Terveisiä neuvolasta ja Ugandasta. Oli nimittäin Ugandalainen kätilö neuvolassa työharjoittelussa. Opiskelee täällä terveydenhoitajaksi, on maassaan jo kätilön hommissa. Oli onneksi kyllä omakin täti siinä paikalla ja veti hommaa, mut tuo harkoittelija mittas verenpaineen, kuunteli sydänäänet ja tunnusteli vauvaa masun päältä. Sanoi, että iso vauva on tulossa
Voihan se olla iso, ainakin heidän mittasuhteissaan. Vakitäti totes sellanen normaalikokoinen. Ottivat minusta, luvallani, valokuvan kun kuunteli sydänääniä, kertoi sitten esittelevänsä siellä kotimaassaan niitä kuvia. Olen siis kohta julkkis Ugandassa
No, kaikki arvot oli ihan ok.
painoa oli tullut lisää se mitä viimeks putos
paineet 118/70
pissa ok
sf 35, niin tasaisesti ylä ja keskikäyrän välissä kuin vaan mennä voi.
Sydänäänet ok ja tädin mielestä oli taas painunut alaspäin viimekerrasta. Sanoi, että kyllä hänen mielestään syntyy lähiaikoina ja ettei menisi ainakaan kovin paljon yli. Sanoinkin, et haluun sit käynnistyksen, jos ei oo rv viikon 41 alussa jo syntynyt. Eilen nimittäin laskeskelin samoja lukuja kuin
Terhikki tuossa oli laskeskellut 42+2 olis mulla jouluaatto. Sit mietin, et kyllä meitin pojat suuttuis äidille ja vauvalle, jos olisi joulun sairaalassa. Ei tuon ikäiset ymmärrä ja joulu on heille vielä tosi tärkeetä. Kuopuksellekin oikeastaan eka joulu, jota osaa odottaa ja odottaakin =) Neuvolatäti lupas, et yritetään sitten keksii keinot ja syyt, mutta totesi vielä, että tuskin sinne asti tarvii odotella. Mut kaikki tarttee ottaa huomioon =) No, tuli tuon neuvolakäynnin jälkeen kuitenkin joteskin parempi olo, ja niinkuin neuvolatätikin mulle sanoi, eihän mulla oo ees vielä aika, nyt 38+3. No, eihän ookkaan, esikoinenki syntyi 39+1 ja toinen 40+1, et turhaan tässä vielä kärvistelen
Kotimatkalla radiosta tuli Mamban: Mä oon lakannut huolehtimasta ja naureskelin, et sanat sopii meille monelle =) ja päätin lakata huolehtimasta ja miettimästä, tulee kun tulee.
Onnea kaikille jotka tänään ovat menneet nyyttiänsä saamaan :flower: :heart: :flower: Taas taitaa vauvalista kasvaa useammallakin vauvalla
Miehellä ois huomenna vapaapäiväkin, saadaan puuhailla yhdessä. Hänellä olisi huomen illalla työpaikan pikkujoulutkin, muttei kuulemma mene, on mieluummin kotosalla kaikessa valmiudessa
Sanoin kyllä, et kävisi edes syömässä, mutta niitä laatikoita ym. jouluruokia saa kyllä kuulemma sitten jouluna ihan tarpeeksi.
Me rupeamme nyt ruokailupuuhiin pikkuisen kanssa. Ihania odotushetkiä kaikille !! ( huomaatteko kun olen positiivisella mielellä
)
Aurinkomamma ja Tipu 38+3