**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Juu, minä myös täällä huiskuttelen olemassaoloani :D
Enää 2 yötä sektioon, hui jui :eek:
Täytyy myöntää, että pikkuhiljaa on alkanut jänskättään!!! Sitä niin toivoo, että kaikki menisi hyvin!!!
Tsemppiä kaikille muillekin sektioon meneville ja normisynnytystä odottaville.
 
Landir: Mulla esikoisesta kipeitä supistuksia ei ollut ennen synnytystä. Tai siis samalla päivällä oltiin ensin yliaikaiskontrollissa, ja sen jälkeen supistukset alkoi tuntua. Kipeiksi muuttuivat vasta sitten monta tuntia jälkeen...

MM-: kiva kuulla että on arki lähtenyt sujumaan. :) On muuten ihana keksintö tuo rintakumi, kun on rinnat niin täysi ettei toinen kiinni saa... ;) Kyllä se siitä, ja kun vauva kasvaa niin hiljalleen oppii ottamaan ylitäydestäkin rinnasta kiinni. :)

Te jotka hääräilette hulluna supistusten toivossa: en halua masentaa (häärätkää siis vaan :D) mutta niistä hommista ei ole mitään oikeaa todistetta et vois synnytyksen käynnistää... :whistle: Ainoat kuulemma on seksi (kuulemma siemenneste sisältää pieniä määriä samaa ainetta jolla paikkoja kypsytellään) ja toinen on sitten rintojen hyväily, jolla saa elimistön tuottamaan oksitosiinia... Mä perjantaina meinaan kyselin, et menenkös nyt juoksemaan portaita ja siivoilemaan sun muuta siinä toivossa et itekseen tulis, niin lääkäri :D et mene vaan mut niistä mitään apua ole. :LOL: Elikkäs kun olette siivonneet ja silittäneet, laittakaa vielä isäntä hommiin josko alkais tapahtua... ;)

Tulipahan otettua pienet päikkärit... :) Suunnittelin, jos tänään jaksaisi lähteä käymään vielä kangaskaupassa pikaseen kun mies kotiutuu, niin voisi käydä ostamassa fleecekangasta niin sais vauvalle sitten peiton kaukaloon. Näin jättirätissä aivan ihanaa ja pehmoista fleeceä, niin sitä kun pienen palan ostaisi ja sivut ompelisi. Siis ihan sellaista havittelen, että sais kaukalon päälle peitoksi ja sitten tarvittaessa myös vaunuihin. Että kovin iso ei tarvitse olla, kun tuo oli paksua niin ei tarvitsis taitella... :) Saas nähdä viitsiikö sittenkään lähteä sitten kun ois auto käytössä. :D
 
MM: kiva kuulla, ett arki lähtenyt sujumaan ja maitoa riittää =)

Shamandalie: Juu, ei noista kikoista taida olla apua, mutta mä olen jopa sortunut jo siihen nännien stimuloimiseen, tuloksetta!!! :LOL:

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin...

Rv 39+1
Rr 120/80
paino -500g (olin aivan äimistynyt)
sf 34,5 (pikkuisen laskenut)
syke 150-155
pisu oli puhtoinen
turvotus++++
rt
neukkatäti kokeili käsikopelolla onko muutosta tapahtunut kanavan suhteen... Ei ollut, kanavaa edelleen jäljellä 2 senttiä... :kieh: Vauvan pää kyllä tuntui kuulemma alhaalla hyvin... =) kyselin tuosta mun lasketusta ajasta... Kun mullahan on 2 laskettua aikaa... Kuukautisten mukaan 6.12, mutta alkuraskauden mukaan (tehty vkolla 7+4) 9.12, niin hän on laittanut sen 9.12 lasketuksiajaksi... Muut ultrat onkin antanut mulle aina aikaisemman lasketun ajan... No, kuulemma parilla päivällä ei ole mitään merkitystä, paitsi tietty mulle, kun kokoa pelkään... Kuulemma hyvänkokoinen on vauva, jeejee!!! Mutta pidetään nyt vaan se 9.12 maalitauluna, niin en ihan hulluksi tule, kun odotan... :ashamed:

Tämmöistä tänne...

