**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Jos täältäkin nopeasti ilmoittautuisi yksi odotukseen kyllästynyt.

Ihan valmis tosiaan olisin jo, lapsen isä saapui loppuviikolla odottelee synnytystä ja auttaa esikoisen kanssa. Tosi ihanaa et ei tarvi ite niin paljoa tuota kanniskella jne kun vielä vähän flunssainen on ja laittaa kovasti vastaan kun astmapiippua pitäisi laittaa.
Täällä siivouksen ja ulkoilun lisäksi koitettu saada jotain aikaiseksi akupisteitä ärsyttämällä. (vähän uskoisin että on jotain kovetteluja kyllä lisännytkin) Viime to oli neuvola ja terkkarin mukaan vielä korkealla jne. Edellisessä lääkärissä oli kanavaa 3cm, hieman pehmentynyt mutta kiinni. Huomenna olisi lääkäri taas kun mua alkanut pelottaa tämän koko. Esikoinen oli n.3100g ja 50cm, repesin aika pahasti ja tikkejä riitti kolmessa kerroksessa. Nyt veikkasi pariviikkoa sitten kooksi jo 3,5kg ja aika vaan kuluu.... Sf-mitta oli nyt viimeksi 41 tähänkään eivät kommentoi mitää vaikka tosiaan sitä kokoa riittää.

Itsenäisyyspäiväksi mikäli kaikki haluavat pääsis synnyttää taitaa tulla aika ruuhkaa, täälläkin lapsen isukki varannut aikaa siihen. :)
Mutta nyt taustalle kiukuttelee ja miettii lisää mitä tekis et pääsis tositoimiin, vaikka eipä se sieltä vissii kiukuttelemalla tuu.

Elviiratar 39+1
 
Piti tulla kurkkimaan joulukuisia kesäkuisista :) Onnea paljon vauvautuneille :heart:

Kiiuska "Pisti silmään" sun kirjoitus, meillä oli esikoisesta synnytystapa-arvio rv37 ja pojan paino oli silloin 2,6kg. syntymäpaino 3,3.
veikkasivat 3-3,5kg syntymäpainoksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi07:
Nyt oon aatellut alkaa ajattelemaan positiivisesti!!! Alan nauttia viimeisistä päivistä kun saa nukkua niin pitkään kun tahtoo ja saa tehdä ihan mitä itse haluaa kun sit kun vauva on syntynyt niin ei kaikkea pystykkään niin helposti. Ja yritän olla ajattelematta synnytystä ja odottamasta synnytykseen viittaavia oireita koska synnytys alkaa kun on tullakseen. Helppo sitä on ajatella näin mut toteutus eri.
Ihanaa, onhan täällä jotain positiivistakin! Tivolikin (ainakin, en montaa sivua lukenut) oli mielestäni asialinjalla odotuksen suhteen.
Enpä ole tähän pinoon jaksanut kirjoittaa varmaan koko marraskuussa, suoraan sanottuna en ole edes jaksanut lukea juttuja kuin silloin tällöin, kun tekstiä tulee niiiiiiiiiiin julmetusti, ja toisekseen koska sen mitä olen lukenut, on ollut jotenkin tosi negatiivista ja hätähousumeininkiä että alkanut vain itseä ärsyttämään! Siis tottakai palstalla saa ja pitää purkautua ja valittaa, sitähän minäkin olen tehnyt koko palstoilla pyörimisen ajan. Mutta itse en vain tajua tuota että ennen laskettua aikaa yritetään jo kaikki vippaskonstit, että saisi vauvan maailmaan. Tuleehan se sieltä kun aika on kypsä!!! Sori, ei ole tarkoitus moittia, olen vissiin vain erilainen, ei vain voi ymmärtää sitä kiirettä. Ok, se on ihan eri asia, jos jotain on pielessä ja tuskia ja vaikka mitä, siinäpä se ehkä onkin etten ymmärrä kun itse olen päässyt tähän asti koko ajan liikkeelle ja ollut paljon puuhaa, ei ole tullut aika pitkäksi!
Päinvastoin vielä vko-pari sitten tuntui että aika loppuu kesken, sekä tekemisten osalta että siihen kun vauva tulee, tuntui että en ole vielä valmis. Nyt viikon sisällä olen alkanut miettimään synnytystäkin aktiivisesti ja ekaa kertaa tuli fiilis että olisi kiva saada se tyyppi syliin ja nuuhkia; siispä luonto ihan oikeasti on hoitanut homman ja saanut minutkin kypsymään ajatukselle hoivata muutakin kuin eläimiä...
Itse myös ajattelen koko ajan että yliajalle mennään huoletta, koska viime vkon neuvolalääkärissä kohdunsuulla ei ollut tapahtunut yhtään mitään ja tyyppikin on vielä kovin ylhäällä. No, tarkoitushan olikin saada jouluaaton leskettu siirtymään vuodenvaihteen yli, ettei lapsonen kärsi synttäreitään jouluna ;) . Toisaalta olen myös avoimin mielin sille mahdollisuudelle, että lähtö voi tullakin yhtäkkiä, eihän siinä sitten mitään, tulee mitä tuleman pitää! Sairaalakassin pakkaus buukattu ensi viikolle.

