***LOKAMASSUT 2008 Huhtikuussa***

Iltaa...

Mullakin on myös aivan tötteröö olotila,tuli valvottua liian kauan,meninköhän jotain 2 maissa tutimaan vasta ja valvoin aivan liian kauan kyllä,kun vieraat oli niin sitten tuli juteltua.Nukahin kyllä heti ko sänkyyn pääsin,ja sitten aamustahan likat ei anna nukkua joten aamusta sitten ylös aikaseen,ja nyt nukuttaa niin maan vietävästi ja massukin antaa merkkiä pahastaolosta,kyllä vaan ne yöunet on tärkeet,näin sen huomaa.

Baareista puhetta niin en ole aikoihin enään niissä juossut joten ei varmastikkaan tule mentyy nytkään.

kaikille hyvää vointia..
mie painun huiliin hetkeksi.

Annu & touhustiina 10+5
 
Onpa mennyt aikaa, kun olen kirjotellut..
Uusia tullut mukaan :flower:

Turisen vaan, vaikka ei mulla mitään oikeeta asiaa ole.
Viikko on ollut ihan kauhea. Tyttö on ollut koko viikon kovassa kuumeessa ja nyt olis ensimmäinen kuumeeton päivä. Pojan synttärit on takanapäin, on niissäkin vaan aina tekeminen..

Lumet suli, ihanaa! Harjakonekin kerkes tien pyöräyttää puhtaaksi, niin päästään tytön kanssa lenkille, kun tuosta kunnolla tokenee. Se tykkää luistelusta, käy talvisin kiekkokoulussa ja kesäisin rullaluistelee. Pojalle saatiin myös uusi pyörä. Edellisessä pyörässä oli takarengas niin jumissa, että se ei rullannut edes alamäkeen, mutta kyllä nyt pyöräilyt käy sukkelaan =)
Kevyempiä takkeja yritin penkoa varastosta, mutta eipä siellä enää oikean kokosia ollutkaan. Alkaa olemaan sitä aikaa, kun ei enää sukulaisilta vaatteita tule. Pienempänä ei tarvinut vaatteita ostella, mutta tuonikäiset kuluttaa ne niin loppuun, että ei niistä enää hirveästi kierrätykseen ole.

Minkäslaisia kärryjä olette muuten suunnitelleet vauvalle? Yhdet emmaljungat oli tosi hyvässä tarjouksessa, mutta oli ensinnäkin pinkki-mustat (kehtaako sellasissa poikaa työntää, jos sattuu poika tulemaan? ) ja toisekseen jäin miettimään sitä, että pitääkö talvivauvalla olla ihan kunnon vaunukopalla, vai riittääkö sille se pehmeä/kova kantokoppa? Meillä kun nämä molemmat ovat kevätvauvoja, niin en ole tullut edes asiaa ajatelleeksi aikasemmin.

Viittiskö nanna vaihtaa mulle lasketun ajan etusivulle? -kiitos-

Kuinka muuten laitetaan kuva tähän tekstiin mukaan? opastaisko joku..
profiilissa lilliputti 11+1

huitshapeli ja lilliputti 11+5
 
Iltoja! kamalasti ootte taas tekstiä saanu viikonlopussa! :D

Istukan paikasta - Mulla on kanssa istukka etuseinämässä ja mulle sanottiin ainakin että on ihan hyvä paikka! Samanlailla voi ajatella ehkä että voihan se vauvakin saada osumia... Esikosta oli istukka takaseinämässä.

Baareista - Esikon odotus aikana kävin kerran baarissa kaverin synttäreillä ja en sitten toista kertaa menny. Ei vaan jaksanu. Muutenkaan en baareissa viihdy joten tuskin tulee mentyä nytkään...

Hiusväreistä - Värjään vaaleaksi tyvikasvun noin kerran kuussa ja se on oma valintani. Kampaajan mukaan värit ovat tosiaan ihan turvallisia nykyään.

Vaunuista - Meillä esikoisen yhdistelmät tulee käyttöön vauvalle. Ovat nyt muutaman vuoden vanhat Oran Jovi airit. Niissä meillä on kova kanto koppa ja tyttö ensimmäisen talvensa hienosti nukkui päikkärit lämpimänä joka päivä ulkona.

