hän alkaa sitten joltain nimeltä näyttää :D :heart:

Jestas,kohtahan tässä mennään jo puolivälissä :eek: Ihan uskomattoman nopeasti aika menee.Päivät menee hitaasti ja viikot nopeasti :D

Ja rattaista..Kyllä se on vaan uudet ostettava..Herqulekset haluaisin.Näillä aikaisemmilla lapsilla oli ikäeroa vaan 1v3,5 kuukautta niin meillä oli tuplat.En suosittele ostamaan Brion Twinettejä.Huonoa laatua,kaikenmaailman kulumaa heti kättelyssä ja tavarakorikaan ei pysynyt paikoillaan |O

ktl ja siemenperuna viikot kadoksissa :heart:
 
Meillä on täällä kevät lumen alla hukassa... Nyt paistaa aurinko ja ulkona näyttää kivalta, mutta eilen tuli lunta sen verran että sulamisessa kestää varmaan kauan.

Nimet mietittiin eilen valmiiksi. Otettiin kalenterit käteen ja alleviivattiin sieltä itselle mieleiset ja sitte vertailtiin. Yllättävän yksimielisiä oltiin ja pojan nimi tuli heti. Tyttöä mietittiin pidempään mutta saatiin sekin lopulta sovittua.

Nanna +Pippunen rv 15+6
 
Suhteesta ollut puhetta - Niin kyllähän se rehellisyys on tärkeä asia,ei siitä pääse mihinkään.Mä en jaksaisi kanssa varsinkaan raskausaikana yhtään mitää ylimäärästä,tässä on työmaata ilmankin kun odottaa ja pyörittää perhettä.

Mä näin hirveetä unta ja siksi heräsin aikaseen.Menetin unessa mieheni,hän ajoi kolarin unessa ja kuoli ja itse olin isolla mahalla vielä... on noi unet ihan liian todentuntuisia,oksennus tuli heti kun heräsi,mahalihaksetkin oli ihan pingottuneet jännittämisestä tms.

Olo muuten tässä aamu-uninen edelleen,vaikka aikaseen meninkin tutimaan mutta jostain syystä en ole vaan niin virkeä ainakaan toistaseksi.

Annu & touhustiina 11+0
 
FPI
Heipsis vaan! :flower:

gibbonilla ihana ultra kuva! :heart: Miten ootte saanu noi ultrakuvat tonne profiiliin?

Doppler saapui viimein eilen!! Ensin en saanut kuulumaan kun sellaista viuhunaa (kuuluu ilmeisesti istukasta?) ja ehdin jo hieman huolestua, mutta kuuluihan sieltä sitten pepenkin sydänääni, jee jee!

Yöheräilystä sen verran, että on lissäntynyt mulla kovasti eli joka yö herään vessaan ja suunnilleen joka toinen yö en sitten enää saakaan unta ja pyörin pari tuntia ja nukahdan luonnollisesti hieman ennen kellonsoittoa ja sitten oon ihan tööt, näin viime yönäkin...onko vinkkejä, miten nukahtais paremmin?

Suhteen luottamuksesta keskusteltiin ja samoilla linjoilla olen muiden kanssa eli luottamus ja rehellisyys tosi tärkeää ja näin raskaana varmasti korostuu, en yhtään jaksais miettiä nyt mitään luottamus kysymyksiä. höplömmöö kirjoitit, että edellisessä suhteessasi kärsit luottamuspulasta jne. Minulla samoin eli exäni oli myöd jonkun sortin kieroutunut narsisti ja minun olikin vaikea luottaa nykyiseen mieheeni aluksi, vaikka hän on aivan toista maata ja minulle maailman paras mies, mutta silti. Raskaus ja tuon edellisen suhteen taakka tekevät tästä asiasta sinulle varmasti suuremman ja vaikeamman kuin ehkä muille? Toivon, että saatte asian pian ratkaisua, voimia! :hug:

Johan tässä oli selitystä...kivaa päivää kaikille! :heart:

