Kylläpäs tänne tulee nopsaa vauhtia tekstiä... Piti jotain kommentoidakin. Maisakaisa, Emmaljungan Duo Edget saa myös rattaiksi ja ovat kyllä olleet tosi kätevät, suosittelen. Muistaakseni maksettiin jotain noin 800 euroa niistä ehkä himppusen alle. Mutta voihan ne sitten aina myydä eteenpäin, kun ovat oikeasti laadukkaat eivätkä kyllä yhden lapsen käytössä ainakaan ole menneet miksikään.
Pinkwave, mulla varmaan kutisisi iho ihan kuivumisen takia, mutta käytän nyt kuten myös edellisessä raskaudessa Weledan raskausajan hoitoöljyä. Sitä saa luontaistuotekaupasta ja käytän sitä aina suihkun jälkeen. En tiedä saanko kiittää tuota valmistetta vai omaa ihotyyppiä vai molempia, mutta yhtään raskausarpea ei ekasta odotuksesta jäänyt. Siinä on vähän jännä haju, mutta vaikka mua yököttää kaikki voimakkaat hajut, niin tämä ei jostain syystä. Eli siis mun iho ei kutise, kun vaan muistan laittaa aina suihkun jälkeen iholle tuota hoitoöljyä.
Adette kyseli vitamiinien käytöstä. Mulle lääkäri sanoi jo ennen raskautta, että jos on toiveissa tulla raskaaksi, kannattaa aloittaa foolihapon syönti ja sitä on kuulma kaikkein tärkeintä syödä raskauden alusta alkaen siihen saakka kunnes hermostokanava on sulkeutunut. Itse söin sitä viimeksi puoleen väliin raskautta. D-vitamiinia suositellaan odottaville talvikauden ajan maaliskuun loppuun ellei sitten muuta odotusajaksi aurinkoon. Magnesiumia käytin siinä vaiheessa edellisessä raskaudessa, kun suonenvedot alkoivat ja ne loppuivat siihen magnesiumin käyttöön. Olen syönyt tähän asti Multitabsin raskausajan monivitamiinivalmistetta, kun sitä suosittelivat sekä neuvola että lääkäri. Nyt sairaalasta sanoivat edellisellä tiputuskerralla, että senkin voisi jättää kevääksi ja kesäksi pois, jos vaan huolehtii, että saa 1200mg/vrk kalsiumia ravinnosta. Tuo multitabs kuulma saattaa pahentaa pahoinvointia, siksi mua suosittelivat jättämään sen tässä tilanteessa kun raskauspahoinvointi on niin paha.
Emppu, sulla on ihan oikea asenne! Jos vähänkään tuntuu kesähelteillä, ettet jaksa niin laita ihmeessä vauvasi ja perheesi etusijalle ja jää sairaslomalle. Vauvan odotus on kuitenkin ainutkertaista ja oman vointinsa saa ja pitää mielestäni siinä kohtaa laittaa kirkkaasti etusijalle. Viis siitä mitä pomo ajattelee - töitä ehtii kyllä tehdä.
Nyt painun pötköttelemään, kun lapsonen uinuu ulkona uniansa :wave:
Kukkis ja Pikku-Piko 13+5