Mitähän vielä... Omaa napaa... Nyt on taas olo ollut hyvä sen taannoisen pahoinvoinnin jälkeen. Töissä eilen jouduin vähän pahaan paikkaan kun oli syöpäpotilaan sytostaatti tiputukset ja jouduin sitten kertomaan miksi en voi sitä hoitaa... No ensi viikolla on muutenkin pakko mennä töihin jatkoista sopimaan. Mulla loppuu hoitovapaa 30.6 mutta toivon saavani vielä heinäkuun hoitovapaata ja elokuun pidän kesälomaa ja sitten 30.8 alkaa äitiysloma :D Esikoisesta jäin kotiin jo viikolla 25... ensin oli kesäloma ja sitten ei enää kroppa kestänyt omaa työtä joka on kyllä tosi raskasta..

No nyt jos menis haukkaamaan iltapalaa ja töllöä katsoon! :wave:

Emppu & Papunen 15+1
 
Heippa! Mua on hitusen nyt pahoinvointi helpottanut - saa nähdä miten töissä pärjää...mä alan olemaan jo huolissani tästä tolkuttomasta syömishimosta. Koko ajan mahtuisi mitä vaan ja maitoa ostettiin lauantaina 3 litraa ja sitä on n. puoli litraa enää jäljellä kun kahteen pekkaan miehen kanssa ollaan sitä vedetty....No mä toivon, että tämä syömishimo hellittäisi kuvotuksen loppuessa toivottavasti pian.
Baariin menosta: joo, kyl mä voisin mennä ainakin, jos vaan sinne haluisin, kun tosiaan ihanaa siellä ei saa enää tupakoida! Mutta jo nyt mulla on niin inha olo, etten kokisi mitään intoa laittaa/yrittää mahduttaa bilevaatteita päälle. En koe houkuttelevaksi esim. vappua baarissa, vaikka kova juhlimaan olen yleensä ollutkin. Kylhän sitä sitten ehtii. Mä pelkäisin myös että kännissä olevat voisivat tungoksessa vahingossa vahingoittaa myös isoa vauvamahaani (sitten kun se sellainen joskus olisi). Ja energiani ei riittäisi bailuiltaan ainakaan nyt....mutta sitä ei tiedä mitä ajattelen tästä parin kuukauden päästä =)
elämänperhonen & vilperi 12+3
 
Vielä muutama kommentti, kun odottelen tytön nukahtamista, että voin mennä miehen kanssa saunaan...

Baareista, en ole muutenkaan käynyt, ja esikoinen on vasta vuoden ja on ollut vain päivällä hoidossa muutamia tunteja, joten eipä tule nytkään lähdettyä. Esikoisen odotusaikana kävin kahdesti (kummatkin oli kavereiden synttäreitä), toiset oli savuttomassa baarissa ja siellä oli ihan kivaa, toiset sitten savullisessa ja siellä taasen kamalaa. Nyt olisi suunnitelmissa mennä miehen kanssa leffaan ja syömään, ollaan taidettu kahdesti käydä yhdessä ulkona syömässä tytön syntymän jälkeen...

Hiusten värjäyksestä, sitäkään ei ole tullut nyt vähään aikaan tehtyä, mutta periaatteessa kyllä voisin värjätä, en usko siitä niin olevan haittaa.

Joskus tuolla useampi sivu sitten oli puhetta petipuuhista, olisiko peräti kahdesti onnistunut tämän raskauden aikana, toisen kerran jälkeen tuli veristä vuotoa ja toisella kerralla olin tosi ahdistunut ihan muuten vaan. Ei yhtään kiinnosta, mies parka...

Niin ja vielä kärryt, lapsille tulee ikäeroa n. 1 v 7-8 kk, joten tuplat on hankittava (esikoinen ei vielä yhtään kävele). Herquleksen olen ajatellut, mulle on tärkeää, että ratasosan saa selkä menosuuntaan eli lapset työntäjään päin, halvimmissa malleissa ei ole tätä mahdollisuutta. Ja nyt kun olen päässyt kääntyvien etupyörien makuun, niin sellaiset täytyy saada tupliinkin!

