**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Kiitos taas kaikille! Kyllä nää on ihan hirveän tuskallisia nää viimeiset odotuksen hetket :ashamed: Ihanaa, kun voi tänne purkaa. Mä sanoin miehelle tänään, että itkisin, jos jaksaisin, mutta sekin menis hukkaan ja alkais ärsyttää :D

Porschelle :hug: Jotenkin kyllä voin ymmärtää tuntemuksiasi, vaikken täysin tietenkään. Huomiselle hurjasti tsemppiä!

No, mun on asennoiduttava vaan, että voisi hyvinkin kuvitella, että viikon sisään vauva on jo syntynyt :heart:
 
ihana ilma ulkona.oltiin koko porukalla siellä :heart: mies kolasi pihhaa ja kuopus kaverina.tytöt hiihteli ja laski 4v pojan kans mäkkee...oli ihana seurata lasten riemua.ite tyytyin käpötteleen ja rappuset/terassit harjasin...nyt on sitte selän leppuutuksen vuoro.teki kyllä terrää mökkihöperölle. :D
margaretalle ihan on normaalia synnytykseen valmistumista nuo sun kivut :D mulla ollu kohta 3vkoa samoja oireita :/
 
Oon niin pyöriny oman napani (siis anopin) ympärillä täällä viime päivät, joten piti ihan erikseen tulla vielä tsemppaamaan muita. Etten vallan vaikuta typerältä. Eli...

Tsempit ens viikolle käynnistyksiin, sektioihin Shamandalie, Porsche, Tk82 ja oliko muita. Sori jos en muistanut kaikkia. Ja toivotaan Asraille ja Vanessallekin jo pikaista vauvautumista.

Nyt poistun jännäämään huomista äippäpolia!
 
Iltaa!

Tsemppiä sektioihin ja käynnistelyihin, ens viikko onkin ruuhkainen vauvojen syntymisen suhteen. Ihanaa!!

Ja porsche: Täällä ymmärrän ainakin mä että miltä tuntuu kun on lapsia edellisestä elämästä ja uudesta suhteesta tulee uusia. Onhan se sellaista totuttelua ja semmosta asian selvittämistä et miten nää hommat nyt menee, mutta sun tytöt on jo niin isoja että ymmärtää paljon. Pojalle oli aika hankalaa selittää silloin aluksi näitä hommia mutta avoimuus on ollu valttia.

Täällä meni herne nenään anopin kans joka taas kyseli että joko.. Miehelle tuumasin että seuraavaksi sanon pahasti jos ei tajuu lopettaa.

Ja sitten yhteishali :hug: kaikille la:n ylittäneille ja muille epätoivon partaalla oleville. Tiedän tunteen ja itellä se etu että edellinen raskaus meni yli ja osaan suhtautua asiaan eri lailla. En siis kyttää sitä laskettua aikaa niin silmä kovana, ei tuu ku paha mieli. Noh, huomenna heti aamusta neuvolaan ja jatkosuunnitelmia tekeen, alkaa vauveli pian olla liian iso tällä menoa kun oli pari viikkoa sitte jo 3,6-3,9kiloinen :whistle:

:wave:
 
Täällä on kotiuduttu nyytin kanssa tänään. Poika syntyi perätilan takia suunnitelulla sektiolla 27.11. Vaaleatukkainen poikamme painoi syntyessään 3,7 kg ja pituutta oli 51 cm.
Vauva on aivan ihastuttava, enkä ollut millään uskoa, että tuollaisen aarteen saa ihan oikeasti kotiinkin vielä tuoda.
Älkääkä ketään napisko täällä huonosti nukutuista: öistä pikkuisemme nukahti esimerkiksi tänään vasta 9.00, kun olimme häntä ruokkineet,vaipattaneet, kapaloineet ja hyssytelleet klo 23 lähtien.... kummasti sitä jaksaa kahden tunnin päiväunilla (ilman yöunia) touhuta-vauva kun on niin kertakaikkisen ihanaa katseltavaa.. Jos tuutulaulut ja heijaus loppuvat hetkeksikin huuto on karmea...
En halua alkaa pelottelemaan ketään omalla sektiollani, vaikka sainkin sydämeeni eteisvärinän ja meinasin mennä tajuttomaksi holtittoman verenpaineen laskun takia. Nyt voin kuitenkin hyvin-eikä kuulemma ole tavallista. Tuskin siis muut joutuvat moisesta kärsimään...
Taidanpa lähteä tästä etsimään koliikkivauvoista lisäinfoa :p
 
Onnittelut jakautuneille ja viimeisimpänä hapikolle! Ihanaa :heart:

Pitäisi mennä nukkumaan mutta jotenkin oon huomannut että yksin valvominen on mukavaa. Siis kun kohta ei valvo yksin vaan sen pienen pötkön kanssa. Ja silloin ei voi päättää menevänsä nukkumaan nyt ja heräävänsä sitten aamuseitsemältä.
Meidän tyttökin on jo niin hyvä nukkumaan että riittää kun sanoo että nyt nukutaan on yö tai laittaa vaan peiton sen päälle, jos on siihen herännyt. Nukutaan kaikki kolme samassa huoneessa tai oikeasti mää oon nukkunu jo melkein kaks kuukautta viereisessä huoneessa kuorsaukseni takia :ashamed: Tullaan siellä myös nukkumaan vauvan kanssa pari ekaa kuukautta (ainakin) että saa mies ja tytär nukkua edes joten kuten.

