* * Kolmatta kaipaavien marraskuu * *

mymosa
Kukas alkais huomenna pitämään tuota etusivun päivitystä? miuski ei varmaan laita pahakseen vaikka päivittäjä muuttuu, ei tulisi niin pitkää rakoa sitten noihin päivityksiin..
 
Kärkipään jännitys lisääntyy. Jospa jospa.

Mymosa minä en valitettavasti uskalla luvata päivittäjän rooliin. Hienoa, jos pääsisit piankin uuteen kiertoon.

Tikuttelin tänään ovista, mutta ihan plankko oli vielä testi kontrolliviivaa lukuunottamatta. Kolme testiä vain jäljellä, joten taidan skipata huomisen ja tehdä ylihuomenna seuraavaan.
 
Heips täällä ollaan sit ihan sekaisin kropan kanssa. Su olin 5h lääkärissä vuodon takia, joka enemmän kuin runsasta. Nyt sen jälkeen eilen ja tänään testeissä näkyny haaleat viivat. Epäilys miehen kanssa ollut, että olisin ollut raskaana kierukan kanssa, mutta nyt katselen jos sittenkin ois heti tärpänny kierukan poiston jälkeen (mut ei se vielä näillä päivillä pitäis testissä näkyä) Alavatsaa särki aamulla ja selkää sen jälkeen on ollut koko ajan turvonnu olo ja alavatsa pinkeenä... Ota sit selvää tästä kropasta.

KaramelliApina minä olen Epoosta ja 22v mamma jonka jaloissa pyörii 04/08 ja 09/09 syntyneet prinsessat :)
 
moro moro! täällä kp 15 ja eilen ehkä bongasin oviksen ala vasaa poltteli ja oli toissa iltana oksettava olo. no nyt peittoo heiluteltu tässä useampi päivä peräkkäin ja yks väli päivä oli välissä toissa iltana mutta muuten on ahkerasti oltu, jot jos ei tärppää niin ei harjotuksesta oo puutetta... Juttelin miehen kaa eilen sit aktin jälkeen ja kysyin että mitä se on mieltä siitä kolmannesta niin sanoi et joo niinhän se sit sieltä tulee millon on tullakseen ja mä totesin että tää on sit varmaan meiän viimenen lapsi jotta enempää ei tuu nii sano ettei koskaa tiiä. Olin sillee et mitä ihmettä mie ymmärsin ihan toisin. No miehistä ei ota selvää koskaan. no oonpaha nyt rauhassa tän asian suhteen että kolmonen saa tulla ihan rauhassa

Ooteko muut nuoret äidit päättäny lapsi luvun?? mietin että oon vast 23 ja jos tää kolmonen on viimenen nii teen omasta mielestäni tosi aikasen päätöksen mutta ei kait näitä lapsia kymmenii oo tarkotus tehhä muutenkaa
 
en minä ole lapsilukua lyönyt lukkoon. Ekan kohdalla kuulosti 2 kivalta ja nyt kuopuksen kohdalla 3 oli mukava vaihtoehto ja en laittais kyl pahitteeksi jos se neljäskin tulisi :D mutta koskaan ei ole käynyt mielessä 5 ehkä kait siksi kun olen 5 lapsukaisen perheestä :D Mutta lapsiluku on täynnä oli luku mikä vaan kun täytän 30 vuotta ja tässä on vielä pitkä aika siihen, ettei sitä tiedä kerkeekö sitä olemaan äiti jalkapallojoukkueelle jo siinä vaiheessa.
 
:'( surutyötä on tehty eilinen ilta, illalla tuli semmoista limansekista rusehtavaa vuotoa ja tänä aamuna jatkunut joten eiköhän kunnon vuoto ala hetkenä minä hyvänsä. Täytyy alkaa lukea poppakonsteista jos niistä löytyis apua.
 
Sandemar :hug:

kamiraro Kuulostaa kyllä omituiselta nuo sun oireet :/ Toivottavasti selviäis, et mikä vaivaa...
Ei mullekaan tuo kierukka taannut mielenrauhaa, pariinkin otteeseen luulin olevani raskaana ja yhden kerran sitä lääkärissäkin tutkittiin.. Negaa näytti kuitenkin labrakokeet, joten tosta sun haaleesta plussasta en tiedä..
Koska sulta on kierukka poistettu?
Oon mä niitä tarinoita lukenut, kun heti on tärpännyt.. Käsittääkseni sekin oli mahdollista, että jos on parina päivänä ennen kierukan poistoa ollut yhdynnässä, niin tulla raskaaksi jo siitä.
Vaikea selittää. En tiedä oliko joku urbaanilegenda, netistä sen luin, että olis varotoimenpiteenä pyydetty pidättäytymään seksistä ennen kierukan poistoa jollei halua raskautua.. Kiva huomata, etten ole ainoa "kakara" porukassa :D Nyt meitä on jo kolme :D

