JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

maarith Oisko järkee, että sä lähet ambulanssilla ja muu porukka tulee sit autolla perässä? Pakkaa nyt ihmeessä ne kassit ja vie varulta viltit autoon ja vaikka pari pyyhettäkin. Mutta ota huomioon, että sulla pitäis olla vielä aikaa.. ja kaikki voi vielä järjestyä parhain päin. Otat vaikka tiukan puhelun sinne synnytysosastolle ja teet kantasi selväksi, ni jospa ne vaikka ymmärtäis. Toivossa on hyvä elää!!! :hug:

Miten muuten te, joilla vauvat jo kiinnittyneet lähtökuoppaan niin onko liikkeet nyt erilaisia? Millaisia? Meillä tää neiti on nyt ollu 2 päivää hieman rauhallisempi, ei enää vedä lambadaa vaan lähinnä myhkää.. En oikeesti muista enää, että voiko se neiti vielä kääntää esim. kylkeensä, jos pää on kiinnittynyt.

Onnea Aubrieta! :flower: =) ...täällä taas vaan tahti kiihtyy, ja vielä ois pari päivää joulukuuhun ;)

Ente, mun lääkäriä kanssa huvitti viime kerralla kun luki neuvolahistoriaa: 'hyvävointinen', 'hyvävointinen', 'hyvävointinen' :whistle: Mulla vaan on aina ollut niin että ne isommat säryt ja kolotukset on aina olleet jo historiaa siinä vaiheessa kun on neuvolakäynti ajankohtainen... ja onhan tässä tottapuhuen niiltä isoilta ongelmilta vältytty. Ehkä siksi olen taas sitä mieltä että kyllä tämä pieni saa jäädä viimeiseksi - tuntuu että näissä normaaliraskauksissakin on niin paljon kestämistä, saati että olisi oikeasti jotain ongelmaa :ashamed:

maarith, kyllä minäkin kannustaisin sua pakkaamaan lähtötavarat ja auton valmiiksi - ne vauvanvaatteethan ehtii sitten isäntäkin laittamaan kun olette vauvan kanssa sairaalassa. Mutta saisit itselle mielenrauhaa siitä kun lähtötavarat olisi valmiina. Mutta joka tapauksessa - kaikki järjestyy ihan varmasti parhain päin :hug:

( . ) - mä aloin tosissaan miettiä, että mahdanko ollenkaan tunnistaa sitä hetkeä kun oikeasti on tosi kyseessä? :eek: Eilen illasta olo oli yhtä isoa supistusta, ja oikeasti teki kipeääkin. Kuitenkaan ei mitenkään voinut niitä edes kellottaa, koska tosissaan tuntui että se sama supistus jatkui lähes taukoamatta. Vielä kun pahin kipu oli jo ohi ja olin käymässä nukkumaan, oli koko vatsa kauttaaltaan ihan kivikova :( . Nytkin on vatsa todella arka, ei yhtään oman tuntuinen.

Kyllä sanoin viimeksi neuvolassakin että tiedän kun lähtö koittaa - mutta edelliskerroilla ei kummastakaan ole näin kipeää tehnyt ennen oikeaa lähtöä.

Ja tämä Pieni ei ole edes vielä kiinnittynyt, vaikuttaako se jos lähtö tulisikin nyt? Aiemmat on kiinnittyneet tosi ajoissa.

Ihmeissään,

- Terhikki ja PieniIII rv 37+4 -

Aubrietalle onittelut Siiristä :heart:

Täällä alkoi eilen aivan järkyttävä närästys, yöllä jouduin lääkettä ottamaan ja äsken taas.. :x Ja selkä on eilisestä saakka ollut kuin tulessa :eek: Nyt on edessä siivousurakka ja sitten katsomaan kaverin parikuista neitoa :heart:

Härkis, meilläkin on tota myhkäämistä, ja jalkaa vetelee ees taas niin kun venyttelis välillä. Käsillä tuntuu jotain räpeltävän välillä.