FPI+pepe rv 16+1
 
Hei taas kaikille =)

Joku ilmoja kyseli ja kateellisena täällä ootellaan millon maa lumen alta paljastuu, on meinaan parin viime päivän lumimyrskyn jäljiltä niin hyvät nietokset et täällä muksut vielä pulkalla hyvillä mielin mäkee laskee ja lumikolalla on käyttöö :LOL: Ja ei oo ku pari viikkoo ku lumet oli jo lähes poissa et niin se muuttuu |O

Synnytyksestä on muistaakseni aiemminkin ollu puhetta, mut verestetään muistia :D Eli mulla esikoisen synnytys kesti 7,5 h ja ekasta kunnon supparista koko raskauden aikana alko. Kotona kärvistelin reilut pari tuntia, mut sit oli pakko lähtee sairaalaan ja siellä onnes sain spinaalin, joka hetkes helpotti ja loppuvaihe meni ilokaasun voimalla pökkyrässä.. Sillon ei matkaa ollu sairaalaan ku pari kilsaa, mut nyt kuiteskin joku 35 km, et varmaan ihan ajoissa saa lähteä.. :whistle:

Vaunuja tuskin uusitaan, nyt on ABC:n vaunut ja tyytyväisiä on oltu ja tyttö on toisen tullessa jo 2v8kk, et eiköhän pärjätä ku pyöräilee yms. mukana tai sit ihan vain pikku kärrit pitempiä reissuja varten.

Nimet on ollu jo valmiina melkein esikoisen ajoista lähtien. Siis etunimi molemmille ja kattoo sit jatkoo kun syntyy. Mies keksi tytönkin nimen ja tytölle on keksiny nytkin ja mulla on pojalle.

Näin viime yönä hirveetä painajaista ku neuvolas lääkäri katto ja sit kyselivät multa terkkarin kans et onko ollu kipuja masulla ja sanoin et välillä vihloo ni kattovat toisiaan ja sit pitkään tutkivat ja varasivat tarkastusultran 2 kuukauven päähän(!) ja sanovat melko todennäkösesti tulee syntymään vammainen lapsi :eek: Ja sit ku itkua väänsin ni lekuri vaan e mitäs sinä itket, ai kai se kuuluu asiaan ku tämmöstä kuulee :LOL: Et semmonen uni ja oi kyllä nii elävästi mielessä herätes et iha kylmät väreet kulki selkäpiissä.. :$

Tilasin just taikapilven nettikaupasta pehmeet odotusliivit ihan yökäyttöön, on niin kauheen painavat nää tisssit et ihan tuskilla ja ilman liivejä huvita paljo enää nukkua. Onnes kokemusta jo noista ni uskalti kokeilematta tilata jaa tosi hyvät on ja imetyskäytös kans mahtavat sitten myöhemmin.

Eilen löysin muuten kirppikseltä hyväkuntoset hm:n mammafarkut 1,50?:lla et kyllä siinä vain kumamsti säästää uusiin hintoihin verrattuna, nuokin uutena 70?. Sain sit kunnon kirppiskärpäsen pureman ja tänään ois tarkotus anopin kans käyvä toisella kirppiksellä jos se nyt uskaltaa ajella nuitten nietosten läpi :LOL:

Minä taas en vielä oo sydänääniä kuullu kertaakaan ja niitä innolla oottelen ku seuraava neuvola 7.5. Siks ei oo kuunneltu ku on ultralla katottu ja onhan se tietty parempi kun näkee, mut kyl sitä haluu jo ne jumpsutuksetkin kuulla :heart:

Mutta nyt aamutoimien kimppuun ja äiteelle pitäs synttärikakkukin tekaista että touhua riittää =) Hauskat päivänjatkot kaikille :)

 
Tove-81
Ihania ultrakuulumisia gibbon ja möhköfantti !

Meillä on jo tytön nimi selvillä, pojan nimestä puuttuu vielä etunimi, mutta onhan tässä aikaa vaikka kuinka.