Tänään on loppupäivä aamun oksentelun jälkeen mennyt ihan mukavasti, onneksi.

Jospa tyttö tuosta pian nukahtaisi, niin pääsisi saunaan. Hyviä öitä kaikille!

Kirsikka rv 12+3
 
Silleri
Kärryistä teki heti mieli kommentoida; vaikka meille tulee yli 2v. ikäeroa nuoremmille, niin arvelen, että tuplakärryille on käyttöä. Tuttava suositteli Carenan Double Swingejä, niissä on isot kääntyvät etupyörät ja molemmille omat kuomut, mikä on meille ehdoton, koska nyk. kuopus on jo pitkä kaveri. Herquleksetkin näyttäisivät muuten hyviltä, mutta niissä on vain se yksi yhteinen kuomu, mitä en pidä hyvänä kun isompi tuskin sen alla haluaa istua ja vauva sen tarvitsisi. Carenoihin saa ostaa vauvalle kopankin, jolloin isommalla on oma istuin ja koppa voi olla toiseen suuntaan siinä vieressä. Kävin testaamassa niitä, ja ne rullailivat kyllä kevyesti ja mukavasti, vaikka ainahan ne siellä kaupan sileillä lattioilla... ;)

Huitshapeli:
Meilläkin on ollut vain kesävauvoja, mutta itse ajattelisin, että kova koppa on tarpeen. Paljonhan se on kyllä säistäkin kiinni.

Ja jos tässä hiusvärigallupia kerätään, niin vaaleat raidat laitatan heti kun kerkiän. Toivottavasti ennen kesää saan aikaiseksi... Mutta ymmärrän kyllä, jos joku haluaa varoa.

Silleri ja Suvi rv 15+5
 
Vaunuista - Tälläsiä mä olen ajatellut : jos tulee poika niin beige kait sitten ja tyttö niin vaaleanpunainen.Ja tämä nyt on oikeestaan sellanen ajatus ollut.

Käännettävä työntöaisa

Alumiinirunkoisille, kevyesti rullaaville ABC-yhdistelmävaunuille riittää pitkään käyttöä. Aluksi ne toimivat mukavina vaunuina, joissa vauva nukkuu pehmeässä kantokopassa. Lapsen kasvettua vaunut on helppo muuttaa näppäriksi kuomurattaiksi. 5-pisteturvavaljaat ja turvakaari takaavat, että pikkuinen pysyy turvallisesti kyydissä. Hammasjarrut on asennettu sekä eteen että taakse. Sekä jalkatuki että selkänoja voidaan säätää 3:een eri asentoon; selkänoja myös täyteen makuuasentoon. Kuomun kurkistusluukusta saa kätevästi tarkastettua, onko lapsella kaikki hyvin. Työntöaisan korkeutta voi säätää napista painamalla (enint. 98 cm) sopivaksi. Mukana jalkapeite ja pehmeä kantokassi. Helppo säilyttää: rattaat mahtuvat kokoontaitettuna pieneen tilaan. Täyttää EN 1888/2005 -stardardin vaatimukset.

Nyt meenkin tutimaan niin saan kiinni univelkani.
Kauniita unia kaikille..

