JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Harmittaa..
Taas ollaan kärvistelty suppareissa useampi tunti ja yhden tunnin tuli jo suppareita n. 2 min välein , mutta nyyt sitten taas väli vaihtelee , ensin tuli 5 min välein ja nyt tuntuu että taitaa mennä kyllä jo pidempi aika suppareiden välissä ... nyt kun alkoivat jo tuntumaankin ja selkä on kipeänä ja mahankin tyhjensi ....
Toivoisin että nyt vain rauhoittuu hetkeksi , mutta että sitten alkaisivat taas kunnolla ja kipeinä ja muutaman minuutin välein !!!! En todellakaan tahdo sairaalaan useksi päiviksi , mutta en kyllä halua kärvistellä näiden suppareiden kanssa vielä montaa muutakin päivää !!! Nytkin on kuitenkin tullut suppaireita pitkin päivää , välillä tiheämmin ja välillä pidemmällä välillä , mutta nyt kun 14 eteenpäin alkoi taas jo suht säännöllisinä ja kipuakin alkaa tuntumaan ainakin tuolla selässä !!!!

neitim + onni-irina rv 38+4
 
Paljon Onnea Aubrietalle!

Sormus ei ole mennyt ollenkaan sormeen enää muutamaan viikkoon. Joku siitä kyseli.

Tänään taas neuvola. Kaikki muuten ok, mutta kun mainitsin vetisestä valkovuodosta niin terkkari alkoi mittaileen mahaa tarkemmin ja pyysi toisenkin terkkarin testaamaan. Jäivät sitten miettimään onko lapsivettä liian vähän. Itse en kyllä tästä huolestunut kun vaikuttivat kahden vailla olevilta. Sain kuitenkin lähetteen polin päivystykseen. Kolmen tunnin käynnin saldo: lapsivesi normaali. Sain kuitenkin enemmän informaatiota omasta tilasta, kun mullehan ei ole lapsen painoarviota aiemmin tehty. Möhkäle on siis ultrauksen perusteella 3100g ja kohdunsuu yhdelle sormelle auki ja pehmeä, mutta kaulaa vielä 2cm jäljellä. Tuskin siis heti ensi yönä ollaan menossa synnyttämään.
 
:flower: Lämpimät onnittelut vauvansa saaneille!

Täällä on mennyt kuluva viikko todella rajun flunssan kourissa.
Ilman kuumetta olen ollut tuhannen kertaa lapsia kipeämpi.
Harvoin kun sairastaa saa sitten kärsiä monen flunssan edestä,
mutta parempi nyt kuin kk päästä.

Tuosta vauvan laskeutumisesta ajattelin kertoa meidän 3. lapsen
syntymästä, että ei ollut laskeutunut loppuviikoilla eikä oikea ovi
meinannut löytyä, vaikka synnytys oli täysillä käynnissä.
Kohdunsuu oli 5 cm auki ja tyttö huiteli vaan ylhäällä. Siinä
kohtaa kätilö makuutti mua, että saatiin vauva laskeutumaan
ja loppujen lopuksi syntyi aika nopsaan, ponnistusvaihekin
meni 5 minuutissa.

Meillä on valmistelut vielä aivan vaiheessa. Ensi viikolla
tarkoitus pestä vaatetta ja vaununkoppaakin. Vaunut
lainattiin ystäviltä. Ajattelin ostaa jossain kohtaa
uudet sateenvarjorattaat kaupunki käyttöön.

Jaksamista kaikille kanssamatkaajille :heart:
Vaapukka ja Bertta 35+6
 
Isot onnittelut Aubrietalle! :flower:

Babyseven: järkyttävää, ettei äidin huolta oteta todesta, kun ihan näkevät omin silminkin että kasvua ei ole ollut. Jos eivät ota sua sinne pian uudestaan, niin yksityiselle sitten - tylsää vaan joutua maksamaan asiasta, joka mun mielestä polin kuuluisi ehdottomasti hoitaa.

Härkikselle kiitoksia myötätunnosta, ihan kuin olisi olokin jo helpottanut. Olen ahkerasti huuhdellut nenää (kämmeniin vettä ja sit hissataan nenään sisälle niin pitkälle kuin pystyy - se tuntuu aika hullulta, ihan kuin yrittäisi hukuttaa itseään sillä tilkalla :LOL: ). Kyl tää tästä, kun sais vielä tän uupumuksen pois!

