Sandemar :hug:
kamiraro Kuulostaa kyllä omituiselta nuo sun oireet :/ Toivottavasti selviäis, et mikä vaivaa...
Ei mullekaan tuo kierukka taannut mielenrauhaa, pariinkin otteeseen luulin olevani raskaana ja yhden kerran sitä lääkärissäkin tutkittiin.. Negaa näytti kuitenkin labrakokeet, joten tosta sun haaleesta plussasta en tiedä..
Koska sulta on kierukka poistettu?
Oon mä niitä tarinoita lukenut, kun heti on tärpännyt.. Käsittääkseni sekin oli mahdollista, että jos on parina päivänä ennen kierukan poistoa ollut yhdynnässä, niin tulla raskaaksi jo siitä.
Vaikea selittää. En tiedä oliko joku urbaanilegenda, netistä sen luin, että olis varotoimenpiteenä pyydetty pidättäytymään seksistä ennen kierukan poistoa jollei halua raskautua.. Kiva huomata, etten ole ainoa "kakara" porukassa
Nyt meitä on jo kolme
Mun äiti kävi eilen kylässä ja otti jälleen puheeksi sen kuinka mun pitää nyt ajatella itseäni, "Älä nyt vaan nyt tee lisää lapsia, ajattele itseäsi, parin vuoden päästä voi taas ottaa kaikkia hoitoon, te ette pääse mihinkään sit lähtemään, jumiudutte kotiin, opiskelet nyt..."
Ja mulle tuli aivan käsittämättömän paha mieli
En ole kertonut, että kävin kierukan poistattamassa, olen vauvakuumeestani kyllä puhunut äidille ja siskolle.
Se ei oo aiempiakaan raskauksia ottanut mitenkään iloisesti vastaan, esikoisesta sen ymmärrän et huumorintaju on koetuksella kun 18v tulee kertomaan odottavansa. Mutta otti kuopuksenkin raskauden vastaan tyrmistyneellä ilmeellä ja jäätävällä hiljaisuudella, jonka perään, totesi vain, että "No, toivottavasti jaksatte.."
On kyllä molempien lasten odotusaikana leppynyt ja välittää lapsista hurjasti, pyytää yökylään ja ostelee vaatteita jne.
Aiemmin mä olin sille noista kommenteista vihainen, nyt enää surullinen. Mä en enää jaksa kuunnella tota sen latistamista. Mä olisin halunnut kertoa äidilleni, että yritetään vauvaa, koska musta tuntuu, että mä tavallaan valehtelen sille.
Sitten ajattelin, etten kerro sille mahdollisesta plussastakaan. Huomatkoon mahan pyöristymisen, jollei suoraan kysy aiemmin. En sitten tiedä hyödyttääkö tuollainen mitään. Tuskin.
JA mä olen nyt sitä mieltä, että mä nimenomaan ajattelen itseäni nyt. Mä en halua opiskella ja jäädä sitten äitiyslomalle, vaan mä haluan opiskella ja sitten töihin, "luomaan uraa".
Toisekseen, ei ikinä tiedä, mitä elämä tuo ja kun niitä lapsia ei "tehdä", niitä saadaan. Kai ihan käsittämätön ajatus äidilleni, jolla moisia ongelmia ei ole ollut.
kaneli87 Lapsilukua ei oo päätetty, mutta tää "erä" oli tässä
Ehtiihän sitä sitten myöhemminkin jos joku oikku iskee
Eikä koskaan tiedä, miten elämä vie.