***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

Mrs Nobody mulla on tullut ihan "vaiva" kuin sullekkin, kuorsaus! Yks aamu hyvä etten sydäriä saanut kun heräsin omaan kuorsaukseen :LOL: ! Tyttökin oli pikkasen hämillään kun heräs myös mun korinaan!
 
Hei kaikki flunssaiset Täällä kans yks.. Kamala flunssa, nenä tukossa ja keuhkoputki ihan tajuttoman kipeä! Viimeyönä en kyllä nukkunut ku ihan pieniä pätkiä ku kurkku tukos ja meinas tukehtua, ja sitten lisäksi yskiminen ottaa niin kipeetä kurkunpäähän ja koko kauhkoputkeen :snotty: Sitä vaan kyselen, et ootteko käynyt lääkärissä kovan flunssan takia? Mulla onneksi tiistaina lääkärineuvola, niin sieltäki voisin saada mahdollisesti jonku reseptin. Mutta mitä flunssalääkkeitä saa ilman reseptiä, jotka käy raskausaikana? Saako Panadol Hottia? Huolettaa vähän, jos pikkuiselle on jotain haittaa näin kovasta flunssasta, varsinkin keuhkoputken kipeys pelottaa..

Mötkylä Mua kans kyllä silti epäilyttää just noi seikat, että jos sitten vaikka pakkasella paukkuu muoviosat rikki tai jotain muuta vastaavaa.. Mutta meillä on nyt kolme vaihtoehtoa, ja jotku niistä on meidän tulevat vaunut.. Herqulesin yhdistelmät, tai ne Firkon F7, tai sitten yks uus tuttavuus Espritin yhdistelmät. Tässä linkki niihin http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1187 Vähän kiikun kaakun nyt ollaan.. Pian haluisin kuitenkin saada vaunut hommattua.

Plää, meen juomaan nyt jotakin kuumaa ja sitten varmaan täytyy käydä apteekissa jos sais jotaki helpotusta sieltä.. |O

mmiilia & kidius 28+0 :heart:
 
Kiitti kaikille tuesta taas kerran! Vuoto loppui tosiaan kuin seinään saman tien,eikä koko viikonloppuna tullut mitään. Eiköhän tää tästä taas... Onko muuten muilla rinnat kipeänä? Mulla tullut nyt näiden kylmien ilmojen myötä sellainen oire että pitää olla aika lämpimästi paitoja päällä kun muuten nänneihin koskee ihan hirveästi. :/ Mulla oli myös tullut jotain maitomaista nestettä toisesta rinnasta eilen - rintsikasta huomasin. Outoa! Mies tuli just neljän päivän reissulta ja toi mulle suklaata ja hajuvettä. Kultainen... :)
 
Margaret ja Snoopy kyseli onnistuuko selinmakuu - itse huomasin ekaa kertaa eilen että selällään alkaa olla tukalaa. Olin joogatunnilla ja siellä eka puoli tuntia tehtiin liikkeitä selinmakuulla, ja tuli huono olo. Siis sellainen etova. Piti kierähtää kyljelleen lepuuttamaan välillä. Yöllä tykkään muutenkin nukkua kyljellä, nykyään tyyny polvien välissä etten vahingossa yritä kierähtää Papun päälle (se kyllä protestoi heti jos joutuu pinteeseen :heart: )

Anni: kiva kuulla että vuoto loppui! Toivottavasti pysyykin poissa. Hyvä ystäväni odotti esikoistaan viime talvena, ja valitteli tuota että nänneihin koskee ihan vietävästi kylmällä ilmalla. Hän ratkaisi probleeman pitämällä villasukkia rintsikoissa :D

Me käytiin ikkuna-vaunushoppailemassa eilen. Siis katseltiin, ei vielä ostettu mitään. Olin ihastunut mainoksessa keltaisiin Brion Happy-vaunuihin, mutta ne ei sitten "livenä" olleetkaan niin kivat. Tällä hetkellä ykkösenä taitaa olla Teutonian Prestige (muistinkohan mallin oikein...), ne vaikutti super laadukkailta ja käytännöllisiltä ja oli lisäksi hirmu tyylikkäät! Emmaljungat pitäisi vielä käydä katsomassa, niitä ei ollut eilisissä liikkeissä.

