JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Hellou!
Ei mitäääääään uutta tähän napaan.... Pari päivää kärvistelin hirveiden alapääkipujen kanssa sen liukastumisen takia, mutta nyt ne on onneksi helpottaneet ja pystyy jo kävelemään helpommin.. Selän se huonossa asennossa köpöttäminen tosin veti ihan jumiin ja tuntuu että henki ei kulje kunnolla kun on niin juntturassa koko selkä! Venytellä oon yrittäny, mutta oikein mitään hyvää asentoa ei saa... puuh

Ja tää vauva ei vaan laskeudu!!!! Mistä tulikin mieleeni että täällä lueskelin jotain juttua, missä oli jollekin sanottu että pitää tilata ambulanssi jos vedet menee ja vauva ei ole kiinnittynyt / laskeutunut... Että sitten ei saa pystyasennossa olla ollenkaan!! ??? En mä ole ikinä tämmösestä kuullu?!?!?!! Apua... yks huoli lisää taas!!! Onko jollakin parempaa tietoa tästä asiasta?

Ei mainittavasti suppareita tai muitakaan tuntemuksia.... Tympii vaan... Päivät on niiiiiiin pitkiä! 8.12 on sitten äippäpolilla käynti siinä painoarviossa... Mies oli sitä mieltä että kyllä se sitä ennen ulos tulee.. mulla taas on tunne että tää on sisällä vielä maaliskuussakin!!

*huoh* Luultavasti kaikilla meillä alkaa olemaan jo enemmän tai vähemmän tympääntynyt ja tuskastunut olo ja tässähän eletään kuitenkin vielä marraskuuta!
:LOL:

Härkis Mä mietin kanssa, että pitäis kyllä kopsata ja tallentaa näitä tekstejä itelleen muistiin, koska luulen että aika kuultaa muistot hyvinkin pian ja iskee uusi vauvakuume! Siitä jo miestäkin varottelin, että ei mene kauaa kun haluan taas tällasen masun!! :D

Mies on lätkämatsissa ja mua ärsyttää olla jumissa täälä neljän seinän sisällä! Pitäs nyt vaan yrittää nauttia rauhasta ja hemmotella jotenkin itseään....

:hug: kaikille!!

Sapis ja möllykkä 38+3

Saparo mun ymmärtääkseni toi makuuasento-suositus on siksi, ettei napanuora luiskahda ulos, kun vauvan pää ei ole "tulppana" siellä..

Ite kävin tänään kättärillä puol tuntia sydänkäyrillä ja reipasta käyrää näytti :D Ei siis huolia..

Findy :heart: 38+2

Mie sain kuin sainkin piuhan läppäriin lainaksi anopilta siihen saakka kun uusi ikioma virtajohto tulee HP:lta.

Supistellut hyvän matkaa toista tuntia säännöllisesti. Tässä vähän tahtoo alkaa jännittään, mutta järki sanoo, että kyllä ne kohta loppuu kuitenkin :p .

Tosi nopsasti täältä, superpuhki olen shoppailujen jäljiltä :ashamed:

Mä olen ihan tietämätön, oon aina ajatellut ettei synnytys edes käynnisty ennenkuin vauva on kiinnittynyt! :whistle: Siksi ajattelin ettei tässä omalla kohdalla olla vielä lähelläkään.

Nyt sitten parina päivänä täältä ja toisaalta lukenut miten tosi monilla uudelleensynnyttäjillä vauvat laskeutunut ja kiinnittynyt vasta synnärillä...

