JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Huomenta kaikille,

Terhikki:Mä luulen että antaisit käynnistää tossa vaiheessa 31.1 menisi jo varmaan maailmanennätys raskauden piikkiin :LOL:
No mutta joo siis tarkoitit 31.12 ja se oliskin jo eri juttu, en kyllä itekään toivoisi vaikka silloin olisi 40+4 mulla että syntyisi..tai katotaan kuinka tuskastunut silloin olisi jo. =)

Löysin mielettömän söpön tonttupuvun huutonetistä ja olisi kyllä mukavaa kun syntyisi tää ennen joulua niin voisi lähettää ekat vauvankuvat kaikille "tonttuvauvasta", no tuskin kuitenkaan syntyy joten ei voi ostaa sellaista.

Punahattu 35+5 :heart:

Babyseven ja Juli05 kiitos tuesta! Yön saldo on varmaan unta noin kolme tuntia kun sain vihdoin kuuden jälkeen unen päästä kiinni. Täytyy sanoa, että mieluummin heräisin vauvan ruokintaan, silloin olis ainakin väliajoilla hieman helpompi olla.

Aubrietalle tsemppiä vaikka taitaa olla jo lähtenyt sairaalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Punahattu:
Huomenta kaikille,

Terhikki:Mä luulen että antaisit käynnistää tossa vaiheessa 31.1 menisi jo varmaan maailmanennätys raskauden piikkiin :LOL:
No mutta joo siis tarkoitit 31.12 ja se oliskin jo eri juttu, en kyllä itekään toivoisi vaikka silloin olisi 40+4 mulla että syntyisi..tai katotaan kuinka tuskastunut silloin olisi jo. =)

Löysin mielettömän söpön tonttupuvun huutonetistä ja olisi kyllä mukavaa kun syntyisi tää ennen joulua niin voisi lähettää ekat vauvankuvat kaikille "tonttuvauvasta", no tuskin kuitenkaan syntyy joten ei voi ostaa sellaista.

Punahattu 35+5 :heart:
:LOL: No joo-o, ehkä sen sillon antaisi käynnistyäkin :whistle:

Juu toki, kyse oli siis 31.12. päiväyksestä :ashamed: . Voihan se olla ettei sillon kiinnostaisi enää yhtään päivämäärät - mutta toisaalta taas mä veikkaan et viimeistään isäntä pitäs sillon mun jalat ristissä vuorokauden vaihteen yli :D

Miekin katselin ihania tonttupukuja, mutta en kans raaski hankkia :ashamed: . Katsoo muuta punaista sitten päälle jos syntyy Jouluksi.

Eikun siis KUN syntyy Jouluksi ;)