(.) Heräsin keskellä yötä kovaan vatsakipuun, tuntui siltä kuin olisi ollut suolessa solmu :| Ensin ajattelin että olen varmaan syönyt jotain sopimatonta, mutta sitten seuraava ajatus oli että mitä jos se onkin joku istukka tai Pikkulla on joku hätä ja mä vaan vaihdan kylkeä... Taisin sitten inahtaa siinä ja mies oli heti pystyssä - tuli ihan mieleen kun Schätzen kertoi että mies on tikkana hereillä jos kuuluu pienikin inahdus, suonenvetoa tms. Onkohan noilla miehilläkin joku isän vaisto herännyt, ei tuo isäntä normaalisti herää vaikka lentäisi suihkukone päältä! Söpöä :heart: Pikku onneksi muksutteli yöllä terhakkaasti, joten ajattelin että sillä on varmaan kaikki ok, ja se on vaan se ennen nukkumaanmenoa nautittu jätti-annos kanawokkia joka protestoi masussa. Mutta kyllä tässä tilassa huolestuu herkästi, ja tutkailee kaikkia tuntemuksia erityisen tarkasti.
 
Heippa mammat!

Mä olen toooosi pitkästä aikaa ihan yksin kotona, on muuten ihanan hiljaista! ;)

Tosi paljon te ehditte kirjoittelemaan, koitan kyllä käydä lukemassa kaikki, mutta oma kirjoittelu tahtoo sitten jäädä vähemmälle...

Anni76: Kiva kuulla että vuoto loppui, omasta kokemuksesta tiedän, että se säikäyttää todella vaikka vauvalla ei mitään hätää olisikaan. Koeta silti levätä mahdollisimman paljon! =)

menninkäinen87: Närästys vaivasi täälläkin monta viikkoa ihan tauotta, Gaviscon olikin "paras ystäväni" aamusta iltaan. Oletko kokeillut? Onneksi nyt on alkanut helpottamaan, en muutenkaan tykkää käyttää mitään lääkkeitä varsinkaan odotusaikana.

Selinmakuu ei tuota mitään ongelmaa myöskään täällä. Aika jännä kun edellisissä raskauksissa en voinut kuvitellakaan nukkuvani selällään kun huono olo tuli tosi pian. Nyt herään monesti yöllä selältään. :eek: Kai sitä sitten tulee käännyttyä automaattisesti jos vauvalle tukala olo tulee.

Ja sitten omaa (.)

Mulla oli se istukan tarkistusultra ja minun tuurilla tietenkään se ei ollut noussut. :'( No, sanoivat että seurataan nyt vielä. Pieni mahdollisuus on, että se vielä loppuraskautta kohden sieltä nousisi kun vauva laskeutuu oikein alas. Eipä silti mua oikein vakuuttanut. :/
Muuten vauvalla oli kaikki hyvin ja kovasti oli pikkuinen kasvanut, painoarvio reilut 1300g.

Neuvolakäynnillä hb oli laskenyt 118, ilmankos mua väsyttää ihan kokoajan. Pissa puhdas, mutta paino noussut viikkoa kohden ihan liikaa 1100g, mistä taas yhteydenotto äitipolille, kun noita sokereita seurataan. No, muutaman viikon päästä sitten lääkärille sinne.

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :wave:







 
Rustaampa minäkin taas tänne jotain pitkästä aikaa...

Illu ja Mrs Nobody mietti miten aika riittää myös esikoiselle. Meillä kaikki lapset tehty tarkotuksella pienillä ikäeroilla, eka ja toka ikäeroa 1v8kk toka ja kolmas 1v 10kk ja kolmas ja tää tuleva tasan 2v, ja hyvin on aika silti riittänyt kaikille lapsille. Vähemmänhän sitä yhelle jää mitä enempi lapsia mut on pyritty järkkään sitä kahenkeskistä aikaa joka lapsen kans myös. Esim. ihan tavallisista kauppareissuista ovat ihan mielissään jos pääsevät äidin tai iskän kans kahestaan. Mies käy myös silloin tällöin Kärppäpeleissä niin et ottaa jomman kumman isommista mukaan, tai uimassa.