Aina oppii uutta ;)

Voimia ihan kaikille, itse olen tosiaan superpoikki ja taas toivon ettei ens yönä tarvitse lähteä vielä.... :ashamed:

- Terhikki ja rv 37+5 -

Moi vaan kaikille loppusuoran kärvistelijöille!
Täällä tuli muutamana päivänä supisteluja ihan kunnolla ja välillä jo mietin laitokselle lähtöä. Ajattelin positiivisesti että josko se nyt käynnistyy itsekseen kuitenkin...mutta nyt ei pariin päivään mitään muuta kuin lieviä harkkasupistuiksia, pahus se siitä, no, tiistaina siis edelleen käynnistykseen jospa sitten alkaisi jotakin tapahtua. Hartiat ja niskat on menny ihan jumiin, ryhti on varmaan muuttunut mahan vuoksi ja muutenkin ulkona jännittää kävellä kun on niin liukasta. Sairaalakassikin on nyt pakattu valmiiksi ja vauvan kassi, ihanaa hypistellä noita pikkuisia vaatteita!
Harmi vaan että esikoinen sairastui flunssakuumeeseen+ silmätulehdukseen, toivottavasti kerkee ennen tiistaita jo vähän parantua, tuntuisi kurjalta jättää neiti "yksin" sairastamaan, no onneksi mummo tulee hoitamaan ja niillä synkkaa tosi hyvin yleensä.
Sormukset mahtuu vielä hyvin, eikä edes purista. Ihanaa, ensimmäisessä raskaudessa nimittäin keräsin nestettä kuin mikäkin, olin ihan pöhöttynyt ja sormet ei suunnilleen taipuneet eikä ollut tuntoa sormenpäissä. Jalat toki on illasta vähän turvoksissa jos on paljon jaloilla ollut mutta aika vähäisesti.
Niin ja onnea taas kaikille vauvansa syliin saaneille
:hug:
Vennu ja Tonttu 36+6

maarith
:hug: kiitos kaikille teille huolestuneille.Seurasin tilannetta ja jo aikasemmin päivällä juttelin kätilön kanssa,joka on myös diabeteshoitaja ja se ei ollu huolissaan lapsivedestä vaan epäili tuon olleen pissaa,kun tulee vaan silloin,kun todella kovaa jännitän(suomeksi huudan koirille :ashamed: ) eikä muulloin.
Veren tulo lakkas lähes heti,joten tais sitten tulla jostain muualta sekin.Vauva on villi,kun mikä edelleenkin ja nyt punkee vaikka mistä kohdasta vatsa nahan läpi.
Jouluostokset on nyt tehty,joten sekin asia kunnossa.
Ainoat mitkä ei edelleenkään ole kunnossa on vauvan ja mun kamat,jne.No toivotaan,että ehdin ne laittamaan...viimeistään sitten,kun kärvistelen supistuksissa ja oon jo tekemässä lähtöä :LOL:
Jalat on turvoksissa,kun puupökkelöt,mutta johtuu varmaankin tosta tän päiväsestä runsaasta kävelystä.Jos ei huomenna ne ole kunnossa niin,että nilkat taipuis niin soitan tuonne polille ja menen sinne käymään ettei ole mitään tulehdusta ja toivon siellä olevan mukava lääkäri,joka suostuis käynnistykseen sit,kun se olis ajankohtasta.
Mutta nyt nukkumaan.
Öitä kaikille.

Sunnuntaiaamua!

Tässä taas neljän seinän sisällä oleilen, tietsikka ainut seuralainen. Päädyin taas pesemään pyykkiä. Voi taivas, että tympii. Siis tympii tympii tympii tympii.. ei naurata yhtään, kun isompi auto on lainassa ja pienemmällä en voi ajaa, kun jalat ei yllä polkimille mahan takia. Voi tsiisus, että on tylsää..

Ukko lähti koiraansa käyttämään metällä.. no kivat sille. Minä sen viimeyönä vaille kolme hain tuonne kammariin sohvalta, oli taas nukahtanut kesken elokuvan.. Voi jee tätä elämää. Ja mitäs.. saunassa käytiin illalla ja peräti pitsalla kylillä ja siihempä taas jäi. Närästys on taas polttanu kurkun, joten kokoukseenkaan ei ole aihetta lähtee, kun siellä on ruokatarjoilu.. ois vaan ollu ammattiliiton vuosikokous ja kuulun johtokuntaan.. No, kyllä mä tästä vielä joskus tokenen ja palaudun takasi ruotuun. Sitä ootellessa.. mitäs muuta kuin pyykin pesua.