Terveisiä neuvolasta ja Ugandasta. Oli nimittäin Ugandalainen kätilö neuvolassa työharjoittelussa. Opiskelee täällä terveydenhoitajaksi, on maassaan jo kätilön hommissa. Oli onneksi kyllä omakin täti siinä paikalla ja veti hommaa, mut tuo harkoittelija mittas verenpaineen, kuunteli sydänäänet ja tunnusteli vauvaa masun päältä. Sanoi, että iso vauva on tulossa :) Voihan se olla iso, ainakin heidän mittasuhteissaan. Vakitäti totes sellanen normaalikokoinen. Ottivat minusta, luvallani, valokuvan kun kuunteli sydänääniä, kertoi sitten esittelevänsä siellä kotimaassaan niitä kuvia. Olen siis kohta julkkis Ugandassa :LOL:
No, kaikki arvot oli ihan ok.
painoa oli tullut lisää se mitä viimeks putos
paineet 118/70
pissa ok
sf 35, niin tasaisesti ylä ja keskikäyrän välissä kuin vaan mennä voi.
Sydänäänet ok ja tädin mielestä oli taas painunut alaspäin viimekerrasta. Sanoi, että kyllä hänen mielestään syntyy lähiaikoina ja ettei menisi ainakaan kovin paljon yli. Sanoinkin, et haluun sit käynnistyksen, jos ei oo rv viikon 41 alussa jo syntynyt. Eilen nimittäin laskeskelin samoja lukuja kuin Terhikki tuossa oli laskeskellut 42+2 olis mulla jouluaatto. Sit mietin, et kyllä meitin pojat suuttuis äidille ja vauvalle, jos olisi joulun sairaalassa. Ei tuon ikäiset ymmärrä ja joulu on heille vielä tosi tärkeetä. Kuopuksellekin oikeastaan eka joulu, jota osaa odottaa ja odottaakin =) Neuvolatäti lupas, et yritetään sitten keksii keinot ja syyt, mutta totesi vielä, että tuskin sinne asti tarvii odotella. Mut kaikki tarttee ottaa huomioon =) No, tuli tuon neuvolakäynnin jälkeen kuitenkin joteskin parempi olo, ja niinkuin neuvolatätikin mulle sanoi, eihän mulla oo ees vielä aika, nyt 38+3. No, eihän ookkaan, esikoinenki syntyi 39+1 ja toinen 40+1, et turhaan tässä vielä kärvistelen :) Kotimatkalla radiosta tuli Mamban: Mä oon lakannut huolehtimasta ja naureskelin, et sanat sopii meille monelle =) ja päätin lakata huolehtimasta ja miettimästä, tulee kun tulee.
Onnea kaikille jotka tänään ovat menneet nyyttiänsä saamaan :flower: :heart: :flower: Taas taitaa vauvalista kasvaa useammallakin vauvalla :)
Miehellä ois huomenna vapaapäiväkin, saadaan puuhailla yhdessä. Hänellä olisi huomen illalla työpaikan pikkujoulutkin, muttei kuulemma mene, on mieluummin kotosalla kaikessa valmiudessa :) Sanoin kyllä, et kävisi edes syömässä, mutta niitä laatikoita ym. jouluruokia saa kyllä kuulemma sitten jouluna ihan tarpeeksi.
Me rupeamme nyt ruokailupuuhiin pikkuisen kanssa. Ihania odotushetkiä kaikille !! ( huomaatteko kun olen positiivisella mielellä :) )

Aurinkomamma ja Tipu 38+3

Annukka, tsemppiä sinne :) . Ja onnittelut muuten siitä vuoden vauva-jutusta, hienoa että pääsitte siihen!

Täällä on suoraan sanottuna p**ka olo. Turvotus on ++ , päässä omituinen tunne (hutera, ihan kuin olisi kipeänä ).. kävin neuvolassa ja vauva oli laskeutunut jo aika alas, ei kuitenkaan kiinnittynyt. Keskikokoista vauvaa povasi. En kyllä ala jos tämä menee tammikuulle :x !

maarith
härkis Kyllä se vaan olis näky,kun noiden kanssa sairaalaan joutuisin lähtemään.Vaikka tällä hetkellä se siltä ihan oikeestikin näyttää,että ne on sinne otettava tai synnyttettävä kotona,jos ei halua lapsia sairaalaan.Musta toi oli jotenkin niin epäreilua,kun jo pelkästään sokereidenkin takia on monilla käynnitetty(kuten mulla samaisessa sairaalassa viime kerralla) ja nyt ei mitään.
Pakko kai sitten kehdata soittaa tuolle perhetyönohjaajalle,joka tänään sano,että se voi tulla jos tulee yöllä lähtö,mutta kehtaako sitä vaivata lähes ventovierasta naikkosta,jonka tuntee vaan perhekerhosta,kun se on mun "pomo" siellä..no kaipa se olis pakko,mutta kun täällä kotona on 4 koiraakin,jotka ei koskaan oo kyseistä naista nähny,kun aidan toiselta puolelta...No ei auta,kun odottaa...tai sitten kehittää jotain järkevää,että kuinka toimia..Ilman miestä,kun en synnyttämään suostu.*huokaus*

Täällä jännityksellä ootellaan sektioiden ja käynnistysten tuloksia!!! Voimia ja halauksia teille uniongelmista kärsiville ja muutenkin kärvisteleville. Minä vaan pikaisesti tässä luen ja merkkailen.. kylkeen koskee niin ettei kärsi istua.. Olisispa nyt jotain tuhtia lääkettä rentouttamaan lihaksia.. Mut kun ei ole... Kkpu on pistävää, terävää ja vihlovaa ja on ihan hirvee olo.. kokoajan saa vääntelehtiä istualtaan..