Riikkuli 39+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Shamandalie: Juu, ei noista kikoista taida olla apua, mutta mä olen jopa sortunut jo siihen nännien stimuloimiseen, tuloksetta!!! :LOL:
:D

Mä suunnittelin jos kuitenkin koittais tänään vähän siivoilla, on sitten ainakin kämppä kunnossa mikäli joku tänne neidin kanssa tulee. :D Oli hyötyä tai ei... :whistle: Ja kun saa illalla tytön nukkumaan, vois jotain muuta koittaa... Isäntä naureskeli et sais syntyä jo ettei hänen tarvii sairaslomaa hakea kulumien vuoksi... :whistle: :ashamed: :D :saint:
 
Voi että, kaikille kärvistelijöille (vanessa, Landir ym.) sympatiani! Ja ihana lueskella vauvajuttuja MM-:ltä.

Minä koin vähän jännityksenhetkiä, kun kaatua kupsahdin maahan kyljelleni koiria ulkoiluttaessani. Kotiin päästyä kuuntelin heti stetoskoopillani Pienen sydänäänet (jotka ok), ja pian Pieni alkoikin möyryömään tuttuun tapaan, eli enköhän ihan pelkällä säikähdyksellä selvinnyt. pelästytti silti! :ashamed:

Shama ei vieläkään päässyt tositoimiin, harmi! Toivottavasti sitten huomenna jo! Onkohan tää loppuvuosi muuten miten ruuhkaista noilla synnäreillä?

Ai Sätseeni on mun kanssa valeraskaana, kivaa! Onko sullakin siis paljon pierua mahassa? :D
 
neuvolassa käyty

viikot 37+2
painoa tullut 1 kilo viikos :eek:
paineet 129/82
pissassa taas verta 2+
sf-mitta 31 laskenut viikossa 1 sentin
rt ja pää kiinnittynyt
syke +145

onko kokemuksia milloin tuo pää kiinnittyy neuvola täti meinasi ettei enää nähdä. supistellut on ja se aiheuttaa tuon maidon valumisen.
 
nyt on mun vuoro vaihtaa tää seesteinen mielentila paniikkiin, kävin ä-polilla synnytystapa-arviossa kun olen aika kapealanteinen ja hyvin kuulemma mahtu poju alatietä ulos kun vauva on vain 2.6-2.7 kg.Tänään siis rv 37 tasan. Antoivat syntymäpainoarvioksi vain joku 3 kiloa! MIKSEI TÄMÄ KASVA????????????????? ja itse olen vähintään + 16 kiloa!!!

Shamandalie ihmeen rennosti sä otat tuon kun et päässyt salille, olisin varmaan polttanut käämini tuossa tilanteessa B)
 
Shamandalie: Juu, kyllä munkin mies ihmettelee, kun yhtäkkiä loppuraskaudessa "himot" Palannut, kun ensimmäiset kuusi kuukautta suunnilleen kartoin kaikkea siihen liittyvääkin... :D No, ei mun mies kyllä ole yhtään valittanut... Mulla tietty vähän eri päämäärä tällä hetkellä kuin miehellä... :LOL:

Asrai: onneksi ei käynyt kuinkaan... :hug: Nyt täytyy olla kyllä kaikkien ekstra-varovaisia tuon liukkauden kanssa...

Riikkuli taas
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Asrai: Luin juttujasi tuossa ja ajattelin, ett äkyllä hienosti olet jaksabnut, vaikka kovasti vauvelia jo maailmaan odotat. Enää ei VARMASTI mene kauan... Tsemppiä... :hug:
Tästä mun piti jo aiemmin kiittää Riikkulia, tosi kauniisti sanottu
:hug:

Mä ajattelin mennä päikkäreille! :wave:
 
Lilleriina: Jos tää on sun esikoinen, niin hyvin paljon mahdollista, ett lähtö alkaa olla lähellä... uudelleensynnyttäjillä saattaa kiinnittyä paljonkin aikaisemmin... Mun Pikkuisen pää oli kiinnittynyt jo viikolla 36+1 ja täällä ollaan edelleen... :LOL: Esikoisesta ei ollut mitään viitteitä synnytyksestä ennenkuin synnytyspäivänä...Viikkojen puolesta sinun vauveli saisi tullakin jo...