Onneksi Anni76 vuoto on loppunut, ainahan tommoset säikäyttää.

Kuntalisästäkin on ollut juttua. Meillä sitä saa hoitovapaalla jos on jäänyt vakituisesta työpaikasta tai opiskelupaikasta palkattomalle vapaalle ja kaikki lapset kotihoidossa. Se on aina 143e/kk lapsimäärästä riippumatta, ja sitä saa kunnes nuorin täyttää 3v.

Oulun mammat ovat suunnitelleet ilmeisesti tapaamistakin, mut mä en uskalla luvata näillä näkymin omasta osallistumisesta mitään ku aikataulu on semmosta kiirettä noitten 3 lapsen kera, on muskaria, kerhoa,ym. Mut ilmotelkaa ajankohtaa niin katellaan =)

Selällään nukkumisesta; Mulla ei ole yhessäkään raskaudessa tuntunut pahalta olla selällään edes lopussa, aina äitipolillakin kyseltiin jos joutu oleen hetki selällään et tekeekö pahaa ja ihmettelin et miks tekis?! Mutta NYT ei kauaa saata olla ku jotenkin alkaa heikottaan ja tuntuu oudolta!Mut niin ne on kaikki raskaudet erillaisia...

Eilen tuli kauhee haikeus ku mietin toissa Joulua ku poika oli 6pvän ikäinen aattona.Voi kun saatais tämäkin vauva ennen joulua ja saatais viettää yhtä ihana joulu..

Ens keskiviikkona mulla on sokerirasitus ja samalla neuvolalääkäri.

Maikka+rääpäle rv27+0
 
Tervehdys aivan huippu pitkästä aikaa. Oli niin sydäntälämmittävää huomata ettei minua oltu heitetty pois listalta, vaikken ole aikoihin kirjoitellutkaan.
Nyt on taas niin kiiru, etten ehdi kummempaa kirjoittamaan, mutta palaan asiaan...
Tällä asiat suht mallillaan, odotus on sujunut pääosin hyvin. Nyt on kova flunssa, keuhkoputkentulehdus johon antibioottikuuri. Viikkoja jo 26+4 kasassa, joulutonttu potkii tosi vilkkaasti.

Mukavaa syyskuuta toivotellen
Lila ja joulutonttu
 
Sunnuntai-iltaa kaikille!

Oltiin viikonloppu mun kotikonnuilla. Vanhempani ovat tulevasta lapsenlapsestaan ihan innoissaan :heart: . Löysin paikallisista kaupoista kivoja mammavaatteita ja taas kelpaa mennä töihin =) . Kun monet valittavat, että tuntevat itsensä kauheannäköisiksi ja isoiksi ja itsetunto kolisee raskaana ollessa, niin onko teillä muilla sellaista oloa, kuten mulla, että tuntuukin tosi hehkeältä :saint: . On jotenkin vapauttavaa painaa menemään tiukassa paidassa ilman, että tarvitsee vetää mahaa sisäänpäin ja muutenkin. Musta varsinkin tää maha on ihana :heart: .
Vietin myös aikaa pienen poikavauvan kanssa ja siihen se taas rinnuksilleni nukahti :heart: . Toivottavasti omakin...

Kaikille flunssaisille pikaista paranemista :hug: !

Riikkulille ja lumienkelille myötätuntoni liitoskivuista, kun itsellekin käy kävely jopa shoppaillessa :eek: lähes mahdottomaksi viimeistään tunnin jälkeen, vaikka meno olisi kuinka verkkaista. Tuntuu vaan, että se häpyluu räjähtää :ashamed: .

Pinkeijulla on kyllä ollut kurja kohtalo lasten isien suhteen :hug: . Halusivatko nämä kyseiset miehet kuitenkin isäksi vielä ennen kuin saivat kuulla tulevansa isäksi?

Eikös selinmakuuta pitäisi loppuraskaudessa etenkin pyrkiä välttämään? Vai olenko saanut täysin virheellistä infoa?

