JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Lapsilisästä: Se on totta että jos vauva syntyy vaikka joulukuun 1.pv niin eka lapsilisä maksetaan vasta tammikuussa MUTTA sitten kun vauveli täyttää 17 v. niin saa sen lapsilisän tavallaan takaisin kun saa yhden kuukauden kauemmin lisää kuin jos olisi syntynyt edellisessä kuussa... (vaikeasti sepustettu....) Eli siis saman määrän kaikki saa vaikka tuo vähän tyhmästi onkin tehty näin vauva-aikaa ajatellen... =)

Täällä odotellaan kovasti että pääsisi jo lähtemään! Kaikki olisi vauvaa varten jo valmiina... :heart:

Täälläkin olisi vauvaa varten kaikki valmiina, paitsi vaunut ja kaukalo. Ens viikolla olisi tarkoitus lähtee noita katteleen, kun tulee palautukset :D ...Kyllähän tuota haluais jo vauvan ulos, mutta ehkä näillä mun viikoilla olis vielä parempi vauvan pari viikkoo olla masussa :heart:

Hyvää ensimmäistä adventtia kaikille joulumammoille! =) :flower:
Niin se vaan joulukuu vaihtuu täällä Etelä-Suomessa jälleen sateisena ja synkkänä! :/ Kyllähän ne ihanat lumikinokset ja just sopiva määrä pakkasta olikin liian hyvää ollakseen totta... :(
Synnytyssairaalat on täynnä Etelä-Suomessa, mä oon kanssa kuullut näin. Itse oon menossa synnyttämään Hyvinkäälle ja mun neuvolatäti sanoi, että seuraavat viikot siellä on käytössä vaan kolme synnytyssalia (viiden sijaan??), joten voivat joutua käännyttämään johonki toiseen sairaalaan! :eek: Mut eipä tuommoista voi etukäteen murehtia. Jos ei sairaalasta löydy tilaa, niin ambulanssi vieköön sitten jonnekkin muualle...
Unista: mä oon kanssa nähnyt alkuraskaudesta kauheasti pettämis-ja välinpitämättömyysunia miehestäni. Oikeasti herra on kyllä kultainen, ymmärtäväinen, rakastava ja kiltti! :heart: Oon ajatellut, että hyvä kokea tuollaisia fiiliksiä unien kautta, niin osaa vielä paremmin arvostaa sitä kaikkea hyvää, mitä liittomme edustaa.. :hug: :heart:
Myös synnytys unia oon jonkin verran nähnyt, kerran oon muunmuassa kakalla käydessäni synnyttänyt pönttöön.. :ashamed: :LOL:
Omasta raskaudestani sen verran, että viime keskiviikkona kävin sairaalassa käyrillä ja tarkistuttamassa alakerran tilanteen (oli pienen pieni epäillys, että lapsivettä olisi tihkunut..). Vauvan syke oli normaali ja painoarvioksi saatiin n.3kg (rv silloin 37+1). Pää on jo tosi syvällä lantiossa ja ymmärsin, että kiinnittynyt myös.. On ollut itseasiassa jo kohta neljä viikkoa pää tuolla alakerrassa.. Viime päivät vauveli on ollut tosi rauhallinen ja oonkin välillä joutunut sitä herättelemään, kun on alkanut huolestuttamaan.. Jokohan pieni siellä lepää ja kerää voimiaan tulevaan koitokseen? Mun tsäkällä tosin tässä ollaan neljän viikon päästä menossa käynnistykseen.. :D No mutt toivoa on kuitenkin ja lääkärin mukaan vauvan tulo on jo hyvällä mallilla (toki pitääkin olla, kun LA on parin viikon päästä..).
Mutta eipä tämän kummempia, ajattelin välillä jättää vähän puumerkkiä, kun kuitenkin täällä päivittäin käyn lukemassa!
Tsemppiä kaikille loppuodotukseen! Toivottavasti saadaan paljon onnistuneita synnytystarinoita heti alkukuusta! :hug: =)
-Joululahja-08 rv. 37+5