Ambulanssijuttua sen verran, että todellakin, mikäli vauva EI ole kiinnittynyt ja synnytys lähtee käyntiin esim. vesien menolla niin AINUT oikee matkustustapa on kylkiasennossa ja se taas on yleensä mahdollista vain ambulanssissa, kuten tiedätte. Vaarana on just se napanuoran esiinluiskahdus ja juuri sen takia, kun pää tai muu ruumiin osa ei ole tulppana siinä edessä. Ja näinhän kertoi jo Findgirl. Tämä asia on sinänsä jännä, että mulle ei ole KOSKAAN aiemmin sitä kerrottu, nyt vasta tämän vitosen kohdalla neuvolatäti ihan ohimennen asiasta mainitsi!!! :eek: Mutta.. meidän suunnitelmiin se ei tuonu muutosta, menen ambulanssilla jokatapauksessa ja olisin mennyt ilman käskyäkin. Milläs muulla minä täältä mörön selän takaa turvallisesti ja nopeesti laitokselle pääsen, kun matkaa vähintään se 120km.

maarith Hyvä, että oot selvittäny asian, minä täällä jo huolestuin sinunkin puolesta!!!

Saparo ja vennu koettakaa päästä jonnekin saunaan, että ne jumit laukeis ja lihakset rentoutuis, se helpottais oloo ihan kympillä!!! Mutta positiivisesti aateltuna.. kyllä ne jumit siitä sit ohi menee, kun saadaan vauvat kainaloon ja maha alkaa pikkuhiljaa kadota.

Omasta navasta sen verran.. että kyllä on inhottavaa se pissan karkailu.. aamuyöllä heräsin taas törkeeseen yskänpuuskaan ja siitäpä sitten pääsikin kalsareitten vaihtoon. :x Ja minä kun olen vielä tunnollisesti jumpannut lantionpohjan lihaksia.. Siinä sekin hyöty taas nähtiin. :headwall:

Nyt ei siis ole täällä Savossa kovin positiivinen mieliala.. ärsyttää vaan kaikki. Mutta kyllä se tästä, kunhan neidit haetaan kotia.. sitten alkaa taas ihmeralli ja kilakka.. ou jee.. Parempi sekin, kun ei mitään tekemistä. Laitetaan sit joulukalenterit seinään ja jospa vaikka joulukoristeita viittis niitten kanssa ripustella. Toivossa on hyvä elää, juu juu.. loppujen lopuksi päädyn kuitenkin tähän koneelle surffailemaan.. Huoh...

Toivottavasti teillä muilla on positiivisempaa kerrottavaa!!!!!! Luen niin mielelläni teidän juttuja, niistä tulee hyvälle tuulelle!!! :wave:

Härkis & Neiti 38+4

Täällä toinen jo heti aamulla koneen avaava .. jospa olisi kuulumisia ... Kauhean vähän kaikki kirjoittelevat viikonloppuisin ja itsestä tuntuu että tästä on tullut jo pakkomielle ja oman kropan rauhoittelija :) Siis kun noissa suppareissa yms. kärvistelee ja kaipaa virtuaalistakin tukea ;)

Eilen aamupäivällä supparit siis muuttuivat vain muutaman kerran tunnissa tuleviksi ja niillä mentiin koko loppupäivä ja samoin alkoi tämä aamu , että edelleenkin suppareita , mutta todella harvoin ... Ihmeellistä kun ei voi sitten kunnolla alkaa ja toisaalta sitten taas pelottaa , että kun kunnolla alkaa niin millä voimalla sitten tulee tai tuleeko vaan ensin monen tunnin tuskaisen kovat kivut ja sitten vasta synnytystä .... huoh ...

Viimeyön nukuin kyllä paljon paremmin , liekö siinäkin syy kun edellsyönä ei unta riittänyt edes 2:si tunniksi ... ??