Pakko kävelyä ja touhuamista. Mut palataan kunhan helpottaa.

:hug:

Ohhoh minkälaiset sutinat täällä on alkanu. :) Tuhannesti onnea kaikille jo vauvansa saaneille!! Mulla on toinen viikko äitiyslomaa menossa, sekä vauva- että jouluvalmistelut ihan kesken vielä. Turvotusta ja väsymystä on alkanu olemaa, mut kyllä tätä oloa vielä jaksaa. Ens viikolla synnytystapa-arvioon.

Tsemppiä kaikille!!

maarith Eikö vaan oo perseestä, kun lapsiperheitä tällä tavalla kidutetaan!!! Ei niinku tyypeille tule mieleen se, millasta LAPSILLE on nousta keskellä yötä kattomaan,kun äitillä on hirveet tuskat ja sit vielä yön selkään ja autoon ja sairaalaan!!! Sairasta tuommoinen, oikeesti!!! Ja kun syynä on vaan se nykyinen intoilu luomusynnytykseen!!!! Jokin raja silläkin "keuhkoomisella" sais olla, vaikka minä itse kannatan ehdottomasti normaaleja synnytyksiä, ilman turhia krääsiä... Mutta siis jotain rajaa siinäkin pitää olla.

Mulla tää neiti ei vaan laskeudu... tulee väistämättä mieleen, että se lisäistukka on eessä ja estää neitiä...Mä oon nyt tänään mitannut sokereita ite kotona.. tympii oikeesti turhan takia tökkiä sormenpäät rikki.. Mutta tehdään nyt niinkuin täti neuvolassa käski. Huoh... Jatkan edelleenkin pyykin pesua.. taisin innostua liikaa tuosta uudesta koneesta.. :LOL: Huuhtelin matonkin tänäaamuna.. nyt ootan, että se tiputtaa liiat vedet ja sit raahaan sen ulos. Haisee nimittäin ihan törkeen pahalla, kun ukko ei sitä ajallaan huuhdellut ni se oli likoomassa reilut pari päivää.. yöks.. :x Nooh.. kuivana nakkaan sen sitten roskikseen, huomasin, että ulkoilma ei ole tehnyt sille hyvää kesällä ja pakkanen sit viimein katkoi siitä osan loimista, joten se on nyt sit mennyttä mattoa. Märkänä en viiti roskikseen raahata, kun painaa niin pirusti ja nostaa jätemaksua jos on ylipainoo roskiksessa. On se saakutti kumma, että roskiksenkin painoa pitää seurata.. :kieh:

Ja taas särkee istuminen..

Tein ukolle selväksi tänään, että sen koira lähtee.. mä en jaksa sitä enää. Se pitää viedä koulutettavaksi mummolaan, kun papalla on aikaa juosta siellä jänismetällä ja papalla on myös kova hinku saada se koira sinne, ainakin joksikin ajaksi. Minusta tuntuu, että jos koulutan sen kuten minä haluan, niin sit se menee pilalle.. minä haluan, että koira tottelee käskyjä, kuten "paikka, istu, maahan, vapaa" tms. mutta ajokoirista minä en tiiä yhtään mitään ja jotenkin pelottaa, että pilaan sen koulutuksella siis siten, että sen metsästysvietti katoaa tai jotenkin ruhjoutuu.. Sit se ois ihan turha koira.. En tiiä onnistuuko kovasta metsävietistä kärsivää koiraa kouluttamaan kotikoiraksi sen metsästyksen lisäksi.. En haluisi pilata sitä, mutta en jaksa sitä karkailua ja ettimistäkään.. Mut kun.. en tiiä.. pahalta tuntuu ukon puolesta, mutta en minä tänne perkele halua jotain vouhottavaa koiraa särkemään jokapaikkaa.. ja karkailemaan.. joku systeemi tähän on nyt keksittävä. Oikeesti. Ressi iskee kohta siitä..