maarith
Kamala miten ihminen voikin olla näin turvoksissa ja syytäkään en tiedä.
Eilen oltiin ostoksilla ja käveltiin tietysti paljon,joten siitä se varmaan eilen illalla johtu,kun nilkatkin oli,kun tukit eikä meinannu taittua ollenkaan.No tänään on aika lähelle samanlainen fiilis,että kaikki paikat kipeenä ja turvoksissa.Huomenna pakko soittaa terkkarille,että mitäs teen,kun ei tästä turvotuksesta mitään hyötyä ainakaan ole ja kun niveliä pakottaa ja paikat puutuu..
Just sanoin miehelle,että muistuta toki,jos mulla tulee kamalan vauvakuume,että en edes harkitse sitä enää..että otetaan vaikka sijaislapsia,jos siltä tuntuu(mutta pitkäaikasia vaan,koska en niistä voi kuitenkaan luopuakaan :LOL: ).

Jaksamisia aivan kaikille,joilla supistuksia ja muita vaivoja ja huolia..kyllä nää vaavit vielä ulos tulee kuka ennemmin ja kuka myöhemmin,mutta ei nää viimiset ajat kyllä koskaan mukavia ole,kun odotus on aivan liian pitkää eikä mitään tunnu tapahtuvan.Mutta kyllä me kaikki saadaan ne kääröt syliin :D

Merkkailen vain.. edelleenkin tylsää. Kaikilla muilla meillä viikonloppuisin muuttuu rytmi paitsi mulla.. samat askareet ja toimet ja se siitä. Ukko taas hössänny koko päivän mitä HÄN haluaa.. ärsyttää. JA KUN MENIN PÄIKKÄREILLE NI EIKÖ SE PIRU JUST SILLON YRITTÄNY JOTAIN HARRASTAA, KUN HÄN HALUSI!!! Minä törkeesti vaan käänsin kylkee ja nukahin. Mulla on univaje ja minähän nukun, kun minua huvittaa. Jotain päätösvaltaa mullakin. Että osaan olla ristiriitainen itteni kanssa... :ashamed:

Minä haluan itseni takaisin.. tiistaina neuvola ja taas sitä saman jauhamista. Huoh...

Mutta. Kyllähän tässä voiton puolella ollaan!!! Supparit on kyllä kadonneet kuin tuhka tuuleen, kuten joku muukin totesi, mutta kyllä se sieltä tulee. Muut syntyneet 39+, joten ei tässä enää varmaan montaa päivää mene ja vaikka menis ni menkööt.. Ei se sinne 18-vuotiaaksi asti viihy kuitenkaan. Huomenna avataan eka luukku kalenterista ja tiiättekö.. joku voi avata tuloväylänkin heti huomenna!!! Pidetään peukkuja!!! :wave:

B-7
^mäkin haluan oman itseni takaisin |O =)

Ja niinkuin muuallakin,ei sitten supistuksen supistusta näköpiirissä.Mä kannan tätä 18 vuotiaaksi asti :LOL:

Kurjaa Maarit tuo turvottelu :hug:
Kyllä me monisynnyttäjät ollaan aika krämppiä jo :whistle:

Oltiin miehen kanssa kävelyllä puolisen tuntia pienin rattaissa mukana matkassa.Muut uskallettiin jättää kotiin puhelimien varaan.12v lupasi katsoa 4v:n perään .Ja helppohan se oli vahtia kun poika sai uuden pelin ja sitä silmät pyöreenä pelaa ;)
Meillä on pleikkarit ja x-boxit sekä käsikonsoleita mutta pelipäivä lapsilla vain perjantai.Nyt saivat hiukan extraa kun on niin synkeä päivä!Ja tietokone vuorot isommilla 1h/1krt/vko_Olen aika tarkka näistä lasten kanssa.Vaikka itse usein istun koneella,tulee siihen muutosta kun vauva syntyy.Nää raskausjutut on aina sellaisia jakamisen arvoisia ja vertaistuki tärkeää.Mutta kai sitä tulee sitten vauvauduttua kuulumisia kerrottua,ehkä kuitenkin harvemmin kuin nyt!

Avaako joku meille vauvapinon tuonne vauvat 0-12kk puolelle missä vois sitten kertoilla niitä kuulumisia?

Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Toivottavasti saadaan uus ihana pino huomena... :whistle:
Otin asiakseni tehdä uuden listan huomista varten :)
Vaikka ottaisi varaslähdön sinne pinoon :)

Koitin kyllä noukkia kaikki tässä välissä syntyneet listaan ja korjailla sitä , tosin värejä en osannut laittaa että toivottavasti joku osaa tai osaa neuvoa , niin voi muokata uudelleen !!! :)

neitim +onni-irina rv 38+6 (taas kärvistelee suppareissa .. :'( )

Päätä särkee, ei edes pitkä löntystelylenkki koiran kanssa ulkona auttanut...vissiin mullekkin flunssa tulossa. Tosi hyvä hetki sairastua kun ens viikolla pitäisi olla täysissä voimissa vauvan tuloa varten, jee, jee. Esikoinen on myös nukkunut yöt tosi levottomasti kuumeen takia joten ei omatkaan unet ole olleet kovin hyviä. Olen kuitenkin yrittänyt ahertaa kaikkea ja kolmea ässää ja muuta mutta tuntuu että supistukset vaan laimenee, huomenna viimeinen mahdollisuus luomukäynnistykseen. Taidan kyllä suosiolla luovuttaa ja odottaa nyt vain sitä tiistaita, huomisen käytän täysillä esikoisen huomioimiseen ja yhdessäoloon kun ei sitten tiedä kuinka monta päivää laitoksella menee. Jahas seuraavaksi pääseekin kirjoittelemaan joulukuun pinoon, kiitos neitim!
Vennu ja Tonttu POKS 37+0

Iltaa kaikille täältä harmaasta ja sateisesta Hämeestä!
Tulin vasta 1/2h sitten kotiin, kun kävin työmaalla tekemässä vimesiä rästihommia, huoah! Nyt voisi senkin puolesta alkaa meidän pieni tehdä lähtölaskentaa. Koko vkonlopun tosiaan supisteli vallan vietävästi enkä saanut edes nukuttua. Mutta tänään, ei mitään! Toisaalta onhan tässä vielä aikaa, mut siihen nähden, että olen ollut jo 3kk suppareiden ja pehmenneen kohdunkaulan takia kotona niin en haluaisi uskoa, että täällä vielä tammikuussa kökitään. Mut eihän sitä tiedä :| Kovasti olen yrittänyt vaaville puhua, että olisi nyt kiltti ja järkevä ja kääntyisi ennen tiistaita itse raivotarjontaan. Mutta eipä tuo ole ottanut äiteen neuvoja kuuleviin korviinsa, itsepäinen sisupussi siis odotettavissa :D
Mulla alkaa tosiaan tuo vasen ylävatsa olla niin kipeä, ettei tahdo paitaa raaskia sen päälle vetää, kun vaavi möyrää päällänsä tuota yhtä ja samaa kohtaa koko ajan, AUTS! Kamalaa valitusta :ashamed: Hyvinhän tässä on asiat kuitenkin! Poikakin on tämän viikon isällänsä, joten saan huilata ihan rauhassa.

Noista unista sen verta, että alkuraskaudesta ja vielä siinä keskivälinkin tietämillä näin ihan järkyttäviä painajaisia! Heräsin tai mies herätti mut, kun huusin ja itkin niin kovasti. Unet ei liittyneet mitenkäään tähän odotukseen, mut olivat niin pelottavia etten uskaltanut enää nukahtaa. Nyt en juuri näe mitään unia, kun nukun niin kevyesti ja lyhyissä pätkissä.

Onkohan osa mammoista vauvaa hakemassa, kun palstalla ollut niin hiljaista? Tai sitten muilla vaan on muutakin elämää, toisin kuin mulla..
Hyvää yötä!

Heissan ja terveisiä synnytyslaitokselta :flower:

Poika syntyi maanantaina käynnistyksellä. Synnytys oli karmea oli niin nopea, mutta hengissä selvittiin :D Poika on maailman suloisin ja oli vaivan arvoinen :) 3120g ja 50cm.

Kirjottelen myöhemmin lisää kunhan kerkeän. Nyt menossa taistelu bilirubiinien kanssa, mutta eiköhän se tästä.

Auris ja Iikka nyt mahan ulkopuolella :)

Yhteistyössä