Härkänainen Sä jaksat palloilla täällä mun kanssani :D Taitaa olla siellä yhtä malttamattomat olot ....

vennu Tuttu tilanne noi supparit , meinasin kanssa edellis iltana ja edellis yönäkin lähteä laitokselle , mutta päätin , että katsotaan vielä ja niinhän siinä kävi että supparit loppuivat ja kotona ollaan edelleenkin pienien suppareiden kanssa jotka jatkuvat pitkin päivää , mutta ei kipeinä , eikä säännöllisinä ..

neitim + onni-irina rv 38+6

Huomenta!
Nopeeta kirjoittelen kun on taas opiskeluihin meno......
Oon käyny lukee, mut sit vaan en oo saanu aikaiseksi suutani avata. :$
Täällä onkin ollut huolia ja murheita. Maarith, babyseven, merkkari jne voimia sinne! :hug: Sit kärvistelijöille esim Neitim supparituulia...
(.) Mulla oli perjantaina neuvola jossa ei selvinny/ilmenny mitään muuta kuin vaan et painoo on tullut aivan p*&%$^%^&@~#-eesti!!!!!!!!!!!! Kauhistuttaa todellakin! :'( En tiiä minne se on mennyt, kun naama on sama, perse ei oo levinny tai kintut... Mut puntari näytti kamalia......... :ashamed: Onhan mulla vartta tietty 173cm eli jaksan kantaa, mutta......... ei olis noin paljoo tarttenu tulla.
Pimpassa tuntuu sen verran et olisko Tirri tunkemassa päätä sinne nyt? Lekurikin epäili et pää on alas, mut ei kiinnittyny... On sen verran levoton tyyppi, et saa nähdä miten se on seuraavassa tarkastuksessa.
Härkis Täällä kans jokin painaa virtsarakkoa, joten ei parane yskiä jos ei oo vessassa käyny... Lihaksien pitäis olla ok, mut tiedä sitä sit....
Kuulemisiin.........

NP ja Tirri :xmas: 35+3

Sunnuntaikuulumisia täältäkin! Nyt iltasin ruvennu alapäätä juilii, varsinkin istuessa ja kävellessä, työntää varmaan itseensä nyt sinne.. Mulla aina aamuisin hirvee paniikki, että onhan se elossa, kun on ollu yön niin hiljanen tai sit en unen läpi itse liikkeisiin reagoi. Muutenkin tuntuu, että aamuisin hiljasempi, illalla sit hirvee mukellus!

Mulla vähän kutittaa kämmeniä, sormia ja jalkapohjia.. Ajattelin varmuuden vuoksi kysyä keskiviikkona neuvolassa, jos menisin verikokeeseen. Voi kyllä olla varmaan turvotuksenkin aiheuttamaa, sitä kyllä löytyy! Eikä kutina ole sellasta sietämätöntä.

Ihanaa, tänään mun karvapallovauva (kissa) lähtee taas kotiin, kun on ollu mummolassa taas vaikka kuinka kauan!! :heart: Mun äiti haluaa sen aina hoitoon.. Mutta tänään me lähetään sitten kotiin! Automatkasta se ei kyllä tykkää yhtään, jöröttää boxissaan kun kivi. Saattaa kakatkin heittää mielenosoitukseksi.. :whistle:

Viime yönä näin unta, että lähin synnärille ja siellä oli ihan hirveen vanhat vehkeet eikä mulle kerrottu mitään mistään. Kaiken lisäks siellä oli synnyttämässä joku nainen mun miehelle toista lasta!!!!!!!! Ihan hirveetä!! Mitähän sitä oikeesti alitajunnassa miettii päivät pitkät..huhuh.. :)

Tänään siis joulukauden avajaisiin, ja ilotulitusta kattoo. Viime viikolla jäi Jyväskylässä lähtemättä lumimyrskyn takia.

