Hyvää ensimmäistä adventtia kaikille joulumammoille! =) :flower:
Niin se vaan joulukuu vaihtuu täällä Etelä-Suomessa jälleen sateisena ja synkkänä! :/ Kyllähän ne ihanat lumikinokset ja just sopiva määrä pakkasta olikin liian hyvää ollakseen totta...
Synnytyssairaalat on täynnä Etelä-Suomessa, mä oon kanssa kuullut näin. Itse oon menossa synnyttämään Hyvinkäälle ja mun neuvolatäti sanoi, että seuraavat viikot siellä on käytössä vaan kolme synnytyssalia (viiden sijaan??), joten voivat joutua käännyttämään johonki toiseen sairaalaan!
Mut eipä tuommoista voi etukäteen murehtia. Jos ei sairaalasta löydy tilaa, niin ambulanssi vieköön sitten jonnekkin muualle...
Unista: mä oon kanssa nähnyt alkuraskaudesta kauheasti pettämis-ja välinpitämättömyysunia miehestäni. Oikeasti herra on kyllä kultainen, ymmärtäväinen, rakastava ja kiltti! :heart: Oon ajatellut, että hyvä kokea tuollaisia fiiliksiä unien kautta, niin osaa vielä paremmin arvostaa sitä kaikkea hyvää, mitä liittomme edustaa.. :hug: :heart:
Myös synnytys unia oon jonkin verran nähnyt, kerran oon muunmuassa kakalla käydessäni synnyttänyt pönttöön.. :ashamed:
Omasta raskaudestani sen verran, että viime keskiviikkona kävin sairaalassa käyrillä ja tarkistuttamassa alakerran tilanteen (oli pienen pieni epäillys, että lapsivettä olisi tihkunut..). Vauvan syke oli normaali ja painoarvioksi saatiin n.3kg (rv silloin 37+1). Pää on jo tosi syvällä lantiossa ja ymmärsin, että kiinnittynyt myös.. On ollut itseasiassa jo kohta neljä viikkoa pää tuolla alakerrassa.. Viime päivät vauveli on ollut tosi rauhallinen ja oonkin välillä joutunut sitä herättelemään, kun on alkanut huolestuttamaan.. Jokohan pieni siellä lepää ja kerää voimiaan tulevaan koitokseen? Mun tsäkällä tosin tässä ollaan neljän viikon päästä menossa käynnistykseen..
No mutt toivoa on kuitenkin ja lääkärin mukaan vauvan tulo on jo hyvällä mallilla (toki pitääkin olla, kun LA on parin viikon päästä..).
Mutta eipä tämän kummempia, ajattelin välillä jättää vähän puumerkkiä, kun kuitenkin täällä päivittäin käyn lukemassa!
Tsemppiä kaikille loppuodotukseen! Toivottavasti saadaan paljon onnistuneita synnytystarinoita heti alkukuusta! :hug: =)
-Joululahja-08 rv. 37+5