kolmatta kaipaavien joulukuu

voisko ola että mahdollinen plussa ei viel näkyis testissä, vaikka on´jo kp28 ja jos ovis ollu sillo ku on pitäny ja ois tärpänny siitä. et oisin liika aikasee testannu ONNEE MIUSKII
Anteeksi, en muista koska sulla oli ovis? Osaatko sanoa dpo:ita? Olen lukenut, että jollain olisi näkynyt haamu vasta dpo 17 :) Että siinä mielessä on paljonkin toivoa :hug:

Miuski: Tee se digi jos mietityttää! Kyllä mä näen ihan selvän punaisen viivan sun testikuvassasi, mutta me halutaan tietää myös sen digin sanoma :D Kyllä sä raskaana olet, usko pois :)

Huldasharks: en muista niitä dpo:ita mutta omien tuntemuksien puolesta ovis ois voinu olla sillo 29.11-2.12 jossain vaiheessa tuolla ajalla. mutta en voi varma olla. Meillä miehen kans kyllä listallinen riskitekijöitä jotka haittaavat raskaaksi tuloa.

-liika lihavuus molemmilla miehellä pahempi itsellä vain lievä
- mies tupakoi paljon
-mies käyttää alkoa viikottain
-mieliala lääkitys
- mies syö epäterveellisesti enkö itsekkää aina niin terveellisesti
No siinä varmaan jo ihan tarpeeksi haittaavia tekijöitä. tais tulla liikaa etittyy miehestä noita huonoja puolia mutta kun ihan tosiasioita jotka vaikuttaa raskautumiseen ja vielä merkittävästi. mutta silti meillä on kaks lasta vaikka pitkää meni kakkosta tehdessä.

MIUSKI tee vaa se digi testi et oo plussaa kuvitellu kyllä se tuossa testissä näkyy.
Se aamu alkoi varhain täällä tänää kuopus kuumeessa ja yö meni miten meni. Mulla ei kyllä nyt oo oikeen mitää oireita jotka viittais alkaviin menkkoihin tai raskauteen tulevat päivät näyttää ja jos ei kuulu mitää niin sit testaan uudellee.

Me ollaan molemmat ylipainoisia, mut tuo meitin esikoistyttömme (joka on siis toinen lapsi molemmille, ku edellisestä elämästä on molemmilla poika) sai alkunsa toisesta kierrosta kierukan pois ottamisen jälkeen. taidetaan molemmat syödä aina välillä vaan terveellisesti. Mun mies myös tupakoi, itse en tupakoi.
Viikonloppuna hieman puhuttiinkin lapsien "teosta" tosin taidettiin tulla siihen tulokseen et niitä tulee sitten ajallaan lisää. itse oon hieman kärsimättömämpi saamaan ainakin vielä yhden lapsen lisää.

Okei, mä teen lauantaina sen digin :D Mä varmaan sekoaisin ilman tätä meidän porukkaa täällä. Mies on onneksi todella innoissaan ja kuiskii tästä salaisuudesta vähän väliä. Eilen illalla se sai jonkin ihme kohtauksen...tuli mun taakse, suukotti niskaan ja hali ja pisti molemmat kädet masulle miettien, että tuolla se jossakin on... :heart: Oli se itkun paikka mulle joo :LOL:

Jeps ja mulla on sitten sellainen pahoinvointiaaltojen suma mitä ei molemmista lapsista ole ollunna.... huh... tulee mielenkiintoinen koulupäivä, kun aamu alkaa lähes pyörtymisellä suihkuun...

Kaneli: Älä ajattele tuota "listaa"! Ei ne välttämättä aiheuta teille mitään. Mun mies polttaa, mulla on pco, en ole mikään hoikkeliini, syödään miten milloinkin vaikka lapset syövätkin suht terveellisesti.... tässä vaan mä esimerkkinä. Sitten on hyvä ystäväni joka on todella pyöreä, jolla oli lääkkeellisesti menkat, mies oli alkoholisti, söivät todella epäterveellisesti, käytti jotain mielialalääkitystä ja en ole varma oliko se paniikkihäiriöön vai oliko siihen toinen jne... ja heille tuli pitkän yrittämän jälkeen tyttö. Samainen nainen sai toisenkin miehen kanssa lapsen myöhemmin.