Maarith :hug: ja toivottavasti synnytys-/lastenhoitoasiat järjestyvät!

Toivon mukaan NullPoints saa nyt viimein aloittaa lomansa pian! Ite en kyl jaksais enää yhtään olla töissä (niin no joo, en kai mä tän taudin kanssa siellä olis muutenkaan, hyvä minä...). Vaikka on kyllä kotonakin vähän väliä aika rasittavaa tuon 1 v 4 kk täystuho-riiviö-poltergeistin kanssa :p

Iittala: mulla ei ole koko raskauden aikana olleet sormukset sormessa. Vihkisormuksesta irtosi kivi ennen tätä raskautta ja kesti ennen kuin saatiin aikaiseksi korjauttaa se (pelkkää kihlasormusta en halunnut käyttää ). Sitten kesällähän mulla oli kovasti turvotusta, ja vaikka se nyt ilmojen viilettyä lakkasikin, en ole silti viitsinyt niitä sormuksia enää esiin kaivella - jos tässä vielä vaikka kovin turpoaa. Ja olen myös nyt niin tottunut olemaan niitä ilman, että en enää varmaan edes osais käyttää :eek:

Neitim: jaksuja suppareihin! Josko ne vaikka siitä kohta "iloksi" ;) muuttuisivat!

Jivelle vielä pikaisesti samaa kuin kaikki muutkin :D eli kaikki vauvat eivät laskeudu koskaan ennen synnytyksen käynnistymistä ja toiset jo viikkoja ennen. Mutta jos sulla on jo 34+ viikoilla (siis rv 35) laskeutunut, niin mä en ihan jaksa uskoa että yliaikaiseksi eli 43. viikolle joutuisit odottelemaan. Ei ehkä pitäisi mennä sanomaan mitään :x mutta jotenkin tuntuis siltä. Lasketun ajan yli voi kyllä mennä, vaikka toivotaan tietysti ettei =)

( . ) ei kuulu mitään uutta, vauva siellä liikuskelee ja aina välillä yrittää poistua peräaukon kautta :LOL: mutta ei mitään merkkejä siitä että oikeasti olisi jotain rakentavaa tapahtumassa (laskeutumista, suppareita, tms.). No, en kyllä tosissani odottelekaan synnytystä ennen tammikuuta mutta olisi kiva, jos jotain paikkoja kypsyttelevää toimintaa pikkuhiljaa alkaisi olla, että tulis kans sit tammikuussa itsekseen ulos. Mullahan pitkään supisteli, erityisesti iltaisin mutta muutenkin, ja ihan napakoita suppareita myös. Nyt niitä ei ole kuulunut päiväkausiin :eek:

Jeps, nyt iltapuuhiin!
Grynna 36+3
 
Tänään oli taas iltapäivästä sellainen supistelusatsi jotta ihan pelästyin, mut rauhoittuivathan ne siitä. Mä en oikeasti vielä taida olla valmis lähtemään :ashamed: . Miksei ne tule sellaisella hetkellä kun ois tositosi kyllästynyt tän mahan kantamiseen :whistle: ?

Peilistä just tiirailin, et kyllä tää maha vaan on valahtanut taas alemmas. Ja tosiaan eilisillan suppareiden jälkeen maha kokoajan aika arka.

Mut isäntä tänään pikkujouluissa ja haluan et se saa viettää ne rauhassa - ja mä haluan huomenna joulushoppaamaan isomman tytön kanssa, ei siis lähtöä täksi yöksi, siirrän sen teille sitä haluaville :saint:

Tässä samalla vietetään tyttöjen kanssa turhankin myöhäistä leffailtaa :whistle: - näinköhän mä saan nuo petiin vielä ;)