Viivi ja Masi 36+3

Oikein paljon onnea Aubrieta :heart: :heart: :flower: ....Ihanaa, että sait vauvan nyt syliin :D

Itsekkin sain viestiä aamulla ystävältä, jolle oli syntyny yöllä sektiolla poika. Olivat lähteneet eilen aamulla klo 8 käynnistettäväksi, ja olivat 26 tuntia yrittäneet saada pikkuista ulos, mutta oli ollut sitten liian lyhyt napanuora, ja sektiolla sitten ulos. :heart: ...Olin niin onnessani kun luin viestin, että siellä voidaan hyvin, ja heillä alkaa äidiksi ja isäksi opettelu =) =)

vauvis neiti "joka on todella onnellinen" 35+5

Onnea kovasti vauvansa syliin saaneille :)
Täällä supistelee aina silloin tällöin, muutamana iltana kovastikin, mutta ohi aina menevät..Oon jo aika "kyllästynyt" tähän mahaan, on niin raskasta, yötkin on vaikeita kun ei saa oikein nukutuksi kun tuntuu että kyljen kääntämiseenkin menee ikuisuus..Mut eiköhän se aikanaan synny, ei varmaan asumaan tuonne masuun jää kuitenkaan :)

Onnea Aubrietalle prinsessasta :flower:

Annukalle Tsemppiä ja supistuksia =)

Täällä aivan hirveä yö takana, jalkoja särkenyt ja alapäätä juilinut ja hiukan meinasi supistellakin, kyl noi tunnit on sitten pitkiä yöllä :kieh: .
Sormetkin turposi sitten yön aikaan niin, etten meinannut sormuksia irti saada, tälläista ongelmaa ei ole tässä odotuksessa vielä ollutkaan.

Onko teillä miten pitkään sormukset ollut sormessa?

iittala 38+2 :heart:

iittala Mulla on sormukset sormessa edelleenkin. Ei ole tarvinnu pois ottaa, jostain syystä mulla ei ole turvotusta ollenkaan, missään. Aattelin kyllä osastoo varten kaivella kultaisen ketjun sormuksia varten, jos siellä sit päättääkin turvota...

Tässä netissä surffaan, kun pihalla on hävyttömän liukasta. Oottelen isoja koulusta ja sit painun pienten ja isojen kanssa päikkäreille, nyt on ihan semmonen olo, että unta palloon ja äkkiä. Pitäis nyt muistaa syödä niitä vitamiineja.. jaksais paremmin.

Vointeja vointeja vointeja!!! Hyviä sellaisia.. :whistle:

Mullakin kihlasormus vielä sormessa, ja en saa enää irti :ashamed: . Neuvolassa kuitenkin sanoivat että sitten vasta on tosi paha turvotus jos tekee kipeätä sormukset :whistle:

Saisin varmaan jos heti aamusta yrittäisin vaikka fairylla, mutta en ole yrittänyt.

B-7
Multa putos ihan pohja :eek: Polilla mittauksissa ja vauva oli viime mittausta 100g pienempi! :eek:
Tiedän että mitta virheitä tapahtuu ym mutta vauvan kasvukäyrä taittaa jyrkkää alas ja laittoivat kontrolliajan 8.12 eli 40+2!
Ei tää nyt ihan normaalia voi olla,mä en käsitä.Soitin omalle gynelleni joka rauhoitteli mutta sanoi ettei sais kauaa katsoa ellei tapahdu kerran kasvua ja vaikka kuinka olisi eri mittaajat.
Mä ihan oikeesti kohta pimahdan!
Ja jos ajattelee ettei mun omassa kunnossa oo tapahtunut muutoksia,ei perussairauksia ei mitään ja kiloja itselle tullut samat kuin aina jne miten voi olla että vauva ei kasva???Eikä lääkäri noteeraa sitä sen kummemmin,vaikka edelliset olleet 3700-4100g....