Sen verran odottelen mahan laskeutumista, että helpottaisi oloa etenkin öisin (sikäli kuin olo mitenkään helpottuu, sittenhän tuo painaa taas alakertaa ja aiheuttaa ihan uusia, tod.näk. pahempia tuntemuksia..). Olen rakentanut koroketta sängyn pääpuoleen ym virityksiä, ettei maha painais ja sattuis (selkään, kylkiin, sisäelimiin, keuhkoihin jne) niin pajon, supisteleekin öisin tosi paljon (kivuttomasti). Aina välillä yö menee ok mutta pystyasento on kyllä toistaiseksi paras. Eilen tosin levähdin koirien kanssa loskassa melkein spagaattiin eikä naurattaut yhtään kun piti käsien avulla ylös punkea, sen jälkeen onkin alakerta jomonnut ilmeisesti sitä liitoskipuilua mitä moni valitti jo monta kk sitten. Aukes paikat kerralla |O

Jossain joku kyseli paljon on kulunut rahnoo vauvavarusteisiin, meillä mennyt max pari sataa, ehkä toinen mokoma vielä tulee täyteen? Saatu siis hirmusti kaikkea käytettynä ilmaiseksi tai halvalla, olen oikein tyytyväinen kokoelmaan!

Paljon onnea kaikille jo lapsen saaneille ja tsemppiä reilusti yliaikaisille ja "vaivaisille"! Kyllä se siitä, ihan varmasti!!!

minimi 37 tasan
 
Hei vaan!

Asrai kyselit oman äidin synnytyksestä ja odotuksesta. Mä olen itse syntynyt laskettuna päivänä ja mun pikkusisko 3 päivää yli ja synnytykset olleet tosi helppoja. Toivottavasti se on perinnöllistä =)

Schätzchen valittelit, että et saa mitään aikaiseksi ja siitä huono omatunto. No et oo yksin tunteen kanssa. Mulla ihan sama homma. Kuvittelin tekeväni vielä loppuraskaudesta vaikka mitä, mut sohva ja tv vaan kutsuu, vaikka olotilassa ei ole mitään valittamista...Oon kyl joka päivä yrittänyt käydä ulkona kävelyllä.

Landir: Mulla laskettu aika perjantaina ja ei vielä mitään supistuksia..ei kipeitä, eikä muitakaan....niitä odotellessa. Kai ne supistukset tuntee???

Oma vointi hyvä, vauva vois syntyä, mut yritän ajatella positiivisesti, enkä ahdistua siitä, että tää ei oo vielä syntynyt...