Milja +vaavi 36+4

Täällä kans nähty viime yönä ensimmäinen synnytys uni....siinä mä vaan synnytin ensin meidän kissan, ja sen jälkeen mun äiti kokeili mahan päältä vauvaa ja nosti sitä nahanläpi silleen ilmaan(silleen, että vauva oli viel mahassa, mutta näki ihonalta että se on "oikeen" kokoinen), sen jälkeen sitten synnytin sen ja tyttö painoi 2700g...

Jos tuo on enneuni, niin tuun synnyttään aika piakkoin, koska perjantaina annettiin sen hetkinen painoarvio tytöstä ja se oli 2664g
:LOL:

Sunnuntaita ja ensimmäistä adventtia, niin se joulu vaan lähenee :xmas:

Täältä kanssa sen verran, että suppaillut on nyt viikonlopun ihan mukavasti aina välillä, mut johonkin ne vaan aina sitten katoaa. :kieh: Olisin jo niin valmis hakemaan nyytin kainaloon.

Minäkin harvoin viikonloppuna olen koneella, nyt mies lähti viemään autoa, ja lapset alkoi katsomaan jotain elokuvaa, niin mulle jäikin sitten hetki aikaa nettailla =) . Ja kiireesti tänne katsomaan ja lukemaan kuulumisia.

Unista sen verran, että alkuraskaudesta näin ihan hirveästi unia, että mies petti minua ja aina se oli joku mun kaveri. :LOL: Nyt sitten pariviikkoa sitten näin kanssa synnytys unen ja työnsin niinkuin kakkaa ja sieltä tulikin vauva :LOL: :LOL: :LOL:

Huomenna onkin jo sitten meidän kuukausi :heart: :xmas:

iittala 38+4 :heart:

mulla on kanssa tunne ,että kun oon odotellut tätä nyyttiä jo kunnon suppareissakin , niin syy ettei ole ssyntynyt on se että odottaa kiukullakin joulukuun puolelle , syntyy vaikka 1.12 klo 00.01 , jotta varmasti menee ekalle päivälle ja kaikki tuet yms siirtyy tammikuulle !!!! :) Eihän noilla nyt niin iso merkitys ole , mutta on kumminkin merkitystä , kun ei tuota rahaa liikaa ole ... Oon kyllä miettinyt tuota kelankin järjestelmää , että miksi ei ole tehty siten , että esim tuo lapsilisä suhteutettaisiin siihen koska syntyy ja maksettaisiin jokatapauksessa tietyn suuruisena ... !!!??!!

neitim + onni-irina rv 38+6

Täällä sitä vloppua vietetty aika siivouskeskeisissä merkeissä. Ukon "pakotin" seksiinkin pariin otteeseen mutta ei, ei sitten mitään tapahdu tuolla alakerrassa :headwall: Alan uskoa aika vakaasti että tää kaveri on päättäny että ei tuu ulos ennenku on pakko :heart:

Huomenna ajattelin ottaa kunnon shoppailuspurtin ja ostella mahdollisimman paljon joululahjoja. Onneksi toi nivelkipukin on asettunu kohilleen ja taas pääsee liikkumaan. Selkä kylläkin väsyy aika nopeesti mutta pitää vaan muistaa pitää istumataukoja. Mutta sen oon huomannu että nytkun oon kipujen puolesta päässy taas liikkumaan, niin alapää on kyllä välillä aika jomotuksessa. Jes! :LOL:

Noista unista sen verran että mä näin kans alussa unia että ukko pettää taikka sitte se kuolee. Oli aika friikkiä. Nyt noi unet on jääny ja oon muutaman kerran nähny synnyttäväni ja aina tuloksena on ollu tyttö. Ans nyt kattoo kumpi sieltä tulee. Omaa vaavia odotan jo niin tautisesti että kummipojan näkeminen (6kk) pahentaa tilannetta joka kerta.