Nyt ei kyllä naurata :|

Alkuperäinen kirjoittaja babyseven:
Multa putos ihan pohja :eek: Polilla mittauksissa ja vauva oli viime mittausta 100g pienempi! :eek:
Tiedän että mitta virheitä tapahtuu ym mutta vauvan kasvukäyrä taittaa jyrkkää alas ja laittoivat kontrolliajan 8.12 eli 40+2!
Ei tää nyt ihan normaalia voi olla,mä en käsitä.Soitin omalle gynelleni joka rauhoitteli mutta sanoi ettei sais kauaa katsoa ellei tapahdu kerran kasvua ja vaikka kuinka olisi eri mittaajat.
Mä ihan oikeesti kohta pimahdan!
Ja jos ajattelee ettei mun omassa kunnossa oo tapahtunut muutoksia,ei perussairauksia ei mitään ja kiloja itselle tullut samat kuin aina jne miten voi olla että vauva ei kasva???Eikä lääkäri noteeraa sitä sen kummemmin,vaikka edelliset olleet 3700-4100g....

Nyt ei kyllä naurata :|
Voi ei, uskon että huolestuttaa :( ! Sitä mä ihmettelen, että miten nuo polin ihmiset ottaa tuon asian niin "tyynesti", varsinkin kun odottava äiti on varmasti tosi huolissaan? Eikö asialle voi tehdä mitään, esim. harkita käynnistystä aikaisemmin, kerran vauva ei kasva?

B-7
Mä menin polille sillä asenteella että aiemmat kaksi mittausta olleet virheitä ja nyt ne huomaavat että vauva kasvanut ihan normaalisti,niikuin nämä edellisetkin.En osannut oikeen sanoa mitään kun tajuntaan tuli että ei kasvanut vaan "kutistunut"....En osannut edes vaatia mitään tai sanoa vastaan.Ihan puulla päähän lyöty.
En tiedä,en tiedä.

Tänään oli taas neuvola ja kerroinkin siellä näistä harkka suppareista , mutta että mitään kunnollisia ei ole vielä tullut , kun on tullut kyllä supistuksia , mutta ei kivuliaita eikä sitten ole kestänyt muutamaa tuntia kauempaa ..
Nyt kotiin tultaessa tuli kauhea vimma tehdä jotain syötävää jos lapsenvahtia tarvitaan ja teinkin pannaria sekä pika riisipiirakoita (eli pakkasesta) .. mutta harkkasupparit alkoivat taas , vai onkohan tämä jo sitä oikeaa ??? Nyt on supistellu tunnin verran n. 10-7 min välein . saa nyt vaan nähdä että hyytyvätkö nämäkin ?! Toisaalta taas on ollut sellainen olo , että nyt ei tee mieli lähteäkään koiran kanssa lenkille ja jotenkin tuntuu että nää supparit ois hieman ottanut selkäänkin , mutta mitään kovin pitkäkestoisia tai kivuliaita eivät kyllä vieläkään ole olleet . Sitä että missä vaiheessa muuttuu kivuliaiksi niin onkin kysymysmerkki . Muistelisin kyllä silti toisesta tulleita suppareita , että synnytys kesti n. 5 tuntia ja taisin olla kotona tuon 2-2½ tuntia ja vasta matkalla synnärille alkoivat supparit hieman enemmän tuntumaan ja vasta kun vedet menivät niin supparit vasta alkoivat kunnolla tuntumaan . hmm. voisiko tänään jo tulla lähtö ?! Toisaalta nyt olisi mitä paras aika lähteä synnyttämään ,kun ei tarvitse saada kuin yksi lapsi hoitoon , kun isommat menee koko viikonlopuksi kyläilemään ,.. nuorimaiselle vain tarvitsisi löytää hoitopaikka ja kyllähän yhden muksun nyt saa suht helposti melkein minne vaan hoitoon ?!!!
Ai niin , neuvolassa katsottiin , että vauvakin on hyvässä asennossa jo tulemaan ,pää on hyvin alhaalla , ei epäillystäkään ja peppu tuntuu tossa vasemmalla ja jalat masussa oikealla .