Hyvät viikonloput kaikille, ja puuhkuttavia supistuksia niitä haluaville! :wave:
 
maarith
himputti taas tätä päivää...Jotenkin ollu maha sekasin ja sit vielä kax meijän koirista päätti ottaa taas yhteen..no siinä erotellessa kastu housut..ehkä pissat sitten lirahti ja sen jälkeen oon ollu totaalisen kipeä.Ei meinaa pystyä kävelemään,kun sattuu jalkoihin tuonne haaruihin.
oltiin uimassakin,mutta enhän mä mitään uinu vaan lähinnä kävelin pohjaa pitkin pienimmän kanssa..tai se lillu kellukkeilla ja mä siinä vieressä.Äskön sit taas veti vatsaa sekasin ja vessassa huomasin,että multa tulee vähän kirkasta verta.Nyt pelottaa,että hitto lähteekö tää synnytys nyt käyntiin vai mikä on vikana..muutenkin tullu parina päivänä paljon venyvää limaa,muttei mitään verisiä juovia siellä seassa.
No ei auta,kun odotella mitä käy.Kiva,jos joutuu nyt synnyttämään,kun jalat ihan kipeenä. :(

 
maarith Kannattaa käydä synnärillä tai jossain terpparilla ainakin tarkistuttamassa tilanne !!!!

Terhikki Mulla on ainakin supparit tunteneet nyt vauvan laskeuduttua välillä kovastikin jaloissa .. Nyt tunne on enemmän selässä ....

Suppareita edelleenkin , mutta väli jo toisinaan 20 min tai enemmän ja välilä taas 4-6 min välein .. ei edelleenkään mitään kovia suppareita tai kivuliaita ... ALpsenvahti olisi nyt paikalla ja lupasi jäädä yöksi ... selkää polttaa , mutta supparit taas vähentyneet !!!! Eikä paina juurikaan alas .. olo on levoton koko aika . mutta toisaalta tunne että nää loppuu taas ja huomenna uudelleen aamusta asti ... voiko sitten taas tälläisiä suppareita yms olla toista viikkoa .. ???!!!! YÄÄÄÄÄ !!!!

neitim + onni-irina rv 38+4
 
Jalat on jo ihan kipeät .. ja uni alkaa painaa , mutta olo on huono :(
Mietein juuri , että kyllä ne supparit sitten joko jatkuu tai loppuu jos on loppuakseen kun menee maate ... huoh ... En kyllä jaksaisi montaa tälläistä päivää kärvistellä jos mitään ei olekaan tapahtunut .. !!??!!

neitim
 
Jep jep, täällä kans yövalvomista..

:flower: Onnea Aubrieta! :flower: :hug:

Merkkari oon 164cm pitkä, joten en tiiä johtuuko vauvan koko sitten siitä. Esikoinen syntyi rv 38+6 ja painoi 3480g, joten se oli ihan "normaalin" kokoinen.. Mutta en mäkään oo pahasti huolissani, hyvä kun nyt seurataan tarkemmin! Onneksi sulla oli vaan mittausvirhe! :hug:

Sormuksista luovuin reilu kk sitten kun mulla oli sormien turvotukset +/- eli välillä oli välillä ei ja jatkuu niin edelleen. Neuvolatäti suositteli että otan pois. Ei tartte lähteä kultasepälle sormusten katkomisiin. Nyt nää on mulla ketjussa kaulassa..

Aamupäivällä sit kättärille sydänkäyrään.. *haukotus*.. saisinkohan kohta jo unta.. |O

Findy :heart: 38+2
 
Huomenta!

Tapahtuu ja ei tapahu.. minä heräsin pikkusen ennen kuutta, kun ukko alkoi kuorsata ja katoin sit samalla kelloo ja päädyin nousemaan ylös. Oli niin töhö olo, että unohin mahan.. mietin, että jotain outoo tässä nyt on, mutta en sen kummemmin aatellu.. Ja sit neiti alkoi värisemään. Meinas pissi tulla housuun, kun muistin "aijoo.. tääkin on vielä täällä". Keitin sit jo kahvit ja korjasin kakkosen farkut.

Mutta teitä tässä mietin.. maarith jos et oo vielä käyny tarkistuksessa niin nyt ois jo kiire!!! Jos et tiiä onko pissiä vai lapsivettä ni meet HETI sinne tarkistukseen ja veri vielä siihen lisäksi niin oikeesti on tarvetta käydä näytillä!!! Oletan, että oot jo menny.. toivon.. :hug:

jive Sitä piti vielä sanomani, että peesaan Grynnaa ja korjaa omaa kommenttiani eli ei varmaankaan mene yliaikaiseksi eli yli 43 vkon, kun sulla alhaalla jo nyt. Tarkotin aiemmassa viestissä just sitä, että yli lasketun voi mennä, mutta ei yliaikaiseksi.