Huomenna neuvola...
 
ihanaa kun on hyviä uutisia kaikki tähän asti olleet...... hapikollakos se eteisvärinä oli,kuulostaa pelottavalta,onneksi voit nyt hyvin! ja voimia valvomisiin,meilläkin tyttö oli pienenä kovin itkuinen aluksi,ja kokoajan kaikki kyseli että ai onkos sillä koliikki,mutta hän onneksi rauhoittuikin välillä,ja siskon poika oli VIELÄ itkuisempi mutta ei häntäkään koliikkivauvaksi laskettu kun ei ollu kellon päälle itkut,vaan ihan vain vatsavaivoja.....ja mä en myöskään ihan täysillä usko koko koliikkiin sillä,ettei siihen mitään lääkettä olis,joka ees vähän helpottais pienen oloa.

minimi ihmetteli tätä malttamattomuutta,mä ymmärrän ihan täysin että kun näin pitkään ollaan varottu ja ootettu,niin kyllä nyt jo saa onnellisesti ja innoissaan olla kärsimätön! =) ja luulenpa että suurella osalla tämä malttamattomuus on sitä kun nyt saa/joutuu jo jännätä että milloin syntyy,kun saattaa syntyä minä päivänä hyvänsä!

ja mulla kans jo liitoskivut ja itseeni suhtautettuna iso vauva hankaloittavat jo arkea sen verran,kun tuo uhmaikäinenkin on,että neuvolastakin jo toivoivat että pääsisin jo mahasta eroon......

mistä tulikin mun asiani,eli neuvolassa kävin,kaikki ok,
sf laskenu sentin,ja pää kiinnittyny enemmän,eli on laskeutunu nyt enemmän asemiin viime viikosta.
rauta oli pinkassu kunnolla ylös nyt kun sen kräuterblutsaftin otin taas käyttöön,
vauvan syke oli 145,ei oo tullu sellasta laskua ku esikoisen kaa.mutta hyvin kuulemma syke vaihteli,ja kun vähän hoitsut vauvan peppua kutittelivat niin hermostu pieni niin että syke pinkas johki 190!

supistuksista kun kysyivät,ja kuvailin etteivät oo kipeitä mutta sellasia että täytyy keskittyä hengittämiseen kun ihan salpaa hengityksen ja jos samalla puhuisin niin hengästyisin,niin sanoi että kyllä ne sitten ihan napakoita on,ja kysyivät haluanko että tarkistavat kohdunsuun tilanteen,mutta tuli sellanen epämiellyttävä olo ajatuksesta että se neuvolantäti tutkis,ja sit kuiteski pettyisin vaa jos mitn ei ois tapahtunu,niin sanoin et ens kerralla vois sit,kun lupas tehdä sen kovakourasemman tutkimuksen,kun heidänkin mielestä ois ihan suotavaa jos lähtis jo käyntiin......
niin nyt aloinki miettii,et kun seuraava aika on vasta maanantaina,niin jos sittenkin soitan neuvolaan huomenna ja kysyn ehtisinkö johonkin väliin ronkittavaks..... =) kun jos se vähän edistäis,niin voi silti mennä päiviä......
ja kun siis tuo itsenäisyyspäivä sulkee neuvolan kait jo keskiviikkona.....

on vaan jo aika väsyny ja loppu.....


39+4
 
No joo äippäpolilla käyty, eikä mitään muutosta tapahtunut kuukaudessa tuolla alhaalla. Ihan sama tilanne siis. Eli en taida synnyttääkään ihan vielä. Perun sen itsenäisyyspäivän synnytyksen sitten. Sydänkäyrällä makoilin hetkisen ja sisätutkimus tehtiin. Painoarvio nyt 37+6 oli 3,4-3,7 kg, eli ihan keskikokoinen vauva. La:na sitten uusi käynti ja kenties käynnistys, kenties ei. No eipä mulla sinänsä kiirettä, kuvittelin vaan että tämäkin syntyy vähän etuajassa. Nyt vaan toivon, etten jouluaattoa joudu olemaan sairaalassa.