Kiva, että Annikin voi taas paremmin :hug: ! Sä osaat onneksi suhtautua ilman hysteriaa siihen vuoteluun. Mä varmaan lukitsisin itseni kettingeillä sairaalasänkyyn ja vaatisin perinpohjaista selvitystä mistä se johtuu :ashamed: .

Toivottavasti oululaisilla on yhtä mukava tapaaminen kuin meillä pk-seudulla taannoin :D !

Mukavaa iltaa kaikille! Nyt täytyy mennä valmistautumaan BB-talk show:hun. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tracy75:
Hyvä ystäväni odotti esikoistaan viime talvena, ja valitteli tuota että nänneihin koskee ihan vietävästi kylmällä ilmalla. Hän ratkaisi probleeman pitämällä villasukkia rintsikoissa :D



ei vitsi,mä hetken aikaa kuvittelin sieluni silmin jonkun vetävän villasukkia tisseihin!!!! :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
mietin että täytyy olla piitkät tissit.... :ashamed: :LOL:

eikun siis oikeasti,mullakin oli esikoista odottaessani sinä talvena pakkasilla nännit kipeät,tuntui että viima oikein pisti syvälle nänniin.....jotain ruskovillan rinnanlämmittimiä olisin niiiin kaivannut mutta täältä tuppukylästä kun ei viimeisillään enää lähetty shoppailemaan.....joten vuorasin tissit isolla villakaulaliinalla takin alla.
nytkin alkanut viima jo tehdä ilkeää nänneille,mutta oli tässä ennen säiden kylmenemistä muutenkin sellainen tosikipeä jakso nänneille,ja huomasin että oli näköjään sen seurauksena nännipihat suurentunu taas ihan mammamallisiksi......... :x
 
onko tietoa miten vaikeaksi menee tuo sukunimenvaihto jos haluankin lapsille eri sukunimen kuin itselläni....? siis en halua isänsä nimeä,enkä omaani,mutta suvun sukunimen kuitenkin? että minä pitäisin silti omani....


kuukiitäjä kiitos vinkistä,yritän minäkin kuitenkin ottaa mahdollisimman vähän mitään lääkkeitä näin odotusaikana.manteleita yritän vielä,mutta siihen asti koitan selvitä renniellä vain ennen nukkumaanmenoa......tajutonta vaan,kun närästää vaikkei olisi syönyt/juonut mitään mikä tekisi närästystä!

ja kuukiitäjälle vielä :hug: tuosta istukasta....
 
mmiilia meillä on nuo herquleksen yhdistelmät ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Viime tammikuussa käyttöönotettu ja ainakin meen vaunut kesti hyvin pakkaset eikä ollut raskaat lykkiä lumessa eikä vaihtelevassakaan maastossa. Muista ei oo henk.koht. kokemusta joten en niihin kommentoi.

Meillä ikäeroa tulee vajaa vuosi ja hieman kans pelottaa tuo ajan riittäminen. Ja se kuinka paljon tuo esikoinen taantuu oppimastaan vauvan tultua. Yrittänyt kuitenkin olla sillä ressailematta, aika näyttää.

Nyt takaisin lukemaan juttujanne ja sitten yöunille
 
Onko kellään muulla sellaista tunnetta, että ihan kuin keuhkojen alimpia osia "kirvelisi"? Mulla on ollut tuollaista n. viikon verran. Voisikohan johtua siitä, että kohtu painaisi keuhkoja kasaan... Lisäksi mua on alkanut taas väsyttää vähän samaan malliin kuin alkuraskaudessa. Olisi ihanaa, kun pääsisi joka päivä päikkäreille,mutta eihän se töissä onnistu. Enää silti 4 viikkoa ja äippäloma alkaa. Tuntuu siltikin uskomattomalta. Vauvan syntymään ei ole enää kauan.

Entäs onko ketään muuta, jolla ei ole oikein tyttö- eikä poikaoloa? En osaa kyllä yhtään arvata, että kumpi tämä voisi olla. Meillä on ennestään jo tyttö ja poika ja esim. mahan muoto on molemmista ollut tällainen tismalleen samanlainen "poikamaha" eli edessä sojottava pallo ja sivuilta mun maha ei oo paljookaan levinnyt.