Kiiuska: Muistathan, että nuo ovat vain koneen laskemia arvioita... Mulla on paniikki taas toisinpäin kun sulla... Täällä syntymäpainoksi arveltiin semmoista 4 kiloa... Esikoisesta mulle tehtiin vkolla 37+5 painoarvio, joka ensin antoi arvioksi 4 kiloa. Sitten täti teki sen uudelleen ja sai syntymäpainoksi 3,5-3,7kiloa ja tyttö oli rv 38+5 3570g syntyessään... Eli ne on vaan arvioita, tosin mun toka arvio esikoisesta osui aika nappiin...

Riikkuli taas kerran....
 
Joo nyt en jaksa kannustaa muita, ja keskityn tasan rutisemiseen ja omaan napaan. Ens viikolle sain vasta kontrolliajan kun ei kuulemma oo aikoja ja kaikki ylimääräis ajatki on jaettu. Ja lääkärin mukaan mulla ei oo kiirettä tai hätää. Hmm. Minkähän henkimaailman kautta tapahtuvan tutkimuksen se mulle teki kun noi pystyi diagnisoimaan. Perkele. Huomenna koitan jos onnistun jotenki saamaan ees sen ekan kontrollitarkistus ajan tälle viikolle. Ihan sama vaikka yliajalla ollaan, sillä ei merkitystä kun on oikea syykin siihen että ois vähä kiire eli tää vauvan koko huolestuttaa sekä mua että neukkatätiä.

Joo että sellasta.. Kiitos ku sai purkaa.
 
Asrai: Ilmeisesti on kiirettä sitten muutekin kuin vain täällä meidän pinossa... :D Ja hyvä että selvisit kaatumisesta säikähdyksellä. :hug:

Kiiuska: Kieltämättä mä olin ihan |O , mut jotenkin isäntä onnistui mut rauhoittelemaan. :D Ja sekin kai vaikuttaa, kun nyt TIETÄÄ, et keskiviikko on sit se päivä jolloin VIIMEISTÄÄN koitetaan käynnistellä... :) Täytyy myöntää, et itekin vähän ihmetyttää miten mä nyt näin rennosti tän otan.. :D

Riikkuli: Ei kai sillä väliä vaikka päämäärät erit olisikin kunhan kumpikin on tyytyväisiä? :D

Nyt ruokapuuhiin notkumasta tästä koneelta...

:wave:
 
Täällä kans olis yks ihan kypsä lähteen jo vaikka viikkoja ei ole kun 38+3, mutta kun tää oli jo tulossa sillon viikolla 34 ja nyt kun sais tulla niin ei :whistle: :whistle:

Mitähän kaikkea aattelinkaan kommentoida, jäin tässä kuunteleen kun meillä on tuon esikoisen synttärit 10v ja koulukavereineen (7 tyttöä ja 2 poikaa) laulavat karaokea ja reippaana poikana yks laulelee aikuinen nainen ;) aamu menikin kun laittelin valmiiksi kaikkea, onneksi neiti oli sitä mieltä ettei halua täytekakkua vaan suklaapiirakkaa, pitsaa ja keksejä :whistle: joten pääsin helpolla :eek:

Ainakin meinasin kommentoida niihin koliikki juttuihin että ei aina välttämättä ole sitä vaan kannattaa myös miettiä omia syöntejään, kun usein ainakin mulla tekivät tietyt aineet vauvalle itkuisuutta, joten yritin välttää tuoretta ruisleipää, omenaa, mausteisia ruokia ja välillä jopa kahvia piti juoda niin että ei muutamaan tuntiin tarttenut imettää :p

:hug: kaikille sekä jo lähtöä odottaville että vielä heille joilla ei ole kiirettä lähtöön...
 