Ja tosiaan Maukkis tänään ainakin siellä oli tosi kiireinen päivä ja ajat myöhässä. Mä odotin tunnin ennenkuin pääsin lääkärille, vaikka mulla oli aamun eka aika. Ei varmaan kyllä lohduta yhtään. Koitahan jaksaa!

Landir mulla ei ollut esikoiselta kipeitä supistuksia kuin vasta synnytyssalissa. Vedet vaan meni yhtäkkiä. Tuo tuli ihan yllätyksenä. Olin varautunu ylimenoon ja käynnistyksiin, kuten äitille ja siskolleni on käynyt kummallekin kaikkien 3 lapsen kanssa. Eli siinä vastaus myös Asrain kysymykseen. Eikä mulla tässäkään raskaudessa vielä oo kipeitä supistuksia ollut, vain tollasta pientä kovettumista.

Mitähän vielä piti kommentoida, juttua on tullut niin paljon päivän aikana etten nyt jaksa muistaa. Olkoon, painun pehkuihin kun ei tartte tota BB:täkään enää töllöttää.



 
Heipat!!!

Olipas urakka lukea koko tekstimäärä.. Ja nyt pää lyö tyhjää :headwall: :D

mm- Kiva kuulla kuulumisia, kuinka vauva arki menee.. Itsellä ajatukset pyörii enempi ja vähempi vauvassa ja kuinka hoitelen sitä sitten.. *huah* valtava vauvakuume valtasi taas ajatukset :)

Täällä tänään neuvola:

Sf: 34
RR: 120/82
Pissa: puhdas
vauva: rt
HB 115 --> Rauta kuurille. n kuukaudeksi
Vaavi oli ihme asennossa ja syd.äänet täytyi kuunnella kyljeltään, jotka OK.

Ensiviikolla taas neuvolalääkäri, koska haluaa nähdä kohdunsuun tilanteen..

Asrai kyseli oman äidin synnytyksestä: Isosiskoa en muista, mutta itse olen syntynyt 42+0 ja 2h kestänyt koko homma.. toivottavasti itellä kestää kuitenkin niin, että sairalaan keretään.. Terkka kyllä veikkas, että tää mun synnytys ei tule olemaan mikään maailmanennätys pitkä ainakaan :whistle:

Täällä kanssa halut vastakkaiseen sukupuoleen (mieheeni :D ) löytynyt monen pitkän kuukauden jälkeen.. Mies vain tuumasi, että toivottavasti hommat jatkuu samalla tavalla, sitten vaavin tullessa.. Noh ei nyt ihan heti, mutta ajan päästä ;)

Täällä askeleen taas lähempänä joulua. Piparkakkutalo on pystyssä ja huomenna pääsee hieman jouluostoksille. Mitä nyt jaksan jaloillani olla, kun ei kaukaa tarvitse tallustella kun jo särkee niin maan perkl.. :kieh:

Jaksamisia kaikille, joilla la käsillä :hug: .. Aina jää jotain tärkeää kommentoimatta, mutta hengessä ollaan lujasti mukana ;)

Rillukka ja bebe 36+6
 
Huomenta!

Täällä yksi kukkuja, normaalisti herään vasta kymmenen jälkeen kun olen käynyt yöllä useaan kertaan vessassa ja jääkaapilla mutta jostain syystä tänään jo heräsin viideltä eikä uni tullut millään. Ehkä kauan odotettu lääkärineuvola jänskättää, oon tänään menossa ja jänskättää että onko noi supistelut ja vihlomiset saanut mitään aikaan...