Niin, ja "Setseeni" kyseli, että onko muilla sellainen ihana, hehkeä olo, niin täytyy kyllä myöntää, että olen ihan nauttinut tästä masusta, isommista tisseista :D ja muutenkin tästä naisellisuudesta ja siitä, että saa kantaa sisällään jotain maailman arvokkainta. Siitäkin huolimatta, että nyt alkaa selvästi tulla näitä loppuraskauden oireita ja alkuraskaudessa oksensin 10 viikkoa!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Voikaa paksusti!

T. polka ja pikkuinen rv. 29 tasan
 
Mä en nyt mee satavarma takuuseen tätä sanomaan mutta mun tietääkseni silleen se ei onnistu ainakaa kovin helposti. Äidin/huoltajan nimelle vaihto onnistuu mutta mutta.. Hmm. Jotenki muistaisin et muuten vaihto on hankalaa sitte. Maistraatin sivuilla on faktaa aiheesta, käy siellä tutustumas =)
 
Niin nyt on kuulumisenne luettu.
Sätseenin kertomaa hehkeää oloa ei oo näkyny ku ajoittain. Yleensä sitte jos olo on ok, ei supistele, väsytä tms. Ja sit ku vähä tällää itteensä paremmin, meikkaa ja pukeutuu kivasti. Ja kun se vatsa saa näkyä :D

Maikan kans samaa mieltä et joka raskaus on niiiiin erilainen. Tää raskaus kyl muistuttaa silti enemmän esikon odotusta monilta osilta. Ainoo iso ero on edellisiin et painoa ei oo tullu kotipuntarin tämän aamuisen perusteella viimeiseen yli 23 viikkoon ku 4-5 kiloa. Illalla lukema on kyl jonki verran enemmän. No onpa tuota lähtöpainoaki yli 10 kiloa enemmän ku esikkoa oottaes.

Elviiratar: Teillä tulee olemaan melkoinen urakka eessä mutta voi onnellisia siinä vaiheessa kun lapset on 2 ja 3 v ja sitä vanhempia. Aina on leikkiseuraa :) Meillä eroa tulee olemaan noin 1v 6-7kk ja yhtälailla mietityttää jaksaminen.

Ja sitte paleleviin tisseihin vinkki eli ku on sitä sellasta kangasta millä voi pyyhkiä ikkunoita ilman et siihen tulee nukkaa (rusehtavaa, tiivistä..) niin siitä ku leikkaa läpyskät tissien päälle niin on rinnat suojassa ainaki viimalta mikä on ollu itelle joskus se pahin mahdollinen juttu.

Mun piti kommata viel vaik mitä mut ku nyt lyö tyhjää.. no palaan taas myöhemmin lukemaan ainakin kuulumisianne. Omassa navassa ei mitään sellaista uutta että kertomista olis, vauveli potkii ja kipeetäki se jo tulee, varsinki kylkeen osuvat iskut. Olo ok, mitä nyt näitä mun ihme mielen heilahduksia taas on välillä niin et itteeki ketuttaa jo niiiiiin lujaa. Mutta loppu häämöttää jo, eix jeh mammat :D Vois odotelles vaik opetella parit joululaulut :xmas:

:wave:

maukkis ja jorma 29+2
 
Piti minunkin äkkiä tulla vaan tarkistamaan joko selvisi kuka tuo pariskunta on kun näin että heille tulossa vauva. :)

Mauahtavaa, kyllähän se alku varmaan tosi rankkaa tulee olemaan, mutta uskon myös siihen että palkitsee sitten moninverroin vähän isompana. Ja elän toivossa että ei tulisi ehkä vanhemmalle sitten hirmuista mustasukkaisuutta tavaroistaan kun pienestä oppii jakamaan niitä. No sellaiset näkee sitten ensivuonna miten menee.

Mutta nyt jatkamaan pyykkäämistä kun poitsu nukkuu.