Nyt oon alkanut kanssa itselleni pikku hiljaa myöntään että meille tulee vauva. Joku muukin sitä sanoi että pelkää Jumalan vievän sen pois tai ettei ansaitse sitä. Itsellä samat tunteet. Jotenkin ei mielellään halua ajatella sitä ihanuutta kun saa toisen vauvan, että mielummin on ajattelematta- ettei sitä pety. Tyhmä ajattelu tapa :/

Välillä tulee tunne että syntyispä jo, mutta toisena hetkenä sitä jo ajattelee että pysyköön siellä pitkään. Pelottaa kuitenkin hieman synnytys. Tosin muistan kun odotti tota ensimmäistä ja alkoi 38 rv niin sitä oli valmis tekemään mitä tahansa että se syntyis. No syntyhän se rv 41+5. Mää olin ihan kamalan vihainen kun se ei halunnut tulla aikaisemmin ulos. Ja siis kyllä, olin sille lapselle vihainen. En sitten kun se oli syntynyt kylläkään... :kieh:

Silloin kyllä tuli koitettua kaikenlaista. Sienestystä mahdollisimman vaikeassa maastossa, puutalkoita joissa piti mennä rappusia kokoajan ylös ja alas. Seksiä vetelänä valaana (yök) ihan liian usein ja saunomista lähes joka ilta viimeisen kuukauden ajan ennen synnytystä. Ja niin pitkiä lenkkejä koiran kanssa kun jaksoi. Voimia siis kaikille, ja niille erityisesti joilla l.a on hollilla tai jo mennyt

Henna ja poika-vauva (esikoisen mukaan) 36+5
 
Nora: Täällä kans viimeaikoina havaittavissa sitä et herää omaa kuorsaukseen. :ashamed: Tosin nyt en ole nukkunut selälläni ja flunssan hellittämisen myötä sekin on vähentynyt... :whistle:

Nobody: Kiitos. :hug: Eipä oikein ole täällä nukuttu, ja nekin pikku ajat kun on nukuttu niin vauhdikkaiden unien kanssa. :kieh: Eli siis mitään hyötyä nukkumisesta taas ollu... :ashamed:

Kiitos liplap myös sulle.

Onnea Hapikko! :heart: Onneksi kaikki nyt hyvin. Hurja kertomus, mut onneksi voit hyvin nyt. :hug:

Mies lähti käymään töissä pakkaamassa viimeiset tavarat, muutto pitäs kai nyt alkuviikon aikana tapahtua... Tulee hakemaan meidät tuossa puol 8, viedään neiti hoitoon ja sit sairaalalle... :/ Viime yönä supisteli kivuttomasti samoin kuin illalla ja yöllä lisäks vielä sitten sellanen menkkamainen jomotus muutaman tunnin... Jospa ne ois jotain aikaan taas saanut... Ja illalla/yöllä supparit oli kans pitkiä, tosin en kelloa seurannut kun ei jaksanut, mut olipas kuitenkin... No, näkee sit tänään kuin käy... Mulla on nyt jo ikävä esikoista, jos satunkin jäämään sisälle tänään... :| Onneks tuo on niin "iso", että osaa puhelimeen jutella, jos ei paikalle pääse käymään... :heart: (Ja siitä se kovempi ikävä sitten tuleekin... :headwall: )

Mutta nyt keräämään vähän tavaraa mitä mukaan sit tarvii... Palaillaan. :wave:

Shamandalie ja Torsti 39+0 :heart:
 
Huomenta!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tänään on vihdoinkin se päivä mitä oon 9 kk odottanut ja surukseni saan huomata et eipä taida tänään syntyä ei ole mitään oireita :'( Hermot on kireät ja itkettää laitoin puhelimenkin äänettömälle en jaksa yhtään puhelua/viestiä että onko vauva jo tulossa ja voi voi kun menee yliaikaseksi................
Kuka on keksinyt lasketunajan???????????? Eikö se olisi hyvä olla sillainen päivä kun viimeistään synnytys käynnistetään??????????