Menninkäinen mainitsi noista liitoskivuista. Täällä kans iski kunnon liitoskivut illalla ja yöllä liikkuminen teki tosi kipeää. Olin eilen kummitytön esitystä katsomassa ja jouduin/pääsin vielä tiputanssia tanssimaan...oli muuten varmaan näky :LOL: Luulen että se oli vähän liikaa...no nyt kärsitään

Tsemppiä kaikille sektioon menijöille ja Onnea Hapikolle :heart:

Kyllä täälläkin odotellaan jo että milloin sen vauvan saa kainaloon vaikka viikkoja vähemmän kuin monella muulla. Ehkä sen takia olen jo malttamaton että koko ajan ollut se käsitys että vauva tulee etuajassa aikaisten supistelujen takia. Olisi kuitenkin hyvä että olisi vielä mahdollisimman pitkään masussa...

Jaksamisia teille joilla laskettuaika jo ohitettu tai käsillä :hug:

Nyt odottelemaan lääkäriin pääsyä, pitäis varmaan mennä mies....

Misse81 36+4
 
Kiitos kaikille noista supistuksista kommentoineille. Tuli paljon rauhallisempi olo. Paitsi että voimisti vielä tunnetta, että sitähän voi lähtö tulla ihan koska vaan, ilman mitään varoitusta. Täällä kuitenkin monet tuntuvat hakevan niitä supistuksia "väkisin", mutta onko tuosta sitten mitään hyötyä. Itse mietin, että pitäisikö sitä yrittää aktivoitua, että vauva ehkä tulisi joskus uloskin, mutta kaipa se sitten tulee kun on valmis, ihan sama makaako itse sohvalla, vai touhuaako enemmän pystyssä.

Mutta nyt kun tiedän, että synnytys voi lähteä varoittamatta käyntiin, ja olen lopettanut sen jatkuvan oireiden vahtaamisen (siis jatkuvan, kyllä sitä edelleen teen :LOL: ), niin olo on aika rento. Liitoskivut ja vihlonnat ovat lähes kokonaan kadonneet, vauva painaa vähemmän kylkiluihin kuin vielä viikko sitten, ja kaikin tavoin olo on ihan hyvä. Kotona olen saanut kaiken valmiiksi (siis tärkeän), ja nyt ei ole kiirettä tai pakkoa. Kun vielä pääsisi hetkittäisestä huonosta omatunnosta eroon (mitä sohvalla laiskottelu siis aiheuttaa), niin eipä tässä valittamista.

Itseasiassa suurin syy, miksi haluaisin että vauva jo syntyisi on se, että kaikki muut lopettaisivat jo hermoilun, etenkin mies. Itsellä ihan tyyni ja rauhallinen olo. Toki haluaisin myös että synnytys olisi jo ohi, että näkisi meneekö se ok, ja näkisi että vauva on kunnossa.

Tällaisia aatteita tänä aamuna. Niin, ja Misse81 ihana mielikuva tuosta tiputanssista B). Toivottavasti Maukkis ja Menninkäinen pääsisivät jo tositoimiin, sekä tietysti Asrai ja Vanessa, jos ette vielä ole päässeet. Ja kaikki muut joiden olo on todella vaikea.

Niin, onkos Asrailla jo yliaikakontrollista tietoa?

Landir 40+2
 
Huomenta!!

Kiitos kaikille tsempeistä ja kaikesta :hug: Neuvolantädin kanssa tultiin siihen tulokseen että jos ei perjantaihin mennessä kuulu mitään niin meen keksityn syyn kans synnäripäivystykseen käymään, siinähän ne sitte samalla kattoo alakertaan ja ultraa ;)

MRS.NOBODY: Mun ois pitäny tulla sun kans samaan aikaan, oisin vaan livahtanu siinä sivus ja oisit voinu sanoo lääkärille et samallahan sä tuon palstakaverin paikat kattelet :kieh:

Mieli on vähä parempi jo kun sai eilen kiukutella ja nukkua yön yli.

Uusia synnytyskertomuksia odottelen ja taidampa väsätä tänään joulutorttujakin, aika kuluu nopeemmin niitä mutustelles. Supistukset on taas kadonnu ja oon ottanu ihan sen linjan etten ees yritä niitä kuinkaa herätellä, lasten kanssa kun touhuaa niin siinä tulee liikuttua sen verran että jokunen voi irrota mutta poppaskonstit jätän väliin.