Älä siis heitä minkään listan takia kirvestä kaivoon hyvä nainen!!!

mymosa: Älä häpeile noita tunteita! :hug: todella hyvä, kun sanoit sen "ääneen".

Paljon onnea Miuski00lle!!! :flower:

Itsellä ei oireita suuntaan tai toiseen... Rinnat aavistuksen kipeytyneet. Oireilevat joko menkkoja tai sitten raskautta. Ensimmäistä odottaessa kipeytyi rinnat, toisessa huimasi. Muita raskausoireita ei oikeastaan ole sitten ollutkaan. Paitsi väsymystä.

Karmea flunssakierre ollut. Kuopuksen kanssa sairastellaan kotona tänään. Ajattelin keitellä riisipuuroa :p

Minua oksettaa. Tissit ovat alkaneet kipeytyä ja kihelmöintiä niissä on koko ajan. Turvottaa, ahistaa, päätä jyskää koko ajan. Aamuöisin en unta saa. Toivossa elän, että tää nyt ois sitä :) Dpo6, mut ovulaatioajasta ei oo takeita, menkkoja kun ei oo ollu km:n jälkeen, joka oli tuossa marraskuun lopulla. Ihan jänskättää.

kaneli: Mekin ollaan molemmat ylipainoisia ja ainakin viimeksi onnistuttiin ihan ekasta kierrosta raskautumaan. Silloin mies käytti alkoa enemmän mitä nyt, vaikkei mikään alkkis olekaan. Olen saanut nyt puhuttua vähentämään tämän projektin vuoksi. Toivoa siis tosiaan on vaikkei kaikki nyt ihan ihanteellisesti olisi kohdallaan. Olen ymmärtänyt, että alipaino on kuitenkin vielä suurempi riski kuin lievä ylipaino eli älä stressaa siitä =)

Barbamama35 mistä olet kuullut alipainon olevan suurempi riski? Jos siis tarkoitit raskauden aikana se ois vaarallisempaa?

Kun minulle ei koskaan kuopuksen odotuksessa asiasta mitään sanottu. Eka sanottiin, että voin syödä kirjaimellisesti kahden edestä, mutta kun painoa sit tuli, niin meinasivat laittaa kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin kun painoa tuli mukamas "liikaa" (koko raskauden aikana about 15-17kg) ja suurin osa jäi jo synnärille. Eivät kylläkään ottaneet huomioon ollenkaan miten vähän olen aina painanut...

Paino-asiasta: Mulla on paino-indeksi nyt 20,2 ja esikoista kun aloin odottamaan 14 vuotta sitten 16,3. Miehellä taitaa olla äkkiä laskettuna 27,5, eli lievä lihavuus :) Perhesuunnittelun sivuilta luin, että paino-indeksi olisi hyvä olla 20-30 välillä raskautta yrittäessä. Mutta ei se varmaan yksin vaikuta kenelläkään raskautumiseen, mä uskon suurimman syyn olevan stressissä, jos ei muuta "vikaa" löydy.
Ollaanhan me kaikki oltu jo ainakin kaksi kertaa raskaana :heart:

Huomenta vaan kaikille ! :wave:

Miuski: Me kyllä haluttais uus testi tälle päivälle, ei sulla olis yhtä pientä liuskaa edes kaapin kätköissä???? :rolleyes:

Ja lisään vielä tuohon, että painoa mulle tuli ekassa raskaudessa yli 30 kg ja toisessa yli 20 kg. Oli siinä äkkiseltään kantamista :D Mulla on imetys ollut älyttömän hyvä painonpudottaja ja muutamassa kuukaudessa olen saanut pahimmat raskauskilot pois.

tuohon pitää vastata, että minulla oli esikoisen odotuksessa BMI 19,6 ja kiloja raskauden aikaan tuli 8kg ja kuopuksen kohdalla taasen oli 17,3 ja kiloja tuli se 15-17kg Kaikki jäi kummastakin synnärille :D

Alimillaan kävi minulla paino keväällä ja silloin sain km:n kun en edes tiennyt olevani raskaana vasta kun menin lääkäriin kipujen ja verenvuodon takia viikko oli kertnyt jo 7+ ja silloin BMI oli 15,8 Nyt on onneksi normalisoitunut tuo paino joten kuten. 5kg heittoja kyl tulee koko ajan johon menee hermot... nykyään BMI on 19,9

Ensiksi :hug: kaikille tarvitseville!