Annu & touhustiina 10+5
 
Istukan paikasta joku kyseli niin minulla on aina ollut istukka etuseinässä ja aina on vaan todettu että ihan hyvä paikka. Muuta vaikutusta ei ole sanottu olevan kuin että sydänäänet kuuluuu myöhemmin ja samoin vauvan liikkeet huomaa myöhemmin.
Itselle ei ole tullut edes mieleen että istukan paikka olisi joenkin huona tai siihen liittyisi jotain riskejä. Olen olettanut että jos näin olisi niin siitä olisi joku lääkäri joskus jotain maininnut.
Rattaista eli meille tulee tuplat pitkien välimatkojen ja sen takia ettei minulla ole käytössä autoa päivisin ja linja-autoja en tykkää käyttää, en vaan jaksa odotella niitä ja kytätä että nyt pitää keretä pysäkille varsinkaan keskusta kotiin päin mentäessä. eli helpostikkin voi kävellä keskustasta kotiin noin 6km ja sitä ei varmaan 2,5 vuotias vielä kävele. Eli minäkin olen katsellut noita Carenan Double Swingejä Näyttäis ihan kivoilta.
Tänne ei mitään uutta kuulu. Pikkuhiljaa olen ajatellut alkaa ostella vauvalle vaatteita kun yhtä ainutta vaatekappaletta ei ole valmiina. Kaikki kuopuksen vauva vaatteet on myyty pois. Eli tuon nelosenhan piti olla alunperin se vihoviimeinen iltatähti meidän perheeseen mutta niin vain mieli muuttui matkalla :saint:
Joten kaikki turvakaukaloa myöten joudutaan ostamaan. no pinnasänky ja syöttötuoli on sentään jäljellä

pumppernikkeli ja niilo 15+5
 
Huomenta =)

Aih,vieläkin vähän särkee sitä paikkaa mistä se hammas poistettiin :/ Kunhan vaan ei olisi tulehdusta tulossa vaikka olen ollut hyvin varovainen.

Tuplia meille ei tule vaikka vauvan ja kuopuksen ikäeroksi tulee noin 2,5 vuotta.Kuopus ei haluaisi nyttenkää istua yhtään rattaissa vaikka ei ole kahta vuottakaan :D Vähän hirvittää kyllä että miten kauppareissut ja muut sujuu jos olen yksi lasten kanssa liikkeellä.Meillä kun ei ole edes autoa :D

Aikaisemmin synnyttäneet :wave: Kauan teillä on kestänyt aikaisemmat synnytykset?Minulla kesti esikoisen synnytys vajaat viisitoista tuntia ja kuopuksen synnytys viisi ja puoli tuntia niin vähän hirvittää että kuinka nopeasti tämä kolmas tulee..Kun pitää odottaa että lapsenvahti saapuu paikalle ennenkuin pääsee lähtemään sairaalalle.hui.

ktl ja potaatti rv 15 tai 16 en enää pysy kärryillä :D
 
Neuvolassa käyty tänään. Kaikki oli ok. Kuunneltiin sydän äänet ja sielähän ne kuuluvat, tosin tyyppi ei yhtään tykänny kun kuunneltiin ja pyrki aina pakoon anturia =) , pitkään sai yrittää saada niitä kuuluviin kunnolla.

Nanna + Pippunen rv 15+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja nanna81:
Neuvolassa käyty tänään. Kaikki oli ok. Kuunneltiin sydän äänet ja sielähän ne kuuluvat, tosin tyyppi ei yhtään tykänny kun kuunneltiin ja pyrki aina pakoon anturia =) , pitkään sai yrittää saada niitä kuuluviin kunnolla.

Nanna + Pippunen rv 15+5
Ai kun kiva että sai neuvolassakin kuunnella sydänääniä.Saman mä olen muuten huomannut kotona että liian kauan jos kuuntelen tai yritän hakea sydänääniä niin sitten beibi katoaa kuulumattomiin ;)

 
FPI
Heipä hei! :flower:

Hui, mikä määrä tekstiä tullut sitten perjantain...koitan nyt jotain kommentoida...

Dopplerista, se EI ollut tullut postiin vielä perjantaina, joten saan sen vasta tänään! Toisinsanoen kesti KUUKAUSI sen toimituksessa, huh huh!

Baareista, voin kyllä raskausaikana käydä, en vaan jaksa kovin kauaa olla...Lauri Tähkää pitäs mennä parin viikon päästä kuuntelemaan...

Kärryistä, en oo yhtään vielä miettinyt, mutta vähitellen varmaan pitäs...

Hiustenvärjäyksestä, siitä olikin aika lailla juttua, itsehän kanssa ihan aluksi samaa kyselin ja tein sitten niin, että en värjännyt ennen kuin 12 viikkoa tuli täyteen. Neuvolan täti sanoi, että voi värjätä ja kampaaja kanssa, yhden kampaamon sivuilla luki, että raskauden ensimmäisellä kolmanneksella ei suositella. Käsittääkseni vetyperoksidia ei enää vaalennusaineissa ole käytetty moneen vuoteen. Jokainen siis tyylillään.