Meilläkin huomenna miehen pikkujoulut :xmas: . Vielä hetki sitten mietittiin että näinköhän uskaltaa lähteä, mutta nyt on taas ruvennut tuntumaan siltä että senkus menee, ei tässä olla sairaalaan lähdössä lähipäivinäkään :whistle:

Siivosinkin tuossa ihan urakalla... on se kumma miten vielä pari viikkoa sitten olin valmis jättämään imuroinnit sun muut kokonaan isännälle, ja nyt sitten heilun imurin varressa kuin mikäkin :ashamed: . Toki se selässä tuntuu ihan älyttömästi ja kaikki kyykkiminen vihloo alakertaa, mutta nyt ei tarvii enää viikkoja pelätä - enkä mä jaksa uskoa että tällä on mitään vaikutusta kuitenkaan.

Ja tavalla tai toisella haluan pysyä liikenteessä, loppuun asti!

Liityn muiden 'ei jaksa huolehtia eikä kärvistellä' -klubiin nyt viimeistään. Minä oon ajatellut että nyt on jo niiiiin pitkä matka takanapäin tätä odotusta, ja lopulta viikkoja ajatellen niin kovin lyhyt matka edessäpäin - ei jaksa stressata nyt.

Enemmän olen alkanut miettimään kaikkia joulujuttuja - onneksi muutama paketti onkin jo valmiina.

- Terhikki ja VASTA rv 37+3 ;) -

Siivouspäivää viritellään täälläkin.. Vähäistä menkkajomotusta on ollut havaittavissa mutta ei sen kummempaa.. Harkkasuppareita tulee aina välillä.

Sitteristä mun on pitänytkin sanoa, että meillä oli kovassa käytössä ekat 9kk ja vähän siitä eteenpäin. Neiti ei viihtynyt lattialla ollenkaan! Mutta sitten kun lähti liikkeelle niin eihän se enää sillon siinä istuskellut.. Tallessa se kuitenkin on tätä pikkukakkosta varten.. Mutta siis se 9kg painoraja tuskin haittaa, mitä joku täällä mietiskeli..

Pitäisi lähteä ulkoiluttamaan esikoista, en vaan tiedä mitkä kurahousut sille pitäis pukea, kun toi 30cm lunta nyt sulaa! :|

Findy :heart: 38+0

Sellaista piti tältä vertaistukiryhmältä kysymäni, että kannattaako äitiyspolille ottaa yhteyttä näistä mun uniongelmista? Olen siis koko raskauden ajan nukkunut lyhyissä n. 2 tunnin pätkissä. Ne menettelee kun nukahtaa heti uudestaan, mutta nyt viimeiset kaksi viikkoa kärvistellyt öisin muutamia tunteja hereillä ja tosiaan viime yönä melkein koko yön. Eli voiko sieltä saada mitään apua eli kannattaako soittaa sinne - vai kärvistelenkö vain? Neuvolasta eivät ole osanneet oikein mitään tehdä/sanoa.

no nii...elikkäs tässäpä olis neukka-lääkäri kuulumisia :wave:

rv 35+4

painoa: +762g/vko (nyt yhteensä n 13 kg )
pissa: puhdas
RR: eka mittauksessa 158/84, ja toka mittauksessa (lääkäri käynnin jälkee) 140/80
SF: 31
Lapsiveden määrä: Normaali
Painoarvio vauvalla nyt: 2660g (ei varmaa tuu mikää hirvee möllykkä ) :whistle:
Tarjonta: RT
Syke: +
Liikkeet: +

Ja lääkäri sanoi, että vauva mahtuu tulemaan alakautta ulos.
Kaikki oli hyvin....seuraava aika sitte ens viikon perjantaihin =) Lääkäri käynnillä oli mukana mies harjoittelija...se onneksi oli vain kirjurina ja katto ultrausta, et ei alkanu kokeilee tota ronkkimis hommaa :LOL: ...Tuntu aika epämiellyttävältä toi kun kokeili noita luita, mutta ei montaa minuuttia kestäny..onneksi.

Hui kun on ollut tapahtumaa ja tullut kirjoitusta, hyvä niin alkaa täälläkin tosiaan tapahtumaan vaik onkin marraskuu.