Peppi ja tasan 40
 
Hurjasti Onnea Hapikolle poikavauvasta :heart: ! Onneksi voit itsekin rankan kokemuksen jäljiltä hyvin :hug: !

Tk82:lle huomiseen sektioon kovasti tsemppiä!

Omaan napaan ei mitään uutta. Vahva tunne, että tällä viikolla vauva syntyisi, mutta ei supistuksen supistusta, ei mitään erityisiä sen suuntaisia tuntemuksia, että näin todellakin tapahtuisi :| .

Peppi:
Eikö se olisi hyvä olla sillainen päivä kun viimeistään synnytys käynnistetään??????????
:LOL: Kärvisteltäisköhän me täällä siinä tapauksessa vielä joskus rv 45+...

Nyt aamukahville :wave: ...
 
Huomenta!

Hurjan paljon onnea Hapikolle!!!!!

Ootte keskustellut anopeista tosi paljon. Rupes iohan ittee pelottaa, että voiko joku oikeesti viedä vauvan sylistä ilman kysymättä...Oma anoppi asuu 200km päässä, joten ihan hirveen usein ei varmaan nähä, mut mitä sit tapahtuu kun nähään, en tiiä...muutenkin vähän kauhistuttaa, kun mun omat vanhemmat asuvat samalla paikkakunnalla, niin miten ne vierailut sujuvat, kun mä tykkään olla paljon enemmän vanhassa omassa kodissa kuin anoppilassa...no mut se on sit sen ajan murhe..

Särkeekö kellään napaa tai siis sitä ympäristöö? Mä huomasin tänä aamuna sellaista. Tiiättekö mistä johtuu??

Tsemppiä kaikille sektioon menijöille!

 
huomenta

tsemppiä kaikille joilla sektio tai käynnistys.

ollaan oltu eilinen päivä netti pimennossa ku sonera teki vissiin jotain. eli ei koko päivänä suostunut nettiä aukoon. ei myöskään kaverillekaan. no taas baanalla.

eilinen ja ja lauantai supisteli jo niin et hommasin lapsenlikan. maitoa alkoi valumaan eilen ihan urakalla. saapa nähdä mitä neuvolassa sanotaan.

onnea hapikolle. on se vauva arki ihanaa vaikka välillä saa valvoakin.

lilleriina 37+2
 
hapikolle onnea vielä! :flower:
kyllä se kannattaa ottaa selvää koliikista ja yleensä mistä itkut/valvomiset voi johtua!pitemmmän päälle väsyttävää koko perheelle!vaikka se vauva IHANA onkin :heart:
olin aivan sippi eile illalla jo puoli 10 aikaan.nukahin tunnix ja sitte alko jälleen supistelut ja polttelut....meinaspa siinä märyki tulla kun ukko vain nukkua tursotti vieressä ja ite sippini koitin nukkua mutten poltoilta voinu :headwall: :headwall: :headwall: loppu onnex sitte että pääsin 12 aik kunnolla nuk.nukuinki sitte puoli 7 kun tukki.
kumma että sitä yöllä alkaa jänestää että mitä jos se synnytys nyt lähteeki käyntiin mutta taas päivällä ihan sama...varmaan tekkee kun sitä yksin valvoo ja jos ei käynnisty niin jälleen "turhaan" joutunu valvoon...mutta eipä tässä ennää kauaa aikaa oo la:han.muut ei oo ainakkaa yli menny,etttä jospa ei tääkkää niin kerkeis sinne sairaalaan asti kuiteski :whistle:
voimia/hermoja la:n jo ylittäneille ja niille joilla se on jo käsillä! :hug:
kyllä itestäki tuntuu kummalliselta että aikuiset riistää vauvan äitin sylistä :/ meillä anoppi kysyy saanko ottaa mutta siihen ne mukavuuet melkeinpä jääki :ashamed: :whistle:
 
Hapikolle paljon onnea :hug: :flower:

Peppi07 Täälläkin tänään la ja tiedän tuon sinun tunteen :hug: Vaikka sitä kuinka ajattelee, että yli menee ja siihen muka varautuu niin silti tämä on ihan "tylsää" :whistle:

Tsemppiä kaikille, jotka lähtevät tänään synnyttämään :hug:

Minun pitäisi lähteä taas neuvolan suuntaan. Sen jälkeen näen ihanan ystäväni :heart:. Jospa saisin ajatukset muualle ja supistuksia aikaiseksi :). Ihanaa, että ystävät jaksaa vaikka en välttämättä ole nyt kovin piristävää seuraa =)

Asraille ja Vanessalle :hug: Toivottavasti pääsette pian tositoimiin!

Nyt neuvolaa kohti...

Veeruska ja Heppu Huoleton 40+0
 
Huomenta!