Päänsärystä, nyt ei ole särkenyt hyvään aikaan, mutta mulla on just semmosta, että silmän kohdalta särkee, kerran otin panadolin, mutta en sen jälkeen, kun ei se mitään auttanut. Lepoa ja hierontaa suosittelen!

Ihosta, hieman in huonontunut, mutta onkin atooppinen iho muutenkin.

Lemonkidsin housut oli tosiaan ihanat, mutta mulle ihan väärän malliset, ajattelin tilata sellaset ihan tavalliset mustat.

Raskausviikoista, en osaa muuta sanoa, kun jos on esim rv12+4 niin on 15. raskausviikko, en tiedä selvensikö tämä asiaa?

Jeps, eikun työntekoon...

Mukavaa maanantaita!

FPI+pepe rv 16+0 :heart: :heart:
 
heippa!
Siis yleensä on pahoinvointia ollu raskauden alussa (nuissa kahessa ekassa raskaudessa).
Nyt meinaa pukkaa pahaa oloo ja joutuu välillä juosta vessaa tyhjennykselle..ja esikoinen perässä kattomaan et mitä se äiti oikee touhuu (esikoisella ikää 2v3kk). Vaikka syön iltapalat ja aamupalat ei tajuu. Onneks ei kyl tarvii kun harvoin juosta vessaa.
Onneks ei kestä koko pvää siis tää huono olo :)
 
Maanantaita,
Kyllä on kurja ilma ulkona, räntää taitaa roiskia ihan kunnolla.

Iho-ongelmista,
mulla on muutenkin ollut ongelmia ihon kanssa jo monta vuotta. Sen kunto vaihtelee sen verran, että paha sanoa, miten raskaus on vaikuttanut. Ehkä nyt ihan viime viikkoina on tullut vähän samanlaisia kamalia kovia ja kipeitä pahkuroita kuin sillon kun lopetin pillerit. Täytyy vaan yrittää jaksaa hoitaa iho hyvin ja käydä välillä ihon puhdistuksessa.

Vaunuista,
voi että siinä se onkin miettimistä, kun ei ole ollenkaan aikaisempaa kokemusta. Täytyy lähteä hyvissä ajoin alan liikkeisiin kyselemään neuvoja ja katselemaan malleja. Ei varmaan ihan helppo valinta. Pitäisköhön ottaa kokeneempi kaveri mukaan?!
 
Moi

tervehdys täältäkin sateen keskeltä... :| ...kurja ilma ulkona

Paljon on tullut tekstiä viikonloppuna...

vaunuista mulla on emmaljungan tuplat ja oon ollut tyytyväinen, niillä mennään nytkin ...

hiustenvärjäyksestä olen ottanut nytkin raitoja ja ihan turvallisin mielin...terveydenhoitajan ja kampaajan kommenttien perusteella...olisi ihan näin ammatti-ihmisenä kiva tavata terkka kuka kieltää hiustenvärjäyksen :whistle: ..no meitä on moneen lähtöön ja niin monta mielipedettäkin asiasta on...

Baareista en ole käynyt..öö...ties milloin ..en siis vuosiin joten en nytkään sitä tee....ei ole tarvetta tai halua ja varmaan pelkäsin siellä humalaisten tönimistä ym jos ruuhkaa olisi ja luulen etten ees jaksais valvoa niin myöhään et pitäis baariin lähteä
:LOL:

Dopplerista tuli mieleen et kävin äsken kakplussan kirppariosastolla ja siellä tän päivän huutispinossa niin siellä oli doppleri myynnissä jos jotain kiinnostaa..hintaa oli nyt jotain 40 ekee...

mulla oli tänään taas vähän aikaa sellainen huono olo mikä on ollu jo vähän aikaa pois..hampaidenpesu aiheuttaa vieläkin yök reaktion...meni kuitenkin ohi onneksi kun otin muutaman viinirypäleen ja vettä...verenpaineen otin ja se nyt oli matla joten ei siitäkään johtunut..oli hetken aikaa sellainen "raskausmyrkytys" olo (mulla oli esikoisen raskaudessa)

mut nyt laittaa ruokaa että saa mussukat vietyä vielä kerhoon...

moi :wave: ..pw 15+3?
 