Onnittelut Orvokille, Sammaleelle ja Pikkutiikurille :heart: :flower:

Tsemppiä Annukalle ja TooQT2BSTR8lle

Täällä ei edelleenkään mitään oireita synnytystä ajatellen. :( , kyllä jo niin toivoisin että saisin pikkuisen syliin. :heart: :xmas:

Päivänjatkoja kaikille, lähdettävä laittaan lapset ulos.

iittala 38+1 :heart:

merkkari, inhaa tuollainenkin :( Minkä saivat nyt sf-mittauksen tulokseksi?

itselläkin toissakerralla sf-mitta ei ollut kasvanut yhtään, välissä kerran oli ja nyt taas ei - mutta väittivät normaaliksi vaikka käyrä heilahtikin.

Koita jaksaa viikko odotella, siitä se sitten selviää :hug:

Voihan tuo pudonnut sf-mitta olla myös laskeutuneesta vauvasta !
Itsellä oli viimeksi nuossut , mutta nyt huomisessa neuvola käynnissä luulen että mitta on reilusti laskenut !!! Sillä vauva on laskeutunut ja maha silminnähden pienentynyt ja pudonnut ....

Mutta hyvä että sait lähetteen polille ja voihan sinne soitella aiemmin , kun on pelkotiloja vauvan vuoksi , niin voivat antaa nopeammin ajan !

neitim+ onni-irina rv 38+3

Merkkari Siihen mittaan vaikuttaa paljon myös se, että missä asennossa vauvasi on mahassa!!! Minä en hirveenä tuijottaisi niitä käyriä.. vaan ihan omaa olotilaa ja jos jotain hälyyttävää olisi ollut ilmassa niin ne olisi laittanut sut synnärille tms. tarkastukseen, eikä polille vasta viikon päästä!!! Uskon, että ressaa ja huolestuttaa, mutta silti on vaan jaksettava.. Minä kyllä suosittelen silti soittamaan sinne polille ja pyytämään jotain peruutusaikaa tai yleensä perusteluja, että miksi et saanut vaikka ylimääräistä aikaa, ja samalla kerrot huolesta niin kyllä ne siellä osannee vastata!!! :hug:

Minä täällä edelleen ootan tuloksia sektioista ja käynnistyksistä.. jännittää niin kaikkien puolesta! :p Aatelkaa, kaikki marraskuiset ja aiemmatkin saa lapsilisät jo joulukuussa vauvoistaan!!! Mähän en aattele mitenkään käytännöllisesti... juu en... :kieh:

Mulla suppareita ollut pikkuhiljaa tihenevästi, mutta tuskimpa tekeevät mitään muuta kuin pakottaavat hieman huokasemaan ja sit meneevät ohi. Usko meni jo. Tottapahan pykäsen sitten tyhmyyttäni ja uskottomuuttani neidin vaikka keskelle olkkarin lattiaa tai sohvaa... :ashamed: Jotenkin ihan oikeesti ei tunnu enää missään mikään, ei tätä kiirehtiä voi vaikka kuinka haluis.. joten nyt oikeesti unohan koko asian. Tossa yksi aamu oli paha, en muistanu kertookaan.. Heräsin ihan normaalisti, mutta mihinkään ei sattunut. Kävelin sit tokkurassa pinnasängylle ja säikähin kun se oli tyhjä!!! :LOL: Sit vasta katoin alemmaksi ja huomasin, että hitto sehän on vielä mahassa!!! :LOL: :LOL: :LOL: Kummaksi tyypiksi sitä muuttuukin näin loppuajasta.. :headwall:

Minä haluan jo itteni takasi ja omat ihanat vaatteet käyttöön!!!!!!! Ja niin haluaa moni muukin, joten noustaanko mammat barrikaadeille??? :kieh:

Härkis & Neiti 38+1

nasu30 Soita ihmeessä sinne polille tai ihan vaikka synnärille siitä uniongelmasta! Siihen on olemassa helpotusta ja lääkäri niihin yleensä kantaa ottaa, jos nimittäin lääkkeistä aletaan puhumaan.

Minä vaan mietin sitä "ottakaa mammat lasi viiniä ja menkää kylpyyn" juttua sieltä toisesta maailmasta.. auttaiskohan se asiaa.. siis montakin asiaa?!