Elviiratar, joka kaipailee JaJepoo:ta kun ei ole enää yhtään perillä millä viikoilla edes mennään :ashamed:
 
Tervehdys. Varmaan kesäkuussa viimeksi kirjoittelin, kuukaudet on vaan vierineet enkä ole tätä nettiodotusta osannutkaan ottaa omakseni. 26+6 viikkoa kasassa ja nyt alkaa jo tuntua siltä että aika käy vähiin... huh. Ja toisaalta odotan jo kovasti että saisin tavata sen tyypin joka tuolla mahassa potkiskelee.

Vasta viime viikkoina tuntemattomat ihmiset on alkaneet kommentoida masua, sitä ennen eivät ole varmaan uskaltaneet virhearvion pelossa. Schätzchen kysyi hehkeästä olosta: kyllä, musta iso maha on tosi ihana ja pukeudun mielelläni sitä korostaen. Oon nykyään hirveän huomionkipeä ja kaipaan varsinkin miehen kommentteja. Onneksi se muistaa välillä kehua. :)

Sitten yöllä kun unettomana kääntyilee toiselta kyljeltä toiselle ja asettelee massua tyynyjen avulla niin silloin ei olo ole kovin hehkeä. Muutkin on täällä valittaneet uniongelmista. Itse nukun välillä oikein sikeästi mutta monena yönä viikossa torkahtelen ja heräilen ja pyörin aamuyöhön asti. Vähän hirvittää tuleva loppuraskaus, kun oon huono nukkumaan muutenkin.

Onko monilla jo vauvan nimet mietittynä, tai parhaillaan mietinnässä? Olen nyt jäänyt koukkuun nimiaiheisiin keskusteluihin, joista saa toisaalta idiksiä ja toisaalta alkaa kammoksuttaa vaihtoehtojen paljous. Mulla on muutamia suosikkeja mielessä, mutta kun liikaa pähkäilee niin alkaa jo kuuroutua ja sokeutua sille mikä ois oikeasti kiva nimi. Haluatteko jotain perinteistä vai harvinaista? Ois ihana jos oman lapsen nimi olisi harvinainen ja ainutlaatuinen mutta kun jotenkin ne mitkä itsestä kuulostaa kivoilta, on aina moni muukin hoksannut. =) Minkä sille voi jos on liian tavallinen maku...

Mukavaa viikon alkua joulun odottajille!

Soleil
 
No ei olisi ihan heti tota pariskuntaa aateellu!
Mutta kiva kun sanovat että on kauan yritetty ja väkerretty kun ei kaikille kuitenkaan ole toi vauvanteko niin helppoa...

Eilen olin kälyn vauvanvaate laatikoilla kaivelemassa ja varmaan kolmisenkymmentä bodia,potkaria,housua,paitaa ja muuta tuli kotiin rahdattua ja kokohaarukka oli ihan tonne yli puolenvuoden ikään.
Vitsi mua on muutaman päivän liikuttanu kaikki niin kauheesti. Kokoajan tuntuu että kyyneleet kihoaa silmiin. Tää on jotenkin niin ihanaa. musta tulee jonkun ÄITI. :'( :)

Hirveesti haluaisi jo vauvan syliin! menis nyt kaksi kk humps vaan ja saisi sitten jo pian ruveta syntyileen. Hirvee vauva kuume!

Polka: mulla "kirvelee" keuhkojen alaosia ja siihen liittyy kanssa tota kylkikipua ja joskus maatessaan oikeen hengästyy kun palleaan painaa. Kohtuhan se siellä painaa.

Mulla on yrittänyt tulla flunssa jo pari viikkoa mutta olo on pysynyt hyvänä mustaherukkamehun jatkuvalla lipittämisellä. Ja se on vielä ainut juoma jota pystyy juomaan ilman sokeria kun teehen sitä on aina pakko lisätä sikana.

Tarkotatko sä Maukkis Wiledaa? :D

Tänään aijjon olla ahkera ja siivota eteisen kaapin (siis sen painajais-kaapin jossa säilytetää kaikki siivouskamat,ruuvit,mutterit ja autorasvat...)

Juh.

Annille jaksuja vuotojen kanssa. Olisin ite jo mielisairaalassa jos aina vuotelisi...
Onneksi ei ole semmoista ollut. Paitsi joskus rv 9 tuli yksi pyyhkäsy ruskeaa valkkaria ja olin jo ihan paniikissa!

tää menee.