Palailen myöhemmin uusista paikalle, josko vaikka vauvauutisia ois sitte tullu?? :heart:

maukkis raskaana olo päiviä maksimis enää noin 11 :D
 
Olen yhtenä.

Se olis sitten rv 40.

Yöllä pari kiristystä jotka loppu kun vaihdoin parempaan asentoon...
Olin tossa hammaslääkärissäkin aamulla ja nyt naama ihan turtana puudutuksesta. Sain satikutia kun oon hirvee limun imiä ja hampaat ruvella...
Ens vuonna sitten niitä paikkaillaan enemmän. Prkl.

iltapäivällä neuvolaan vielä, josko olis jo viimonen kerta?

Mulla mitn asiaa oo.

Tuitsu ja Tirbba rv "the päivä"
 
Heips

Eilen tuli taas käytyä neuvolassa - kaikki muuten hyvin, mutta verenpaine heittelehtii taas :whistle: . Tai alapaine hyppelee korkeuksissa :|. Huomenna pitää sitten mennä aamusta taas mittauttamaan paineet.

Supistuksista, täällä niitä on tullut, mutta ei mitenkään kipeitä :| Ehkäpä nekin kipeet jossain vaiheessa ilmaantuu mukaan :whistle:

Asrain kysymykseen äitini synnytyksistä. Itse olen esikoinen ja syntynyt muutaman päivän yli lasketunajan. Veljeni ovatkin sitten syntyneet keisarileikkauksella, kun olivat kaksoset.

Veeruska & Heppu Huoleton 40+1
 
Tuitsu miten sä ikinä selvisit niin pitkästä selinmakuusessiosta :x mulle tulee paha olo jo siitä ku sf-mittaa mitataan ja kuunnellaan sydänääniä.

ilmeisesti raskaanaolo muuttaa kai tota purukalustoakin tai syljen koostumusta. mulle on tullut hammaskiveä mitä muuten ei oo ollu koskaan. yök. täytyy tehdä valkaisuputsi heti ens vuoden alussa.
 
Ja täällä ollaan edelleen yhdessä koossa.... :ashamed: No, pitäisi varmaan yrittää kirjoittaa jotain positiivista, mutta enpä jaksa vaivautua, valitan just sen minkä valitan. Minua ainakin on ihan hurjasti auttanut se vertaistuki ja tsempitykset, mitä täältä on saanut. Ja esikkoa kun odotan, en ollut osannut varautua kaikkeen siihen tunnemyrskyyn ja -lataukseen, joka voi liittyä esim. tuohon maagiseen laskettuun päivämäärään.

Mä olen melko varma, että multa tulee limatulppaa. Lähtöä se tuskin ennakoi. Yöllä supisteli jonkin verran, mutta ei edelleenkään mitään tajunnanräjäyttävää. Huomenna sitten ekaan yliaikaiskontrolliin KYSiin, jotenkin vaan toivoisin, että tilanne kohdunsuulla olis sellainen, että käynnistystä voitais kokeilla, mulla alkaa olla niin tuskainen olo tän pallomahan kanssa.

Äh, pitikö mun kommentoida jotain? Palaan asiaan myöhemmin

- Asrai ja Tiitiäinen rv41+4 - :ashamed:
 