Nyt sitten viikonloppuna kerrottiin sukulaisille ja tänään myös täällä töissä kerroin uutisesta. On jotenkin outoa, että nyt tästä voi puhua ihan avoimesti!

Hankinnoista olette puhuneet, minä en ole kuin pari bodya vasta ostanut, ajattelin kesällä ja kesän jälkeen vasta alkaa tarkemmin katselemaan tarvikkeita. Molempien äidit kutovat nuttuja ja sukkia, sekä miehen sisko tekee päiväpeittoa! Saatiin suku aktiiviseksi :LOL:

Tove + muuminen 11+5
 
Moi

ihanaa ulkona paistaa aurinko, täällä meilläpäin kevät tulee vauhdilla, huomasin et kukkapenkistä sipulikukat jo hyvässä vauhdissa..lunta on siellä mihin ei aurinko kunnolla paista, mut onneksi meidän piha on niin aurinkoinen et on ihan sula ja pääsee hyvin kuivumaan...

Vaunuista mula on vuoden 2003 malliston Emmaljungat,oliko malli joku minor tvilling ,olen tykännyt kovasti..ostin yhdeltä tytöltä kun heillä ei vanhempi lapsista halunnut istua vauvan vieressä (kannattaa muuten ottaa se huomioon, oon kuullut et moni ei halua enää vauvan viereen vaunuihin ) ..meillä kyllä on isommallekin vaunukyyti kelvannut vauvan vieressä...

Hankinnoista vielä et eilen eksyin Lindexille ja siellä oli ale hinnoista puolet pois ja muutama ihana vauvan vaate jäi käteen =) vaatteita pitää hommata mut hommaan vasta kun vauva syntynyt, jotain tietty ennen sitä..sukupuolta en meinaa kysyä, haluan pitää jännityksen loppuun asti...

Kutiseeko muilla iho nyt enemmän kun raskaana? Mulla kutisee ihan kauheesti ja oon raapinut itseäni ihan hulluna, pakko painua apteekkiin ostaa rasvaa et saa rasvailtua ihoa...

Suhteista ja rehellisyydestä mun mielestä suhteen a ja o..toi rehellisyys..raskausaikana vielä kaikki korostuu ja tunteet varmaan kaksinkertaistuu et hyvä kun tietää t voi luottaa toiseen..Höplömmöö toivottavsti saatte asian selvitettyäja luottamus palaa...

mut nyt moi

pw 15+jotain
 
Aivan ihanaa sattui tuossa tunti sitten - ALLU POTKAISI MASUSSA ENSIMMÄISEN KERRAN!! :heart: :heart: :heart: Tuntui niin selkeästi ettei siitä voinut erehtyä. On se vaan ihanaa kun vauva alkaa masussa myllertää :D

Suhdeasioista oli täällä puhetta. Meille luottamus on erityisen tärkeä asia, tietenkin. Siitä pidetään kyllä kynsin hampain kiinni. Olemme onneksi molemmat sellaisia, että kaikki asiat puhutaan halki. Mies ehkä vielä enemmän. Harmittaa ihan joskus kun haluaisi mököttää niin heti pitäisi jutella muka asiat selviksi. Joskus on vaan kiva mököttää :LOL: Mutta siis, viestini oli, että puhumalla ne asiat selviää!

Neljä viikkoa olisi vielä seuraavaan ultraan eikä millään meinaa jaksaa odottaa.. :/ Mitenköhän sitä pääsisi jo aiemmin ultraan ;)

Tuli muuten mieleen, että mitäs vitamiineja te popsitte nyt raskausaikana ja aiotteko aloittaa vielä jossain vaiheessa uusien syömisen? Itse syön ainoastaan raskaana olevien multivitamiinia. Kohta ajattelin aloittaa maitobakteerien syömisen (ehkäisee kuulemma allergioita) ja sitten jos loppuvaiheessa joutuu, niin rautatabletit tulee vielä mukaan.

Adette & Allu 15+6
 

Yhteistyössä