Noista millon pitäis lähtä niin täälläkin vähän mietityttää montako kipeää supistusta "uskaltaa" odottaa kotona :eek:
Kun edelliseltäkään mulla ei ollu koko päivänä mitään merkkejä että aikois syntyä ja illalla kattelin lähes yhteen asti telkkasta jotain taitoluistelua ja lähin nukkumaa ja joskus kolmen aikoihin heräsin supistukisiin ja enne kuutta poika oli jo ambulanssissa :whistle:
Mutta vissiin kun muutama vähä kipeämpi ja säännöllinen tulee niin tarttee lähteä kun matkaa on kuitenkin tunnin verran... ja ambulanssi vissiin on tilattava kun isäntä ei ole aikonut omalla autolla viedä.

Kukas se kirjottelikaan siittä että ei välttämättä aio omia enempää vaan ottaa kasvatti/sijaislapsia :) :saint: nostan hattua ja tiedän että tarvetta sijaisperheille on aina. Itse ole asunut sijaisperheessä vuoden ikäisestä asti ja meitä oli yhteensä 5 lasta kaikki eritaustoilla, joten vanhemmilla ei aina helppoa ole ollut. Ja oman biologisen äitini olen tavannut vasta 20 vuotiaana ja isään yritin kans ottaa yhteyttä mutta hän ei halunnut tulla edes puhelimeen :ashamed: ja vaikka olen tosi tyytyväinen kasvattivanhempiini niin aina välillä varsinkin näin raskaana ollessa sitä miettii ja haluais tietää myös niistä "oikeista" vanhemmistaa...
 
Täältä näköjään tarttuu tuo kiire saada vauva jo maailmaan.. mulla vasta 36+2 ja odotan jo ihan innolla josko tulisi etuajassa. Oon siitä "ihan varma" niinkuin moni muukin täällä.. :LOL: Mulla ei tosiaan muuten mitenkään oireile mutta vatsa on jo tosi alhaalla joten josko se sieltä alkaisi tulemaan. Viime viikon tarkastuksessa paikat oli kypsät mutta kiinni vielä joten käsittääkseni ihan normaali tilanne. Kuitenkin siis kärvistelen täällä vielä tammikuun puolella yksikseni...! :/ :/
Tsemppiä kaikille la:n ylittäjille, kyllä se sieltä - te ootte sentään jo siinä pisteessä että vauva on sylissä hetkenä minä hyvänsä!
 
Taas täällä... ;) surffailin tuossa ja kattelin tuota tämän vuoden joulukalenteria, minkä linkin jo laittelinkin... mutta uusien luukkujen avaamista odotellessa voi käydä katteleen noita vanhoja kalentereja...
http://joulukalenteri.positiivarit.fi/joulukalenterit.html
ja varsinkin tämä on jotenkin koskettava minusta :'( tippalinssissä sitä kuuntelin... oikeen hyvää itsenäisyyspäivää kaikille jo etukäteen http://www.positiivarit.fi/joulu2005/6.html
 
Tulin vain ilmoittamaan, että mua sekoittaa ja pahemman kerran noitten muitten ketjujen nimet "´jotain´ joulukuussa". Pitäiskö jotenkin lihavoida ja laittaa värillisenä vilkkumaan tää meidän ketju, kun ME ollaan joulukuiset joulukuussa :D :saint: .
 
Onnea vauvautuneille ja tsemppiä kaikille jotka tuskaisena joutuvat yliviikoilla odottamaan!! :hug:

Mulla kovettelee masua tasaisesti ja toivon ja toivon ja toivon vielä kerran että jos nyt viikon vielä pysyis... pitäs varmaan yrittää ottaa rauhallisesti tää viikko vaikka tuskin se auttaa, jos on syntyäkseen niin sitten se kait syntyy, oli sitä sohvalla tai ei...

Ihan hyvä tahti meillä, kolme päivää ja 200 viestiä :D
 

Yhteistyössä