minimille tuossa olit kirjottanu kuinka täällä jo ollaan kärttysiä/malttamattomia synnytyksen suhteen..ite en muuten olisi mutta paikat on koko ajan kuin tulessa :'( vaavi painanu nyt reilu 3vkoa alas.kävely ERITTÄIN hankalaa ja vaivalloista.en oo muilta ollu näi kipiä...miestäkin jo säälittää tämä olotila.oon sanonukki tutuille etten ole enää ihmisten kateltavaa kun niin kipiän näkösesti kävelen :ashamed: eilen käytin tyttyä nla:ssa ja kyllä olin illan ja yön (3asti KIPIÄ)...mietin ettö pitikä jo lähtä käymään synnärillä mutta mies oli NIIN kultanen ja hiero mahhaa varmaa 1,5h niin rauhottu sitte :heart: ite oon aatellu että jokainen päivä on vauvalle kehityksessä eteenpäin,etenkin kwuhkojen nyt lopussa...mutta kyllä tässä alkaa pian oma kroppa romahtaa. :/
tuitsulle elä pode huonoo omaatuntoo :hug: mun äiti on sanonu aina että hammas/ootus.oli sitte reikä tai muu mutta joka ootuksessa yhtä hammasta pitäny hoitaa...kait se vaikuttaa nuo kalkin saannit ja varmaan muutenkin syljeneritys erilaista....
mulla ois ultran mukkaan vkoja nyt 38+5 mutta oon menny sen mukkaan minkä jättivät eli vkoa myöhemmin...että hyvät tässä vkot on vaikka syntyski ;) nyt otan ihan tosissaan tuon levähtelyn.en oo kyllä tähänkään asti harrastanu kuin yhtenä päivänä 3 ässää siinä toivossa ;) :whistle: mutta ei tullu kuin itelle kipiä olo.olen samoilla linjoilla landirin kans että kyllä se lähtee käyntiin kun on lähteäkseen.kun kovin rehkii niin väsyttää vaan ittesä sillä :/ ja mulla nuo lapset pittää sen verta kans liikkeessä,välillä vähän liikaaki :whistle: että en oo jääny vielä päivääkään paitsi suppareista tms muista synnytykseen valmistumis kivuista...mutta nyt meen pitkälteen tuonne...
tiistai päivän jaksuja kaikille!!!!
toivottavasti sektiot ja käynnistykset menneet hyvin! :hug: :heart:
 
Minimi:: Tosi ihanaa, että sun raskaus on mennyt hyvin ja olet nauttinut odotuksestasi! Niin sen kuuluu ollakin. :heart: Esikoistani odottaessa nautin koko raskauajasta täysin siemauksin ja mulla oli olo, ett voisin olla koko loppuelämäni raskaana, ei ollut mitään vaivoja. Tämä raskaus ei ole ollut vaan yhtä helppo, vaan jo vkolta 25 alkoi nuo hirveät liitoskivut ja sitten tai nyttemmin on ollut näitä kovia supisteluja ja nivusviiltoja niin, etten ole pystynyt kävelemään... Siinä sitä sitten vaan alkaa toivomaan, että saisipa jo nyytin kotiin... Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta niin ymmärrän kaikkien muidenkin joilla on jos jonkunnäköistä vaivaa ollut koko raskauden... Voi olla, että se malttamattomuus iskee vielä suhunkin... ;)

Tuitsu:: Nyt on maaginen raja rikottu.... :heart: Enää ei varmasti mene kauaa...


Asrai: Luulenpa, että sulla alkaa olemaan lähtö lähellä, oikeesti... Hiljaa hyvä tulee... :D

Täällä ei mitään uutta... Pikkuisia supisteluja tuli pitkin iltaa, oli kuin lievää menkkakipua... Yö meni hyvin eikä vessassa taaskaan tarvinnut ravata kuin muutaman kerran... :D tyttö tuli taas yöllä viereen ja painautui ihan selkään kiinni, niin nuo mun lonkat oli aika tulessa, kun ei asentoa saanut vaihdettua kunnolla... kun on tuota painoa kertynyt, niin lonkkavaivaa pukkaa öisin... :D Rennosti otetaan tytön kanssa tää päivä ja meinasin vähän siivoilla ja sitten tulee tytön kaveri kylään...

Iloista tiistaita...