Alkuperäinen kirjoittaja FPI:
Heipä hei! :flower:



Raskausviikoista, en osaa muuta sanoa, kun jos on esim rv12+4 niin on 15. raskausviikko, en tiedä selvensikö tämä asiaa?
Ei oo kyllä 15. raskausviikko jos on rv 12+4, vaan silloin on 12 viikkoa täynnä ja siis menossa 13. raskausviikko. Raskaus tosiaan kestää 10 kk, ja Rv 12+0-15+6 kun on niin on "neljännellä kuulla", kun siis 3 kk täynnä. 16-20 sitten viides kuu, 20-24 kuudes kuu, 24-28 seitsemäs, 28-32 kahdeksas ja 32-36 yhdeksäs. SUomessa jos syntyy 36-37 tai jälkeen, on täysiaikainen, ei siis vasta rv 40.

Takaisin töihin, pikaisesti piti vaan kommentoida:)

Kirppiina + asukki 13+3
 
Mukavaa viikon alkua. =)

FPI: Mitä tarkotit tolla jos on 12+4 niin on 15. raskausviikko?? Eikös se ole 13. viikko....

KerroTokiLisää: mun synnytykset kesti 7,5 tuntia ja 4h25min. Viimeseen tulee väliä yli 5 vuotta, niin en usko, et nopeemmin tulee ku edellinen. Toki pitää kai siihenkin varautua, et parilla tunnilla voidaan selvitä =)
Onneks sairaalaan on matkaa vaan pari kilometriä, autolla sellanen vajaa 10min, et lähellä ollaan, mut lapsen vahdin saamiseenkin voi mennä sit tunti...

Novelle78: voi tietty olla, et kokeneemmalla voi olla hyviä vinkkejä vaunujen ostossa. Tosin kaikilla taitaa olla oma mielipide millaset ominaisuudet on tärkeitä vaunuissa, et kannatta itsekin miettiä mitä pitää tärkeenä: keveys, heittoaisa, tavaroiden kuljetusmahdollisuus, kulkeeko kelillä ku kelillä, pitääkö mahtua autoon, kuinka pitkään aattelee käyttää (pitääkö siis olla ratasmahdollisuus samassa), ym. Liikkeissäkin on yleensä asiantuntevaa porukkaa, et jos noita ominaisuuksia kertoo, niin osaavat suositella sopivia. :)

vielä FPI: lähes kaikissa värjäyksissä, niin kestoväreissä kun vaalennuksissakin käytetään vetyperoksidia edelleen hapetteena (3%, 6%, 9% tai 12%) ;)

jasmara ja masuasukki 14+3
 
KerroTokiLisää kyseli synnytysten kestoista. Minulla esikoinen n.9h kakkonen n.12h oli muuten kaikista kivuttomin ja helpoin synnytys tähän mennessä vaikka pisin ;)
Kolmonen tuli syöksyllä 1h 30min kymmenen minuttia kerettiin olla sairaalassa. Ja yhtään ennakoivaa supistusta ei tuota ennen ollut. Ei mukavaa kokemus :/ Kivut nimittäin aivan hirveet verrattuna noihin rauhallisempiin synnytyksiin, eli jos toivoa saa niin ei noin kiirettä kiitos
Nelonen kesti 3h 30min. ja huomattavasti miellyttävämpi kokemus vaikka silloinkaan en puudutuksia kerennyt saamaan joten ei nopeus välttämättä tarkoita että helpolla päästään
Saa nähdä millaisella hopulla tälläkertaa tullaan pikkasen hirvittää, josko taas tulis kiirus. kolmosen ja nelosen synnytysten välissä aikaa oli noin 6 vuotta niin voi olla että nyt kun on lyhyempi väli niin taas tullaan vauhdilla. Toivottavasti ei kuitenkaan aivan syöksytä :/
 
FPI
Joo siis anteeksi vaan, ihan näppäilyvirhe sattui eli tosiaan tarkoitin, että jos on esim rv 12+4 niin on 13. viikko EI 15....katsokaas kun ei osu oikeille näppäimille sormet.... :D

jasmara, kiitti tosta vetyperoksidi jutusta, luulin tosiaan, että se on poistunut käytöstä kokonaan!
 