Mun äiti kävi eilen kylässä ja otti jälleen puheeksi sen kuinka mun pitää nyt ajatella itseäni, "Älä nyt vaan nyt tee lisää lapsia, ajattele itseäsi, parin vuoden päästä voi taas ottaa kaikkia hoitoon, te ette pääse mihinkään sit lähtemään, jumiudutte kotiin, opiskelet nyt..."
Ja mulle tuli aivan käsittämättömän paha mieli :( En ole kertonut, että kävin kierukan poistattamassa, olen vauvakuumeestani kyllä puhunut äidille ja siskolle.
Se ei oo aiempiakaan raskauksia ottanut mitenkään iloisesti vastaan, esikoisesta sen ymmärrän et huumorintaju on koetuksella kun 18v tulee kertomaan odottavansa. Mutta otti kuopuksenkin raskauden vastaan tyrmistyneellä ilmeellä ja jäätävällä hiljaisuudella, jonka perään, totesi vain, että "No, toivottavasti jaksatte.." :(
On kyllä molempien lasten odotusaikana leppynyt ja välittää lapsista hurjasti, pyytää yökylään ja ostelee vaatteita jne.
Aiemmin mä olin sille noista kommenteista vihainen, nyt enää surullinen. Mä en enää jaksa kuunnella tota sen latistamista. Mä olisin halunnut kertoa äidilleni, että yritetään vauvaa, koska musta tuntuu, että mä tavallaan valehtelen sille.
Sitten ajattelin, etten kerro sille mahdollisesta plussastakaan. Huomatkoon mahan pyöristymisen, jollei suoraan kysy aiemmin. En sitten tiedä hyödyttääkö tuollainen mitään. Tuskin.
JA mä olen nyt sitä mieltä, että mä nimenomaan ajattelen itseäni nyt. Mä en halua opiskella ja jäädä sitten äitiyslomalle, vaan mä haluan opiskella ja sitten töihin, "luomaan uraa".
Toisekseen, ei ikinä tiedä, mitä elämä tuo ja kun niitä lapsia ei "tehdä", niitä saadaan. Kai ihan käsittämätön ajatus äidilleni, jolla moisia ongelmia ei ole ollut.

kaneli87 Lapsilukua ei oo päätetty, mutta tää "erä" oli tässä :D Ehtiihän sitä sitten myöhemminkin jos joku oikku iskee :D Eikä koskaan tiedä, miten elämä vie.
 
KaramelliApina Soitin mun labratuloksia ja sieltä ilmeni verestä otetun testin olevan nega, joten testeissä näkyi sitten viivanpaikat (näin ainakin itse ajattelen) ja oviksen pitäis olla näihin aikoihin nii eiköhän noi oireet ollu oviksesta :D Mun mieli vaan teki mulle tepposen kun niin paljon toivon kolmatta pienoikaista :)

Kierukka poistettiin viime viikon pe kohtutulehduksen vuoksi.

Mun mielestä toi että aletaan sanomaan, että älkää vielä, jaksatteko varmasti, sinuna vielä miettisin uudestaan jne. Eihän se oli kenenkään muun asia oikeastaan. Mä olen kaikkien ihmisten mielipiteet mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Minähän elän elämääni eikä ulkopuoliset oli kyseessä sitten sukulaiset, tutut taikka hyvät ystävät. :)
 