Tuitsu ja Tirppa rv 28+6


Ainnii. mä en tunne itteeni mitenkään erityisen viehkeeksi, isoksi vaan mutta en kyllä rumaksikaan. Ja tää maha on maailman kaunein ja rakkain. Ei sitä voi kukaan muukaan kuin ihailla! :heart: :heart:
 
mmiilia ja Landir ainakin oli halvempien vaunujen kannalla; täällä myös kelpuutettiin ilolla käytetyt ABC:t (v.2003?) jotka ainakin maallikon silmiin ihan hienot ja kätevät, ovat myös siis kestäneet Suomen olosuhteet jo pari talvea, en epäile etteikö kestäis edelleen ainakin yhden muksun (lisää ei ehkä tule tai mistä sitä tietää, nyt keskitytään kuitenkin tähän!). Nämä maksoi matkasängyn kanssa yhteensä 70e! Itse asiassa olis tarjolla myös muistaakseni Emmaljungat, jotka huomattavasti vanhemmat (2 lapsella olleet), 100e, otetaan varmaan toisiksi vaunuiksi ja katsotaan kummat käytännöllisemmät ulkoiluun (jota tulee paljon jo koirienkin takia), toiset sitten parvekkeelle tai jonnekkin. Mulle vaunujen ulkonäöllä ei ole merkitystä, kunhan toimivat! okei, jos olisivat jotkut vaaleanpunaiset, jäisivät partsille piiloon.

Sitten saatiin juuri turvakaukalo (merkistä ei todellakaan tietoa, riittää että saa köytettyä autoon..), luvassa myös hoitopöytä, vaatteita ja harsoja, vanha sitteri ym roinaa käytettynä. Ja suvussa kehto/kori jossa menee ekat muutama kk, sitten täytyy miettiä ostaako uusi pinnasänky. Muutenhan tässä siis alkaa olemaan tykötarpeet kasassa, ainakin alkuun, saahan noita sitten osteltua. Ä-pakkauskin tullut postiin, pitäisi hakea.

Mietin vain joko alkais kärrien ja turvakaukalon vuorauksia pesemään, johan ne ehtii pölyttyä tässä välissä! saatika vaatteet. Ainakin pitää odottaa että hoitopöytä saapuu, jos sinne sais niitä vaatteita sitten jemmaan (siinä on kuulemma laatikot), muuten täytyy alkaa tekemään vaatehuoneeseen kovasti muutoksia (ei jjjjjjakkksa!). Pesettekö kaikki äippäpakkauksen vaatteetkin ennen ekaa käyttöä?

Hehkeyttä ei täällä havaittavissa, ihan ok olo kyllä.
Selällään on usein pakko nukkua kun kyljellään kaikista tyynytuista huolimatta maha painaa lantion notkolle ja selkää alkaa särkemään.

omaa: Täälläkin tuntui jo ekaa kertaa maatessa, kun joku tunkeutui kylkiluiden alle, ilkeä tunne! Pystyasennossa ei sentään vielä yllä kylkiin.
Erinäisiä vatsakipuja (hetkellisiä) ja supistuksia on aika paljon mutta koska eivät ole jatkuvia, en ole niistä hermostunut. Ihan uutena tuli viikonlopun aikana kasvukivun tuntuiset säryt jaloissa, etenkin vasen sääri ja pohje jomotti eri ärsyttävästi lentosukista huolimatta.

Painonlisäyksistä oli paljon puhetta aiemmin, mulla ainakin se heilahtelee kovasti: neuvolakortissa lukemat -191, +454, +156 ja nyt kun ylihuomenna menen, onkin yhtäkkiä 2 vkossa tullut n. 2kg lisää! Liekö siitä johtuvaa noi jalkasärytkin.

Apuva, koko aamun on pitänyt alkaa siivoamaan, nyt soittikin isä että tulee yllärivierailulle ihan kohta, äkkiä vähän imuroimaan pahimpia hiekkoja ja karvamyttyjä! Heips! :wave:

vkot 26 tasan, aika rientää!
 

Yhteistyössä