Huomenia!

Ainakin vaunuista on ollut puhetta. Meillä on nyt käytössä Brion Novat ja niillä mennään jatkossakin. Oon tykänny noista tosi paljon ja täällä maaseudulla ihan ykköset kun on kunnon pyörät ja tukevat muutenkin. Vaikka nuo meidän lapsukaiset tulee pienellä ikäerolla niin ihan tavis vaunuilla meinaan pärjätä. Vauvaa kuitenkin tulee kannettua liinassa, ja asutaan sellaisessa paikkaa että autolla tarvii mennä kauppaan, neuvolaan ja muuallekin.

Synnytyksistä: Miulla nuo synnytykset on olleet kestoltaan 8 h, 6h ja 7,5 h neuvolakortin mukaan. Oon kyllä jo tiennyt aina ensimmäisestä supistuksesta lähtien että nyt syntyy, koska on miulla nuo synnytyssupistukset tuntuu tuolla selässä. On sitten hyvin voinut valmistautua ja soitella lapsenvahdit paikalle. Tällä kertaa oon ainakin ajatellut että lähtisin jo hyvissä ajoin sairaalaan, jotta ehtisivät laittaa jotain puudutusta. Viimeeksikin yritin mahdollisimman pitkään olla kotona, kun en sairaaloista tykkää. Mentiin yhdeksältä illalla sitten sairaalaan niin vauva oli syntynyt 22.20. Ja pelkällä ilokaasulla mentiin, keskimmäisellä oli sama juttu että klo 13 sairaalassa ja klo 15 vauva oli syntynyt. Ja taas vaan ilokaasua sain. Nyt siis aioin istua siellä heti kun ensimmäinen kipiä supistus tulee, että saisi vaikka spinaali- tai epiduraalipuudutuksen.

Baareista vielä sen verran, että mie en noissa oikein selvinpäin viihdy, mutta jos joku sinne kutsuu niin voisin lähteäkin. Kyllä mie kävin esikon ja keskimmäisenkin kanssa ihan viimesillänikin ystävien kanssa istumassa iltaa, jos joku sitä paheksui että oli ison mahan kanssa baarissa niin voivoi. Ei kyllä ainakaan kukaan koskaan mitään tullut sanomaan. Nyt kuopusta odottaessani kävin vissiin yhden kerran vähän aikaa istumassa.

Noin, tulikohan kaikki nyt kommentoitua mitä pitikin. Nyt pikkuneitiä nukuttamaan.

AngelEyes ja masukki 13+6
 
Nyt on käyty ultrassa, oli kyllä ihme yrmy lääkäri, ei siltä oikeen saanut mihinkään vastausta.

Mutta pääasia oli, että kaikki oli kunnossa ja siellä se pikkuinen huitoi kun mikäkin :heart: Viikot muuttui vähäsen eli sen lääkärin mukaan ois 11+4, mut en sit tiedä vaikuttaako toi laskettuun aikaan, ei se ainakaan mitään siitä sanonut.

Nyt uskaltaa olla jo vähä iloita ja uskoa että kyllä tässä raskaana ollaan :) :wave:

memmy ja vaavi 11+4
 
Silleri
Kiitokset Kirppiinalle kuukausiselvityksestä, hurja, oon siis jo neljännellä kuulla! :D Aiemminkin on tullut mietittyä, miten ne vaihtelee, ja jos siis rv 40 asti pääsee, on jo kymmenennellä kuulla. Minä tosin oon ollu jopa yhdennellätoista kuulla raskaana, kun edelliset syntyneet 41+3 ja 42+0... Tällä kertaa voin saada käynnistyksen, oli tuo viimeinen nimittäin kohtuullisen tukala kun syntymäpaino oli 4660gr.