Tänään vielä paljon tekemistä, mutta pitää odottaa että toi ukko saa laitettua listoja ja muuta sen semmosta paikoilleen. Sitten alan "käskyttää" että tuo huonekalu tuonne ja tuo tuonne... Saas nähdä kuinka sen hermo kestää :D

Huomaa että hermo on ajoittain aika kireellä kun pe iltana otettiin oikein kunnolla yhteen, siis suullisesti tietty. Kävi hermoon ukon kiireettömyys tän rempan osalta ja kattokaan naiset, sitte ku nasahtaa ni sitte nasahtaa kunnolla. Annoin oikein palaa koko rahalla :kieh: No sovinto tehtiin, mutta aika ikävä tunne oli ku mentiin vihasena nukkumaan. Mutta ilmeisesti sanoin jotain mikä sai ukon vähän ajattelemaan asioita. Nyt tilanne taas paljon parempi :hug:

:attn: Huomenna alkaa sitte meijän kuukausi! Voimia kaikille!

Keukeu ja LiljaKerkko 38+3

viikot paukkuu ja ei vieläkää vauvaa sylissä...
kaksi päivää leivoin ja siivosin ja eilen kämppä täynnä Kaapon kavereita ja tuttuja ku herralla huomenna oikeasti 2v pippalot :heart: ajattelin eilen ku oli kaikki vieraat menny ja 6 tuntia melkee putkee seissy ja tarjoillu ihmisille kahvia ja syömistä et ens yönä mennää,mut pyh! nukuin ku tukki ja ei YHTÄÄ supistusta!
tänää selkä vähä särkeny mut siinäpä se ja aamulla puuhattiinki viel miehen kanssa :eek: taidan siis pötkii sinne rv 42 käynnistyksee :LOL:
Esikoisella siis huomen synttärit ni katotaa jos ehtisi viel samalle päivälle...
Onko kukaa kuullu ku jostain luin et synnytys sairaalat ainaki helsingis ollu aika täynnä,mietin vaa et millanen tilanne siel kättäril on ollu?

jaksamisia meille jotka viel yhtenä ja muille onnittelut vauvasta!

sini ja elsa 38+0

äkkiä vastailen et hyvinkäällä oli eilen sulku päällä!
kävin kättärillä näytillä ku supisteli niin kovasti...tuun kirjottelee siitä illemmalla
mutta yhdessä kasassa olen edelleen! :kieh:

B-7
Ambulanssikyydistä muistelisin suositukset että jos pää ei kiinnittynyt,vesien mentäessä tultava sairaalaan makuuasennossa ja parhaiten se taitaa onnistua ambulanssissa =) Harvalla omassa autossa makuutilaa löytyy :whistle:

Mulle kätilöt on nyt jo kahdesti antaneet ohjeeksi tulla ambulanssilla jos vedet menee ja varsinkin jos ollut yksikin kipeä supistus ennen poksahdusta.
Vaikka matkaa sairaalaan ei ole kuin 5 km niin perustelevat sitä uudelleensynnyttäjyydellä,kohdunsuun ollessa jo paljon auki ja kun edelliset syntyneet ekasta supparista tunnissa ja alta.
Jotenkin mulla vaan ristiriitaiset ajatukset tilata ampparia tämän vaivaisen matkan takia :LOL:

Mä oon luovuttanut toiveesta päästä synnyttämään.
Seuraavana etappina pidän kontrollikäyntiä 8.12.
On vaan kiduttavan pitkä aika yksi viikko tästä eteenpäin ajatuksena.

Enpä tullut kuin teidän kirjoituksista miettineeksi että tosiaan etuudet(lapsilisä ) menee nyt tammikuulle,kun ei tämä syntynyt marraskuun puolella.Pöh!

Täällä etelässä on kyllä synkkää ja pimeää.vettä sataa ja masentaa kun kaikki lumi suli.Oli jo niin kauniin valkoista!

Mitäs sitä tekis että sais ajan kulumaan????Mulla kaikki pyykitkin jo pestyinä ja kaikki paikat laitettuina,ei keksi duunia :headwall:

Babyseven ja seiska 39+1

B-7
Joo ja hei,kun oon joutunut oleen muutamat kerrat tuolla tyksissaä käyrillä,niin ompa sieläkin ollut aikamoinen vipinä :eek: Kaikki valmisteluhuoneet täynnä synnyttäjiä ja kätilöt kiireisiä.Eipä ole ennen moista ruuhkaa ollut marras-joulukuussa =)
Meillä kyllä paljon lähikuntien synnyttäjiä ohjattu tyksiin kun sulkevat synnytysosastoja-vuoden alusta myös loimaan. :|
Aika kurjaa että tinkivät ja säästävät niin isossa asiassa kuin lapsen syntymässä!