Tuosta synnytksestä kans, että meidän nelonen ei tod. laskeutunut alas, se raukka ei päässy jostain syystä sinne. Kärvistelin 3vrk:ta suppareita kotona, jotka tuli 10min. välein 24/7. Sit pimahin ja sanoin ukolle, että nyt kuule lähetään, ei ne takasi enää pistä kun viikkoja oli kasassa 39+6 ja niinhän siinä kävi. Siellä olin tarkkailussa ja käyrissä sit useemman tunnin ja pimahin uudestaan.. mä jaksanut kuunnella sitä "no, ei täällä kyllä mitään tapahu vaikka.. ootellaan vielä pari tuntia..." sanoin vaan, että jospa nyt lääkärin näkisin.. Mulla oli selkä jo menny rikki aiemmin ja särkylääkkeillä selvisin viimeset 2kk:tta. Sit lääkärin kanssa sovittiin, että spinaali, kalvot ja vauhtitippa ja katotaan miten käy ja hyvin kävi! Spinaali laukaisi lihaskrampit ja vauva valahti alas hetkessä ja syntyi 1,5h spinaalin laiton jälkeen!!! Että semmosta..

Nyt voin muuten sanoo, että maha on alhaalla. Eilen illalla alkoi painamaan takapuolta ihan kympillä.. ja nyt jalat on käppyrässä hankaamassa vasenta kylkee suht alhaalta ja kylkeen ei pistä enää niiiiin paljoo. Minun tuurilla tää kyllä nousee tän päivän aikana takasi vielä. :kieh:

Nyt meen pakkaamaan neitien puvut ja kengät jne. kun ne menee yökylään kaverille.. ei vaan huvittas lähtee luistelemaan autolla tuonne.. mutta kyllä me selvitään kuiteski.

Mukavampaa viikonloppua teille!!!! :hug: :wave:
 
Ai nii.. eilisestä. Päästiin sit illalla lähtemään pikana apteekkiin. Närästys äityi törkeeksi ja ykäsin pahasti.. siinä veet silmissä hoipertelin seiniä pitkin tupaan, että "ukko viititkö lähtee ajamaan.." en ois ite voinu enää ajaakaan. Pakattiin sit tytöt autoon ja mentiin, en halunnu jäädä kotiin oottamaan, kun eestaas matka kestää n. tunnin ja laskin, että puolessa tunnissa saan apua oloon, kun jaksan vaan autossa istua. Voi miten Renniet taas pelasti tilanteen, jätski ei tälläkertaa auttanut.

Ukko sit eilen hihkui tästä vapaapäivästä.. HÄN lähtee käyttämään koiraansa metällä, HÄN kerkee hitsata sitä, tätä ja tuota, HÄN voi sit remontoida lisää, HÄN voi nyt nukkua, HÄNHÄNHÄN!!! Että se siitä sitten.. ei tod. mitään lakanoitten heiluttelua tai ees vaihtoo.. No, ei auta kuin tehä itekkin mitä huvittaa..jos huvittaa.. miksi edes kuvittelinkaan, että vois olla aikaa hieman puhua ja puida tätä tilannetta.. Miksi edes se tuli mieleenkään? :headwall:

Mutta ei passaa jäädä paikoilleen makaamaan, tää on nyt tätä ja kohta ohi. Ei tää maha ikuisesti tässä minua kiduta, kohta on kuitenkin jo uusi maha kiduttamassa.. :LOL: Elättelen jo haaveita kutosesta.. NAINEN on HULLU!!! Mut oikeesti.. ehkä mä valitan vaan kaikesta sen takia, kun se on tapa.. :ashamed: Jos mulla ei oikeesti ookaan mitään kriisejä, mä vaan teen niitä.. ihan vaan saadakseni sitä huomiota, jota me kaikki mammat ja naiset (ja kaikki ihmiset yleensäkin) kaivataan ja tarvitaan. Elämän suuria kysymyksiä taas.. pohdin tässä siis aikani kuluksi.. Ja aivan varmasti parin kk:n päästä oon sitä mieltä, että tämä raskaus oli oireeton ja helppo.. ja ukon kanssakin kaikki oli hyvin. :LOL: Pitäis ehkä tallentaa koneelle nämä keskustelut ja lukea sieltä tosiasioita vaivoista ja kriiseistä jne. että ei tulis se ruusunpunainen muisto aina mieleen, pysyis ehkä järki päässä paremmin ja todellisuus ei muuttuis. :LOL: :kieh:

Positiivista ajattelua tai ihan realistisuutta.. Mammat, me selvitään tästäkin!!!

Härkis & Neiti 38+3
 
B-7
Kiitti teille kaikille.
Eilen kului pitkät tovit puhelimessa.Puhuin "oman"gynen kanssa ja meidän lasten lääkärin kanssa ja kätilön kanssa.Kaikki rauhoittelivat minua ja sanoivat että kaikki olisi varmasti ok.Tämä yksilö vaan sitten olisi pienempi kuin edelliset.Koska liikkuu hyvin ja virtaukset ultrassa oli loistavat ei huolta.Ja kuulemma näin myöh viikoilla mitta virheet enemmän kuin tavallisia,eli voi olla 500g puoleen tai toiseen virhettä.Sekä että kun eri mittaajat,on kuulemma tulokset varsin epäluotettavat.Mitä vaan jäin ihmettelemään,miksi sitten antavat kontrolliaikoja jos kerran ei voi luottaa eri henkilöiden tekemänä,eikö se ole äidin turhaa huolestuttamista?????? Kaikista näistä huolimatta olo on kyllä vähän turta ja enemmän kuin mitään,toivoisin vauvan syntyvän pian.Niin kauan on jo hätyytellyt supistuksilla ja muilla oireilla,että alkaa ihan väsyttää.
Näkisin vauvani ja saisin varmistuksen että kaikki on hyvin :heart:

Tuohon äidin kokoasiaan,itsekin oon varsin pienikokoinen.N 158cm ja lähtöpaino 48kg(nyt 61)Ja silti mulla tähän mennessä ollut vain yksi pieni-"oikean kokoinen" suhteessa minuun-vauva,esikoinen 3180g.Muut liki 4kg ja ylikin ja aina läääkärit sitä ihmettelvät miten noin "pienestä"voi tulla noin "isoja" lapsia :eek: Ei ole koiraa karvoihin katsomista =)

Sormukset mulla menee vaihtelevasti.Välillä on vihkisormukset otettava pois kun turvottaa mutta pääsääntöisesti pystyn pitämään =)

Nyt kuitenkin keittämään aamupuurot porukoille ja sitten lähdetään,kunhan valkenee,kävelylle.Yritän työntää synnytysasiat ym jonnekkkin kauas kauas pois,helppoa ei ole mutta yritän :ashamed:

Härkänainenoikeastaan tunnen nyt itseni ylihysteeriseksi äidiksi :LOL: Mutta ymmärsin pointtisi ja omiin tuntemuksiin luotankin ja yleensä aina osaan avata suuni oikeassa kohtaa.Nyt vaan meni plörinäksi,moista tilannetta ei ennen oo vastaan tullut :|
 
B-7
Kerta kiellon päälle =)
Viikkoja tänään POKS 39 ja täällä yhä,kuten sanoin että yli varmaan mennään vaikka kuinka lupaavalta kuulostaa lääkärien mielestä ja oireista...Pöh!En usko että tämän viikon aikana tapahtuu ihmeitä B)
 
Huomenta kaikille,

Hienoa että Babysevenin ja merkkarin tilanne selvisi.
Puhuttiin eilen kaverin kanssa puhelimessa noista äippäpolin ultrauksista ja sillä oli välillä oli ollut jopa 1,5kg:n heittoja painoarvioissa kun joutui käymään tiheästi mittauttamassa. :whistle:
Meillä oli edellisenä päivänä arvio 2,9kg ja seuraavana päivänä kun esikko syntyi se 3230g eli ei niin metsään menty kuin kaverilla.