Täällä supistellu tänään kivasti.Ei onneks oo vielä kauheen kivuliaita.Pari tuntia olin kaupoilla ja se oli kyllä aivan tarpeeksi.Ei taho tämä mamma enää jaksaa. :whistle:
Täälläkin ootellaan härkiksen tavoin uutisia! :wave:

Merkkari :hug: Mulla on ihan päinvastainen huoli kuin sinulla... Tänään oli ylimääräinen lääkärikäynti kun neuvolassa viime kerralla sf oli noussut yli käyrien ja tänään se lääkärin mittaamana oli sitten jo 38... Sain myös lähetteen äitipolille katsottavaksi että kuinka iso jötikkä siellä on! pelottaa :( !!! Millasia kokemuksia täältä löytyy käynnistämisestä? Jotenkin olen nyt jäänyt siihen kuvaan että se käynnistys on kovin epämukava, pitkä ja kivuliaampi synnytys :( En tahdo käynnistystä, mutta en halua sitäkään että vauva kasvaa ihan mahottoman isoksi ja sitten repeen täysin kun sitä pusaan ulos..... *iso huokaus*

Ja muuten ei sitten mitään edistystä olekaan tapahtunut kohdunsuulla... Masennuin siitä kovin, kun olin ihan varma että jotain on alkanut tapahtumaan, kun näitä kipujakin on ollut...

Eilen kävin kävelyllä ja heti kun ovesta ulos pääsin, niin liukastuin. En kaatunut kuitenkaan, mutta lipes jalka niin että repäs erittäin kovasti alapäässä... Noh, jatkoin kuitenkin köpöttelyä, mutta kipu yltyi aika kovaksi. Koko loppuillan ja yön ajan saatuikin sitten niin p*****sti!! Tunne oli sellainen että häpyluut olis revenny... Ei pystyny kävelee, istuu, nostamaan jalkaa yhtään.. aivan kamala kipu!! Mies sitten antoi mulle rahaa ja sanoi, että huomena menet sitten kyllä taksilla sinne lääkäriin, että kävelemään et kyllä lähde!!! :D Menin sitten taksilla... luksusta! Tänään ei enää satu ihan niin paljon, mutta sattuu kuitenkin :( Kävely on todella ankan taaperrusta! ARGH

Masentaa.... On niin tuskanen olo.... Anteeksi tämä omanapainen teksti nyt... :(

Kutsua äippäpolille odotellen....
Sapis ja jätti 38+1

Merkkari:Mulla kanssa sahaillut noi sf mitat ihan miten sattuu ja eilen lääkärissä oli 33cm ja edelliskerralla kun terkka mittasi niin 29,5cm kolme viikkoa sitten ja välillä tippunut jo käyriltäkin ja uusi terkka joutunut mittaa uudestaan.. :headwall:
No mutta eilen kuitenkin lääkärin kanssa juttelin samasta aiheesta ja oli sitä mieltä ettei mitään ongelmaa ole mutta katotaan taas ensiviikolla terkalla kun tiputaan käyriltä niin taas alkaa paniikki, ei se kuitenkaan lähetä äippäpolille joten tuntuu että ihan sama piirtyykö käyrille vai ei. :headwall:
Eka tosiaan meni 40+3 kun syntyi ja istukka veti viimeisiään joten siksi kai koko ajan mielessä kyseinen asia vaikka jokainen raskaus on erilainen.Hyvä että alkoivat seuraamaan tilannetta vaikkei mitään olisikaan,merkkari,tulee sulle itsekin mielenrauha ja niin kuin härkis sanoi voithan soitella polille ja yrittää saada nopeampaa aikaa.

Nasu:Kyllä mäkin jo soittaisin polille, kuitenkin onhan ne siellä sitä varten että tulee ongelmia. :hug:

Vauvikselle:Hienoja lääkäri kuulumisia :flower:

Saparo:Kuulostaa tosi inhottaville noi kivut,paljon :hug:

Ei vieläkään vauvauutisia, täytyy tulla uudestaan parin tunnin kuluttua. :wave:

Yhteistyössä