Täällä yö mennyt vähillä unilla.Ihme ettei supistellu eilen yhtään,vaikka koko päivä oltiin liikenteessä.Haettiin vauvalle vaunut ja turvaistuin et nyt olis kaikki valmiina vauvaa varten.
Mites jos ambulanssilla joutuu lähtemään synnyttämään niin viekö ne automaattisesti sitten lähimpään sairaalaan? Mä kun en tuonne Porvooseen haluais.Pelottaa...

Sunnuntai-iltaa, ja marraskuun viimeistä päivää! Toivottavasti Kamomilla pääsee aloittamaan huomenna joulukuun jutut; ellei, niin kopioisikohan joku muu tuon listan ja laittaisi pinon pystyyn? Toivottavasti saatte K pian netin kuntoon! Addiktina tiedän, miten kamalaa ilman sitä on olla...

Minttu75:stä oli kiva kuulla pitkästä aikaa! Aika huisia, jos meinaavat kääntää vaikka napanuora on ympärillä. Tsemppiä kovasti toivotan! Itsellä ei kääntämisestä kokemusta, jotkut sanovat että sattuu, toisilla mennyt ihan hyvin.

Saparo: en ole missään nimessä asiantuntija, ja asia kannattaa varmasti varmistaa joltakulta joka on, mutta en itse ole kuullut että pitäisi makuulla olla jos vedet ovat menneet eikä vauva kiinnittynyt. Mullahan esikoinen ei koskaan edes laskeutunut, vedet menivät sairaalassa (missä olin käynnistelyn tai oikeastaan kypsyttelyn takia) ja koko yön kävelin sairaalan käytäviä eestaas, ei kukaan sanonut että maata olisi pitänyt. (Enkä olis kyllä voinutkaan niissä tuskissa.) Mutta kannattaa ehdottomasti kysyä, kun toisille on näemmä tällaista tietoa annettu ja toisille ei.

Hyvä että Maarith:n tilanne on parempi! Ja parempia fiiliksiä toivottelen Härkikselle!

Supisteluja on alkanut olla runsain mitoin useillakin, jaksuja kaikille tasapuolisesti! Itselläni taas kaikki supistukset ovat kadonneet kuin tuhka tuuleen. Olen jopa miettinyt, olisiko mulla joku pöpö aiheuttanut niitä, koska ne lakkasivat suunnilleen samoin tein kun aloitin antibioottikuurin tähän poskiontelontulehdukseen. Synnyttämään mulla ei kyllä ole kiire (tässä tilassa etenkään) mutta toivoisin, että tuolla alakerrassa alkaisi pikkuhiljaa tapahtua jotakin jotta vauva sitten aikanaan tulisi alakautta ulos enkä taas sinne leikkaukseen päätyisi.

Ihme kyllä vauvaan liittyviä unia en ole nähnyt, en muista olisinko yhtäkään koko odotusaikana :eek:.

(.) ei kuulu mitään uutta sitten eilisen (vai koska mä täällä viimeksi olen luuhannut?). Nenäonteloita huuhtelen ahkerasti ja tabletteja napsin, mutta ihan ei kyllä tunnu tauti voitetulta :(. No, neuvola tiistaina, jos th voisi vaikka vähän kuunnella keuhkoja ja vilkaista korvia ja muuta mukavaa siihen verenpaineen jatkoksi.

Palaan varmaan sit tiistain neuvolan jälkeen jossain kurvissa, kun ei liene sitä ennen mitään muuta kerrottavaa kun että ei uusia kuulumisia :D

Grynna 36+5

Yhteistyössä