Noista vatsan päältä tehtävissä arvioissa lääkäri keskiviikkona kertoi että ne mittaa käsi tuntumalla 1kg:n sokeripaketteja, kaikkea sitä oppii raskausaikana. =)

Omaa:Mulla iski eilen niin älytön nivuskipu että kävely sattuu ihan sikana, taitaa vauva johonkin hermoon nojailla kun ei meinaa jalka liikkua ollenkaan.Jospa se vihdoin alkaisi kiinnittyä kun esikko ei kiinnittynyt kuin synnytyksessä ja tällä kertaa tää on sentään alhaalla, ainoa että tulee näistä vikoista viikoista pahoja jos toi nivuskipu jatkuu, eikä pysty liikkumaan. :/

Punahattu 36 POKS :heart:
 
Heissan kaikille! Mulla netti takunnu enkä ole päässyt kirjoittelemaan :headwall: Ensin alkuun onnittelut kaikille nyyttinsä syliin saaneille ja meheviä suppareita niitä odottaville! Ja babysevenille jaksamisia ja mielenrauhaa, vaikka ihan kamalalta varmaan tuntuukin!Toivotaan porukalla, että pian saat vaavin syliin ja näet, että kaikki hyvin :heart:
Mä jouduin to:na lähteä käymään tuolla äippäpolilla, kun vaavi oli jo neljättä päivää tosi hissuksiin ja ne vähäisetkin liikkeet jotenkin vaisuja. Tämähän ollut oikein virkeä ja jämäkkä asukki aiemmin. No olin tunnin käyrillä ja sitten lääkäri teki tosi perusteellisen ultran(laski liikkeitä ja hengitystä, mittasi napaverivirtausta, tarkasteli vauvan asentoa ja mittaili. Aivan ihana ja rauhoittava lääkäri!!! Kaikki oli pienellä hyvin, mutta oli sitten asettunut perätilassaan niinkin mukavaan asentoon kuin jalat suorina(varpaat suussa)itseään vasten.Lisäksi niin tiivinä pakettina selkä napaani kohden, että jalat siinä paketissa vauvan vartalon ja kohdun seinän välissä :LOL: Lääkäri sanoikin, että mietipä itse, kuinka helppoa tuossa sitten on liikuskella :D Niin ja napanuora oli hartioiden ympärillä, jonka takia ei ehkä yritäkkään kääntyä. Sain sitten ajan ensi ti:ksi käännytysyritykseen, pelottaa!Sattuuko se tai onko jollain tullut jotain komplikaatioita siitä? Onko kokemuksia perätilasynnytyksistä?
No eilen illalla ajattelin sitten, että näinköhän se vaavi alkaa sieltä tunkea pylly edellä, kun oli tosi kipeitä suppareita muutaman tunnin ja limaa ja vähän vertakin tuli tuolta alapäästä. No ei onneksi vielä, josko malttaisi odottaa käännytyksen yli ja saisin synnyttää normaalisti!
Mitä turvotuksiin tulee niin mulle ei sormukset ole menneet ainakaan 1,5kk enään :ashamed:
Hyviä vointeja mammoille!
Minttu ja Pirpana 35+3
 
huh nyt on käyty lasten kanssa joulukadun avajaisissa...oli rankka reissu.nyt kotona ja ruoaa naamaan ja päikyille!
kovasti on supistellu ja eilen ja tänään tullut kunnon limatulppa jospa tässä kohta pääsis kunnon tosi toimiin! :D :kieh:

mulla koko arviossa sanottiin 2viikkoa siiten et jos mennään laskettuun aikaan ni päästään just 3kiloon mut nyt maanantaina ku ultrattiin koko arvio oli 3.100 (sillä hetkellä) tiedä sitten minkä kokonen tulee!
en itse yllä usko et ois kauheen iso varmaan n.3.5kiloa....
sais vaa alkaa tulemaan nytkin tullu supistuksia 10min välein! no tiistaita ootellessa sillon pääsee sairaalaan ja todellakin vaadin käynnistystä sillon!

mitäs te ootte meinannu vauvalle laittaa vauvalle päälle ku tuutte sairaalasta kotia?
mulla on sellanen kaukalo pussi ja "fleese puku" ja pipo mukana....otin varalle vielä villapuvun mukaan kassiin jos pakkasta sattuu olemaan!