Riikkuli 39+2
 
Oon kans sitä mieltä, et sitä varten tää palsta on, et pääsee purkaan omia tuntojaan, eli antaa palaa vaan... Jos oikein vit...taa, niin hyvä jos pääsee tänne purkaan isoimmat huolet, ettei niitä jää yksinään murehtiin. Vaikka itellä kaikki menny toistaseks hyvin, niin voin vaan kuvitella, miltä tuntuu jos laskettu aika ylittyy, ku mulla kaikki kolme tullu vähän etuajassa. Ja tietysti sitä olettaa, et tääkin tulis. Mut on tosiaan kiva lueskella muitten tuntoja, kun joskus itelläki mielialat heittelee, niin tietää ettei oo ainoo...

Neuvolassa käyty ja kaikki arvot ihan kohdillaan, painoo tullu 15kg yht., pissa puhdas ollu koko ajan, verenpaineet hyvät (vaikka oon lopettanu helmikuussa rr-lääkkeet), sykkeet hyvät, sf-mitta tasan keskikäyrillä ollu koko ajan ja muutenkin kaikki oikein hyvin. Supistelee oikeestaan jatkuvasti, mut ei tee yhtään kipeetä eikä tuu säännöllisesti, joten saas nähä koska vauva päättää juhlia syntymäpäiväänsä...

äiskä73 rv 39+3
 
Joku kyseli, että onko kipua vattassa navan kohdalla, niin mulla ainakin on! Oikein särkee siitä välillä... Onneks ei jatkuvasti, huoh...

Äsken vähän imuroisin, kun en oo sitäkään viittinyt tehdä vähään aikaan. Kokoajan melkest oli vatta piukeenas. Välil kyllä kiristää niin pirusti, ihan kuin rutinalla pian vattanahka repeis. Yök.

Yöllä heräsin siihen , kun vauva punki kyljestä itteään ulos. Kun kyljellä nukkuu ite niin toinen käsi on siinä kyljen päällä.. oli pakko siirtää kättä kun vauvan pää (tai joku) tuli kyljestä ylös.. huhuh, aikamoisia tuntemuksia täytyy sanoa.

Rutinaahan tämäkin, mutta enää en voi sanoa että tää loppuraskaus mitään nautintoa enää on. Ei tosiaankaan. Mun kävelylenkit on kans jo kävelty, niin painaa ja tekee pahaa.. Ja sit vielä toi selkäsärky..

Mä kyl luen ihan mielellään muiden kolotuskertomuksia täältä ;) jotenkin sitten tosiaan saa sitä vertaistukea! Ja mitä suoremmin jokku kirjottaa, sen parempi, että kiitos heille tässä nyt erikseen ketään mainitsematta =) mutta kivaa kun viittitte kirjuuttaa!!

Margaret 38+5
 
Piti muuten kysymäni, ett onko kellään tullut niinkin inhottavaa vaivaa, kun peräpukamat?????? :ashamed: Mä taisin bongata eilen semmoisen tuolta alakerrasta.... :ashamed: Mua on meinaa kirvellyt ja kutissut muutaman päivön ja nyt sit eilen suihkussa tunnustelin ja huomasin, ett kyl se varmaan pukama on... :| Mitä sille tehdään????? Levahtaako ne sitten siihen synnytyspöydälle,apua!!!

Riikkuli nolona kyselee.... :/
 
Olen täällä takapiruna käynyt lueskelemassa näitä juttuja ja bongannut kyllä kaikki vaivat mitkä minullekin ovat tulleet, huh huh sentään, ei ole enää helppoa tää oleminen. Minulla on suuniteltu sektio 10.12 mutta katsotaan päästäänkö sinne asti.
Onneksi kaikki ollaan samassaa veneessä ja tiedetään et kohta tää kärvistely loppuu.
Voimia teille kaikille lopputaipaleelle ja lasketun ajan ylittäneille niitä hermoja, esikoinen meni yli ja ei ollut kivaa sekään kun kaikki soitteli ja kyseli et eikö jo ole tullut ja mitä sä viel siel kotona teet jne....

 

Yhteistyössä