täällä kans yks alle 30 vee. justiin täytin viimekuus 26vuotta. esikoisen sain 18,5 vuotiaana ja juniori synty siitä viis vuotta myöhemmin. en koskaan halunnu noin pitkää ikäeroa lapsille, enkä haluais vieläkää. mutta ekan ja tokan kohalla oli se että mies ei halunnu ku yhen lapsen. ei suostunu millään toiseen. ja sitte meille rupes viimein tulemaan kaikkia parisuhde ongelmiakin kun se päätti ihan tosissaan ettei koskaan enää lapsia eikä naimisiin mennä. no kun viimein päästiin ongelmista yli, aikaa olikin kulunut jo 4 vuotta. kun yritys alotettiin, sain heti alussa keskenmenon 5+ viikoilla. siitä 4kk ja tulin uudestaan raskaaksi ja se meni onneksi loppuun asti. kun juniori oli 4kk, halusin kolmannen lapsen. oon aina puhunu miehelle väh. kolmesta lapsesta ja yhes ollaan oltu vuodesta -99 että luulis senkin jo sen muistaneen. no ei, taas sama homma. ei yhtään enempää lapsia. nyt meni 2,5 vuotta että lupa tuli aloittaa yritys. ja ensi helmikuussa juniori tulee jo 3vuotta,että ikä eroa tulee taas rutkasti :(
Ekasta raskaudesta kun kerrottiin, anoppi tuumas että "- noh, kaikki hoitaa sitten omat kersansa!"
"-tokasta kun kerrottiin,ni mun isä tuumas,että lapsia on kiva tehä,mutta niitä pitää sitte hoitaakki.." Ja nyt kun oon puhunu kolmannesta. mun äitee on ollu kovsti sitä vastaan.
Nyt te luulette että me ollaan jotai uusavuttomia,köyhiä, alkkiksia tai jotain.... no ei olla, vaan ihan tavallisia duunareita. mies on autoinsinööri ja mä oon koulutukseltani automekaanikko/varaosamyyjä, mutta töitä henkilökohtaisena avustajana, sekä osastoapulaisena vanhainkodilla. meillä on ihka oma talo ja mehtääkin vähän. paljon autoja sun muita koneita. yhes hoidetaan koti työt ja lapset ja kaikki on kunnos muutenkin. se miks meijjän vanhemmat on niin vastaan lasten tekoa on se ,että meidän esikoisella on lievä käytöshäiriö,joka on paranemaan päin. ja he aattelevat että me ei enää pärjättäis / jaksettais. no me ite tiedetään miten asia on. me pärjätään hyvin esikoisen kans ja juniorin kans ja hoidetaan monesti vielä muidenkin lapsia,niin ei olis mitään väliä enää vaikka täs ny yks vielä pyöriski "jalois" :D
 
Kiva tuntea itsensä tervetulleeksi! Kiitos!
Meillä juu eka "yritys" kierto.. Tulee kun tulee jos/(toivottavasti pian kun tulee).:)
On täällä melkoisia sissejä linjoilla, kun juttuja lukee. Meillä onneks on molemmat lapset ollu tervetulleita, myös sukulaisten puolesta. Nyt kun äidille kerroin, että haaveilen kolmannesta, ei hän ollut ollenkaan pahoillaan. Äiti on kohta jäämässä eläkkeelle ja kaiketi olisi ihan tervetullutta puuhaa jos ois taas yksi pieni suvussa. Olen tänään ensimmäistä päivää työttömänä ja moni tuttu sanoo, kuika nyt ois oivallinen aika perheenlisäykselle. Vähän on kaks piippunen asia, mut näinhän se tietty olis. Mut toisaalta ois kiva jäädä mammalomalle töistä, mut nyt jos sais heti uusia töitä ni ois aika nolo heti ilmoittaa jäävänsä äippälomalle.. Mut sanotaanko näin, että "kohtalon"käsiin ja katotaan miten käy. Vauvva kelpais ja työt kelpais.. :popcorn:
 
Mies kävi jo kuulemma testin ostamassa. Nyt sit vain odotellaan että mies tulee perjantaina kotio. Lauantai päästään sit yhdessä testaan. En viel noil omilla uskaltanut testata. Tuos kaapissa polttelevat. Mies halusi sellaisen testin missä nykyy raskausviikot. Miul on ihan vainprismasta ostettuja.
 
olin aika varma että ovis oli vko lopun tienoilla ku alaselkä oli kipee muutaman päivän ja meni sit ohi.. eli ns.oikea ajankohta on hyödynnetty ;) nyt ois kp 21 saa nähä jänskättää ens ke tai viimestään la pitäis alkaa (pysysivät vaan pois.. ) nää on tietty jtn toive oireita tuntuu välillä niinku alamasu ois turvonneempi mitä normisti ja ollu iha älytön jano lähes joka pvä yks päivä join varmaan 3 lasia 0,5l vettä ja mehua 2 + maitoo iha hulluna,tiiä sit mikä jano kuukaus menossa mulla :DD eka yk menossa,ns helposti on meijän muksut onnistuneet poika 5 kierrosta ja typykkä 3 kierrosta,eli jospa,jospa tämä meijän tuleva iltatähti tuli masuuni tästä ekasta kierrosta <3 ei silti mitään ressiä ole otettu,kyllä se onnistuu.
Tuntuu et oon paljon rennompi ja onnellisempi mitä aijemmin,ostettiin aika vasta ok.talo <3 Plussa tuulia kaikille!! :whistle::whistle:
 

Yhteistyössä