väsynyt nyty & poika 38+5
 
yö meni ja täällä ollaan edelleenkin ! :(
yöllä tuli nukuttua n. 1½ tuntia yhteensä ja supistuksia tuli välillä taas tunnin tai yli n, 2 min välein ,mutta hiipuivat aamua kohti ... aamulla taas supparit alkoivat kun vaan silmäni avasin , tai loppuivatko edes missän vaiheessa ??!! Lähdimme kaupoille , muistoina vain selkäkipu ja muutama supistus ... pitääkö nyt sitten kuitenkin taas kärsiä 3 päivää ja sitten vasta syntyy ??? supareita kuitenkin tulee koko aika tiheämin tai harvemmin ,mutta ei mitenkään kivuliaita !!!!

neitim + onni-irina rv 38+5
 
Iltapäivää!

Ihanaa, että asiat on selvinny edes jotenkin babysevenillä! Mut tosiasiahan se on, että ei ne tiedot sitä omaa "hysteerisyyttä" eli huolta mihinkään vie. Ainut mikä asiaan auttaa, on se synnytys. Tsemppiä vaan!!!

neitim Voimia ja hampaiden kiristystä!!! Kyllä se sieltä vielä tulee!!!! Tiedän tunteen.. ei kunnon unia, mut ei etenekään.. :headwall: :hug:

Kamomilla Ei paniikkia, teet minkä voit sit kun voit. Kyl me täällä pulistaan ilman päivitystäkin!!! Helpottaisin sinua siinä, mutta en älyä päivityksistä oikeesti yhtään mitään ja nyt en osaa ees opetella, kun mikään ei jää päähän.

nyty Mulla on valmiina kietaisupaita, puolipotkarit ja potkupuku, lisäksi villasukat, tumput, hattu ja topattu fleecepuku. Sitten neiti vaan synnäriltä suoraan kaukalossa lämpimään autoon ja eikun kotimatkalle. Varmuuden vuoksi pakkasin kaukaloon vauvan fleecepeiton, koskaan ei tiedä mitä matkalla sattuu. :whistle:

Minttu Ihana lääkäri!!!

Omaa napaa sen verran, että tää neiti on nyt ilmeisesti päättänyt tulla ulos.. valitettavasti suunta on väärä. Maha on niiiiiin pinkeenä tossa ihan eessä, että takaa ei näy yhtään mitään!!! Meni kyllä niiiin rullalle tuonne alas, että nyt jos ei tule raskausarpia ni ei sitten mistään. Ilmeisesti neiti kuvittelee pääsevänsä navan ja rintalastan välistä pyllyeellä ulos.. :headwall: Ja voitte kuvitella mikä on olo minulla.. :x

Tylsä päivä ollut.. eli olin oikeassa siinä mitä aiemmin kirjoitin. Oon istunut autossa ukon seurana, kun se on juossut asioillaan ja kun on unohtanut puolet ni eikun lähe taas.. ihan tyhjänpäiväistä rallia. Nyt se sit tolskaa pihalla.. päikkäreistä ei mitään tietoa, kun rymistää ovissa just niinku sitä huvittaa. Huomasin valitettavasti vielä senkin, etten voi ajaa meidän toista autoo, kun maha on eessä.. ja toinen auto on sillä lastenvahdilla lainassa. Täällä sit menee loppuilta neljän seinän sisällä yksikseen.. Ukko tekee minkä tekee.. Jotenkin oikeesti nyt tympii.. mutta onneksi on NETTI!!!!!!!! Nyt ei oikeesti enää jaksa lukee lehtiä eikä tehä sudokuja eikä itseasiassa kiinnosta tehä yhtään mitään.. Tylsää on. Kellokin on niin vähän nyt, ettei telkkaristakaan mitään tule, joten yritän tappaa aikaa vielä muutaman tunnin jotenkuten ja sit meen karkeesti unille. Tuleepahan huominen nopeemmin...

Plääh.. mutta eipä tässä.. suppareista kärsin jatkuvasti, mutta ei ne mitään tee eikä vie mitään eteenpäin, sen tuntee kyllä. Mutta ompahan jotain kuulosteltavaa.

Lauantai-illan jatkoja kaikille!!! :hug: :wave:
 

Yhteistyössä