neitim + onni-irina rv 38+4

Alkuperäinen kirjoittaja babyseven:
Mä menin polille sillä asenteella että aiemmat kaksi mittausta olleet virheitä ja nyt ne huomaavat että vauva kasvanut ihan normaalisti,niikuin nämä edellisetkin.En osannut oikeen sanoa mitään kun tajuntaan tuli että ei kasvanut vaan "kutistunut"....En osannut edes vaatia mitään tai sanoa vastaan.Ihan puulla päähän lyöty.
En tiedä,en tiedä.
Onko sulla ennen tuota kontrollia neuvolaa? Tai pääsisitkö sinne omalle gynelle? Jaksatko odottaa sitä kontrollia? Jos tuntuu vaikealta odotella ja huolestuttaa, niin ehkä olisi hyvä päästä jonnekin tutkimaan asiaa lisää? Sanoiko ne edes, mitä epäilevät syyksi (onko esim. istukan virtaukset kunnossa?)? Toivottavasti kaikki on hyvin, ja uskon että mitään hirveän hälyyttävää ei ole, sillä muuten ne ei laittaisi sua odotuttamaan noin kauaa . :hug:

babyseven, :hug: . Ei tuo kyllä kauhean lohdulliselta kuulosta, olen todella ihmeissäni että eivät vielä(kään) sen tarkemmin tutki! Voisitko mennä yksityiselle asiasta kysymään, ihan oman mielenrauhasi vuoksi?

Kaikeksi onneksi sulla on viikot niin hyvällä mallilla että hyvinkin voisi jo päätyä käynnistykseen ja ottaa pieni ulos kasvamaan.

:flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Mullakin kihlasormus vielä sormessa, ja en saa enää irti :ashamed: . Neuvolassa kuitenkin sanoivat että sitten vasta on tosi paha turvotus jos tekee kipeätä sormukset :whistle:

Saisin varmaan jos heti aamusta yrittäisin vaikka fairylla, mutta en ole yrittänyt.
mulla sormus läsähti sormee niin ettei pois saanu...mies sit autta jääpussin ja fairyn avulla saatii,huusin ku pieni possu ja viikon ollu jo sormes painautuma. eli normaalisti reilu sormus ja yht äkkii oli toosi tiukka :eek:

babyseven Mene kuule suoraan nyt synnärille tai ainakin soitat sinne synnärille. Siellä pitäis kyllä kätilöiden ja lääkärin osata vastata ja ottaa kantaa asiaan. Minä en oottelis enää. Tuo kuulostaa aika hurjalta jo.. ja kun ottaa huomioon, että sä et todellakaan ole mikään ylihermoilevaekakertalainen (tämä ei sit tarkoita ketään teistä ekakertalaisista, oletan että ymmärrätte etten halua loukata) vaan ihan oikeesti kokenut ja asiantunteva äiti, niin sinun mielipide pitää ottaa huomioon ja sinun huolta pitää kuunnella!!! Jotain on nyt pielessä ja siitä pitää ottaa selvää!!!! :hug:

neitim Voimia suppareihin! Minäkin aattelin just ihan samoin, että nyt ois hyvä hetki lähtee synnärille.. on viikonloppu ja tytöt menee huomenna aamulla yökylään kaverin luokse.. voisin lähtee vaikka yöllä tms. kunhan kerkeen tyttöjen kamat pakata aamuksi valmiiksi! Sopivasti jos kaikki ois ok ni pääsis sit sunnuntaina jo kotia ja ukko pääsis surutta maanantaina töihin normaalirytmiin. Noh.. ehkä toiveajattelua tai mitä lie.

Mielelläni kyllä soisin babysevenille sen synnyttämään lähtemisen ihan just nyt heti!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
Siis mitä se muuten tarkoittaa, että "vauva on aika alhaalla, tää varmaan jo painaa sua aika paljon".. Eli voiko se periaatteessa silti mennä yliaikaiseksi, vaikka olisikin rv 35 asettunut alas?
Periaatteessa se voi mennä vielä yliaikaiseksi, näin minä oon ymmärtänyt. Se kerkee vielä nousemaan takasi ylös, mikäli ei ole kiinnittynyt. Toiset vaan tykkää olla alhaalla pitkään ja toiset on sit loppuun asti ylhäällä, kuten meidän neiti. :hug:

Babysevenille :hug: toivottavasti asiaan saadaan selvyys.Täällä oottelen miestä kotiin et päästäis viikonlopun viettoon.Mulla sormukset menee vielä hyvin sormiin.Tuota turvotusta on lähinnä jaloissa.

Yhteistyössä