Synnytys ei minua huoleta, vaikka sairaalasta kauemmas muutettiinkin (ennen matkaa oli vajaa 2km), mutta koskaan ei ole ollut ennakoivia supistuksia: jos niitä tulee, ne on "aitoja" ja toisellakin kerralla supistukset alkoivat jo 12h ennen kuin vauva syntyi. Mulle on molemmilla kerroilla tökätty kohdunkaulan puudutus, lievittää kyllä sen verran, että saa hengähdettyä ennen ponnistamista.

Vaunuista vielä, ensikertalaisille vain toteaisin saman, mitä tässä jo puhuttiinkin, että jokaisella on omat mieltymyksensä, mitä vaunuilta kaipaa. Meillä on kahdella lapsella ollut yhteensä jo ainakin 7 erilaiset menopelit (+mummolavaunut), joista 4 on myyty pois kun eivät ole käytössä miellyttäneet. Paras vaihtoehto meillä tuntuu olevan useampi malli: Yhdistelmät kovalla kopalla vauvalle ja talvikeleihin, tukevat matkarattaat kaupungille ja reissuihin ja perinteiset "istumarattaat" (esim. Emmaljungan Softyt) sitten isommalle lapselle pitkien lenkkien varalle. Mutta varastotila tahtoo loppua kesken... :)

Kysymys: onko kukaan miettinyt nimiä vielä? Täällä päin on jo kovat pohdinnat käynnissä, ja vaikeaa, vaikeaa on! :D

Silleri ja Suvi rv 15+6
 
Väsyttää |O Oltiin vanhempien luona yökylässä ja eihän me osata enää nukkua 120cm leveässä sängyssä. Mies potki ja pyöri ja höpisi koko yön. Ja aamulla jo kuudelta ylös. Tänään voi kyllä uni maistua jo aikasta aikaseen - voi jäädä täydelliset naiset katsomatta :D

Ja mulla oli lauantaina synttäritkin B) Sisko oli ostanut minulle synttärilahjaksi odotusajan kirjan. Oli ihan mahtava! Sinne saa tehdä omia merkintöjäänkin ja oli täynnä faktatietoa ja muiden kokemuksia. Oma kulti antoi mulle ihana sydänkorun ja kiikutti heti aamusta kasvohoitoon kahdeksi tunniksi jatkamaan unia. Voin sanoa, että tuli kyllä tarpeeseen! :whistle: Monet olikin kirjoitellut miten raskaus on saanut aikaan finninaama efektin. Itselläni ei niin paha naama ole ollut, selkä taas ennemmin. Mutta nyt kun tuosta kasvohoidosta on pari päivää niin naamaan on noussut näppylöitä. :/ Mutta niin on toisaalta aina kun käy kasvohoidossa, kaikki lika nousee pintaan ja hetken näyttää ihan petolinnun persiiltä, mutta kyllä se kyntöpelto siitä sitten on pikkuhiljaa tasoittunut :D

Oltiin miehen kanssa lauantaina kotimetsissä mönkijäajelullakin, rauhallisesti yritettiin mennä ettei vauva häiriintyisi. Ei ainakaan pahana ilmeisesti pitänyt kun ei ole ollenkaan kyytiä moittinut. Muuten en ole kyllä uskaltanut harrastaa entiseen tapaan, omat harrastukset kun ovat välillä aika kovaa menoa. Rauhallisesti nyt olen ottanut ja yrittänyt turvata pikkuisen olon. :)

Vaunuistakin oli ollut puhetta... Emmaljungat kovasti kiinnostaisi, mutta kun ovat vietävät kalleimmasta päästä. Niiden kannalle varmaan kuitenkin kallistutaan.

Katsoiko kukaan muuten eilen illan uutisia tv:stä siitä sokerivauva jutusta? Siellä oli jotain juttua tosiaan, että Suomessa on nousussa ns. sokerivauvojen syntyvyys. Pitää ilmeisesti itsekin vähentää karkin syöntiä. Muuten olenkin katsonut vähän mitä suuhuni työnnän.. Tarkaksi menee! :whistle:

No, josko nyt palaisi takaisin hommiin.

Adette & Allu 15+5
 

Yhteistyössä