Ja alkuun heti, Onnea hapikolle!
Ja tsemppiä Porschelle, Shamandalielle ja tk2m Jotka saavat tänään jo toivottavasti pikku pötkyn syliinsä!
Voi kade. :heart:

Sain jo huomisaamuksi hammaslääkäriin ajan ja miten ihminen voi olla niin onnellinen kun pääsee poraukseen! Nyt ei onneksi särje mut olis hirveetä jos rupeasisi uudelleen, ja ihan varmasti just silloin rupeaisi synnyttään ja sitten vihloisi yläpää ja alapää...
Mut sehän olis vähän sama asia kuin aqua-rakkulat mut suussa, Sattuu ketusti niin ei supistelut tunnu niin pahalle!

Mulla on huomennna "the päivä" ja sitä juhlitaan sitten myöskin neuvolakäynnillä, ja tuntemuksista päätellen ei tää ainakaan laskettuna synny...
Tai siis tuntemuksia ei ole. ei supista, ei kolota, ei vihlo,ei pakota, ei tulppia, ei painetta (paitsi korvien välissä).
Lähinnä vit.. harmittaa kun ei pääse jo tositoimiin.

Tuitsu Ja Tirppa rv 39+6
 
Morjens.

Mä lupasin ittelleni, et en ainakaan ennen la:a rupee oottaa synnytystä. Jotenki se ajatus vaan sit salakavalasti hiipi tajuntaan, et mitäs jos kuitenki...? Nyt mä en sit pysty ajattelemaan mitään muuta. EI MULLA OO MITÄÄN MUUTA!! Siis ainakaan mitään lähellekkään niin tärkeetä... Koko ajan etin jotain merkkejä siitä et synnytys vois olla alkamassa. Ehkä mun ruokahalu on vähän vähentyny...? (niin, eilen kieltäydyin jätskistä, mut illalla söin sit navan täyteen tortilloja ja daim-kakkua) Ja ehkä vähän enemmän supisteleekin (tai ehkä se on vaan toi toukka kun möyrii niin et tuntuu kun maha kovettuis). No, liikkeet on ainaki vähentyny (tai niin mä luulin, kunnes pikkunen piti illalla sellasen kolmen tunnin hullun jumppasession).

Päivät ei oo koskaan ollu näin pitkiä.

Vetiver 39+3
 
Nora sama homma, nukun paljon kevyemmin ilman tulppia ja nukahtaminen on vaikeaa, tulppien kanssa olen unessa jo kun olen ruuvannut ne korviin. :) Enkä niitä ole aina tarvinnut, mies alkoi kuorsata pari vuotta sitten. En myönnä kuorsaavani :D

Hapikko onnea pienestä pojasta :hug: vyöhyketerapia on ehdoton koliikkia vastaan taistelevalle. siitä on niin monta hyvää kokemusta lähipiirissä että kiikutan oman nyyttini heti sinne jos jotain ilmenee ja ehkä menen muutenkin opettelemaan vauvahierontaa.

 
Ja paljon paljon tsemppiä Porsche, Shama, tk82 (unohtuiko joku??)!! Ihanaa, kun vauvat on teillä pian sylissä (siis yksittäin toki jokaisella :D ).

Ja Peppi07 ja Veeruska-81, ymmärrän niiiiiiiin nuo tuntemuksenne! Vaikka kuinka ajattelis, ettei sitä la:ta tuijottele, niin niin sitä vaan tulee ladattua odotuksia siihen (jos ei sitä ennen synnytys ole lähtenyt käyntiin). Mitenhän sitä seuraavien kohdalla osaa asennoitua (toivottavasti rennommin!).

Onko muuten ollut keskustelua siitä, miten teillä on äitienne odotukset ja synnytykset aikanaan menneet? Mun äiti tuppasi kantamaan kaikkia raskauksia yli lasketun ajan, ainoastaan yksi on käynnistetty (ja sekin vähän käytännön järjestelyjen takia). Raskausajat ja synnytykset on menneet kuulemma tosi hienosti, ja synnytykset olleet tosi helppoja. Kunpa minäkin saisin helpon synnytyksen, kun "joudun" kärvistelemään kurjan kohtaloni kanssa näin (siis yli lasketun ajan). :D

Tuitsukin on täällä vielä, minä jo mietin, että sinä se nyt ainaskin oot päässy jo tositoimiin. :hug:

Eilen yritin ajatella positiivisemmin, ja mietin, miten onnellisessa asemassa olen, kun olen raskaaksi tullut helposti ja saanut suht vähin vaivoin tätä lasta sisälläni kantaa. Hetkeksi se helpottaakin, mutta pian tuleekin se olo, että niin haluaisi jo tämän kaivatun lapsen syliinsä :heart:

- Asrai ja Tiitiäinen rv41+3 -
 

Yhteistyössä