Miuski
kyllä siinä viiva näkyi, joten älä panikoi Nyt uusi testi vaan, niin saat hetken mielenrauhan, ennen kuin tarvii alkaa panikoimaan kaikkea muuta raskauteen liittyviä juttuja :D

Muillakin kuulostaisi olevan lupaavia oireita bd+++

Huomenta kaikille! onnea miuski :) tänne ei täti ole saapunut vieläkään,eli viime kierto oli 26pv:ä ja nyt kp 29 menossa.alkaa jo jänskättään :D :heart: tisuja kihelmöi välillä ja masu turvottaa,yökötys oloa välillä ja vessassa tulee ravattua aika paljon,kun tuntuu et menkat alkaa mut ei siltikään valkkaria vaan tulee.kuumia aaltoja ja kylmän väreitä vuorotellen..tekis mieli ostaa testi jo mut jos oottelis la max JOS ei ole alkanut. plussa tuulia :whistle:

heipsan,voi kun on jännitystä ilmassa monella kummeilijalla...voi kun teitä onnistaisi...:heart:

itsellä on kierukka nyt poistettu,ja meidän ihana lääkäri toivotteli kovasti onnea vauvautumiseen,tosin sanoi että voi mennä puolesta vuodesta vuoteen ennen kuin tärppää...Lääkäri on niin ihana ja sen puheilla on ihana käydä,kokemus huokuu olemuksesta ja puheista,on kohta eläkeiässä oleva rouva ihminen.

Mieskin innoissaan soitteli päivällä että joko se hormoni on poistettu:D hih,sanoin että ei ole hormoneja poistettu,kierukka vaan.-...;)

toivottavasti munkin vuodot asettuu pian ja päästään pupuilemaan ja jännäilemään,hassulta tuntuu taas että luomuna saan pupuilla..:)

mymosa
hohhoi.. on sitten aimoannos ravitsemusta takana.. Kalsiumin puute voi olla osa syynä ylipitkään kiertoon, E-vitamiini auttaa kanssa..
Sitten tuolla kaukomailla banaaniplantaaseilla työskentelevät miehet on steriilejä, koska banaanissa on niin vahvat torjunta-aineet.. hmm.. taidan pistää miehen banaanin syönti kieltoon vaikkei se niin suuressa mittakaavassa enää täällä ole.. 40% silti jää mömmöjä hedelmiin vaikka ne pesis.

Juu eli täällä lähtee kyllä tosiaan nyt vitamiinit, foolihappo, magnesium (kalsium ja magneesium ehkäsee diabetestä) taas syöntiin.. c-vitskujen puutos on kun kielen alla on mustat rannut..

Ja tiesittekö, että 2cl kirkasta auttaa laktoosin aiheuttamiin mahavaivoihin :D ja maito sitoo rasvaa itseensä..

kaikkea hyödyllistä tietoa sitä tulikin imettyä ihteensä.

Ei voi olla totta! Miuski!! Onnea Onnea Onnea!! :flower: :kiss:
En päässyt eilen tänne ollenkaan kun leikin joulupukin apulaista iltamyöhään asti :) Ja millaisia uutisia missasinkin heti!!! Miuski, oot ollut täällä koko sen ajan mitä mä oon ollut ja nyt mua ihan pelottaa kun lähdet odottaviin.. :ashamed: Sähän oot tän ketjun äiti, ikäänkuin.. :D
Toki olet ollut täällä juurikin tota varten ja ihanaa että vihdoin onnisti! Ja jokuhan sen jo mainitsi että itkettää kun muut plussailee ja itse kärvistelee aina vaan plussaamatta, muttei se tarkoita etteikö olis samalla iloinen toisten puolesta ja tokihan sen heille suo. Toivoisi vaan niin pääsevänsä jo itsekin odottavien puolelle.

Me ollaan miehen kaa varmaan suht normipainoisia, mies ottaa, siis alkoholia sillontällön kavereiden kanssa, ehkä 2-3 kertaa kuukaudessa, itse vielä harvemmin. Mies polttaa, minä en. Toivottua tulosta ei vaan tule. Ekat raskaudet on alkanut lähes heti, kun on lupa annettu.

Tervetuloa uusille ja onnea kaikille jotka jännäävät mahdollista raskautumista. Mulla menkat loppu just ja nyt alkaa tänään taas pupuilu :) Miuski: Odota vaan, mä tulen täältä NYT perässä!!!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä